Studio Obsidian pracuje nad Project Eternity - cRPG w starym stylu
No to kolejny Kickstarter dla mnie... juz wsparty. Tym ludziom to ja wierze :)
Ciekawe jak teraz się będą tłumaczyć z bugów, bo niestety standardowe "wydawca naciskał" już nie przejdzie.
Wreszcie coś nowego ale jednak starego w pewnym sensie xD Teraz trzeba czekać. Jedno jest pewne. Klimat będzie xD
Ciekawe jak teraz się będą tłumaczyć z bugów, bo niestety standardowe "wydawca naciskał" już nie przejdzie.
Jakoś w DS3 bugów nie było. Czemu? Bo gra na własnym silniku robiona i bez absurdalnych ograniczeń czasowych, a nie dlatego, że to Obsidian.
Ale mniejsza o to, bo mamy tu projekt marzenie każdego fana cRPG i Black Isle i choćbym miał jeść jedynie suchy chleb przez cały miesiąc, to dokładam tyle kasy ile tylko mam, żeby ta gra ujrzała światło dzienne.
Obsidian. Komu jak komu, ale w sprawie staroszkolnych rpgow to tylko im bym uwierzyl. Zadne bethesdy czy inne kalekie biowary, ktorzy dzis nawet sredniaka wyprodukowac nie umieja. Obsidian moze technicznie nie wymiata, ale cala reszta to ekstraklasa swiatowa, zwlaszcza fabula i dialogi (FNV, Alpha protocol- poezja), to co dla mnie w rpgach najwazniejsze.
No i jeszcze powrot do rzutu izometrycznego, aktywna pauza, jestem kupiony.
Moje 20$ mają :)
Są utalentowani i doświadczeni ludzie, są pieniądze (pewnie podobnie jak Wastleands sporo ponad początkowe wymagane), są fani, którzy wiedzą czego oczekują, nie ma za to wydawcy więc proces twórczy nie powinien być kierowany tylko pieniędzmi. Czyli ogółem przepis na sukces (chociaż zapewne nie pod względem sprzedaży czy zysków)! Czy spodoba się tak jak Baldury czy Torment (jak dla mnie, szczególnie Torment)? Oby :)
Zacieram rączki. Najbardziej cieszy fakt, że jest to zupełnie nowa marka i że tym razem Obsidian ma wolną rękę, mogą robić co im się podoba :).
Jak obstawiacie... zbiorą 1,1 mln w ciągu 24 godzin? Na razie jest ciut ponad 450 tys. $
Obsidian to jakieś biedne debiutujące studio indie, które nie ma kasy na stworzenie swojej gry, że muszą się o nią prosić na kickstarterze czy coś mi się pomyliło?
[12]
a co, może mieli z tym iść do jakiegoś wydawcy? Żaden na coś takiego się nie zgodzi finansować czy wydać bo nie przypomina to obecnym bestsellerów.
Poza tym czym byłyby prawdziwe cRPGi bez bugów w wydaniu premierowym... były jakieś bez?
Czas rzeczywisty + pauza? Znowu? Czemu nikt już nie robi tur? Ostatnio może jest jeden projekt w turach.
I zapowiadaja, ze to wyjdzie tylko i wylacznie na PC! Czyli nie bedzie dostosowywania sie do konsolowcow. Ja to kupuje na 100 %.
Oby zebrali 10 milionów, ciekawe co wtedy na to reszta branży? :D
maja moje wsparcie. na takie RPG wyloze kazde pieniadze bo to gra skierowana do milosnikow a nie masy, dlatego moze miec rzut izometryczny, walke oparta o rzuty kostkami, aktywna pauze itp itd i zaden wydawca nie powie im "robimy cos prostszego bo to sie nie sprzeda".
jarooli: Coś Ci się pomyliło. To wydawcy gier mają pieniądze, a nie producenci. Mogą wesprzeć się Kickstarterem, albo wydawcą. Problem w tym, że z takim wydawcą musieliby zrobić kółko wyboru odpowiedzi, widok zza pleców, równouprawnienie homosiów, wersję PC'tową jako port z konsol, DLC na premierę i dać 1 epicki wybuch na 10 minut gry. :P
A i nie zapominajmy o zręcznościowej super-efektownej walce, bo myślenie jest zbyt old-schoolowe!
Uwielbiam Obsidian i ich gry RPG, ale nie jestem fanem widoku izometrycznego więc podziękuję.
