Nowy Xbox ma 8 GB RAM-u i 8-rdzeniowy procesor, a PlayStation 4 pamięć DDR 5 - czyli najnowsze plotki
W momencie wyjścia tych konsol, PC dalej będą miały więcej niewykorzystanej mocy obliczeniowej. Konsole były i będą balastem dla rozwoju PC -_-
Na pewno będą balastem. Z trym że ludzie i tak to kupią bo z jednej stroni są konsolowcy a z drugiej inni ludzie którzy dochodzą do wniosku że po co mają co roku zmieniać nowy sprzęt na pc jak mogą kupić sobie tylko konsole i grać na niej w nowe gry kilka lat, bez zmiany sprzętu. Dla mnie teraz np cena dysku twardego 500 gb to już lekka przesada w tych czasach. To wydatek 200 zł.
Skoro ma być 8 rdzeni po 1,6 GHz to oznacza że raz na dobrze skończą się gry niewykorzystujące wielordzeniowości. No bo aplikacja która nie potrafiłaby korzystać z więcej niż 2 rdzeni miała by ciężkie życie z 1,6GHz na pojedynczym rdzeniu.
kartę graficzną 800 MHz obsługującą biblioteki DirectX 11.1
Ale to ku%$#a fachowe !
Next Gen? Hahaha przecież kilkuletni komputer ma lepsze parametry. Śmiech na sali.
Ani konsole, ani złodziejstwo nie są balastem w rozwoju gier na PC. Prawdziwym balastem jest lenistwo ze strony producentów gier. Wszystko inne jest po prostu doskonałą wymówką na to, żeby coś zrobić, ale tak żeby się nie narobić, a jednocześnie na tym zarobić. I to całkiem sporo.
Econochrist
Tylko, że konsola z taką samą konfiguracją co px zjada go na śniadanie...
Moim zdaniem to czysta kalkulacja. Jeśli sprzedaż danego multiplatformowego tytułu stanowi na PC 5% ogółu (tak było z tego co pamiętam przy nowym codzie) to po co sobie dupę zawracać? Lub tak jak twórca Crysisa mówił, że wielokrotnie więcej grę ściągnięto z torrentów niż sprzedano. Powiedz, czy Tobie chciałoby się wchodzić w taki biznes?
I wiesz Econochrist jak to jest z podzespołami konsoli i ich optymalizacją a jak ta sama sprawa wygląda na PC.
Hahaha przecież kilkuletni komputer ma lepsze parametry
Bredzisz. Konsole to zamknieta architektura, jedna konfiguracja. Pecet to tysiace konfiguracji, systemow, sterownikow itp. I na dzien dobry tracone jest jakies 50 procent mocy przez oprogramowanie. A kolejne straty pojawiaja sie dlatego, ze gra musi rownie dobrze pracowac na wszystkich konfiguracjach, wiec nigdy nie wykorzysta pelnego potencjalu sprzetu.
Jestem więcej niż pewien, że gry które powstaną na nowe konsole spowodują taki opad szczeny, że długo będzie ją się zbierać z ziemi. I już widzę jak całe zastępy pecetowców będą narzekać, że mają taki mega wypas sprzęt a gra im działa, że pożal się boże :)
Jest parę plusów takiego obrotu spraw.
1.)Dzięki temu znowu nie trzeba będzie kupować nowego komputera przez parę lat bo i tak będzie mocniejszy niż konsole.
2.)Nowy xbox z procesorem x86...znaczy,że łatwiej będzie można portować gry z konsol na komputery i odwrotnie, plus możliwe będą jakieś emulatory, które w przypadku ps2 są słabe a w przypadku ps3 mało prawdopodobne bo komputer musi emulować najpierw inną architekture procesora a później samo oprogramowanie(Wystarczy zobaczyć jak ciężki jest emulator androida). Pytanie czy ps4 też będzie korzystać z x86?
Ogólnie pc powracają jako platforma do gier dzięki grom indie. PC nie wymaga żadnych opłat licencyjnych.
Pecet to tysiace konfiguracji, systemow, sterownikow itp. I na dzien dobry tracone jest jakies 50 procent mocy przez oprogramowanie.
Bzdura, od tego są frameworki,wrapery,sterowniki etc.
Sa dwie firmy produkujące procesory z czego obie x86 i dwie produkujące grafikę.
Problem w zasadzie pojawia się przy wielordzeniowości gdzie trzeba optymalizować na parę rdzeni albo na jeden.
Na androidzie to jest dopiero fragmentacja, 4 różnych producentów układów graficznych, jeszcze więcej producentów procesorów, kilkanaście architektur, różne rozdzielczości ekranów.
Spodziewałem się większego skoku jakościowego co do nowych konsol. Jak tylko nie będą partolić optymalizacji pod PC i Nvidia będzie dobrze dopasowywała sterowniki to moja konfiguracja pociągnie jeszcze sporo. Dla mnie ważniejsze są exclusive'y jakie obie konsole zaprezentują. Po ich liczbie zdecyduję co wybrać. Jak będzie ich mało i będą nieciekawe to lepiej zostać przy poczciwym PC'cie.
Gruby Misiek
Nie wziąłeś pod uwagę tego, że gdyby nie konsole to takie gry już dawno wychodziłyby na PC... tylko przez to, że to na konsolowych gierach zarabia się najwięcej to gry są jakie są - przecież twórcy nie będą robić gier na konsole i oddzielnej wersji z oprawą na miarę najnowszych PC. Po co robić coś lepszego (wydawać dodatkowe pieniądze) jeśli to i tak będzie margines zarobku?
Po wejściu konsol nowej generacji poziom podniesie się do poziomu owych konsol... i zatrzyma się na nim przez najbliższe lata. Oczywiście pecety sobie z nim poradzą bez najmniejszych problemów... mało tego, mogłyby dać o wiele więcej! Ale po co? Przecież sprzedaż na konsole...
Idealnym przykładem jest Crysis - exclusive na PC - szczęka opadała... musisz przyznać ;)
Crysis 2 - już multiplatformówka - wg. mnie 2 kroki w tył w porównaniu z jedynką...
Crysis 3 - krok naprzód względem C2 ale nadal krok w tył względem C1.
Tytul jak z ONETU!
14 Komentarzy i nikt nie zwrocil uwagi na fakt, ze to tylko plotki. A tytul sugeruje, jakby Microsoft i Sony oglosili specyfikacje. Smiech na sali.
Mój komputer ma podobną specyfikacje, co te konsole. Bezsens. Ten nextgen to będzie wielka lipa.
@Gastowski - czytaj cały tytuł newsa, a potem komentuj :D na końcu jest wyraźnie napisane po myślniku: "czyli najnowsze plotki"
dj_sasek - A ty najpierw doinformuj sie, a potem krytykuj. "Czyli najnowsze plotki" zostaly dodane po publikacji newsa.
@Gastowski - to dziwne, bo pisząc swój pierwszy komentarz, który jest przed twoim tytuł był już zmieniony.
dj_sasek - No widzisz, jest jeszcze pelno rzeczy, ktore cie w zyciu zdziwia.
Fakt jest taki, ze tytul byl z Onetu, a takich coraz wiecej na GOLu.
Tyle lat się to wałkuje, a ludzie niczego się nie nauczyli... To że teoretycznie nowe pecety mają większą moc obliczeniową NIC nie znaczy. Raz, że na PC jak nigdzie sporo z niej jest zużywane na system i procesy poboczne. Dwa, najważniejsze: PC ma otwartą strukturę, zyliony możliwości konfiguracji, co w porównaniu do jednolitej konfiguracji konsoli oznacza wielokrotnie trudniejszą optymalizację. Na PC optymalizacja oznacza, że wszystko powinno jako-tako jeśli idzie o wydajność działać; na konsoli chodzi o wykorzystanie możliwości sprzętu do ostatniego bajta.
Poza tym osobiście nie widuję wszędzie pecetów z 8GB RAMu i ośmiordzeniowymi prockami. Jasne, są już od kilku lat, ale raczej dla maniaków sprzętowych. A ci i tak będą zawsze robić upgrade'y, żeby móc grać na ultra. Normalni gracze zazwyczaj na PC pykają na średnich detalach i mają jakieś ~2GB RAMu i dwurdzeniowe procki (czterokrotne przebicie tego, co oferuje aktualna generacja).
Poza tym konsole nie były żadnym "balastem dla rozwoju PC" dopóki... nie okazało się, że gier AAA wyłącznie na PC nie bardzo opłaca się robić. Przecież multiplatformowość większości tytułów to wynalazek tej generacji.
Prawdą jest to co piszą ludzie iż nie będzie powtórki z historii x360 i PS3: gdy pojawił się x360 z 3 rdzeniowym szybkim CPU, szybką pamięcią i porządnym GPU dorównującym w wydajnych PC. A więc konsola dorównywała PCtowi pod względem GPU i RAMu, a deklasowała go procesorem głównym (3 rdzeniowy powerPC 3,2 GHZ ws jednordzeniowe pentimy czy athlony na poziomie 2-3GHZ). Wielordzeniowość w grach na PC pojawiła się dopiero z nastaniem ery dwurdzeniowych c2d i to też trwało zanim się spopularyzowała ta technologia w grach. Teraz zaś już na starcie konsole są na poziomie średniej klasy PCta, CPU oparty na x86 i to od AMD, więc cudów nie będzie, GPU średnia półka PCtowa, RAM porównywalnie z dobrym PCtem. Nie ma szans na taki łomot jaki sprawiły PCtom do gier x360 i PS3, nowe konsole w najlepszym wypadku dotrzymają kroku, istniejącym PCtom i to nie z najwyższej półki.
I już nie ma co liczyć na olbrzymią przewagę z powodu zamkniętej architektury i optymalizacji: jeśli konsole mają opierać się na x86, to wydajność ich będzie porównywalna z podobnymi konfiguracjami PC, tu nie będzie miejsca na jakieś sztuczki, wykorzystywanie szczególnych cech powerPC czy Cell'a, i wyciskanie z nich "ostatnich soków" to będą po prostu skonfigurowane na stałe PCty, z własnymi systemami operacyjnymi.
Fristron->
8 rdzeni - ale nisko taktowanych i od AMD które ostatnio dostaje baty w grach od Intela niemiłosierne.
"Zyliony" konfiguracji PCta sprowadzają się do dwóch rodzin CPU i dwóch GPU, i nikt nie musi ich programować bezpośrednio, po jest API, a zapowiedzi wygląda na to że nowe konsole będą kolejnymi PCtami, a więc podejrzewam że tym razem coś takiego jak "marny port z konsoli" przestanie istnieć...
Nie sądzę że przeciętni gracze mają 2GB i 2 rdzenie, może w Polsce tak a i to nie do końca prawda, a Polska to nie wyznacznik jeśli chodzi o średnią sprzętu.
@Soplic - to co mówisz to prawda, przy założeniu że te plotki przełożą się chociaż w najmniejszym stopniu na prawdę, to twórcy wieloplatformowych tytułów nie będą już mogli się wymigiwać, że optymalizacja na PC jest trudniejsza, bo właśnie podzespoły są porównywalne.
Nareszcie konsolowa gimbaza uruchomi gry w 1080.
A tak na poważnie - czego się spodziewaliście? Już dawno pisałem: matematyki i fizyki nie da się oszukać. PC ze średniej półki "zjada" 400-500 wat i posiada do tego dobre chłodzenie. Jak niby chcecie upchnąć w tych konsolowych puszkach coś wydajnego i żeby to jakoś działało i nie kosztowało kilku ładnych tysięcy jak laptop dla gracza.
Ja uważam, że to co podano dla durango to nie plotki, pamiętajcie, że ilość Ghz nie mówi wszystkiego, bo i tak liczy się architektura.
Co do ps4 bym był bardziej ostrożny, bo jak dla mnie lepiej mieć więcej ramu niż ultra szybki.
PierwszyWolnyJestZajęty
Nie ośmieszaj się, średni pc to i te 200W może też tylko brać, a porównanie do laptopów to fail konkretny, chyba nie wiesz ile można zaoszczędzić produkując ten sam sprzęt, zoptymalizowany i pod zamówienie na lata.
kaszanka9->
Architektura x86 jest dość dobrze znana, wiadomo też że akurat w grach CPU AMD ostatnimi laty leżą i kwiczą, i jednak jak na razie w PCtach ważna jest i ilość, i szybkość rdzeni. W tej chwili 4 SZYBKIE rdzenie to optymalne rozwiązanie.
