Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja Recenzja gry Eador Masters of the Broken World - turowej strategii dla fanów serii Heroes i Disciples

11.05.2013 13:32
A.l.e.X
1
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Gra jest niezła ale warto poczekać na wersje polską którą ma zamiar wydać cdp.

11.05.2013 14:14
Lothers
2
odpowiedz
Lothers
197
Senator

Dziwne, że wcześniej o tym tytule nie słyszałem, warte sprawdzenia :)

11.05.2013 15:26
HUtH
3
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

Czy to, że w tej recenzji w ogóle nie ma nic o fabule, oznacza, że jej nie ma, jest beznadziejna, czy też jest to coś podobnego do kampanii w TW albo strategiach Paradoxu?
Jakoś nie załapałem z recenzji, o co chodzi dokładnie :P

Btw. kompletnie nie rozumiem tego punktu "oprawa z poprzedniej dekady". No sorry, ale teraz każda gra musi od razu wyglądać jak Shogun 2?

11.05.2013 15:39
berial6
4
1
odpowiedz
berial6
158
Ashen One

-zatrważająca ilość błędów;
-ograniczony tryb wieloosobowy;
-sztuczna inteligencja komputera;
-oprawa z poprzedniej dekady.
Noo, to ósemka się należy!

11.05.2013 15:55
MiszczCzarny
5
odpowiedz
MiszczCzarny
36
Pretorianin

@HUtH

Fabuła jest przeciętna - po prostu konkuruje się z kilkoma półbóstwami o władzę nad wszechświatem, przy czym każdy z demiurgów rozumie tę władzę nieco inaczej. Z tego co słyszałem, to istnieje kilka różnych zakończeń (sam nie miałem okazji tego sprawdzić, bo kampania jest ekstremalnie długa).

A co do grafiki - momentami kłuje ona w oczy, dlatego policzyłem ją jako minus. Wkurzające jest zwłaszcza to, że bohaterowie nie zmieniają swojego wyglądu niezależnie od ekwipunku i specjalizacji - death knight w pełnej płytówce wygląda dokładnie tak samo jak berserker z dwurakiem.

@berial6

To nie są wady, które całkowicie skreślałyby grę. Jej zalety są znacznie istotniejsze, a zabawa strasznie wciąga i sprawia wiele frajdy - a to dużo ważniejsze niż grafika i błędy (poprawiane codziennie w patchach).

11.05.2013 16:05
HUtH
6
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

^ Kłuje w oczy, hmmm. Nie wiem jak to rozumieć, ale mniejsza z tym(mnie kłują w oczy wszystkie warcraftopodobne gry :P)

Ocena jest chyba dobra, w recenzji może nie bardzo zaznaczone są te minusy, ale kiepska AI(szczególnie w takiej grze), kiepski MP i niegrywalność to mocne punkty.
Aczkolwiek nie będę wspominał innych ocen na GOLu(np. pewna część Assassin's Creed...)

11.05.2013 16:29
beowulf117
7
odpowiedz
beowulf117
64
Dragonslayer

Czekam na wersje PL

11.05.2013 16:30
8
odpowiedz
komenty
69
Senator

Dlaczego skłonność do strategii turowych jest tu określona jako "dziwna"? Trochę się czepiam, ale równie dobrze można nazwać skłonność Amerykanów do krwawych strzelanek z wielkimi amerykańskimi żołnierzami jako dziwną.

11.05.2013 16:32
MiszczCzarny
9
odpowiedz
MiszczCzarny
36
Pretorianin

@HUtH

Grafika jest zwyczajnie przestarzała i niezbyt ładna. Nie chodzi nawet o to, że brak w niej jakichkolwiek fajerwerków - po prostu wygląda gorzej niż w Heroes V czy Disciples III (a to nie są nowe gry).

Co do AI, to trudno mu coś zarzucić jeśli chodzi o rozgrywkę na mapie świata. Tam komputer postępuje całkiem sensownie i potrafi nawet zaskoczyć nietypowym zagraniem czy błyskotliwym buildem dla bohaterów. Gorzej że podczas bitew postępuje niezbyt sensownie, atakując najbliższe jednostki - a nie te, które są najwrażliwsze na ciosy (np. magów). Ma też problem z dobijaniem rannych istot (zwykle je ignoruje i rzuca się na nowe) i używaniem czarów podczas starcia.

