Legend of Grimrock II | PC
W Legend of Grimrock 1 nie grałem,ale może się skuszę.Dwójka może odnieść wielki sukces i myślę,że na pewno ogram ten tytuł :).
to będzie edytor lochów czy lasów dla mnie dziwna to gra ale z pewnością ją ściągnę
Voronwe--->
Edytor lasów ; to dowaliłeś.
1-sza część była bardzo fajna, jeśli tylko w dwójce parę rzeczy zostanie rozwinięte to efekt może być naprawdę zacny.
Witam. Czy gra będzie spolszczona chętnie obadałbym ten tytuł jednak po angielsku grać nie będę.
WYMAGANIA:
OS: Windows XP
CPU: Dual Core 2.33 GHz Intel or 3.0 GHz AMD
Memory: 2GB RAM
Graphics: Geforce GTX 8800, AMD Radeon 4850 or Intel HD Graphics 5200 or better (1GB graphics memory or more. Shader Model 3.0 needs to be supported).
DirectX: 9.0c
Disk Space: 2GB
[link]
Gra jest świetna, w porównaniu z I wprowadzono masę usprawnień, poprawiono klimat, masa nowych zagadek a do tego różnorodność lokacji ! Dla mnie gra roku, a przynajmniej rpg roku ! Zdecydowane 10 i chcę jeszcze więcej ! Do tego naprawdę świetna grafika i świetny poziom trudności(gra na normalu jest zdecydowanie cięższa niż to było w LoG1, do tego znacznie poprawione SI, walki są zdecydowanie trudniejsze niż to było w 1.
Przy zalewie crapu jak Dragon Age 2 i inne podobne pseudo rpg, samotna wyspa skarbów na oceanie przeciętności i nudy.
Obowiązkowa pozycja dla każdego fana klasycznych dungeonów.
Właśnie skończyłem grę. Jak dla mnie hit roku :) Tak właśnie powinno robić się sequele.
Polecam każdemu RPGmaniakowi :)
Dla tych co psują sobie zabawę,
zmienić w pliku config
console = false
consoleKey = 220
na
console = true
consoleKey = 192
potem tylda ` - uruchamia console
kody:
---------------------------
spawn "tome_wisdom"
spawn "tome_health"
spawn "tome_fire"
spawn "potion_cure_poison"
spawn "tome_energy"
spawn "baked_maggot"
spawn "torch"
spawn "snail_slice"
spawn "rock"
#tomzak
Możesz to kupić na
-gog.com
-steam
-www.grimrock.net
W sumie wszędzie :>
Recenzja? Poradnik? Czemu taka cisza? Gra za mało popularna i nie będzie kliknięć?
Dokładnie, gra zbyt mało popularna co by zwiększyć odświeżenia strony.
Wygląda na mocną "czwóreczkę". Zobaczę, co z tego będzie. Na razie i tak nie kupię żadnej gry, bo nie mam kasy.
Pojawił się oficjalny patch v2.1.13, pasujący do wszystkich wersji gry (steam, gog).
Pełna lista poprawek ze strony producenta gry:
http://www.grimrock.net/2014/10/22/grimrock-2-update-2-1-13/
Normalnie pierwsza gra tego typu w jaką gram i nie mogę się odciągnąć od monitora, niesamowity klimat, grywalność i ciągłe granie by zobaczyć co jest dalej. Nie wiem jak jestem daleko (na tą chwilę mam zdobyte 3 kryształy żywiołów) ale wiem, że ponownie przejdę grę z trochę innymi postaciami i koniecznie trzeba ograć pierwszą część ;)
Uff skończyłem, gra mnie wymęczyła i to mocno polecam każdemu aż chce się grac. A zajęło mi to dokładnie 25 godzin i pewnie zacznę jeszcze raz na nowo . Nie opłaca się iść w klasę fireman czy tam łucznik, najlepiej sprawował mi się w walce magik i fighter 2 miecze, przy czym magik naprawdę robi robotę w grze, warto tez mieć alchemika oj przydaje się i to często.
Mam problem, nie wiem co pominąłem ale nie mam aktywnego mostu kierującego do świątyni gdzie mogę stworzyć ostatni element lodowy. Mogę liczyć na podpowiedź ? Na screenie znajduje się most, o który mi chodzi.
k1to most ujawnia się w nocy musisz stanąć kolo figury tej z twarzą w strone mostu wtedy się pojawi.
