Need for Speed, Forza Motorsport i Gran Turismo - przegląd wyścigów samochodowych
Co to w ogóle jest? Potencjał GT6 i rFactor2 to 100%, podczas gdy obie gry wyglądają słabo nawet w porównaniu z drugą częścią SHIFT'a. Moim zdaniem The Crew i Project CARS powinny zasługiwać na stuprocentowy potencjał. Obie gry wprowadzają coś nowego. :) Jedna z nich niesamowite możliwości tuningu i eksploracji świata, druga natomiast doskonałą grafikę. :)
Niby dużo tych ścigałek ale tak naprawde bida straszna. F1 z roku na rok coraz gorsze,GRID 2 też zawód,NFS nie wspominając,a Gran Turismo ,FORZE (oprócz wspaniałego Horizon,nie mogli by w taki sposób kontynuować serii po tej częsci?? Zamaist piątki mogli by nowego Project Gotham Racing) czy podobnych nie trawię za symulacyjny model,jak to komuś może sie podobać,gdzie auto prowadzi sie gorzej niż załadowany tir? Co polecacie jeszcze na tą generacje oprócz tych beznadziejnych symulacji?
Wszystko jedno jak wygladaja i jakie nowe bzdury wprowadzaja. iRacing i tak zostanie krolem wyscigow na nastepne kilka lat.
Hahaha. Odezwało się chyba fanboystwo PS3 u autora, jeśli 2 niemal identyczne gry (a chyba nawet Forza trochę lepiej wypada) i GT6 dostaje 100%, a Forza dostaje 90%. Project Cars 85%? Zdecyowanie 100%, bo to ona zapowiada coś na dużą skalę. To samo z The Crew (moim zdaniem 90-95%). Wypada niby gorzej niż Forza i GT6? Każdy ma swoje zdanie, ale to chyba przesada, bo akurat The Crew i Project Cars coś wprowadzają ciekawego, w przeciwieństwie do tych dwóch exlusive'ów
Assetto Corsa ma fizykę i force feedback co najmniej tak dobre (wg mnie lepsze) jak rFactor 2, również będzie modowalne a graficznie wyprzedza rFactora 2 co najmniej o dekadę. Wystawienie rF2 potencjału 100% a AC 60% to chyba jakiś żart i świadczy albo o żenującej wiedzy autora artykułu albo o jego fanbojstwie.
Mogliście sobie darować ten miernik potencjału, takie rzeczy mają wynikać z tekstu i tyle, nie potrzeba tego tylu wskaźników.
Potencjał gry w mojej ocenie:
Need for Speed: Rivals - 0%
DriveClub - 50%
Gran Turismo 6 - 70%
Forza Motorsport 5 - 80%
F1 2013 - 60%
The Crew - 90%
Project Cars - 50%
rFactor 2 - 80%
Assetto Corsa - 50%
Carmageddon: Reincarnation - 100%
Także NFS jak zwykle będzie maksymalną chałą i kupą brązowych odchodów, a Carmageddon nareszcie powróci do łask w tym zdechłym i nudnym od lat gatunku gier.
Podsumowując: Nie podzielam zdania g40sta w żadnym wypadku.
Zgadzam się z SSSHHHOCKWAVE. The Crew i Project CARS mają ogromny potencja, gdyby to było logicznie możliwe, to i większy niż 100%. GT6 tym czasem mnie odpycha z paru powodów: Auta Standard i Premium to nonsens, bo po kiego grzyba mi jakieś tanie osobowe autka, którymi wyścigi to jakaś porażka, a wyglądają okropnie, bo są zrobione jako STANDARD? Wolę 1/3 z tych 1200, czy ilu aut, ale wszystkie auta znane z rajdów czy wyścigów, lub egzotyczne za potworne pieniądze, i wyglądające wybitnie. W Shift 2 (twórców Project CARS) aut jest koło 120, ale grało mi się w to dużo przyjemniej, i dużo więcej czasu na niego poświęciłem, niż na GT5, czym dowodzi świetlanej przyszłości Project CARS. The Crew swym pomysłem już zasługuje na pochwałę, a twórcy swoje już pokazali, więc już tylko pozostaje czekać na końcowy efekt.