Jeśli potwierdzi się to że taktowanie będzie niskie - poniżej 2GHZ to raczej nie zagrozi wydajnościowo np 4 rdzeniom i5@4GHZ.
Co do RAMU to te 4GB może za jakiś czas odbić się czkawką PS4, choć (oczywiście według plotek czy przecieków) różnica nie będzie aż tak duża, bo xbox ma rezerwować 3GB na OS a PS4 1GB, więc stosunek bedzie nie 8 do 4 a 5 do 3...
Tak sobie tłumacz. Porównanie do platform mobilnych jest jak najbardziej prawidłowe właśnie ze względu na taki sam problem jak w przypadku konsol: duża "moc" w małej zamkniętej przestrzeni.
Z X360 i PS3 programiści wyciskają cuda, jeśli podane tutaj na zasadzie plotek specyfikacje sprzętu się potwierdzą, to skok audio/video będzie spory :). Oby za oprawą poszły przede wszystkim fajne gry i jakieś nowe IP to nic więcej mi do szczęścia nie będzie potrzeba :)
Zdaje się też, że nowy Xbox wypromuje DX 11.1 lepiej niż Win 8 ;-).
Co do pecetów - blaszakowców na pewno czekają upgrejdy, to pewne. Na plus na pewno to, że porty na PC powinno się robić łatwiej, jak już większość blaszakowców "dogoni" te specyfikacje, to może nawet będzie to opłacalne ;-)
@Soplic,
Nie sądzę że przeciętni gracze mają 2GB i 2 rdzenie,
http://store.steampowered.com/hwsurvey
^^ Mają 4GB i 2 rdzenie. To co Ty sądzisz wobec faktów nie ma najmniejszego znaczenia.
ps. Warto też zerknąć na najpopularniejszą kartę graficzną - to daje obraz jak zaczyna wyglądąć rynek pecetowy: wydajne, stacjonarne pecety są w odwrocie, zaczynają rządzić laptopy z zintegrowaną grafiką. Ergo - jedyni "hamulcowi" rynku PC, to gracze pecetowi, którym (w większości) na wydajności nie zależy.
procesor to rzekomo 2x AMD "jaguar" ( następca bobcata) co jest raczej niższą półką wydajności i bardziej konkurencją dla intel atoma niż PCtowych procesorów, zaś grafika ma być odpowiednikiem mobilnej 7970M, oczywiście jeśli te plotki okażą się być prawdą. Jeśli tak, to moje wcześniejsze przewidywania co do next-genów okażą się być prawdziwe i nie będą one już tak potężne względem PCtów jak ich poprzednicy.
Sama wydajność podzespołów to mniej więcej komputer z mojej sygnatury, który pozwala na w miarę komfortową i płynną grę w najnowsze tytuły w fullhd z aax4, anisox8 i wysokimi/ultra detalami, jednak żadnym demonem prędkości nie jest. Pytanie jaki przyrost da zamknięta i zunifikowana architektura, bo coś nie chce mi się wierzyć żeby next geny oferowały grafikę jaka już od dawna jest na PCtach..
Można przypuszczać, że wydajność nowych konsol będzie w widełkach 5-10x względem obecnej generacji, co myślę, że może nie tylko umożliwić podbicie rozdzielczość, zaimplementowanie aa czy aniso, ale też znaczne podbicie rozdzielczości tekstur, większe przestrzenie czy lepszą fizykę, a to już jest postęp
A wie ktoś jaką wydajność w TFLOP-ach (czy raczej GFLOP-ach) mają X360 i PS3? Ot tak dla porównania.
lordpilot->
"Mają 4GB i 2 rdzenie. To co Ty sądzisz wobec faktów nie ma najmniejszego znaczenia."
O ile ankieta steama jest miarodajna.
Poza tym "Mają 4GB" tyle że 8Gb ma praktycznie taka sama ilość użytkowników i dodatkowo 8% ma więcej niż 12, co pozwala napisać: ponad 50% użytkowników ma 4GB i więcej RAM, a co do rdzeni to ponad 40% ma 4, więc nawet statystki steam pokazują kierunek, a konsoli póki co jeszcze nie ma.
"zaczynają rządzić laptopy z zintegrowaną grafiką." w przeglądaniu internetu i oglądaniu filmów... Ale nie w grach.
PS Sam też jestem posiadaczem HD4000 (i to nie w laptopie) i co z tego, mam bo muszę i w statystykach sprzedaży jestem ujęty, dziś prawie każdy gracz szukający wydajnego PCta skazany jest na zakup... HD3000 albo HD4000.
Ps4 nie ma pamieci DDR5 bo te jeszcze nie istnieja. GDDr5 to nei ddr5 ;].
dj_sasek - Chlopcze, rozumiem ze nie potrafisz sie przyznac do bledu, ale nie musisz ostentacyjne na kazdym roku robic z siebie idioty.
http://pl.bab.la/koniugacja/polski/zdziwić
Normalnie powinines przeprosic, ale nie spodziewam sie tego po gimbusie/licealiscie.
Niech wyjdą te cholerne konsole, to może taniej dostanę X360 :3
Szczerze, to mam wyj***** na to, co podają plotki. Bardziej martwi mnie fakt, że Microsoft zapowiedział, że chce iść w rozwój kinecta (a co z tym idzie pewnie gier casualowych). Pytanie, czy Sony pójdzie tą samą drogą, czy jednak zechce popchnąć rynek. I bardziej od tego, ile mi pierdół błyszczących i srających kolorową tęczą wrzucą na ekran, interesują mnie nowe pomysły w zakresie mechanik, silnika fizycznego, generowania otoczenia czy AI.
Liczyć sie będą głównie gry. To będzie kryterium decydujące. Reszta może się dopasować lepiej lub gorzej tak jak teraz.
Soplic
Człowieku, ale ja nie pisałem o tym czy proc jest x86 czy inny, nie pisz o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia.
Nie liczy się szybkość w twoim rozumieniu, czyli ilość ghz, liczy się i napiszę to ponownie - architektura, jak nie rozumiesz pojęcia to polecam google.
A już śmieszości porównań procesorów pc do konsolowych nie skomentuję. to jest zupełnie inne podejście.
PierwszyWolnyJestZajęty
Haha, platformy mobilne, nie mają dużej mocy tak naprawdę, a przypominam, że nowsze podzespoły mają większą wydajność niż stare z 2005 roku i jeszcze pobierają mniej energii co w 2013 roku oznacza, że pobór może oscylować nadal w granicach 200W, ale wydajność będzie już o wiele większa, techniki programowania i silniki gier też poszły do przodu.
W praktyce zwiększenie ramu ośmiokrotnie dla konsol to mega skok jakościowy, to tak jakby każdy gracz miał w pc MINIMUM 16GB RAMU i producent miałby gwarancję, że NIKT NIE MA MNIEJ, i że może to wykorzystać do woli.
Tak samo jakby miał gwarancję, że każdy pc ma 8 rdzeni i konkretną wydajność, za tym stoją konkretne profity.
Jeszcze co do ps4, skoro x ma mieć 5gb, a ps4 3gb to nie widzę tego dobrze, o ile 1gb to jeszcze nie duża różnica, tak 2gb to już sporo, oby to się nie potwierdziło.
Swoją droga nie wiem skąd te ploty. Przecież z żadnego obozu nie wyciekły informacje o konfigu. Równie dobrze może się okazać że xbox będzie wyposażony w 4GB pamięci...
kaszanka9->
Jakbyś Ty kolego miał pisać o czymś o czym masz pojęcie to byś niczego nie napisał:)
O ile umiesz czytać w xboxie ma być procek zgodny z x86 wyprodukowany przez AMD, a więc nie będzie czegoś takiego jak procesor konsolowy! Konsole mają być PCtami o zamkniętej architekturze, a AMD ostatnio nie ma dobrej passy jeśli chodzi o CPU. I czytając testy i porównania CPU Intela i AMD widać miażdżącą przewagę pierwszego w grach, częstotliwości tej generacji CPU są podobne, wiec jeśli wstawią nisko taktowanego AMD to szansa tylko w wykorzystaniu wszystkich rdzeni, a jak na razie nie za bardzo to wychodzi, ledwie doczekaliśmy się w miarę dobrego wykorzystania 4 rdzeni.
"A już śmieszości porównań procesorów pc do konsolowych nie skomentuję"
To może nie komentuj do czasu, aż się dowiesz że czasy procesorów konsolowych właśnie się kończą. Poczytaj sobie o Jaguarze AMD (którgo rożne wersje według niektórych pogłosek mają być i w xboxie i w PS4 - a jak będzie to się okaże), i zobacz w jaki segment rynku jest wycelowany, i będziesz wiedział jak on ma się do desktopowych CPU Intela. W każdym razie wygląda na to że nikt sobie już nie pozwoli na projektowanie dedykowanego CPU do konsoli, taniej kupić gotowe rozwiązanie.
"pobór może oscylować nadal w granicach 200W, ale wydajność będzie już o wiele większa" Co nie zmienia faktu że będzie dalej mniejsza niż CPU i GPU tej samej generacji pobierających w stacjonarnym PC400W. Nie ma co porównywać dzisiejszego laptopa do PCta sprzed kilku lat. Dziś telefon może więcej niż PCet z ubiegłego wieku.
Wyluzuj więc mądralo, bo czasem aż niedobrze się robi od Twojego zrzędzenia, chłopie jeszcze nie widziałem Twojego komentarza żebyś się nie podniecał jak rozwydrzony bachor któremu zabrano cukierka.
@Khael11
"Konsole były i będą balastem dla rozwoju PC"
Rozwój rynku gier napędza pieniądz, a pieniądz pochodzi ze sprzedaży gier. Jeżeli gracze wolą kupować gry na konsolach to producenci gier inwestują w konsole, a nie w PCty. Więc to sami gracze decydują o dominacji i rozwoju jednej platformy nad drugą.
Gracze zawsze woleli i wolą grać na konsolach, w przyszłości się to zmieni? Wątpię, gdyż nic tego nie zwiastuje.
Sprzedaż GTA Vice City:
PS2: 21mln
PC: 700tys
GTA 4:
Xbox 360: 8,5mln
PS3: 8mln
PC: 600tys
Call of Duty: Modern Warfare 3:
X360: 14,5mln
PS3: 12,5mln
PC: 1,5mln
Tak podawac przykłady można bardzo długo!
keicaM->
Oczywiście, tyle że mimo wszystko sprzedaż na PC jest taka, że warto jednak wydawać na tę platformę gry, a teraz gdy konsole poszły w stronę PC, będzie chyba niższy koszt wypuszczenia wersji PC? Więc nie ma co narzekać, ja zawsze gdy miałem wybór wolałem wersję PC, teraz, przynajmniej na początku gry mogą wyglądać identycznie na konsolach i PCtach, tyle że wersje PC będą zapewne nadal sporo tańsze...
Warto wydawać gry na PC? Taki np. Rockstar dalej się zastanawia czy warto wydać GTA 5 na PC, bo znowu GTA sprzeda się żenująco na PC, podobnie jak każda poprzednia część.
A to czy konsole poszły w stronę PC, czy też nie to czyste plotki i ploteczki, którymi obecnie karmi się dzieci z gimnazjum, bo oficjalnych informacji brak.
I jeszcze kwestia warta poruszenia:
Często dzieciaki krzyczą (to taki ich rzekomy argument za grą na PC) ze wolą grać na PC gdyż gry są tańsze i PCtów jest duzo dużo więcej. Skoro są tańsze to dlaczego często nawet kilkukrotnie więcej gier się sprzedaje na konsolach?
Widocznie warto skoro wydają, nie robią tego dobroczynnie, w końcu chodzi jedynie o konwersję gry (która teraz dodatkowo będzie łatwiejsza) a nawet te 600 tysięcy egzemplarzy to są kolejne miliony dolarów uzyskane niewielkim nakładem pracy...
PS Co do ceny to nasze, polskie, narzekanie nie ma wielkiego wpływu na rynek: tam gdzie firmy sprzedają miliony kopii, argument ceny ma mniejsze znaczenie, a liczy się prostota obsługi.
