-----------------------------------------------------------------------------------------
• ArmA II: Combined Operations + DayZ•
Na pytanie, w którą część ArmA gramy odpowiedź jest jedna: ArmA II: Combined Operations z modem DayZ. Czym jest Combined Operations? Jest to ArmA II, wydana w 2009 roku przez studio Bohemia Interactive, rozbudowana o dodatek Operation Arrowhead, wydany w 2010 roku. DayZ jest to mod, który obecnie preferujemy w tym wątku, po latach rewelacyjnych, wspólnych coopów z modem ACE.
Wcześniejsze produkcje studia Bohemia Interactive, czyli kultowy Operation Flashpoint z dodatkiem Resistance oraz ArmA I na zawsze pozostaną w naszych pamięciach, ale raczej już do nich nie wrócimy.
• Minimalne wymagania sprzętowe:
- CPU: Dual Core Intel Pentium 4 3.0 GHz / Intel Core 2.0 GHz / AMD Athlon 3200+ or faster
- RAM: 1 GB
- Video Card: NVIDIA GeForce 7800 / ATI Radeon 1800 with Shader Model 3 and 256 MB VRAM or faster
- OS: Windows XP
- Klawiatura z "Prawym Windowsem"
• Optymalne wymagania sprzętowe:
- CPU: Intel Core 2.8 GHz / AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster
- RAM: 2 GB
- Video Card: NVIDIA GeForce 8800GT / ATI Radeon 4850 with Shader Model 3 and 512 MB VRAM or faster
- OS: Windows XP or Vista
- Klawiatura z "Prawym Windowsem"
• Linki:
- oficjalna strona gry: http://www.arma2.com/
- oficjalna strona DayZ: http://dayzmod.com/
- oficjalne forum: http://forums.bistudio.com/
- polska strona o grze: http://arma2.pl/
- polskie community forum http://www.armagame.pl/
- ArmA Biki: http://community.bistudio.com/wiki/Main_Page
- zapowiedź ArmA 2 [eJay]: https://www.gry-online.pl/s022.asp?ID=5094
- recenzja ArmA 2 [eJay]: https://www.gry-online.pl/recenzje/arma-ii-recenzja-gry/z1168b
- poradnik ArmA 2 [eJay]: https://www.gry-online.pl/poradniki/arma-ii/
- beta test Operation Arrowhead [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=6543
- recenzja Operation Arrowhead [eJay]: https://www.gry-online.pl/recenzje/arma-ii-operation-arrowhead-recenzja-gry/za1a6b
- Obóz przetrwania DayZ [T_bone]: https://www.gry-online.pl/opinie/oboz-przetrwania-dayz-poradnik-instalacji-moda-i-cenne-porady-dla/zb335
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Serwer TS3:
Serwer komunikacji głosowej używany przez stałych bywalców wątku podczas wieczornych spotkań.
IP: ********
Port: 9521
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Uaktualnienia do ArmA I:
Patch 1.05 - http://www.armaholic.com/page.php?id=865
Patch 1.08 - http://www.armaholic.com/page.php?id=1451
Patch 1.18 - http://www.armaholic.com/page.php?id=13954
• Uaktualnienia do ArmA II:
Patch 1.02 - http://www.armaholic.com/page.php?id=6007
Patch 1.03 - http://www.armaholic.com/page.php?id=6704
Patch 1.04 - http://www.armaholic.com/page.php?id=7448
Patch 1.05 - http://www.armaholic.com/page.php?id=8820
Patch 1.07 - http://www.armaholic.com/page.php?id=10875
Patch 1.08 - http://www.armaholic.com/page.php?id=12587
Patch 1.09 (full) - http://www.armaholic.com/page.php?id=13780
Patch 1.11 - http://www.armaholic.com/page.php?id=15832
• Uaktualnienia do ArmA II: Operation Arrowhead:
Patch 1.52 - http://www.armaholic.com/page.php?id=10922
Patch 1.54 - http://www.armaholic.com/page.php?id=11886
Patch 1.55 - http://www.armaholic.com/page.php?id=12586
Patch 1.57 - http://www.armaholic.com/page.php?id=12978
Patch 1.59 (full) - http://www.armaholic.com/page.php?id=13871
Patch 1.60 - http://www.armaholic.com/page.php?id=15831
Najnowsze beta patche - http://www.arma2.com/beta-patch.php
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Warto wiedzieć!