Jestem jeszcze ciekaw NFS: Rivals. Jeśli gra zaoferuje też tereny miejskie i trochę trudniejszy model jazdy niż Hot Pursuit (żeby do driftu trzeba było użyć ręcznego, a nie lekko tknąć pedał hamulca) to będzie wart swych pieniędzy.
Na koniec RFactor. Mam jedynkę, grałem na kierownicy G25, i jest strasznie nie przystępny, nie oferuje niczego nadzwyczajnego, i nie zamierzam kupować dwójki.
Chciałbym zobaczyć kolejną część Burnouta chociaż 2 i 3 jeszcze mi się nie znudziły na ps2, jest jeszcze Paradise na ps3 (wg mnie gorsze od poprzedniczek) i NFS Hot Pursuit robione przez twórców Burnouta i bardzo widać podobieństwo tych gier. Miło byłoby pograc tez w nowego Motorstorma choć dalej mi się podoba Apokalipsa i Pacific Rift. Jeśli chodzi o Gran Turismo to mnie osobiście jakos nie przypadło do gustu, właściwie to jest to samo co na ps2 tylko lepsza grafika. Grałem za to na X360 u kolegi w Forze i znacznie bardziej mi się podobała niż GT5. Jeszcze bardziej podobało mi się Projec Gotham Racing też na X360. W sumie xbox ma lepsze wyścigi niż ps3 choc i tak wolę tą drugą konsole ;)
Na początek małe sprostowanie do artykułu.
Po pierwsze, rFactor 2 już miał swoją premierę i jest oficjalnie do kupienia na stronie producenta.
Po drugie, Assero Corsa ma swoje demo technolgiczne, ktore dostepne jest dla wlascicieli net Car Pro.
No to po tych grzecznosciach pora na małą polemikę.
Tak się akurat składa, iż mam to szczęście być w gronie osób z dostępem do ProjectCARS i uważam, że krzywdę robie się porównując ten tytuł do SHIFTów. Faktem jest, iż grafika stoi na bardzo wysokim poziomie ale to nie znaczy, że twórcy nie przywiązują wagi do aspektów symulacyjnych gry. Na ten temat można by się jeszcze sporo rozwodzić, jednak warto przypominać za każdym razem, że gra jest w stadium preAlpha i wciąź jest w trakcie budowy.
Co do tego rFactora to też nie jest aż takie proste, pamiętać należy że to w większości moderzy odpowiadają za wielkość i wpływ pierwszej części tego tytułu. Sama rdzenna zawartość wcale nie jest taka rewelacyjna ani dopracowana i, przede wszystkim, nie ma jej za wiele. Jak potoczą się losy "dwójki" przy jej subskrypcyjnym modelu? Trudno powiedzieć.
Jestem adwokatem i promuję Project CARS, to fakt, robię to jednak ponieważ uważam iż gra ta jest tego warta
Widzę też na jakiego potentata na rynku symulacji wyrósł iRacing, który serca graczy zdobył bardziej jako usługa, która pozwoliła usystematyzować rozgrywki, wprowadzić reguły, licencje, ligi a w dodatku jest calkiem dobrym symulatorem, bardzo wręcz dobrym.
rFactor 2 może kupić każdy, ale nie jest to finalny produkt. Nie traktujemy na GOL-u wersji alfa/beta tak samo jak pełnoprawnych produktów, nawet jeśli można w nie grać już teraz (vide Cube World, niedawno Neverwinter).
Mnie interesują tylko 2 gry... i katastrofa :(
Mam x360 i nie kupie teraz PS3, kiedy wchodzi nowa generacja tylko dla Gran Turismo 6, z drugiej strony nie potrzebuję w domu drugiego dekodera telewizyjnego tylko dla Forzy 5 :(
Porażka, teraz widać, że od razu trzeba było kupić PS3 :P
Cóż, poczekam na GT7 na PS4, bo po latach przywiązania do klocka, tym razem to ta konsola zagości w grudniu w moim domu.
SSSHHHOCKWAVE ten cały SHIFT i ogólnie NFS chowa się przy serii GT zwłaszcza GT6... jak nie grałeś nigdy w GT to nie wiesz co mówisz...
głównym developerem forzy horizon było playground games a nie turn 10. żaluję swoją drogą że nie pogram z forze 5 (w przyszłej generacji raczej wracam do sony) bo imo ta seria przewyższyła gran turismo.
