World of Tanks to darmowa gra MMO koncentrująca się na bitwach pomiędzy czołgami. Za produkcję odpowiada studio Wargaming.net, znane z Order of War oraz serii Massive Assault.
Oficjalna strona gry:
http://worldoftanks.eu
Informacje dla zamierzających rozpocząć grę:
- Upewnij się, że ściągasz klienta gry przeznaczonego dla serwera europejskiego! Należy go ściągnąć ze strony: http://worldoftanks.eu/game
- Wymagania minimalne gry: CPU: 2 GHz, RAM: 1 GB, HDD: 2GB, Video: GeForce 6600GT (128 MB) / ATI analog
- Gra posiada pełną, polską wersję językową.
- Gra jest bezpłatna (Free 2 Play), ale w grze występuje system mikropłatności. Wykupienie konta premium za prawdziwe pieniądze pozwala na szybsze zdobywanie silniejszych czołgów.
- Posiadanie konta premium powoduje uzyskanie 50% więcej doświadczenia i srebrnych kredytów po każdej bitwie.
- Miesiąc konta premium kosztuje około czterdziestu złotych.
- Gra nie wykorzystuje pełni możliwości procesorów wielordzeniowych. Możliwości twojej karty graficznej w przypadku tej gry mogą być ograniczone możliwościami procesora. Jeżeli twój procesor ma mało pamięci cache i jego poszczególne rdzenie mają niskie taktowanie, możesz mieć problemy z ilością klatek. Gra najlepiej działa na procesorach i5/i7 z cache L3. Istnieją jednak modyfikacje umożliwiające odpalenie gry na starszym sprzęcie kosztem zubożonej grafiki.
Istotne ustawienia gry ułatwiające walkę początkującym:
Wyłączenie efektu odrzutu po wystrzale w trybie snajperskim, który bardzo rozprasza uwagę w ferworze walki:
- W głównym oknie ustawień gry, w lewym dolnym rogu okna zakładki "Gra" / "Game", należy odznaczyć opcję "Drganie pojazdu w trybie snajperskim" / "Enable vehile vibration in Sniper Mode".
Włączenie celownika pokazującego szansę przebicia pancerza przeciwnika za pomocą trzech kolorów (zielony, pomarańczowy, czerwony):
- W ustawieniach gry, w zakładce "Celownik" / "Reticle" w lewym dolym rogu jest opcja "Znacznik działa" / "Gun Marker", za pomocą rozwijanej listy należy ustawić ją na "Krzyżyk (wskaźnik penetracji pancerza)" / "Crosshair I (with armor penetration indicator)".
Grę bardzo ułatwia modyfikacja OTM (obecnie nazywa się XVM), pokazująca pasek życia nad każdym czołgiem. Sposób jej instalacji jest opisany niżej.
W opcjach graficznych należy ustawić Drawing Distance co najmniej High. W przeciwnym wypadku, czołgi na długim dystansie nie będą wyświetlane przez grę, a to uniemożliwi efektywną grę czołgami snajperskimi (np. Panterą lub PzIV).
Jeżeli mamy problem z klatkami, należy ustawić LOD na Low. To spowoduje, że gra będzie ładowała słabej jakości obiekty na średnim i długim dystansie (wciąż je wyświetlając).
Przydatne strony:
- Drzewko rozwoju czołgów wszystkich nacji online: http://www.wotdb.info
- Aktualne mapy Clan Wars NA, EU, RU: http://www.wotconquest.com
- Na bieżąco aktualizowany wortal dla czołgistów: http://world-of-tanks.eu
- Polska strona o WoT: http://world-of-tanks.pl
Linki do przydatnych/niezbędnych modów:
- Zawsze aktualne modyfikacje:
http://playernotes.pl/2012/01/przeglad-dodatkow-do-gry-world-of-tanks/#.UOhru-R2hYQ
- XVM wyświetlający statystyki graczy, wraz z OTM, czyli paskami życia (HP) nad czołgami:
http://code.google.com/p/wot-xvm/downloads/list
- Celownik z timerem, autorstwa J1mB0sa:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/56831-j1mb0s-crosshair-mod
- Zegarek w garażu:
http://www.mediafire.com/?7b1kb2v1ckh14do
Linki do modów zwiększających FPSy (kosztem jakości grafiki):
- Tekstury 25% oraz 3% (stronę można przetłumaczyć za pomocą Google):
http://animech.ru/wot/wot-textures/
- WoT Tweaker:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/125384-wot-tweaker-upd-for-081
Linki do stron prezentujących statystyki:
- DpB oraz pozostałe czołgi wymagane na medal Master Tankera: http://wot-dossier.appspot.com
- Porównanie swoich statystyk na dwóch różnych czołgach: http://wot.ctocopok.ru/load_cache_e.php
- Porównanie statystyk dwóch graczy: http://wot-news.com/index.php/stat/compare/eu
- Tracker statystyk: http://www.planetwot.com/playerStats
- Kalkulator efektywności gracza: http://wot-news.com/index.php/stat/calc/en
- Statystyki klanów: http://wot.xpnet.pl
- WoT Logger: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/68849-wot-logger-207
Najciekawsze kanały YouTube oraz filmy na temat WoTa:
- Kanał gracza emu87: http://www.youtube.com/user/aerophobic2/videos
- Kanał rosyjskiego gracza BeeS (po angielsku): http://www.youtube.com/user/IBeeSI/videos
- Kanał amerykańskiego klanu SSGS (z ciekawą serią "How I Tank?"): http://www.youtube.com/user/PsychicGoldfishProds/videos
- Kanał gracza z klanu Pirates: http://www.youtube.com/user/PTSEnvy/videos
- Kanał gracza z klanu Panda, NewMultiShow: http://www.youtube.com/user/NewMulti2k/videos
- Informacje dla początkujących o poszczególnych czołgach: http://www.youtube.com/playlist?list=PL6D318CE9421F6FE1&feature=plcp
- Wytłumaczenie podstawowych zasad gry: http://www.youtube.com/watch?v=SQbSGfDK7qU
Kilka profili MyWoTReplays z ciekawymi powtórkami:
http://mwreplays.com/emu87 (medy)
http://mwreplays.com/Ew_ (E-50M)
http://mwreplays.com/morgotz (wyciąganie bitew)
http://mwreplays.com/Baine (arta)
http://mwreplays.com/PanSzatan (medy)
http://mwreplays.com/X3N4 (różne)
http://mwreplays.com/MinasGR (plutony MiniasaGR z LiveIT)
Poradnik z wieloma istotnym wskazówkami (autorstwa Voytecha):
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/79468-jedyny-sluszny-poradnik
Strategie na poszczególne mapy (autorstwa Loofah):
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/100318-mapy-uniwersalne-taktyki-dla-kazdego-rodzaju-czolgu
Lista golowych graczy:
1. Nathandrel/Nathandrel
2. jaro1980/Jarecky
3. kradnolud/kradnolud
4. Masta5433/Masta5433
5. wlodzix/ZulluPL
6. el.kocyk/ekocyk
7. karelpeter/Pietruszka_102
8. anwilowiec1/anwilowiec1
9. Blackbeard/Nietoperz
10. tadzikg/Tadefix
11. jiser/Zajcef
12. Mortiferum Satanas/PhantomStar
13. Łowca Czarownic/Frya
14. Viti/FG_Superman
15. cronotrigger/cronostyle
16. Ezrael/MrEzio
17. slavo_cc/Elua
18. berdysz/Olor
19. Kharman/Kharman
20. Sherman/KamykWRC
21. klioss/kliopp
22. Xao777/Xao777
23. Zgred/Mateusz007
24. Inquisitio/Inquisitio32
25. demon92/DemoN_M4U
26. Kanon/Kanonick
27. tomcio006/siwobrody
28. Elar/Elar
29. Jedziemy do Gęstochowy/MarcinKPL
30. Gasto/Nerest
31. malyb89/malybart
32. Nexus/Nexus
33. gerrard1904/gerrard1904
34. Manstein/Huzio
35. graf_0/grafzero
36. Gilmur/Kopaczkens
37. dVk./koxu
38. Barthez x/barth89
Jeśli ktoś życzy sobie zostać dodanym na listę, musi w poście wpisać następującą frazę: [Lista] nick forumowy/nick wotowy
Poprzednia część:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12600548&N=1#
Ludzie, sensacja rewelacja !!!
Osiągnąłem to, czego wielu znamienitych naukowców nie zdołało dokonać ! Udowodniłem, że to jednak żyje ! --->
[Lista] Fett/Aerwin
No jaja z tym turniejem. Ciekawe jakie będą konsekwencje. To nie podchodzi pod rasizm albo jakieś uprzedzenia ? Ciekawe jaki jest (oficjalny) powód wykluczenia Polaków.
Blackbeard <- z takimi rzeczami lepiej nie zadzierać ;)
Na liście turniejowej nie ma kilku innych europejskich krajów, nie tylko Polski.
Gram sobie pierwszy raz Typem 59.
O kurczę - typ, premka, złote pestki - chyba nie ma nic przyjemniejszego w tej grze.
- MM jest idealny, w kółko ósemki, nigdy nie czuję się jakby wylosowało mnie do jakiegoś Sajgonu.
- Działo jest ok, ale jeżeli się doda 10 złotych pestek na czarną godzinę, to zaczyna się zabawa :D
- Prędkość Typa jest idealna. Wpierw trochę mnie to irytowało, że jest dosyć wolny relatywnie do ruskich medów, ale po kilku bitwach widzę, że to jest właściwie udogodnienie, bo ta prędkość jest idealna do okrążania wroga. Niektóre medy potrafią się rozpędzić zbyt mocno, przez co trudniej panować nad tym co się dzieje. Typem wystarczy W i można wbijać DpMa w przeciwnika jedząc kanapkę :D Z drugiej strony prędkości ma wystarczająco, by zdążyć się wrócić do bazy, lub zdążyć na "dożynki" po ostatni damage.
- No i pancerz kurczę, działający jak u T-54, przez co można paziować niskie tiery bez brania orbażeń.