Dodatkowe parametry, z którymi można odpalić grę:
-skipintro (pomija ładowanie cutscenek w głównym menu gry, przyspiesza start gry)
-nosplash (nie wyświetla splash screnów podczas startu gry)
-showScriptErrors (pokazuje błędy w skryptach, zalecane tylko dla mission makerów)
-world=Chernarus (ładuje od razu Czarnoruś)
-winxp (w razie problemów z ArmA na systemach Vista i Win7)
-cpuCount=X (liczba rdzeni, która ma być wykorzystywana przez grę)
-exThreads=X (ustawienia dla dodatkowych procesów, możliwe wartości: 0, 1, 3, 5, 7)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Newsy:
- Bohemia wydała - Take on Helicopters
- Patch 1.60 do OA wydany
• O czym rozmawiamy?
- o zmianach w DayZ
- o naszych potyczkach w trybie Cooperative
- o starym, ale jarym Flashpoincie
- o problemach z grą
- o nowościach ze świata addonów
- o tworzeniu misji
- o sztuce tworzenia addonów
- o innych grach, które umilają nam chwilę kiedy zabraknie weny na ArmA
• Nasze filmy:
- Red Storm Rising - Battle of Alfeld - http://www.youtube.com/watch?v=r7lprONO6Qg by T_Bone
- Project Reality: Duel II - http://www.youtube.com/watch?v=XKEyFoCTAXo by Garbol
- ArmA II - Crazy Hussars Coop Night - 14.07.09 - http://www.youtube.com/watch?v=r5sNU3CNYUQ by Mateck
- ArmA II - The Ass Rider - http://www.youtube.com/watch?v=sv5izlh0RUw by Tygrys205
- Crazy Hussars in Vietnam part 1 - http://www.youtube.com/watch?v=JPFAYaTNT9Q by Reavek and Madkongo
- Crazy Hussars in Vietnam part 2 - http://www.youtube.com/watch?v=44otdqfXeJk by Reavek
- PR - Crazy Hussars PvP Night - 07.02.11 - http://www.youtube.com/watch?v=i-ecS1Qdca0
- ArmA II OA - Crazy Hussars Coop Night - 05.03.11 - http://www.youtube.com/watch?v=oILofKQxdK0
- ArmA II OA - Crazy Hussars Coop Night - 12.03.11 - http://www.youtube.com/watch?v=FsyG-eLLKnI
- ArmA II OA - Crazy Hussars Coop Night - 19.03.11 - http://www.youtube.com/watch?v=dWyb1GS7ZSU
- ArmA II OA - Crazy Hussars Coop Night - 25.03.11 http://www.youtube.com/watch?v=PhGE_ibawaQ
• Nasze galerie:
http://picasaweb.google.com/109418677733182609616?authkey=Gv1sRgCI2Zs5qVsanYwAE by Mateck
Poprzednia część - https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12149415&N=1
M@rine.. przykro mi. Tygrysowi pewnie też.
Mam Twoje GPS, rangefinder i magi 7,62 (m14 niestety sie nie zapisala).
btw. przyjemne video: http://www.youtube.com/watch?v=hETCR8CfvdM&feature=player_embedded#!
Panowie, bardzo mam ochotę pocisnąć ale gra odmawia mi posłuszeństwa. Wykopuje mnie ze wszystkich serwerow z informacja: BattleEye failed to update:////
Win7pro 64 bit, wersja Army ze steam, odpalane przez sixlauncher. Jakieś pomysły?
Zapomnialem napisac ze to tez zrobilem:) Ale dzieki i tak:)
BTW, mialo byc tak pieknie, mialem nie grac do czasu oddania inzynierki, naogladalem sie wczoraj filmikow z gry i cos czuje ze inzynier bedzie semestr pozniej:>
Dobra dało rade jak sie połączyłem z ominięciem Six Launchera, kolejne pytanie:
mieliście tak, że podstawka Wam śmigała calkiem a DayZ już tragicznie wolno? Mam j.w. napisałem win7pro 64bit, procesor core i5. 2rdzeniowy ale ma HyperThreading i soft widzi go jak 4 procki, gre odpalam z ustawieniami -cpucount=4 -winxp. Jakieś porady jak to lepiej ogarnąć? cos z ustawieniami watkowania np?
pier**le, skad mi przyszlo do glowy zeby grac bez nikogo, w pustym mieszkaniu i z sluchawkami na uszach? Klimatu to by sie wiekszosc horrorow mogla uczyc.
Znaleźliśmy żółtego sedana w starym. Niestety podczas side-questa "szukamy opony" serwer zaliczył restart i nici z całej akcji.
Na pocieszenie w military campie znaleźliśmy m24. Kilka minut później napatoczył się z kolei wookie z as50.
Lock & Load!
