Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość EverQuest Next - Sony Online Entertainment ujawniło przyszłość gatunku MMORPG

03.08.2013 17:17
BOLOYOO
1
BOLOYOO
88
Generał

Tylko po co możliwość całkowitej destrukcji, gdy po pewnym czasie wszystko ma wrócić do normy? Czekam na jakiś komentarz twórców w tej sprawie. Zapowiada się nie tyle ciekawie, co przekombinowanie.

Bardziej widziałbym coś takiego, że np. klany/gildie (od któregoś tam poziomu) mogą utworzyć "event" na zniszczenie jakiegoś obiektu/miasta/terenu i ten, który uważa, że lubi to miejsce mógłby wziąć udział w jego obronie. Po zniszczeniu wygrana strona otrzymuje jakieś korzyści (nie mam pojęcia jakie, najmniej satysfakcję) a przegrana pomoże w odbudowie (lub nie, bo to może być grupa losowych osób).

Wymyśliłem to tak na poczekaniu i pewnie nie jest to idealne rozwiązanie, ale moim zdaniem lepsze od niszczenia wszystkiego co popadnie, bo po jakimś okresie czasu się to odnowi i dojdzie do Ciebie, że to i tak nie miało sensu. W końcu graczom odechce się destrukcji (chyba, że będą wiązać się z tym jakieś korzyści), więc na co to komu?

03.08.2013 17:33
2
odpowiedz
wcogram
159
Generał

Elementy znane z GW i TES:O i Wildstar.

Voxele wracają do łask i dobrze. Na filmikach widać jedynie jak zniszczeniu ulegają elementy murów nic więcej i to nie w każdym miejscu ten sam murek się niszczy.

Jak uderzę fireballem w domek i jego połowa wyparuję będzie fajne.

03.08.2013 17:36
3
odpowiedz
Blugkolf
122
Pretorianin

@BOLOYOO

Dlatego, że możliwość niszczenia świata możesz zastosować do taktyk w walkach. Poza tym głównym zastosowaniem będzie kopanie w ziemi i dokopywanie się do dungeonów i różnych sekretów. Im głębiej kopiesz tym do wcześniejszych czasów cofasz się wg. lore gry. Udzielili już też wyjaśnienia, że te sekrety podziemne będą zmieniały miejsce, w którym są usytuowane, co jakiś czas, pewnie taki jaki właśnie potrzebny jest na regenerację świata, aby nie można było sobie na jakiejś stronie zobaczyć gdzie czego szukać. Jestem ciekaw jak zamierzają tylko rozwiązać regenerację i obserwację tego przez graczy - czy będzie to się działo tylko po jakimś maintance serwera, czy może na oczach grających, co by pewnie było dziwne.

Przywrócenie eksploracji jako jednego z głównych ficzerów w mmorpg to jest świetny krok i bez destrukcji otoczenia nie dałoby się tego zrobić w takiej innowacyjnej formie.

Poza tym, po wczorajszej prezentacji, można było pogadać z devsami i stąd są takie relacje osób, które się dowiedziały kilku dodatkowych rzeczy, których w prezentacji nie wyjaśniono:

WORLD

Seamless world - no zones
The land mass shown was not Antonica, it was just a land mass. I asked if Kelethin existed and he shrugged as if he could not answer. BUT IF THEY HAVE CRUSHBONE (concept art) THEY MUST HAVE KELETHIN RIGHT?!
I asked about the limitations I had read about with the Light Forge engine in regards to water (rivers) and square-ish maps, his response was that it was a heavily modified version so there will be fluids in the game.
No oceans, 'yet'.
There will not be 2 factions (ie alliance/horde), or 2 sides (evil/good).

