Need for Speed Rivals – zapowiedziano nową grę z serii, premiera w listopadzie
Znowu samochody będą stały na ulicy i wołały "odblokuj mnie!!!" ? Tuning pewnie zerowy.
@Topico i inni myslacy ze w nfs rivals bedzie tuning.bedzie tunin wizualny(tzn.felgi naklejki i inne piertoly) czekac teraz do e3 zeby tylko nie wygladal ja nfs the run i nfs mw 2012 oby zeby bylo zebranne wszystko najlepsze z calej seri nfs
Co wy z tym tuningiem. Pierwsze NFS były bez tego i też były dobre. Ostatni HP według mnie też był dobry. Oczywiście MW 2005 najlepsze ale może tym razem chociaż dorównają HP2010 bo ostatnie MW było średnie ale nie złe tak jak The Run i Undercover (te dwie części można nazwać zakałą serii). W resztę da się grać.
A zresztą będzie tuning:
Twoje auto to Twoja osobowość! Dodaj mocy lub spersonalizuj swoją karoserię świeżym lakierem, vinylami czy autorskimi tablicami rejestracyjnymi! Mało? Zmień kolor felg, dodaj naklejki i pokaż samochód światu. Nie zapomnij zapisać kilka zestawów konfiguracji jeśli chcesz być przygotowany na każdą sytuację!
Hot Pursuit 2 i 1, High Stakes, Porsche - to sa prawdziwe Need for Speedy, a nie jakies super, wyluzowany styl gangsty spod garazy i robieniem z pojazdow pisanek. NFS pierwotnie (I tak powinno zostac) mial traktowac o szybkich, ekskluzywnych samochodach. Mam nadzieje, ze Rivals o tym nie zapomni, bo tuning to najmniej potrzebna rzecz w tej serii. Szkoda, ze tak malo osob zdaje sobie z tego sprawe.
Kolejny crap z serii NFS. jeszcze ta współpraca z Criterion Games, którzy potrafia klepać tylko Burnouta.
[9] Bzdura. Największą popularność zdobyło Most Wanted (2005) i Underground 2.
[8] The Run i Undercover (te dwie części można nazwać zakałą serii)
Na pewno było lepsze niż syf pod nazwą Pro Street, Carbon i Shift (obie części).
Zobaczymy jak wyjdzie ;d
Ja nie mogę, w końcu robią porządnego NFSa, z tuningiem (body kity i roof scoopy są niepotrzebne, psują wygląd) , Ferrari (!), połączeniem MW 2005, Hot pursuit (to co najlepsze z serii), a oni jeszcze narzekają.
Czekam z niecierpliwością. Wreszcie solidny NFS może wyjść. No ale zobaczymy na e3.
[8] The Run i Undercover (te dwie części można nazwać zakałą serii)
Na pewno było lepsze niż syf pod nazwą Pro Street, Carbon i Shift (obie części).
Jak nie lubisz klimatów legalnych wyścigów to Shift ci nie podszedł ale ogólnie jest bardzo dobrą grą. ProStreet rzeczywiście nie za dobry ale lepszy imo od The Runa i Undercovera. A Carbon średni tak jak MW 2012.
Może nie jestem za bardzo wybredny ale tylko The Run i Undercover mnie zawiodły
Porshe a tym bardziej NFS3 nie przeskoczy. Gry z tej serii są wydawane zbyt często. Kiedyś czekałem na nowe NFS'y miałem szacunek dla tej serii ale od odcinka xxx przestałem się tym interesować.
I jeszcze to:
Tytuł powstaje na silniku Frostbite 3. Producenci zapewniają, że Need for Speed Rivals na komputerach PC będzie wyglądać tak jak jego wersje na konsolach nowej generacji. - Czyli zrównana ze słabszym sprzętem.
Ciekawe jak duży wpływ miał Criterion. Kolejnego Burnouta na pewno odpuszczę. Wolałem już gry od Black Box, The Run naprawdę przypadł mi do gustu.
[9] Bzdura. Największą popularność zdobyło Most Wanted (2005) i Underground 2. <--- powiedz mi... Gdzie ja tutaj pisalem o popularnosci? Mowilem tylko i wylacznie o tym, czym ta seria miala (I powinna) byc.
TAK! Czekam z niecierpliwością, tylko ciekawi mnie jak duży będzie świat i ile będzie samochodów.