Szybkie pytanie dla posiadaczy moda Invasion 1944, ile osób w niego obecnie gra? Mam znajomego, który uwielbia FPS-y związane z IIWŚ, jest zainteresowany kupnem ARMA2 z dodatkiem między innymi dla tego moda. Czy zainteresuje go ten mod, czy jednak ilość graczy w niego jest dosyć niska (<100 osób), albo jest dosyć mało serwerów? Podobno jest to bardziej dopracowany mod niż pełna wersja Iron Front Liberation 1944 jest w tej chwili, czy to prawda?
[8] Znam ten ból. :) Przez niezapowiedziany restart, straciliśmy z kumplem ciężarówkę wyładowaną mięsem i paliwem oraz traktor. Traktor odzyskaliśmy, ale ciężarówkę zakosili nam jacyś kolesie z Krasnostavu. Pościg za nią prowadziłem aż pod Berezno, aż tam zginąłem, rozjechawszy wcześniej snajpera, który zastrzelił mojego kumpla na rowerze.
Duriii---> Mod jest dość martwy w MP (około <25 osób). I44 nie błyszczy też za bardzo w singlu. Kupować dla niego ArmA to przesada, Iron Front przynajmniej oferuje kampanie i bandę zdesperowanych Rosjan na serwerach.
Już chyba wiem skąd wzięła się nazwa Czarnoruś. Ta ciemność nocą jest nieco przesadzona. Rozumiem, że miasta są wymarłe, zero latarni itp., ale żeby nie widzieć nic poza granicą horyzontu?
Nie polecam jazdy po ciemku, na Cap Golova znalazłem 2 rowery, potem w Cherno niedziałający autobus.
Serio. Dla każdego, kto mówi że ciemność w nocy jest przesadzona polecam wybrać się poza miasto w warunkach chmury/bez księżyca. Widać tyle co w armie czyli nic.
[14] Bez przesady, trochę więcej, nieraz się wracało nocą z sylwestra/innej imprezy za miastem. :) Poza tym użyłem słowa "nieco". Ale ok, nie będę się spierać, nawet bym nie chciał. Grunt, że się wydostałem z Cherno, w którym po ciemku zabłądziłem. Chciałem się dostać do Baloty, ale poknociłem kierunki (a właściwie źle zlokalizowałem morze) i dojechałem do Elektro.
Marine - Polecam się wybrać za miasto na przykład przy pełni księżyca - widać bardzo dużo.
To akurat w armie jest srogo przesadzone.
Dycu--> Przecież w Arma gdy w nocy jest ładna pogoda i księżyc to też dużo widać...
Tak BTW, jeszcze tylko TWS i bedziemy invulnerable.
Oko człowieka dostosowuje się do poziomu światła, więc po 5 minutach w ciemności można już spokojnie dojrzeć kontury i rozpoznawać przedmioty. Nocą w DayZ egipskie ciemności panują cały czas. Jadąc na rowerze musiałem co chwilę się zatrzymywać by włączyć latarkę czy rzucić flarę (chemlighta nie miałem, zresztą świeciłbym się jak lampka choinkowa, a zginąć nie chciałem). A może to wina tego, że miałem okulary przeciwsłoneczne? xD
Następnym razem nie będę grać nocą bez noktowizji. :)
Proszę szanownego towarzycha, szukam jakiegoś mission packa albo moda w którym nacisk by był położony na latanie helikiem. Do pierwszej Army był Gunship 2000, ale do dwójeczki (z Arrowheadem) to cienizna. Ktoś się może natknął na takiego mission packa albo moda?
Rod
Byłeś kiedykolwiek w lesie w bezgwiezdną i bezksiężycową noc? Tylko w lesie, a nie jakimś zagajniku obok miasta, który jest w dużej mierze doświetlany przez łunę.
Yup. :) Wciąż dzięki zdolności oka do adaptacji widziałem drzewa, ścieżkę, jezioro. Ale powiedziałem już, że nie chcę kontynuować dysputy.
Masz po prostu zajebiste oczy zią! Jeśli tu prowadzone są już takie dysputy, to i ja wtrącę coś ambitnego.
spoiler start
Obejrzałem wczoraj Alien i Aliens, dobreee. Coś mnie jednak tknęło i musiałem ponownie obejrzeć Black Hawk Down, moje przypuszczenia się potwierdziły, w Obcych jest masa nawiązań do Helikoptera w Ogniu, nie wiem jakim cudem, polecam analizę.
spoiler stop
Nocą w Dayz jest naprawdę zaj..... klimat. Zewsząd odgłosy zombiaków a snop latarki to tylko mały wycinek otoczenia.... jest adrenalina jak w mało której grze. Tutaj jest naprawdę wiele do stracenia przez głupią pomyłkę.
Holy macaroni!