CHARACTERS

There will be 8 starting classes, the one you pick you basically get for free. The other classes you will be able collect. I am assuming these 8 will be a part of the 40 planned classes (more of which will be shown tomorrow in the classes panel). Their plan is to release new classes as the years progress. It was also mentioned that some classes will be extremely hard to obtain.
No levels - referred to as `tiers', the 'zones' will be tiered with certain level mobs and usually will be higher tiered the deeper you go in that specific area. In order to tier up you will have to complete certain objectives; one example given is say completing a specific set of armor would tier you up.
8 max total abilities at any given time. 4 per weapon, and 4 per class. He mentioned something about all 8 being from weapons if you were say duel wielding, but I may have misunderstood him here.
There is NO XP from mob killing, no grinding, etc etc. Essentially what we're looking at is a set of objectives and how we go about completing those objectives will be up to us. It was said that one may be able to tier up without even having to fight.
RANGERS ARE A CONFIRMED CLASS
Cannot progress both a paladin and a shadow knight at the same time. Basically you have to do bad things to get friendly with the SK people so you can up the SK skills, but you have to do good things to get in nice with the paladin folks to get trained in paladin things. You can however, do bad things and get the SK class, then redeem yourself and get the paladin class, but in doing so you may no longer be able to talk to the SK people and continue your progression with that class.
I asked about death; they cannot talk about death. All he said was "it's cool and we think you'll like it".

ITEMS

All items will be bind on equip (or pickup, not sure). He said that he loved the idea of non-bind weapons but they ruin the economy.
the game will be heavily based on gear, he loves gear and loves the hunt for gear. One example he gave us is say you were a Rogue that wanted to get the wizard's teleport spell - well once you obtain the teleport spell and use it, you most likely would not have enough stamina/mana/whatever to do your backstab, so you would want to gear that class specifically for this task by obtaining a weapon that returned stamina/mana/whatever on teleport.
Crafted items and dropped items (say from raids) will be of equal value many times. This is all dependent on the class, spec, etc though. He basically said there is a big emphasis on crafting and they want their goods to be competitive.

COMBAT

NO AUTO ATTACK, I asked if was similar to NW's combat system and he said it was similar, but more advanced.
The demo shown was more of a `tech demo' for the destructible environment. None of the NPCs were even pathing (the small ones were not even attacking back).
BOWS are in the game (more on that tomorrow apparently).

MISC

I asked if there was a large majority of the game that they were not showing us (maybe due to lack of polish etc etc) and he said yes.
Crafting was compared to SWG, but better
There are currently 70-90 devs (don't remember the exact number) on the dev team for EQN.

03.08.2013 17:45
4
odpowiedz
zanonimizowany779578
88
Generał

BOLOYOO i wcogram ten reset ma być rołżony w czasie tzn jak wytniecie las dniu startu gry to ten las odrośnie ale za rok czasu rzeczywistego.

03.08.2013 18:03
5
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

http://www.twitch.tv/everquestnext/c/2681152 tu jest zapis z calego eventu, do ok 25 minuty lanie wody + rysowanie na piasku :) pozniej zaczynaja sie w mare konkretne informacje :)

03.08.2013 18:29
XineX
6
odpowiedz
XineX
68
Professor Chaos!

Brzmi bardzo fajnie. Zniszczenia terenu - ok. Ale najbardziej mi się podoba to, że w końcu ktoś chce wprowadzić sensowne AI w grze MMO. Trochę się obawiam, że to skończy się jak zwykle, ale mam nadzieję, że się mylę. :P

03.08.2013 19:15
XineX
7
odpowiedz
XineX
68
Professor Chaos!

Kilgur: Obejrzałem całość i teraz nie mogę się doczekać. :P

03.08.2013 20:02
8
odpowiedz
Strider
18
Legionista

Jeżeli wszystko uda im się zrealizować do tego stopnia w jakim o tym opowiadali na prezentacji i po niej, to EQN może na prawdę być w końcu kamieniem milowym w MMO. Niepowtarzalny świat, który będzie się zmieniał z każdym miesiącem gry (oczywiście w fajny i angażujący graczy sposób) to jest coś czego jak do tej pory na prawdę brakowało. Poza tym pamięć NPC'ów czy ich koczowniczy tryb życia zmieniający się w zależności od sytuacji, no kurcze jak dla mnie świetne! W końcu będzie widać, że świat dookoła w większym stopniu żyje i po roku będziemy wspominać jak to budowaliśmy ten czy tamten zamek, albo jak przeganialiśmy gobliny z lasów. W trakcie oglądania prezentacji byłem tak podjarany jak w momencie gdy ogłaszali Lich Kinga w WoWie (lub dopasujcie sobie inną sytuacje w której byliście super ekstra pozytywnie nakręceni). Szykuje się wielkie wydarzenie! Liczyłem na to, że to ESO zmieni oblicze MMO ale po wczorajszej prezentacji coraz bardziej mój entuzjazm mija. Raczej będzie bieda. Dlatego teraz całym sercem liczę na to, że EQN wypali i zrobi totalną rewolucję na rynku. Bynajmniej ja już nie mogę się doczekać jak położę łapki na EverQuest Landmarks, i zbuduje swój fort, a zima już nie długo ;) Tym którzy jeszcze nie widzieli prezentacji to gorąco polecam, bo rozbudza wyobraźnię i daje nadzieje, że w końcu będzie jakiś nowy, globalny i długowieczny hit! Jak ktoś ma ochotę podyskutować to zapraszam na PW ;)