Już mają 800 tysięcy więc uzyskanie 1.1 miliona to kwestia 1-2 dni maksymalnie. Prawdopodobnie skończą tak jak twórcy Wasteland 2 ;)
@eJay
jesli wszystko bedzie nabieralo tepa tak jak do tej pory to nie zdziwie sie jak juz dzisiaj osiagna 1.1mln :) moja kase juz maja.
+20$ ;)
Swoja droga interesujaca rzecz. To ze ten kickstarter bedzie wielkim sukcesem nie ulega chyba watpliwosci znaczy to, ze jest spora liczba osob ktora chce tego typu gry, czemu wiec nie powstaja one w normalny sposob przy udziale wydawcy? Kickstarter pokazuje, ze na takie gry wciaz jest olbrzymie zapotrzebowanie i tak jak co pare sekund naplywaja setki dolarow na kickstartera tak by te gry rozchodzily sie jak cieple buleczki.
SUPER wiadomość. Ach żeby tylko to wypaliło. O kasę jak widze nie mają co się martwić - a i ja chyba wspomogę - ale różnie może być. Póki co w zapowiedzi wszytsko wygląda cudnie. Oby jak najszybciej ruszyły prace i pomyślnie sie skończyły.
Kickstarter pokazuje, ze na takie gry wciaz jest olbrzymie zapotrzebowanie i tak jak co pare sekund naplywaja setki dolarow na kickstartera tak by te gry rozchodzily sie jak cieple buleczki.
Zapotrzebowanie jest, bo takich gier od dłuższego czasu nie było, ale mimo wszystko dosyć małe w stosunku do całości. Po co robić grę w tym stylu, skoro Mass Effecty i inne Dragon Age sprzedadzą się o wiele, wiele lepiej? A tutaj nie będzie 3d, nie będzie (oby) strzałki wskazującej cały czas gdzie iść, przy walce trzeba będzie chociaż trochę pomyśleć i już dla wielu gra staje się nudna czy za trudna.
+ 20$ :) ale lista Twórców no no nooo :d great :) śpieszyć sie z ta opcja 20$, bo juz niedługo zamkną dostępna ilość, tak szybko ludzie wpłacają. W kilka h maja 880 tys na 1,1 mn $ :D oby do 10 mln$ ! pokażą wtedy innym publisherom!
@Degnar
Wtrącę się troszeczkę, ale 3D, jak najbardziej będzie w tej grze xD Pewnie nie o to Ci chodziło, ale z resztą, jak najbardziej się zgadzam.
Fajnie, że powstają takie projekty. Mam tylko nadzieję, że jak już uzyskają wystarczającą ilość gotówki, to prace nad grą nie będą trwały latami i nic nie stanie się z pieniędzmi, bo takich gier brakuje i nie mogę się doczekać powrotu do staro szkolnych RPGów.
Rzut izometryczny, ciekawi bohaterowie w drużynie, duży, otwarty świat, interesująca fabuła, oby to wypaliło i nie mogę się doczekać :).
Jeżeli nad Obsidianem nie będzie stał żaden wydawca ponaglający ich, by ukończyli tę grę, to jestem pewien, że w pełni mnie ona usatysfakcjonuje. Oczywiście jeżeli faktycznie zrealizują to, co obiecują. I jeżeli to zrobią, to na pewno ją kupię, bez względu na to, czy wyjdzie w 2014, 2015, 2016 czy 2022.
Byle nie wpier*alał się w to żaden Lucas Arts, Sega, Eidos, THQ, Acitvision i inne EA.
Degnar* [25]
Bo ci ludzie kochają gry RPG i kochają je robić. Widać to w każdym dotychczasowym produkcie, w którym maczali palce. A niedoróbki i bugi są przede wszystkim winą wydawców.
Pewnie że Obsidian coś tam by chciał zarobi (dziwne by było gdyby nie chcieli), ale ludziom, którzy zbierają kasę przez K. zależy przede wszystkim na zrobieniu świetnych gier, na zapisaniu się złotymi głoskami w nnałach elektronicznej rozgrywki, a nie (wyłącznie) na kasie. Najpierw świetna gra, później kasa. Oni wcale nie celują w 5-10 mln sprzedanych egzemplarzy. Wystarczy, że gra na siebie zarobi i przyniesie choćby niewielki zysk. Za ile tak naprawdę można zrobić dobrze rokującą grę pokazują zresztą kwoty, jakie twórcy chcą uzyskać za pomocą K.: kilkaset TYSIĘCY $, góra 1-1,5 mln $, co na dzisiejsze czasy (ile to kosztował MEGAWYPASIONY TOR, który okazał się klapą?) jest kwotą dość śmieszną. Tych gier nie tworzą księgowi i białe kołnierzyki, tylko ludzie, którzy kochają grać w gry i kochają robić gry.