Postaram się odpowiedzieć na kilka zarzutów pojawiających się w komentarzach. Przepraszam, że bez ksywek, a tylko same cytaty.
Co to w ogóle jest? Potencjał GT6 i rFactor2 to 100%, podczas gdy obie gry wyglądają słabo nawet w porównaniu z drugą częścią SHIFT'a.
Nie wyglądem gier kierowałem się przy ocenie ich potencjału. W głównej mierze za to przywiązaniem społeczności fanów do danego tytułu co bezpośrednio rzutuje na jego żywotność. W drugiej kolejności brałem pod uwagę ewentualne nowinki, jaka jest w stanie zaoferować dana gra. W trzeciej, doświadczenie dewelopera, oraz możliwości samego sprzętu, na którym dany tytuł jest odpalany - tu mam na myśli głównie możliwość podłączenia porządnej kierownicy przy poważniejszych produkcjach.
Odezwało się chyba fanboystwo PS3 u autora, jeśli 2 niemal identyczne gry (a chyba nawet Forza trochę lepiej wypada) i GT6 dostaje 100%, a Forza dostaje 90%.
W świetle zapowiedzi Forzy, w której zabraknie kliku istotnych czynników obecnych u konkurencji oraz wielkiej niewiadomej jaką jest podejście MS do obecnych na rynku kierownic zdolnych działać z Xbox One - 90% to i tak wiele.
Assetto Corsa ma fizykę i force feedback co najmniej tak dobre (wg mnie lepsze) jak rFactor 2, również będzie modowalne a graficznie wyprzedza rFactora 2 co najmniej o dekadę. Wystawienie rF2 potencjału 100% a AC 60% to chyba jakiś żart i świadczy albo o żenującej wiedzy autora artykułu albo o jego fanbojstwie.
To świadczy przede wszystkim o ostrożnej ocenie, o czym zresztą piszę w tekście. To, że AC przedstawia się zacnie nie oznacza wcale, że przyjmie się na rynku i zdobędzie odpowiednią liczbę fanów zdolnych podtrzymać grę przy życiu. Dotychczasowe tytuły tego studia raczej na to nie wskazują.
Podsumowując: Nie podzielam zdania g40sta w żadnym wypadku.
Bo akurat w Twoim przypadku przemawia przez Ciebie zupełny brak obiektywizmu :)
Po pierwsze, rFactor 2 już miał swoją premierę i jest oficjalnie do kupienia na stronie producenta.
To już wyjaśnił UV, więc nie będę powtarzał.
Po drugie, Assero Corsa ma swoje demo technolgiczne, ktore dostepne jest dla wlascicieli net Car Pro.
Dokładnie tak. Ale jak zaznaczam w tekście, nie miałem okazji go jak na razie przetestować.
głównym developerem forzy horizon było playground games a nie turn 10.
Oczywiście, mój błąd - poprawiony.
Po prostu NFS nie ma absolutnie żadnego potencjału, będąc marną kopią Hot Pursuit 2010, zaś Carmageddon potencjał ma ogromny, bo nie jest zwykła samochodówką.
Poza tym jeśli chodzi o samochodówki, to grałem w niemal każdą, począwszy od tytułów z lat 80 i wiem, kiedy gra z tego gatunku oferuje dobry model jazdy jak i inne aspekty wpływające na odbiór gry. Nie sądzę, aby znalazł się tutaj ktoś na tyle obeznany w tym temacie co ja i obiektywizm (a wbrew pozorom jestem bardzo obiektywny) nie ma tu nic do rzeczy. NFS to kupa, a jedynie Shifty oferowały dawkę zdrowej rywalizacji, bo inne nowsze odsłony tej serii to skrypt na skrypcie. Taki The Crew już z miejsca prezentuje się na o wiele większą produkcję niż coroczny NFS. W każdym calu.
Jestem motoryzacyjnym maniakiem nie tylko w świecie rzeczywistym, ale i wirtualnym.
