FTL: Faster Than Light | PC
a ja na ten tytul czekam z niecierpliwoscia gdyz widze ze ma orginalna rozgrywke i elemety rpg w rozwoju statku, zalogi wiec uwazam ze moze byc to dobry i grywalny tytul pomimo prostej grafiki, oby takich niezaleznych pozycji wiecej na przyszlosc!
Myślę, że każdy kto zna zalety gier studiów niezależnych - powinien sięgnąć to ten tytuł. Wciąga ;)
Gra jest ś.w.i.e.t.n.a ! Jest masa statków do odblokowania. Dużo broni, dronów bojowych, obronnych i specjalistycznych. Są różne systemy instalowane na statkach dające szalone bonusy. Każdy członek może się szkolić w jakiejś dziedzinie co daje mu premie w szybkości lub wydajności. Są abordaże ! No szlak jak ta gra mi się podoba :).
Zachęcony dobrymi opiniami kupiłem wczoraj i gra rzeczywiście okazała się całkiem niezła, ciekawy system bitew, brakuje mi trochę możliwości swobodnego zwiedzania i odkrywania świata, kojarzy mi się też z inną bardzo podobną i mało znaną grą a dokładnie Weird Worlds Return to Infinite Space, pierwszą cześć Strange Adventures in Infinite Space można chyba nawet za darmo ściągnać na stronie producenta.
To jedna z tych produkcji, w której każdy gracz przeżywa swoją własna przygodę. Nawzajem można sobie opowiadać, co to się nie przeżyło, uciekając przed Rebeliantami. Przyjemny "rogalik", tyle że w kosmosie. Mokry sen fanów Star-Treka. Przyjemna otoczka, prosta ale stylowa grafika, a muzyka to "nerdgamz" w czystej postaci.
Wciąga jak spłuczka od kibla.
@Zagiel83
Są już mody do gry. Tu masz wyłączający pościg i pozwalający swobodnie zwiedzać galaktykę:
Niesamowicie trudna produkcja.
Nawet wychuchany statek nie gwarantuje przeżycia.
Mam nadzieję na kontynuacje albo jakiś dodatek. :)
Swietny, wciagajacy tytul. Bardzo mila niespodzianka i, jak do tej pory, jedna z absolutnie najlepszych gier w tym roku.
Gra rzeczywiście jest świetna, mimo dość prostej oprawy graficznej ma w sobie coś co sprawia, że ciężko się od niej oderwać.
Czy komuś z was udało się odblokować statek Mantis Cruiser, zgodnie z przepisem z: http://ftlwiki.com/wiki/Ships ? Ja próbowałem kilkukrotnie i nie udało mi się.
Jest promocja na stronie producentów i gra kosztuje tylko 5,99$ - w zamian dostajemy klucz do Steam oraz wersję DRM-free. Nic tylko brać jeśli chcecie, żeby producenci nadal pracowali nas tą świetną grą :)
Niesamowita gra, bardzo mnie cieszy iż czymś tak ( na pozór ) prostym można tak człowieka przyciągnąć do ekranu. Jeśli ktoś naprawdę się wkręci to można tutaj spędzić paręnaście ( dziesiąt ? ) godzin. Polecam !
Zgadzam się z panem powyżej, gra świetna 95/100.
Pomysł genialny, niestety grę przechodzę w 20 minut po kilkunastu minutach zapoznawania się z mechaniką gry. Możecie pisać, że jest tam ileś statków itd itd, ale prawda taka że nudzi mnie robienie po raz 30 tego samego. Gdyby było więcej opcji dobrania załogi, więcej broni, dronów, więększa, bardziej swobodny tryb rozgrywki to było by cudo.
-> grzelulukas
chce zobaczyc jak przechodzisz ftla w 20min...
