CD Projekt zmienia nazwę na CDP.pl oraz wchodzi na rynek dystrybucji cyfrowej
Błąd w tytule "cyforej" ;)
Zwykły, mały rebranding i wejście w dystrybucję cyfrową. Niestety, spodziewałem się czegoś większego. :(
No ja bym wolał zwrot odzwierciedlający wieloletnie tradycje firmy i jednoznacznie kojarzący się z jej osiągnięciami, klienci nie mieliby problemu z rebrandingiem, gdyż marka już istniała by w świadomości klientów pod tą nazwą.
Dobra nazwa strony to myślę by była
spoiler start
cenędza.pl
spoiler stop
I co zaczną sprzedawać gry w rozsądnej cenie? Wątpie. Więc mogą się nazywać jak chcą mi to bez różnicy od kogo nie kupuje.
Jeśli będą ceny na polską kieszeń, bez cudacznych przeliczników jak ten na Steamie - to jestem za.
Jestem naprawdę ciekawy jak się to potoczy.
Nadal jednak tęsknię za CDP jako polskim wydawcą...
Pieprzę dystrybucję cyfrową! Nic innego jak przyzwolenie autorom gier na wypuszczanie niedokończonych bubli, bo przecież patch ściągnie się potem, multiplayer doda się potem, edytor będzie później, błędy naprawi się w patchu, a w następnym zbalansuje grę żeby było dobrze itd.
Kiedyś kupowało się grę i była to pełnowartościowa produkcja, bez konieczności ściągania patchy po kilka, czasem kilkanaście GB, miała jakieś błędy, bugi ale sporadycznie na ogół- dzisiaj to jest jedno wielkie dziadostwo z tymi Steamami, Originami i innych gówienkami, które nie pozwalają pograć ludziom z wolnym netem, mimo że mają oryginał, bo przecież na płycie jest tylko 1/3 kodu, resztę trzeba sobie pobrać...
Przez dystrybucję cyfrową rynek wiele zyskał, ale przez absolutną konieczność posiadania kont w tego typu serwisach i pobierania dużych ilości danych, sporo też stracił. Dlatego przesiadłem się na konsole- raz że nie mam neta na ściąganie gier (i nie potrzebuję), dwa że mi się nie chce 4 godziny pobierać, pół godziny instalować, pół ustawiać opcje, żeby chodziła płynnie- w konsoli wkładam płytkę i gram. Gdybym kasę jaką wydałem na gry na konsole przeznaczył na gry na PC, nie byłoby tego wcale tak mało, biorąc pod uwagę, że kupuję głównie na x360 od roku 2007 mniej więcej.
Akurat konsole powoli tracą status maszyny, gdzie „wkłada się płytę i gra". Też przez ten Internet...
Patche, instalacje, passy... coś się kończy coś się zaczyna.
Ja i tak dokąd nie zostanę zmuszony dotąd będę wybierać dystrybucję tradycyjną.
Nie wiem jak można było spodziewać się rewolucji na skalę światową, skoro zastosowana została polska domena.. ;)
Jeśli oferta będzie zawierała produkty nie tylko od CDP to trzeba poczekać i zobaczyć jakie będą ceny..
Przecież jest Steam i tanie klucze na allegro.
Oby ROZSĄDNIE podeszli do PL konsumentów (przede wszystkim cena adekwatna do PL kieszeni, a nie jak zachodnie sklepy online traktujące Polskę jako kraj krezusów - co ciekawe dla Rosji ceny są niższe).
Fajnie byłoby gdyby jednym z wyróżników cdp.pl na PL rynku dystrybucji cyfrowej był program podobny do Trade-In z GreenManGaming oraz vouchery/giveawaye itp., bo to dzięki nim od ponad roku najczęściej właśnie na GMG kupuję gry, nawet na Steama (rabaty ogólne + vouchery + ceny w USD zamiast euro + TradeIn robią swoje).
Mam nadzieję, że się uda i trzymam kciuki bo CDProjekt to bardzo załużona firma dla PL rynku, ostatnio niestety w defensywie, a mam dla niej znacznie więcej sympatii niż dla jej głównego konkurenta, który zyskał jakiś czas temu zagranicznego inwestora i przejął sporą część rynku (co ciekawe jakoś nie pociągnęło to za sobą cen zbliżonych do rosyjskich).
Do "Setak". Chyba nie myślałeś dokładnie. Przecież gry z Steam są zabezpieczone znienawidzony DRM i nie usuną to z upływu czasu. Do tego sprzedaży używane "klucze" z Allegro są zakazane przez Steam i są potraktowane jako pirackie. A CD-Projekt są przeciwnicy DRM, bo wiedzą że krzywdzą to nawet uczciwe klientów.
Do "SpecShadow". Nic dziwnego. To przez niezdrowe ambicje i niecierpliwości na zyski wydawców. Oni nie raz coś psują. I gry konsolowe stają się powoli podobne do komputera PC pod względem techniczne.