Dotyczy to zwłaszcza Obsidiana, który z dotychczasowych producentów zbierających kasę za pomocą K. jest chyba największy i mógłby przecież pracować dla dużego wydawcy, bo ludzie w nim pracujący, to nie są anonimowe żółtodzioby w branży. Ale jak widać nie chcą. I dobrze!
Dorzuciłem się i życzę gościom wszystkiego najlepszego i jak największej sumy z uzbieranych pieniędzy. Mają na swoim koncie naprawdę wspaniały dorobek RPGów i jest spora szansa, że ta właśnie gra będzie solidną produkcją.
Irek22, z tym 2014, 2-15 itd bym tak nie przesadzał. Grę mamy dostać w ciągu 12miesięcy od zakończenia zbierania funduszy więc gra na pewno ukarze się 2013. Obsidian prawdopodobnie ma praktycznie gotowe wszystkie narzędzia do tworzenia gier jak i dość precyzyjnie rozpisany cały nowy świat - inaczej na pewno nie wyrobili się w ciągu 12miesięcy.
@And
Skąd wziąłeś informację, że grę *mamy* dostać w ciągu 12 miesięcy? Na stronie projektu na Kickstarterze wyraźnie jest napisane, że przewidywany czas zakończenia projektu to kwiecień 2014.
A ja dziękuję. Zdania o tym studio nie zmienię i w żadną ich grę nie zagram.
kiedy pierwsza dobra gra od Kickstartera ? ;) bo na razie to są same zbiórki pieniędzy
A.l.e.X - Heh, ciekawe kiedy pierwsze zbiórki dodatkowe ;) "Potrzebujemy jeszcze 500 tyś. $$$, jesteśmy już na finiszu, teraz nas chyba nie zawiedziecie?" :P
@12 aktywna pauza to idealna ewolucja systemu turowego, ma wszystkie jego plusy i jednostki poruszają się jednocześnie.
@34 wczoraj, gra nazywa się faster than light i jest naprawdę dobra http://www.youtube.com/watch?v=P-SnIhpCm5w&list=UUy1Ms_5qBTawC-k7PVjHXKQ&index=16&feature=plpp_video
Zapowiada się miodnie, chociaż Obsidian nie ma żadnych szans w starciu z rozbuchanymi oczekiwaniami fanów :).
Ale i tak moje 20$ mają. Szkoda tylko, że nie mam wolnych 10 000 dolców, impreza startowa z Obsidianem brzmi wypas :).
[34] --> Jeszcze świeży FTL - gra jest naprawdę bardzo dobra :)
EDIT: Sorka, nie zauważyłem [36] ;(
To na pewno będzie genialna gra choć osobiście bardziej czekam na Wasteland 2, Age of Decadence i Underrail.
W ciągu ostatniej 2 godzin zebrali ok. 40 tys $, brakuje im jeszcze 60, więc dzisiaj plan minimum wykonają. Mam nadzieję, że ludzie nie skończą wpłacać pieniędzy zaraz po osiągnięciu progu 1,1 miliona, ale że kwota dobije tak do 2,5 może 3 mln $ - wtedy może jakieś fajne intro wstawią, będzie porządna muzyka i udżwiękowienie, albo gra będzie dłuższa. No i warto żeby zainwestowali w dział kontroli jakości:), bo to niestety u nich kuleje. Jak tylko wprowadzą opcję zapłaty przez pay pal mają moją gotówkę:) pozdrawiam
Tak sie wszyscy teraz podniecaja, a jak gra juz wyjdzie to bedzie narzekanie na grafike...