Gwarantuję Ci że gdybyśmy zarabiali tyle co Niemcy czy Amerykanie to wersje PCtowe gier kupowaliby tylko napaleńcy z najmocniejszymi PCtami. Przeciętny gracz wolałby zapłacić więcej i nie zastanawiać się nad instalacją, sterownikami, konfiguracją i wymaganiami.
planet killer->
I to jest fakt, nowe konsole spowodują postęp w wyglądzie gier, i odczujemy to także na PCtach:)
Konsole przyspieszają rozwój gier na PC.W sensie gry wysokobudżetowe tylko na PC prawie nigdy nie powstają.
Zobaczcie fpsa z 2001 roku a potem z 2004 różnica jest ogromna,a teraz 2006 z 2009 różnica jest znacznie mniejsza.Po prostu producenci optymizują grę na konsole i nie wykorzystują mocy najmocniejszych PC ostatnia grą
wykorzystującą moc PC był pierwszy Cryssis.Mi pad nie leży gram na PC ale ciesze się z nowych konsolo będzie nowa era w grafice.
...dla jeszcze niezorientowanych w rynku gier i zasadach na nim panujących, jeszcze garść statystyk gier multiplatformowych:
Sprzedaż gry FIFA 12
PS3: 6.28 mln
Xbox 360: 4.04 mln
PC: 0.42 mln (!)
Assassin's Creed III:
PS3: 4.51 mln
Xbox 360: 3.99 mln
PC: 0.53 mln (!)
Crysis 2:
Xbox 360: 1.18 mln
PS3: 1.08 mln
PC: 0.63 mln
Battlefield 3:
Xbox 360: 6.61 mln
PS3: 6.16 mln
PC: 2.30 mln
Borderlands:
Xbox 360: 3.10 mln
PS3: 1.77 mln
PC: 0.09 mln (!!!)
Zatem, czy ktoś się podejmie wytłumaczenia dlaczego gracze za najlepsza platformę uważają konsole, a nie PC. Przecież PCty mają rzekomo tyle zalet? A może PCty są tylko idealnymi kalkulatorami i przyrządami do przeglądania fotek na facebooku?
Bo rynek sprzedazy glownie opiera sie na konsolach ? W Ameryce malo kto gra na PC - a jesli juz, to tylko w ekskluzywy. Co nie zmienia faktu, ze PS3 i X360 sa daleko w tyle jesli chodzi o technologie wzgledem komputerow.
[47] Podałeś głównie słabe porty z konsol.
FIFA 12 to zawsze była gra czysto konsolowa i nawet grafa na pc jest taka sama jak na konsolach. Więc logiczne, że raczej na konsole się najwięcej sprzeda
Assassin zawsze opóźniany z gównianym DRM'em i dodatkowo tak zoptymalizowany, że do dzisiaj połowa graczy nie może grać, bo gra korzysta z jednego rdzenia procka.
Crysis 2 był nędznym portem z konsol więc się nie dziw (te rozmycia doprowadzały mnie do bólu oczu)
Battlefield 3 --- tutaj jest nieźle.. trzeba jeszcze doliczyć jakiś milion sprzedanych sztuk z cyfrowej dystrybucji
Borderlands --- Był mało znaną marką (w Polsce popularną dzięki Rockowi i Rojowi)
Masz coś jeszcze?
Swoją drogą to ze strony z tego linka wynika, że zarówno klocek i plejstejszyn mają taki sam procek -_-?
KeicaM, mistrzu, skąd masz te statystyki? Ach, to VGChartz! Gratuluję ogromnej wiedzy w temacie i dziękuję, że raczyłeś się nią z nami podzielić.
Dobra, na serio, to spadaj z tymi tabelkami.
keicaM->
Ja np. uważam PCta za najlepszą platformę do gier, więc nie generalizuj że wszyscy gracze tak uważają;)
To że większość używa do gier konsol, wynika z tego iż są to urządzenia banalne proste i przyjemne w obsłudze, nie trzeba żadnego wysiłku żeby grać na konsoli, włączasz i grasz. PCet to jednak coś nieco bardziej skomplikowanego, sam znam maniaka gier, miał wszystkie konsole, a PCta oddał do sklepu po dwóch dniach, było to co prawda w ubiegłym wieku, gdy uruchomienie gry często wymagało, sporej gimnastyki, dopóki grał u mnie nie było problemów, zaś gdy kupił sprzęt, nie potrafił uruchomić gry, chodziłem pokazywałem, uruchamiałem, ale po dwóch dniach podjął decyzję - zwrócił komputer. Później kupował każdą pojawiającą się konsolę, i tak jest do teraz. To skrajny przypadek, ale dość wymowny - wiele osób mających konsole nigdy nie grało na PC, ba nie używa komputera gdy nie musi...
Dlatego tak wielka jest ilość graczy konsolowych, i nie piszę to by kogokolwiek urazić, tutaj na forum są pasjonaci, ale większość grających np. w USA ma gdzieś dyskusje o wyższości czegoś nad czymś innym , oni chcą grać, tak prosto jak oglądają film DVD;) I do tego jest konsola.
Kam9111->
Pogłoski mówią o nowej platformie AMD Jaguar w obu konsolach, ponoć Xbox ma mieć osiem nisko taktowanych rdzeni, a PS 4 szybkie, a jak będzie to się dopiero okaże.
[53] Soplic - No i dobrze, po to są konsole żeby wkładać płyte i grac bez pierdolenia. Tak było zawsze i tak będzie.
Mam 24 lata, komputera używam do multimediów, czasem do gier, ale główną platformą jest u mnie konsola. Dlaczego ? Może już jestem za stary by kombinować, może mi się już nie chce, może mało już gram, interesuje mnie gra (zawartość) a nie kombinatorstwo [jeżeli można tak nazwać instalację gry (sick!)] a konsola sprawdza się do tego w 100%. Ale zaznaczam że mam wybór, PCta kupiłem troche więcej niż rok temu i bynajmniej nie składałem go pod kątem gier.
A przypadek o ktorym mowisz nie jest wymowny, tylko ociemnienie umysłowe. Więcej rzeczy potrafi zrobić dzisiaj dziecko z podstawówki, a w ubiegłym wieku kazdy kto poznawał PCta chciał go poznac więcej i więcej bo niemal pewne było, że w niedalekiej zawładnie światem. Naciagany to argument ale zawsze jakiś...
Soplic
Widać nadal brak zrozumienia u ciebie co mam myśli pod nazwą architektura, jak tego nie kapujesz to nic nie zaradzę, nie jest ważne, czy proc jest x86, to tylko ogólne pojęcie zwrotu "architektura", które jest po pierwsze płaskie i nic nie mówi, po drugie jest oczywiście błędne, bo to tylko określenie zestawu instrukcji.
Tak samo te procki mogą mieć sse4 i inne bajery i wtedy taki silnik zoptymalizowany pod to i inne dodatki poradzi sobie o wiele lepiej niż na pc, bo na konsoli optymalizacja to w pewnym stopniu mus, a już na pewno takowa się opłaca, co innego na pc.
Tak więc nie są ważne parametry z papieru, dużo ważniejsze jest to jak wydajna jest architektura układu, optymalizacja silnika pod specjalne instrukcje procesorów, no i optymalizacja na 8 rdzeni, do tego dochodzi to, że nie ma tylu warstw abstrakcji co na pc, więc możesz sobie twierdzić co chcesz, fakty są takie, że w ogólnym rozrachunku taki i5 4ghz nie będzie w stanie dorównać takiemu prockowi z x'a, przez te i inne powody.
Najlepszym dowodem tego będą fantastyczne technicznie gry, o których na pc będziesz mógł pomarzyć, bo nikt ci tego nie zoptymalizuje tak jak na konsoli, oczywiście do czasu, ale takie są faktu.
Architektura dobra to coś takiego, że mimo iż masz tyle samo GHz jeden cpu robi coś szybciej od drugiego, to się nazywa wydajność zegar w zegar i jest bardzo różna, przykładem może być to, że nowej generacji i3 z 2 rdzeniami spokojnie radzą sobie lepiej w grze niż c2d czy nawet c2quad.
[55] Przecież nie trzeba być filozofem, żeby wiedzieć, że nowe konsole już nie będą takie mocne (ot moc dzisiejszego przeciętnego komputera). Sprzęt jest teraz droższy. Kiedyś high-end karta graficzna np. = 1000zł, a teraz.. szkoda gadać. To, że gry będą chodziły w 60fps w FULL HD na ps4 można sobie o kant du**.
W tytule news'a proszę zmienić z DDR5 na GDDR5. A w specyfikacji PS4 dopisać, że procesor oparty na tym samym co nowy klocek.
Ludzie, ale o czym wy dyskutujecie? To są plotki, a nie fakty, a wy już dyskutujecie i wiecie, że konsole to nie to co PC itd. Prawda jest taka, że ktoś kto od małego ma styczność z konsolami (nie z komputerem), będzie zawsze za konsolą. Ja gram od małego na konsoli, PC tak długo nie mam i trudno by mi było obejść się bez konsoli. To samo z PC, jeśli ktoś od małolata użytkuje go, to nie zmieni nastawienia i nagle będzie faworyzował konsole.
W świecie technologi nie liczą się tylko liczby, a jakość i sposób wykonania. "Ma tyle samo tego i tamtego co na PC, eee to nie opłaca się, mój komp będzie lepszy" - Tacy ludzie (a jest takich parę) powinni w ogóle nie udzielać się w tym wątku. Polecam poczytać i co najważniejsze pomyśleć i dopiero wrócić i prawić mądrości.
Kiedyś high-end karta graficzna np. = 1000zł
To nie o cenę głównie chodzi.. Popatrz ile kiedyś pobierały topowe karty, a ile teraz.. GTX 680 czy HD7970 pobierają około 200W, a taki 7900GTX co siedzi w PS3 pobiera 90W..
@Fristron glupoty gadasz. mam PS3 60GB od dnia premiery i w DMC4 przeszedlem na PS3, potem jak odpalilem na nie za mocnym wtedy kompie (HD4850) dajac fullhd 1920x1200, ustawienia ultrahigh @ plynne 60FPS to sobie dalem spokoj z wiekszoscia gier na konsole (poza exclusivami i jrpg).
widac, ze masz 0 pojecie o programowaniu (20 lat here), bo to bajozenie o ogromnych mocach ktore system pozera -LOL. na moim PC obecnie odpale 4 srednie gry w full ustawieniach i jeszcze mi zostaje mocy (np. diablo 3, cs:go, skyrim i cos tam jeszcze)
niech nie czaruja z tym ps3 i dadza 16GB ram, ram jest ultra tani jak woda:/
@Gastovski - naucz się odmieniać przez przypadki a wtedy pogadamy na poziomie. Do kontekstu pasuje zadziwia nie "zdziwia". A za co mam niby ciebie przeprosić? Za to, że zwróciłem ci uwagę a ty się naburmuszasz i pokazujesz jaki ty ważny jesteś? Zwróciłem ci grzecznie uwagę, na to że walnąłeś się w swojej wypowiedzi, a ty jeszcze masz czelność mnie obrażać? To chyba o tobie "chłopcze" źle świadczy, nie wiem skąd ta arogancja w tobie. Musisz być bardzo dorosły skoro człowieka, który kończy magistra nazywasz gimbusem/licealistą. Z resztą po co moje słowa skoro i tak zaraz palniesz coś co tobie wyda się za mądrość życiową.
"Borderlands: Xbox 360: 3.10 mln PS3: 1.77 mln PC: 0.09 mln (!!!)"
I czemu tu się dziwić.. to dowodzi, że PCtowcy w gówno nie grajo :p
"Borderlands: Xbox 360: 3.10 mln PS3: 1.77 mln PC: 0.09 mln (!!!)"
I czemu tu się dziwić.. to dowodzi, że PCtowcy w gówno nie grajo :p
Lub raczej dowodzi, że PCtowcy gówno wiedzą.
keicaM
Często dzieciaki krzyczą (to taki ich rzekomy argument za grą na PC) ze wolą grać na PC gdyż gry są tańsze i PCtów jest duzo dużo więcej. Skoro są tańsze to dlaczego często nawet kilkukrotnie więcej gier się sprzedaje na konsolach?