Jakoś się nie zanosi na powrót Typa do sklepu :( Zastanawiam się, czy nie odkupić sobie T-54. Chyba już nie będzie tak fajnie jak kiedyś, gdy 9tki to były top tiery medów :S
Participation regulations laws from your country prevent you from participating in the event.
czyli chodzi o wizy, ciekawe jest to że w spisie nie ma Rosji, ale Rosja widnieje jako region z którego awansuje jeden zespół.
edycja się skończyła
Po kontakcie z polskim działem wydaje się że wszystko będzie ok, zapis w regulaminie jest błędny, a błąd przy rejestracji ma być naprawiony.
Z nowinek co ciekawszych:
w 0.8.5
Platoons for 3 are now available for standard (non-Premium) account users
w 0.8.6
tier 10 arty plus British arty
Mam nadzieje ze 10 tierowe drzewka art zmniejszą jej liczbę na bitwach 10 tieru, aktualnie 4-5 szt to standard niestety...
jak ktoś chce to nawet dobra bitwa, prawie zwycięstwo przez capa i to z jakim skladem :3
http://www.sendspace.pl/file/7f2accabef746a1135774b8
na zachete -->
Platoons for 3 are now available for standard (non-Premium) account users
Yay :D
Czy ktoś kiedyś widział coś takiego? MM nawalony albo nie wiem co. Dodam że bitwę wygraliśmy:)
A ja chyba zrobie sobie przerwe do testu/przyszlego tygodnia. Na DB mam 80k expa (wiec de facto gotowy na nastepna zabawke), nie mam cisnienia aby jezdzic VK4501P, KW4 czy 110 (tiery osme w zeszlym tygodniu byly tragiczne, raczej nic nie poprawilo sie pod tym wzgledem). Mam jeszcze hellcata ale ile mozna wygrywac?
A tiery 9 i 10 leza w garazu i rdzewieja. Conquerora to nie wyciagalem na przejazdzke od prawie tygodnia. Jesli mam grac 4 gry, wklepac razem 12k damage i przegrac wszystkie... naaah. Jakos nie mam ochoty.
[16] To musi być coś związanego z ilością artylerii... pamiętam, że kiedyś na wysokich tierach trafiały się takie kwiatki o różnych dziwnych porach.
Nie ma trybu po 8. Właśnie szok polegał na tym, że wszyscy byliśmy zaskoczeni takim układem / podobno dziś już kolejny raz taki MM/ i myśleliśmy że przegramy, ale dzięki ogarniętemu wz udało się wygrać.
na stronie i forum wota rozpoczyna sie doroczny spektakl z cyklu co godzine publikujemy jakies infantylne primaaprilisowe bzdury
no bitwa nam nie stykla ale zeby od razu przenosic to na grunt rodzinny??
Jak ktos nie sledzi sa juz staty indien panzera. Wyglada na troche slamazarnego (dosyc slabe HP/tone), ale ma calkiem ok przedni pancerz (liczac nachylenie) oraz swietne dzialo. Jeszcze tylko dowiedziec sie jaki ma gun depression i jak dobry mantlet i bedzie git. Ogolnie patrzac na papierowe staty - podoba mi sie.
Witam. Naszła mnie ostatnio ochota na coś zwinniejszego od HT. Mam do wyboru ruskie medy i francuskie lighty. Obecnie stanąłem na A-20 i ELC-AMX. W którą stronę polecacie dalej iść?
po ELC masz AMX 12t, ktory ma scout matchmaking, ale nie jest specjalnie dobrym scoutem. Tier 7 to AMX 13 75 (sredniak, cien tego czym byl kiedys) no i AMX 13 90 (tier8) - to jest dopiero dobry czolg. Lorraine jest teraz raczej slabawy, batchat nadal chyba najlepszym medem tier 10. W kazdym badz razie masz od zajoba grindu.
u ruskich masz T-34 - bardzo fajna zabawka, daje rade na swoim tierze (dopoki nie trafisz na "prosa" napierdzielajacego ze 105mm goldem). T-34-85 jest ok. T-43 ssie pyte. Od t-44 w gore masz bardzo dobre i zajebiste czolgi.
Wszystko zalezy wiec od tego jak dlugo zamierzasz grindowac. Jesli tylko 2-3 tiery w gore chyba lepiej ruskich. Jesli do dziesiatek... obie linie sa dobre, ale u frenczy masz wiecej plewnych czolgow.
w przyszlosci zamierzam kupic sobie super persa,i mam pytanie odnosnie jego zarobkow,ile srednio sie nim wychodzi na plus bez premium ?
Dzięki Asmodeusz, pójdę w rosyjskie. :)
Opłaca się wrócić do początkowych czołgów i podnieść na nich staty ? Pojedyncze czołgi mają duży wpływ na ogólne effi ?
Diabełek - opłaca się mieć jakiegoś ulubionego niskopoziomowca - Mardara II itp.
Z załogą 100+100+100.
[35] dodali lowe dla każdego w garażu :D są fajne dźwięki jak się biega po menu, zamiast ptaków latają papierowe samoloty
Bardziej chodziło mi o to, czy jak zaczynałem od jakiegoś drzewka i mam tam słabe staty to, czy opłaca się ponownie zakupić te czołgi, czy nie ma to większego znaczenia w stosunku do całości.
[38] lies...
pierwsza bitwa...
pierwszy strzal - mini maus na hita..
...zakochalem sie
@Diobeuek:
Nie, nie opłaca się. Liczą się średnie współczynniki. Wszystko jedno jakie masz staty na czołgach którymi jeździłeś kiedyś, co się stało to się nie odstanie.
Lepiej znaleźć swój ulubiony czołg, np. tieru 8 i na nim zrobić tysiąc bitew.
Nie będziesz mistrzem WN/ER śmigając jakimś wolnym klocem. Musisz mieć coś w miarę szybkiego. Wolnymi czołgami możesz nie zdążyć do obrony bazy lub na ostatni dmg pod koniec bitwy.
Wszystko jedno czym będziesz jeździł, ważne żeby ci super szło tym czołgiem, żeby ten czołg był w stanie zwiększać poszczególne współczynniki (win ratio, dmg, spot, cap/decap) i żeby miał sensowny match maker.
MM mam w sumie na myśli to, że dziesiątkami się cholernie ciężko ostatnio jeździ, mi to nie sprawia przyjemności. No i o penetrację, na swoim tierze działo powinno móc penetrować większość tego co spotka na swojej drodze. No ale są złote pestki teraz...
WN chyba odejmuje punkty za jazdę tierami niższymi niż 6.
Diabełek - Łowca ma rację.
Do robienia wyników potrzeba dwóch parametrów. Dobrej dynamiki pojazdu i dobrej penetracji.
Bo w grze nie ma czołgów które nie dają się przebić, więc pancerze nie ma takiego znaczenia. A szybkość pozwala dojechać gdzie trzeba lub uciec w porę.
To daje ci dmg, w/r, kille itp. wolne, potężne czołgi, choć odporne nie dają tyle okazji do zarabiania fragów.
Jeśli szybkostrzelność działa w TD-kach bez wieży jest określona w zakresie np. 11-14 strzałów na minutę, to którą wartość sobie gra "bierze"?
To znaczy, że to działo na różnych czołgach strzela w tym zakresie i chyba sam musisz sobie wyliczyć co ile na danym czołgu strzela, ewentualnie możesz mieć celownik z czasem przeładowania. Zainstaluj sobie celownik jimbo czy jakoś tak, bardzo fajny, ma czas przeładowania i w przypadku SPG czas lotu pocisku.
Pierwsze crucial contribution na X tierach. Ogólnie dobra bitwa była, na koniec zostaliśmy we dwóch na 7 czołgów, (ja 70 hp i bat chat 500hp) zbiliśmy 6 czołgów, aż w końcu e-100 mnie ściągneło, a potem to już nierówna solówka e-100 vs bat.
Gracie jeszcze medami dziesiątkami? Wcale nie mam zabawy z gry przy takiej ilości TD i art. Same smoki z wielką alfą, gdzie się nie wychylisz to bomba, nie ma tak wielu okazji do flankowania.
Chyba odkupuję dziewiątki, T-54 i E-50 :S
generalnie nie da sie grac X po ostatniej sesji juz wiem dlaczego tak lekko przyszlo mi sprzedac wszystkie czolgi od 7 tieru wzwyz za wyjatkiem art - zabawa jest jedynie do 5 tiru tam nawet jak dostaniesz pigule za pol hp masz ochote wciaz grac - wyzej po czyms takim od razu szuka sie odpowiednio glebokiego zbiornika wodnego
daje cos maksowanie kazdego czolgu ktorym jade oprocz szybszego szkolenia zalogi?
tadzikg - satysfakcję ;)
Ja odkrywam wszystko od jakiegoś czasu, zawsze to mnie trochę przybliża do Inżyniera na danym drzewku.
co za bezuzyteczny zlom na randomy ten fvb winratio ponizej 40% to nie przypominam sobie kiedy ostatnio dostapilem takich osiagniec cale drzewko tedekow konczy sie na swietnym tortosiu pozniej jest juz tylko czolg parodia walisz za 2000 ale tylko do momentu gdy cie wyspotuja co nie jest trudne i game over pancerz zostal tak skonstruowany aby niczego nie odbijal co samo w sobie jest niewatpliwie sztuka ze strony WG
albo snajpa zza 4 linii albo mozna wyjsc do garazu w 14 minucie...ze tez dalem sie nabrac
jeszcze jedno....MISTRZ REMISOW poki co 9%!!
lol
"a nie mowilem"?
nie wiem nie czytam w tym watku niczego dluzszego niz 3 linijki i tylko gdy wypowiedz ma wartosc humorystyczno przesmiewcza
To już z trzecia moja bitwa z takim dmg Typem, której nie mogę wyciągnąć, bo skończyły mi się pestki :S
Temu T25 jeszcze na koniec zniknąłem, rozpędziłem się i zramowałem, ginąc razem z nim w procesie, wszystko byłoby ok, gdyby chwilę wcześniej arta nie wyjechała na szeryfa i nie zginęła próbując dobić tego T25.
Zdradź tajemnice po co nicka zamazujesz skoro wszyscy i tak wiedzą że to Frya, no i jak ci się gra w nowym klanie.
Masz rację, zapomniałem, że przecież się dopisałem do listy ; ) Jakbyś był taki PRO jak ja, to też byś zamazywał ;>
Nie gram "w klanie", tylko taga mam.