Hito przy figurce pisze ... i tyle twarzą w stronę mostu poczekaj do nocy powinien się pojawić
http://www31.speedyshare.com/xt7x8/download/2014-11-01-00001.jpg
Dungeony to nie mój typ rpg :) ale musiałem w to zagrać więc sory że daję taka ocenę .
Za co te "sorry?” 7.5 to przecież wysoko.
Jak dla mnie to bajlando, gra świetna, mam już 5 h. Super połączenie klasyki RPG z fajną grafiką i wymagającymi zagadkami. Można się nieźle zakręcić przy zwiedzaniu, lokacje są bardzo skomplikowane.
Gra roku, pomimo zmiany grafiki i paru detali najważniejsze mechanizmy zostały zachowane. Mam nadzieję, że szybko jej nie skończę :)
Grimrock 2 Update 2.1.17
November 11, 2014|No Comments
The second patch for Legend of Grimrock 2 is now out! The patch will update the game to version 2.1.17 and fixes several issues and also extends modding capabilities.
Steam version: the game should automatically update soon. If the game does not update in a few hours, restarting the Steam client should help.
Standalone version: if you are playing the standalone version, please download the patch that updates the game installed on your computer.
GOG version: The patch also works with GOG installations but there is a slight kink. When a dialog appears saying that an existing installation can not be found and the patcher asks “Abort Installation?”, select No. You have to then navigate to the installation location of your GOG version of Legend of Grimrock 2.
We have sent the patched version to GOG and Humble Store and it will take some for them to process and make the new version available through their channels.
Here are the full release notes:
– tweaked a treasure instruction hint
– improved sewer pentomino puzzle reset logic
– fixed some cosmetic issues in levels
– mods: improved support for custom classes, races, skills and spells
– mods: added lots of new scripting functions and hooks
– bug fix: burnt out torch deal fire damage
– bug fix: ghost item appears on the ground when spawning an item into champion’s inventory
– bug fix: game can crash while digging in cemetery
– bug fix: saving the game while falling crashes
– bug fix: magma golem’s spit attack crashes after loading a save game
– bug fix: block puzzle in sleet island can get into unsolvable state
– bug fix: minor ceiling shaft visual glitch in Ruins of Desarune
– bug fix: fixed typos in item descriptions
– bug fix: an item on a magic bridge sometimes does not fall when the bridge disappears
– bug fix: healing crystals slowly drift from their initial position during the course of the adventure
– bug fix: dungeon editor crashes when ‘[‘ is typed into asset browser’s find box
– bug fix: dungeon exporting fails if dungeon contains script entities with external scripts
– bug fix: audio volume is not correct when changing current level immediately after waking up
Absurdalnie dobra gra. Przyznam, że gram na łatwym stopniu trudności, bo skakanie wokół potworków sprawia mi średnią satysfakcję, ale dzięki temu raczej mogę skupić się na eksploracji i zagadkach. A te są pierwszorzędne. Cieszy półotwarty świat, klimat niczym z 94 roku, ale przy oprawie z XXI wieku. Ci ludzie niech zarabiają ile wlezie... I niech zrobią następnym razem coś w stylu Might and Magic VI, z miastami, fabułą i ogromnym otwartym światem :)
Grę skończyłem po ok 50h na normalu, ale przyznam, że bez poradnika nie dałbym rady (rozwiązań niektórych zagadek nie "szczajam" nawet z opisem :/ )...
Mam pytanie - do czego służą Essence of Fire - złożyłem go z czterech Power Gem na stole w światyni...
Jak kogoś kręcą takie klimaty w stylu "Eye of the Beholder" i "Might and Magic", to niech obczai grę The Quest.
