Zobacz pokaz wirtualnej rzeczywistości na bazie Unreal Engine
Zawsze przy takich projektach zastanawiało mnie, jak chcą odwzorować poruszanie się w przestrzeni mając do dyspozycji tylko własny pokój.
Za jakieś 10 lat może każdy będzie w domu dysponował takim sprzętem. Myślę, że przyjemnie grałoby się w jakieś RPG, sandbox'a lub FPS'a w takiej technologii. Ale zastanawia mnie tak samo jak poprzednika w jaki sposób rozwiążą problem biegania i skakania mając mało wolnej przestrzeni. Na filmie facet ma dość duży ten pokój, lecz nawet to może być niewystarczające. A ludzie w blokach, czy nawet we własnych domach nie mają raczej pustego pomieszczenia 20x20 :P.
Wocash->bieżnia o podstawie okręgu (np. 2 metry) ruchoma we wszystkie strony :D
Ciekawe, czy jakby zrobił krok do przodu i "wpadł do wody", czy czujniki przyciągały bu go do ziemi. Tak to powinno działać! ale pewnie dopiero w specjalnej wersji force feedback :D
wórcy 3-Space Sensor chcą, aby ich urządzenie znalazło zastosowanie m.in. w kierowaniu pojazdami bezzałogowymi
Ja myślę, że tym wszystkim "forever alone", dla których takie cuda powstają, lepiej zaprojektować jakiegoś robota, któremu wpakuje się kamery do "oczu" - niech chodzi na zakupy!!
Widać, że na szybko złożyli, bo nie ma wyglądania animacji stąd model się "trzęsie".
Żadna rewelacja jeżeli chodzi o UE, bo każdy silnik z odpowiednim modułem może takie coś zrobić.
Co innego wykorzystanie, to już imponuje, ale kiedy to będzie możliwe...
Czujniki inercjalne niestety nie prędko osiągną precyzję markerów optycznych.
Technologia motion capture od dziesiątek lat korzysta z lepszym rezultatem z trackingu kamerami, bo czujniki nie majace odniesienia bezwzględnego mają spore tendencje do driftu. Akcelerometry, kompasy, żyroskopy dają piękne efekty, ale tylko wtedy gdy nie mówimy o odniesieniu do prawdziwej przestrzeni.
To, że ten projekt działa w miarę dobrze to zasługa tego, że wszystkie dane z poszczególnych czujników są weryfikowane względem siebie, więc te błędy driftu są w pewnym zakresie wzajemnie eliminowane. Podejrzewam jednak, że bez chociaż jednego markera optycznego (i chociaż jednej kamerki) pół godziny zabawy i nasza postać będzie stała o kilka metrów w innym miejscu niż teoretycznie powinna. Jeszcze gorsze są przypadki obrotu wokół osi, mogące dawać efekty niczym dryfowanie w przestrzeni kosmicznej.
To pewnie nie do końca w czasie rzeczywistym, bo jednak model musieli odpowiednio zbudować i stworzyć te poligony i szkielet, żeby cokolwiek pokazać w ruchu. To będzie dobre do The Sims wyobraźcie sobie chwytanie pilota albo interakcje z drugim simem np.(spoliczkuj) A dwa takie coś przydało by się do Project Milo
@Matekso [ gry online level: 42 - Generał ] >To pewnie nie do końca w czasie rzeczywistym, bo jednak model musieli odpowiednio zbudować i stworzyć te poligony i szkielet, żeby cokolwiek pokazać w ruchu.
omg, wiadomo ze takie rzeczy jak modele musza byc stworzone wczesniej.. tak jak i wszystko, co tworzy to srodowisko wirtualne.
tylko co to ma do przekladania ruchu na model w czassie rzeczywistym? zupelnie nic.
Kazioo
Ale bzdury wypisujesz, do takiego czegoś stosowałoby się po prostu czujniki bez efektu driftu lub z kompensacją lub jakimś punktem odniesienia, ale bez potrzeby czujnika optycznego czy kamery.
A w filmach optyka jest używana bo o wiele lepiej pasuje do tworzenia filmu, jest łatwiej kręcić sceny, ocenić przez reżysera itp.
Widzę, że branża porno będzie miała spore pole do popisu.
Tia, już to widzę w każdym m3 ;>
Zapowiedzi VR rodzą się i gasną od dawna. To przecież już w czasach "Kosiarza umysłów" "już za chwilę, już za momencik" VR miało być u każdego Smitha. Minęło 20 lat i jest jak widzimy ...z ograniczonym zastosowaniem i przegrzewającym się Kinectem, o hełmach VR nawet nie wspominając.
P.S.
A temu Panu to rzeczywiście przydałoby się trochę ruchu, bo pomimo tej dżungli i ruin w VR, na Larę Croft to on zdecydowanie nie wygląda (nawet do 90-60-90 zdecydowanie daleko).
jestem ciekaw co by było gdyby to zestawić "zestawem gracza" z gadget show .... byłoby nadwyraz ciekawe