@U.V. Impaler - Dla pewności zajrzałem ponownie na stronę developera i nie ma tam żadnej wiadomości o tym, że jest to beta (a wcześniej takowa wiadomość się tam znajdowała). Przy zakupie natomiast jest wiadomość o treści:
rFactor2 is an evolving product, and as such, we expect to be adding cars, tracks and features for many years to come. We encourage people to purchase rFactor2 based on its current features and content at the time of purchase.
To znaczy mniej więcej tyle, że gra, podobnie jak każde MMO, nieustannie będzie rozwijana lecz to wcale nie znaczy, że jest to beta.
Potencjał Carmageddona to powinno być 130% a nie 30!
Jedną sprawą jest że gry są pod graczy którzy nie wymagają wielkiej trudności samochodu czyli takie w które pociupiemy z nudy, braku innej ciekawej produkcji lub zabawy z kimś, i takich którzy spędzają wieczory przy kierownicy, by poprawić setup samochodu do jak najlepszego czasu w lidze.... Co do artykułu zgadzam się po części.
taki NFS 70% dobrze, a dlaczego? grafika(nie mam na myśli że wymiata),arcade,zabawa - żadna fizyka tylko nitro i jakieś gadżety. GT6 grałem chwilę w betę na konsoli mojego brata i grafika wcale nie powala na kolana(to tylko beta była)fizyka - już od starszych części było czuć samochód tylko zapytanie dlaczego kierownica ma tylko skręt 90stopni jeśli to ma być realistyczność? - więc 100% bym nie dał tak samo Forza niczym tak bardzo nie szaleje.. nie wiem czemu ale jakoś wolę Forzę niż to GT. F1 to wiadomo co roku prawie nic nowego - dodatkowo dodam że jeżdżąc na kierownicy odczuwa się lagi przy skręcaniu co jest widoczny gołym okiem. The Crew - ciekawy pomysł grafika,arcade,zabawa - nie widzę sensu podpinać tutaj kierownicy czyli można by dać tyle procent co NFS.
Project Cars to jedyna gra która tu chyba zasługuje na 100% grafika,fizyka postawiona na realizm, tylko dziwi mnie czemu jeśli kładą grę na realizm brakuje tam obrotu kierownicy o przynajmniej 720 stopni !! rfactor tutaj 90% grafika nie poszła specjalnie do przodu, twórcy kładą projekt na realizm i zachowania auta, multiplayerowa rywalizacja, mnóstwo lig, dodatkowo super że pomyśleli o łatwym pobieraniu modyfikacji co było utrapieniem w części pierwszej gdzie nie raz musiałem się naszukać moda, toru aby wejść na serwer i powiedzieć że żenada - 95% ^^ Asseto - nie wypowiem się na temat tej gry po pierwszy raz o niej słyszę ale po trailerze jak dla mnie ciekawie się zapowiada tym bardziej że ktoś wyżej napisał że będzie możliwość modowania. ostatnie Carmagedonn - już we mnie nie budzi takiego podziwu jak miałem 10 lat. Dodatkowo rozwieje wątpliwości
nie jestem fanboyem rfactora,ps'a,xbox'a ani spędzania samemu przy arcadowych gierkach.
Moim zdaniem powinna zarządzić ta gra która oferuje największą wszechstronność. tzn. zadowoli i graczy z kierownicą i z padem. Zwycięzca jest tylko jeden Gran Turismo. Inne gry pretendują do albo super symulacji albo Arcade ale żadna nie oferuje takiego gameplay'u jak Gran Turismo. Czysty fun bez stresu.
Dlaczego The Crew ma 65%, jak to jest gra która wnosi wiele nowości na rynek gier wyścigowych, NFS rivals ma 70%.. za co? Przecież to jest kopia Hot Pursuit, tylko że troche ulepszona. :\
puci3104 masz trochę racji . Taki The Crew mógłby dostać koło 90 %. a co do NFS'a to powiem jedno : po wyjściu shifta NFS nie był już taki fajny.
@Cannabiss96 - Nie wiem o co chodzi Tobie z kątem obrotu kierownicy w Project CARS. Pamietaj, iż każdy samochód ma zaimplementowany inny "steering lock" (który można sobie ustawić według własnych upodobań także), taki bolid FA w końcu bylby dosyć trudny w opanowaniu przy locku rzędu 720° a pojechanie krętego Azure Circuit byłoby praktycznie niemożliwe z rozsądnym czasem. Są auta, które mają locka bliskiego granicznych wartości dla mojej kierownicy (900°) i to pozwala przynajmniej na zachowanie pełnej linearności sterowania.