Przeszedłem niemal wszystkie dungeon crawlery. O ile jedynka jest dobra, poprawna i warta przejścia, ale nie jest to poziom starych labiryntówek, o tyle dwójka to już dla mnie ścisły kanon. Ilość i poziom zagadek, naprawdę super, jest się przy czym naprawdę nieźle pogłowić, ale da się przejść bez żadnych poradników - więc raczej nie są one wymyślane na siłę. Choć może być gorzej ze znalezieniem wszystkich najlepszych itemów - ja też poległem na paru zagadkach. Gra jest warta każdej złotówki. Jedyne co chciałbym aby rozbudowano, to fabuła - mogłoby być więcej znajdowanych wiadomości budujących klimat gry, dałoby się to zrobić. Ale nie odejmuję za to punktów, bo nigdy na fabule dungeon crawlery nie leżały. Jeżeli ktoś jeszcze szuka czegoś dobrego i ma trochę zapału, to poszukajcie i zagrajcie w amigowego Evils Dooma - mało znany, rewelacyjny crawlerek. W sieci da się znaleźć gotowy exe dla Windowsa.
Gra lepsza od swojej poprzedniczki, ale do części pierwszej mam większy sentyment. Tutaj jest wszystko jeszcze bardziej urozmaicone i dodane - po prostu jest więcej i lepiej. Jednak niektóre zagadki były wymagające i musiałem z trzy razy zajrzeć do poradnika, choć raz niepotrzebnie - po prostu przegapiłem zwój ze wskazówką. W każdym bądź razie polecam wszystkim, którzy lubują się w zagadkach, eksploracji jak i zręcznościowej walce - to gra zdecydowanie dla nich.
Jak się komuś nie chce przechodzić to screeny z galerii pokazują grę chronologicznie ;p Na bundlach wziąłem z Grim Dawnem i lepiej mi się gra w to jak na razie. Jeszcze nie wiem co dam, ale raczej poniżej 8 nie spadnie.
Niesamowicie trudna gra, gdy chodzi o niektóre zagadki. Bez mapki z wyjaśnieniami się nie obejdzie.
Srogo się naciąłem znęcony pochwałami i niską ceną w wyprzedaży. Dlaczemuś założyłem, że walka jest turowa. A tu zonk. W tego typu grze walka w czasie rzeczywistym to moim zdaniem absolutne nieporozumienie. Wymiękłem bo ubiciu trzeciego żółwia. Dziwactwo, kompletnie nie dla mnie, nie wiem, co ludzie w tym widzą. Ta jedna rzecz dla mnie kładzie całą grę na łopatki. Mam tanią (20 PLN) nauczkę, a dla innych informacja, żeby się czasem nie oszukali, jak ja.
Grałeś kiedyś w jakąś starszą grę? Bo widzisz, ta gra miała naśladować klasyki, a Ty wyglądasz jakbyś nigdy w żadnego nie grał i mimo to stawiasz sobie jakieś wymyślone oczekiwania. Nauczkę masz, zasłużoną.
Chris4132-naprawdę nie słyszałeś o klasykach z turowym systemem walki?
Popieram że to najsensowniejsze rozwiązanie w tego typu grach...
Tak szczerze, to potrafię z miejsca rzucić może jednym takim tytułem. Jak ktoś pisze że robi grę FPP po staremu, to kojarzy mi się to z dynamicznymi grami, z walką jak tu.
Arcydzieło pełne sekretów, każda własnoręcznie znaleziona wykopana skrzynia, samemu rozwiązana zagadka, cwanie pokonany boss daje ogromną frajde. Czekam na trójke.
Nay3k - Ja poległem tylko przy piramidzie, bo zrobiłem podstawowy błąd. Nie segregowałem przedmiotów z kartkami. No i całą resztę zaliczyłem samodzielnie, wraz z drugim zakończeniem. Jak dla mnie gra jest idealnie na 10-tkę. Ładna graficznie, nie nudzi, a na dodatek zagadki zmuszają do myślenia zamiast liczenia na intuicję. To jest podręcznikowy przykład jak powinno się tworzyć sequele - to co było słabe w 1 części, tutaj zostało rozbudowane (zagadki i sekrety), a to co było już dobre, teraz jest jeszcze lepsze(ilość i różnorodność przeciwników i przedmiotów, design lokacji, historia).
Jak uwielbiam LOG1 za... właściwie wszystko co oferuje, to LOG2 nie jest już wedle mnie tak samo dobre. Niby wszystko zostało ulepszone, walka, rozwój postaci, SI, dodano nową rasę i nowe klasy, wiele dodano.