11.05.2013 19:49
leaven
😐
10
odpowiedz
leaven
145
Konsul

Eador jest fajną grą na trzy wieczory. Początkowo wydaje się, że to jest to na co mógł czekać każdy prawdziwy fan gier w stylu Heroes czy King's Bounty. Niestety gra jest bardzo monotonna. Nie poruszamy się po ciekawym terenie ale po "plastrze miodu". Prawie każdą komórkę plastra podbijamy w identyczny sposób. Potem ją monotonnie eksplorujemy stojąc w miejscu i klikając opcję eksploruj i odwiedzamy odkryte lokacje, nudne po jednym dniu grania jak flaki z olejem. Rozbudowa głównego zamku jest przewidziana dość ciekawie. Bardzo wiele opcji rozbudowy. Jest to duży plus. Bitwy są niby podobne do tych z Heroes ale mnie osobiście denerwuje system turowy jaki dla nich przewidziano: najpierw atakują wszystkie jednostki jednej strony a potem wszystkie drugiej. Przez to walki są bardzo przewidywalne i zwyczajnie po kilku dniach grania nudne. Monotonia i nuda.

11.05.2013 20:52
👍
11
odpowiedz
Wirowmaker
17
Legionista

Nie ogarniam tylko jednego dlaczego właśnie grafike zbliża się do grafiki ala Warcraft ... wygląda odpychająco troche fakt nie jest taka zła ale np. seria heroes nie licząc 3 od 4 w górę zaczyna straszyć graficznie... dla mnie np nie ma klimatu heroes jest plastusiowata ... warcraftowa.... wole np. grafike stylu Disciples 2 tam mrok ostra krecha ... jak dla mnie realiztyczniejsza ... demony nie mogą być chodzącymi latarkami :P a mrocznymi istotami szkielet ma wyglądać jak machina z najgorszego horroru a nie jak zrobiona z styropianu :P imitacja z sali biologicznej :D ... jestem za ultra Dark Grafiką... epickim wyglądem ataków ;] pozdrawiam tych co lubią mroczniej i realistyczniej ;) ale dalej magicznie ;]!

11.05.2013 22:18
Zdenio
12
odpowiedz
Zdenio
99
Generał

Warto też zaznaczyć, że to tak naprawdę remake Eador Genesis, czyli gry, którą to studio zrobiło w zeszłym roku :)

11.05.2013 22:47
13
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

ale np. seria heroes nie licząc 3 od 4
Akurat w czwórce była ładna grafika. Podczas gdy grafikę trójki zabija spłaszczone 3d.

12.05.2013 00:40
14
odpowiedz
Jon Irenicus
27
Chorąży

[9] Grafika może nie powala, ale z tym, że gorsza od Heroes V hmm....
Widać że graliśmy w zupełnie różne gry bo jeśli idzie o AI w czasie bitwy to zawsze mi atakowło najsłabsze jednostki ( łuczników, magów, ranne jednostki)
Słabe AI jest za to na mapie strategicznej.
Zalety gra jest bardzo rozbudowana w porównaniu do Heroes V czy VI.
Wady po dłuższym czasie wkrada się monotonia i wieje nudą.

12.05.2013 02:58
15
odpowiedz
Andre25
81
Konsul

Przy Disciples III się nawet nawet fajnie bawiłem, ale po przejściu pierwszej kampanii miałem już trochu dość grania dalej. Nie to co w serii Herołes gdzie jak przy V z dodatkami tak i VI spędziłem/spędzam grube godziny. Ale jakoś ten tytuł Eador do mnie za bardzo nie przemawia patrząc na tek króciutki fragment rozgrywki. Choć mogę się mylić, bo tak samo wmawiałem sobie z grą Fantasy Wars, ale po zagraniu w wersji demo bez dwóch zdań nabyłem grę. Choć fabuła nie błyszczy to sama rozgrywka jest przednia a dodatek jest jeszcze lepszy. Więc może się skuszę na tego Eadora jak CDP ją wyda więc czekamy.

