Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowa technologia Microsoftu zapewni „niebywałą” ilość detali w grach

27.06.2013 10:05
1
zanonimizowany52907
182
Senator

przydałoby się więcej info bo technologię zwiększającą ilość detali w zależności od odległości od obiektu mamy chyba od początków grafiki 3D w grach (LOD) :)

27.06.2013 10:10
👎
2
odpowiedz
Zgred
219
WREDNY

Kolejna ściema mająca na celu zwiększenie sprzedaży Windowsa 8 a w przyszłości Xboksa One.

27.06.2013 10:14
Dym14
3
odpowiedz
Dym14
109
Senator

Przydałoby się raczej info czy to można uruchomić na kartach z DX11 i DX11.1. Bo zapewne nie, co oznacza, że np wywalasz sobie 4k na Geforce Titan(DX 11.1) i nie możesz skorzystać z tego "ficzera" :D Jeżeli tak będzie to przynajmniej parę lat, o ile w ogóle znajdzie się to w grach, będzie to dodatkowa opcja.

27.06.2013 10:17
graf_0
4
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Czyli co?
Zwiększenie szczegółowości modeli? BYŁO
Zwiększenie szczegółowości tekstur koloru? BYŁO
Zwiększenie szczegółowości tekstur światła? BYŁO.

Nic nowego, co najwyżej, dzięki nowym poleceniom DX łatwiej sie to będzie pisać.

27.06.2013 10:24
Stra Moldas
5
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

Nie ściema, po prostu marketing. Nic dziwnego, że się takie informacje pojawiają.

27.06.2013 10:24
6
odpowiedz
zanonimizowany878285
26
Chorąży

lol lol lece zamówić xboxa bo ta technologia jest mega!!!!!!
"z tą technologią możemy wszystko" $$$$$$$$$$$$$$$

swoją drogą ładny obrazek

27.06.2013 10:25
7
odpowiedz
zanonimizowany897750
6
Pretorianin

no zobaczymy, co z tego będzie, kto wie - może to coś da

27.06.2013 10:49
Cainoor
8
odpowiedz
Cainoor
271
Mów mi wuju

A co to Windows 8.1? Jakiś Windows 8 + SP1? :)

27.06.2013 12:09
9
odpowiedz
Mattjas
58
Pretorianin

Aha czyli będzie tak jak w grach MMO. Idziesz sobie spokojnie a nagle 10 metrów przed tobą wyrasta drzewo:)

27.06.2013 12:18
10
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Hmm, czy te magiczne zjawisko nie nazywa się przypadkiem TESELACJĄ?

27.06.2013 12:37
11
odpowiedz
zanonimizowany878285
26
Chorąży

teselacja to co innego
http://pl.wikipedia.org/wiki/Teselacja

teselacja to mniej więcej tworzenie textur ścian podłogi czy też kory drzew, w taki sposób aby textura wygladała jak model 3d, to się bodajże randomowo generuje np jeżeli mówimy o korze drzewa to randomowo generują się takie wypuklenia na korze drzewa coś w ten deseń....

27.06.2013 12:48
12
odpowiedz
Harrymaster
67
Centurion

@up

O ile dobrze się orientuję teselacja sama w sobie odpowiada jedynie za dzielenie obiektu na mniejsze trójkąty. A za wrażenia wypukłości odpowiada displacement mapping, czyli jest potrzebna jeszcze jedna tekstura (displacement map) na podstawie której przesuwane są wierzchołki tej zagęszczonej przez teselację siatki.

Ta technika jest bardziej zbliżona do LOD (Level of details), który polega na tym, że szczegółowe modele obiektów bardziej oddalonych od kamery są zastępowane modelami bardziej uproszczonymi, z tą różnicą, że nie podajemy na sztywno w jakiej odległości ma zajść przełączenie między modelami, tylko jest to wszystko robione dynamicznie.

27.06.2013 13:17
13
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

"Tiled resources" ma znacznie wieksze zastosowanie niz LOD`y, chodzi tutaj o szeroko pojete uzycie duzej ilosci pamieci przy bardzo krotkim czasie dostepu, przydatne przy teksturach(modyfikacji), dynamiczne zmieniajacej sie geometrii, itp.

W DX11.2 dodana jest jakas nowa technika do rysowania grafiki 2d w aplikacjach, pewnie chodzi tutaj o rysowanie interfejsu aplikacji w oknach Metro za pomoca wspomagania sprzetowego bezposrednio na GPU.