Jednak klimat jest jakiś nie ten, zagadki z jakiegoś powodu nie dawały mi tej samej satysfakcji co w części pierwszej, a wręcz mnie często męczyły i denerwowały. Wszystko tak naprawdę zabił "otwarty świat" (czy każda gra musi posiadać to cholerstwo? Lubię coś takiego w Wiedźminie, Gothicu czy GTA, ale w Dungeon Crawlerze?).
Mam jednak nadzieję, że powstanie część 3, która albo zrobi dobrze to gdzie zawiodła mnie część 2 lub powróci do schematu z cześci 1.
Zagadka z pająkiem i teleportami to była przesada. Idea zagadki banalna, tym bardziej jak znajdzie się podpowiedź. Ale czy może mi ktoś wyjaśnić skąd ja niby miałem pamiętać po 10h gry, że przedmioty da się przenosić przez kraty? Element ten wykorzystany był tylko raz na samiutkim początku gry. Niefajne, zaparłem się na przejście gry bez solucji ale tutaj poległem, 2 dnia kombinowałm jak koń pod górę aż w końcu byłem pewien że to jakiś bug.
Przy okazji jak już szukałem wskazówek to dowiedziałem się od razu o żywiołakach powietrza. Od razu zobaczyłem jakie runy trzeba zaznaczyć do Dispel, co by znów oszczędzić sobie nerwów.
Dwa elementy, przez które gracza może trafić szlag.
Sztandarowy przykład że gadanie o tym, że „dobra gra sama się sprzeda" można wsadzić w... buty.
Poprawki na każdym kroku, nowości na każdym kroku.
A sprzedaż?
Mizerna.
Zagadki w większości dobre i wymagają chwili namysłu ale były takie co dały popalić, jak ta na cmentarzu. Notatek zbieramy masę, wysłuchujemy kamienne głowy i czasem nam coś umknie, szczególnie jak robimy dłuższą przerwę.
Genialna gierka ! Gra oferuje obszerny duży świat wypchany masą zagadek , skarbów , różnych potworów i bossów . Gramy czterema bohaterami na raz którzy zbierają doświadczenie oraz sprzęt do walki z potworami . W moim wydaniu potrzebne było 30 godzin na ukończenie gry . Chętnie bym zagrał w kolejną odsłonę . Zapraszam na serię z całej gry gdyby ktoś utknął w miejscu. https://www.youtube.com/watch?v=UCJOkJRv1B8&list=PLVYHO_RNJKKhorh3rwLy1mZtihuG_4Vpf&index=2&t=0s
Gra prawie idealnie trafia w moje upodobania. Niestety, pewnie tak jak większość graczy przyzwyczajonych do tego że wszystkie cele są w PDA czy innym dzienniku i większość gier prowadzi gracza po sznurku, musiałem sięgnąć po solucję parę razy.
Od siebie mogę poradzić aby opatrywać każd bardziej charakterystyczne miejsce na mapie odpowiednim markerem i zastanowić się dwa razy zanim wyrzuci się określony item, bo bez tego jest na prawdę ciężko. Aby rozwiązać niektóre zagadki potrzebne jest często skojarzenie jakiejś podpowiedzi którą się przeczytało parę godzin temu itd. co przy takiej ilości zagadek jest dosyć trudne.
I spotkanie z latającymi liściami bez odpowiedniej broni też nie jest fajne.
Skrupulatnym i metodycznym graniem pewnie dałbym radę oszczędzić sobie sporo frustracji.
No i mam nadzieję że mimo wszystko wyjdzie trzecia część, bo takiego klimatu w grach mi brakuje.
Nie ma.
ocena prawie 9/10 i promocja za 20zl to kupilem i jak zaczalem o 17 grac to tak mnie wciagnelo ze nawet nie wiem kiedy 9h zlecialo i jest po 2 jak pisze ten komentarz ;D
jest 2023 a ja duzo lepiej sie bawie w pikselowych grach "Legend of Grimrock2" i "gothic2: kroniki myrtany" niz w "super hiciory AAA"
dodalbym do tej gry jakas wioske gdzie mozna sprzedawac i kupowac eq i troche pogadac z npcami zeby miec jakas fabule podczas przechodzenia
to jest typ gry D&D dungeon crawler, wzorowany na klasykach takich jak: Dungeon Master, Dungeon Hack albo Eye of the Beholder. Nie było tam żadnych sklepów, wiosek z npc-ami, ani skomplikowanej fabuły i dialogów, i w sumie dobrze :)