Postanowiłem stworzyć temat, w którym będzie spis gier dofinansowanych przez darczyńców. Kickstarter nie chwali się grami, które zebrały przez niego pieniądze i zostały wydane (przynajmniej ja nie znalazłem spisu na ich stronie). Wiem, że istnieje pięć takich gier ale chyba tylko w przypadku pierwszej dofinansowanie miało jakieś znaczenie a reszta znalazła się na Kickstarterze w celach promocyjnych gdy już były prawie ukończone i bez Kickstartera i tak by została wydana:
Resonance
https://www.kickstarter.com/projects/VinceTwelve/resonance-retro-styled-adventure-game-contest-e?ref=category
zebrana kwota: 2 080 $
zakończenie zbiórki: 2009-11-01
światowa data premiery: 2012-06-19
Metacritic score: 76 (35 ocen)
FTL: Faster Than Light
http://www.kickstarter.com/projects/64409699/ftl-faster-than-light?ref=live
zebrana kwota: 200 542 $
zakończenie zbiórki: 2012-04-01
światowa data premiery: 2012-09-14
Metacritic score: 84 (40 ocen)
Chivalry: Medieval Warfare
http://www.kickstarter.com/projects/1711512107/chivalry-medieval-warfare?ref=category
zebrana kwota: 85 934 $
zakończenie zbiórki: 2012-09-15
światowa data premiery: 2012-10-16
Metacritic score: 79 (21 ocen)
Giana Sisters: Twisted Dreams
http://www.kickstarter.com/projects/project-giana/project-giana?ref=search
zebrana kwota: 186 158 $
zakończenie zbiórki: 2012-08-31
światowa data premiery: 2012-10-23
Metacritic score: 78 (19 ocen)
Strike Suit Zero
http://www.kickstarter.com/projects/43153532/strike-suit-zero?ref=card
zebrana kwota: 174 804 $
zakończenie zbiórki: 2012-11-17
światowa data premiery: 2013-01-23
Metacritic score: 62 (19 ocen)
Jeśli znacie jakieś inne gry, które zostały dofinansowane na Kickstarterze czy innych stronach crowdfundingowych i zostały wydane, to o nich napiszcie.
Zawsze będę powtarzał, że to jest geniusz marketingu branży rozrywki elektronicznej - klienci najpierw zapłacą za produkcję, a później jeszcze zarobi się na sprzedaży gry.
Żyć nie umierać..
To zaryzykowałbym geniusz całej branży IT. Ty mówisz klientowi, że dostanie to co chce za rok, tylko niech najpierw zapłaci. To dokładnie ten sam przypadek...
Sequence
http://www.kickstarter.com/projects/jwishnov/sequence-a-rhythm-roleplaying-game?ref=live
zebrana kwota: 2 602 $
zakończenie zbiórki: 2010-04-27
światowa data premiery: 2011-10-11
Metacritic score: 70 (7 ocen)
To zależy jaką kwotę wpłacą. Najniższa jest chyba 5 dolarów, a za to najwyżej mogą mile o Tobie pomyśleć.
nie wróżę temu rodzajowi sponsoringu światłej przyszłości, tylko kwestią czasu jest pojawienie się "obrotnych" którzy będą żebrać na tworzenie gier równocześnie nic nie robiąc lub symulując pracę(czyli tak jak w misiu), zaczną się afery które zrażą darczyńców, i tak się sprawa zakończy.
https://www.youtube.com/watch?v=PgCcsXJAga0
- Powiedz mi, po co jest ten miś?
- Właśnie, po co?
- Otóż to. Nikt nie wie po co i nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa To jest Miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu. I co się wtedy zrobi?
- Protokół zniszczenia.
- Zapamiętaj: Prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach.
Jak zawsze i wszędzie, są ludzie uczciwi i zdarzają się patologie. Osobiście wolę płacić za rzecz już wytworzoną i namacalną, niemniej jeżeli ludzie są skłonni zaufać twórcom czy projektom, szczególnie tym znanym i sprawdzonym już wcześniej, to chyba dobrze. Każdy ferment na nudnawym rynku PC jest dobry.
