PS4, Wii U - O tym, dlaczego nextgeny nie szokują grafiką.
Dla mnie oczywistym jest, że twórcy gier potrzebują czasu na poznanie architektury konsol i nie potrafią z nich wycisnąć wszystkiego tuż po premierze. PS4 ma mocną specyfikację, pokazane gry wyglądały ładnie, z pewnością zostaną jeszcze dopracowane pod kątem grafiki i dorównają wersjom pecetowym.
Wystarczy sięgnąć pamięcią wstecz i przypomnieć sobie pierwsze i ostatnie gry na PSX,PS2 a nawet PS3. Moim zdaniem dzieli je przepaść graficzna. Tu będzie to samo.
No nie wiem.. Pierwsza gra na PS3? Resitance 3. Grafika? Ogromny skok jakościowy w stosunku do gier na PS2.
Pierwsza gra na PS4? Prawdopodobnie nowy killzone, który graficznie raczej nikogo nie powali. Nie to, żeby był brzydki, ale jakaś rewolucja graficzna to, to nie jest.
Wystarczy sięgnąć pamięcią wstecz i przypomnieć sobie pierwsze i ostatnie gry na PSX,PS2 a nawet PS3. Moim zdaniem dzieli je przepaść graficzna. Tu będzie to samo.
Niestety, musze cie zmartwic, ale przeskok jakosciowy bedzie tutaj znacznie mniejszy.
Poprzednie konsole wchodzac na rynek posiadaly nowe "rewolucyjne technologie" w porownaniu do poprzednich konsol(PSX=grafa 3d, PS2=filtrowanie textur, zbuffer tworzacy poprawna perspektywe 3d i pozwalajacy tworzyc prawdziwa przezroczystosc, PS3=dostep niskopoziomowy do gpu czyli shadery).
PS4 w porownaniu do PS3 nie bedzie posiadac nic nadzwyczajnego oprocz wiekszej mocy i paru mniej znaczacych nowinek - teselacja, lepszy antialiasing i przezroczystosc, lepsze jakosciowo efekty postprocessingu - HDR np.
A może zamiast grafiki lepiej skupić na gameplay-u i mechanice...
Bo w studiu developerskim siedzą sami wszechstronni mistrzowie i wypada odgonić ich od robienia dobrej grafiki i wzięcia się za gameplay i mechanikę :P Przecież jedno drugiego nie wyklucza, kto inny zajmuje się tym, żeby gra ładnie wyglądała, a kto inny resztą.
Nie wiem czy tutaj sytuacje się powtórzy. Kiedyś na początku życia konsoli producenci uczyli się jej architektury przez co mogli coraz więcej wyciskać z nich. Jednakże PS4 to już dobrze znana architektura pc pod którą są napisane silniki, które wyciskają z niej absolutnie wszystko patrz cryengine 3, Unreal engine 4. Nie będzie tutaj motywu wyciskanie kolejnych "ukrytych" mocy znanych z PS3. Tutaj zastój graficzny będzie jeszcze większy niż się Wam wydaje. Ale myślę, że wiele więcej już się poprawić nie da. Światła są jak najbardziej realistyczne, tekstury super ostre, cienie miękkie, teselacja nadaje prawidłowy kształt przedmiotom, okluzja otoczenia daje bardzo ładne półcienie. Wszystko to razem wzięte daje już niemal fotorealizm, a przy sprzęcie jaki mamy do dyspozycji możemy to wszystko wykorzystać. Więc co tu poprawiać?
Tu jest pokazane dlaczego nie ma już takiego skoku graficznego
http://i.imgur.com/ChsSwUE.png
Chociaż gry zaprezentowane na Playstation Meeting działały na starych Dev-kitach wyglądały całkiem dobrze jak Crysis 3 na wysokich ustawieniach na PC.