Just hit over 800k unique players, 45k concurrent peak, 19k offpeak... and the servers didn't spontaneously combust! Beans for everyone!
-----
DayZ będzie też failproof (Garbol i Marine się ucieszą)
Current Changelog (WIP):
* [NEW] Respawn button is disabled during DayZ play
* [NEW] Optimized authentication process on login
* [NEW] Singleplayer mode disabled when DayZ is loaded
* [NEW] DayZ Logo and Version Number appear in game when DayZ is loaded
* [NEW] Hive now tracks login/logout (for use with preventing ALT+F4)
* [FIXED] Infected cannot hear weapon firing (now they actually hear again)
* [FIXED] Clothing no longer spawning (now it spawns as it used too)
Nathandrel---> Radzę zaopatrzyć się na początek w moda ACE, znacznie poprawia odporność śmigłowców i ogólnie walczy się nimi "tak jak powinno"... Można z nim grać dowolne misje.
O ile mnie pamięć nie myli, to jest całkiem fajna misja:
http://www.armaholic.com/page.php?id=12497
Ogólnie ciężka sprawa, jak poszukasz to znajdziesz jeszcze sporo misji coop, które można rozegrać z AI i całkiem dobrze się bawić.
Dobra, udało mi się zlokalizować swoją pozycję jako okolice Tulgi. Przeczołgałem się przez całe jeb**e miasteczko nie ruszając ani jednego zombiaka tylko po to zeby sie przekonac ze wiekszosc budynkow sie nie otwiera, a loot ktory znalazlem to pare pustych puszek. No coz, co zrobic:) Najsensowniej bedzie chyba uderzyc na polnoc do deer standu a pozniej na stacje benzynowa co nie?
Jedyną atrakcją Tulgi są pojazdy, które się tam czasami pojawiają. Na start najlepiej pójść do Cherno/Elektro. Gdy tam przeżyjesz i zdobędziesz lepszy plecak, broń, leki i żywność, możesz iść gdziekolwiek.
od duzych miejscowosci w zwiazku z moim brakiem doswiadczenia trzymalbym sie z daleka bo
a) inni gracze, niby nie mam przy sobie nic wartosciowego, ale co z tego?
b) duzo zombiakow, musze jeszce popracowac nad wyczuciem na ile moge sie zblizyc zanim je sprowokuje
Pograsz troche dluzej, to odkryjesz np takie prawidlowosci:
Przewaznie lepiej biegac sprintem- nie marnujesz czasu, jestes trudniejszym celem dla innego gracza. Wbiegacz do upatrzonych lokacji, w ktorych zombie poruszaja sie bardzo wolno (jak wiadomo zombie w budynkach nie biegają). Oczyszczasz i wychodzisz. Im więcej czasu spędzasz w miejscu lootu, tym większa szansa, że wypatrzy Cię inny gracz.
Czerno/Elektro to typowe "startery". Wielu graczy potrafi się "reskillować", az nie trafią w okolicę któregoś z tych miejsc. Wpadasz szybko do miasta, odwiedzasz szpital, szukasz broni/zapasow jedzenia/lepszego plecaka i wio poza miasto. Do tego siekierka, zapałki, nóż, pojemnik na wodę i już mamy rozwiązany problem z żywnością (bo na dobrą sprawę od tej chwili żeby zaspokoić podstawowe potrzeby jakimi są jedzenie oraz picie nie musimy odwiedzać miasta- siekierą bezszelestnie zabijasz jakieś zwierzę, nożem patroszysz. Siekierą rąbiesz drewno, zapałkami rozpalasz ognisko. Nad ogniskiem pieczesz mięso. Manierkę z wodą napełniasz w źródle wody słodkiej (jeziora i inne kałuże).
W typowe skradanie bawiłem się na samym początku, po kilku dniach irytacji snajperami doszedłem do wniosku że ni ma sensu.