@Sir Xan [16]:
"Do tego sprzedaży używane "klucze" z Allegro są zakazane przez Steam i są potraktowane jako pirackie".
Co Ty pleciesz. Przeczytaj najpierw regulamin - zabrania on odpsprzedawania KONT, co zresztą AFAIK jest i tak martwe.
"Używane klucze Steam" nie mają żadnej wartości, bo po aktywacji na koncie do innego już nie mogą być dodane.
A wymysły o "pirackich kluczach" też są mocno dziwne - klucze Steam sprzedaje mnóstwo sklepów (nie tylko na Allegro) jak chociażby sklep gry-online, Impulse, GMG i mnóstwo innych. Czym niby to ma się różnić od sprzedawania tych kluczy (nie aktywowanych) na Allegro.
Jedyne na co warto patrzeć w komentarzach, to czy ktoś już sprzedawał klucze i czy jest OK - jak osoba bez wcześniejszej historii nagle sprzedaje 100 kluczy Steam to może być OK, ale mogą też być kupione za pomocą wykradzionych danych karty płatniczej online. Trzeba po prostu patrzeć co i od kogo się kupuje i czy nie są to klucze na rynek rosyjski itp.
Czym niby to ma się różnić od sprzedawania tych kluczy (nie aktywowanych) na Allegro.
No właśnie.
Dlaczego czasem coś można kupić za 1/3 lub 1/4 ceny?
@Raistand - dlatego, że klucze jeśli da się kupić to są często z innych rejonów świata, np. tanie z Azji, czy Rosji, czy nawet USA, co i tak jest zabronione i narusza umowę. Lista gier które mają klucze, jest podana na stronie steam, pozostałe zakupy robi się w sklepie steam, lub sklepie który ma do tego prawi (udostępnienie klucza), sklepy z Allegro nawet te najbardziej legalne i tak działają niezgodnie z regulaminem (często naruszając choćby prawo podatkowe, zakupy przy innej stawce VAT). Poza tym w razie jeśli twój klucz pojawiłby się gdzieś indziej na świecie musisz mieć dowód, że kupiłeś grę tj. albo na liście do suportu wkleić nr klucza (ten dołączony na oryginalnym papierze z pudełka z grą z napisem nr listu), lub jeśli robiłeś zakupu kartą kredytową to oczywiście masz biling transakcyjny. W przypadku klucza z allegro nie masz tego i mieć nie będziesz (poza tym zobacz gdzie te sklepy są zarejestrowane, Azja, Rosja, Cypr itd.) Kupowanie np. giftów steam jest już całkowicie zabronione. Z mojej wiedzy kluczy steam może legalnie kupić tylko w PL w dwóch miejscach tj. w sklepie steam, oraz na muve digital, oraz oczywiście mieć w pudełku z grą. Oczywiście mogą ludzie ci mówić, że jest inaczej, ale pamiętaj że na Steam ban konta jest permanentny niezależnie ile masz na nim gier, jeśli masz 2-3 na krzyż możesz ryzykować jak masz wiele to ryzyko jest nieuzasadnione. Pozdrawiam
Up & up:
Dalej to się kupy nie trzyma. Steam/Muve/pudełko koniec? A o wspólnym obszarze gospodarczym EU słyszeliście?
Zresztą kolega wyżej też ma w stopce refer do programu lojalnościowego GreenManGaming, więc tam kupował i wie, że poza Capsule GMG sprzedają oficjalnie na obszar UE, w tym do Polski klucze Steam, tak jak robi to wiele innych sklepów w UE.
Też tam kupuję, płacę kartą albo PayPal i NIGDY nie było problemów, nic mi nie wiadomo by ktokolwiek z GMG czy Impulse/GameStop w PL miał. A z zasady kupuję w dystrybucji elektronicznej tylko jeśli tytuł ma 75-100% obniżkę. Czyli 1/4, 1/5, 1/10 albo i mniej ceny normalnej. I gdzie tu to wasze oszustwo i piractwo, he?
Obudźcie się - nie jesteśmy już w PL gettcie, od ponad 20 lat wytęsknionego paszportu nie oddaje się w ciągu paru dni w lokalnej komendzie Milicji Obywatelskiej, więc pisanie że Polacy mogą kupować klucze tylko na Steam lub Muve to jakieś kompletne nieporozumienie.
Up & up:
Dalej to się kupy nie trzyma. Steam/Muve/pudełko koniec?
Ja nic nie pisałem o steam/muve. Nie wiem dlaczego akurat muve. Zastanawiałem się raczej nad tanimi kluczami z Allegro...
Zreszta to setna dyskusja na ten temat nic nowego nie wnosząca.