Swoja drogą, skąd masz takie wiadomosci o PC? Bo jeżeli w to grasz, zapraszam do wspólnego ścigania, zawsze miło sie pościgać w grupie
Czekam tylko na Gran Turismo 6, piątka była/jest świetna. GT6 kupie na pewno.
[7]>Wow, raziel trafił w sedno, sam bym tak to właśnie rozpisał. Dawać 70% skostniałemu NFSowi, i 100% GT6, który zapowiada się na GT5 + lepsza praca zawieszenia, a olewać takie perełki jak Carmę, i nic dziwnego, że nakręcona jest sprzedaż wszystkiego co miałkie i przeciętne do bólu a wyróżniające się produkcje nie moga się wybić, skoro nawet redaktorzy dużych serwisów mają wypaczone gusta.
LOL, najlepsza gra the crew ma najniższy potencjał, dziękuje za taki widzi mi się "potencjał".
Gran Turismo potencjał 100%? Ta gra nawet nie ma startu do Forzy. Podzielenie aut na premium i wybrakowane, brak jakiejkolwiek AI, samochody jadą jak po sznurku. A w tej części będzie pewnie podobnie.
A jeśli chodzi o NFS to dostaje tak wysokie oceny co roku chyba za samą nazwę.
Doprawdy nie wiem jak zaślepionym trzeba być, aby nie widzieć oczywistych rzeczy i dawać przy niektórych pozycjach tak wysokie lub tak niskie % wartości potencjału gry... No chyba, że cały ten artykuł jest sponsorowany i opłacany przez kogoś komu zależy na wysokiej ocenie... Odniosę się do każdego po troszeczku.
NFS Rivals - jakim cudem gra, która seria od ponad 5 lat leży w głębokim gównie może dostać aż 70%? Czy wy nie czytacie w ogóle opinii graczy i bazujecie na bełkocie twórców gier? Ta seria już upadła, próbowali z niej zrobić symulator, na całej linii im to nie wyszło, nawet mają problem, żeby zrobić porządny arkadowy model jazdy. Odświeżenie Most Wanted to była padaka do kwadratu a wy wiążecie dalej nadzieje z tym syfem? Normalnie porażka, gra nie zasługuje na więcej niż 20% zważywszy na swoją tragiczną historię.
DriveClub - nowa marka od twórców bardzo dobrych i dobrych Motorstormów, dostaje tylko 60%, gdzie NFS, który jest wg. wielu graczy już dawno spalony dostaje wyższą ocenę. O grze mało wiadomo to prawda, ale i tak prezentuje się świetnie, na pewno lepiej niż ten syfiasty NFS, 80% to ta gra powinna dostać z miejsca, za to, że próbują coś nowego, próbują jakiś nowych elementów społecznościowych, przecierają szlaki, dlatego zasługuje na wyższą ocenę.
GranTurismo 6 - jestem fanem serii od części pierwszej i wiem, że w porównaniu z innymi symulatorami takimi jak Assetto Corsa i rFactor 2, czy ciągle żywym iRacing i LFSem, ta gra jest słabsza. Piąta część nie była tym czego wszyscy oczekiwali, ale wielu osobom się podobała, szóstka pod wieloma względami będzie poprawiona (może nie graficznie) ale fani dostaną poprawione dźwięki silników, lepsze AI, więcej samochodów premium (w sumie ponad 1200 wszystkich samochodów), lepsze odwzorowanie pracy zawieszenia i opon i masę innych rzeczy nieosiągalnych na sprzęcie obecnej generacji konsol, które w stosunku do PC są daleko za murzynami, ale i tak Polyphony Digital daje rade. 80-90% to solidna ocena by była.
Forza Motorsport 5 - największy rywal serii Gran Turismo niestety też jako ex na inną konsolę. Gra w stosunku do świetnej Forzy 4 i Horizon zapowiada się znacznie słabiej, nie wiem czy to wina słabej zapowiedzi konsoli Xbox One, czy po prostu za krótkiego czasu potrzebnego do stworzenia wielkiej gry. Ocena powinna być nieco słabsza niż Gran Turismo 6, ale nadal w granicach 70-80%.
