Might & Magic X Legacy – gra oficjalnie zapowiedziana przez Ubisoft
Będzie dobrze. Gra robiona z myślą o pc - czyli brak uproszczeń w mechanice (zwłaszcza w klasycznym wieloosobowym crpg - nie wyobrażam sobie sterowania padem).
http://might-and-magic.ubi.com/mightandmagicx-legacy/en-GB/game/index.aspx - oficjalna stronka
[1] Nie wiem skad wniosek, ze gra jest robiona z mysla o PC, mi to wyglada bardziej na gre robiona z mysla o tabletach i smartfonach.
Jakaś taka zbyt cukierkowa. Jednak daawno już nie grałem w poprzednie części. Ważne, że powstaje :)
Bardzo dobra wiadomość :) Szata graficzna i kolory są widać wzorowane na tych z szóstej części Herosow.
Ciekawe czy dalej będą burzyć logiczność tego nowego świata.
No nie wiem nie wiem. Niby na zwiastunie promują hasło "old school", a ja nie mogę dopatrzyć się w tej grze niczego oldskulowego. Faktycznie to wygląda jakby było robione na tablety, jeszcze do tego oczojebna czcionka w stylu torchlighta xD Chyba jednak trzeba będzie sobie odświeżyć poprzednie części...
Wygląda na grę, w której można się obracać tylko o 90% i chodzić po siatce korytarzy przecinających się pod kątem prostym zaś cała drużyna mieści się w jednym ciele. Jeśli tak jest to nie podoba mi się. Gdyby to był remake którejś z pierwszych pięciu części to w porządku. Ale Might & Magic X nie może tak wyglądać bo to nie postęp tylko cofanie się. Od części VI można było swobodnie chodzić po świecie. M&M X powinien być wysokobudżetowym sandboxem z widokiem FPP, drużyną (ale nie w jednym ciele!) i taktyczną, dynamiczną walką w turach a nie niskobudżetówką na tablety pokroju Legend of Grimrock. Dobrze, że w odróżnieniu od LoG przynajmniej walka jest turowa. Grafika również jest przyjemna dla oka. To może być niezła gra w starym stylu ale niech nie nazywają tego Might & Magic X. Dziesiątka to powinien być full wypas jak Skyrim.
Co to za pitolenie, ze gra ma byc sandoboxem, nie w jednym ciele i najlepiej jak skyrim? Pogrzalo was i chcecie wiecej konsolowych rpgow ala Mass Effect3, Oblivion albo Dragon Age 2?
Mam obawy co do tej gry, ale z drugiej strony jestem ciekawy co z tego wyjdzie. Można powiedzieć że czekam.
[8]
Właśnie, to powinien być sandbox!
EA zapowiada nową samochodówkę - Pan dzikus "to powinien być sandbox, jak Skyrim!"
Nowy Cod już w lipcu! - poprosiliśmy o wypowiedź Pana Dzikusa - "osobiście jestem przekonany że to powinien być sandbox jak GTA"
Nowy symulator lotu od Maddoxa - niezawodny Pan Dzikus we własnej osobie - "to powinien być sandbox!"
Wszystko powinno być sandboxem!11!!!0neone
To powinien, i na szczęście będzie blober, jupi!
Fantastyczna wiadomość jest tylko jedno ale, kiedy premiera ? :] Jeśli utrzymają ducha poprzednich odsłon to nie mamy o co się martwić :] Już obejrzałem zapowiedz ... 2013 jestem w lekkim szoku. Ten rok i tak był już fantastyczny, a tutaj jeszcze nowy kolejny cRPG !
Widzieliśmy na razie 3 screeny i 5 sekund gry, jak na tej podstawie można cokolwiek wnioskować? Dajcie sobie spokój z ocenianiem teasera.
Widzieliśmy na razie 3 screeny i 5 sekund gry, jak na tej podstawie można cokolwiek wnioskować? Dajcie sobie spokój z ocenianiem teasera.
Czesto wiecej niz ci sie wydaje. Np. taki nowy XCOM zostal praktycznie caly rozbity na czesci skladowe zanim gra pojawila sie w sklepach. Sporo informacji z wywiadow, drugie tyle z urywkow gameplaya jakie pojawily sie na necie.
Czyli dostajemy World of Xeen (uważane za najlepszego M&M) w nowych szatach.
Że przeciwnicy i grafika jak w nowych HoMM? Czy przypadkiem stare M&M też nie „pożyczały" modeli przeciwników ze strategi w tym świecie?
„Dynamiczna walka turowa"? Chyba ktoś nie pił dzisiaj kawy...
Ludziom piszącym o upodobnieniu do Skyrimów, Mass Effectów, DA szkoda odpisywać. Inne pokolenie myślące innym torem.
W dobie gier AAA+ za 100+ mln $ wydanie tych marnych 2mln (?) na zrobienie tak niskobudżetowej produkcji? U wydawcy/inwestora z USA z branży gier coś nie do przyjęcia.