Dopiero za 2-3 lata zobaczymy gry które wyciskają wszystko z konsoli, bo chociaż architektura jest znana Playstation ma coś co nie ma jakikolwiek PC 8 GB pamięci GDDR5 dzielonej między CPU i GPU, to jest własnie najsilniejsza strona nowej konsoli Sony.
6
Ciekawe dlaczego budżety gier rosną w zastraszającym tempie i wymagają sprzedaży na poziomie milionów bo komuś się wydaje, że pogoń za fotorealizmem to dobry pomysł...
Lepsza grafika, fajnie ale może troche więcej różnorodności? Mamy wyjątki w postaci Borderlands, Bastion czy Okami ale to wyjątki potwierdzające regułę, bo większość woli podążać za brudnym i brązowym pseudo fotorealizem.
raziel
Twoja reguła nie potwierdza się do exów konsol, ale ogólnie masz rację.
Martius_GW
Dorzuciłbym Trine 2. Jedna z ładniejszych gier w jakie grałem.
Ja uważam, że nextgeny nie mają powalającej grafiki przez PC. Dlaczego ? PS4 ma bardzo dobre podzespoły. Twórcy nie będą tworzyć gier na komputery za ponad 7 tysięcy, aby sobie pograło odsetek ludzi. Oni tworzą grafikę dostosowaną do słabszych komputerów, aby mieli więcej klientów. Tak samo jest z telefonami.
Mi wystarczy żeby gry wyglądały jak na tym benchmarku, i będzie git żadnych wodotrysków świateł, ucisku i gra muzyka.
Martius_GW - Mimo, że mój tekst oparty jest na oprawie wizualnej, ponieważ ją najbardziej widać i łatwiej jest ją wykorzystać jako przykład, nie oznacza że reszta się nie liczy. W końcu w paru zdaniach napomknąłem również o fizyce.
Lukas172 - Resistance 3 jest z 2011 roku, chyba że miałeś na myśli jedynkę, to tak. Jednak jak już wspomniał Bezi2598, w przypadku exów było inaczej. W końcu są to gry tworzone w głównej mierze pod daną platformę, więc trudno, aby było inaczej.
Pawlo94 - Niby tak, ale w późniejszych latach będą w stanie lepiej optymalizować nowe podzespoły, dzięki czemu kolejne gry powinny być jeszcze ładniejsze. Co do zastoju, to możliwe że będzie tak jak mówisz. Pożyjemy, zobaczymy.
Martius_GW - Jak na moje oko, to firmy wydają zdecydowanie za dużo pieniędzy na marketing, niż na samo tworzenie.
Bezi2598 - Prawda, z exami jest inaczej, bo są to gry pisane z myślą o jednej, docelowej platformie. W końcu należą one do producenta danej konsoli.
patryk2266 - Zapomniałem o tym wspomnieć w artykule. Masz rację, twórcy starają się tworzyć tak gry, aby chodziły one również na przeciętnym pececie. Wiadomo również, że z każdym kolejnym rokiem będą pojawiać się coraz lepsze pecety, dzięki czemu poprzednie część mocno stanieją i będzie na nie stać większe grono ludzi. Tak było zawsze i tym razem będzie podobnie.
@patryk2266 Tylko, że PS4 to jest właśnie taki "słabszy pecet".
Odnośnie newsa, to wszystko zależy od developera. Wystarczy zobaczyć takie Mario Galaxy, które powstało w środku życia konsoli będącej GC w nowej obudowie, a była w stanie rywalizować z ówczesnymi nextgenami, albo Kingdom Hearts na PS2, które powstało we wczesnym okresie życia konsoli, a jest jednym z ładniejszych tytułów.
Sycho141
Na komputerze z takimi samymi podzespołami jak PS4, będą chodzić gry gorzej niż na PS4. W przypadku konsoli nie musi ona mieć jakiegoś uber super sprzętu i najnowszej technologii, żeby gry ładnie wyglądały i dobrze chodziły.