03.08.2013 20:30
9
odpowiedz
tybet2
154
Generał

:-D
Muszę w to zagrać!

03.08.2013 20:40
Soulcatcher
10
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Będzie fajnie :)

03.08.2013 21:16
ambu_
😊
11
odpowiedz
ambu_
96
Smoke Mid Everyday

OOjjj mega. Przymnialy mi sie poczatki WoWa, jaki to byl szal :))

03.08.2013 21:21
👍
12
odpowiedz
Gibsonn
102
Generał

Gra wyglada jak Borderlands MMORPG :)))

Dużym plusem moze być exploracja terenu gdzie jakiekolwiek mounty bedą zbędne, gdy się ma buty SIEDMIOMILOWE hehe, robisz skok i jastes na drugim koncu mapy :) ale moze byc ciekawie...

04.08.2013 00:45
VanDust
13
odpowiedz
VanDust
119
Generał

Wiem,że to nie slasher,ale walka wydaje mi się bezpłciowa....być może się mylę, lecz w ogóle nie "czuć" uderzeń,nie ma POVERA,jest miałka :/

04.08.2013 01:56
14
odpowiedz
Belor
61
Pretorianin

nom..alpha - tam wszystko już jest gotowe normalnie jak ostatnia faza bety . VanDust dobrze że nam uzmysłowiłeś że w tej grze nie ma "povera"

04.08.2013 03:04
15
odpowiedz
UbaBuba
107
Generał

Czekalem na ArcheAge ktore mialo byc przelomowe, ale przy EverQuest wyglada slabo. Niezle - czekam.
Ciekawe co tam nowego NCSOFT ze swoim WildStar zaprezetuje - bo jezeli standard w wykonaniu WoWa to nie widze sukcesu tej gry.

04.08.2013 07:46
HumanGhost
16
odpowiedz
HumanGhost
129
Senator

Takie to jakieś wszystko... przekombinowane. Ciekawe czy nie za dużo tych zmian w stosunku do "normalnego mmo". Mam wrażenie, że mało które mmo wychodzące w ostatnim czasie jest określane jako "normalne".
Zobaczymy.

04.08.2013 08:24
17
odpowiedz
ozoq
59
Generał

Eh... Sony. Zamiast zrobić z tego wyłączność na rok na ps4, jak Microsoft robi z połową swoich exclusivów to rzucają to od razu na pecety.

04.08.2013 08:39
Soulcatcher
18
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Ta gra jest wyłącznie na PC i być może trafi na next geny.
Firma Sony robiąca konsole i firma Sony Online Entertainment to dwie osobne firmy.

04.08.2013 09:14
19
odpowiedz
zanonimizowany935281
0
Konsul

podlagejącą pod jedną firmę matkę - SONY.

radzę doczytać: en.wikipedia.org/wiki/Sony_Online_Entertainment

04.08.2013 09:32
DARKI
20
odpowiedz
DARKI
135
Lodzermensch

Seria EverQuest od zawsze była stricte PC'towa, nie rozumiem skąd głupia gadka o tym, że powinna być wyłącznie na PS4, widzę, że koledzy nigdy nie mięli styczności z universum EQ.

Smaka mi narobił ten news, chyba sobie znów zainstaluję EQ2 i odkurzę moje postacie, to jedna z gier mmorpg które najmilej wspominam.