No to trochę lipa że jeździsz tam dla "lansowania" się elitarnym tagiem. Ciebie i Nietoperza chętnie bym widział w 5SBP, gdzie aktualnie jeżdżę. Polski klan, nastawiony na 4Fun ale z wymaganiami i doskonałym zapleczem. Obaj jesteście wybitnymi graczami i w mojej ocenie fajnie by było pograć z wami więcej. 5SBP nie ma żadnych obowiązków co do frekwencji, CW, treningów czy kompanii. Pełna swoboda, ale zawsze duża ilość ludzi z wysokim skillem na TS3 by pograć efektywniej plutony , ESL czy kompanie, jak kto lubi. Moje winratio gwałtownie skoczyło w górę od czasu wstąpienia tam --->
Zasady rekrutacji są trochę upierdliwe, ale warto się przemęczyć.
forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/26780-sarmacki-batalion-pancerny-rekrutuje/
5SBP wymagania:
1. WoT performance ze strony ( noobmeter.com ) 1500+
2. Win ratio 54%+
3. Średni DMG na wybranym HT tier-VIII przewyższający ilość jego HP
Łowca ma inny nick
[61] a ja z kolei nie wiem czy Nietoperz nadawałby się do SBP i raczej chodzi mi o zachowanie
Lol, przecież ja sobie żartuję Stug, cmon, żaden ze mnie pro, zwykły randomek jestem.
Pro są goście z LTR i OM, dostali niedawno sponsoring i np. czerwony skład SBP, nie mają sponsorów ale grali na WCG w chinach.
Ja bym chciał grać drużynowo w WoTa, jednak:
- Nie mam super talentu, muszę dużo grać codziennie żeby trzymać formę, by potem grać na przyzwoitym poziomie w drużynie. Jak dochodzi spina/ktoś mnie ocenia to często się wykładam.
- Musiałbym włożyć stosunkowo dużo czasu w taki trening na poważnie, żeby grać jak żyleta. Robię jeszcze wiele błędów, często gram rutynowo zamiast się skupić, często zbyt pasywnie.
- Lubię grać głównie kompanie na lajcie z dobrymi znajomymi.
- "Z dobrymi znajomymi" - no właśnie... Nie bardzo mam ochotę poznawać nowych znajomych w WoT. Ekipa z którą grałem się rozleciała.
- Nie mam już tyle czasu na WoTa. Ani na trening na poważnie ani na aspekt socjalny/klanowy. Rok temu miałem dziekankę, to się mogłem bawić i grać ile chciałem, teraz mam kolosy do ogarnięcia i coś małego do napisania za kasę.
Napisałem "nie gram w klanie", bo nigdy nie grałem ani jednego plutonu z członkami, których nie znałem przed przystąpieniem.
Jestem w nim bo mam tam dwóch znajomych i jak mam taga to nie dostaję zaproszeń do klanów, w których miałbym więcej dziesiątek niż wszyscy pozostali członkowie razem wzięci.
Ahh, no i nigdy nie dołączę do jakiegokolwiek klanu dziecka z kolejnym numerkiem. Dla mnie to z definicji paź klan jest. Znając życie, to nawet w klanie matce niewielu jest ludzi którym dalej się coś chce, a co dopiero w 5tej wodzie po kisielu. Jak coś robić to na maksa ;)
Może w wakacje jak będę miał luz to coś pośmigam w jakimś klanie na poważnie.
Który gun dla T-34? :D 76mm S-54, czy 57mm ZiS-4? Dylemat życia. :) Opinie na ich temat są podzielone.
[66] Dziękuję. :)
Nie ma dylematu. Tylko 57mm
Pisałem już, że T71 to OP IMBA czolg ? ;) A ten Nietoperz tak gardzi hamburgerami :/
Niby test juz dziala. Ja dopiero zaczalem zgrywac, wiec co i jak pewnie napisze wieczorkiem.
New Vehicles
Added the following branches to the German line of medium and light tanks:
VK 20.01 (D) (MT tier IV)
VK 30.02 (D) v1 (MT tier VI)
Indien Panzer (MT tier VIII)
Prototype der Arbeitsgruppe A (MT tier IX)
Leopard 1 (MT tier X)
Aufklarerpanzer Panther (LT tier VII)
Added to the branch of USSR light tanks:
Т-60 (LT tier II)
Т-70 (LT tier III)
Т-80 (LT tier IV)
New & Updated Maps
New Map: Pearl River
Updated Maps: Siegfried Line, South Coast, and Malinovka
Minor changes and improvements made for the following maps: Redshire, El-Halluf, Karelia, Sand River, Steppes, Himmelsdorf, and Live Oaks
Gameplay Changes & Additions
Premium consumables (med kits, repair kits, etc.) are now available for credits (matching the gold/credits exchange rate similar to that of premium shells)
The creation of platoons for three players is now available for non-premium accounts
The creation of tank companies is now available for non-premium accounts
Reduced the credit cost for temporary camouflages, emblems, and inscriptions
Changes and improvements made to the after-battle stats screen
Added new inscriptions for five nations
Inscriptions resolution size increased
Added additional matchmaking rules to keep the balance of scouts even for both teams
Tank Changes & Updates
*More specific information will be made available with the release of the final patch notes
USA premium SPG Sexton tier III moved to the British tree and added to in-game shop
Fixed the depression angles of the gun for the M4A2E4
Improved visual models for the following vehicles: IS-3, Valentine AT, Pz V Panther, Pz IV/V, Object 263, VK 3001H, Conqueror, IS-4М, Matilda Black Prince, IS-7, ARL-44, Black Prince
Max speed of the IS-7 increased from 50 to 59.6 km/h.
Changed velocity of all shells for the 17сm PaK K72 gun from 850 to 925 m/s.
Added fixes for collision models on the following tanks: PanzerJager I and JagdPz E-100
Grałem kiedyś w WOT fajne gierka, dowiedziałem ją w zestawieniu http://wlaczgre.blogspot.com/2013/03/top-10-darmowych-gier-mmo-3d.html
Przeciez to jest screenshot z AKTUALNEGO testu. Wystarczy przeczytac nazwe pierwszego posta na stronie, ktora zlinkowalem... sigh...
Przy okazji - zboostowali Konisha takze na VK3601H - fajno :) Chociaz IMO - to byl po prostu bug (tak jak daawno temu pisalem 65 zamiast 165, ktos zjadl cyferke), ktory wykorzystywali do zbierania golda od frajerow. :WG:
Kolejka na test serwer 17k :P
nie zaglądam tam co godzinę, odnosiłem się do screenshota zamieszczonego tam kilka dni temu
ktos tu dostanie szalu jak zobaczy jakiego buffa dostal OP is7
https://www.youtube.com/watch?v=ESAyftFRYO8
Tak na szybkiego po przejechaniu doslownie 1-3 gier kazdym czolgiem:
VK2000 DB - fajnie wyglada ("nowoczesnie"), ale nie wyglada na nic super specjalnego. Chociaz moze byc znosny - pewnie pobawie sie nim dluzej.
VK3001 DB (tier 6) - mam wrazenie, ze ma lepszy gun depression niz 7 stopni. Do tego ma naprawde swietny silnik i calkiem fajnie sie prowadzi (w porownaniu do tej kupy gowna z tier 7). Dzialo to 75mm, nic specjalnego.
Indien - calkiem skretne toto mimo malej mocy silnika. Na pewno jest dosyc mobilny. Pancerz na froncie swietny przeciwko nizszym tierom, niestety na te same nie wiem - wszyscy bija z golda. Wieczorem przetestuje jak sie sprawdza przeciwko 200 i 225 pena. Niestety strzaly czesto trafiaja w wieze pod mantletem. Dzialo jest co najwyzej "ok". Mam wrazenie, ze pociski leca wolniej niz w 88mm, penetracja jest dobra, obrazenia dobre, ROF bardzo dobry (wiekszy niz na 88mm pantery bodajze). Wada? Czas skupienia i dispersion on the move koszmarny. Majac 100% zaloge, staba i GLD i tak czekalem wiecznosc na przycelowanie. Do tego "celownik" jest ponizej lufy i dziwnie to wyglada podczas oddawania strzalu.
Leo proto - mobilne bydle, penetracja swietna (to samo dzialo co na centurionie 7/1), gun depression ok (chyba -8, na -10 to nie wyglada). ROF raczej slaby (na oko 11-12 sekund reload z rammerem i ventami). Papier. MEGA papier.
Leo 1 - wydaje sie fajny :) Wszystko jak wyzej ale dzialo ze swietnym ROFem. Tyż papier.
Sexxxton - porno na gasienicach. Nah, po prostu priest (?) w wersji promo. Nie gralem osobiscie nigdy priestem (oprocz tstu) wiec nie wylapie detali, ale pewnie zbyt mocno sie nie rozni. Moze ktos wiecej cos tu powie.
Auf. Panther - calkiem mobilne, ale DUŻE i pantherowe... err papierowe. Niestety nie udalo mi sie niczego staranowac. Konisch jest ok.
Jeszcze nie jezdzilem ruskimi, moze pozniej.
Ojojoj, gdyby tylko dało radę wejść na serwer... :c 85k ludzi w kolejce. A ruscy też na jednym serwerze...?
Tak
http://s17.postimg.org/q33c8j7cf/shot_017.jpg
http://s13.postimg.org/y4p8eao47/shot_016.jpg
http://s15.postimg.org/92rnh3s0b/shot_021.jpg
http://s3.postimg.org/b62pur4rn/shot_025.jpg
staty nowych "premium CW only" czolgow. Trololol. Dzialo na obj - TROLOLOL (tier10, 219 pena) :D
EDIT:
co do gun depr. leo i proto - chyba jednak gorzej niz -8. bede musial przetestowac obok innych czolgow
Właśnie pobiłem swój rekord życiowy - 13 killi w bitwie:)
Victory!