Przeciętna gra na PC kosztuje 100-130zł, na konsole 200-250zł... więc, tak... gry na PC są tańsze od gier na konsole! Ilość sprzedanych egzemplarzy nie ma tu nic do rzeczy i nie mam pojęcia po co to napisałeś...
Ja gram na PC bo od zawsze mam kompa, kompletnie nie przeszkadza mi konfiguracja mysz-klawiatura i fakt, że każda gra, która wyszła równolegle na PC i konsole jest zdecydowanie ładniejsza na PC.
" Mam 24 lata, komputera używam do multimediów, czasem do gier, ale główną platformą jest u mnie konsola. Dlaczego ? Może już jestem za stary by kombinować, może mi się już nie chce, może mało już gram, interesuje mnie gra (zawartość) a nie kombinatorstwo "
Sam bym lepiej tego nie ujął. Na forach panuje jakaś dziwna opinia jakoby gracze konsolowi nie reprezentowali tego jedynego słusznego modelu gracza HARDCOROWCA. Nie mogę się z tym zgodzić. Od ok. 3 lat gram tylko na Xboksie a wychowałem się na grach takich jak Baldur's Gate i HoM&M.
Moje gusta się od tamtego czasu nie zmieniły. Konsola pozwala po prostu skupić się na rozkminianiu zawartości gry zamiast na dłubaniu w peryferiach (hardware/software/ustawienia graficzne). Dodatkowo komfort nieporównywalnie większy na fotelu i z padem :)
@szczupasia
Jeżeli posiadasz jeszcze jakieś źródło sprzedaży gier to proszę oświeć nas suchymi faktami! A jak nie to - ;pozostaje ci morda w kubeł. Nie wydaje mi się żeby sprzedaż gier na PC była mniej żenująca niż przedstawia to vgchartz, a może podasz statystyki przeczące temu? Powodzenia!
@mikros
Widzę, że nie zrozumiałeś banalnego pytania. Mało, które dziecko podjęło się odpowiedzieć na to pytanie, więc je powtórzę:
Dlaczego gracze wolą grać na konsolach skoro gry na PC są o 80% tańsze? Przy okazji dzieci, znaczy szanowni gracze PCtowi twierdzą, że PCtów jest kilka razy więcej niż konsol (?). Na PCie moga mieć o 3 fpsy więcej w grze niż na konsolach, dodatkowo mogą dokupić sobie świecąca na różowo myszkę na PC. Gry są tańsze na PC, PCtów jest więcej, a pomimo tego WIĘKSZOŚĆ GRACZY WOLI GRAC NA KONSOLACH, dlaczego tak jest? :]
KeicaM, skoro nie wiesz, kiedy podkulić ogon i wycofać się z głoszonych głupot - tkwij w tym dalej. W końcu gracze to pełna ignorantów i chyba jedna z najbardziej podatnych na manipulacje grupa klientów, więc twoje rewelacje też łykną bez zająknięcia.
LUDZIE, KEICAM MA KLUCZ I WIEDZĘ, ON WSKAŻE WAM SŁUSZNĄ DROGĘ W MGLISTYM ŚWIECIE MARNYCH PECETOWO-KONSOLOWYCH WOJENEK!
@down
merytorycznie dyskutować
:|
@szczupasia
Już po dobranocce? A zadanie na jutro odrobiłeś? Skoro nie potrafisz merytorycznie dyskutować to do łóżeczka marsz i spać!
keicaM - Nie wiem czy ktoś jest w stanie ci na to pytanie odpowiedzieć. Za dużo niuansów by o wszystkim naraz opowiedzieć.
Jeżeli posiadasz jeszcze jakieś źródło sprzedaży gier to proszę oświeć nas suchymi faktami! A jak nie to - ;pozostaje ci morda w kubeł. Nie wydaje mi się żeby sprzedaż gier na PC była mniej żenująca niż przedstawia to vgchartz, a może podasz statystyki przeczące temu? Powodzenia!
Sprzedaż Wiedźmina według VGChartz: 320tys.
Sprzedaż Wiedźmina według CD Projekt: 1.7mln (stan na maj 2012)
Sprzedaż Wiedźmina 2 na PC według VGChartz: 800tys.
Sprzedaż Wiedźmina 2 na PC według CD Projekt: 1.7mln (maj 2012)
Sprzedaż Crysis według VGChartz: 690tys.
Sprzedaż Crysis według Crytek: 3mln (styczeń 2011)
VGChartz nie bierze pod uwagę sprzedanych gier na PC w dystrybucji elektronicznej a wersje pudełkowe biorą pod uwagę tylko z wybranych przez siebie regionów. Można sobie więc o kant dupy rozbić porównywanie sprzedaży gier na PC z konsolowymi na tym serwisie.
mam takie techniczne pytanko, czy na tą nową konsolę będą wychodzić jakieś gry strategiczne?
keicaM
Wiem o co ci chodziło ale z tego co widzę to nie umiałeś tego napisać.
Skoro są tańsze to dlaczego często nawet kilkukrotnie więcej gier się sprzedaje na konsolach?
przecież to stwierdzenie-pytanie to absurd... to tak jakbyś napisał, że gry na PC nie mogą być tańsze bo więcej ludzi kupuje gry na konsole...
Odpowiedź na twoje zamierzone pytanie to... na konsolach jest mniejsze piractwo (konsole 10mln graczy/8mln kupiło grę, PC 100mln graczy/2mln kupiło grę)(wartości abstrakcyjne:)
Nie wiem dlaczego tak wychwalając wydajnościową wyższość Intela nad AMD nie pomyśleliście o... ich cenie :) Pewnie Intel po prostu nie ma nic ciekawszego do zaoferowania w przedziale cenowym, który interesuje producentów konsol. Ewentualnie jeszcze żre mniej prądu.
Mogę się mylić, ale skoro Intel jest lepszy to nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Zawsze tak było że sprzedaż gier na konsole była większa niż na PC i nawet nie chodzi o to że ludzie wolą grać na konsolach trzeba też wziąść pod uwage piractwo które na PC sięga 60 czy nawet w niektórych krajach 80% sprawia
to że wydawanie gier "wysokobudżetowych" na PC jako platforme docelową to strzał w pięte ,wiele firm produkujących niegdyś tylko na PC musiało przeżucić się na konsole tylko i wyłącznie z potrzeby zarabiania $
Fakt,faktem konsole też da się piracić ale dalej jest to niewielki % w stosunku do pc wymagający odpowiednich przeróbek.W Polsce od zawsze bardziej popularne były PC i raczej się to nigdy nie zmieni jednek nie powinno mieć znaczenia na czym grasz tylko jak ta gra jest dobra.Ludzie grający z PC mają mam wrażenie z tym większe problemy bo ich interesowała głównie tylko lepsza grafika i fakt że można grać myszką i klawiaturą co jest wygodniejsze (i od zawsze stanowiące dla nich jakiś tam wyznacznik jakości gamingu).
@keicaM:
Oj chłopie wygłupiłeś się z tym VGChartz - są tak wiarygodni jak Neil Armstrong :) podkul ogonek i wyjdź.
@Soplic:
Dobrze prawisz! Polewam kielonka!
Wiadomo, że te specyfikacje są jak na razie plotkami, ale wątpię, żeby MS lub Sony pakowało się w projektowanie procków specjalnie pod swoje maszynki. Teraz, gdy mamy kryzys, gdy Sony stoi nad przepaścią, gdy w MS oddział odpowiedzialny za Xboxa nie generuje zysków - przypuszczam, że postawią na gotowe rozwiązania i to pewnie te tańsze (AMD).
@Spanky87
No to jak mają zamiar postawić na tańsze AMD to niech i finalna cena będzie tańsza, inaczej mniej osób im kupi te konsole.
Kovalow - o to właśnie mnie się rozchodzi :) korzystając z tańszych układów nie zaszokują potencjalnego nabywcy i nie dadzą jakiejś zaporowej ceny - chociaż mam dziwne przeczucia, że ta nowa generacja nie będzie taka tania mimo wszystko :/ we'll see...
@Spanky87
Czy coś przeoczyłem? Nadal nikt nie obalił teorii, że sprzedaż gier na PC jest żenująca w porównaniu do konsol. A o to się przecież rozchodzi.
@Soplic:
"Dobrze prawisz! Polewam kielonka!"
Dzieci nie mogą ani pić alkoholu, więc nie mogą też kupować i polewać innym.
@Soplic
Ani MS ani Sony nie projektuje procków, więc nie bredź nt. rzeczy o których nie masz pojęcia.
I dlaczego wszystkie tu dzieci plotkują tylko nt. Intela i AMD i nikt nie wspomina o IBM? Skoro do Xboxa 360 procki produkuje IBM? Pewnie dlatego, że gówniarze nie mają pojęcia, że IBM również produkuje procesory, bo nigdy nie mieli w swoim pudełku na biurku procka IBM!
eXtreme86 już ci podał przykłady dokładności VGChartz impertynencie, ale skoro cierpisz na jaskrę to przekleję jego wypowiedź:
Sprzedaż Wiedźmina według VGChartz: 320tys.
Sprzedaż Wiedźmina według CD Projekt: 1.7mln (stan na maj 2012) Sprzedaż Wiedźmina 2 na PC według VGChartz: 800tys.
Sprzedaż Wiedźmina 2 na PC według CD Projekt: 1.7mln (maj 2012) Sprzedaż Crysis według VGChartz: 690tys.
Sprzedaż Crysis według Crytek: 3mln (styczeń 2011)
BTW. Zabawne jak wszystkich wokół nazywasz dziećmi... uwierz, to że wyrósł ci jeden włosek na genitaliach jeszcze nie oznacza, że jesteś dorosły :) miłego dalszego ciskania :)
@Spanky87
Dlaczego interesujesz się dziecko owłosieniem moich genitaliów?
@Spanky87
Czy coś przeoczyłem? Nadal nikt nie obalił teorii, że sprzedaż gier na PC jest żenująca w porównaniu do konsol.
Sprzedaż gry FIFA 12
PS3: 6.28 mln
Xbox 360: 4.04 mln
PC: 0.42 mln (!)
Max Payne 3:
Xbox 360: 1.21 mln
PS3: 1.18 mln
PC: 0.23 mln (!)
Assassin's Creed III:
PS3: 4.51 mln
Xbox 360: 3.99 mln
PC: 0.53 mln
Need for Speed: Hot Pursuit (2010):
PS3: 2.42 mln
Xbox 360: 1.98 mln
PC: 0.27 mln (!)
Call of Duty: Modern Warfare 3:
X360: 14,5mln
PS3: 12,5mln
PC: 1,5mln
Crysis 2:
Xbox 360: 1.18 mln
PS3: 1.08 mln
PC: 0.63 mln
Battlefield 3:
Xbox 360: 6.61 mln
PS3: 6.16 mln
PC: 2.30 mln
Borderlands:
Xbox 360: 3.10 mln
PS3: 1.77 mln
PC: 0.09 mln (!)
GTA Vice City:
PS2: 21mln
PC: 700tys (!)
GTA 4:
Xbox 360: 8,5mln
PS3: 8mln
PC: 600tys
keicaM
Bo twojej teorii, a raczej faktów, nie da się obalić, a jak to napisałeś "dzieci" nie potrafią przyjąć tego do wiadomości, ja jestem graczem pc, bo go po prostu preferuje, ale przecież nie jestem tak zaślepiony i nie ma co dyskutować z faktami.
Jednak tu zawsze rodzi się dość ciekawe pytanie, czemu skoro gry pc tak marnie się sprzedają w stosunku do konsol, twórcy nadal robią owe gry na pc?
Różnica jest kolosalna, a permanentnie mówią o piractwie, więc po co, po co ten cały trud, żeby zarobić jakieś grosze?
Co ty sądzisz?
@kaszanka9
"czemu skoro gry pc tak marnie się sprzedają w stosunku do konsol, twórcy nadal robią owe gry na pc?"
