Recenzja gry GRID 2 - ślicznej, zręcznościowej ścigałki
Jak to ma być (jest!) zręcznościowa gra to ja wolę odpalić jedynkę - tam realizm pojawiał się choć w najmniejszym stopniu...
jak to jest, że wszyscy mówią o wyższości konsol nad pc, lepszej sprzedaży itp, a w recenzji słowa nie ma o działaniu gry na konsolach. Odnosi się ona wyłącznie do pc.
totalne zakłamanie
jak to jest, że wszyscy mówią o wyższości konsol nad pc, lepszej sprzedaży itp, a w recenzji słowa nie ma o działaniu gry na konsolach. Odnosi się ona wyłącznie do pc.
Może dlatego, że to recenzja wersji pecetowej, hę?
"jak to jest, że wszyscy mówią o wyższości konsol nad pc, lepszej sprzedaży"
w Polsce nadal najpopularniejszą platformą jest PC a nie konsole (nawet razem wzięte) więc nie rozumiem o co halo ? :P to nie Ameryka
jak to jest, że wszyscy mówią o wyższości konsol nad pc
Kto? Nazwiska, miejsca, daty.
Naprawdę bardzo miło się gra, co prawda w niektórych miejscach wali bardziej DIRTem niż GRIDem no ale co tam. Bardzo fajny model jazdy, i wcale nie jest tak łatwo. Bez agresywnej jazdy i maksymalnie opóźnianego hamowania przed zakrętami się nie obejdzie. Jakby co to oczywiście gram na klawie, na normalu.
wypisujcie trochę rzetelnie te oceny bo lepszy Race Driver : Grid otrzymał notę tylko o 0,5 większą od sequelu, a skoro jest to ta sama seria to powinno być jakieś odniesienie względem siebie
Model jazdy jest tragiczny, nie wiem jak mógł się znaleźć w zaletach. Kierownicy nie ma co podłączać, a nawet na padzie samochody "chodzą", bo nie można powiedzieć, że jeżdżą jak kloce, coś w stylu najnowszego Most Wanted, nie ma mowy o płynnej jeździe, bo nie skręcają płynnie, lecz skokami. Polyphony pokazuje jednak, że da się zrobić arcadową ścigałkę - wracam do GT5.
moja ocena to 10/10 ! tak się wkręciłem w tą cześć że nie mogę odłożyć pada :D
Ostatnio tak dobrze bawiłem się przy Dircie 2 , nie brakuje mi kamery z kokpitu bo zawsze grałem z widoczna tylko maska
samochodu .
Grafika na wysokim poziomie i optymalizacja zajebista :)
rozumiem w takim razie, że recenzja wersji na ps3 pojawi się w najbliższym czasie?
Realizm w GRID ? żartujecie sobie ? hahaha czy to pierwsza czy druga część, rozpędzam się do 300km/h zaciągam ręczny i walę zakręt 90 stopni albo i większy... pieprzenie o realizmie...
Nie ma tuningu aut i żadnej ekonomii w singlu? Wielka szkoda, bo właśnie na to czekałem najbardziej. Pomimo to grę sprawdzę :)
Recenzja trochę za bardzo łagodna, jak dla mnie ocena 7.5 będzie odpowiednia dla tej gry, ale może jak pogram więcej to się zmieni a czy na lepsze czy gorsze to czas pokaże.
Po prostu konsolowcy nie mogą przeżyć faktu, że coraz więcej konsolowych gier wychodzi na pc ;)
Jakby co to oczywiście gram na klawie, na normalu.
Na klawie to nawet nie próbuj na wyższym poziomie. Klawiatura się nie nadaje do grania w gry wyścigowe. Klawiatura, albo ostatecznie pad, bo ma spusty. Na klawie: pełny gaz, bez gazu, albo hamulec.
Brak widoku z kokpitu = nie kupi nikt grający w wyścigi na kierownicy. Od momentu jak to ogłosili zastanawia mnie DLACZEGO (tak, tak, oszczędności - dla mnie to strzał w stopę).