a) nie aż tak dużo, miasta są spore i trzeba mieć sporo szczęścia/pecha by natknąć się na jakąś strzelaninę; poza tym kto nie ryzykuje, ten nie zyskuje - miasta nie są bezpieczne, ale mają w cholerę dobrego lootu, o ile wie się gdzie szukać (czyt. straże pożarne, markety, cerkwie, sklepy, szpitale, szkoły i domy z czerwonej cegły)
b) w mieście nie ma sensu się czołgać, idź lekko pochylony, w terenie wal sprintem
Ogółem moja strategia na start jest prosta - szukaj szop i baraków, znajdź broń. Potem do miasta, zwiedź wymienione wyżej budynki, zgromadź zapas jedzenia, picia, leków (koniecznie weź morfinę, painkillery, bandaże i antybiotyki - o ile te ostatnie znajdziesz, bo są bardzo rzadkie; jeśli grasz z kimś, weźcie epi-peny i bloodbagi) i poszukaj lepszego plecaka (Czech Backpack, Alice Pack - głównie w szkołach i cerkwiach), po drodze może znajdziesz jakąś lepszą broń i zapas amunicji. Z narzędzi must-have to mapa, zegarek, kompas, siekiera, nóż myśliwski i zapałki. Z takim sprzętem nie zginiesz, ale z głodu czy pragnienia. Przed kulą nic cię nie uchroni. :)
A jeśli już o kulach mowa - co (nie)warto ze sobą targać (oczywiście na start każda broń jest dobra):
Warto: M1911, Rewolwer, AK74, AKM, M16, M4, FN FAL, Winchester 1866, CZ550 lub inny karabin snajperski z lunetą
Nie warto: Makarow, Lee Enfield (chyba, że nie przejmujesz się hałasem, a chcesz zabójczy karabin), wszelkie SMG i shotguny
Zasada używania jest prosta: broń krótka na zombie, broń długa na ludzi. Wyjątkiem jest Winchester, który jest bronią uniwersalną, no i cichą. Idealna pukawka na start.
Polecam sprawdzać Cap Golova, jeśli odradzasz się w okolicy, lub biegniesz na trasie Cherno/Elektro, Elektro/Cherno, bo można tam znaleźć rower lub dwa, co znacznie ułatwia podróż.
http://www.youtube.com/watch?v=V9lb7WwvRsk
:)
Ciekawie mi tu prawicie, to moze faktycznie do elektro uderze, kiedys i tak mnie w tej grze zabiją:)
Jak chcesz, możemy pograć razem, bo mój kumpel ostatnio wsiąkł i gram solo. A towarzysz się przyda.
Jestem jak najbardziej za, na steamie wystepuje pod takim samym nickiem, wiec jak mozesz to mnie dodaj do znajomych:)
Jeśli mi antyvir pozwoli, to odpalę.
Ta gra zredefiniowała mi pojęcie "otwarty duzy świat". Zdecydowanie na plus
Zaproszenie poszło.
Ewentualnie też chętnie pograłbym w drużynie wieczorami. Samotnie to strach łazić, jedna pomyłka i piach...
Na steam'ie ten sam nick
['], szkoda, juz prawie caly podstawowy kit mialem:) Jeden strzal w cherno wystarczyl.
Z początku lepiej odpuścić sobie Cherno i Elektrozavodsk - za dużo koksów ze snajperkami czyha na wzniesieniach. Lepiej iść od razu do zamku w Vyshnoye/Balota po jakiś podstawowy sprzęt i wybrać się na północ.
Właściwie jak to działa? Większość snajpi dla samej przyjemności fraga czy biegną Cie później zlootowac?
btw- o pisaniu na forum sobie przez te gre przypomniałem, same bonusy:)
W Czerno i Elektro snajpią głownie for fun, jakaś tam 'adrenalinka' jest, ale głownie zabijasz gości z samym złomem, raczej nikt z dobrym sprzętem nie biega jak pajac po tych miejscowościach, co innego np. w Starym/Nowym Soborze, tam już można ustrzelić kogoś np. z noktowizorem itp. (pozdrawiamy Tigera).
eJay -> Iść do Baloty bez broni... Sam dzisiaj się przebiegłem z Cherno do Baloty, wymieniłem tam Winchestera na AKM (ta broń ma zbugowaną amunicję, bo zawsze jeden magazynek mam z 1 nabojem, choć w momencie podnoszenia był pełen), ale po drodze musiałem zabić z tuzin zombie. W pojedynkę, z Makarowem/siekierą w łapie, nie jest to takie łatwe.
Mhm. Cholera, na ktoryms pikniku namawialiście mnie na Arme i nie dałem sie do końca przekonać, błąd cholera, błąd:)
Ja Ci mówiłem w pociągu, jak wracaliśmy, ale Legrooch 'nuda, olej, ch*jnia, BF! BF! BF!, będziesz miesiąc przez las biegł i zabije Cie kamień' mnie zagłuszał :P
Czernogórsk i Elektrozawodsk to najlepsze spoty do zebrania dobrego sprzętu jak się od razu koło nich zrespisz. Wbiegasz na pałę do kościoła/biedronki/straży pożarnej i już masz wszystko czego potrzebujesz, żeby iść dalej na północ. No chyba, że się chodzi jak cipa po mieście zamiast szybko przemieszczać się to inna historia.
Rivski - ssij.