Dobre pytanie, czemu PCtowcy bez końca płaczą, że dostają tylko porty gier z konsoli? Dlaczego nie dostają mega zoptymalizowanych gier pod swoją platformę? (oczywiście przy założeniu że istnieje cos takiego jak optymalizacja na tysiącach konfiguracji sprzętowo-programowych). Dlaczego takie duże firmy jak Rockstar "zastanawiają się" czy jest sens w ogóle wydawać swoje największe produkcje na PC (patrz: GTA V).
Ktoś podejmie się odpowiedzi na te pytania?
No i dalej wkleja te tabelki z VGC :D co za asior :D genialny jesteś chłopcze jeżeli jeszcze nie pojąłeś, o co chodzi :D
Ani MS ani Sony nie projektuje procków, więc nie bredź nt. rzeczy o
których nie masz pojęcia.
Kolejny przebłysk twojego geniuszu! :D radzę się doedukować w tej kwestii i sprawdzić kto zaprojektował procesor Cell. Podpowiem: IBM, Toshiba i Sony...
Aha i nie zpomnij dorzucić kilka tabelek z VGC :D
keicaM
Co ty masz z tymi dziećmi?? Stawiam, że właśnie przekroczyłeś magiczną barierę 13 lat i poczułeś się dorosły awansując do gimnazjum. Czy też może chcesz innych na tym forum sprowadzić do swojego poziomu rozwoju intelektualnego żeby znaleźć usprawiedliwienie dla swoich szczeniackich pyskówek? Wyraźnie chcesz udowodnić swoje racje na tym forum, ale nie uda ci się tego zrobić błaznując i atakując co chwilę swoich rozmówców. Weź sobie do serca moją radę i poproś kogoś starszego lub mądrzejszego o kilka lekcji ogłady.
Sprzedaż gry FIFA 12
PS3: 6.28 mln
Xbox 360: 4.04 mln
PC: 0.42 mln (!)
Max Payne 3:
Xbox 360: 1.21 mln
PS3: 1.18 mln
PC: 0.23 mln (!)
Assassin's Creed III:
PS3: 4.51 mln
Xbox 360: 3.99 mln
PC: 0.53 mln
Need for Speed: Hot Pursuit (2010):
PS3: 2.42 mln
Xbox 360: 1.98 mln
PC: 0.27 mln (!)
Call of Duty: Modern Warfare 3:
X360: 14,5mln
PS3: 12,5mln
PC: 1,5mln
Crysis 2:
Xbox 360: 1.18 mln
PS3: 1.08 mln
PC: 0.63 mln
Battlefield 3:
Xbox 360: 6.61 mln
PS3: 6.16 mln
PC: 2.30 mln
Borderlands:
Xbox 360: 3.10 mln
PS3: 1.77 mln
PC: 0.09 mln (!)
GTA Vice City:
PS2: 21mln
PC: 700tys (!)
GTA 4:
Xbox 360: 8,5mln
PS3: 8mln
PC: 600tys
Spanky87 twierdzi że te dane do gówno, ale nie potrafi zaprzeczyć, że gry na PC nie sprzedają się jak gówno. Hym... a może ktoś inny jest w stanie pomóc Spanky87 w tej jego gównianej argumentacji?
keicaM - to co tutaj nam pokazałeś to kilka rzeczy można ładnie opisać :P
To co podałeś z Crysisa 2 według VGChartz:
Crysis 2:
Xbox 360: 1.18 mln
PS3: 1.08 mln
PC: 0.63 mln
Czemu mogę łatwo udowodnić, że sprzedaż gier na PC może być ok?
Pierwszy Crysis sprzedał się grupo ponad 3mln, na SAMYM PC, tutaj Crysis 2, będąc wydanym na 3 platformach nie dobił do takiej liczby sprzedanych egzemplarzy. Tak wiec TYLKO PCtowy Crysis wyprzedził konsolowego, ciekawe nie?
Dane na ten temat: http://www.zuse.hessen.de/mm/Konrad_Zuse_Kongress_Yerli_Final.pdf
Wszystko na stronie 10.
Kolejne bzdury na temat Battlefielda 3:
Battlefield 3:
Xbox 360: 6.61 mln
PS3: 6.16 mln
PC: 2.30 mln
VGChartz podaje takie dane, zaś dane zarejestrowanych kopii mówią coś innego.
Stronka z danymi na temat zarejestrowanych kont: http://bf3stats.com/
Według niej, w BF3 bawi się w 2012 roku tyle ludzi:
PS3: 4.4mln
X360: 3.6mln
PC: 3.1mln
Nie muszę chyba pisać, że są to konta legalne? Tak wiec troszkę tutaj nie pasują dane z VGchartz.
No i dodam, że to konta zarejestrowane w 2012 roku, wiec nie ma tutaj uwzględnionych graczy którzy kupili grę jeszcze w 2011 roku, wiec i PC wersja jak i konsolowe maja znacznie większą bazę graczy.
Kolejna pierdoła:
GTA 4:
Xbox 360: 8,5mln
PS3: 8mln
PC: 600tys
Patrze na te VGChartz i się ciekawie dlaczego nawet obniżyłeś ilość sprzedanych kopii według VGChartz w wersji PC, PS3 i X360...
Nawet na własne dane się powoływać nie potrafisz O_O
Pare informacji dlaczego głupotę napisałeś:
- dane wersji PC to są dane TYLKO z Europy
- w dodatku TYLKO wersji retail
- zostały podane w 2008 roku, a nie zapomnijmy, że pod koniec tego roku wyszedł PCtowy GTA IV, więc nie badano długo tego jak gra sie sprzedała na tej platformie
- sam GTA IV sprzedał się w 25mln
- jeśli już wierzyć w VGChartz i dać nieco domysłów, to jak po 10mln mają wersje konsolowe (na VGChartz tyle maja, co pasuje do pewnych informacji które dawno zostały podane, zostaje 5mln pudelek które nie są przypisane do żadnej platformy tak wiec śmiem twierdzić, że sprzedaż wersji na PC wcale taka mała nie była
- ale to tylko luźne myślenie, ale pisanie, że nawet mln gra nie osiągnęła, powołując się na dane podane chwilę po premierze i TYLKO z wersji europejskiej, to pokazujesz jakiś śmieszny
Co do Vice City, podziel się z nami danymi, bo nawet VGChart mówi, że wersja na PS2 nie sprzedała 21mln, wiec jak narazie co do niektórych rzeczy, to jesteś chyba bajko pisarzem. JEśli juz mamy 21mln policzyć, to jedynie moze to wyjść dzięki połączeniu sprzedaży Vice City i Vice City Stories, wiec jeśli tak było, to ładnie naginasz swoje "fakty" O_O
Trzeba być też ułomem by wierzyć, że Borderlands sprzedał się na PC w 90 tysiacach O_O
Tu jest podobnie jak z GTa podane ilość pudelek z Europy chwile po premierze, czyli dane z dupy. Nawet nie maja poparcia tym, że gra sprzedała sie w ponad 6mln, a według "twoich" danych nie ma nawet 5...
Info o ilości sprzedanych kopii: http://www.dsogaming.com/news/borderlands-sold-6-million-units-borderlands-2-pc-will-be-the-best-version/
Teraz bardzo fajna rzecz, dlaczego nie powołuje się na dane z VGChartz.
Portal 2 według VGChartrz:
X360: 1.6mln
PS3: 1.38mln
PC: 0.62mln
Widzisz, PC przegrywa, ale dlaczego to daje?
Bo prawda jest taka, że wersja PC sprzedała się lepiej niż wersje konsolowe o czym Valve dało info, a VGChartz dalej tego nie poprawiło: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/08/30/portal-2-sold-more-copies-on-pc-than-consoles.aspx
Podobnie jest z Bioshockiem który według VGChartz to na X360 sprzedał ponad 2.5mln pudełek, a PC około 0.32mln, a w 2008 roku w jednym wywiadzie zostało powiedziane, że wersja PC sprzedała się w ponad 1mln, a już 4 lata od tego minęły, a tutaj nie poprawiono. I to tylko tyle, nigdy nie zostały podane dfane dotyczące faktycznej ilości sprzedanych egzemplarzy tej gry na X360, tylko wersja PC miała podane, ale też dawno temu. Ja sam grę kopiłem dopiero w 2010, a nie sądzę, by dalej się to trzymało TYLKO tego jednego mln. Przypuszczam, że1.5mln powinno dobić.
Innymi słowy, Twoja teza, że gry na PC słabo się sprzedają względem konsol jest do podwarzenia, ale też można zrobić inną rzecz.
Wiesz o tym, że gry wydane TYLKO na PC sprzedają się w ilościach porównywalnych co gry TYLKO na konsole?
Nie jedna sprzedaje sie w ponad 3mln, nawet więcej. więc nawet porównujac exy wyjdzie na to, ze PC wcale nie taki straszny. Tylko pytanie, dlaczego gry robione TYLKO na PC sprzedają się dobrze, a dlaczego gry robione jako porty z konsol słabiej, albo słabo.
Pomyśl nad tym i sam sobie to wywnioskuj.
A sie rozpisałem kurde.
A i jeszcze jedno. Następnym razem jak będziesz się na coś powoływał, odrób prace domową i poszukaj, dowiedz się, a nie bier z nieznanych źródeł, albo z VGChartz, bo jedynie czytający Cie będą brali Cie za trolla.
Wow Endex podziwiam Cię, że chciało Ci się tyle tłumaczyć temu cymbałkowi :) obawiam się jedynie, że to i tak do niego nie dotrze, bo to zwykły konsolowy beton :)
@Endex,
jeśli już wierzyć w VGChartz i dać nieco domysłów, to jak po 10mln mają wersje konsolowe (na VGChartz tyle maja, co pasuje do pewnych informacji które dawno zostały podane, zostaje 5mln pudelek które nie są przypisane do żadnej platformy tak wiec śmiem twierdzić, że sprzedaż wersji na PC wcale taka mała nie była
^^ Najlepiej zajrzeć do starych raportów fiskalnych Take 2. Wersja PC naprawdę sprzedała się dużo gorzej niż konsolowe. Oczywiście (i tu się 100% z Tobą zgadzam) na vgchartz nie ma się co powoływać, gdyż nie uwzględnia on sprzedaży cyfrowej - czyli odpadają wszelkie steamy, oryginy, ale też PSN i xboxlive. A np. wersja cyfrowa GTA IV na xbox live pomimo wieku wciąż jest w top 20 sprzedaży cyfrowej. Ta gra wciąż nieźle na konsolach schodzi.
Na PC IMO te 600 tys. jest nierealne, na pewno było więcej. Chociaż 5 mln.... - nie żartuj ;-) Przy pięciu bańkach premiera wiosną byłaby na X360, PS3 i PC. A nie takie czajenie się - może zrobimy na PC, a może nie, "przemyślimy sprawę"....
Anyway - vgchartz to kiepskie źródło, bo nie dość że uwzględnia tylko szacunkową sprzedaż pudełkową, to jeszcze często nie aktualizują danych. Czasem nawet wtedy kiedy już zaaktualizuje je wydawca, a to już są jaja.
lordpilot - spokojnie :)
Wiem, że GTA 4 sprzedało się słabo względem konsolowych :)
Pisałem, że to tylko takie luźne myślenie :P
Specjalnie napisałem pierdołę w odpowiedzi na parę głupot jakie on napisał.
Ogólnie sam sądzę, że z 2mln poszło na PC, możne maks 3 już tak bardziej optymistycznie, w 5 nie wierze :P
Nieprawda bo będzie mieć:
80-rdzeniowy procesor x640 od firmy AMD, taktowany zegarem 16,0 GHz,
10 kart graficznych obsługującą biblioteki DirectX 111.1 z procesorem graficznym taktowanym zegarem 8000 MHz,
80 GB pamięci RAM DDR30,
napęd Blu-ray o prędkości 60x, odczytujący 500 GB dyski,
HDMI 10.4a,
10x 802.11 a/b/n/g Wi-Fi,
10x USB 3.0.
Baju Baju x 10.
Endex
+1
W koncu ktos pozamiatal tego bezmozga.
keicaM, czekamy na nastepne "wiarygodne" zestawienia. Troll harder!
Czy to prawda, że wśród dzieci bardzo popularne jest używanie słowa "troll"?
"+1"? Kącik samouwielbienia?