^ właśnie przez brak widoku ze środka pojazdów, grę sobie odpuszczę (ciekawe, czy tylko ja). Tak dla zasady. Zlikwidowali najbardziej sensowną (i immersywną) kamerę, a te idiotyczne widoczki 'z helikoptera' lecącego kilka metrów za autem zostawili - proponuję pójść codemastersom na całość i widoki Grida3 zrobić z wyższego pułapu, niczym w GTA 2 ;)
Pytanie tylko jedno sie nasuwa- czemu do k nedzy nie zrobili chociaz jednego wspolnego kokpitu dla wszytkich aut?I jedni byliby zadowoleni i drudzy.No ale wtedy musieliby zrobic tez lepszy model jazdy , a nie wyscigi wodolotow.Nawet mi sie nie chce sciagac tego shitu.
Gra jest zrobiona totalnie na odp... się. Model jazdy leży i tłumaczenie, że to arcade możecie sobie schować. GT i Forza to też arcade przecież, ale tam przynajmniej da się jeździć.
Jest już widok z kokpitu:
https://imageshack.us/scaled/large/221/interiorg.jpg
Wystarczy, że ktoś poprawi tekstury i jeden minus mniej...
zamknijcie juz te mordy o ten widok z kokpitu, same pedaly grały z tym widokiem to zlikwidowali, proste
Jak dla mnie gra na prawdę jest przyjemna, grafika jest śliczna a grywalność jest spoko. Już dawno tak dobrze mi się nie grało jak w tę grę i nawet brak kamery z kokpitu mi nie przeszkadza. Pozdrawiam i daję ocenę grze 9.0 bo wart tej oceny.
bardzo fajna recenzja, a jeżeli wy tak jak i ja lubicie gry to oto link do mojego kanału.Nagrywam gameplaye i poradniki
[link]
mój kanał nazywa się MrHugoTrol ( na yt )
@Lothers Nie wrzucajmy wszystkiego do jednego wora, bo to trochę niesprawiedliwe dla FORZY i GT. To raczej semi-simy, half-simy, czy tam pół simy jak zwał tak zwał, ale nie arcade ;). Arcade to właśnie Grid jedynka, dwójka jeszcze bardziej i inne Trackmanie.
Na klawie: pełny gaz, bez gazu, albo hamulec.
kęsik potrafi dozować gaz na klawie. Deal with it
Gdzie się podziali ludzie, którzy dali nam Colina 2? Gdzie to wszystko przepadło? Teraz zamiast prawdziwej walki o każdą sekundę i mozolnego poznawania trasy jest słuchanie kretyńskich tekstów w stylu "masz więcej fanów", "tego jeszcze nikt nie widział, czy "wierzyłem w ciebie. Czy w Codemasters siedzą 15-latkowie, dla których najważniejszą sprawą w życiu jest Facebook i Youtube? To jest masakra! Nie ma co już robić sobie nadziei, że zobaczymy jeszcze coś w przybliżeniu tak dobrego jak Colin 2. Grafika to nie wszystko, a Grid 2 jest głównie tym.
Wracam do Shifta.
Mustang, który nie wypada z trasy na zakrętach? Który wypada na trawę i nawet tego nie czuć, tylko po prostu przez nią przejeżdża - realizm zerowy. Wstyd i hańba - a niby to kolejna część serii TOCA, ehh. TOCA Race Driver, TOCA Race Driver 2... to były czasy...
Przeciez ta gra wcale nie wygląda ladnie, kolory są strasznie nienasycone, wszystko wygląda nienaturalnie. W intrze gdy mamy widok na drapacze chmur to wyglada jak grafika sprzed 7 lat, później jest niewiele lepiej. Pomiajac fakt, że ten arcade jest strasznie slaby, to ta gra na maksymalnych ustawieniach wygląda brzydko. To juz shift 2 lepiej wyglądał.