Battle: Murovanka 4 kwietnia 2013 20:17:02
Vehicle: PzKpfw III
Experience received: 2 862 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 22 321
Battle Achievements: Crucial Contribution, Steel Wall, Top Gun, Reaper, Cool-Headed
http://www70.zippyshare.com/v/68892334/file.html
niezla bitka!
niestety jakis baboon w e75 zajechal mi droge na starcie wiec zlazl na hita stad kiepski bilans gospodarczy no i kolejny remis do kolekcji juz prawie 10% chyba zaczynam ogarniac ten czolg grunt to pilnowac wlasnej flagi
Mam prosbe do wlascicieli VK 3002 DB, ktorzy JESZCZE nie zgrali testu/nie kupowali nowych czolgow:
sprawdzcie jaki silnik jest dostepny z bazy na nowym VK3002. Zastanawia mnie czy majac wynaleziony drugi silnik na VK3002 (live) dostanie sie za darmo drugi silnik na tescie. Sam zapomnialem sprawdzic...
Straszne lagi na tym testowym serwerze, nie da się pojeździć normalnie.
Super mi się podoba ten Indien, w sumie dokładnie to czego się spodziewałem.
Zapomniałem już jak ruscy grają, na kopalniach "banda chuja" pod górką :D
Ktos pisał, że prawdziwa gra w WoT'a zaczyna sie od tieru VIII. Hahaha, dobre sobie. Takiego poziomu zmałpienia to nigdzie się nie spotka. Szczególnie jak trafi się taka tunelowa mapa jak Arctic, lemming train niemal pewny.
Testowalem pancerz indien - PAPIER. 175mm pena przebijalo go wszedzie, wlacznie z mantletem (okolo 66% czasu) i ustawionym pod katem hullem. Wyglada na to, ze bedzie sie nim gralo jak pershingiem.
Pograłem trochę na teście, nowy Leopardzik niczego sobie, ale przy T57 to i tak tylko popierdółka.
Z ciekawostek widziałem kolesia na Object_907_short, nie mam pojęcia skąd go wytrzasnął.
A z miłych drobiazgów dodali w opisie master tankera tiery i nacje brakujących czołgów --->
Z ciekawostek widziałem kolesia na Object_907_short, nie mam pojęcia skąd go wytrzasnął.
supertester z tego co mi koles mowil (jechal Excelsiorem)
Leo jest swietny - na pewno bede robil. Jezdzi sie tym jak przerosnietym WZ-131/132.
Ah co do gun depression - Leo proto ma sredni/slaby (cos kolo -6?), leo 1 ma bardzo dobry (okolo -8). Wczesniej zdawalo mi sie ze maja takie samo, stad zle info. Proto jest chyba ciut mobilniejszy od leo1, ale roznice nie sa duze.
Fajnie też że wszystkie mody działają bez problemu na teście ( za wyłączeniem drzewek rozwoju pionowych ofc )
Nowa chińska mapka całkiem spoko.
Buff prędkości IS-7 mało odczuwalny, bo i tak 60 km/h tylko z górki jest realna. A rozpędza się bardzo ospale.
Co do złotych zestawów naprawczych / apteczek / gaśnic po 20k kredytów mam mieszane uczucia, nawet z wyprzedaży po 10k to cholernie drogo.
[91] było wcześniej ale teraz widzę że odpicowali trochę wygląd
Mi wczoraj nie udało się wbić na testowy, a weekend podejrzewam że będzie jeszcze gorzej. Skoro tak wszyscy chwalą Leo to czuje że go tak nie zostawią.
Mieszali coś przy T57 hvy?
jezzuuu co jest z tym testem o 2 w nocy kolejjka o 10 nad ranem kolejka 70k od czasow wprowadzenia fizyki tego nie bylo
No tak
You have been disconnected from the server (podczas czekania w kolejce) wracam i 95k
Podziękuje.
[94] Na szczęście nic nie zmieniali w T57, jest po prostu ciągle mega zajebisty.
A co do wbijania na test serwer; miedzy 03.00 a 06.00 bardzo łatwo się dostać xD
Akurat nie czepiałbym się WG o to, że jakiś czołg jest OP. Tak zawsze było, te co są najnowsze mają przez jakiś okres boosta, żeby zmobilizować graczy do grindu.
Natomiast jestem cholernie zły na WG, za TDki 10ki. Fuck that.
WG jednak nie potrafi myśleć o pewnych aspektach.
Nie wprowadzą MM uwzględniającego skilla, powód - uważają, że to zabawne dla doświadczonych graczy pizgać noobów. Trolololo. (Grać z noobami jest zabawnie?)
Z drugiej strony failują wprowadzając TD10, nie potrafiąc dostrzec, że bomba za 1,5k jest zabawna tylko dla jednej strony i jest niewspółmiernie zniechęcająca dla drugiej, w stosunku do umiejętności wymaganych do obsługi takiego czołgu i zadania takich obrażeń.
To nie znaczy, że uważam TD10 za niezbalansowane. Są zbalansowane, mają wady, objedziesz takiego JP100 i jest kaput, długi reload, są wolne itp.
O tym jak usztywnia to grę na wysokich tierach WG nie myśli.
Goście balansujący LoLa wiedzą o co chodzi.
Jeżeli coś jest stosunkowo silną umiejętnością, jest na skill shocie. Żadna postać nie ma ulti w stylu 10-sekundowego suppression (brak możliwości robienia czegokolwiek przez 10s). Co z tego, że zbalansowali by to wadami takiej postaci, skoro dla przeciwnej strony to ulti byłoby całkowicie zniechęcające do gry.
Choćby słaby root Ryze jest targetowany, ale już dużo silniejszy snare Morgany zadający dmg jest na skill shocie.
Wyjeżdża sobie ten brytyjski TD FV i zdejmuje na hita dziewiątkę. FFS.
Leo będzie OP? Tak jasne...
Ile trzeba będzie się tym papierowym pudełkiem najeździć i naszukać sytuacji, żeby zadać tyle dmg co dwa hity tego FV.
Dochodzi też kwestia kto czym na samym początku jeździ.
T-62 ma niskie win ratio, bo jeżdżą nim piekielne zastępy nieogarów.
Patton miał wysokie win ratio, bo od samego początku jeździli nim głównie najlepsi gracze.
To samo na początku było z francuzami. Każdy francuz w bitwie to był gość z win ratio koło 60%, który rejpił pół teamu przeciwnika.
@tomcio:
Dziwne, ja wczoraj o 1 w nocy wbiłem od ręki, bez kolejki. Może więcej golda kupiłem w swojej WoTowej karierze ;D
To, że nowe czołgi (m.in. premiumy) są "lepsze" po to, żeby ludzie na nie wydawali kasę to jest jasna sprawa.
Mnie bardziej denerwuje to, że MM był już jakby bardziej zbalansowany, a od kilku dni mam w teamie 3/4 czerwonych, a u przeciwnika np dwa plutony purpurowych. Na samym starcie się już wtedy odechciewa grać.
Dzisiaj, żeby wbić gwiazdkę na T28 Proto musiałem 7 razy przegrać i raz zremisować pod rząd, a potem praktycznie to samo z IS-8, żadna to dla człowieka zabawa, a WG nie zrobi podziału na "lepszych" i "gorszych" bo ktoś mógłby się poczuć źle :/
Obstawiam, że to random, tak jak w przypadku Roberta, by gdyby to by była kompania, to nie było by na chatcie WTF, no i kto normalny by tworzył taką kompanię:)
Jak lepiej iść do ruskich medów? Od A20 próbowałem, ale to dla mnie jakaś masakra, ten czołg nie robi nic, skautem nie jest, a dostaje zwiadowczy MM. Może od KW 13?
Poczekaj na pacza. Bedzie nowa droga do T-34: t-60/70/80.
Jeżeli coś jest stosunkowo silną umiejętnością, jest na skill shocie. Żadna postać nie ma ulti w stylu 10-sekundowego suppression (brak możliwości robienia czegokolwiek przez 10s). Co z tego, że zbalansowali by to wadami takiej postaci, skoro dla przeciwnej strony to ulti byłoby całkowicie zniechęcające do gry.
Choćby słaby root Ryze jest targetowany, ale już dużo silniejszy snare Morgany zadający dmg jest na skill shocie.
Nic z tego nie zrozumiałem :D
Jeżeli coś jest stosunkowo silną umiejętnością, jest na skill shocie. Żadna postać nie ma ulti w stylu 10-sekundowego suppression (brak możliwości robienia czegokolwiek przez 10s). Co z tego, że zbalansowali by to wadami takiej postaci, skoro dla przeciwnej strony to ulti byłoby całkowicie zniechęcające do gry.
Choćby słaby root Ryze jest targetowany, ale już dużo silniejszy snare Morgany zadający dmg jest na skill shocie.
#109
Dokładnie, DOTA i tak lepsza.
[107] --> A-20 zrob tak jak ja - jak jestes na dole wal dwa razy R i jedz na suicide - jak dojedziesz do artylerii przeciwnika to taranuj, bo naprawde szkoda czasu na scoutowanie czyms co ma przyspieszenie i promien skretu gorsze niz wiekszosc medow 7+. Ja tak wyjezdzilem Leo (starego przed patchem jak jeszcze nie skrecal) i poszlo szybciej niz myslalem.
Jak jestes w miare na gorze to mozesz zadziwiac innych swoim max speedem, derpowcy nie wezma wystarczajacej poprawki na twoja predkosc i ich wolno lecąca zlota pestka udezy 5m za toba, a KV nie nadąży obracać wieżyczki ;)
jasne ze random i to w weekend w samo poludnie jak widac ;)
bo na WOT EU 2 nie zawsze obowiazuja zasady MM
oczywiscie byl wpierdol bo nasze scouty kampily na respie a ich ruszyly w las - 268 chyba tylko 1 fraga zdazyl zlapac
wreszcie zrobilem Asa na tej parówie 183mm 9k dmg trzeba wbic niezle podniesiona poprzeczka byla
a za kilka chwil jak sie skonczy konkurs wywale zaloge na tortosia bo to jedyny sluszny tedek w tej grze brytolami a tu dam jakichs zebrakow na 75% co by kosic malpy na hita jak akurat bede nie w humorze
nie polecam tej kaszany
@Fett:
Każda postać w LoLu ma 4 umiejętności. Najsilniejsza z nich nazywa się ultimate ability (ulti).
Suppression, snare i root to rodzaje umiejętności dających crowd control, unieruchamiających przeciwników.