04.08.2013 09:35
Soulcatcher
21
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

minus jeden ---> nie muszę czytać Wikipedii aby wiedzieć że powtarzające się w nazwie słowo SONY oznacza wspólną korporację. Ale to tak nie działa. W praktyce Sony Computer Entertainment i Sony Online Entertainment to dwie całkiem odrębne firmy które jakby przypadkiem obydwie mają słowo SONY w nazwie.

04.08.2013 09:37
22
odpowiedz
zanonimizowany935281
0
Konsul

DARKI - była, bo kiedyś konsol nie dało się podpiąć do netu.
Co nie oznacza, że mmorpg już nie są grami stricte PC-towymi i bez problemy da się je przenieść na konsole.
Anyway wydawanie mmorpg jako exclusive na PS4 jest pomysłem idiotycznym bo to w ogóle inny model biznesowy.
Ba Sony planowało wydać FFXIV Online nie tylko na PS3 (w planach wersja na PS4) oraz na PC, a też na Xbox 360. Microsoft propozycję niejako odrzucił bo zażądał dla wersji X360 oddzielnych serwerów na wyłączność. Załozenie było, że gracze z PS3/PC będą grali razem.

04.08.2013 09:55
Soulcatcher
23
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

minus jeden ---> Sony nie zajmowało się ani produkcją ani wydawaniem Final Fantasy XIV, robły to firmy Square-Enix i Eidos

04.08.2013 10:05
24
odpowiedz
zanonimizowany935281
0
Konsul

o dobrze wiedzieć, na forach mmorpgowych jakoś utarło się, że za niewypał pierwszej wersji FFXIV odpowiada SOE. Chyba z przyzwyczajenia ;)

04.08.2013 10:36
BOLOYOO
25
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

Obejrzałem filmik i dalej nie widzi mi się ta destrukcja. Jak zaczną grać miliony osób to już w pierwszym miesiącu nic nie będzie :(

Zobaczymy. Póki co jestem raczej sceptycznie nastawiony. Grać np. rok (nie wiem co ile będzie się to regenerować) na pustkowiu, to raczej niefajne :) Jeśli dają możliwość burzenia, to powinni dać możliwość naprawiania, np. te ruiny które widzieliśmy na filmie, moglibyśmy wspólnie odbudować. Ewentualnie jakaś gildia by to zrobiła i przejęła ten budynek. Nie wiem, naprawdę nie widzę tego rozwiązania, ale przeważnie tak to jest z innowacjami.

Czekać, nie czekam, ale chętnie zagram.

04.08.2013 10:41
26
odpowiedz
ozoq
59
Generał

Dead rising też wychodziło na wszystkie platformy, a trójka jest exem lub czasowym exem xbox one.Nie sądzę by everuestowi zaszkodziło gdyby dopiero pół roku po premierze na ps4 okazało się że za chwilę zobaczymy go na pc, a na pewno by pomogło sprzedać parę konsol więcej. Czysty marketing. Zobaczcie ile exów potracił w ten sposób x360 a i tak są one kojarzone tylko z Microoftem.

04.08.2013 10:51
27
odpowiedz
Blugkolf
122
Pretorianin

@DARKI

To akurat nie jest prawdą, bo istniał przez 9 lat, do zeszłego roku jeszcze, bardzo pozytywnie oceniany spin-off na PS2, który oczywiście był online i był exem. http://en.wikipedia.org/wiki/EverQuest_Online_Adventures

@minus jeden

Na forach mmorpgowych ludzie też myślą, że WoW był pierwszym mmorpg... Nagminne jest za to nieodróżnianie SOE od SCE i przypisywanie autorstwa takich gier jak Wizardry Online czy Dragon's Prophet firmie SOE, a ta je tylko wydaje. A już komiczne jest po prostu zestawianie negatywnych opinii o np. Wizardry Online z "porażkami" z przeszłości firmy SOE, jak Star Wars Galaxies. Porażkami specjalnie ująłem w cudzysłów, bo sprawa jest trochę bardziej skomplikowana i początkowo gra na pewno nie była porażką, co najwyżej późniejsza polityka jej rozwoju. Takie niuanse też są za ciężkie do ogarnięcia dla motłochu z for mmorpgowych, który mierzy swoją znajomość gatunku, ilością azjatyckich gier, zamykanych średnio co kwartał, a nie ma pojęcia o podwalinie theme parków jaką jest właśnie marka Everquest.