@Asmodeusz: racja, ale tu już widać początek pieprzenia "oldschoolowców", że to już niby nie to, itd, itp. A opinie są budowane na wspomnianych wcześniej 5 sekundach gry :) To już chyba przesada, właściwie nic jeszcze nie wiadomo.
@ PanDzikus - Tu jest Polska i tu się... narzeka....
@TOPIC
Póki co mało wiemy ale ja chętnie przetestuje ten tytuł :)
Może nie jest to tzw. must have ale i tak jestem optymistą :)
Pan Dzikus ---> "Wygląda na grę, w której można się obracać tylko o 90% i chodzić po siatce korytarzy przecinających się pod kątem prostym zaś cała drużyna mieści się w jednym ciele."
Wywnioskowałeś to z tych kilku sekund przedstawiających walkę?
M&M VI po wejściu w combat mode wyglądała jak powyżej.
Ale poza walką była normalnym sandboxem. Dlaczego tu nie może tak być?
" racja, ale tu już widać początek pieprzenia "oldschoolowców", że to już niby nie to" - M&M VI to jest dla mnie gra wszechczasów. Przeszedłem ja chyba kilkadziesiąt razy, różnymi drużynami, na różne sposoby kombinując jak tylko się dało.
Tak, nawet drużyną złożoną z jednego rycerza :P
I jak na razie nic nie "pieprzę" :) Poczekamy, zobaczymy. Szczerze mówiąc nawet nie mam ochoty czytać kolejnych kapiących newsów, bo do premiery się może cholernie dużo zmienić.
Ale nawet jeżeli będą nudzić, że jest do dupy - kupię :)
---> Hellmaker
Taki sposób poruszania się w sporym stopniu zmienia obliczę gry. Jeśli nie będzie możliwości swobodnego ruchu, to gra nie będzie miała klimatu MM6-9 tylko raczej World of Xeen. Do tego dochodzi kwestia czaru Latania - to już nie będzie to samo przy takim przemieszczaniu się (jeśli w ogóle Fly będzie dostępny). Dalej, kwestia Level Up! Czy czasem nie wprowadzili autolevelingu? Ktoś powie, że to może tylko komunikat o osiągnięciu odpowiedniego limitu doświadczenia, ale w takim razie dlaczego niżej jest napisane "Fardaad is now level 11"? MM bez Trening Halli? Do tego pasek szybkiego dostępu - osobiście jestem za takimi rzeczami, jeśli są dobrze pomyślane i sprawiają, że szybciej można zarządzać drużyną bez konieczności przeglądania ekwipunku za każdym razem - ale czy to czasem nie jest tak, że "new rules" znaczy "szybciej i prościej" w odniesieniu do całej mechaniki? Co jeśli rzeczywiście nie ma sal treningowych? To stanowiło o klimacie tej serii. Gdyby się okazało, że dużo zmienili (np. brak najemników czy nie daj Boże nauczycieli), to już wtedy będzie MM jedynie z nazwy... Mam nadzieję, że ta ekipa, to rzeczywiście fani serii, jak można o nich przeczytać i tego nie schrzanią. MMX to dla mnie gra, o której marzyłem od dawna i w zasadzie żaden inny tytuł nie ma do niej startu, jeśli idzie o oczekiwanie na jego premierę. Łącznie z Wiedźminem 3, Cyberpunkiem, Wastelandem 2, Eternity, Tormentem, Grimrockiem 2, Shadowrun Returns czy innymi tytułami. W zasadzie na wszystkie razem wzięte nie czekam tak jak na MMX.
Propaganda nudnego jak flaki z olejem Ashanu...
Ileż można, Ubi?
A ten głos w teaserze - podobno jest to głos Sheltema (głównego złego z pierwszych paru części sagi)
Wątek technologiczny, anyone?
Na razie mam spore wątpliwości, ale jednak czekam - ale jeśli i TO spieprzą, to francyza Might&Magic nie będzie miała lekko...
Super, zawsze kiedy zapowiadano nową grę z serii M&M miałem nadzieję, że to będzie erpeg a nie kolejna część Herosów. Grałem w "ósemkę" i gra była naprawdę klimatyczna. M&M IX to już nie było to samo. Mam nadzieję, że X będzie powrotem do korzeni, a przy tym wprowadzi do marki powiew świeżości.
upi00r ---> "Taki sposób poruszania się w sporym stopniu zmienia obliczę gry. Jeśli nie będzie możliwości swobodnego ruchu," - Rany boskie, ludzie nauczcie się czytać ze zrozumieniem! W ten sposób poruszać się będzie tylko podczas walki! Poza walką normalnie.
Pamiętasz M&M VI? Tam w dodatku można było spokojnie wyłączyć tryb turowy i walczyć w Real-time, poruszając się w sposób dowolny.