F1 2013 - wszystkie poprzednie części kuleją na to samo, gra ma być symulatorem ale nim nie jest. Dostajemy zwykłego racera, w którego zarówno dobrze gra się na padzie, klawiaturze czy kierownicy. AI kuleje, model jazdy słaby, nie czuć bolidu i wiele innych niedociągnięć. 40% to absolutne maksimum po słabych poprzednich częściach i rzekomym poprawianiu nurtujących błędów z poprzedniej części, które do dziś nie są poprawione.
The Crew - najlepiej zapowiadająca się gra targów E3 jeżeli chodzi o arkadowe ścigałki. Jest wszystko tuning wewnętrzny i zewnętrzny, otwarty świat, masa wyścigów, dobrze zapowiadające się multi i tryby, wszystko to czego gracze oczekiwali od wielu lat w NFSie i nie mogli się doczekać. A gdy w końcu coś takiego jak The Crew pojawia się na horyzoncie wy dajecie temu niskie 65%. Ta gra, to może być najlepsza arkadowa ścigałka ostatnich lat, więc nadzieje z nią związane powinny być wysokie - 95%!!
Project CARS - graficzne cudo, pod względem prowadzenia słabiej niż rFactor i Assetto Corsa, więc też słabiej powinna być oceniona, bo gra ma być symulatorem i ma rywalizować z najlepszymi. Choć niestety po ostatnich patchach do alphy ciężko stwierdzić, czy gra ma pozostać symulatorem czy będzie zwykłym racerem. 70% max.
rFactor i Assetto Corsa - rFactor prezentuje się słabiej od tego drugiego, kto miał okazję grać w tech demo Assetto Corsy i wczesne wersje rFactora to wie o czym mówię. Graficznie AC też prezentuje się lepiej dlatego też rFactor nie 100% tylko max 80% a to właśnie Assetto Corsa powinno dostać 100%, bo ta gra ma największą szansę odniesienia sukcesu na rynku symulatorów wyścigowych.
Na koniec Carmageddon, jak to możliwe, że wspaniały restart serii tworzony we współpracy z rzeszą fanów dostaje tak niską ocenę? Ja wam powiem dlaczego, nikt wam chyba do portfela nie sypnął i stąd ten niski wynik. To może być najlepszy restart serii więc powinien dostać z miejsca 70%, fani Carmageddona długo czekali na coś tak dobrego jak gry startu tej serii.
W skrócie noty ode mnie:
NFS Rivals - 20%
Drive Club - 80%
Gran Turismo 6 - 85%
Forza 5 - 75%
F1 - 40%
The Crew - 95%
Project CARS - 70%
rFactor - 80%
Assetto Corsa - 100%
Carmageddon - 70%
Neef for speed od dawna jest padłem totalnym, a Forza od zawsze na zawsze jest, była i będzie lepsza od GT ^_-. Aktualnie tylko FORZA.