Umiejętność, "odpalaną" skill shotem trzeba przycelować i trafić (biorąc poprawkę na wektor i szybkość ruchu przeciwnika). Natomiast by użyć targetowanej umiejętności wystarczy wskazać przeciwnika kursorem i tyle (łatwiej). Chociaż np. wszelkie skoki lepsze są na skill shotach, bo możesz ich użyć w dowolnej sytuacji, w przypadku tych targetowanych skoków musisz mieć jakiś cel (przeciwnika/sojusznika) do wskazania.
Tekst o LOLu, niezainteresowani tematem moga zupelnie olac tego posta.
Wiesz, nie mialem komentowac balansu w LOLu, ale sam sie prosisz :)
Akurat bylo to w czasach, kiedy jeszcze nie grales - pojawily sie postacie takie jak Irelia czy Jarvan. Postacie, ktore posiadaly WSZYSTKO w jedym zestawie skilli: hard cc, gap closer, auto attack boost, survi (irelia na leczeniu + pasywie z tenacity, jarman na shieldzie i pancerzu, ktory dostawales z E). Dopiero teraz, po circa 1,5 roku od ich wprowadzenia obie te postaci mozna nazwac w miare "zbalansowanymi" (chociaz Jarman dostal nerfa w ostatnim miesiacu, wlasnie zabrali mu darmowy pancerz z E).
To primo. Secundo: sa silne umiejetnosci targetowane, chociazby taunt rammusa czy fear fiddla (2 najsilniejsze cc w grze, oba targetowane). Jak juz przy Amumu jestesmy - popatrz na jego ulti: bardzo silne CC, obszarowe, dzialajace po nacisnieciu "spustu". Dopiero niedawno dostal nerfa na obszarze dzialania (i chyba na cooldownie, nie pamietam). Jest jeszcze Annie, aka "wombo combo you are dead". Na szczescie te 3 postaci na razie sa niezbyt uzyteczne, bo meta nastawila sie na stackowanie hitpointow (ahh kolejne miejsce, gdzie balans lezy) i burst casterzy sa bezuzyteczni.
No i jeszcze dochodzi jakies 50 postaci, ktore sa ZUPELNIE bezuzyteczne. Jakies tam Quinny, Karmy, Fiory czy inne smieci, ktore sa porownywalne uzytecznoscia z ARL v39.
Tak wiec "grass is always greener on the other side". Niestety zarowno LOL jak i WOT posiadaja od zajoba zle zbalansowanych pojazdow/postaci czy mechanik gry. Roznica jest taka, ze LOL jako gra powiedzmy esportowa wymaga ciaglych poprawek. Jak wyglada "esport" w WOT... nie trzeba mowic. Przez dlugi czas "esport" WOTowy byl (i de facto nadal jest, patrz: consumables) pay2win... n/c.
Jedyne co WG potrafiło zrobić odnośnie "balansu" w ESLu to ban na 2xT-50-2 w teamie co było totalną bzdurą i przy wprowadzeniu żabojadów ich zakaz, później dozwolony jeden i jak już minęło trochę czasu ich odblokowanie- tu akurat na plus bym powiedział. Teraz jest tier 8 42/7 i rób co chcesz.
@Asmodeusz:
Grając w LoLa nie miałem tego poczucia bezsilności co w WoT po dostaniu pestki od FV.
Nowe TDki wszystko spuszczają jak wodę w klozecie, wszystko się idzie jebać, cały misterny plan, doświadczenie, skill. Ubił cię retard z 44% win ratio, bo się zaświeciłeś a on potrafi kliknąć.
Pestki od ISU albo Obiekta bolą, ale nie są tak absurdalnymi nukami.
Nie ma czegoś takiego w LoLu, jak tak silny nuke nie wymagający jakiegokolwiek skilla, po którym kończysz bitwę, nie ma respawna, nie ma szans powrotu to gry.
Porównywalny był/jest Xin Zhao, jak się znajdziesz blisko niego w early game to jesteś kaput.
Ale on wciąż musi sobie znaleźć/zbaitować te sytuację, wciąż musi mu pyknąć combo łączone często z flashem. W tym jest chociaż jakiś wymóg timingu i ogarniania sytuacji.
Mnie do LoLa zniechęciło ostatnio:
- Po oglądnięciu masy meczy z LCS, widzę jak ta gra jest jednostronna. W momencie gdy któraś strona wygrywa, druga jest zmuszona do pasywnej gry w oczekiwaniu na błąd przeciwnika. Nie ma jakiegokolwiek miejsca na odwrócenie sytuacji poprzez narzucenie przeciwnikowi swoich zasad. W LoLu to zawsze strona która jest do przodu narzuca ramy rozgrywki. Agresywna gra strony przegrywającej to zazwyczaj szaleństwo i nabijanie przeciwnikowi przewagi.
- Itemizacja, dla danej postaci na danej linii nie ma wielu opcji rozwoju. Istnieje właściwie jeden zestaw przedmiotów, zależnie od tego które przedmioty są w danym miesiącu OP (np. ekonomicznie). To samo z championami, te co występują na LCS dostają nerfa i na top wchodzą te co były za nimi.
Istnieje taka ciągła rotacja przedmiotów i czampionów, nie ma tak naprawdę balansu i alternatywnych ścieżek rozwoju.
Irytuje mnie podejście WG, nie mają zamiaru kształtować/modelować samego gameplayu w bitwie, skupiają się tylko na balansie poszczególnych czołgów.
W tym względzie Riot wypada znacznie lepiej moim zdaniem.
@Cappo:
"Teraz jest tier 8 42/7 i rób co chcesz."
Arty party :D
Nie ma czegoś takiego w LoLu, jak tak silny nuke nie wymagający jakiegokolwiek skilla, po którym kończysz bitwę, nie ma respawna, nie ma szans powrotu to gry.
Nuke nie wymagajacy skilla? Annie. Q, R, W, Q kaplica na wszystko co zlapie. Ale to szczegol. Mowisz ze nie ma skilla, ktory nie daje szans na "powrot" do gry? Przeciez jak dostaniesz pigule z FV czy Jagody i spadniesz reszta teamu nadal moze "wykerowac" gre. Dlatego wlasnie FV czy Jagoda ssa na randomki - zabijesz jednego kolesia (jeden frag w LOLu) ale gre przegrasz. Dlatego tez Annie nie jest najlepszym wyborem (no i ze wzgledu na ilosc HP jaka maja teraz czempioni). A Xin imo to zly przyklad (chyba ze chodzi ci o Xina kiedy go wypuscili, czyli lata temu).
Fakt faktem mi tez nie podobaja sie tier10 TDki (oraz tier10 medy - co za debil wpuscil main battle tanks do WOTa), nie podoba mi sie dewaluacja pancerza i tona innych rzeczy (a w szczegolnosci brak skill based MM/rankedow/jak zwal tak zwal). Jedyny plus (zreszta nie raz to pisalem) jest taki, ze jeden zjeb nie spieprzy ci gry jak w LOLu. Niestety gratisowo dostajesz zazwyczaj 14 zjebow do druzyny...
Tak paskudnego weekendu od dawna już nie było.
Swoją drogą Mines to też nieźle poj........ mapa. Ci z WG to albo tunelówki albo bitwa w trybie King of the Hill.
Czekam na chociaż 1,5 większe mapy.
Na "paskudne weekendy" jest tylko jedna rada: dobry pluton. Eliminuje 75% problemów :)
Znam lepsza. Zagrac w cokolwiek innego - eliminuje az 100% problemow. Ale musze powiedziec, ze dzieki temu bez trudu wklepalem w Planetside 2 jakies 1300 certyfikatow. Dodatkowo gra prawie bezstresowa. Czasami jedynie mozna dostac bialej goraczki gdy przez 3 godziny broni sie jednego punktu, przeskakuje do innego na 15 minut a moja frakcja traci lokację... nie ma to jednak znaczenia - odbijajac ja znowu zdobywam punkciki.
123 ->
Makaki, małpy, orangutany itp. ale wam dupsko RED BARON uratował :P
Patrząc na tego assunina statystyki nie powalają.
Po takiej bitwie pewnie jeszcze biedak do siebie dochodzi :)
[123] Masz chyba jakoś rozdzielczość ekranu źle ustawioną, bo czołgi spłaszczone jak naleśniki.
no wlasnie tez zauwazylem ze to szympans jakis ale pochwala mu sie nalezy inna sprawa ze to zlodziej jest - mniej dmg ode mnie zrobil
ale to bez znaczenia byla kupa smiechu
Masz chyba jakoś rozdzielczość ekranu źle ustawioną, bo czołgi spłaszczone jak naleśniki.
Pewnie w ustawieniach grafiki proporcje ustawione na 4:3 zamiast 16:9/16:10 :)
Ściągnąłem sobie moda Damage Panel ze wskaźnikiem kąta - KillerEnte94. Nie za bardzo wiem jak mam korzystać z tego wskaźnika kąta. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć ? :)
Patrzysz na kolory i już wiesz, jak ustawić korpus względem miejsca w które celujesz. Czerwone niedobrze, zielone dobrze.
ale względem czego :D Przecież jak stoję bokiem to i tak mi wpierdzielą pestkę :D
129 - patrz na ten biały cycuś z przodu kadłuba, który działa jak wskazówka.
Zna ktoś stronkę albo program, który by pokazywał WR dzienne np z kilku ostatnich dni, a nie całościowo ?
Właśnie tam byłem ale wyświetla mi zera w większości :/
edit
poza tym pokazuje mi last 24h - wr 57%, a wydaje mi się, że od piątku wygrałem z 30/200 walk i zastanawiam się, czy po prostu ja źle zliczam, czy nie jest tak źle ;)
Czyli generalnie mam się obracać cycusiem w strone wroga ? :) Jakies mam takie wrażenie że ten MOD o dupe rozbić albo ja mam upośledzoną wyobraźnię ;P
Diobeuek --> Na tego typu stronach zaczyna ci liczyć statystyki od momentu pierwszego wyszukiwania nazwy gracza. Przedtem jak gdyby nie istniejesz, także dopiero za 60 dni będziesz miał w pełni prawdziwy podgląd. Na razie masz 24h tylko.
Dotyczy to np: mywotstats.com i wotlabs.net
Ustawiasz tak kadłub, żeby biały "cycuszek" był w zielonym polu, wtedy jesteś optymalnie skątowany, chyba masz faktycznie upośledzoną wyobraźnię ;)
[138] zajebisty filmik, pierwsza klasa :)
Aaa bo ostatnio mnóstwo czytałem i oglądałem o sidecrappingu i ten cycuszek kompletnie mi nie leżał w tej teorii :P
cholera i przegrana :( i nazwali mnie jeszcze dzieckiem pod koniec bitwy OMG, a co robili pozostali ja się pytam?
