W cieniu gigantów - najlepsze nadchodzące gry RPG, których nie znacie
Bede grau w te gry. W demko AoD już grałem i w sumie spoko się zapowiada, jednak poniżej oczekiwać. VD powinien więcej czasu spędzać przy kodzie, niż na forum RPGCodex.
Sui Generis podobne system walki do robin hood legenda sherwood
a gra nr 1 to Legend of Grimrock 2
Adrian Werner
Dzięki za artykuł!
Bo faktycznie o większości z przedstawionych tutaj produkcji nie słyszałem, a część z nich zapowiada się co najmniej nieźle. Mój faworyt to Chaos Chronicles - wcześniej o niej nie słyszałem, ale od teraz będę śledzić jej losy. :)
Z jednym małym błędem, jest "Mage’s Initiation: Reign of the Element" bez "s" na końcu :)
Sui Generis ---- Szok, prawdziwy przełom jeśli idzie o sposób ukazywania walki. Podejrzewam, że za kilka lat walka oparta na fizyce obiektów będzie w każdym liczącym się cRPG.
Odkąd pierwszy raz usłyszałem o Sui Generis jaram się tą grą.
Moje preferencje wyglądają tak:
1. Sui Generis
2. Chaos Chronicles
3. Expeditions: Conquistador
W ankietach powinna być możliwość przyznania trzem najbardziej pożądanym opcjom 3, 2 i 1 punkt bo może być tak, że jakaś gra jest na drugim miejscu u wszystkich graczy a nikt na nią nie zagłosuje bo zagłosuje na swoje pierwsze miejsce.
PS
W Grim Dawn znikają trupy.
Pamiętam jeszcze o Lord of Xulima, gdzie walka była drużynowa i z oczu postaci i chyba w turach. Trochę to przypominało Wizardry 7-8.
Na razie czekam na odświeżoną Ultimę 7 i nowego Exulta oraz Underrail.
Ciekawe czy w końcu pokaże się Grimoire.
Na Legends of Grimrock 2 tak mocno nie czekam, jedynka mi się przejadła, co najwyżej z nudów odpalę fanowski loch.
PS. przy okazji czekania na moda do Fallout 2 - What Remain - znalazłem innego ciekawego o nazwie The Tangut Prophecy.
Z modami do tej gry jest taki feler, że powstała(je) ich masa ale albo nie wyszły albo wydano je w wersji 0.0.1,
PS2. o ile wokół Shadowrun Return pojawił się mocny smród (dodatki i warunki wydawcy) postanowiłem się skupić na nowym Divinity Original Sin.
Z technicznego punktu widzenia, oryginalności rozwiązań, i możliwości pchnięcia gatunku (a nawet branży gier w ogóle) na nowe tory, najciekawiej moim zdaniem prezentuje się "Sui Generis".
Natomiast najciekawszy, i dotąd praktycznie niewyeksploatowany setting w tym gatunku to to "Expeditions: conquistador".
Dobry, ale zachowawczy gameplay obiecuje także "Grim Dawn".
I to głównie tym trzem tytułom kibicuję, i w nie na pewno zagram (o ile starczy mi czasu). ;)
A za artykuł również dziękuje, to zestawienie bardzo dla mnie o ciekawe, a przede wszystkim odkrywcze, nie wiedziałem o istnieniu wielu z powyżej opisanych tytułów.
Warto zauważyć że większość z tych gier będzie równiez na LINUXA. Śmierć kolaborantom niech żyje wolna Polska precz z Windowsem.
Sui Generis świetnie się zapowiada pod względem fizyki, ale ja widziałbym ją bardziej z widokiem zza pleców bohatera.
To ja może wymienię kilka powstających RPGów, których faktycznie możecie nie znać:
Blackguards (http://www.daedalic.de/en/game/Blackguards#1)
Dead State (http://www.deadstate.doublebearproductions.com/)
Eschalon: Book III (http://basiliskgames.com/eschalon-book-iii)
Avadon 2: The Corruption (http://www.spiderwebsoftware.com/avadon2/index.html)
Legends of Dawn (http://www.dreamatrix.net/site/index.php/legends-of-dawn.html)
Antharion (http://orphicsoftware.com/)
Deathfire (http://guidohenkel.com/2013/03/going-ahead-with-a-new-game-%25E2%2580%2594-deathfire/)
Titan: Down (http://www.titandawn.com/index.html)
Space Shock (http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=116458018)
After Reset (http://www.afterreset.com/)
Darghul (http://www.darghul.com/home.html)
Z ww. czekam w zasadzie tylko na Legend of Grimrock II
norolim ------> Niektóre z tych gier co wymieniłeś to chyba studenci informatyki robią w ramach zaliczenia przedmiotu ;)
Sui Generis- świetny system walki. Z tego co pamiętam to w grze " Legend hand of god" po raz pierwszy zastosowano coś podobnego , w zależności od wroga postać inaczej walczyła. Tu widzę będzie to bardzo zaawansowane.
Dla mnie absolutny numer 1: "Forsaken Fortress", potem numer 2: Shadowrun Returns, numer 3: "Torment: Tides of Numenera", numer 4: "Project Eternity", numer 5: "Wasteland 2" i ostatnia produkcja to "Wiedźmin 3 Dziki Gon". Wiesiek na ostatnim "must have", ponieważ zawiodłem się na dwójce, która jak dla mnie była jawnie robiona pod rynek zachodni i brakowało mi tego słowiańskiego, wiedźmińskiego klimatu i mroczności jedynki. Mam nadzieję że sandbox'owa trójka zniszczy system i przebije Skyrim'a.