Faktycznie, jak tym pociągiem wracaliśmy, z Kosmitem jeszcze chyba, co nie?:D Nawiasem mówiąc, do kolejnego pikniku bliżej niż dalej, czas szykować wątrobę:)
"No chyba, że się chodzi jak cipa po mieście zamiast szybko przemieszczać się to inna historia"
Cytując - ssij :]
Jak ktoś mieszka przy granicy czeskiej to ma niepowtarzalną szansę zostać testerem w creditsach ArmA 3 ;) -http://www.bistudio.com/english/home/news/projects/317-arma-3-focus-groups
Patch 1.62 zniszczył mi wydajność w Armie. Zamiast 50-90 fps mam 2-15. Bomba ;/ Wszystko na low i wyłączenie cienie daje przyrost aż 5 klatek. Siij Bisie, ssij...
Jesteś jeden jedyny który ma taki problem z nasz wszystkich :P Proponuje zrobić updejt sterów i zeskanować kompa (rejestr, wiry itp)
Update sterów- done
skan - done
FPS - fuck
Tygrys--->Kupię Ciebie, będziesz moim niewolnikiem.
Ok chyba się udało przywrócić ład i porządek FPSów;) Tak czy siak gra chodzi gorzej niż przed patchem, mam mniej o 5-10 fps w scenach, gdzie miałem ich kiedyś po nawet 90. Post efekty zżerają sporo (zwłaszcza gdy patrzymy przez lunetę), poziom detali terenu również wcina więcej niż wcześniej.
Jako że jutro ma się pojawić patch do Dayz to dzisiaj sobie daruję na razie. BIS mi napsuł krwi.
http://www.youtube.com/watch?v=oQQ4N1kMv9o&feature=player_embedded
Nie mogę przestać się z tego śmiać:D
"IMPORTANT: Gamespy is down for emergency maintenance. Server browser effected, can direct connect"
Innymi słowy wygooglaj IP jakiegoś serwera i wbij sie bezpośrednio po IP (opcja "Remote" w growej wyszukiwarce serwerow)
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/x1l0p/dayz_server_issues_use_remote_connect/
[65]
Świetne :D
qLA!
"You have been selected to participate in the Technical Testing phase of Sony Online Entertainment’s upcoming game PlanetSide 2"
IN YOUR FACE BICZEZ!
:| Mother...
Edit:
Back at your face
"You have been selected to participate in the Technical Testing phase of Sony Online Entertainment’s upcoming game PlanetSide 2. This phase includes (...)
"
Planetside jest słitaśne
To że z qlą graliśmy od 23 do 2 w nocy mówi samo za siebie. Epa leje się z ekranu hektolitrami a najlepsze jest to że gdy gra wyjdzie w full to będzie f2p. Nie wiadomo ilu było wczoraj graczy ale klimat płonących dropshipów wroga ganianych przez nasze myśliwce z charakterystycznym "ZIIIIIIUUUUMMM", czołgi i piechota walczące poniżej po prostu ahhhhh :D
http://www.youtube.com/watch?v=41QFL4QB3NE&list=UUeDczpHL6Mm-XrfT0ldALjg&index=0&feature=plcp
Kwiczałem jak mała dziewczynka z podniecenia... już wiem w co będę grał :)
Tak naprawdę to nie spałem w ogóle. więc godzin snu od 20 do 4 rani null.
Ravciu mój rekord to 30h. Your comment is invalid.
Pograł bym jeszcze.
A i... FUCK VANU!
FUCK!
We are happy to announce that you have been approved for Closed Beta!
Please check your profile page for further instructions.
The MechWarrior® Online™ Dev Team.
http://mwomercs.com/
Planetside 2... MWO... Umieram... z radości :
Co można napisać o Planetside - jest super. Armia nacierających 30 piechociarzy, 5 czołgów, w niebie dropshipy - wygląda to świetnie. Zmienne pory dnia, zmienna pogoda, możliwość tworzenia squadów. Walki nocne śliczne, teren i budynki wyglądają zachwycająco. Najlepszą rekomendacją jest Garbol nie idący spać tylko grający w Planetside;p
Nocna bitwa na jakimś wielkim budynku z dwoma księżycami w tle - epa.
Najczęściej takie gry, zalewające epą od samego początku, nudzą się po 2 dniach :P
Rivson
Jest to chyba jedyny sensowny FPS wydany w ostatnich latach - wielka mapa ( a mają być ponoć 4 ), squady, pojazdy.
Tak jak gadaliśmy z Garbolem - tak miało wyglądać BF3.
Tak miało wyglądać /= BF3.
eJay trolu tylko jedna mapa w PS2 to jak 20 albo więcej map (złączonych razem) w BF3 :P
64 kilometry kwadratowe.