Heh Forza powinna dostać setkę za samego Drivatara (czy jak to tam się pisze xd). Coś nowego i świeżego w singlu :)
@Mort_01 - nie chodzi mi tutaj o bolidy, czy samochody sportowe (GTR'y - gdzie maja skręt ok. 500stopni)
chodzi mi o zwykłe osobówki. Wsiadam do jakiegoś nissana na ps3 na becie [nie ta 370z] a tam skręt 180stopni i to ma być realizm GT jak nawet tak oczywistej rzeczy nie mogą zrobić? ^^
A jeśli chodzi o NFS zgodzę się że nowy Most Wanted to kupa ale nie zgodzę się że nie powinno być dla Rivals 70% - owszem powrócił ten przyjemny model przyjemny arcadowy model jazdy z HP 2010
Nikt nie wymyślił jeszcze, aby każdemu jakikolwiek artykuł, czy zdanie odpowiadało komukolwiek. To jest osobiste zdanie autora tekstu, a wy się spinacie jakby wam ktoś matkę krzywdził. Mnie NFS nie interesuje, jedynie podobał mi się NFS - most wanted (2005), a inne gry wyścigowe typu: F1, DriverClub, rFactor 2 czy inne jeszcze w ogóle. Ciekawi mnie start Forzy Motorsport 5 na X One oraz Gran Turismo 6 na PS3. Ostatnio jakaś "moda" jest na GT, by ją opluwać z każdych stron. Jeśli wam nie odpowiada grafika, to wasz problem. Macie kompleksy i tyle. Ja grywam w serie GT od ponad 12 lat i powiem krótko. GT można porównywać z FM tylko i wyłącznie. GT to prawdziwa "motoryzacja" dla ludzi, którzy żyją wyścigami, a nie dla dzieci. Model jazdy to jej największy atut, której FM wiele jeszcze brakuje. Poza tym GRAN TURISMO jest robione z WIĘKSZĄ PASJĄ, a liczy się realizm, a nie grafika. Dodam jeszcze, abyście nie sugerowali się ocenami, bo rzecz jasna zaniżają oceny i uważają się, za fajnych. Mnie tam nie przeszkadza. GT6 jak będzie tak dobre, jak GT5 to kupuje bez zastanowienia. I przy okazji dodam jeszcze, że seria GT jest tworzona dla ludzi, którzy interesują się lub lubią wyścigi: All Japan, GT 500, GT 300, wyścigi JGTC cars itd. Dla normalnych ludzi, szukających zabawy raczej nie wskazana. Potencjał w GT6 90%, FM 85%. :))
@Cannabiss96
Wsiadam do jakiegoś nissana na ps3 na becie [nie ta 370z] a tam skręt 180stopni i to ma być realizm GT jak nawet tak oczywistej rzeczy nie mogą zrobić? ^^
Mogą. Jednak żeby to wiedzieć trzeba mieć pojęcie o czym się pisze i np. zagrać w GT5, a nie wyciągać wnioski z BETY. Wszystkie auta maja oczywiście poprawne kąty skrętu kierownicy.
Najbardziej zgadam się z dj_sasek. "Ranking" zaprezentowany przez redakcję prezentuje się jakby wyszedł chwilę temu z bagna. Seria NFS jest martwa od czasu pierwszego Most Wanted. GranTurismo i Forza będą grały bezpiecznie i będą tym samym co zawsze. A Asetto Corsa i rFactor nadal będą bardzo realistycznymi produkcjami, nie dla każdego. Najbardziej podjarał mnie The Crew, który ma szanse zostać duchowym nastepcą TDU, a na dodatek znacznie lepszym.
UWIELBIAM samochówki. Jestem w tym gatunku od czasu Metropolis Street Racing na Dreamcasta i w nie jedną ścigałkę grałem, aczkolwiek preferuję arcade'owe lub semi-arcade'owe produkcje. Jakiś czas temu przygotowałem sobie listę najlepszych niesymulacyjnych samochodówek na PC:
10. F1 2012
9. ReVolt
8. DiRT 2
7. FlatOut 2
6. Burnout Paradise
5. Need For Speed: Most Wanted (2005)
4. Sonic & All-Stars Racing Transformed
3. Test Drive Unlimited
2. Trackmania United Forever
1. GRID
Największe szanse na trafienie na ta listę ma The Crew.
Artykuł nie stanowi rankingu, kolejność tytułów jest przypadkowa, zaś podane oceny wyrażają prywatną opinię autora, który zdaje sobie sprawę, że nie posiada monopolu na rację.
Widze niektorzy nie potrafia nawet przeczytac artykulu ktory komentuja. Nie wiecie co to takiego opinia subiektywna?
Czekam na GT6.
Popieram powyżej post. To jest opinia subiektywna, osobista autora tego artykułu. Komentowanie jest po to, aby dzielić się z innymi refleksjami. Jak wam nie odpowiada, to proszę swoje zdanie wyrazić i stworzyć WŁASNY RANKING, czy cokolwiek i już. Nie widzę problemu. Pozdrawiam.
Gran Turismo potencjał 100%? Ta gra nawet nie ma startu do Forzy. Podzielenie aut na premium i wybrakowane, brak jakiejkolwiek AI, samochody jadą jak po sznurku. A w tej części będzie pewnie podobnie.