Na przykład jedną z moich drużyn - najpotężniejszą możliwą - było 3 druidów i mag. Wszyscy wymaksowani w Water magic, z czarem icebolt jako głównym (przy odpowiednim setupie i buffach każdy z członków drużyny odpalał 3-4 IB na turę, a przy wyłączonych turach to był odpowiednik chainguna :P) i najlepiej było zabijać potężne bestie typu np. smoki właśnie z wyłączoną walką turową, po prostu trzymając "A" i strafe'ując dookoła bydlaka jak w dobrym fps'ie :P
Albo w północnym Dragonsands - tam było całe cholerne stado smoków i trzeba było mieć naprawdę niewiarygodnie potężną drużynę, żeby im nakopać, albo w podany powyżej sposób dało się to już robić na relatywnie niskich poziomach.
"dlaczego niżej jest napisane "Fardaad is now level 11"?" - może dlatego, że to jest po prostu informacja o tymże wydarzeniu? I zarazem informacja, że możesz teraz przydzielić punkty danej postaci?
sebogothic -> Jeżeli grałeś w 8 cześć i Ci się podobało to koniecznie zagraj w części 6 i 7 - są jeszcze lepsze.
---> Hellmaker
Ale to nie chodzi o real-time tylko o styl grid-based. Nie masz możliwości płynnego obrotu o 360 stopni jak w MM6-9 (tylko o 90 stopni za jednym razem) i poruszasz się skokowo jak w World of Xeen czy Eye of the Beholder. Jeśli dla Ciebie to nic nie zmienia, to ok, ale przez to będzie się zupełnie inaczej walczyć.
A co do Level Up! O to właśnie chodzi - jeśli to jest info, że możesz przydzielić punkty, to znaczy że nie potrzebujesz wrócić do miasta na szkolenie do Trening Hall. Chciałbyś tak? Albo jakby zrezygnowali z nauczycieli czy możliwości przyłączania NPCów? Wtedy to już nie będzie MM jakie pamiętamy. Nadal sama gra może być dobra, ale nie na to czekałem 11 lat, żeby całość uprościć w taki sposób, aby jakiś gimbus mógł zagrać na tablecie... Może Twoje oczekiwania są inne, ale mam nadzieję, że nie.
No widzisz Hellmaker, wlasnie o to mi chodzi. Jeszcze nie podali praktycznie zadnych informacji, a ludzie juz marudza. Troche optymizmu Panowie :)
---> maciek16180
To nie jest kwestia optymizmu, tylko pewnego rozczarowania. Większość jednak chciała gry w stylu MM6/7 :) Co nie zmienia faktu, że uważam, iż X ma duży potencjał, jeśli Ubisoft nie spartaczy sprawy. Najprościej rzecz ujmując: mam sentyment do The Mandate of Heaven i For Blood and Honor natomiast nie mam żadnego do World of Xeen (nie grałem dłużej niż godzinę + filmiki na youtube). A po urywkach z trailera należy wnioskować, że twórcy poszli raczej w kierunku WoX (co może oczywiście okazać się b. dobrym posunięciem, ale z tęsknoty za nowym MM6 mnie nie wyleczy :P). To wszystko jest oparte na fragmentach z trailera, ale już wielokrotnie w przypadku różnych gier wmawiałem sobie różne rzeczy po ukazaniu się pierwszych zwiastunów (że na pewno będzie inaczej, że będzie lepiej itp.) i praktycznie zawsze okazywało się, że nadzieje były złudne :) Ale podkreślam - tak czy tak grę kupię :D
SpecShadow -> Widzę że niezły z ciebie spec. Zapomniałeś jednak że pieniądze stale tracą na wartości przez inflacje więc kiedyć 2mln$ było dużo więcej warte niż teraz. Z resztą budżet 100mln$ miały jak na razie tylko dwie gry GtaIV i RDR. To takie słodkie że ludzie się wypowiadają w dziedzinach o których nie mają pojęcia i jeszcze się wymądrzają.
[35]
Nie tylko. Chociazby SW:TOR przekroczyl 100m (a i znacznie wiecej jesli wlieczyc marketing). Cytujac ciebie: To takie słodkie że ludzie się wypowiadają w dziedzinach o których nie mają pojęcia i jeszcze się wymądrzają.
Pojawiło się info o długości gry - wg jednego z twórców ukończenie ma zająć 25 godzin. Dla porównania Legend of Grimrock 15h. Zestawiając to z MM6 wypada bardzo blado - pamiętam jak grałem w tę grę na przestrzeni miesięcy (za pierwszym razem, samemu, bez solucji). A World of Xeen jest chyba jeszcze dłuższe niż MM6. Osobiście liczyłem na te 60-80h... :/
WoX zajmowal okolo 120-180 godzin. 25 godzin to trochu smieszna ilosc jak na "dziedzica" might and magicow.
To dla tych, którzy myśleli, że to coś więcej niż szybka kopia grimrocka bo ubi zwęszył łatwą kasę.
4 rasy i 3 klasy postaci? Gdzie tu ma być spuścizna poprzednich części??
Jak to, sam tytuł nie starcza? Przykro mi, Ubisoft chce po prostu jak najwięcej kasy małym kosztem.