Nie rozumiem po co to całe piep... o tym braku realizmu. Gra jest dla mas - czyli ma się jeździć łatwo i przyjemnie - chcecie realizmu - kupcie symulatory + instalujcie mody - i sobie katujcie po 100x ten sam tor żeby mieć jakieś wyniki - ja już na to jestem za stary i mi się już takie symulatory znudziły. A co do kierownicy - gra sie świetnie na porządnej kierownicy (G25) - gra obsługuje H-Shifter+ sprzęgło, co się nie zawsze zdarza - jak komuś brakuje realizmu i chce max frajdy to niech sobie tak gra - sporo czasu upłynie zanim się zacznie wykręcać porządne czasy na takiej konfiguracji. Ogólnie gra na kierze 150% ustawienia FFeedback + manualna skrzynia już daje zaj... doznania. Faktem jest, że reakcje samochodu są dziwne - tylni napęd, 300 KM na pokładzie - na zakręcie redukcja i gaz w podłoge - i auto zamiast zakręcić porządnego bączka wyciągane jest z driftu nawet bez kontrowania :/ Boli to, ale poza tym doznania z jazdy świetne - szczególnie świetne czucie ffedbacku.
Co do grafy to nie rozumiem czego można chcieć więcej - znam wszystkie wyścigówki (arcarde, simy i semi-simy) najnowsze i te starsze (jestem fanem od 1998r) i naprawdę grafa+detale powalają.
Co do kokpitu to mam to całkowicie gdzieś - po co mi widziec 2x kierownice? Włączam widok z widokiem maski i w sumie mam tak jak w prawdziwym samochodzie jak się patrzy na drogę - a widoczność dużo lepsza.
Ogólnie:
grywalność i wrażenia z jazdy 9,5/10
grafika: 10/10
fizyka jazdy 6/10 - to arcarde ale obniżka głównie to, że gra uczy złych nawyków - dodawać gazu na zakręcie przy tylnonapędowcu
tryb kariery 6/10 - trochę nudnawy - brak możliwości zmiany ilości okrążeń i brak możliwości tuningu lub chociaż dokupowania upgradów (brakuje mi tu czegoś takiego jak było w NFS: Prostreet - tam na samym tuningu można było całkowicie zachowanie auta zmienić)
Ogólnie 8/10 - bardzo zasłużone, must have dla tych co lubią się odprężyć przy jeździe
@insaner
Na PieCu było tak:
RBR (sim) -> RD:GRID (semi) -> SHIFT (arcade>semi) -> inne NFS'y (arcade)
Miało być tak:
RBR (sim) -> GRID 2 (semi) -> SHIFT/WRC3 (arcade>semi) -> inne NFS'y (arcade)
Jest tak:
RBR (sim) -> stary już RD:GRID (semi) -> SHIFT/WRC3 (arcade>semi) -> GRID 2 i inne NFS'y (arcade)
Brakuje czegoś porządnego, co łączyłoby symulacyję i zarazem na tyle "niesymulacyjnego", coby kierownica za 800zł nie była konieczna, a wystarczył pad z analogami i triggerami od Xbox360 do dobrej jazdy.
Kupiłem preorder, bo byłem pewien, że dostanę rozwinięcie RD: GRID. Wiele osób tak zrobiło; wielu casuali wyłączyłoby utrudnienia i włączyliby wszelkie asysty/wspomagacze, jak ma to miejsce np. w F1 od Codemasters albo SHIFT'ach od EA. Ta pozycja zadowoli w głównej mierze fanów nastawionych na czysty arcade.
Chciałem arcade, to miałem go w postaci Most Wanted, DIRT'ów, NFS'ów i... naprawdę wielu, wieeelu innych, starszych i młodszych tytułów.
Dlatego są sapy, jest krytyka, oburzenie i pozostanie spore niezadowolenie, bo skoro to miał być i jest arcade pełną gębą, to tytuł powinien być inny, zupełnie odcinający GRID 2 od RD: GRID. Najzwyczajniej w świecie pojechali po marce, jaką wyrobiła pierwsza część i sprzedali te kilkaset tysięcy więcej sztuk TYTUŁU, aniżeli mieliby nazwać grę Jestę Konkurentę NFS'a i stracić jakąkolwiek uwagę ze strony osób ceniących dobre proporcje między symulacją a arcade zawartą w RD: GRID.
