Zobacz zwariowane demo technologiczne silnika Unity 4
Demo technologiczne ale grafika slaba i silnik odstaje od next genow. Dlatego pokazali "szybka i ciekawa akcje" zeby ukryc niedorobki silnika. ;]
UbaBuba
Zrób ludzkości przysługę i nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz bladego pojęcia.
A silnik robi wrażenie.
Dla mnie nie ma szalu, jak pzyjdzie cos do czegos to nie bedzie takie dobre. Pozatym juz silnik mafii 2 jest lepszy od tego.
Ogólnie silnik spoko ale raczej do gier nie szpanujących grafką. Wolałbym już udk - tak samo darmowy a efekty lepsze. Że o CryEngine3 nie wspomnę.
Crytek mógłby się od nich uczyć jak robić dema technologiczne :)
No jeżeli tak gierki będą wyglądały za pare lat to chyba wróce do grania ;P Sporo się dzieje na ekranie :)
UDK jest darmowy do zabawy, gry na tym nie wydasz bez licencji. Unity wymaga jedynie ekranu powitalnego z logiem i już możesz zarabiać. Płacisz za dodatki, które mogą ci się przydać gdy zdecydujesz się wydać grę na wiele platform.
[12]
Jezeli 25% (powyzej bodajze 50k usd) uwazasz za "małą część zyskow" to zdeka wspolczuje... UDK jest po prostu drogi.
@z0ltar
A nie jest z UDK tak, że do zabawy to się można samymi skryptami bawić, a do kodu źródłowego się dostępu nie ma? Bo to mocno ogranicza elastycznośc i w efekcie kończy się na robieniu samych shooterów lub gier tpp.
@Kazioo
Aż takiej wiedzy to nie mam. Jest na pewno tak jak mówisz, możesz pisać skrypt w ich własnym języku ala Java. Co do dostępu do kodu źródłowego to nie wiem. Sam w najbliższych miesiącach chciałbym coś napisać właśnie w Unity (już dłubie :D), choćby do szuflady :)
@Garret Rendellson
Czytaj ze zrozumieniem. "...gry na tym nie wydasz bez licencji" - w licencji masz zawarte postanowienia, choćby wspomniany przez ciebie podział kasy.
@Asmodeusz
Dzięki za info. Nieźle sobie liczą.
Ani Unity3D, ani UDK nie udostępnia kodu źródłowego silnika. Można co prawda kupić licencję z dostępem do źródeł, ale cena jej nie jest jawna, choć są to już kwoty milionów dolarów.
We współczesnych silnikach logikę gry tworzy się przy pomocy języków skryptowych. Jest to co prawda troszeczkę wolniejsze od wklepania wszystkiego do kodu źródłowego, ale szalenie przyspiesza pracę deweloperów, a co za tym idzie oznacza mniejsze koszty produkcji gry.
UDK jest darmowe do użytku niekomercyjnego. Do tworzenia komercyjnych produktów należy wykupić licencję za 99$ rocznie oraz po uzyskaniu 50 000 $ zysku przekazywać 25% dalszego dochodu firmie Epic. Należy zaznaczyć, że UDK ma jedną pełną wersję bez wycinania feature'ów.
Unity3D ma wersję standard i pro. Pierwsza jest darmowa w wersji na PC do użytku komercyjnego, ale haczyk jest taki, że jest pod pewnymi względami ograniczona. Brakuje chociażby systemu dynamicznych cieni, pathfinding'u (da się to obejść dodatkami) i efektów postprocess.
O ile UDK zaczął jako silnik do gier AAA, który dostosowano do platform mobilnych, tak Unity3D zaczęło od gier przeglądarkowych i mobilnych, a dopiero później rozwinęło się w silnik na którym da się stworzyć grę AAA.
Moim zdaniem UDK oferuje lepsze środowisko do tworzenia gier i posiada świetny edytor. Jednak należy mieć na uwadze, że będzie droższy w użyciu. Unity3D mimo darmowej wersji też swoje kosztuje. Zakup wersji pro i kilku niezbędnych dodatków to już tysiące dolarów. Jednak są to konieczne koszty, gdyż zmniejsza ilość godzin pracy programistów, które też swoje kosztują.
Co do samego dema technologicznego, to nie jest ono przeznaczone dla graczy. Walory artystyczne nie były tak istotne jak pokazanie nowych możliwości silnika.
@Likfidator
Dzięki za informacje, o wielu rzeczach wiedziałem, a ty tą wiedzę poszerzyłeś. Kudos!
Wygląda spoko. Może nie jest to cudo ale jest OK. Ale z chęcią bym zobaczył takiego sandboxa w którym gramy normalnym kolesiem któremu przytrafiają się dziwne sytuacje.