Never Settle Driver Catalyst 12.11 – nowe sterowniki dla Radeonów już wkrótce
GOL blagam przestancie robic info o hardware jezeli waszym jedynym zrodlem informacji sa grafiki ze strony AMD... to samo sie dotyczy Nvidii... juz lepiej dawajcie linka do jakichś specjalistycznych stron :P bo to jest zwyczajna propaganda.
Chociaż jeżeli chodzi o BF3 to rzeczywiscie wydajnosc skoczyla w testach o 10fps (min i max) wiec to robi wrazenie :)
Mogliscie jeszcze dodac, ze do nowych HD7xxx beda dodawane gry takie jak : nowy MoH'a czy Farcry 3 :P
A już się zacząłem martwić, że AMD przestało wypuszczać sterowniki :P Ale zaraz - wzrost wydajności dotyczy tylko kart 7xxx? Czyli z moim 6850 mogę iść się bujać?
Pewnie tylko serii 7XXX bo never settle, to hasło reklamowe właśnie 7mek..
w komentarzach piszą, że tylko 7xxxx :/
http://www.techpowerup.com/174145/AMD-Announces-Never-Settle-Catalyst-12.11-Driver-Update.html
Ja akurat się zbieram na zakup jakiejś grafy z rodziny 79xx, zastanawiam się obecnie którą kupić. Jakieś propozycje?
dj_sasek - Ja na Twoim miejscu bym chciał coś kupić od Nvidii, np. GTX 660 Ti ze względu tylko na te bonusy, które są u nich a na AMD nie - mówię tu o tych trybach AA i adaptacyjnym Vsync, gdzie poprostu nie znoszę tego jak jest obraz szarpany kiedy ilośc klatek przekracza możliwość odświeżania monitora, jak się ma włączony ten specjalny Vsync to tego nie ma. Jak nie wiesz o co chodzi to poczytaj o tym lub zobacz na youtube. AMD niczym mnie nie zaskakuje już od jakiegoś czasu. Mam hd5870 i jakoś od tamtej serii dla mnie dużo się nie zmieniło a u zielonych chociaż z tym Vsync, gdzie swoją drogą czekałem na to od już bardzo dawna i zastanawiałem się dlaczego czegoś nie zrobią apropo tego obie firmy. No, więc jedna już coś zrobiła...
Powiem ci kisiel, że też się nad tą kartą zastanawiałem. Tym bardziej, że na allegro poniżej 1200 schodzi.
jakie szarpania ? :P Gigabyte WFx3 7970 podkrecony do 1100/1500 (bez podwyzszania napiec, z podwyzszonymi mozna nawet uzyskac 1215/1580 - tylko po co narazie nic nie wykorzystuje :P) i zadnych szarpniec nie widzialem nigdy :)
Ogarniacz - Być może jesteś mało spostrzegawczy lub jeszcze nie miałeś takiej sytuacji gdzie znacząco ilość klatek przekraczała możliwość wyświetlania klatek przez Twój monitor. Jak Twój monitor ma np. odświeżanie 60 hz (czyli 60 klatek potrafi wyświetlić na sekundę), a w grze uzyskujesz np. 90 klatek to znaczy że w grach Fps zwłaszcza przy poruszaniu na boki kamerą w czasie ruchu obraz ulega szarpaniu (innego słowa na to nie można określić). Efekt ten przypomina coś takiego jakbyś przeciął nożyczkami wyświetlony obraz w samym środku w lini poziomej i jedną część przesunął trochę w lewo względem drugiej i wtedy widać tak jakby, że nie pasowały do siebie kawałki tego obrazu do siebie. Więc, tak jak mówię najwyraźniej nie zauważasz tego. Ja niestety tak, i dlatego AMD dla mnie leży i kwiczy teraz względem serii GTX 600.
Kisiel efekt, ktory opisujesz wystepuje wtedy, gdy masz wylaczona opcje vsync. Z reguly w prawie kazdej grze mozna to wlaczyc i juz ten efekt nie wystepuje. Chociaz wtedy ilosc klatek jest ograniczana do wartosci natywnej monitora lub telewizora, czyli w wiekszosci wypadkow bedzie to jak pisales 60Hz, czyli 60 klatek na sekunde. I faktycznie w przypadku FPS-ow takie ograniczenie moze frustrowac. Jedynym wyjsciem z tej sytuacji bylby zakup monitora z wyzszym odswiezaniem poziomym niz 60Hz (np. monitor 120Hz) lub obnizenie rozdzielczosci do takiej, ktora gwarantowalaby wyzsze wartosci odswiezania na twoim monitorze. Dodam ze vsync u mnie na starenkim 5850 dziala wysmienicie. I nie mam zadnych efektow "rozjezdzania" sie polowek obrazu, chociaz wydajnosc tego modelu pozostawia obecnie troche do zyczenia. Pozdrawiam :)
Wookee - Wiem o tym, ale zapominasz lub nie zauważyłeś, że kiedy ma się włączony ten normalny vsync to kiedy jest obniżenie w grze wydajności to działa ona gorzej niż w przypadku wyłączonego vsync. Np. jest tak, że kiedy jest włączony to w jakimś momencie gry wydajność może spaść do 25 klatek podczas gdyby nie był włączony to ilość ta wynosiła by 45 klatek, jednak dalej w grze mogą występować momenty gdzie ta ilość przekracza 60 klatek i wtedy jak jest wyłączony to jest to co pisałem. Przy tym adaptacyjnym Vsync sprawa ma się lepiej bo ponieważ w tym trybie najprościej mówiąc Vsync ulega wyłączaniu i włączaniu w sposób automatyczny w grze bez zauważalnego efektu dla gracza. Dlatego nazywa się adaptacyjny Vsync, przystosowuje się do sytuacja jaka nagle jest. No, więc normalny Vsync ma swoje wady i zalety bo potrafi nieźle obniżyć wydajność kiedy następuje spadek wydajności. Przy tym od Nvidii nie ma tego. Jak AMD to wprowadzi to będzie już coś.
Dodam jeszcze, że 120 hz monitor w większości przypadków też by zdał się tak jak napisałeś, ale gdy ma się naprawdę już mocną kartę to są takie gry, w których można osiągać nawet po 200 klatek przy maxymalnych ustawieniach, oraz momenty w nich, że może być spadek do 50 klatek, więc on też by nie pomógł w tym wypadku. No i też dużo taki monitor kosztuje niż standardowy. Niech AMD też to wprowadzi bo tak to tylko konkurują z wydajnością dla zielonych, a takie małe smaczki przydałyby się u nich też. Szkoda, że ten adaptacyjny Vsync został dopiero terz wprowadzony bo czekałem na to rozwiązanie od 2005 roku, kiedy to w Doom 3 zuważałem to szarpanie ekrany gdy był normalny vsync włączony i spadki wydajności w niektórych momentach.
nie wiem kisiel moze mi to po prostu nie przeszkadza ja zazwyczaj vsync wylaczam pomimo ze gram na 46 calowym TV ktory ma odswiezanie 60hz... ale jakos efektu "przycinania" tak zeby mi przeszkadzal nie zauwazylem chociazby w BF3, Crysis 2 itd. :)