Po prostu szkoda, bo liczyłem na jeszcze lepszy model jazdy, system zniszczeń oraz jeszcze lepiej rozwinięty tryb kariery.
Co do widoku "od środka, sprzed kierownicy": racja - to mało realistyczne, a zarazem spore utrudnienie w grach, bo pole widzenia zmniejsza się diametralnie. Jednak wystarczy praca moderów, fanowski zapał, 3 monitory i w takim RBR sprawdza się to niesamowicie. Zdarza mi się grywać u szwagra, fana motoryzacji właśnie w RBR, z kierownicą na którą akurat mnie nie stać i strzema monitorami i... gdybym mógł sobie pozwolić, to zamiast przejmować się beznadziejną symulacją jazdy w GRID 2 na rzecz ukłonu w stronę casuali, to bym grał w tego RBR, z kierownicą, trzema monitorami i widokiem "ze środka". Co mi tu po widoku z maski, jeśli jako pierwotny target - stałem się osobą zrobioną w lolo, która już teraz wystawiła grę na allegro? Po trzech dniach...
Meanwhile:
RD: GRID patrzy dumnie z półki i się śmieje z upośledzonego, młodszego brata...
Grid 2 kamera z Kokpitu
http://www.youtube.com/watch?v=n-MXLo5-SKc
W internecie pojawił się mod dzięki któremu zagramy z kokpitu :)
Codemasters po premierach piewszych części Grid i Dirt stacza się. F1 z każdą częścią więcej bugów niż zmian, Dirty z rajdów przechodzą na jakieś kolorowe destruction derby. Grid był ostatnim bastionem i mimo tylu lat od premiery pierwszej części nie starczyło im czasu na zrobienie widok z kokpitu. Szkoda
codemasters robi coraz wieksze gnioty(seria dirt np) juz grid 1 byl krokiem wstecz jesli porownac do toca race driver 3, mniej 3 razy torow wyscigowych(nie wspominajac ze prawdziwych to jeszcze mniej) i to liczac tylko jedna kofiguracje i bez reversa, brak seri dtm i v8.no ale grid 1 jeszcze jakos byl grywalny duzo aut wyscigowych(tylko auta wyscigowe, drift sie nie liczy) i to wyroznialo ta gre na tle innych scigalek z autami drogowymi. no ale teraz chyba pozazdroscili innym i sie juz niczym nie wyrozniaja, grid 2 to dla mnie takie skrzyzowanie nfs pro street(fajna gra swoja droga) z dirtem i troche z shift 2, dla mnie lipa, ja czekalem na gre z autami wyscigowymi i sie nie doczekalem, teraz to juz nadzieja tylko w project cars, a jak bede chcial pojezdzic autami drogowymi to mam od tego forze albo gran turismo, wiec od codemasters to sie bede trzymal z daleka(nie liczac f1 to ich ostatnie trzy gry to porazka) wierze tylko juz w f1 od nich, no chyba ze reaktywuja serie toca. to tylko moja opinia wiec bez atakowania prosze. zawod na calej lini, gralem cztery cale dni i przestalem, kupa. gra sie szybko nudzi i to na multi, gdzie w grida 1 gralem pare lat. po pierwsze to beznadziejne lobby, w normalnym trybie online zmieszane wszystkie trasy tz te z punktu do punktu z torami wyscigowymi. podzial tylko na tiery a nie na serie wyscigowe, mogli chociaz touring cars zostawic zeby bylo osobno. flashbacki online i tylko wizualny model zniszczen. na custom tez nie lepiej malo kto ustawia zero flashbackow i full damage. a flaschbacki sa strasznie denerwujace a to dla tego ze auto jedzie po jego uzyciu z normalna predkoscia wyscigowa i czesto taki baran co lubi sie rozbijac normalnie bys go juz za soba zostawil, ale nie on respi sie kolo ciebie i grzeje dalej, powinno tylko resetowac cie na trase i to z zerowa predkoscia. toca umarla, a teraz grid. nie mam nic do modelu jazdy to miala byc arkadowka ale jednak grid 1 mial lepszy handling. a singiel w grid 2 to zenada. ja chcialem gre o normalnych wyscigach. grid 1 singla przeszedlem po calosci, a tu ledwo ruszylem. gre sprzedaje bo nudzi sie szybko.
