Nowa technologia Microsoftu zapewni „niebywałą” ilość detali w grach
przydałoby się więcej info bo technologię zwiększającą ilość detali w zależności od odległości od obiektu mamy chyba od początków grafiki 3D w grach (LOD) :)
Kolejna ściema mająca na celu zwiększenie sprzedaży Windowsa 8 a w przyszłości Xboksa One.
Przydałoby się raczej info czy to można uruchomić na kartach z DX11 i DX11.1. Bo zapewne nie, co oznacza, że np wywalasz sobie 4k na Geforce Titan(DX 11.1) i nie możesz skorzystać z tego "ficzera" :D Jeżeli tak będzie to przynajmniej parę lat, o ile w ogóle znajdzie się to w grach, będzie to dodatkowa opcja.
Czyli co?
Zwiększenie szczegółowości modeli? BYŁO
Zwiększenie szczegółowości tekstur koloru? BYŁO
Zwiększenie szczegółowości tekstur światła? BYŁO.
Nic nowego, co najwyżej, dzięki nowym poleceniom DX łatwiej sie to będzie pisać.
Nie ściema, po prostu marketing. Nic dziwnego, że się takie informacje pojawiają.
lol lol lece zamówić xboxa bo ta technologia jest mega!!!!!!
"z tą technologią możemy wszystko" $$$$$$$$$$$$$$$
swoją drogą ładny obrazek
no zobaczymy, co z tego będzie, kto wie - może to coś da
Aha czyli będzie tak jak w grach MMO. Idziesz sobie spokojnie a nagle 10 metrów przed tobą wyrasta drzewo:)
Hmm, czy te magiczne zjawisko nie nazywa się przypadkiem TESELACJĄ?
teselacja to co innego
http://pl.wikipedia.org/wiki/Teselacja
teselacja to mniej więcej tworzenie textur ścian podłogi czy też kory drzew, w taki sposób aby textura wygladała jak model 3d, to się bodajże randomowo generuje np jeżeli mówimy o korze drzewa to randomowo generują się takie wypuklenia na korze drzewa coś w ten deseń....
@up
O ile dobrze się orientuję teselacja sama w sobie odpowiada jedynie za dzielenie obiektu na mniejsze trójkąty. A za wrażenia wypukłości odpowiada displacement mapping, czyli jest potrzebna jeszcze jedna tekstura (displacement map) na podstawie której przesuwane są wierzchołki tej zagęszczonej przez teselację siatki.
Ta technika jest bardziej zbliżona do LOD (Level of details), który polega na tym, że szczegółowe modele obiektów bardziej oddalonych od kamery są zastępowane modelami bardziej uproszczonymi, z tą różnicą, że nie podajemy na sztywno w jakiej odległości ma zajść przełączenie między modelami, tylko jest to wszystko robione dynamicznie.
"Tiled resources" ma znacznie wieksze zastosowanie niz LOD`y, chodzi tutaj o szeroko pojete uzycie duzej ilosci pamieci przy bardzo krotkim czasie dostepu, przydatne przy teksturach(modyfikacji), dynamiczne zmieniajacej sie geometrii, itp.
W DX11.2 dodana jest jakas nowa technika do rysowania grafiki 2d w aplikacjach, pewnie chodzi tutaj o rysowanie interfejsu aplikacji w oknach Metro za pomoca wspomagania sprzetowego bezposrednio na GPU.
Reszta rzeczy mniej ciekawych. Wiekszosc tych "features"ow pewnie dojdzie do OpenGL`a po wyjsciu nowych sterownikow, albo wprowadzeniu nowej wersji OpenGL 5, ktora ma wyjsc w tym roku. Tutaj pewnie jak zwykle okaze sie, ze nie trzeba nowego OS zeby cieszyc sie nowinkami technicznymi, ktore wprowadzil MS.
Ta gra z szybowcem, tekstury w pamięci zajmowały 3 GB RAM, ale w pamięci karty graficznej znajdowało się jedynie kilka MB. W innym demie było jeszcze więcej danych, a w trzecim demie pokazywali szczegółowe cienie o wysokiej rozdzielczości, mapa cieni siedziała w RAM, a jedynie drobny fragment trafiał do pamięci karty graficznej.
Chodziło po prostu o to, że aktualnie dużo rzeczy ze sceny trafiało do pamięci karty graf, a karta przeciętna ma 1 GB pamięci, teraz ten problem znika. Scena może mieć sporo GB danych i karta 1 GB poradzi sobie. Przebudowany jest model zarządzania pamięcią. Teraz nowe konsole mają 8 GB pamięci współdzielonej, dlatego PC potrzebował też czegoś i dostał to.
"Cainoor 2013-06-27 - 10:49
A co to Windows 8.1? Jakiś Windows 8 + SP1? :)"
Tak to będzie płatny pacz który jeden ficzer pasek start.
nvm.
[17] Za to X1 będzie droższy. :| Moim zdaniem bardziej opłacalne będzie kupno PS4, ale to tylko moje zdanie.
Jak najnowsza odsłona najlepszej gry wyścigowej czyli GT6 wychodzi na PS3 to kupuje nowego x'a. Wszyscy Polacy rzucą się w dniu premiery na PS4 (które i tak prędzej czy później kupię), a ja sobie spokojnie w dniu premiery bez kolejki kupię x'a :) które niby jest słabsze technologicznie, ale założę się, że przez kilka lat nie będzie widocznej różnicy w grafice pomiędzy PS4 na X1...
[15]
Oczywiście, że aktualizacja nie będzie płatna. Widocznie czytasz równie dobrze jak piszesz, haha.
Szykujcie się na Windows 8 :] Tym którzy dopiero co kupili 7 nieco współczuje ;)
No i dobrze - win 8 to najlepszy system microsoftu wydany do tej pory po ms-dosie.
Geforce Titan(DX 11.1)
Żaden GeForce nie wspiera dx11.1.
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/nvidia_kepler_nie_wspiera_pelnego_standardu_directx_111
Dx11.2 to kolejna popierdółka z której i tak żadna gra nie będzie korzystała. Jakaś gra korzysta z dx11.1? Chyba żadna. Podobnie był z dx8.1 i dx10.1
No i niedobrze, bo osoby z Windows 7 też by chciały korzystać z tej technologii, bez konieczności przesiadania się na nowy system.
[22]
A MS chciałby, by każdy użytkownik komputera musiał płacić co miesiąc abonament za korzystanie Windowsa (po pół roku koszt by zrównał się z ceną OEM np Win7-HP), a w przypadku nieuiszczenia opłaty na czas - odsetki + blokada PC. Tak więc wiesz...
Jestem baardzo ciekawy jakimi smaczkami MS zdoła nas obdarować jeszcze przedpremierowo. Btw. technologia ta funkcjonuje przecie.. :> Informacji.