StarDrive
http://www.kickstarter.com/projects/1319847883/stardrive-a-4x-action-strategy-game-for-the-pc
zebrana kwota: 17 676 $ (235%)
zakończenie zbiórki: 2011-12-30
światowa data premiery: 2013-04-26
Metacritic score: 58 (15 ocen)
User score: 7,6 (293 ocen)
Star Command (iOS)
http://www.kickstarter.com/projects/starcommand/star-command-kickstart-part-2-the-pc-mac-space-adv
zebrana kwota: 151 806 $ (152%)
zakończenie zbiórki: 2012-08-08
światowa data premiery: 2013-05-02
Metacritic score: 77 (20 ocen)
User score: 6,1 (12 ocen)
mizerna ta średnia, tylko jeden tytuł 8/10, reszta co najwyżej średniaki...
Z tych wszystkich przebojów to tylko Giana Sisters mnie zainteresowały - i są dobre, naprawdę dobre. Reszta to takie indie dziwolągi jak 95% gier indie...
[8] coś jak "Quo vadis", gdzie, żeby ukryć ile publicznej kasy przewalono na tej kaszanie podpalono dekoracje.
Oj przestań, jak w bodaj III klasie podstawówki to widziałem, daleko przed poznaniem samej książki, to nawet mi sie spodobało!
Siara, wiem, grzechem młodości tego nie usprawiedliwię. Jak potem podrosłem i przeczytałem książkę... O matulu...
Tez uwazam ze kickstartery maja przed soba bardzo powazny kryzys, z ktorego nie wiadomo jak wyjdą.
To jest prawie darmowa kasa dla twórców, a darmowej kasy się nie szanuje... Najbardziej pilnuje się swoich pieniędzy i to własne środki mają szanse być najrozsądniej wydane. No i to własnymi pieniędzmi twórcy ryzykują, więc robią co mogą aby to się opłacało. Takie bezzwrotne dofinansowanie wg mnie nie jest motywujące do lepszej pracy, wręcz przeciwnie...
no bo po zebraniu kaski zapał opada.
Weźmy pod uwagę takie OUYA. Cel finansowy całej inwestycji został osiągnięty jeszcze przed jej rozpoczęciem... Brak ryzyka porażki, brak ryzyka wtopienia własnej gotówki - to absolutnie demotywujące elementy.
Osoby, które zainwestowały w bardziej udane projekty są innego zdania.
wyszły na tym identycznie jak gdyby za produkt zapłaciły w momencie jego ukazania się na rynku.
Dla mnie osobiście kickstertery są (z punktu widzenia klienta) totalnie bez sensu - kupujesz kota w worku z odroczonym terminem odbioru, ale płacisz już teraz. Cholera wie, czy to bedzie zresztą kot - równie dobrze być różowa mysz lub zielony tygrys do tego w ciapki zamiast prążki.
Wsparłem jeden projekt (Camelot Unchained) jedynie dlatego, ze bałem się iż bez moich 50USD może im się nie udać. I nawet innych Kickstarterów nie oglądam.
Po co mam teraz płacić 30USD za grę która ukaże się (moze) za 1.5 roku, jak mogę te 30USD wydać za 1.5 roku, jak gra się ukaże, jak okaże się dobra, jak jeszcze będę miał czas na granie i ciągle będę zainteresowany tym tytułem.
Te wszelkie kickstartery i inne systemy crowfunding, to jest genialny i calkowicie bezpieczny sposob na pranie brudnej kasy. Zalozmy ze mam 10 baniek z handlu prochami i jak to teraz zalegalizowac? To proste, zakladam firme, wymyslam jakis projekt, prosze przez Kickstatera o wsparcie i wplacam kase przez podstawionych ludzi. Place od tego jakis niewielki podatek, projekt okazuje sie niewypalem (albo nie udaje sie zebrac potrzebnej kwoty) i nawet nie wchodzi na rynek, a ja mam czysciutki, w pelni legalny szmal. I chyba wlasnie po to to powstalo patrzac na liczbe projektow, ktorym nie udalo sie zrealizowac planu.
Haszon
przecież w momencie gdy żądana kwota nie zostanie zebrana to pieniądze wracają do fundujących. Twórcy nie dostają z tego ani grosza...
I chyba wlasnie po to to powstalo patrzac na liczbe projektow, ktorym nie udalo sie zrealizowac planu.