2 ->
musze przyznać, że pod koniec troche znoobiłem ale jak bitwe zaczelismy od 0-4 i zostalo JA T32 z T71 na T32 i KV5 to chyba oni mieli większe szanse.
@Fett: Sidecrapping to jest dobry jak masz jakieś budynki pod ręką, a ten cycuś jest do zwykłego kątowania na otwartej przestrzeni, gdzie nie masz się za czym schować.
@Fett:
Olej te cycuszki, wtf, pierwszy raz spotkałem się z tym modem. Nie widzę jakiegokolwiek sensu skupiania na nim uwagi, skupiać powinieneś się na sytuacji na mini-mapie i podświadomie na dziale przeciwnika który do ciebie mierzy.
No i nie wiem czy w końcu przeczytałeś to co spłodziłem w bólach o sidescrapie w poprzedniej części, post [342].
Kolejna rada, to była jedna z pierwszych rzeczy którą podpatrzyłem u lepszych graczy, wyrób sobie nawyk wyłączania celownika snajperskiego ułamek sekundy po oddaniu strzału.
Kiedyś też opisałem po angielsku jak lepiej/szybciej celować dla mojego kolegi (ostatnie punkty, sorry za trollową formę):
http://pokazywarka.pl/8oztlp/
TLDR: Błędem jest zbyt szybkie włączanie celownika snajperskiego, wpierw trzeba przycelować w arcade, snajperski tylko na moment, do poprawki, wyłączany od razu po strzale, żeby nie złapać "tunnel vision". No i zawsze mierzyć w arcade w kierunku gdzie może pojawić się wróg.
Staram się jak mogę, wydaje mi się, że nie jestem najgorszym graczem ale jak widzę statystyki niektórych ludzi to czuję się... sam nie wiem jak... ale jakoś dziwnie. Po prostu jest to dla mnie nie do ogarnięcia rozumem.
dzis gram w plutonie i slysze taki tekst
"szkola nietoperza...uwazaj zeby wyjezdzajac z respa go nie musnac bo beda karne piguly w dupe"
[146] ->
[147] Goldem skilla nie kupisz ale zawsze można się nim posiłkować np. przeskakując niskie tiery albo maksując czołgi. Jednak aby takie efi wykręcić trzeba coś potrafić.
takie pytanko,
oglądając powtórki Wasze daje się zauważyć, że mieżycie snajperskim wyłączenie i strzał, ja niestety strzelam z wlaczonym snajperskim. Kiedy strzelać (może w ogólę) ze snajperskiego? A jak ktoś jest 400m od nas i jedzie?
Już jest opisany event na serwerze US, w sumie jak na dwulecie to dosyć słabo, liczyłem na zniżki 9 lub nawet 10 tieru :/
Tymczasem ósemki, pewnie w europie będzie podobne.
worldoftanks.com/news/2207-world-tanks-2nd-anniversary-weekend/
Jedyne z czego skorzystam to premka na rok z góry, wychodzi w ten sposób 22 zł miesięcznie.
wlasnie wie ktos co sie sciaga?
co do amerykancow to mi by sie podobal taki weekend u nas - 100% $$$ do M4 + 1k zlotych pestek jakie mi jeszcze zostaly + 25k za top guna to by mnie urzadzalo ;)
Hmmm nawet ok ten hamerykanski łikend. Mam nadzieje, ze u nas bedzie podobny. Mam troche osemek do kupienia (w koncu Ac mle, moze T44 i JP2) + musze wygrindowac kase na Indien oraz dwie arty osmego poziomu.
Fajny ten garaż, wprawdzie to 2 lata trochę nie pasuje, ale ogólnie mi się podoba, mógłby taki zostać na zawsze.
sa juz wyniki konkursu 8.4 na serwerze u czarnuchow
http://worldoftanks.com/news/2206-presenting-keep-calm-carry-winners/
Najsprytniejsze są promocje na premki. Na 7 dni się i tak nie opłaca, bo jak kupujesz więcej to juz lepiej brać na 30 dni. A na pół roku i tak wyjdzie, że musisz kupic złota tyle co za kwotę bez promocji ( nie liczyłem dokładnie ). :D
Szczwane liny w tym Wg.
mialem teksturki 12.5 % z powodu slabego kompa,wg zachcialo sie wprowadzac nowy garaz dla szpanu i teraz pobiera mi wszystkie tekstury z gry od nowa,w sumie 8 gb,ehh....
[160] trololo WG nie da ci zmarnować bezkarnie wyglądu gry, w zamian uszczęśliwi cie pięknym 5-10 FPS xD
Mnie za to białoruskie pizdy wkurwiają ogłaszaniem szczegółów największego tegorocznego eventu na 5 minut przed startem. Już prawie doba minęła od ogłoszenia jego na US, a ci maja problem z organizacją i zasłaniają się żałosnymi tłumaczeniami na 7 języków.
W 2013r gdy nawet durny gimbus umie używać tłumacza google :/
raczej paryskie pizdy; bialorus nie ma praktycznie zadnego wplywu na to kiedy oglaszane sa eventy na EU
Tak czy siak mozesz zalozyc, ze bedzie praktycznie identyko jak to co na US (moze dodadza trenowanie zalogi czy inne mniejsze bzdety).
Ehhh po raz pierwszy w WOTowej karierze zastanawiam sie nad premka na pol roku. Mam 7,5k golda wiec nie powinno mnie to duzo kosztowac (chociaz chcialbym z 1-1,5k na gorke miec). Hmmmmm
Widzieliście kiedyś takich pacjentów? :)
Witki wszystkim opadały.. nie zasłużyliśmy na wygraną..
163 - bywa,raz widzialem przerazonego kw1 ktory mimo tego ze zostaly 2 minuty do konca,on i tylko wroga artyleria, stal 5m od capa i nie chcial na niego wjechac,nie reagowal ani na chat po polsku,ani po angielsku i przez niego przegralismy...jedyne co robil to machal sobie wieza na boki,zeby umilic sobie czas :D
Dorobiłem się długo oczekiwanego M103 i większym g... w grze to jeszcze nie jeździłem no może poza T30. Co za pojeb wstawił do IX tieru armatę ze 200 dmg i ponad 8 sek reload? Może jak się to wygrinduje na maxa to będzie ok, ale na wszystkie ulepszenia to trzeba 190 k expa nosz k... Ani to jeździ i albo wszyscy ze złota walą albo to g... nie ma pancerza, no bo żeby mnie super premium pershing shit od frontu przebił?
Podobne odczucia do SU 122 54 z tym, że te działo ma większy pen i reload 6 sek a do lepszego 60 K + 25 K na gąski i też wszystko w to wchodzi.
Dorobiłem się długo oczekiwanego M103 i większym g... w grze to jeszcze nie jeździłem no może poza T30. Co za pojeb wstawił do IX tieru armatę ze 200 dmg i ponad 8 sek reload?
Nie wiem jaki pojeb, ale M103 ma dziala walace 320 albo 400 damage. Moze masz jakis "specjalny" czolg tylko dla siebie?
Ani to jeździ i albo wszyscy ze złota walą albo to g... nie ma pancerza, no bo żeby mnie super premium pershing shit od frontu przebił?
Ten czolg mozna przebic tierem 5tym od przodu jesli sie wie, gdzie celowac. M103 wymaga zupelnie nowych nawykow aby pelni wykorzystac jego mozliwosci.
M103 jest bardzo dobrym i naprawdę przyzwoicie opancerzonym czołgiem 9 tieru. T30 na który narzekasz jest też mimo kilku nerfów ciągle bardzo solidnym pojazdem.
Także "you're part of the problem" niestety.
Stockowe działo 105 mm ma 198 pena. Do następnego 120 mm potrzeba 25 k expa - daje to co najmniej potrzebnych 25 wygranych bitew, co nie jest łatwe jak nic nie można przebić, bo rzuca na 9 i 10. Do tego brak radia, gąsek , silnika , wieży. To może zdradź mi te techniki jak grać stokowym M103 przez co najmniej 100 walk? Bo ani hull down ani close combat ani druga linia na stockowym nie idzie.
lol stug - jeżeli wg Ciebie T30 jest dobry to sorry ale nie mamy o czym rozmawiać. On z założenia jest przerąbany - jak wytłumaczysz że na średnio 10 strzałów w nieruchomy cel do 200 m połowa nie trafia a druga połowa jest za 0 nawet w bok amx czy innego paper tanka?
Dla porównani T95 który ma takie same działo praktycznie wszystko wchodzi i gra się tym czołgiem świetnie mimo że żółw.
Gold ammo? Z tego co pamietam mozna je kupic za creditsy. Weakspoty? Chyba nadal wiekszosc czolgow posiada takowe. Boczny pancerz? 200mm przebije chyba kazdy czolg w grze (moze poza mausem). itd itp.
On z założenia jest przerąbany
Z zalozenia? Biorac pod uwage, ze jego zalozeniem bylo: odporna wieża + silne dzialo, to nie polecalbym ci robic zadnego pojazdy o takiej charakterystyce...
Ehh, liczyłem na Typa w rocznicowym specialu :(
@Xao777:
WG to robi specjalnie w ten sposób, ale nie mają na celu wcale wkurzania ludzi.
Np. klient serwera testowego mógłby się pojawić na zasadzie patcha na normalnego klienta, tak jak kiedyś. Kopiujesz normalnego klienta do nowej lokacji i patchujesz.
Ale w ten sposób WG ma problem z noobami, którzy patchują bez kopiowania, a potem płaczą, że mają kupioną premkę i nie mogą grać, bo "klient się popsuł".
Więc WG woli wszystkim kazać ściągać 4,5gb ;D
To samo z teksturami, lepiej kazać wszystkim ściągnąć wszystkie od nowa, niż potem męczyć się z płaczkami na forum, które sobie coś napsuły w kliencie.