12.05.2013 10:14
kapciu
16
odpowiedz
kapciu
190
kapciem

Być może ta recenzja to dobry moment by dodać w końcu Eador: Genesis do encyklopedii :>

Co do recenzowanej gry zgadzam sie z oceną. Dla mnie pierwsza część jest o wiele lepsza ze względu na ogromne możliwości modyfikacji plików gry. Można m.in. pozmieniać statystyki jednostek, herosów, jakość umiejętności, stworzyć nowe klasy, rasy, przedmioty, questy etc.

12.05.2013 22:26
17
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

Patrzac po screenach i fimikach, to z grafika chyba az tak zle nie jest. Na razie sie wstrzymam i poczekam az troche polataja, bo bardziej odstrasza mnie ta ilosc bledow niz sam wyglad gry.

12.05.2013 23:09
18
odpowiedz
Mister46
2
Junior

Jak dla mnie AI jest dość dobrze zbalansowane na przedostatnim poziomie. Myślę, że nawet na jeden czy dwa mniejszym byłoby w miarę grywalnie żeby się nie dłużyło. Sprawdzałem jeszcze najcięższy poziom ale to już każdą mape gra się cały dzień nawet te najmniejsze tylko tu są problemy, bo na tym poziomie zanim rozwinę bohatera to koło 10 tury ponad 10lvl przeciwnik już dojeżdża. Ogólnie powiedziałbym, że gra jest ok ale pewnie przejdę kampanię i na tym się zakończy, bo nie ma rewelacji.

14.05.2013 17:07
19
odpowiedz
djmaciek
122
Pretorianin

gra doczekała się już 6 (sic!) łatek w przeciągu prawie trzech tygodni. wyjdzie do tego poradnik? gra albo jest piekielnie trudna albo ja jestem niedorobionym strategiem.

14.05.2013 17:09
the_Night
👍
20
odpowiedz
the_Night
149
nie cierpię tolerancji

pare patchy i bedzie dobrze!

14.05.2013 18:50
MiszczCzarny
21
odpowiedz
MiszczCzarny
36
Pretorianin

@djmaciek

Tak, właśnie piszę poradnik. :) Masz problem z czymś konkretnym?

15.05.2013 11:14
22
odpowiedz
djmaciek
122
Pretorianin

@MiszczCzarny problemy z początkową fazą gry, zwłaszcza dobór typów żołnierzy do bohatera. gra niestety jest bardzo monotonna na dłuższą metę i nic, poza ciekawymi wariantami rozbudowy zamku, nie przyciąga na dłużej. zauważyłem tez, że bardzo szybko można zyskać znakomitą przewagę (muszę srpawdzić jeszcze na wyższych poziomach) plondrując wszystkie zajęte okolice i za zdobyte pieniądze doposażyć maksymalnie herosa, co w początkowym etapie gry czyni go niemalże niepokonanym.

15.05.2013 11:37
kapciu
23
odpowiedz
kapciu
190
kapciem

djmaciek - tja, niepokonanym.

Długo chyba nie pograłeś co? Gra jest mega trudna a im dalej w las tym bardziej skomplikowana.
Jeżeli chodzi o armię to mój setup wyglada mniej więcej tak:
na początku dwóch mieczników, kusznik, healerka/szaman (przeciwko undedom).
budowle jednostek:
tier 1: miecznik, kusznik, healer, szaman/pikinier
tieru 2: konny, monk, konny łucznik (dla guardów)
tieru 3: gryf (mega OP), rycerz
tieru 4: paladyn

Zwykle na herosa biore warriora, z którego robie Holy Knighta (najlepszy heros w grze)
jako drugiego wybieram scouta, którego rozwijam na rangera lub ringleadra, w zależności od sytuacji na mapie.

Mag i Commander to moim zdaniem słabi herosowie.