Na steamie ktos pisal, ze przechodzi sie ja w 8h, mi to zajmuje 4-5h bo juz nie czytam wiekszosci eventow i nie szkole zalogi z "niemogacym nam nic zrobic przeciwnikiem" jak lamus, ale 20 minut to jeszcze lepsza skrajnosc:)
Grzelulukas ma po części racje gra jest świetna ale na dzisiejsze czasy i możliwości mogli by zrobić ja jeszcze bardziej rozbudowana niż jest, no chyba ze planują jakieś dodatki :)
ale o to właśnie chodzi, nie odblokujesz wszystkiego w jedno przejście. dlatego zawsze warto do tego wrocić. fajnie jakby był taki tryb never-ending, że gramy aż nam się nie znudzi ale z możliwością rozbudowy sektorów statku (nie tylko upgrade'y)
Grając Laniusami nie można zrobić archivmentu Advanced Mastery :(
Muzyka to prawdziwe arcydzieło, cała gra to twór bardzo spójny i szalenie grywalny. Dyszka!
Jedna z najlepszych gier na PC.
Gra paragrafowa "Kosmolot Podróżnik" w swoim komputerowym wydaniu.
Przydałby się losowy boss na końcu. Na przykład losowany z trzech różnych bossów. Albo coś co sprawiłoby, że nie wiedziałoby się co Cię czeka na końcu po przechodzeniu gry 50 raz:)
@ashanazai
mi ososbiście podoba się pogoń przeciwnika, bądź co bądź znamy sekret ich floty
autozapis zapisuje gre po każdym skoku/bitwie
ta gra jest trudna, ale takie było jej zamierzenie, sam grałem tylko 10 rund ale w 6 przegrałęm przed bossem, i tylko raz wygrałem z 1 paskiem życia, na normalnym poziomie trudności. to nie jest gra która prowadzi za rączke, trzeba korzystać z aktywnej pauzy i planować atak
według mnie twoje minusy to tak naprawde spore plusy
Gra jest obecnie w promocji, dodano też nowe języki w tym polski.
W mojej ocenie wersja Angielska: 10/10, natomiast Polska tylko 9,0/10 z powodu błędów jakie występują w grze.
Pomijając nawet tłumaczenie: Kestrel to Pustułka (a zostało przetłumaczone na Jastrząb - być może nie znam się za dobrze na ptakach :) ) występuje bardziej irytujący błąd w wersji polskiej dla odsłony 1.6.8 - problem ze zwolnieniem załoganta z dolnego rzędu załogantów.
Miałem przyjemność doświadczyć tego błędu w 6:21 :
[link]
Pozdrawiam
totalny szajs rng cofa progress o półtorej godziny do tyłu, gra ma całkowicie przesadzony poziom trudności na ostatnim bossie, a reszta gry to kaszka z mleczkiem utrudniana jedynie przez losowe wydarzenia, które czasem kończą się porażką (nie z winy gracza, a z kaprysu generatora liczb losowych) na rynku możemy znaleźć od cholery lepszych mniej frustrujących produkcji, które wymagają od gracza faktycznych umiejętności, a nie szczęścia, najgorszej wydane 35 złoty w historii.
Na początku daję 9 ! Po 8 godzinach gry stwierdzam, że jest naprawdę fajna, miodna, wciągająca a obsługa jest prosta. Mogła by być bardziej rozbudowana, troszkę większy świat i więcej możliwości modyfikacji statku i trochę więcej handlu.. Gra ma tylko jedną prawdziwą wadę... zabija ją poziom trudności i losowości - która nawet jak już dobrze znasz mechanikę gry nie pozwoli Ci wygrać zbyt często a raczej zniszczy Cię w 70-80% przypadków nawet na najłatwiejszym poziomie trudności. Ja rozumiem, że trudność musi być wysoka w tego typach gier. Lecz autorzy chyba nie wiedzą do czego służy poziom "Easy". A może po prostu powinni zrobić tylko poziomy "Very hard", "Super hard", "Extra hard" i poinformować o tym klientów przed kupnem gry ?! A tak... wszystko to traktuję jako niedoróbki gry, które ją zabiły... Gra zniechęciła (a nawet zezłościła - bo się spodobała ale nie pozwoliła się cieszyć grą) 90% znajomych, którzy jej spróbowali. Dlatego na koniec zostaje tylko 5... za bardzo dobry, ale zmarnowany pomysł... Pozdrawiam !