Solidna kontynuacja , czyli to na co wszyscy czekali. Boli jedynie brak kokpitu , ale da się przyzwyczaić :)
Kupiłem grę i przyznam, że mimo braku widoku z kokpitu i arcadowym modelu jazdy (choć dla mnie brak kokpitu i banalnie prosta kontrola auta nie jest żadnym problemem, może to dlatego że wychowałem się na NFS?). Dużym plusem jest tryb gry na podzielonym ekranie, fajnie jest pograć z bliskim na jednej konsoli, bądź komputerze. Przeszedłem Race Driver: GRID i przyznam, że jak ktoś dałby mi zagrać w kontynuację tej gry nie podając mi tytułu to prawdopodobnie przyznałbym, że to jakiś nowy NFS bądź inna gra polegająca na pokonywaniu każdego zakrętu wydobywając wielkie ilości dymu spod kół przy prędkości 180 km/h. Ale nie jest aż tak źle gra w końcu ma swoje plusy. Co do braku możliwości inwestowania w wybrane przez siebie auto to przyznam, że ich metoda pozyskiwania nowych aut nie jest taka zła. Zdobywasz auto wybrane spośród dwóch a pozostałe auto które nie przypadło ci do gustu można zdobyć przy tak zwanym w grze wyzwaniu. Jeśli chodzi o tuning to trochę mnie zawiódł bo nie ma jakiś szczególnych możliwości modyfikowania osiągów swego auta, ale za to na dodatek w opcjach tuningu wizualnego też wieje pustką, bo niby można wybrać wzór ,,naklejek" na samochód oraz kolor poszczególnych części tych ,,naklejek", dodać wybrany przez siebie numer na auto oraz zmienić lekko wygląd ,,naklejek" od poszczególnych sponsorów, ale przecież to wszystko już było. Jedyną nową możliwością jest zmiana felg w pojeździe i ich rozmiaru czy to przypadkiem nie za mało? Plusem jest to, że wygląd u każdego auta może być inny co zachęca nas do większej kreatywności (bynajmniej tak na mnie zadziałała ta możliwość). Można więc powiedzieć, że nie jest to ani gra która pozwala na konkretne zmodyfikowanie osiągów (w tym przypadku to modyfikacji osiągów wcale nie ma) ani dokładne ,,upiększenie" auta. Ale szczerze mówiąc większości graczom wystarczy dodać trochę kolorów na karoserię auta i już uważają, że wszystkie możliwości zostały wyczerpane ( szczerze mówiąc to chyba dobrze, że się nie czepiają, bo po co sobie psuć zabawy i zamartwiać się brakiem dodatkowych elementów na swym aucie bo w końcu grid dwa nie polega na obklejaniu aut a jeździe zwykłym autem, chociaż możliwość ulepszeń osiągów auta mogli sobie nie odkładać na bok). Co do trybu multiplayer to przyznam, że prezentuje się bardzo fajnie co dziwne można już tam tuningować auta i kupować je za zebrane przez siebie pieniądze podczas gry z innymi ludźmi w internecie. Na koniec chciałem już tylko powiedzieć coś o autach i trasach na jakich przyszło mi zagrać w Grid 2. Według mnie auta jak i zarówno tereny po których mamy przyjemność się ścigać prezentują się rewelacyjnie, wszystko ładnie połyskuje, uszkodzenia auta są dokładnie odwzorowane, a starannie oddane dźwięki auta dodają tylko smaku do całej kompozycji. To wszystko czym mogę się podzielić z wami na temat tej gry. Daję tej grze zasłużoną 9, taką właśnie ocenę bo przyznam, że jak dla mnie minusów gra aż tak wiele nie ma(pewnie dlatego że lubię zręcznościowe gry wyścigowe jaki i symulatory a jest to bardzo dobre połączenie obu kategori).