Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Zobacz pokaz wirtualnej rzeczywistości na bazie Unreal Engine

08.10.2012 14:14
Wocash
1
Wocash
37
Centurion

Zawsze przy takich projektach zastanawiało mnie, jak chcą odwzorować poruszanie się w przestrzeni mając do dyspozycji tylko własny pokój.

08.10.2012 14:24
Asasyn363
2
odpowiedz
Asasyn363
164
Senator

Za jakieś 10 lat może każdy będzie w domu dysponował takim sprzętem. Myślę, że przyjemnie grałoby się w jakieś RPG, sandbox'a lub FPS'a w takiej technologii. Ale zastanawia mnie tak samo jak poprzednika w jaki sposób rozwiążą problem biegania i skakania mając mało wolnej przestrzeni. Na filmie facet ma dość duży ten pokój, lecz nawet to może być niewystarczające. A ludzie w blokach, czy nawet we własnych domach nie mają raczej pustego pomieszczenia 20x20 :P.

08.10.2012 14:52
maviozo
😁
3
odpowiedz
maviozo
233
autor zdjęć

Wocash->bieżnia o podstawie okręgu (np. 2 metry) ruchoma we wszystkie strony :D
Ciekawe, czy jakby zrobił krok do przodu i "wpadł do wody", czy czujniki przyciągały bu go do ziemi. Tak to powinno działać! ale pewnie dopiero w specjalnej wersji force feedback :D
wórcy 3-Space Sensor chcą, aby ich urządzenie znalazło zastosowanie m.in. w kierowaniu pojazdami bezzałogowymi
Ja myślę, że tym wszystkim "forever alone", dla których takie cuda powstają, lepiej zaprojektować jakiegoś robota, któremu wpakuje się kamery do "oczu" - niech chodzi na zakupy!!

08.10.2012 16:03
Xsardass
4
odpowiedz
Xsardass
149
The Next Pirate King!

ale ***** czad ! Jeszcze tylko gangam style mógł zatańczyć hehe

08.10.2012 16:06
kaszanka9
5
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Widać, że na szybko złożyli, bo nie ma wyglądania animacji stąd model się "trzęsie".

Żadna rewelacja jeżeli chodzi o UE, bo każdy silnik z odpowiednim modułem może takie coś zrobić.

Co innego wykorzystanie, to już imponuje, ale kiedy to będzie możliwe...

08.10.2012 16:18
6
odpowiedz
Kazioo
87
Senator

Czujniki inercjalne niestety nie prędko osiągną precyzję markerów optycznych.
Technologia motion capture od dziesiątek lat korzysta z lepszym rezultatem z trackingu kamerami, bo czujniki nie majace odniesienia bezwzględnego mają spore tendencje do driftu. Akcelerometry, kompasy, żyroskopy dają piękne efekty, ale tylko wtedy gdy nie mówimy o odniesieniu do prawdziwej przestrzeni.
To, że ten projekt działa w miarę dobrze to zasługa tego, że wszystkie dane z poszczególnych czujników są weryfikowane względem siebie, więc te błędy driftu są w pewnym zakresie wzajemnie eliminowane. Podejrzewam jednak, że bez chociaż jednego markera optycznego (i chociaż jednej kamerki) pół godziny zabawy i nasza postać będzie stała o kilka metrów w innym miejscu niż teoretycznie powinna. Jeszcze gorsze są przypadki obrotu wokół osi, mogące dawać efekty niczym dryfowanie w przestrzeni kosmicznej.

08.10.2012 17:07
Matekso
7
odpowiedz
Matekso
96
Generał

To pewnie nie do końca w czasie rzeczywistym, bo jednak model musieli odpowiednio zbudować i stworzyć te poligony i szkielet, żeby cokolwiek pokazać w ruchu. To będzie dobre do The Sims wyobraźcie sobie chwytanie pilota albo interakcje z drugim simem np.(spoliczkuj) A dwa takie coś przydało by się do Project Milo

08.10.2012 17:38
8
odpowiedz
mar100ek
22
Legionista

Siema. Ma ktoś pożyczyć 20 tys ??

08.10.2012 18:13
9
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Matekso [ gry online level: 42 - Generał ] >To pewnie nie do końca w czasie rzeczywistym, bo jednak model musieli odpowiednio zbudować i stworzyć te poligony i szkielet, żeby cokolwiek pokazać w ruchu.

omg, wiadomo ze takie rzeczy jak modele musza byc stworzone wczesniej.. tak jak i wszystko, co tworzy to srodowisko wirtualne.

tylko co to ma do przekladania ruchu na model w czassie rzeczywistym? zupelnie nic.

08.10.2012 19:32
kaszanka9
10
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Kazioo

Ale bzdury wypisujesz, do takiego czegoś stosowałoby się po prostu czujniki bez efektu driftu lub z kompensacją lub jakimś punktem odniesienia, ale bez potrzeby czujnika optycznego czy kamery.

A w filmach optyka jest używana bo o wiele lepiej pasuje do tworzenia filmu, jest łatwiej kręcić sceny, ocenić przez reżysera itp.

08.10.2012 19:49
11
odpowiedz
zanonimizowany631395
120
Legend

Widzę, że branża porno będzie miała spore pole do popisu.

09.10.2012 02:02
Herr Doktor
12
odpowiedz
Herr Doktor
47
Pretorianin

Tia, już to widzę w każdym m3 ;>
Zapowiedzi VR rodzą się i gasną od dawna. To przecież już w czasach "Kosiarza umysłów" "już za chwilę, już za momencik" VR miało być u każdego Smitha. Minęło 20 lat i jest jak widzimy ...z ograniczonym zastosowaniem i przegrzewającym się Kinectem, o hełmach VR nawet nie wspominając.

P.S.
A temu Panu to rzeczywiście przydałoby się trochę ruchu, bo pomimo tej dżungli i ruin w VR, na Larę Croft to on zdecydowanie nie wygląda (nawet do 90-60-90 zdecydowanie daleko).

09.10.2012 09:07
slowik
😃
13
odpowiedz
slowik
124
NightInGale

jestem ciekaw co by było gdyby to zestawić "zestawem gracza" z gadget show .... byłoby nadwyraz ciekawe

Technologie Zobacz pokaz wirtualnej rzeczywistości na bazie Unreal Engine