[13] Nie chodzi o klimat, ale o mechanikę jazdy i to co oferuje sama gra.
Na PC i tak gier wyścigowych nigdy za wiele nie było więc wszyscy grali w serię NFS (lub Colina).
Jednak wszystkie części do Porsche włącznie to prehistoria (zapewne znalezienie na tym forum 100 osób, które pamiętają i grały w te gry byłoby nielada wyzwaniem).
Pojawił się Underground i seria odżyła. Dlaczego? Bo postawiono na wybitnie zręcznościowy model jazdy (czyli 200km/h po bandzie) i tuning (który daje frajdę).
Następnie do tego wszystkiego dodaną walkę z policją i wyzwania do spełnienia aby awansowąc na Czarnej Liście i to była już pełna rozkosz.
Niestety później ktoś chciał zręcznościówkę przerobić na pseudosymulator zapominając o tym, że ludzie którym podobał się U i MW nie grają w gry typu Toca.
Ostatnia nadzieja dla NFS czyli MW 2012 okazał się NFS Paradise bo wspaniały Criterion Games jest dumny ze swojego Burnouta i wszystkie swojego gry produkuje w tym samym stylu.
Rivals też nie będzie ani U ani MW, ale chce jeszcze pojechać na marce Hot Pursuit co skończy się tym, że na kolejnego NFS (po Rivals) nie spojrzy już nikt.
A ja ubolewam, że to nie Underground 3 ! Już się przejadłem stylem HP2, czy MW 2012 (o The Run nie wspomnę). Co kto lubi, ale ja tęsknie za przerysowanym klimatem U2, niekoniecznie górnolotnymi autami i tuningiem wszystkiego. Ale najbardziej tęsknie za słynnym Dyno gdzie sami mogliśmy chipować silnik i ustawiać turbo. Cóż, wracam grać dalej w U2. Pozdro
PierwszyWolnyJestZajęty
Jednak wszystkie części do Porsche włącznie to prehistoria (zapewne znalezienie na tym forum 100 osób, które pamiętają i grały w te gry byłoby nielada wyzwaniem)
Ty tak na powaznie? Ta prehistoria ustanowila kanon serii z wisienka na torcie w postaci Porsche 2000.
Mnie cieszy fakt, ze wrocilo stare logo. A to moze zwiastowac naprawde duzo, albo tez i nic.
Jest w końcu Ferrari. Nie ma bata czekam na tego NFS.
Cyatat z oficjalnej strony: "Podrasuj swoje auto za pomocą najnowszych technologii i modyfikuj wygląd auta wedle własnego życzenia, zmieniając lakier, barwy, rejestrację, felgi i kalkomanie." O tuningu karoserii jak na razie nie ma mowy ;/
Mówię sobie, EA sięgło po rozum... miliony kopi będzie sprzedanych jak nic, Underground 3 a tutaj taki c... Ehh :/ Szkoda słów EA. Znowu kolteta robicie. Czemu Ci ludzie to kupują i wspierają takie produkty. Ta sama sytuacja jest z CoD'em.
w Underground 2 i Most Wanted grało się długo i przyjemnie potem Carbon ok i ProStreet bardzo dobry mimo ze nie był typowo zręcznościowy, Undercover już porażka Shift jeszcze przeszedłem ale potem czuć było że to już nie to...seria próbowała wrócić do korzeni (nowy Most Wanted) ale jeszcze większa klapa, jakoś nie widzę sensu kontynuować tak tej serii bo to już pewne że przyniesie straty :P
Najpierw mieliśmy The Run gdzie uciekaliśmy przed policją i walczyliśmy o życie i o kase (a ta część była krytykowana i słabo oceniona) potem mieliśmy remake MW 12 gdzie nasze zadanie było standardowe czyli pokonać 10 rywali i pokazać się na 1 miejscu Czarnej Listy. Teraz jak będzie ??? Znowu remake tym razem bodajże Carbona lub Undercovera z fabułą !!!. Dla niektórych po nieudanym MW 2 Criterion zerwało umowę z EA a teraz nieznana firma wraz z EA zrobi dobry NFS :). A jeszcze Prezes Criterion Games obiecał nam zrobić Underground 3 ale widzę że to był chyba glupi pomysł. Nic dziwnego... Mam nadzieję że ocena będzie dobra i gra będzie udana.