Też ciekawe fakty, sprzedaż globalna w 2012 roku:
1. Call of Duty: Black Ops II (X360) sprzedano: 10,862,800 egzemplarzy (przez 7 tygodni)
2. Call of Duty: Black Ops II (PS3) 8,855,965 (7 tygodni)
3. Halo 4 (X360) 7,344,242 (8 tygodni)
4. Pokemon Black / White Version 2 (DS) 6,032,311 (28 tygodni)
5. FIFA Soccer 13 (PS3) 5,598,082 (14 tygodni)
6. New Super Mario Bros. 2 (3DS) 5,042,214 (23 tygodnie)
7. Just Dance 4 (Wii) 4,721,969 (13 tygodni)
8. Kinect Adventures! (X360) 4,565,200 (113 tygodni)
9. Assassin's Creed III (PS3) 4,379,420 (9 tygodni)
10. FIFA Soccer 13 (X360) 4,078,927 (14 tygodni)
Nie wiem dlaczego nie załapała się ani jedna gra z PC w TOP 10.
W TOP 30 mieści się tylko jedna gra PC - Diablo 3 na pozycji 14. Ciekawe jaka byłaby sprzedaż diablo na konsolach gdyby wyszła, można podejrzewać sugerując się statystykami innych gier multiplatformowych, że kilkukrotnie wyższa niż na PC.
keicaM - po pierwsze coś mnie się zdaje, żeś nawet nie przeczytał tego co napisałem.
Po drugie, nie od dziś wiadomo (wiadomo w sumie od paru lat, ale Ty jak zwykle nie wiesz nic) tego typu dane najczęściej nie uwzględniają gier PCtowych, gdyż nie ma żadnych firm monitorujących sprzedaży na owym rynku.
Po trzecie, Diablo znalazło się tam tylko dlatego, bo sam Blizzard wypuścił informacje na temat sprzedaży swojej gry.
Po czwarte, sam Diablo 3 sprzedał się już w ponad 10mln kopii, co jest wynikiem znacznie wyższym niż większość exów nawet z konsol, takie hity jak Uncharted 2 i 3, Metal Gear Solid 4, God of War 3 i inne nie dobiły do tej liczby przez całe swoje istnienie, wiec nie sądzę, że gdy Diablo 3 będzie miało premierę na konsolach, nagle sprzeda się 20, 30 czy nawet 50mln jak sugerujesz O_O
W sumie popatrzałem na Twoje konto i komentarze jakie wypisujesz.
Dojechałem do października tamtego roku i praktycznie ciągle piszesz jak to źle się sprzedają gry na PC O_O
Nawiedzony jakiś jesteś, nie dość, że Twoje dane są po prostu śmieszne, to z każdym kolejnym piszesz coraz większą głupotę.
Proszę poczytaj o tym o czym próbujesz z kimś rozmawiać, bo ty nic nie wiesz...
Tyle ode mnie i raczej tutaj nie wrócę, niestety nie lubię rozmawiać ze ścianą.
Diablo ma swoją historię, rzesze fanów na całym świecie, ludzie stali w kolejkach od białego rana czekając na pracownika sklepu którzy wpuści ich do środka aby kupić wyczekaną grę. Dlaczego jedna gra miała by być złotym środkiem dla piractwa na komputerach, skoro cała reszta sprzedaje się jak nie miernie, to przynajmniej nieporównywalnie gorzej ? Co jest takiego wartego odnotowania co rzutuje na cała branże, by posługiwać sie tym jednym przykładem ?
@Endex
Przeczytałem co napisałeś wczesniej szczególnie podobały mi się fragmenty gdy:
- zauważyłeś że zaniżyłem ilośc sprzedanych kopii gier na konsolach (cóż podałem stare dane, widac ze sa juz nowsze)
- fragment o sprzedazy Portala 2, a wiesz że każdy kto kupił Portala 2 na PS3 dostał tez GRATIS wersje na PC?
- wzmianka o sprzedazy Crysisa 1 na PC, który jest na steamie co jakiś czas rozdawany praktycznie za darmo (przysłowiowy 1$), ale najwazniejsze to to że na konsolach pojawił dopiero NIEDAWNO jako gra Arcade (czyli niższej kategorii od "gier na żądanie" GOD)
- szkoda że nie wspomniałeś też o Portal 1, który był już wielokrotnie na steamie do pobrania całkowicie za darmo
@Endex
"co jest wynikiem znacznie wyższym niż większość exów nawet z konsol, takie hity jak Uncharted 2 i 3, Metal Gear Solid 4, God of War 3 i inne nie dobiły do tej liczby przez całe swoje istnienie"
Best selling games on consoles:
Wii Sports (79.60 million) - Wii (ex./bundled)
Super Mario Bros. (40.24 million) - NES (bex/undled)
Mario Kart Wii (32.44 million) - Wii
Wii Sports Resort (30.14 million) - kolejny ex dla Wii
New Super Mario Bros. (29.09 million) - Nintendo DS
Wii Play (28.02 million) - ex dla Wii
New Super Mario Bros. Wii (26.26 million) - Wii
Wii Fit (22.67 million) - Wii
Super Mario World (20.60 million) - SNES
Wii Fit Plus (20.48 million) - Wii
Nintendogs All versions (23.64 million) - Nintendo DS
Mario Kart DS (22.57 million) - Nintendo DS
Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day! (18.96 million) - Nintendo DS
Super Mario Bros. 3 (18 million) - NES
Kinect Adventures (18 million) - ex. xbox 360
Grand Theft Auto: San Andreas (17.33 million approximately) - PS2
Pokémon Diamond and Pearl (17.57 million) - Nintendo DS
Call of Duty: Black Ops (16mln) - xbox 360
Sonic the Hedgehog (over 15 million) - Sega
Brain Age 2: More Training in Minutes a Day! (14.83 million) - Nintendo DS
Pokémon Black and White (14.71 million) - Nintendo DS
Gran Turismo 3: A-Spec (14.89 million approximately) - PS2
Call of Duty: Modern Warfare 3 (13,7 mln) - xbox 360
Call of Duty: Modern Warfare 2 (12.9 million) - xbox 360
Super Mario 64 (11.62 million) - N64
Gran Turismo 4 (11.6 million approximately) - PS2
Pokémon HeartGold and SoulSilver (11.90 million) - Nintendo DS
Animal Crossing: Wild World (11.51 million) - Nintendo DS
Super Smash Bros. Brawl (10.79 million) - Wii
Super Mario Galaxy (10.68 million) - Wii
Super Mario Bros. 2 (10 million) - NES
Gran Turismo (10.85 million shipped) - Playstation
Final Fantasy VII (10 million, includes Final Fantasy VII International) - Playstation
Gran Turismo 2 (9.37 million shipped) - Playstation
Grand Theft Auto: Vice City (9.21mln) - PS2
Gran Turismo 5 (9.19 million) - PS3
Halo 2 (9mln)- Xbox
Halo 3 (8mln) - xbox 360
[...] dalej wymiękłem z kopiowaniem ;)
A teraz top lista gier wszechczasów dla PC, jest bardzo, bardzo skromna:
The Sims 2 (20 million)
The Sims (16 million shipped)
Half-Life 2 (12 million; may include sales on other platforms)
Battlefield 2 (11 million)
StarCraft (11 million)
Diablo III (10 million)
The Sims 3 (10 million)
Half-Life (9.3 million, zawiuera też wersje sprzedane na PS2)
Minecraft (9 million)
Podsumowując sprzedaż na PC, Diablo wyprzedziło już Minecrafta i Simsy 3, ale nadal daleko, bardzo daleko do lidera czyli Simsy 2 i Simsy 1.
Info:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games
Przy okazji diablo 3 jest doskonałym zaprzeczeniem tłumaczenia złodzieji, znaczy piratów że nie kupuja gier bo ich nie stać. A gdy wychodzi jedna z najdroższych gier w historii PC to sprzedaje się ona jak świeże bułeczki, i nawet brakuje jej w sklepach. tpo jak to jest z tym piractwem? Kradną dzieci bo ich nie stać, czy po prostu sa złodziejami kradną z torrentów słasnośc intelektualną? Złodziej pozostanie zlodziejem?
@up
Kogoś, kto piractwo nazywa złodziejstwem, ciężko traktować poważnie.
Also, 10mln sprzedanych kopii Diablo miało pół roku temu.
keicaM - wow same hity mario i pokemon. Co kogo to obchodzi? Każdy gra na czym lubi.
Kogoś, kto piractwo nazywa złodziejstwem, ciężko traktować poważnie.
Tuminure - mógłbyś więc określić tą subtelną różnicę? Czy masz może na myśli zdolność wirtualnego dobra do rozmnażania się niczym pączkujące drożdże ? W takim ujęciu rzeczywiście w teorii nic nie zostało zabrane dosłownie...ale "wątpliwość moralna" chyba taka sama.
Sprzedaż gier na PC nigdy tak naprawdę nie była niska. Nie znam aktualnych danych - mam tylko ocenę wartości całego rynku gier (sprzedaży) z drugiej połowy 2011 r. wraz z przewidywaniami - wykres od nvidii (chyba wrzesień 2011). Przewidywania na 2013-2014 można o kant dupy rozbić, bo w 2011 nie było nic wiadomo o nowej generacji konsol, a jeśli wyjdą 2013-2014 to na pewno sprzedaż gier na PC nie dogoni sprzedaży na konsolach.
Jasne, że z wykresu wynika, że sprzedaż gier na PC jest niższa niż na konsole, ale mógłbym zaryzykować, że w rozbiciu na poszczególne platformy (xbox, ps3, wii) wartość sprzedaży gier na PC jest największa. Przerobienie wersji xboxowej na ps3 jest pewnie co najmniej tak samo trudne (jak nie trudniejsze) jak przerobienie ją na PC. To że sprzedaż poszczególnych tytułów jest mniejsza na PC znaczy tylko tyle że są inne oczekiwania do gry na poszczególnych platformach, ale rynek gier PC to bardzo duży kawałek tortu - obecnie pewnie największy (strzelam) - tyle, ze ciężej go ugryźć. Zaraz pewnie ktoś powie, że spora część tej sumy na PC to WOWy i inne "dziwactwa". Tak - ale to są też gry - ludzie chcą w to grać i za to płacić - tyle. Sam w życiu nie wydałbym złamanej złotówki na nowego CODa, ale minecrafta kupiłem w ciemno (nie dla mnie - nie moje klimaty) bo przynajmniej ktoś się postarał sprzedać mi nowy pomysł, a nie oskryptowany do bólu odgrzewany kotlet.
@keicaM
Dlaczego takie duże firmy jak Rockstar "zastanawiają się" czy jest sens w ogóle wydawać swoje największe produkcje na PC (patrz: GTA V).
Ktoś podejmie się odpowiedzi na te pytania?
Zastanawiają się bo każda firma chce zarobić - produkt i tak pochłonął budżet - port to tylko jego drobny ułamek, a nikt nie pogardzi nawet kilkuset tysiącami dodatkowo sprzedanych kopii. W rynku PC są pieniądze, ale nie oznacza to, że każda gra która dobrze sprzeda się na konsole sprzeda się też dobrze na PC i vice versa (nie - nie chodzi mi o jakąś ambitność gry, lepszość czy inne bzdury - po prostu preferencje graczy poszczególnych platform).
Co do samego tematu - moc konsoli przy obecnej generacji również była słabsza na starcie w porównaniu do PC, ale nie zmieniało to faktu, ze gry były jak najbardziej ładne, nawet bardzo. W sumie od wyjścia geforce 8800 konsola już wyraźnie nie nadążała (2007) ale to i tak nie ma znaczenia, bo to jednak konsole do dziś kreują jak ma wyglądać grafika w dzisiejszych grach (dx 10 i dx 11 dużo nie zmienił). Zresztą widać to również po sprzęcie - karty o podobnej mocy wydawane przez nvidia najmocniejsze 8800 GT, 9800GT, GTS 250, GTS 450 - te karty dzielą lata, a przyrostu mocy jakoś nie widać (wiem - inna półka cenowa, ale jednak takiego zastoju nigdy nie było). Tak czy inaczej, patrząc na przypuszczalną specyfikację nowej generacji można przypuszczać, że sytuacja będzie podobna do obecnej - niby niższa moc, ale jednak wystarczająca na najbliższe kilka lat i nikt płakać nie powinie.