Jeszcze jedno - jak już jedziemy po bandzie i piszemy na gry-online.pl
Nie raz kupowałem klucze Steam na http://sklep.gry-online.pl/ płacąc przelewem błyskawicznym (specyficzny PL wynalazek - prawie na całym świecie płaci się po prostu kartą). I jak dobrze wiecie dostaje się najpieerw specjalny kod, a z niego klucz steam. W historii karty śladu nie ma. Też sugerujecie, że http://sklep.gry-online.pl/ to piractwo i lepiej tam nie kupować, bo straci się konto? :>
Dalej - stawki VAT. Zakładając że sklep to oficjalna działalność gospodarcza, to jest VATowcem przy sprzedaży oprogramowania i prowadząc prawidłową księgowość VAT naliczony odejmuje i stosuje PL stawkę VAT.
@Raistand - dotyczyło to bardziej tego co pisał kolega w [20] - cytuję:
" Z mojej wiedzy kluczy steam może legalnie kupić tylko w PL w dwóch miejscach tj. w sklepie steam, oraz na muve digital, oraz oczywiście mieć w pudełku z grą."
O kwestiach VAT mowa była wyżej.
@Herr Doktor - chodziło mi tylko o sklepy w PL (przynajmniej te są mi znane), rejony sprzedaży to oczywiście cała EU, choć są przypadki, że ceny gier w UK są tańsze sporo niż ta sama gra w PL, i kiedy zadałem pytanie na steam o to, odpowiedz była taka jakbyśmy w EU nie byli, tj. że niektóre gry dostępne w UK nie są dostępna dla innych rejonów i trzeba o tym pamiętać, a grę się dodaje do konta steam w rejonie w którym się mieszka, więc jak to z tą EU zakupową. Co do zakupów na allegro, to nie są sklepy oficjalne które współpracują z steam, w razie problemu steam zawiesza konto do wyjaśnienia którego nigdy nie będzie. Co z tego, że np. jakiś uczciwy sprzedawca z allegro ci zwróci pieniądze, i powie że był tylko pośrednikiem, a klucze miał z pkt. A, jeśli to nie załatwia zupełnie sprawy z steam. Znam ludzi co mieli takiego pecha właśnie z tym i steam w jednym przypadku poszedł na rękę z ostrzeżeniem, a w zupełnie innym nie.
edit: nie no nie sugerujemy tak ;) gry-online.pl, gram to są na pewno miejsca o ile klucze sprzedają tak samo wiarygodne, akurat ja tu zakupów nie robiłem więc nie napisałem
Kolejna sprawa w nawiązaniu do [20] i sprzedawaniu, w tym na Allegro kuponów/giftów.
Cytat za regulaminem Steam:
Can I trade Steam Coupons?
Yes! You can trade your Steam Coupons using our Steam Trading system. For more information on how Steam Trading works please visit the following FAQ.
Can I give my coupon to another Steam user?
Absolutely. You can send your Steam Coupons to another user through Steam Trading. The user receiving the coupon does not have to send anything in return to complete a Steam Trade. For more information on how Steam Trading works please visit the following FAQ.
@Herr Doktor - giftów nie można sprzedawać mówi o tym regulamin np. w tym miejscu
https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549#sellgifts
May I sell gift subscriptions?
Steam Gift Purchases can not be sold. Attempting to sell a gift subscription is a violation of the Steam Subscriber Agreement and may result in your account being permanently disabled. You can trade gifts using our new Steam Trading system and can read more about that here.
Pozdrawiam
@[26]:
Te gry, które mają ograniczonę dystrybucję są niedostępne w normalnych sklepach poz danym terytorium - są na przykłąd tylko dla UK, albo jak spojrzysz na pudełka w PL często widzisz, że odwrotnie - nie mogą być przedmiotem eksportu do UK. Ale wynika to tylko z umów dystrybucyjnych stojących w sprzeczności z zasadą swobody przepływu towarów i usług na której opiera się obszar gospodarczy UE. Podobnie zresztą jak to nieszcęsne przywiązanie do konta i zakazie odsprzedaży. Chyba wszyscy czekamy jak to się dalej potoczy po niedawnym wyroku Oracle vs Usedsoft i kiedy KE zabierze się za dystrybucję cyfrową i te wszystkie Originy, Ubishopy i sam Steam.
Wyjdzie to nam wszystkim na dobre - nie dajcie sobie wmówić że brak wolnego handlu to lepsze rozwiązanie, a odgórne ustalenia cenowe to najlepsze rozwiązanie. Tak było do 1989 r. i jakoś bardzo średnio to wychodziło.
Kolejna sprawa w nawiązaniu do [20] i sprzedawaniu, w tym na Allegro kuponów/giftów.
Cytat za regulaminem Steam:
Can I trade Steam Coupons?
(...)
TO chodzi o handel wymienny za pośrednictwem "Steam trade" a nie wystawianie giftów na Allegro czy eBay.