No fajnie, zdobyłem jakąś sensowną broń, jakieś podstawowe zapasy i co teraz? Muszę sobie jakiś cel wymyślić:)
Pytanko:)
Mogę sobie zacząć grać na drugim profilu od nowa jak na podstawowym już mam poczyniony jakiś większy progres? Chodzi o to, by zacząć grać z kumplem, ogarnąć z nim podstawy, dojść do miejsca spawnu mojej głównej postaci i zalogować się na nią nie tracąc ekwipunku na głównym profilu.
Czyli już wiem, że PS2 nie jest dla mnie - za bardzo absorbujące. Prezentuje się, kurczę, znakomicie.
za bardzo absorbujące.
Powiedział koleś który wchodzi na TS i mówi 'day z, day z, day z...'
Taka ciekawostka dla misiów chcących się dostać do bety Mechwarrior Online (qLa :>):
"By 4pm everyone who has purchased a founders pack will be in beta and anyone who purchases one from here on out will be added immediately".
Czyli kup founder pack i graj, inwestycja lepsza niż Iron Front! :D ;p
No to pierwsze polowanie na innego gracza mam za sobą, obrobił mi stodołę, na którą ja się czaiłem! Niestety polowanie nieudane, muszę zdecydowanie poćwiczyć strzelanie na podstawowej armie. To wersja nieoficjalna, oficjalna jest taka, że AK74 na 300 metrach traci power i to tego wina:)
tak a propo day Z - pracuje ktoś nad podobnym modem, tyle że w klimatach follauta ? z nową "pustynną" post apokaliptyczną mapą, zrujnowanymi miastami, enklawami, mutantami, robotami itp.?
(105) ale co to za problem zrobić nową mapę ? przecież skoro powstają takie jak lingor, to zrujnowana planeta nie powinna stanowić problemu, tak jak zamiast zombie wstawić mutantów (zombie też mogły by być) a zamiast czołgów - jakieś autonomiczne sterowane przez SI pojazdy, a zamiast śmigłowców i samolotów wstawić futurystyczne zabawki itp. przecież silnik armii niemal idealnie nadaje się do odtwarzania wszelkiej maści "światów" ;)
MANOLITo--->Zrobienie dobrej mapy to około pół roku roboty dla doświadczonego mapmakera (mapy to w ogóle najwolniej powstające dodatki do ArmA). Obstawiam, że reszta rzeczy tj. mutanty i pojazdy to kwestia configów oraz modeli, gdyby było to łatwe już dawno by zostało wydane.
MANOLITO---> Jak to piszesz to brzmi tak hop siup, tylko że do ArmA powstało niewiele udanych totalnych konwersji. Większość modów bazuje na tym co w ArmA już jest a i tak mają sporo bugów (CWR, I44). DayZ korzysta z tego co zawiera goła ArmA nie bez powodu... Bugów wciąż jest mnóstwo.
To jest pomysł ale na samodzielną grę.
ja to rozumiem, że dla grupy kilku osób to może być wyzwanie, ale gdyby Bohemia miała rozum to do nadchodzącej pełnoprawnej gry opartej na "day Z" zrobili by jakiś dodatek z post apokaliptycznym światem to jestem pewien, że podwoili by zainteresowanie produktem - przyznam od lat czekam na grę, która jak arma da mi otwarty świat do eksploracji w klimatach follauta ;(
Bo BIS zajmuje się rpgami postapokaliptycznymi... To po pierwsze. Po drugie to jak już to Fallout a nie follaut.
Było by miło, gdyby na potrzeby standalone'u BIS pomógł przy redesignu wyspy Chernarus.
Podejrzewam, że jeśli rzeczywiście wyjdzie ten standalone to wcale nie musi być na silniku ArmA. Nawet jeśli będzie to raczej rocket zrobi sobie nową mapę od podstaw.
Możliwe, że w jego poblizu leżą jakieś śmieci. Pozbieraj je, wywal kawałek dalej i spróbuj dobrać się do plecaka.
Nie chciałem tworzyć nowego tematu. Dzisiaj mam zamiar odpalić DayZ, zakupiłem co potrzeba.
Który z tych programów jest lepszy? DayZ Commander CZY DayZ Six Updater? Wiem, że ten drugi jest oficjalny itd. Ale jak z możliwościami, ew. brakiem problemów, znajomymi itd.
To i to radzę. Sam mam i czasem jak nie wyszukuje serwera, to korzystam z comandera i na odwrót. Choć jeśli miałbym wybierać to jednak Six Launcher wg. mnie lepszy.