mogli by dac wszystkie rozwiazania ze starego most wanted z 2005 roku, ale dac nowe ladne miasto i okolice przedmiescia, do tego tryb dnia i nocy, kariere i byla by gitara a tak znow zrobia gniota
Hm, widzę, że DRM w postaci stałego dostępu do internetu (którego owy NFS:Rivals będzie wymagał) stało się już czymś naturalnym, skoro się o tym już nie wspomina. :)
Swoją drogą już gdzieś kiedyś w którymś NFS czytałem o różnych "specjalnych mocach", było nawet NFS:World chyba (takie MMO). Najwidoczniej EA chciała połączyć wszystko w kupę i... ciekawe czy to samo z tego wyjdzie...
Póki co to nie oceniam, ale wrażenia na mnie dobrego to to nie robi. Najlepiej by było, gdyby tych od Burnouta trzymali z daleka od NFS, bo co rusz wychodzi gra podobna do w.w.
Jak dla mnie powinien wyglądać idealny NFS?
Powinien być połączeniem NFS:MW i NFS:U(2), głównie przydałaby się otoczka fabularna typu:
Jesteś gliną który ma za zadanie złapanie bossa narkotykowego, który dodatkowo upycha towar w nowych brykach lub po prostu trudni się handlem kradzionych wozów. W tym celu musisz dokonać infiltracji tego środowiska, musisz zatem wykazać się i zwrócić jego uwagę na siebie w postaci wygrywania wszelakich (nielegalnych) wyścigów, a następnie pracujesz dla tego bossa i bierzesz udział w nielegalnych wyścigach, gdzie stawką jest dany wóz. Dodatkowo pojawiać się mogą epizody gdzie trzeba dokonać napadu "lawety" z wozami (wraz z innymi "złymi" od bossa - możliwy motyw kooperacji), lub osobiście ukraść i "odprowadzić" samochód pod dany adres.
Ot taki scenariusz pisany w kilka minut - bezsensowna jazda i udział w wyścigach tak dla samego w sobie jakoś mnie nie kręci. :P
Wystarczyłoby odpowiednio połączyć Undergrounda z Most Wanted i myślę, że duża część graczy byłaby zadowolona.
ej offtopujac co to za gra merc elite bo dostalem sie do closed bety a pierwsze slysze :D
Jak to "po siedmiu latach"? NFS Shift wyszedł w 2009 roku, o ile reguły matematyki się nie zmieniły, to minęły 4 lata... Dla niekumatych - do Shifta wyszedł DLC (ekskluzywny dla X360) zawierający Ferrari. Wcześniejszą grą z serii, która je posiadała, był Hot Pursuit 2 z 2002 roku.
W planach wszystko brzmi bardzo fajnie ale już od premiery pierwszego Shifta (który w mojej ocenie był całkiem sympatyczny) przestałem się interesować tą marką bez której kiedyś nie wyobrażałem sobie branży elektronicznej rozrywki. No ale kto wie, może nowe studio w końcu zrobi z tą marką coś dobrego ;p.
Ja zatrzymałem się na MW i nie żałuję.
Nie piszcie już więcej bzdur, że nowe części są do dupy, zanim w nie nie zagracie. Grałem we WSZYSTKIE części NFS, począwszy od The NFS, aż do The Runa - może nie wszystkie nowsze NFS są równe starszym częściom jak U2, ale też dają radę. Bo przecież fajnie jest przechodzić po raz 38523832532 tą samą grę. Ludzie... spróbujcie czegoś nowego, otwórzcie się na nowe pomysły, rozwiązania. Spróbujcie je zaakceptować, a nie hejtujecie, bo twórcy chcą wam urozmaicić grę.
P.S.: Undercover jest zajebisty.
I znowu pościgi policyjne... Czy doczekam się jeszcze kiedyś godnego następcy Undergrounda 2?
Po 7 latach wraca ferrari?? Hm, gdzie w Carbonie było jakiekolwiek Ferrari? Przypadkiem ostatni samochód tej marki nie pojawił się w Hot Pursuit '02?