[41] A niekoniecznie, gra raczej nie jest adresowana do obecnej młodzieży która jest przyzwyczajona do ślicznych gier 3D, tylko do osób, które były nastolatkami pod koniec lat 90-tych, gdy tytuły na które twórcy się powołują miały swoją premierę. Mam wrażenie, że dla większości osób z tego grona będzie to raczej nostalgiczna podróż, a grafika nie będzie taka ważna. Sądzę, że nawet jeśli dialogi nie będą udźwiękowione, co jest obecnie raczej standardem w grach komputerowych, to ludzie którzy tą grę kupią lub zasponsorują, nie będą strasznie narzekać. Ważne żeby gra była ciekawa i by grało się "jak za dawnym czasów":)
Nawiasem mówiąc to po rzucie izometrycznym nie ma się co spodziewać jakiś wielkich fajerwerków.
@Maciek_RPG
swietnie to ujales. w tej grze nie bedzie wazna oprawa a glebia fabuly, postaci i samej mechaniki. wodotryski sluza glownie maskowaniu miernoty wiekszosci dzisiejszych gier.
btw zostalo tylko 50tys do minimum :) czyli prawdopodobnie spelni sie moja przepowiednia ze juz dzis zgromadza 1.1mln.
Obsidian to mój ulubiony developer, jak tylko będzie możliwość wpłaty przez Paypala, mają moją kasę. Po ostatniej wtopie z kontraktem na Fallout:NV z Bethesdą (utrata udziałów w zyskach przez jeden punkt na Metacritic) bałem się, że studio podzieli los Troiki (bankructwo po genialnym VtM:Bloodlines). Dałbym im kasę nawet gdyby nie mieli żadnych konkretów.
A wielkie korporacje i niektórzy ludzie na tym portalu mówią, że na takie gry nie ma zapotrzebowania. Jest i to olbrzymie zapotrzebowanie, kickstarter już nie raz pokazał czego chcą prawdziwi gracze. Nie jakieś odgrzewane kotlety, nie jakieś badziewne porty z konsol, nie casualowe RPGi... Może dzięki temu kickstarterowi w rynek growy zostanie tchnięte nowe życie.
Maciek_RPG i Murabura -> Oczywiscie ze sie z wami zgadzam i sam z checia zakupie ta gierke. Ale i tak beda narzekania po premierze...
Oby rekord na Kickstarterze :)
Dla mnie grafika może być na poziomie Neverwinter Nights 2 albo Dragon Age I (możliwe, że zastosują swój autorski silnik z Dungeon Siege III), byle ta gra była mega grywalna, czyli m.in. miała ciekawą fabułę, postacie, zróżnicowane lokacje i przede wszystkim opierała się na starych eRPeGowych rozwiązaniach.
W grach z rzutem izometrycznym grafika nie jest bardzo istotna, nie ma tutaj do podziwiania krajobrazów z 1 czy 3 osoby...
To też może być odpowiedź na "przyszłościową" wizje rynku gier (według wydawców) pod postacią F2P, jaka podobno nas czeka i od której to już absolutnie nie ma ucieczki, kickstarter ;). Jestem tylko ciekaw, kiedy EA, albo Ubisoft, wypuści swój pierwszy projekt na kickstartera, skoro model F2P zauważyli po jakimś czasie, to to też nie może umknąć ich uwadze ;)
Zapowiada się hit :)
Nie podoba mi się tylko że ma być rzut izometryczny, nie wiem jak inni ,ale ja nie mogę się wczuć jak w grze jestem zlepkiem dziesięciu pikseli. Najlepsza kamera byłaby taka jak w Dragon Age: Początek. Możesz sobie zbliżyć prawie do "third person" albo trochę z góry.
@dj_sasek
W przypadku gier akurat Kickstarter dużym wydawcom tak naprawdę nie pokazał *nic*. Fargo przy Wastelandzie 2 miał ok. 100 tys. osób popierających projekt, Obsidian teraz ma ok. 31 tys. Naprawdę uważasz, że takie liczby robią wrażenie na wydawcach oczekujących *milionowych* sprzedaży?
Obsidian zrobil update zalozen/celow finansowych projektu:
1.1 million, Base Goal – Achieved!
Base game includes three races, five classes, and five companions. We have ideas for these, but we want to hear your opinions on what you'd like to see. Stay tuned to Kickstarter, our website, and our forums to join in on the conversation.
1.4 million, New Playable Race, Class, and Companion!
Expands your options for character creation and adds a companion of the new class.
1.6 million, a Mac Version of Project Eternity and The Story Grows!
We've listened and we’ll make a Mac version of the game at this tier. We're also going to add a new major storyline along with new quests, locations, NPCs, and unique loot (special histories everyone?).