[168] Moje staty na T30 tak wyglądają -->
Jeździłem nim akurat po nerfach i głównie samotnie bez plutonu stad niskie dosyć win ratio i exp. Ale ponad 2500 dmg / bitwę to bardzo solidny wynik. Na T95 mam dużo mniej, około 2200. Także "pozdro i poćwicz" :)
Asmodeusz jak zwykle czepiasz się dla samej zasady. Wiesz dobrze, że dalej jest to potoczna nazwa amunicji premium i o takiej piszę. Chyba mnie nie rozumiesz - czołgi o takiej charakterystyce są spoko bo mam T34, miałem T29 i T32 i grało mi się super, ale takiej ilości zjebanych strzałów jak w T30 to nie mam i nie miałem na żadnym czołgu a trochę ich mam na koncie. Co do M103 nie twierdzę, że to jest zły czołg tylko że droga do wygrindowanego i grywalnego czołgu jest absurdalnie długa. Podobne odczucia miałem do carnarvona - w stoku było to g.. a teraz to jeden z moich ulubionych. Ale pewnie i tak zaraz makakiem czy innym rezusem zostanę więc się odmeldowuję.
170 - to bardzo niedobrze z ich strony ze podlizuja sie takim malpom jak kierowca e75 z posta 163,jak nie potrafia sobie poradzic z tak prosta czynnoscia jak patchowanie gry,to znak ze nie powinni w nia grac,wszystkim na dobre by wyszlo :)
Jednak interesuje mnie pewna rzecz,mianowicie czy moglbym po spatchowaniu zainstalowac te skompresowane tekstury na nowo,zostawiajac tylko ten przeklety garaz w oryginalnej rozdzielczosci ? bo jesli sie nie da,i bede musial grac ze spadkami do 10 fps w trybie snajperskim i dwu sekundowej zamule przy wyspotowaniu przeciwnika to chyba sobie dam z wotem spokoj az sie skonczy ta rocznica i dadza normalny garaz...
Carnarvon i w stocku i na maxie to IMO najgorszy tier8, nawet gorszy niz KW-4 (yup i said it). Ale pomijajac to - wszystko czego potrzebujesz to pierwsze dzialo, wiec nie wiem jak wyszlo ci 190k expa do grywalnego czolgu. Pierwsza armata jest identyko z tym co masz na T34 wiec w zupelnosci wystarczy do latwego grindowania. Akurat mialem ten plus, ze M103 zrobilem w czasach, kiedy zamieniali T34 na premtanka, wiec mialem dzialo z bazy. Reszte modow musialem wyklepac recznie i nie mialem z tym zadnego problemu - ten czolg to po prostu samograj. A te 40k expa na pierwsza armate to spinasz poslady, rzucasz szeklami na prem ammo i jedziesz. Nie jest to pierwszy ani ostatni czolg, ktory tego wymaga. Chcesz gorsze? Chinski 110 wymaga okolo 90k expa zanim zalozysz armate o 215 pena - przez ten czas dymasz ze 175pena i walczysz tym z 9 i 10tkami. Wiec albo jedziesz na goldzie albo ssiesz. Patton (tier9) - sprawdz sobie zanim go odblokujesz. Zapewniam, jest to "fun". Not. E-50? Masz 203 pena (czy ile tam dluga 88 posiada) a brak ci silnika (50k), dziala (60k), trackow i wiezy. Tak wiec ciesz sie, ze jezdzisz "chujowym" M103, bo jeszcze nie poznales naprawde chujowych czolgow (a raczej grindu na nich).
No widzisz co ludź to inne odczucie . Dla mnie Caernarvon jest super, KW4 też lubiłem grać. A M103 nie ma działa z T34 tylko jakąś kijową 105. Caern zaczął dopiero ładnie grać jak miał silnik gąski i best gun i pewnie to samo będzie z M103 za 190 k expa.
@Xao:
Nie masz racji. Jeżeli chcą prowadzić sensowną pomoc dla graczy z problemami technicznymi, to muszą sprawnie eliminować możliwe powody problemów.
Więc to jest jasne, że pierwszym przypadkiem do odhaczenia jest - czy gracz ma kopię klienta gry, która jest zgodna 1 do 1 z tym co wypuszczają. Nie możesz ich winić z tego powodu, wymuszanie zgodności w ten sposób to jedyne sensowne rozwiązanie.
Prawdopodobnie wcale nie musisz ściągać 8gb tekstur, o ile użyłeś torrenta do ściągnięcia klienta.
1) Wejdź do lokacji w której miałeś zainstalowanego WoTa, do folderu Updates.
2) Wytnij z niej wszystkie pliki z końcówką *.patch, (razem mają 4,5gb, to są te pliki co ściąga launcher torrentem), wklej je gdzieś indziej.
3) Usuń folder WoTa.
4) Ściągnij instalator ze strony WG.
5) Odpal instalator/launcher, pozwól mu, żeby zainicjalizował sesję torrenta, anuluj ściąganie.
6) Wytnij te pliki *.patch i wklej je do nowego folderu Updates w nowym folderze WoTa, podmieniając wszystko jeżeli o coś zapyta.
7) Odpal znów launcher, powinien zacząć instalować grę, potem ewentualnie dociągnie tego nowego patcha.
Powinno zadziałać, ja przynajmniej nie miałem problemów robiąc to w ten sposób.
@Robert:
Praktycznie każdy stockowy czołg tieru 9tego to totalny crap, którym sobie tylko staty można popsuć.
Pamiętam jak grindowałem IS-4 a potem E-50 :S
E-50 to dopiero jest ziółko bez wszystkich modułów.
Tak jak ci napisał Asmodeusz, złote pestki. To duża zaleta wprowadzenia ich za kredyty, to znacznie ułatwia grind stockowych czołgów.
[175]
Przeczytaj jeszcze raz co napisalem i moze tym razem ze zrozumieniem.M103 ma dzialo z T34, tylko ze musisz je odblokowac (co wyraznie zaznaczylem). Do tego czasu uzywasz gold ammo (tez o tym napisalem - juz nawet 2x). A jak sie nie podoba to sprzedaj czolg i problem zniknie.
176 - w sumie wpadlem na lepszy pomysl,w polowie sciagania przypomnialo mi sie, ze przed instalowaniem tych skompresowanych tekstur robilem backupa na wypadek gdyby cos poszlo nie tak, teraz go przywrocilem, wot przetrawil pliki jeszcze raz i tym razem pobiera 1.3gb zamiast 8,zawsze cos
I tu się mylisz Asmodeusz - działo podobne ale nie to samo. Już wiem po co to jest - moje wk... osiągnęło apogeum i przekonwertowałem 15 k expa za golda i już jest lepiej. Chodzi o zwykłą ordynarną kasę... O ja naiwny
Mam w garażu wszystkie ruskie 10 i nie pamiętam żeby było tak ciężko. Z francuskimi 9 też jakoś idzie ale może mniej cierpliwy już się robię?
180 - najczesciej wprowadzaja go pare dni po zakonczeniu drugiego testu,jako ze wciaz trwa pierwszy test strzelam ze jeszcze 2-3 tygodnie sobie poczekamy
Jeden pies, 242 czy 248 pena to ta sama kategoria wagowa. Troche mniej celne, ale skupia szybciej (czyli pod styl gry M103).
Ruskie 10? Dawno chyba nie jezdziles stockowym IS-8, sama frajda. Podobnie zreszta ze stockowym T-54. Ah - zostaje jeszcze ST-I (na ktorego pewnie miales juz dzialo). Proponuje zobaczyc jak zabawnie wyglada sciezka do IS-4 jesli idziesz bezposrednio do niego z KW-4 (a nie masz IS-8). Hint: 175mm pena na tier9 (225 na gold ammo). Trawa jest bardziej zielona i te sprawy. W kazdym badz razie zaraz po zalozeniu pierwszej 120mm M103 staje sie znosny w przeciwienstwie do gruchotow powyzej.
[180] [181]
Drugi test powinien byc jutro (chyba na US jest nawet podana data - nie chce mi sie sprawdzac), stad 8.5 juz niedlugo :) Tak jak pisze Xao, prawdopodobnie 2-3 tygodnie.
@Robert [179]
Chodzi o zwykłą ordynarną kasę... O ja naiwny
A kto Ci każe grać XI tierem? Poza tym, nie wmawiaj innym, że się nie da. Jeśli doszedłeś do M103, to z pewnością mogłeś mieć 30k wolnego expa z samego T32. Nawet jeśli nie masz topów, to jeśli grasz jeszcze czymś dla przyjemności, to bez problemu 50k. Każdy rozsądny wie, że wolny exp trzeba sobie odkładać jak lokatę dla VIII-IX. To drugie działo jest przyzwoite jeśli walczysz z bliskich i średnich dystansów. Ja nie miałem problemu. Stok M103 wypada nieźle, statystyki w populacji to potwierdzają.
@Asmo
Z tym "lubię-nie-lubię" faktycznie jest sprawa osobnicza. Przy okazji promocji na med 7, kilka razy mówiono (Ty chyba też) jaki KW-13 jest słaby. Trochę mnie to zniechęciło, ale zawsze chciałem go mieć, więc kupiłem. I jestem bardzo zadowolony. Nie jest to żadne OP, ale ma dużo zalet. Zrywny, zwrotny, zaskakujący pancerz przedni, mała sylwetka przednia. Działo celne, skupiające, dość szybkie, penetracja ok. Wady: mały damage (w końcu to 85mm), brak pochylenia działa (w końcu wieża jest bardzo mała), trap shot (o którym na szczęście mało kto wie). Ukryta zaleta: relatywnie wysoki współczynnik zarabiania (ze względu na tą 85kę).
Są wady, są zalety. Mi bardzo pasuje. Średni damage mam "jedynie" 1050 przy 1100 hp, ale współczynnik zarabiania to rekompensuje -- nigdy nie wychodzę poniżej 0, stabilne zarobki 10-30k. 69% wygranych. Troluję VI-VII i medy VIII na przedni pancerz. Nie jest nie do przebicia, ale czołg jest bardzo zwrotny i "tańcząc" dużo rykoszetuje. Przyjemnie mi się gra nawet bitwy tier IX. Przez to dosyć łatwo robi się damage pośredni (ten z wypatrzenia). Dość powiedzieć, że bitwa, która najbardziej mi się udała -- Redshire, tier IX. Startując z południa, szedłem na szpicy wzdłuż rzeki i ścieżką na brzegu, wypatrując zgrupowanie na ścieżce i na wzgórzu. Około 1600 dmg, 2800 dmg pośredniego i 3500 potencjalnego dmg przyjętego :D Med 7 z 1100 punktami :D Strolowałem wrogiego Tigera na 40 metrach i T34 na 300 metrach :D
Nom. Wniosek miał być taki, że jest raptem kilka konstrukcji faktycznie beznadziejnych, kilka zdecydowanie OP, a cała reszta to kwestia gustu. Oczywiście jest coś takiego jak średnia exp/dmg w populacji, ale nawet Priest (brrrrrrr) ma swych wielbicieli.