Dla znudzonych kolejną papką od EA i beznadziejnymi, wcześniejszymi seriami polecam ściągnąć mod "NFS UG2 Textures Mod V2.0 By Dragozool" i wgrać sobie kilka innych furek (a wychodzi ich masa po dziś dzień !). Graficznie wygląda niesamowicie z tym modem. Nawet dziś, po tylu latach od wydania U2 bawię się super przy tej grze, a o to chyba chodzi. Nowe części typu HP2 i inne wynalazki wyłączałem po 30 minutach, a MW 2012 nawet nie grałem już.
I znowu pościgi policyjne... Czy doczekam się jeszcze kiedyś godnego następcy Undergrounda 2? <--- oby nie...
Znając życie, to wyjdzie shit, nie hit.
[Ed.]
Nie piszcie już więcej bzdur, że nowe części są do dupy, zanim w nie nie zagracie. Grałem we WSZYSTKIE części NFS, począwszy od The NFS, aż do The Runa - faktycznie wszystkie.
EA zapomniało czym jest NFS. Ja tam podziękuję za NFS Burnout: HP 3... Obawy dotyczące The Run i MW się potwierdził.
Przestańcie krytykować coś co ogłoszono a nie zostało wydane.
Jeżeli chodzi o temat nfs dla mnie najtrudniejszym i dobrym połączeniem był Undercover. Słońce + Miasto + Dziewczyny + Policja + Sceny filmowe to prawie to samo co MW 1 lub Carbon. Dodatkowo Pojedynek na autostradzie to jak drag w Underground 1,2, MW 1. Zadania z policją i nie tylko na plusik.
Shift i Shift 2 to bardziej symulatory sportowo-wyścigowe tak jak np. GRiD, MotoGP lub Gran Turismo. Zamknięte tory i wyścigi jak w pierwszych 4 częściach NFS.
Hot Pursuit 10 to normalnie HP 3 z elementami Burnout. Dobre połączenie ale troche brak rewelacji zwykłe ściganie się z policją + kraksy + sceny filmowe i bez tuningu to powtórka z HP 2 i z serii Burnout.
The Run - To filmowa gra wyścigowa z fabułą. Frostbite 2.0 z BF 3 wykorzystany nie wiem po co. Dla mnie w The Run grafika przypomina mi nowego HP. Frostbite 2.0 od 0 do 15% wykorzystany. Sceny filmowe i pokazy wybuchów i lawin to nic nowego. Brak tuningu.
MW 2 - Dobry nfs ale bez rewelacji. Brak fabuły, gdzie naszym jedynym zadaniem jest pokonać rywali i być na 1 miejscu BL. Brak tuningu.
Z każdym rokiem panowie z EA robią nowe nfsy gdzie teraz ich zadaniem jest zrobić remake z poprzednika na nowo. Tak jak z HP 3 lub z MW 2. Robią robią ale żadnych rewelacji nie ma. Proste jak nie wiem. Po za Undercoverem. Ciekaw jestem jak będzie tym razem z Rivals. Jaki remake zrobią bo widzę policję.
"Wystarczyłoby odpowiednio połączyć Undergrounda z Most Wanted i myślę, że duża część graczy byłaby zadowolona." - Carbon ma takie połączenie. Więc powstał taki pomysł.
szymonel7900 - co Grid, MotoGP i Gran Turismo mają wspólnego z NFS 1-4? W ogóle grałeś w te części? To, że większość tras była tam zamkniętymi krzywymi, to jeszcze nic nie znaczy... wyścigi dalej były nielegalne, po zwykłych drogach, z udziałem ruchu ulicznego i - w większości przypadków - glin. Nie wiem, skąd to porównanie do Gran Turismo.
Będzie kupa mówię wam. EA i wszystko jasne podziękowałem im za spieprz*** takich marek jak Dead Space, i innych tasiemców jak Battlefield, NFS czy Fifa.
Rivals to był podtytuł wersji Undergrounda na PSP, więc nie męczyli się zbytnio z oryginalnością nazwy
Że niby filmik pochodzi prosto z gry? Ta już to widzę, nie dość, że EA zepsuło serię NFS to jeszcze kłamią i to nie pierwszy raz zresztą.