@BOLOYOO

Oczywiście, że będzie. Podali już informację wczoraj, że teren ma na razie ustawiony 5 minutowy timer na regenerację, więc jak coś zniszczysz to po 5 minutach będzie zregenerowane. Oczywiście, że gracze będą mogli sobie wykopać wielki dół, ale za 5 minut go nie będzie.

04.08.2013 11:07
28
odpowiedz
zanonimizowany935281
0
Konsul

Blugkolf - dobrze wiedzieć, że to właśnie na gry online siedzi mmorpgowa elita :D

04.08.2013 11:12
DARKI
😊
29
odpowiedz
DARKI
135
Lodzermensch

Blugkolf, racja mój błąd, całkiem zapomniałem o tym tytule, pewnie przez to, że pozycje konsolowe mmo od SOE nigdy nie zaliczyły żadnego sukcesu np Star Wars Galaxies na pierwszego Xboxa.

04.08.2013 11:26
30
odpowiedz
Blugkolf
122
Pretorianin

Gier osadzonych w świecie Norrath było całkiem sporo:

EverQuest (PC, March 1999)
EverQuest Hero's Call (Pocket PC, January 2003)
EverQuest Online Adventures (PlayStation 2, February 2003)
Lords of EverQuest (PC, December 2003)
Champions of Norrath (PlayStation 2, February 2004)
EverQuest Hero's Call 2 (Pocket PC, April 2004)
EverQuest II (PC, November 2004)
Champions: Return to Arms, sequel to Champions of Norrath (PlayStation 2, February 2005)
Legends of Norrath (PC, November 2007).

Poza EQ1, EQ2 i Legends of Norrath, która jest całkiem fajną karcianką online, w nic nie grałem, pewnie dlatego, że wychodziło właśnie na konsole lub handheldy, których nie miałem.

04.08.2013 12:17
BOLOYOO
31
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

@Blugkolf
Eeee to jest to do zaakceptowania :) Pewnie podczas jakiś eventów będzie to wydłużane. Git.

04.08.2013 12:32
32
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Zeby mmo bylo na konsole musi byc do tego przystosowane, nie za wiele skilli, odpowiednia mechanika gry, walki z mobami/bosami itd. Przykladowo jakby wydali FFXIV jako mmo tylko na pc, to guano by zarobili, bo wiekszosc fanow uniwersum to gracze konsolowi. Dziala to w obie strony EQ next jakby bylo exem na ps4 watpie zeby sie sprzedalo w wystarczajacej ilosci zeby zarobili, bo wiekszosc fanow EQ to gracze pc. Do tego zeby pograc musieli by kupic ps4 co juz jest strzalem w stope, bo jaka by gra nie byla w zyciu bym konsoli nie kupil po to zeby pograc w jedna gre mmo, ktora z racji przystosowania do konsoli bylaby ograniczona wzgledem tego czym moglaby byc, jesli powstawalaby na pc :P

04.08.2013 19:34
👍
33
odpowiedz
maciek.ittech
40
Pretorianin

No i w takie MMO to ja moge zagrać, a n ie jakies ndne głupoty, nie potrafi nikt stworzyć ciekawych zadań w MMO to chociaż rozpi***ol będzie atrakcją, brwa dla Sony !

04.08.2013 21:02
Mastyl
34
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Wygląda na to, że EN będzie pierwszym MMO nowej generacji. Poza pełna destrukcją otoczenia, mam nadzieje na równie dynamiczny model walki jak w TERA, no i na dynamiczny żyjący, a nie sterylny - jak w innych MMO - świat, brak questów i AI NPC.

05.08.2013 09:48
Soulcatcher
35
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Podoba mi się wiele aspektów tej gry ale szczególnie fajny wydaje się motyw ze znajdywaniem nowych klas postaci. Czyli na początku jest dostępne kilka a reszty klas postaci musimy się nauczyć w grze, musimy je odszukać

05.08.2013 10:58
wert
😊
36
odpowiedz
wert
204
Kondotier

Mastyl - w sumie jak by się przyjrzał bliżej to, poza niszczeniem świata, PlanetSide 2 ma wszystko to co napisałeś :-)
Ciekaw jestem jak uzasadnią fabularnie tą samonaprawę świata, oraz czy będą się bawić w różne wytrzymałości materiałów. Swoją drogą to ciekawie by było wyciąć las żeby zbudować most a potem ktoś ten most np spali.