JacobGarvin [20]
A wiesz, że ten wątek nie dotyczy właśnie takich produkcji jak Project Eternity, Torment, Wiedźmin, Wasteland i Shadowrun?...
@Marder
Hehe. Niektóre to małe projekty nawet jak na gry niezależne, ale bardzo ambitne pod względem systemu walki, rozwoju postaci, reaktywności itp.
I uwierz mi, sporo powstających RPGów pominąłem na tej liście, bo byście mi zarzucili, że zrzuty ekranów sam namalowałem w Paint i udaję, że to prawdziwe produkcje :D
Sui Generis minie zaciekawil ten system walki ale nie wiadomo jak to sie sprawdza w praktyce, poza tym sam system walki nie wystarczy , gry typu rpg hns sa trudne do zrobienia oby reszta contentu byla dobra, no i Forsaken Fortress tez moze byc ciekawy ale pod warunkiem ze bedzie naprawde niebezpiecznie i ze gra nie wypali sie po kilu godzinach bo do gier rpg , rpg hns, rpg rts raczej nie podchodzi sie jak do coda na 4 godziny tylko chce sie czegos wiecej.
norolim ---- Spoko. Obecnie niszowe produkcje więcej mi dostarczają przyjemności niż mega hity, które później okazują się zwykłą rzemieślniczą robotą i niczym więcej.
Sui Generis - ta gra może zostać po premierze nieśmiertelnym RPGiem, a Forsaken Fortress poprostu brzmi zachęcająco, bo kto nie lubi rozbudowywać swojej bazy ;p.
przemas478 [25]
Sui Generis - ta gra może zostać po premierze nieśmiertelnym RPGiem
Bo?...
Sui Generis - ta gra może zostać po premierze nieśmiertelnym RPGiem
Bo?...
Pozwol ze ja odpowiem. Patrzac na opis gry, prezentacje systemu walki tez uwazam, ze ta gra ma szanse stac sie niesmiertelnym RPGiem. Tworcy gry chca sie skupic na otaczajacym swiecie, rezygnujac z glownego - z gory narzuconego przez tworcow watku fabularnego. W skrocie mowiac - robisz co chcesz i mozesz zostac kim chcesz. Oczywiscie mam nadzieje ze wszystko nie bedzie sie skupiac tylko na zbieraniu i wykonywaniu questow oraz na samej walce z potworami. Takie rozwiazanie moze pobudzic wyobraznie gracza oraz wczucie sie w swiat gry. Wyglada na to, ze czeka nas ciekawa odmiana przy grach, ktore skupiaja sie na fabule lub zdobywaniu coraz lepszego eq. Sam system walki tez zapowiada sie calkiem ciekawie, chociaz patrzac na animacje to postacie poruszaja sie ciut zbyt "chwiejnym" krokiem. Werdykt? Gra ma spora szanse stac sie ponad czasowym cRPGiem o ile tworcy gry pozostana przy swoich zalozeniach i jesli gra dostanie wsparcie modow lub bedzie na tyle rozbudowana, ze nie bedzie potrzebowac dodatkowych modyfikacji.
Blackthorn
Brak fabuły, walka oparta na fizyce a nie statystykach - to nie są cechy gry RPG.
Takie rozwiazanie moze pobudzic wyobraznie gracza oraz wczucie sie w swiat gry.
Czyli zupełnie jak w Minecrafcie.
Brak fabuły, walka oparta na fizyce a nie statystykach - to nie są cechy gry RPG.
Fabula i walka oparta na statystykach tez nie. Skrot gier RPG to Role Playing Games, a nie Statistic-based Combat System Story-Tell Game.
Czyli zupełnie jak w Minecrafcie.
Tak, dokladnie. Teraz idz lekcje odrabiac :)
Zaiste "argument" nie do podważenia! No, ale tak to już jest, gdy nie ma się nic sensownego do powiedzenia...
Ignore.
Widze ze zrozumiales sens mojego sarkazmu. Gratulacje. Nie spodziewalem sie to po osobie, ktora przytacza gre o "budowaniu z klockow" do tematu o grach RPG.
Dodam tez ze nie napisalem nigdzie o braku fabuly, tyle o braku glownego watku fabularnego z gory narzuconego przez tworcow.
Blackthorn [29]
Teraz idz lekcje odrabiac
Zaiste "argument" nie do podważenia! No, ale tak to już jest, gdy nie ma się nic sensownego do powiedzenia...
Ignore.
Bardzo interesujące propozycję , jestem przekonany , że na pewno większością się zainteresuję , zwłaszcza Sui Generis.
Ciekawie zapowiada sie Sui Generis , Legend of Grimrock II i Grim Dawn
Expeditions: Conquistador ma dzisiaj premierę.
UNDERRAIL -------- bardzo dobra gierka, jesli komus nie przeszkadza grafika z 1994-5 roku, swietny system rozwoju postaci - lepszy nawet niz w oryginalnych falloutach (bardziej rozbudowany, bo bazuje na nich), swietne skille, masa ekwipunku, rozbudowany crafting, swietny klimat, duza trudnosc gry (dla mnie plus - mechanika walki rozni sie troche od falloutow np. o wiele latwiej namierzaja cie wrogowie i praktycznie nie da sie ich pozbyc jak juz cie zaatakuja - albo zginiesz albo pokonasz drani), bardzo dobre dialogi, swietne klimatyczne miejscowki w stylu fallouta 1. Minusy: całkowity brak voice-actingu, brak portretow postaci (poki co, w obecnej fazie alphy), chce sie wiecej, wiecej, wiecej! :) Zdecydowanie 9/10 - warto wydac te 8 euro na desurze - polecam!