Będzie można modyfkiować tablice rejestracyjne? Kurna marzyłem o tym. Kupuje>
Ja grałem w nfs1,2 hp mw ug2 carbon, te były dobre a uc i mw2 to juz niewiem co to było a mw2 zegro powiazania z prawdziwym most wandet
Happy manticore -> W Gran Turismo (seria ), w trybie Arcade i w trybie Gran Turismo ścigaliśmy się na zamkniętych torach a nawet jak jechaliśmy samochodami z serii WRC to ścigaliśmy się na otwartych i zamkniętych torach. Shift i Shift 2 to symulatory wyścigowe czyli ściganie się na zamkniętych torach i otwartych torach typu sprint i nic więcej. Porównanie do GT tyle że bez punktów itp. Jak to recenzenci z Hypera+ powiedzieli powrót do starych części nfs. Czyli od 1 do 6. Z tamtej serii były tory wyścigowe zamknięte typu Proving Grounds z 2, i Raceway z 4.
Ciekaw jestem jak będzie z tym nfsem. Ma być dodany Frostbite 3 czyli ten silnik z BF 4. Dla mnie będzie to brak rewelacji tak jak było z The Runem z Frostbitem 2.
Zgodzę się, że najlepszą odsłoną był Most Wanted (05), ale gralem i przeszedlem wszystkie części i bawiłem sie całkiem nieźle. Mam nadzieję, ze i tak będzie i tym razem. Nie mniej chciałem Waszą uwagę zwrócić na drażliwy temat: "Gra ma wyglądać na PC jak na konsolach nowej generacji" - po co zatem kupować nową konsolę, skoro ma się dobrego PC?:)
szymonel7900 - Przestań w końcu ufać i czekać EA. Nie widzisz, że każda kolejna gra wydana pod ich skrzydłami jest coraz gorsza? Dotyczy to wszystkich serii od nich. Bez wyjątku. Czego więc oczekujesz? Magicznej przemiany producenta?
Jeżeli temu nowemu Need for Speedowi będzie bliżej do ostatnio wydanego Most Wandeta niż np. do Hot Pursuit z 2010 roku to od razu podziekuje za takiego gniota bo tego nawet nie będzie się opłacać pobierać z jakiegoś torrenta o kupowaniu nawet nie mówiąc. Widać jak na dłoni że EA już od dłuższego czasu nie ma dobrego patentu na tą serię.
Wyjdzie w moje urodziny :) .Ciekawa recenzja będziemy jeździć po całym świecie ,ale to chyba nie o to chodzi heh,ale fajne jest to,że podczas ucieczki będziesz mógł dać cynka koledze,że cie ściga policja i on przyjeżdż z innego świata i ci pomaga.
Kolejny Need for Speed bez tuningu? Raczej nie ruszę, może kiedyś doczekam się trzeciej części underground...
Czy te pajace nie rozumieją ze dla graczy najwieksza frajdą jest TUNING i nutka FABUŁY...
Czy te pajace nie rozumieją ze dla graczy najwieksza frajdą jest TUNING i nutka FABUŁY...
Nie. Nie rozumieja i nie musza rozumiec... Ja rzygam na widok tuningu i fabuly w grach wyscigowych.
A pajaca mozec co najwyzej zobaczyc o poranku, stojac przed lustrem.
tiuning juz jest troche niepotzebny wizualny gdzy te nowe lambo,ferrari by to nie pasowało ale podzielic auta na klasy ekskluzywne,tiuningowe,i np jakie dobre do dragow itp(muscule) tak jak to było w carbonie
Contributor ma racje! Need for Speed to nie powinien byc tuning, bo juz nie nazwe tych, ktorzy sie tym tak jaraja. NFS od poczatku byl gra o szybkich samochodach. Szkoda, ze w trakcie rozwoju ktos o tym zapomnial.
Ależ tuning np. wizualny może być, ale niech będzie nieobowiązkowy. A żeby zachęcić jednak do tworzenia własnych wzorów, można zrobić patent jak w Forzie - zrobić sklep, i sprzedawać samochody które się tuningowało, i dostawać za to kasę wykorzystywana w grze. Ewentualnie można też realna spróbować, ale to już wyższa szkoła jazdy Po prostu dodać nową funkcje do Autologu.
Inaczej się przedstawia sprawa z tuningiem mechanicznym, bo tu trzeba znaleźć balans pomiędzy potrzebą ulepszania samochodów, aby nie odstawać w wyścigach, a jego olaniu, a wtedy żeby nie można było tego specjalnie odczuć.