No zapowiada się ciekawie, ale jak to mówili starożytni górale - pożyjemy zobaczymy :)

05.08.2013 11:09
37
odpowiedz
mercuryweb
38
Chorąży

Do systemu niszczenia podchodziłbym z dużą rezerwą. Pamiętam zapowiedzi BF3. Też miało być super a wyszło jak wyszło (z systemem niszczenia).

05.08.2013 14:42
Mastyl
38
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Ok, ale dla mnie to niszczenie świata, nawet jeśli nie będzie wykorzystane w 100% w grze, jest fascynujące pod względem technicznym. Otóż sądziłem, że czegoś takiego w MMO po prostu nie da się zrobić, bo ilość danych przekazywanych pomiędzy serwerem a graczami skutecznie zablokuje każde łącze.

No bo wyobraźcie sobie, że eksplozja burzy zamek zbudowany z 200 000 cegiełek (voxeli). Jednak nie wszystkie cegiełki zostają wysadzone. O każdej z nich musi iść z serwera osobne info, tak, aby każdy z graczy zobaczył zgliszcza zamku w tej samej postaci. Jak to technicznie zrobić? Minecraft nie obsługiwał tylu graczy a i cegiełki były wielkich rozmiarów.

Ale jeśli da się to zrobić - co przekracza moje wyobrażenia technologiczne - to znaczy, że technika (a nie tylko grafika i rozdzielczość tekstur) poszła do przodu. To jest wręcz krok milowy przy kreowaniu gier.

Jeszcze jedna konstatacja: zobaczcie ile dobrego dla rozwoju gier zrobił sukces takiej małej produkcji jak Minecraft.

05.08.2013 15:53
Soulcatcher
😍
39
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

To co mnie zmartwiło to fakt że firma SOE nie będzie obsługiwała Everquest Nest w Unii Europejckiej.
W UE EQN będzie prowadzone rzez ProSiebenSat.1.

Our European players will play EverQuest Next with our partner, ProSiebenSat.1 Games. You can find out more on PSG's website and sign up for the EU beta.

05.08.2013 16:07
40
odpowiedz
Blugkolf
122
Pretorianin

Kwestia do oprotestowania. Gdzieś rok temu to samo było przy EQ2 i innych grach SOE i community wymogło, żeby posiadacze starych kont SOE mogli dalej grać na kontach SOE. W przypadku EQ nexta próbują odejść od tych ustępstw, ale już są petycje do podpisania i zostaje narzekanie na forach SOE. To działa w ich przypadku, pokazali to wiele razy.

http://www.reddit.com/r/EQNext/comments/1jml1i/petition_for_eu_players_to_stayreturn_to_soe/

Założenie nowych kont SOE dla graczy z EU możliwe było i jest przez program recruit a friend, a także przez Steam, jeśli instalujemy PlanetSide 2

05.08.2013 16:13
DARKI
41
odpowiedz
DARKI
135
Lodzermensch

Z tego co pamiętam to SOE robiło co mogło by wymusić na graczach z Europy granie na serwerach prowadzonych przez ProSiebenSat1, zdaje się, że jakiś czas temu nawet zablokowali możliwość płacenia europejskimi kartami kredytowymi u siebie.

Soulcatcher, Ty jak mnie pamięci nie myli masz chyba również kartę w jakimś amerykańskim banku, więc tak mocno nie uderza to w Ciebie.

05.08.2013 16:13
Soulcatcher
42
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Blugkolf ---> tak wiem podpisałem tą petycję, ale nie specjalnie w nią wierzę

05.08.2013 16:19
43
odpowiedz
Blugkolf
122
Pretorianin

SOE robiło co mogło, ale przynajmniej w przypadku EQ2 polegli, wiem bo gram. Tego czy nie akceptują kart nie jestem w stanie stwierdzić, bo od 3 lat, od kiedy system F2P działa coraz lepiej, nie zapłaciłem im nic, abonament kupowałem za nadwyżki pieniędzy w grze i mam wykupiony na kilka lat do przodu. Same petycje nic nie dadzą, owszem, ale czarny PR jaki zaczęli im robić blogerzy, czy osoby blogujące komiksy o mmorpg, już dawały efekt. Pamiętam jak na ich forum masowo przyklejano takie obrazki i moderatorzy je blokowali co chwilę, ale w i tak dało się je odnaleźć i SOE się ugięło:

http://cheesepirate.com/comics/soe/snap775.jpg

http://starseekerssanctuary.midnightaeternus.com/wp-content/uploads/2012/02/cheesepirate-soe_pss1.jpg