1.8 million, New Playable Race, Class, and Companion!
The options grow for your main character and the roster of your motley crew expands with the addition of a new companion from the selected class.
2.0 million, Player House!
Get your own house in the game that you can customize, store equipment in, and where your companions hang out, or, as the elves say, "chillax".
2.2 million, a new Region, a new Faction and another new Companion! And, dare we say it... ? LINUX!
niektorym moze sie to nie spodobac ale powiedzmy sobie szczerze ze w dzisiejszych czasach zrobic naprawde dobra gre za 1.1mln to sztuka. dwa razy wieksza kwota wg nich da nam w przyblizeniu dwa razy wieksza gre w tym przydatne elementy takie jak wiecej ras, kompanow i dom sluzacy za baze wypadowa. jesli zbieranie funduszy nie zwolni znaczaco po tym jak minimum zostalo osiagniete to powinni spokojnie zebrac 2.2mln w ciagu tych 30dni. licze na to ze jednak fani dalej beda wspierac projekt i nie stwierdza ze "skoro maja juz kase to niech robia".
Murabura [54]
Jeżeli fani co jakiś czas będą widzieli coraz większe efekty (koncept arty -> screeny -> teasery -> trailery -> gameplaye), to na pewno będą ich wspierać, więc o to bym się nie martwił.
I nie powiedziałbym, że w dzisiejszych czasach zrobienie naprawdę dobrej gry za 1,1 mln $ to sztuka. Sztuką jest mieć - jak wieść niesie - 100 czy tam 300 mln $ i grę spier*olić koncertowo.
Obsidian prawdopodobnie oprze się na swoim autorskim silniku z Dungeon Siege III, więc kupować nowego nie muszą, zatrudniać nowych osób też nie muszą, reklam kupować nie muszą itd. Pewnie, nie sądzę, że na 1,1 mln $ się skończy, ale nawet niech to będzie 3-4 mln $, to i tak będzie to wielokrotnie mniej niż "normalnie". Jeżeli fani będą widzieli postępy, to Obsidian uzyska za pomocą K. nawet 3,3 albo 4,4 mln $.
Irek22 -> Jak patrzę na kicktraqa Wasteland 2, na to ile osób ich wspomogło i jak szybko rosła im kwota na kickstarterze to przekładając to na project Eternity powiedziałbym, że uzyska pomiędzy 3,5 a 4,5 mln $, z czego bym się bardzo cieszył, chociaż wiadomo, może dostać znacznie mniej. Jeśli mają silnik, a reklamę zapewnia im kickstarter, a później zainteresowanie mediów to większość kosztów mają za sobą.
Marabura-> Te całe założenia/ cele finansowe to dla mnie trochę na siłę są wymyślone, by podtrzymać napływ gotówki, no i w sumie to rozumiem. Jak dla mnie mogliby po prostu powiedzieć, że im więcej kasy tym gra będzie większa i będzie bardziej cool:) no i będzie wspierać więcej platform. Mam nadzieję, że następne założenia finansowe będą obejmowały pełną polonizację:P
Z ciekawości, wie ktoś ile wynosił budżet właśnie tych RPG-ów z lat 90-tych czyli Fallouty, Torment, Baldur's Gate?
jesli zbieranie funduszy nie zwolni znaczaco po tym jak minimum zostalo osiagniete to powinni spokojnie zebrac 2.2mln w ciagu tych 30dni.
Tyle to oni uzbierają do końca przyszłego tygodnia. ;) Jeśli dobrze pójdzie to może być nawet z 4-5 mln.
Kreek -> gdzieś mi się obiło o oczy, że Fallout 1 miał 3 mln$, uwzględniając spadek wartości dolara to na dzisiejsze ok. 4,5mln. Baldur chyba podobnie.
Kreek - przez pierwsze 3 doby naplyw kasy jest najwiekszy. Potem jest drastyczny spadek i dopiero dzien przed koncem znowu kasa leci strumieniem. 2,2 moze 2,8 to dla mnie realna liczba.
http://forums.obsidian.net/topic/59989-do-not-make-the-game-isometric/
http://forums.obsidian.net/topic/59982-non-casters-need-to-have-interesting-choices-in-combat/
http://forums.obsidian.net/topic/59991-concern-about-super-deep-npc-companions/
Życzenia, życzenia... tylko dlaczego chcą go upodobnić do Dragon Age? Inwazja biodronek w pełni...