Momencik, "modyfikować (...),lakier, a także osiągi aut", powrót do tuningu wg upodobań :), ogromny otwarty świat :D, gracze przestępcy i policjanci, w tym samym miejscu i czasie XD, czyli spełnienie marzeń! Czaicie to? Wchodzę do gry, wyjeżdżam na patrol, a tu nagle dwóch typków jedzie z prędkością ponad 300 km/h, no to z miejsca syrena i w długą za nimi, szybkie zgłoszenie do innych obecnych w grze funkcjonariuszy i jakby nie patrzył, dwóch miłośników serii, nagle ma za sobą ogon 10 uzbrojonych po zęby radiowozów z doświadczonymi graczami... Bosko!!!
Szału nima. Żadnych ciekawych pomysłów i nowości. Co do nagłej zmiany singla na coop ciekawi mnie czy będzie to takie płynne , jak twórcy zakładają. Co do grafiki :
"PC będzie wyglądać tak jak jego wersje na konsolach nowej generacji."
Jak dla mnie nie jest to wcale na plus ponieważ konsole nowej generacji nie mają takiego szału sprzętowego jak np.skok z ps2 na ps3 czy x na x360.
Tuning w tej grze będzie IMO idealny - na tyle rozbudowany, żeby zamknąć usta jego fanatykom, ale jednocześnie na tyle ograniczony, żeby wieśniaczenie sportowych aut nie mogło mieć miejsca :) Obstawiam też, że będzie nieobowiązkowy i będzie można go olać... co też zamierzam uczynić :)
Mam tylko nadzieję, że pogoda będzie zmieniać się dynamicznie, a nie będzie przypisana do konkretnych wyścigów. Również mam nadzieję na to, że wyścigi będą rozwiązane tak, jak chociażby w Burnout Paradise - każde wyzwanie można rozegrać dowolnym autem, a AI dobierze sobie odpowiednio mocne pojazdy. To tylko moje przemyślenia, ale jeśli to tak rozwiążą, to będę usatysfakcjonowany :)
Na pewno najpierw przetestuje na piracie, bo do dzis nie moge sobie wybaczyc zmarnowanych pieniedzy na ostatniego Most Wanted, chyba w mojej karierze gracza nigdy az tak sie nie zawiodłem
Raziel88ck -> Wspaniały remake starego dobrego nfsa - odświerzenie starego dobrego nfsa na nowo by można było poczuć stare klimaty nfs, Wysoka ocena gry i mało krytyki lub brak. Jak dla mnie każda część jest dobra poza wersjami konsolowymi. Ale każdy ma w sobie gust. Długo ciągną nfs by pobić rekord, tak jak Activision ciągnie od 03 do dziś CoD tak jak i EA ciągnie nfsy, bf, fifki i inne gry.
Wygląda obiecująco, a przede wszystkim może to być powrót serii NFS na właściwe tory po tych wszystkich zepsutych odsłonach...
Dla fanow tiuningu wizualnego jakiś tam bedzie (pakiety karoseri,felgi) ale nie spodziewał bym sie códów na stronie (nfszone.pl) pisało.
Zepsutych częściach ???? Nie powiedzialbym tak. Nie były źle zrobione. <--- moze i byly dobre, moze trzymaly jakis poziom, ale co z tego skoro zadna z tych czesci nie byla wierna temu, czym mial byc NFS?
Dla ścisłości zapytam - A jaki chciałbyś mieć NFS ? I jaka część nie jest wierna ? Teraz jak panowie z EA robią NFS to zawsze robią i będą robić w stylu z filmu Szybcy i Wściekli. Dla mnie może to być ale ten styl mi się przejadł bardzo, jak zobaczyłem i pograłem w Undercover to okazał się dobry ale i też trudnym nfsem. Dużo było scen z Filmu z serii Szybcy i Wściekli. A minus w tej grze to za dużo policji i trudno je zgubić. Są też i dobre symulatory np. Shift i Shift 2. O PS nie powiem bo to szajs jednym słowem.
Najlepiej na modle NFS4, Porshe i byc moze Hot Pursuit 1/2, a nie "gangsta" tuning w stylu wyluzowanych raperow, czy czego tam. Nie lubie robic z samochodow pisanek.
suarez pajacem to jesteś ty gimbusie...tuning jest dla dzieci...a gra fajna ze względu na egzotyczne mapy i samochody