Edit: Fakt, faktem, blokują możliwość zapisania się do bety EQnexta z kont SOE odpalanych z IP EU. Sam musiałem użyć TORa do tego.

05.08.2013 17:23
Soulcatcher
44
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Blugkolf ---> a po czym poznałeś że ci się udało zapisać, co było po wpisaniu loginu i hasła?

05.08.2013 17:38
45
odpowiedz
Blugkolf
122
Pretorianin

Po pierwsze duży monit na samej stronie z instrukcjami, że teraz mam czekać, aż będą wybierać testerów itp. bla bla bla.
Po drugie dostałem maila potwierdzającego i witającego w programie bety:

Hello <nickname>,

You have successfully applied to the EverQuest Next and EverQuest Next Landmark Beta programs. We'll be announcing more details on the betas as we get closer to the launches. Landmark is scheduled to launch this winter and EverQuest Next is still in the early stages of development with no announcement date set. When we are ready to begin allowing people into a beta program, if you are selected by SOE to participate, an acceptance email will be sent to your email address, and you will be asked to read and accept a Beta Testing Agreement.

Once you have been selected to join the Beta for either program, you will receive an email

Obie te rzeczy dopiero jak ustawiłem sobie w TOR IP z USA, bo na szwedzkie, francuskie czy belgijskie miałem ten sam efekt co na moim prawdziwym, polskim - czyli przekierowanie na stronę główną, po którym nic się nie dzieje.

Całkiem możliwe, że jeśli oprotestowanie w SOE nic nie da, to jak zacznie się beta i tak mnie klient bety SOE nie dopuści do niej z mojego IP, ale spróbować zawsze warto.

Z betą europejską dla kont ProSieben już istniejących, a nie nowych, też jest problem, bo trzeba było znaleźć "tajnego" linka, który to umożliwia wpierw zalogowanie się na starym koncie https://secure.everquest-next.eu/login
Tu też się zapisałem na moim starym koncie ProSieben i monit witający w becie również się pojawia, tylko ma trochę inny układ graficzny, niż ten ze strony SOE. Tutaj jednak maila potwierdzającego zapis nie dostałem.

05.08.2013 17:50
Soulcatcher
46
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Blugkolf ---> a czyli u mnie kicha. Zapisałem się na Europę. W US zalogowałem się na stare konto i nie napisało mi że nie, tylko pokazało wybór zostań w US idź do EU, wybrałem zostań w US. Potem ustawiłem sobie anonimizera i nie dostałem plakietki z wyborem US czy EU al emaila też nie dostałem.

Ja pie..... mam u nich konto od 2002 roku.

Spróbuję jeszcze raz.

05.08.2013 18:11
47
odpowiedz
Blugkolf
122
Pretorianin

No takie same objawy właśnie miałem, póki TORa nie użyłem, a to też dopiero jak zmieniłem w nim IP na jakieś z USA.

05.08.2013 23:53
Soulcatcher
48
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Blugkolf ---> Ufff ... udało się :) dzięki za pomoc.

06.08.2013 00:12
wert
49
odpowiedz
wert
204
Kondotier

Z tym PSG to nie wiem czy jest szansa - ogólnie dla SOE wszystkie gry na Europę ma prowadzić własnie PSG - teoretycznie już tak jest i teoretycznie ktoś kto nowy chce założyć konto np do PlanetSide 2 nie powinien móc przez klienta SOE tylko PSG.
Praktycznie jednak bez problemu można zakładać i grać - może natomiast być różnie z płatnościami.
Teoretycznie dotyczy to tylko nowych kont, stare powinny być obsługiwane, ale to wie co im do głowy strzeli.

Wiadomość EverQuest Next - Sony Online Entertainment ujawniło przyszłość gatunku MMORPG