Fett-> Jak zrobić, żeby w tym Damage Panelu od Ciebie pokazywało obrażenia? Bo ja mam tylko te kąty z "ptaszkiem" i nic więcej :/
[184]
Ano. Wiadomo, ze wiekszosc moich tekstow dotyczacych pojazdow (kupsztal, trumna, gowniak) to moje zdanie i dotyczy mojego konkretnego stylu gry (gram dosyc agresywnie, nie lubie pasywnej kamperiady - chociaz jesli trzeba to przytrzymam flanke, lecz tego nie lubie). Dodatkowo ostatnio przesunalem swoja "specjalizacje" w kierunku light tankow i dogfightow (czy jest tlumaczenie tego slowa na PL? chodzi mi o pojedynki mysliwcow) zamiast scoutowania. Stad tez jestem zdrowo podjarany leopardem, ktory przypomina skrzyzowanie light tanka z medem.
Anyhow wlasnie ze wzgledu na ten styl gry jest sporo czolgow ktorych nie lubie lub szczerze nienawidze. ARL v39, Gun Carrier - oba posiadaja calkiem OK dziala ale... wymagaja kamperiady. Nie da sie tym flankowac, wyjechac do przodu czy rozpoczac jakakolwiek akcje bo kazdy scout jest w stanie te czolgi zniszczyc. KW-13 i VK DB dostalo sie za zbyt slabe dziala. Moze i zarabiaja, moze da sie nimi czasem pojechac fajna gre, ale... sigh. Ani toto bardzo szybkie, ani nie posiada bardzo dobrych gunow. Do tego maja konkurencje w stylu Cometa czy T20, ktora sromotnie przegrywaja. Nawet sredniawy chinczyk T-34-1 jest od nich o niebo lepszy (i o dziwo ostatecznie spodobal mi sie).
Podobnie jest z nowymi TDkami brytoli. Fajnie, maja dobry (a nawet bardzo dobry) DPS (AT15, Tortoise), ale granie kolejnym czolgiem ktory jedzie 20 na godzine powoduje, ze mozg mi sie wylewa uszami. Sa dobre w specyficznych sytuacjach (mapy tunelowe), ale gdy zostana zlapane przez szybszy czolg badz tez ostrzelane przez arte - no fun. Zreszta wystarczy poszukac moich komentarzy dotyczacych AT-2 - niby "OP" ale dla mnie ten czolg jest smieciowaty. Nadaje sie do klepania noobow, gdyz kazdy srednio ogarniety gracz go zaklepie.
(bump)
Special z EU bedzie taki sam jak na US.
Nikt mi faktycznie nie każe. Założyłem sobie że dochodzę do 10 tieru, maksuję czołg i załogę i odstawiam do garażu i jeżdżę tym od święta. Ale żeby do tego dojść to trzeba 9 tier przejść.
Ruskie 10 - mam T-62A, IS-4, IS-7, Obj 268, Obj 261 arty i jestem w trakcie grindowania SU-122-54. Dodatkowo ujeżdżam i grinduję 12 czołgów od 7 do 9 tier. I nikomu nie wmawiam tylko przekazuję moje spostrzeżenia i porównania, i jak się domyślasz z wolnym expem trochę może być krucho, bo prawie każdy tank wymaga pomocy przy grindowaniu.
Po założeniu 120 mm jest zdecydowana poprawa grywalności, ale do super czołgu to jeszcze wiele brakuje.
Przy okazji zna ktoś sposób na zdjęcie z daleka super shita od przodu bo potrafi pestki 120 i 150 łykać a trafienie w te 2 weakspoty to nie takie proste. Ma toto jeszcze jakieś słabe punkty z przodu? - bo czasem wchodzi byle śmieć a czasem bomby z obj 268 potrafi zatrzymać
Przy okazji zna ktoś sposób na zdjęcie z daleka super shita od przodu bo potrafi pestki 120 i 150 łykać a trafienie w te 2 weakspoty to nie takie proste. Ma toto jeszcze jakieś słabe punkty z przodu? - bo czasem wchodzi byle śmieć a czasem bomby z obj 268 potrafi zatrzymać
Nie ma. Supershit potrafi zjadac 450 pena na sniadanie jsli walisz z wiekszej odleglosci. Albo arta, albo podjezdzasz blizej. Ew czekasz az odwroci wieze.
@Robert
i jak się domyślasz z wolnym expem trochę może być krucho, bo prawie każdy tank wymaga pomocy przy grindowaniu
Cena chęci posiadania wszystkich X :) Jak się gra na średnich poziomach + jakieś pojedyńcze IX,X, to nie trzeba premki. Zniechęciła nas tylko ta wypowiedź:
"Dorobiłem się długo oczekiwanego M103 i większym g... w grze to jeszcze nie jeździłem no może poza T30. [ciach] Ani to jeździ i albo wszyscy ze złota walą albo to g... nie ma pancerza?"
Mi M103 bardzo się podoba, a to coś jednak oznacza, bo taki sobie ze mnie gracz wysokich tierów. Najwyższe noty osiągam na przede wszystkim na 5-8 :)
@Asmo
Do tego maja konkurencje w stylu Cometa czy T20, ktora sromotnie przegrywaja.
T20 znam każdy piksel, to jeden z moich top 3 (niedługo będzie 900 bitew, co przy moim "jeżdżę wszystkim" jest sporo), więc wiem OCB.
dogfightow (czy jest tlumaczenie tego slowa na PL? chodzi mi o pojedynki mysliwcow)
No właśnie ni ma. Jedynie książkowy termin walka kołowa, który niekoniecznie oddaje charakter.
Nawet sredniawy chinczyk T-34-1 jest od nich o niebo lepszy (i o dziwo ostatecznie spodobal mi sie)
A widzisz, to żeś mi prawie zrobił psikus, bo wbrew Twojej radzie poszedłem medami :)
Ogolnie nadal twierdze, ze lighty >>>>>> medy, ale T-34-1 jest znosne. T-34-2 niezbyt mi sie juz podobalo, jak na osemke imo ciut za slaby. No i problem modulow - teraz dokladnie nie pamietam, ale dzialo 100mm, ktorego uzywa WZ-120 mozna (chyba) tylko odblokowac na WZ-132.
Odnaleziono legendarnego króla małp:
http://worldoftanks.eu/community/accounts/501409418-fiksumdyrdum/
jiser- moja opinia dotyczy stockowego M103, bo po zmianie działa jest znacznie lepiej. Nie zmienia to faktu że władowanie na 9 tier HT tak słabego działa z takim niskim rofem i penem, przy kiepskiej mobilności to lekka kpina i w porównaniu z innymi czołgami którymi jeździłem, ten w stocku jest chyba jak na razie najgorszy wg mnie. Może to też wina MM, że rzuca mnie głównie na 9 i 10 i stąd była moja frustracja? Może jak dojdę do E50 to może zmienię zdanie :) bo na razie jestem przy panterze i ta jest super.
@Asmo
Zrozumiałem przesłanie, tylko miałem już dość krążowniczych i skautów. Chciałem dojść od ISa-2, którym -- po sowieckiej stronie -- jeździło mi się bardzo dobrze. Na dodatek ostatnio "kosam" sobie na KW-3 jakieś nieprzeciętne wyniki. KW-3, którym w becie jeździło mi się źle i którego po releasie unikałem, mimo że był bardzo modny. Coś jest w tym zmienianiu się stylów.
A jeśli idzie jeszcze o KW-13: rola trochę podobna do Typka. Dojechać do schwerpunktu, zająć, utrzymać. Damage może nawet robić kto inny.
@Robert
A robiłeś Pattona (pierwszego)? On jako stock nie może zamontować działa nawet ze swojego poprzednika (Pershinga). Przed zrobieniem gąsek za 23k expa, musi jeździć z działem z T20 (krótka 90mm). Może za to kupić alternatywną krótką 90mm za 13k expa, która nie nadaje się do niczego bo ma o jakieś 0.5% lepsze parametry, a nie pojawia się na dodatek w żadnym innym pojeździe (mwahwahwahwa).
@lipton
Pomyślcie ile razy on 3xR musiał wcisnąć :)
Niesamowite jakie warzywa są w stanie dociągnąć do 8 tieru, niedługo chyba boty będą grały dziesiątkami.
worldoftanks.eu/community/accounts/509268491-Tuana_efe/
Hit Ratio: 9% ! i T44 w garażu :P
powinni dostawać premium w nagrodę za determinację w dążeniu do celu :)
reksio - nie wiem o czym mówisz :P To jakie ja zadałem uderzenia pokazuje mi się po zainstalowaniu XVM, a to jakie ja dostałem baty pojawia mi się po zainstalowaniu Damage Panel ze wskaźnikiem kąta - KillerEnte94(0.8.4)
z http://playernotes.pl/2012/01/przeglad-dodatkow-do-gry-world-of-tanks/#.UOhru-R2hYQ
Ewentualnie jest jeszcze Kodos Hitlog
18. Czy WG planuje wprowadzenie ostrzejszych limitów za strzelanie do członków swojej drużyny, tak by osoba, która robi coś takiego, szybciej zostawała zakwalifikowana jako teamkiller?
Planujemy zwiększenie kar za team killing, nadto ludzie, którzy się tego dopuszczają będą banowani szybciej.
Fett, no właśnie mi po zainstalowaniu Damnage Panel KillerEnte pokazuje tylko wskaźnik kąta. Nie pokazuje natomiast, ile otrzymałem obrażeń.
wredne OP ISy7 na midichlorianach!stracaja pociski lufa jak mieczem swietlnym..
http://www.youtube.com/watch?v=TUxH0LPjJEI&feature=youtu.be&hd=1