Kategorycznie się z tym nie zgadzam. Ludzie od Forzy choć to również udana seria, nie rozumieją GT. GT to już nie gra ale encyklopedia o motoryzacji, sama rozgrywka to walka z autem i torem, AI ma tutaj takie znaczenie jak zniszczenia (jeżeli wymagasz przeciwnika na gwałt to lepiej udać się na serwery), ponadto kupujesz sobie furki trzymasz w garazach, modyfikujesz, bierzesz udział w prawdziwych eventach, masz nieporównywalnie wiecej wyścigów w a-spec niż Forza, do tego masz coś takiego jak GT Academy.
Forza jest fajną serią, ale to zwykła arcadówka z aspiracjami na coś więcej, na tę chwilę Forza zawisła pomiędzy NFS a GT, nie ma się co spierać, jest wyraźnie z tyłu jeżeli chodzi o pewne aspekty. Nawet wybór osprzętu na xboxie to klapa. Ludzie którzy ganią GT graja w Forze pewnie na padzie i hejtują to czego nie moga miec. Fajny sprzęt typu kierka DFGT czy jakiś dobry Force Feedback i GT6 to zabawa na kilka lat.
@ alpha_lyr Jeżeli jesteś taki wspaniały i znawca od gier wyścigowych, to stwórz równie dobre, jak FM czy GT. Ciekaw jestem, co Ty byś zrobił, aniżeli krytykować. Ciągle ta sama gadka, jak bym słuchał Tuska. "Samochody standard, ale badziewie, to nie gra tylko encyklopedia". Jak się panu nie podoba GT lub FM, to może nie warto zwracać uwagę i olać te 2 serie? Idź pograj sobie w NFS. Tam to dopiero masz wszystko dopracowane, i poza tym bardzo wysoki poziom, co nie wątpię. Powtórzę raz jeszcze, że GT to gra dla ludzi, którzy lubują lub kochają się w motoryzacji, interesują się wyścigami typu F1, All Japan (SuperGT) JGTC cars, GT 500, GT 300 oraz inne organizacje, co Ty nawet o nich pewnie nie wiesz nawet itd. To nie jest gra dla zabawy. Tutaj nie masz, czego szukać. To poważne wyścigi, a nie dla dzieci. Sami krytycy się znaleźli od gier samochodowych. To jest "motoryzacja" dla ludzi, którzy się LUBUJĄ W WYŚCIGACH.
@erander100
Jesteś pewny że do mnie to napisałeś ? Pod tym mógłbym się tylko podpisać :)
Nie potrafie zrozumieć czemu nfs jest tak wysoko.. była to naprawde świetna seria, która moim zdaniem zakończyła sie na HP no ale cóż.. osobiście zobacze jak te "nowości" dodadzą troche radochy z gry. Gdzieś tu wyczytałem tekst "tutaj nie masz czago szukać. To poważne wyścigi, a nie dla dzieci" Przepraszam bardzo ale my tu mówimy chyba o grach, które mają dostarczyć nam rozrywki a nie o prawdziwych wyścigach na torze, ulicy, wsi czy gdziekolwiek prawda ? ;) i jeszcze tekst "to nie jest gra dla zabawy".. no prosze Cie xD po to jest właśnie gra - dla zabawy ;)
widać że gimbaza ma wakacje i same słabe gierki na trzech pierwszych miejscach xD moje typy :D
1. Project C.A.R.S
2. rFactor 2
3. Assetto Corsa
no i oczywiście czekam jeszcze na GTR 3
Dziękuje dobranoc :)
@alpha_lyr Ja się podpisuje obiema rękami:))
Widziałem jak na tvn pokazywali Gran turismo 6.Wyglądało jak gran turismo 4.
w nfsy grałem od 1 hpka do underecovera i chyba to dobrze bo ten zapowiada się na chłam
Carmagedon. Ten filmik mi pokazał, jaką ta gra ma moc. Nawet te doczytki znalazły się w trailerze. Coś pięknego. Chcę taką grę, nawet z doczytkami
Moje noty
Need for Speed: Rivals - 45%
DriveClub - 70%
Gran Turismo 6 - 65%
Forza Motorsport 5 - 90%
F1 2013 - 80%
The Crew - 95%
Project Cars - 95%
rFactor 2 - 75%
Assetto Corsa - 100%
Carmageddon: Reincarnation - 40%