(moc konsol w porównaniu do PC)
http://www.destructoid.com/nvidia-pc-game-sales-will-surpass-console-game-sales-212102.phtml
mógłbyś więc określić tą subtelną różnicę?
Przy kradzieży kluczowym elementem jest to, że skradziony przedmiot zmienia właściciela. Osoba, której skradziono cokolwiek, nie ma dostępu do tej rzeczy.
W takim ujęciu rzeczywiście w teorii nic nie zostało zabrane dosłownie...ale "wątpliwość moralna" chyba taka sama.
Nie jest taka sama. Nie pochwalam piractwa ale nie można tego stawiać na równi z kradzieżą. Szkodliwość piractwa jest znacznie mniejsza (porównując jednego pirata komputerowego, do jednego złodzieja).
Nie jest taka sama. Nie pochwalam piractwa ale nie można tego stawiać na równi z kradzieżą. Szkodliwość piractwa jest znacznie mniejsza (porównując jednego pirata komputerowego, do jednego złodzieja).
Co nie zmienia faktu, że szkodliwość dla rynku gier jest porównywalna. Nie ma generowanego zysku, nie ma kontynuacji nieraz bardzo dobrych serii (i nawet pasja tworzenia niczym boskie natchnienie nie pomoże). Niestety nie każda dobra gra jako to się mówi "obroni się sama". Piractwo stanowi jeden z czynników sięgania po abstrakcyjne rozwiązania typu "Free" to play.
Co nie zmienia faktu, że szkodliwość dla rynku gier jest porównywalna
Szkodliwość pojedynczego pirata jest znacznie mniejsza. Problemem jest skala piractwa.
keicaM - nie wiem dlaczego, ale odpowiem.
zauważyłeś że zaniżyłem ilośc sprzedanych kopii gier na konsolach (cóż podałem stare dane, widac ze sa juz nowsze)
Nie tylko konsolowych, także PCtowych, tak też nie zauważyłeś, że dane z wersji PCtowych to dane TYLKO wersji reital, tylko z Europy i dane podane troszkę po premierze, bodaj jeszcze w grudniu 2008 roku, a nie muszę chyba przypominać, że GTA 4 na PC wyszło właśnie w grudniu 2008 O_O
To tylko pokazuje jak Twoje dane są denne.
fragment o sprzedazy Portala 2, a wiesz że każdy kto kupił Portala 2 na PS3 dostał tez GRATIS wersje na PC?
To nie ma nic do rzeczy. Co z tego, że dają Portala 2 gratis, skoro Valve samo powiedziało,że gra się SPRZEDAŁA lepiej na PC. Znasz chyba to słowo nie? Sprzedać, czyli ktoś kupił, a nie dostał za free. Na Twoje nieszczęście, portal na PC sprzedał się lepiej więc możesz skończyć swoje wywody.
wzmianka o sprzedazy Crysisa 1 na PC, który jest na steamie co jakiś czas rozdawany praktycznie za darmo (przysłowiowy 1$), ale najwazniejsze to to że na konsolach pojawił dopiero NIEDAWNO jako gra Arcade (czyli niższej kategorii od "gier na żądanie" GOD)
Znowu...
Wiesz, że Crysis wyszedł w 2007 roku nie? Wiesz, że dane o 3mln sprzedanych kopii zostały podane w PC Gamerze w 2008 roku? Na Twoje nieszczęście, są to dane tylko wersji PC, czyli nie wlicza się w to słabszej wersji konsolowej, tak i ta gra rok po przemierze nie miała takich obniżek o jakich piszesz.
szkoda że nie wspomniałeś też o Portal 1, który był już wielokrotnie na steamie do pobrania całkowicie za darmo
Tak jak z Portalem 2, darmowe nie są wliczane, tak samo jak niedawne darmowe Metro też nie będzie wliczane w sprzedane kopie na PC, co i nie powoduje, że Portal słabo się sprzedał, bo Orange Box miał wielu nabywców na PC.
Teraz co do listy gier.
- po pierwsze, porównując sprzedaż, porównujesz gry z dzisiejszej generacji, do gier tej samej generacji
- po drugie, na Twojej liście praktycznie są same gry od Nintendo, widać, gry Xboxa i PS3 nie maja takiego brania jak nawet PCtowy ex, co tylko potwierdza to co pisałem
- po trzecie, nie ma to jak porównywać sprzedaż z gier która mają nawet po 20 lat, z grą która ma z 7 miesięcy O_O
- nie porównuje się sprzedaży gier z konsol przenośnych do platform większych, powodem jest popularność małych konsolek. DS sprzedał się w większej ilości niż PS3 i X360 razem wzięte, co więcej, wiele mln jeszcze ponad to
- po czwarte, czołówka Twojej listy to gry dodawane do konsoli i nie wiedzieć dlaczego były liczone jako sprzedane egzemplarze
- gry z Mario, nawet będąc największym szitem (na szczęście nie są), będą się sprzedawać, jedna gra z tej marki, potrafi sprzedażą przyćmić, exy z danego roku obu konsol konkurencji, wiec podawanie tego jako przykład, pokazuje tylko, że nie masz przykładów z Twojej konsoli jaką jest Xbox, tak wiec znów potwierdzasz to co wyżej napisałem.
- po piąte, na Twojej liście pojawiło się dużo multiplatform, kogo chcesz oszukać? Mowa tutaj o exach, a multiplatformy to nie exy
Przy okazji diablo 3 jest doskonałym zaprzeczeniem tłumaczenia złodzieji, znaczy piratów że nie kupuja gier bo ich nie stać. A gdy wychodzi jedna z najdroższych gier w historii PC to sprzedaje się ona jak świeże bułeczki, i nawet brakuje jej w sklepach. tpo jak to jest z tym piractwem? Kradną dzieci bo ich nie stać, czy po prostu sa złodziejami kradną z torrentów słasnośc intelektualną? Złodziej pozostanie zlodziejem?
I po raz kolejny pokazałeś, ze nic nie wiesz.
Wytłumaczę Ci to.
Nie ważne kiedy, każda gra od Blizzarda w Polsce tyle kosztuje.
Pytanie dlaczego? Może jakiś stary nie jestem, ale pamiętam czasy Atari, kiedy wychodził Diablo 1 też był drogi jak na polskie warunki. Diablo 2, Starcrafty też. Dzisiejsza dzieciarnia nie pamięta tamtych czasów wiec nie wie, że ich gry zawsze były drogie i był ku temu powód.
Wiesz, że kupujac wersję polską możesz grać w angielska, niemiecka itp.?
Kupisz tą grę w anglii, a i tak możesz grać w wersję polską. To jest właśnie powodem, żeby np. tacy niemcy czy anglicy nie kupowali od nas za pół ich ceny, bo by mieli to samo, ale taniej. Chyba tylko ruskie maja swoją wersję, która nie działa w innych regionach. Co więcej, TYLKO W POLSCE gry na PC są tak tanie, na świecie cena gier Blizzarda jest standardowa, u nas światowy standard, okazuje się grą za 200zł. Obadaj ceny gier na steamie jak wyjdzie nówka, będziesz widział normalna cenę, bardzo podobną, albo identyczna co gry Blizzarda.
To jest powód wyższej ceny.
Co do samego piractwa, nie mam zamiary gadać na tematy które dotyczą hipokrytów.
Szkodliwość pojedynczego pirata jest znacznie mniejsza. Problemem jest skala piractwa.
Nie sposób się nie zgodzić z tym stwierdzeniem. Szkoda, że wiele osób masowo ściągając gry z internetu nie uświadamia sobie, że wbijają kolejne gwoździe do trumny dla niejednokrotnie lubianych przez siebie serii. I często ograniczenia finansowe nie mają z tym nic wspólnego. Ja tam wolę mieć jedną grę na pół roku i wesprzeć deweloperów niźli zasysać ile wlezie...niestety rynek PC z tym właśnie się kojarzy.
Konsole stanowią obecnie w moim odczuciu podejście jakościowe a PC ilościowe (nieszczęsne MMO i "Free" to play)...ale to tylko moje spostrzeżenie.
Nie sposób się nie zgodzić z tym stwierdzeniem.
Czyli chcesz powiedzieć, że piractwo jest tak samo szkodliwe, co kradzież?
Wyobraź sobie sytuację w której każdy pirat bezkarnie w tym miesiącu ściąga z internetu kilkadziesiąt gier o łącznej wartości np. 3000zł.
A teraz wyobraź sobie, że każdy z tych piratów wyjdzie z domu, pójdzie do sklepu i bezkarnie ukradnie z półki sklepowej produkty o łącznej wartości 3000zł.
Co jest bardziej szkodliwe?
Szkoda, że wiele osób masowo ściągając gry z internetu nie uświadamia sobie, że wbijają kolejne gwoździe do trumny dla niejednokrotnie lubianych przez siebie serii
Szkoda, że większość z tych osób nigdy by nie kupiło tych gier. Mniej fanów gry, oznacza mniejszą sprzedaż.
Czyli chcesz powiedzieć, że piractwo jest tak samo szkodliwe, co kradzież?
Nie, nie stawiam tu znaku równości jeśli chodzi o szkody poniesione przez osobę fizyczną. Dlatego napisałem: "Nie sposób się nie zgodzić z tym stwierdzeniem".
ciekawe jaka będzie cena za te paskuctwa?
Best selling games on consoles:
Wii Sports (79.60 million) - Wii (ex./bundled)
Super Mario Bros. (40.24 million) - NES (bex/undled)
Mario Kart Wii (32.44 million) - Wii
Wii Sports Resort (30.14 million) - kolejny ex dla Wii
New Super Mario Bros. (29.09 million) - Nintendo DS
Wii Play (28.02 million) - ex dla Wii
New Super Mario Bros. Wii (26.26 million) - Wii
Wii Fit (22.67 million) - Wii
Super Mario World (20.60 million) - SNES
Wii Fit Plus (20.48 million) - Wii
Nintendogs All versions (23.64 million) - Nintendo DS
Mario Kart DS (22.57 million) - Nintendo DS
Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day! (18.96 million) - Nintendo DS
Super Mario Bros. 3 (18 million) - NES
Kinect Adventures (18 million) - ex. xbox 360
Grand Theft Auto: San Andreas (17.33 million approximately) - PS2
Pokémon Diamond and Pearl (17.57 million) - Nintendo DS
Call of Duty: Black Ops (16mln) - xbox 360
Sonic the Hedgehog (over 15 million) - Sega
Brain Age 2: More Training in Minutes a Day! (14.83 million) - Nintendo DS
Pokémon Black and White (14.71 million) - Nintendo DS
Gran Turismo 3: A-Spec (14.89 million approximately) - PS2
Call of Duty: Modern Warfare 3 (13,7 mln) - xbox 360
Call of Duty: Modern Warfare 2 (12.9 million) - xbox 360
Super Mario 64 (11.62 million) - N64
Gran Turismo 4 (11.6 million approximately) - PS2
Pokémon HeartGold and SoulSilver (11.90 million) - Nintendo DS
Animal Crossing: Wild World (11.51 million) - Nintendo DS
Super Smash Bros. Brawl (10.79 million) - Wii
Super Mario Galaxy (10.68 million) - Wii
Super Mario Bros. 2 (10 million) - NES
Gran Turismo (10.85 million shipped) - Playstation
Final Fantasy VII (10 million, includes Final Fantasy VII International) - Playstation
Gran Turismo 2 (9.37 million shipped) - Playstation
Grand Theft Auto: Vice City (9.21mln) - PS2
Gran Turismo 5 (9.19 million) - PS3
Halo 2 (9mln)- Xbox
Halo 3 (8mln) - xbox 360
[...] dalej wymiękłem z kopiowaniem ;)
A teraz top lista gier wszechczasów dla PC, jest bardzo, bardzo skromna:
The Sims 2 (20 million)
The Sims (16 million shipped)
Half-Life 2 (12 million; may include sales on other platforms)
Battlefield 2 (11 million)
StarCraft (11 million)
Diablo III (10 million)
The Sims 3 (10 million)
Half-Life (9.3 million, zawiuera też wersje sprzedane na PS2)
Minecraft (9 million)
A teraz podzielmy tą listę według platform.