Ci którzy nic nie wiedzą najwięcej mają do powiedzenia widzę : )
Organ Trail: Director's Cut (iOS)
http://www.kickstarter.com/projects/hatsproductions/organ-trail-directors-cut
http://www.metacritic.com/game/ios/organ-trail-directors-cut
zebrana kwota: 16339 $ (545%)
zakończenie zbiórki: 2012-01-19
światowa data premiery: 2012-08-09
Metacritic score: 86 (8 ocen)
User score: 7,0 (23 oceny)
Zombies, Run! (iOS)
http://www.kickstarter.com/projects/sixtostart/zombies-run-a-running-game-and-audio-adventure-for
http://www.metacritic.com/game/ios/zombies-run!
zebrana kwota: 72 627 $ (581%)
zakończenie zbiórki: 2011-10-10
światowa data premiery: 2012-07-27
Metacritic score: 71 (5 ocen)
User score: brak ocen
Ravaged
http://www.kickstarter.com/projects/2dawngames/ravaged
http://www.metacritic.com/game/pc/ravaged
zebrana kwota: 38 767 $ (258%)
zakończenie zbiórki: 2012-05-20
światowa data premiery: 2012-10-17
Metacritic score: 64 (21 ocen)
User score: 5,7 (77 ocen)
Expeditions: Conquistador
http://www.kickstarter.com/projects/2128128298/expeditions-conquistador
http://www.metacritic.com/game/pc/expeditions-conquistador
zebrana kwota: 77 247 $ (110,35%)
zakończenie zbiórki: 2012-09-12
światowa data premiery: 2013-05-30
Metacritic score: 77 (20 ocen)
User score: 8,4 (132 oceny)
Cloudberry Kingdom
http://www.kickstarter.com/projects/1564776348/the-hardest-platformer-ever
http://www.metacritic.com/game/pc/cloudberry-kingdom
zebrana kwota: 23 582 $ (117%)
zakończenie zbiórki: 2012-05-26
światowa data premiery: 2013-08-02
Metacritic score: 67 (6 ocen)[PC], 75 (18 ocen)[PS3], 68 (20 ocen)[X360], 75 (8 ocen)[WiiU]
User score: 7,4 (21 ocen)[PC], 7,8 (12 ocen)[PS3], 7,2 (25 ocen)[X360], 7,5 (15 ocen)[WiiU]
Leisure Suit Larry: Reloaded
http://www.kickstarter.com/projects/leisuresuitlarry/make-leisure-suit-larry-come-again
http://www.metacritic.com/game/pc/leisure-suit-larry-reloaded
zebrana kwota: 655 182 $ (131%)
zakończenie zbiórki: 2012-05-02
światowa data premiery: 2013-06-27
Metacritic score: 56 (45 ocen)[PC], 67 (6 ocen)[iOS]
User score: 8,4 (147 ocen)[PC], 7,1 (17 ocen)[iOS]
Legends of Dawn
http://www.kickstarter.com/projects/522716131/legends-of-dawn
http://www.metacritic.com/game/pc/legends-of-dawn
zebrana kwota: 46 536 $ (186%)
zakończenie zbiórki: 2013-01-18
światowa data premiery: 2013-06-27
Metacritic score: 29 (6 ocen)
User score: 5,0 (57 ocen)
Volgarr the Viking
http://www.kickstarter.com/projects/1829034266/volgarr-the-viking
http://www.metacritic.com/game/pc/volgarr-the-viking
zebrana kwota: 39 964 $ (222%)
zakończenie zbiórki: 2013-01-18
światowa data premiery: 2013-09-13
Metacritic score: 76 (8 ocen)
User score: 7,7 (56 ocen)
Race the Sun
http://www.kickstarter.com/projects/flippfly/race-the-sun-endless-racer-with-mod-tools-and-mult
http://www.metacritic.com/game/pc/race-the-sun
zebrana kwota: 21 579 $ (108%)
zakończenie zbiórki: 2013-03-07
światowa data premiery: 2013-08-19
Metacritic score: 80 (13 ocen)
User score: 8,1 (26 ocen)
Shadowrun: Returns
http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/shadowrun-returns
http://www.metacritic.com/game/pc/shadowrun-returns
zebrana kwota: 1 836 447 $ (459%)
zakończenie zbiórki: 2012-04-29
światowa data premiery: 2013-07-25
Metacritic score: 76 (54 oceny)
User score: 7,4 (681 ocen)
Cognition: An Erica Reed Thriller
http://www.kickstarter.com/projects/postudios/cognition-an-erica-reed-thriller
zebrana kwota: 34 247 $ (137%)
zakończenie zbiórki: 2013-03-07
światowa data premiery: 2012-10-30 (I epizod)
Metacritic score: 72,5 (średnia z 4 epizodów)