I kilka rad na początek - budujemy maks. szybko sklepy z ciezką zbroją. Herosem eksplorujemy ale nie sprawdzamy znalezionych miejsc (zamiast opcji Examine It wybieramy Continue).
Na początek opłaca sie byc złym dopiero gdy juz ubierzemy naszego warka, mozna sie pobawić w dobro (by nasze jednostki miały wys. morale).
Morale to fajny ficzer i tyle. Nie ma sie co nad nim zastanawiać. pilnowac nalezy tylko by nie umieszać w armii dobrych ze złymi.
Karma generalnie lepiej być dobrym. duzo to kosztuje ale brak wtedy 'złych' eventów. dobro ma najlepsze jednostki i czary. należy pamiętac, każdy 'dobry' czar to +1 do karmy. złe czary to od -1 do -3 (np przywołanie demona to -3).

Przy większych mapach NIE podbijamy następujących ras: goblinów i, krasnali. Generują one horrendalną korupcję, która po prostu zje wszystkie nasze zyski. (korupcja moze dochodzić do 70-80%)
później wkleje tabele korupcyjną, moze przyda sie do poradnika.

15.05.2013 11:54
kapciu
24
odpowiedz
kapciu
190
kapciem

Parametry ras:
Gold, gem income - dochody (100 to normalny dochód)
grow - szybkość wzrostu populacji
corrupt - im blizej 0 tym lepiej.

Humans;
Gold income: 100
Gem income: 100
Corrupt: 10
Grow: 100

Elves;
Gold income: 100
Gem income: 150
Corrupt: 5
Grow: 20

Dwarves;
Gold income: 180
Gem income: 110
Corrupt: 15
Grow: 25

Goblins;
Gold income: 50
Gem income: 70
Corrupt: 20
Grow: 160

Orcs;
Gold income: 60
Gem income: 20
Corrupt: 8
Grow: 150

Halflings;
Gold income: 120
Gem income: 100
Corrupt: 10
Grow: 90

Centaurs;
Gold income: 90
Gem income: 50
Corrupt: 0
Grow: 70

Lizardmen;
Gold income: 100
Gem income: 100
Corrupt: 9
Grow: 100

---------------------------------------------------------------------------------------------

Parametry stopnia trudności, przy beginnerze omawiam szczegóły:
Z tego co sie orientuje stopien beginnera był patchowany, tak więc wartości mogą nie być aktualne

Beginner;
Start gold: 1000 (liczba poczatkowego złota i gemów)
Start gem: 100
Gold income add: 15 (dodatkowy dochód co turę)
Gem income add: 5
Population: 1100 (poczatkowa populacja naszej prowincji)
Exp mod: 80 (modyfikator zdobywanego expa)
Loot mod: 110 (domyfikator zdobywanego lootu-złota)
Neutral HP: 55 (modyfikator zdrowia potworów, w tym przypadku to 55%)
Corruption start: 18 (ilośc prowincji pow. której zaczyna byc naliczana korupcja)
Corruption max: 60 (maksymalny procent skorumpowania przychodów - dotyczy złota i gemów)
Hero advice: 1 (czy dostaniemy informacje o prawdopodobnym przebiegu bitwy)
Score: 30 (modyfikator końcowego wyniku, tu: 30%)

Skilled;
Start gold: 850
Start gem: 50
Gold income add: 10
Gem income add: 3
Population: 550
Exp mod: 90
Loot mod: 100
Neutral HP: 70
Corruption start: 16
Corruption max: 66
Hero advice: 1
Score: 50

Competent;
Start gold: 600
Start gem: 30
Gold income add: 5
Gem income add: 1
Population: 110
Exp mod: 100
Loot mod: 90
Neutral HP: 85
Corruption start: 14
Corruption max: 72
Hero advice: 0
Score: 75

Expert;
Start gold: 500
Start gem: 20
Gold income add: 0
Gem income add: 0
Population: 10
Exp mod: 110
Loot mod: 80
Neutral HP: 100
Corruption start: 12
Corruption max: 78
Hero advice: 0
Score: 100

Master;
Start gold: 500
Start gem: 20
Gold income add: 0
Gem income add: 0
Population: 10
Exp mod: 120
Loot mod: 70
Neutral HP: 115
Corruption start: 10
Corruption max: 84
Hero advice: 0
Score: 125