Reszta rzeczy mniej ciekawych. Wiekszosc tych "features"ow pewnie dojdzie do OpenGL`a po wyjsciu nowych sterownikow, albo wprowadzeniu nowej wersji OpenGL 5, ktora ma wyjsc w tym roku. Tutaj pewnie jak zwykle okaze sie, ze nie trzeba nowego OS zeby cieszyc sie nowinkami technicznymi, ktore wprowadzil MS.

27.06.2013 13:55
14
odpowiedz
zanonimizowany869066
9
Pretorianin

Ta gra z szybowcem, tekstury w pamięci zajmowały 3 GB RAM, ale w pamięci karty graficznej znajdowało się jedynie kilka MB. W innym demie było jeszcze więcej danych, a w trzecim demie pokazywali szczegółowe cienie o wysokiej rozdzielczości, mapa cieni siedziała w RAM, a jedynie drobny fragment trafiał do pamięci karty graficznej.

Chodziło po prostu o to, że aktualnie dużo rzeczy ze sceny trafiało do pamięci karty graf, a karta przeciętna ma 1 GB pamięci, teraz ten problem znika. Scena może mieć sporo GB danych i karta 1 GB poradzi sobie. Przebudowany jest model zarządzania pamięcią. Teraz nowe konsole mają 8 GB pamięci współdzielonej, dlatego PC potrzebował też czegoś i dostał to.

27.06.2013 16:13
15
odpowiedz
zanonimizowany779578
88
Generał

"Cainoor 2013-06-27 - 10:49
A co to Windows 8.1? Jakiś Windows 8 + SP1? :)"

Tak to będzie płatny pacz który jeden ficzer pasek start.

27.06.2013 16:15
16
odpowiedz
zanonimizowany706326
23
Generał
Image

nvm.

[17] Za to X1 będzie droższy. :| Moim zdaniem bardziej opłacalne będzie kupno PS4, ale to tylko moje zdanie.

27.06.2013 16:19
17
odpowiedz
zanonimizowany927306
1
Konsul

Jak najnowsza odsłona najlepszej gry wyścigowej czyli GT6 wychodzi na PS3 to kupuje nowego x'a. Wszyscy Polacy rzucą się w dniu premiery na PS4 (które i tak prędzej czy później kupię), a ja sobie spokojnie w dniu premiery bez kolejki kupię x'a :) które niby jest słabsze technologicznie, ale założę się, że przez kilka lat nie będzie widocznej różnicy w grafice pomiędzy PS4 na X1...

27.06.2013 16:25
18
odpowiedz
zanonimizowany453591
62
Senator

[15]

Oczywiście, że aktualizacja nie będzie płatna. Widocznie czytasz równie dobrze jak piszesz, haha.

27.06.2013 16:47
aope
👍
19
odpowiedz
aope
198
Corporate Occult

Szykujcie się na Windows 8 :] Tym którzy dopiero co kupili 7 nieco współczuje ;)

27.06.2013 19:27
20
odpowiedz
zanonimizowany897750
6
Pretorianin

No i dobrze - win 8 to najlepszy system microsoftu wydany do tej pory po ms-dosie.

27.06.2013 19:36
21
odpowiedz
zanonimizowany850052
14
Generał

Geforce Titan(DX 11.1)

Żaden GeForce nie wspiera dx11.1.
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/nvidia_kepler_nie_wspiera_pelnego_standardu_directx_111

Dx11.2 to kolejna popierdółka z której i tak żadna gra nie będzie korzystała. Jakaś gra korzysta z dx11.1? Chyba żadna. Podobnie był z dx8.1 i dx10.1

27.06.2013 19:45
szyszka_PC
22
odpowiedz
szyszka_PC
102
Generał

No i niedobrze, bo osoby z Windows 7 też by chciały korzystać z tej technologii, bez konieczności przesiadania się na nowy system.

27.06.2013 21:33
Adrianziomal
😃
23
odpowiedz
Adrianziomal
46
Samael

[22]
A MS chciałby, by każdy użytkownik komputera musiał płacić co miesiąc abonament za korzystanie Windowsa (po pół roku koszt by zrównał się z ceną OEM np Win7-HP), a w przypadku nieuiszczenia opłaty na czas - odsetki + blokada PC. Tak więc wiesz...

27.06.2013 21:40
Apokalipsis
👍
24
odpowiedz
Apokalipsis
64
Senator

Jestem baardzo ciekawy jakimi smaczkami MS zdoła nas obdarować jeszcze przedpremierowo. Btw. technologia ta funkcjonuje przecie.. :> Informacji.

Wiadomość Nowa technologia Microsoftu zapewni „niebywałą” ilość detali w grach