Dark Souls II będzie przystępniejszą grą – zapowiada From Software
Nic nie stoi na przeszkodzie by byla wciaz trudna i dostepniejsza, to wciaz zalezy od developerow. Gra byla fajna ale jesli cala gra ma polegac na tym na chodzeniu z tarcza i wogol przeciwnika to ja wysiadam. Znajac zycie bedzie tak jak FC3, Hitman czy SC, im latwiej tym wieksze pieniadze.
Z walk z bossami zrobi się QTE, dorobi się kombosy do walk z pozostałymi przeciwnikami, a w dalszych rozdziałach gościnnie pojawi się Myszka Miki. Do tego usuwamy krew, rating 12+ i mamy 5 mln sprzedanych egzemplarzy.
Myślę, że z tą przystępnością to dobra decyzja. Fajnie odkrywać różne rzeczy na własną rękę, ale pod tym względem DS jest aż nazbyt surowy.
Ja też jestem za przystępnością ale z głową, by nie zatracić natury marki.
Wszyscy myslicie o gameplayu..
mi sie wydaje, ze mu bardziej chodzilo o fabule, ktora faktycznie jest porozrzucana w opisach przedmiotow, rzadziej w dialogach i ktora faktycznie nielatwo jest tak doglebnie poznac i poskladac, jesli nie jest sie nalogowym zbieraczem.
@Drau,
mi sie wydaje, ze mu bardziej chodzilo o fabule, ktora faktycznie jest porozrzucana w opisach przedmiotow
^^ No oby o to chodziło, to byłoby jeszcze do przełknięcia... Reszty wolałbym żeby nie tykali - idealnie byłoby tak jak było w jedynce, takie moje zdanie :). Mam pewne obawy jednak, bo wersja PC będzie też od razu - cholera ich wie, czy nie uproszczą np. level desingu albo mechaniki walki, żeby grało się "lepiej" na klawiaturze i myszy ? Pożyjemy-zobaczymy, dobrze by było gdyby facet nieco rozwinął swoją wypowiedź, a nie straszył fanów ;-)
ps. Generalnie to nie widzę sensu upraszczania - mieli znakomitą sprzedaż (na konsolach), ergo ludzie pokochali tą grę taką jaką jest. Po co kombinować przy czymś co działa znakomicie ?
Jesli mialoby to dotyczyc bardziej przystepnego przekazania fabuly to zdecydowanie jestem na tak. Osobiscie nienawidze zbieractwa i czytania wszystkiego co sie da, zeby sie dowiedziec o co wlasciwie biega. Cala reszte natomiast zostawilbym tak jak jest.
Gra jest naprawdę dobra ale wg mnie pewne rzeczy można by zrobić trochę inaczej, tak jak ktoś wyżej napisał, jest aż nazbyt surowa.
Powiem tak jak nie czytałeś nic o grze przed kupnem to jesteś w ciemnocie, bo nie wiesz co i jak przez 80% gry. Jestem za.
" level desingu albo mechaniki walki, żeby grało się "lepiej" na klawiaturze i myszy ?"
padłem... a od kiedy to gry z konsol potrzebują uproszczenia na PC ? :D może wystarczyłoby wrzucić normalną pracę kamery, dodać możliwość przypisania dowolnie klawiszy i np. kombinacji klawiszy (ruch na skos) co ma level desing do zrobienia normalnego sterowania ? :P
Mam nadzieje, ze przy okazji zoptymalizuja engine, aby nie bylo takich sytuacji jak Blighttown, New Londo Ruins i pare innych. W kwestii jakosci grafiki, to co DS prezentuje mnie osobiscie satysfakcjonuje.
Zrobienie gry bardziej przystępnej pod kątem zrozumienia mechanik i fabuły?
Zgadzam się, słuszna decyzja (choć do przedstawienia fabuły w DS nic osobiście nie mam).
Problem będzie wtedy jeżeli stworzą grę zbyt PROSTĄ, dodadzą objectives, quest logi czy inne badziewia. Oby gra nie straciła na nieliniowości. No i mam nadzieję że nie będzie wybaczała błędów tak jak poprzedniczka, bo głównie ten czynnik powoduje taką satysfakcję po przejściu naprawdę trudnych sekwencji.
Nie mam nic przeciwko temu by system walki był bardziej dynamiczny, ale tylko i wyłącznie pod warunkiem że będzie skrajnie oparty na umiejętnościach i zręczności gracza (ot, coś jak riposte w Dark Souls 1).
"jesli cala gra ma polegac na tym na chodzeniu z tarcza i wogol przeciwnika to ja wysiadam"
No cóż, praktycznie każdy współczesny cRPG polega na bezmózgim mashowaniu przycisku ataku dlatego fakt że w Dark Souls trzeba było czasem coś zablokować, czasem strzeliło się jakiegoś backstaba, czasem ripostę, czasem trzeba było odskoczyć było naprawdę miłym zaskoczeniem.
Poza tym nie ma żadnej przeszkody żeby grę w pełni przejść z tarczą na plecach i Uchigataną w dwóch łapach :-)