Lord;
Start gold: 500
Start gem: 20
Gold income add: 0
Gem income add: 0
Population: 10
Exp mod: 130
Loot mod: 60
Neutral HP: 130
Corruption start: 8
Corruption max: 90
Hero advice: 0
Score: 150

Overlord;
Start gold: 500
Start gem: 20
Gold income add: 0
Gem income add: 0
Population: 10
Exp mod: 140
Loot mod: 50
Neutral HP: 145
Corruption start: 6
Corruption max: 96
Hero advice: 0
Score: 175

15.05.2013 15:57
MiszczCzarny
25
odpowiedz
MiszczCzarny
36
Pretorianin

@ kapciu

To bardzo ciekawe informacje, możesz przybliżyć ich źródło? To pliki gry czy jakieś forum ? I tak sprawdzę wszystkie wartości, ale dobrze mieć punkt odniesienia :).

15.05.2013 16:09
kapciu
26
odpowiedz
kapciu
190
kapciem

pliki gry z Eador: genesis.

Wartości identyczne jak w Masters - potwierdzone przez twórców na ichnim forum no i przeze mnie :)
Większość rzeczy jest bardzo łatwo sprawdzić, problem jedynie z cechami ras, bo tam jest bardzo dużo zmiennych.

Jedynie co moze sie różnić, to wartości poziomu beginner, po którymś z patchy.

15.05.2013 16:19
kapciu
27
odpowiedz
kapciu
190
kapciem

jeszcze ciekawa rzecz, normalnie nie mozna w grze sprawdzić ile ma sie karmy.
jedynym posrednim sposobem to przymiotnik przed naszym nickiem: np. Wise bedzie oznaczać, ze mamy karmy z przedziału 100 - 149.
poniżej konkretne wartości karmy dla przymiotników:

/0
Min: -30000
Max: -200
Text: Dark;

/1
Min: -199
Max: -150
Text: Ruthless;

/2
Min: -149
Max: -100
Text: Terrible;

/3
Min: -99
Max: -75
Text: Bloodthirsty;

/4
Min: -74
Max: -50
Text: Furious;

/5
Min: -49
Max: -30
Text: Evil;

/6
Min: -29
Max: -20
Text: Treacherous;

/7
Min: -19
Max: -10
Text: Dishonest;

/8
Min: -9
Max: 9
Text: ;

/9
Min: 10
Max: 19
Text: Honest;

/10
Min: 20
Max: 29
Text: Just;

/11
Min: 30
Max: 49
Text: Merciful;

/12
Min: 50
Max: 74
Text: Good;

/13
Min: 75
Max: 99
Text: Clever;

/14
Min: 100
Max: 149
Text: Wise;

/15
Min: 150
Max: 199
Text: Great;

/16
Min: 200
Max: 30000
Text: Pure;

16.05.2013 20:19
MiszczCzarny
28
odpowiedz
MiszczCzarny
36
Pretorianin

No i zaczęliśmy publikację poradnika, znajduje się pod tym linkiem: https://www.gry-online.pl/poradniki/eador-wladcy-rozdartego-swiata/&PART=600 :)

17.05.2013 20:48
29
odpowiedz
zanonimizowany874901
3
Junior

Jak chcecie pełen poradnik do tej gry to pod tym linkiem znajdziecie poradnik do Eador:Genesis - mechanika gry w niczym się nie różni - nawet misję są te same.

[link]

25.05.2013 01:43
Nolifer
30
odpowiedz
Nolifer
173
The Highest

Dla Fanów Hirołsów i tych podobnych nie lada gratka , ale niestety nie dla mnie , nie lubuje się w tych klimatach.

25.05.2013 09:37
Soulcatcher
31
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

6.5

Dosyć średnia gra, nic noweg, nic rewelacyjnego, zadawalająca grywalność

12.06.2013 05:13
32
odpowiedz
wnuczkpi
7
Legionista

Recenzja ostro na wyrost.
0 fabuly, koniecznosc wylevelowania bohaterow od 0 na kazdej nowej mapie...
No ale mozna powiedziec ze za takie pieniadze dostaje sie wystarczajaco.

Recenzja Recenzja gry Eador Masters of the Broken World - turowej strategii dla fanów serii Heroes i Disciples