Wii:
Wii Sports (79.60 million) - Wii (ex./bundled)
Mario Kart Wii (32.44 million) - Wii
Wii Sports Resort (30.14 million) - kolejny ex dla Wii
New Super Mario Bros. Wii (26.26 million) - Wii
Wii Play (28.02 million) - ex dla Wii
Wii Fit (22.67 million) - Wii
Wii Fit Plus (20.48 million) - Wii
Super Smash Bros. Brawl (10.79 million) - Wii
Super Mario Galaxy (10.68 million) - Wii
NES:
Super Mario Bros. (40.24 million) - NES (bex/undled)
Super Mario Bros. 3 (18 million) - NES
Super Mario Bros. 2 (10 million) - NES
SNES:
Super Mario World (20.60 million) - SNES
DS:
New Super Mario Bros. (29.09 million) - Nintendo DS
Nintendogs All versions (23.64 million) - Nintendo DS
Mario Kart DS (22.57 million) - Nintendo DS
Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day! (18.96 million) - Nintendo DS
Pokémon Diamond and Pearl (17.57 million) - Nintendo DS
Brain Age 2: More Training in Minutes a Day! (14.83 million) - Nintendo DS
Pokémon Black and White (14.71 million) - Nintendo DS
Pokémon HeartGold and SoulSilver (11.90 million) - Nintendo DS
Animal Crossing: Wild World (11.51 million) - Nintendo DS
Xbox 360:
Kinect Adventures (18 million) - ex. xbox 360
Call of Duty: Black Ops (16mln) - xbox 360
Call of Duty: Modern Warfare 3 (13,7 mln) - xbox 360
Call of Duty: Modern Warfare 2 (12.9 million) - xbox 360
Halo 3 (8mln) - xbox 360
Xbox:
Halo 2 (9mln)- Xbox
PS2:
Grand Theft Auto: San Andreas (17.33 million approximately) - PS2
Gran Turismo 3: A-Spec (14.89 million approximately) - PS2
Gran Turismo 4 (11.6 million approximately) - PS2
Grand Theft Auto: Vice City (9.21mln) - PS2
PS1:
Gran Turismo (10.85 million shipped) - Playstation
Final Fantasy VII (10 million, includes Final Fantasy VII International) - Playstation
Gran Turismo 2 (9.37 million shipped) - Playstation
PS3:
Gran Turismo 5 (9.19 million) - PS3
Sega:
Sonic the Hedgehog (over 15 million) - Sega
PC:
The Sims 2 (20 million)
The Sims (16 million shipped)
Half-Life 2 (12 million; may include sales on other platforms)
Battlefield 2 (11 million)
StarCraft (11 million)
Diablo III (10 million)
The Sims 3 (10 million)
Half-Life (9.3 million, zawiuera też wersje sprzedane na PS2)
Minecraft (9 million)
Wydaje mi się, że PC wypada całkiem nieźle na tle innych platform. Ale po co przedstawić obiektywną interpretację danych, jak można trollować.
@keicaM
Dobre pytanie, czemu PCtowcy bez końca płaczą, że dostają tylko porty gier z konsoli?
To zapytaj tych co płaczą.
Dlaczego nie dostają mega zoptymalizowanych gier pod swoją platformę?
Błędne pytanie tendencyjne, dostają, ale w bardzo niewielu grach. Często tych opartych o silnik, który można licencjonować, choć nie zawsze.
Dlaczego takie duże firmy jak Rockstar "zastanawiają się" czy jest sens w ogóle wydawać swoje największe produkcje na PC (patrz: GTA V)
Czy masz oficjalne stanowisko w tej sprawie od R? Skoro chcesz konkretnych odpowiedzi, to nie mogę ci odpowiedzieć na to bo nie wiem czy R się zastanawia, nie pytałem ich, nie wiem co ich zarząd myśli i czym się kierują, ani jaki jest ich stosunek do wersji pc.
TAK WIĘC odpowiedziałem ci co myślę.
CZY TERAZ przestaniesz się wykręcać i odpowiesz mi na pytanie, bo cały wątek wklejasz statystyki, a nie podejmujesz dyskusji, no to jak walimy to walimy na całego. nie?
CZEMU, skoro gry pc tak słabo się sprzedają, tak mało zarabiają, tak wielkie jest piractwo, tak bardzo gracze pc narzekają i płaczą jak to piszesz, no same minusy, firmy nadal wydają te gry na pc? Dlaczego?
Bardzo proszę odpisz co ty uważasz.
@kaszanka9
"Czy masz oficjalne stanowisko w tej sprawie od R?"
Oficjalne stanowisko w kwestii GTA 5 od Rockstar jest takie:
brak planów wydania gry na PC, podany termin wydania na konsole.
@kaszanka9
"To zapytaj tych co płaczą."
Pytam, ale nie sa w stanie merytorycznie odpowiedzieć, wyzywają tylko od gówien i trolli :] (dzieci? brak dojrzałości? jedno i drugie?)
@kaszanka9
"CZEMU, skoro gry pc tak słabo się sprzedają, tak mało zarabiają, tak wielkie jest piractwo, tak bardzo gracze pc narzekają i płaczą jak to piszesz, no same minusy"
W pełni zgadzam się z Tobą, same minusy. Kwestionowałbym tylko, skalę piractwa, bo nie dysponuje w tej chwili żadnymi danymi, faktami na ten temat.
Dziwię się jednoczesnie, że niektórzy wyrózniają mniejsze złodziejstwo od większego. Tłumaczyć się w sądzie, że on jest przecież większym przestępca ode mnie! Tak może i jest ale obydwaj jesteście przestępcami , bo obydwaj łamiecie prawo. To taka ze strony piracików nędzna próba usprawiedliwiania, oczyszczania się z kradzieży własności intelektualnych? A jednoczesnie zamiast kupowac gry (swoich ulubionych serii gier) nie kupując, czyli nie dając zarobić firma je wypuszczającym, dzieci jednoczesnie wbijaja gwóźdź do trumny swojej ulubionej grze., A przykład Diablo 3 i wielu innych gier pokazał, ze przyczyna piractwa nie są wysokie ceny gier, czy brak pieniędzy na kupno gier, jest po prostu złodziejstwo i chciwość, najcześniej dzieci.
Dziwię się jednoczesnie, że niektórzy wyrózniają mniejsze złodziejstwo od większego
Nikt nie wyróżnia mniejszego złodziejstwa od większego.
Zaledwie rozróżniam dwa różne pojęcia - piractwo i złodziejstwo (kradzież). Inne paragrafy, inne konsekwencje i tak dalej. Może przyrównasz piractwo do morderstwa, jeżeli przestępstwo to przestępstwo?
Jezu . Znów PC-towcy GÓRĄ! Po cholere nowe konsole skoro ich moc obliczeniowa nie dorównuje dostępnym już teraz procesorom . Na przykład już nie młody AMD Phenom x6 przy 4.0Ghz ma prawie 2X więcej mocy niż te 8x1.6Ghz . Jedynym jak dla mnie plusem jest ram PS4 , ale obecnie gdy możemy spokojnie włożyc sobie 16gb do pc... na jedno wychodzi , gry na konsole kosztują o wiele więcej niż na pc ... choc zbudowanie pc na 4 lata kosztuje ok.3-4tyś na nowych częściach to zwraca się po 2 latach . Przeliczając pieniądze jakie byśmy wydali na konsolkę .
@MrokuX
Skoro rzekomo granie w gry na PC jest tańsze to dlaczego gracze wolą grać na konsolach? (patrz poprzednia dyskusja której nie chciało ci sie przeczytać)
W tej branży nic się nie zwraca, w twej branży wszystko szybko traci na wartości. Kup sprzet za 4 patyki to po roku będzie wart połowę, a ten mówi że coś mu się zwraca bo gry sa tasze. A zwraca to się inwestycja.
Co za debile wkładają AMD do konsoli??? Mam nadzieje że sony da jakiś lepszy procek do swojej ps-ki.
Skoro rzekomo granie w gry na PC jest tańsze to dlaczego gracze wolą grać na konsolach? (patrz poprzednia dyskusja której nie chciało ci sie przeczytać)
Bo nie zawsze ludzie wybieraja co tansze? DLa niektorych konsola to wygoda i wola zaplacic wiecej ale zyskaja wygode.
wszyscy mówią że PC jest lepszy jeśli chodzi o granie .mówią tak bo gry są tańsze niż gry na konsole. konsola służy do grania a nie komputer na którym ryzykujemy kupując gre czy zadziała. więc nie lepiej dołożyć troche pieniędzy i grać wygodniej i pewniej
?
@UP
ogólnie gry na pc to taki dodatek, zawsze służył do pracy, pierwszy komp właściwie tylko liczył, teraz tak się złożyło że służy dzieciom do gier bo każdy w domu ma. U mnie słuzy głównie do neta, filmów muzyki itd, sporadycznie jakaś gra - powiedziałbym że bardziej preferuje laptopa niż typowego pc.
Wicio14 Jakie ryzyko czy pójdzie? Komp 2,5k i ci każda gra pójdzie bo zapewne tyle bd kosztował komputer gdy już next geny wyjdą wystarczający do odpalenia nowych tytułów... Ja kupiłem wcześniejszego kompa za 990zł bodajże w 2007 roku i chodzą mi wszystkie gry na wysokich detalach w hd ready i 25-30 klatkach, gdzie konsola ma problem z 480p i średnimi czy tez niskimi detalami w grach narzuconymi nam przez twórców, z tego co pamiętam kiedyś póki nie było shitboxów i PS tak popularnych to polaczki tak nie szczekali japami że konsola jest do grania tylko każdy napierdzielał na komputerze w takie tytuły jak NWN, BG, ID, Planscape Torment, Gothic 1,2, Przygodówki typu King's Quest, Torrin's Passage i nie było pieprzenia że komputer służy do pracy albo że coś ryzykujemy... Lepiej dołożyć i mieć wygodniejsze i pewniejsze granie? Człowieku bredzisz, sterowanie padem w FPS'ach czy strategiach to ja sobie nie wyobrażam czy też w Hack'n'Slash. Co do pytania tak PC jest lepszy, lepszy komfort gry w sterowaniu, lepsza jakość, wydajność, płynność.
Alphalyr "ogólnie gry na pc to taki dodatek, zawsze służył do pracy, pierwszy komp właściwie tylko liczył, teraz tak się złożyło że służy dzieciom do gier bo każdy w domu ma" Dzieciom? W tobie naprawdę aż kipi hate do PC'tów... Gry na PC to dodatek? No faktycznie szczególnie że UBI już się łasi do PC'towców co nie? Powiem ci tak średnia wieku grających na PC'tach jest większa niż średnia wieku grających na konsolach i tyle w temacie, a co do gier na PC ze to dodatek to hmm jesteś w błędzie i przestan wjeżdżać non stop na PC'ty, wiemy że ci się nie podobają ale gówno nas to obchodzi, gdyby faktycznie były dodatkiem to twórcy by nie przykładali takie wagi do gier i każda ale to każda gra miała by port spieprzony. "U mnie słuzy głównie do neta, filmów muzyki itd, sporadycznie jakaś gra - powiedziałbym że bardziej preferuje laptopa niż typowego pc." I co nas to interesuje? To u ciebie, sporadycznie jakaś gra hmm, gdyby wiedźmin 3 nie wychodził na konsole to pewnie pierwszy był bys w sklepie po nowego kompa z mamą. Jakim ty jesteś hipokrytą to nie mam pytań... Kiedyś padło fajne zdanie od jednego z developerów "Gdyby nic nas nie ograniczało (czyt konsole) mielibyśmy grafikę tak bardzo fotorealistyczną że ciężko by nam było odróżnić od rzeczywistości". I przestań siać hejt na komputery bo to się żałosne robi, razem z twoją personą, nie podobają ci się PC'ty ok mam to w dupie, każdy ma prawo do własnego zdania ale przestań je hejtować w każdym możliwym wątku od exów na PS do wątków dotyczących PC'towcyh releasów... P.S. I nie odpisuj mi proszę, bo mam dość już czytania twoich bzdurych zawistnych fanboyskich komentarzy idź do swojego shistation którego ci mamusia kupiła...
W Polsce wygra pewnie Xbox bo łatwiejszy do przerobienia taka jest prawda u nas to nawet logiczne