Rozumiem, że jeśli posiadam Arme II to OA trzeba dokupić i nie ma żadnej opcji w stylu Army free? :) Swoją przygodę mam zamiar z Armą rozpocząć właśnie i nie chodzi tutaj tylko o słynny skądinąd mod DayZ.
Szybkie pytanie: Chcę zmienić nick, stracę całe wyposażenie i statystyki czy mogę normalnie edytować? Potrzebuję szybkiej odpowiedzi.
Madkongo -> Dziękować :)
1. https://www.youtube.com/watch?v=owVzew2JRYQ&feature=related Super filmik (Tygrys go polubi ;))
2. Kupiłem DLC z Czechami ;) (tu możecie wstawiać świeczki)
ACR w wersji lite jest także dostępny: http://www.arma2.com/index.php?option=com_rokdownloads&view=file&Itemid=20&id=805%3Aa2co-compatibility-mp-patch--acr-lite-&lang=en
Po skromnych testach:
1. Fajna strzelnica (wreszcie!)
2. Muza wymiata
3. Bystrica jako mapa to odświeżona Czarnoruś z zasięgiem do Starego i Nowego Soboru. Nie usunęli nawet znaków, zmieniono jedynie budynki i od południa mamy rzekę, a nie morze. Oczywiście wszystko ma setting letni. I'm pretty dissapointed...
4. Druga mapa - Bukovina - to mała lokacja z dużym lotniskiem i kilkoma wiochami. Raczej do akcji specjalnych. (EDIT - to wycięte i przemodelowane lotnisko z zachodniej Czarnorusi)
5. Guny wydają się być niezłe.
@K4RO8: Świetna sprawa te programiki. Zainstalowałem oba, wg. zaleceń. Dzięki.
Jeszcze takie pytanko czy te mody co są na załączonym screenie, które ściągłem po kliknięciu na aktualizacje gry PPM w SiX Updater są wymagane? Pościągały się. Nie wiem co zmieniają, pytam z ciekawości.
Dzień był bardzo owocny. Łosiu zrespił się obok gości, którzy zapomnieli zapisać Toyotę, potem wyczaił obok helki As50 (Kowciu - mistrz researchu...;)). Było trochę zabijania zombie i zwiedzania dawno nieodwiedzanych okolic (Devils Castle). Ogólnie z lootem w tych ponoć lepszych lokacjach było cienko.
HELP Łosiu need help. Lezy ze złamaną nogą na lotnisku, QUWA :) need rescue team. Jebana fizyka gry :)
Ja też leżę, obok starego albo nowego Soboru, mam już 65 dni 'życia', z czego jakieś 60 dni połamany i wykrwawiający się :)
Wszystkim w rescue team bardzo dziękuję :) Zwłaszcza madkongo! AS50 uratowany :)
Wersja poszerzona o eJaya, który jeszcze futrem nie obrósł.
Yuri, to mogłeś być ty :P
E tam, przez ponad tydzień na wakacjach byłem, to mi się priorytety zmieniły, więc screeny mi tyłka nie urywają. Poza noktowizorem to wsio już kiedyś miałem. Poza tym ponownie miałem okazję przekonać się jak ciemna jest ciemność (mowa tu o bezksiężycowej, bezgwiezdnej, pochmurnej nocy) i muszę przyznać, że przyczepić się TAKIEJ KONKRETNEJ nocy w Armie nie mogę, ale problem tkwi w czymś innym. Niejeden spacer nocą po lesie zaliczyłem (do najbliższej oznaki cywilizacji 2km przez las i pola, lamp null) i bynajmniej nie w celach survivalowych, a żeby nieco spalić tych kalorii po mięchu i alkoholach i mogę ostatecznie stwierdzić, że problem z ciemnościami w DayZ/ArmA (jeden kij) to latarki. Mają zbyt skupione światło, ot co.
Jeszcze sobie maila sprawdzę i idę spać po podróży.
Szukajcie obozów na krańcach mapy. My z ekipą ogołociliśmy niedawno jakieś 30 pełnych namiotów i około 5 aut. Wszystko stało w jednym miejscu, a jaka radość była, niedowierzanie ile ludzie rzeczy mieli. Wystarczyło jedynie znaleźć klanowy serwer. Po kilkanaście noktowizorów i gpsów, asy, dmrki, ubranka, po 20 sztuk mięsa i picia, wszystko jak leci w dodatku ładnie ogrodzone.
Aż ciężko było uwierzyć skąd tyle tego nanieśli. Wsiedliśmy do autobusów i wielki konwój z całym sprzętem odjechał, a i tak nie wszystko zabrane, bo miejsca zwyczajnie nie starczało.
Dla takich akcji między innymi warto grać, zaciesz niesamowity.
Tutaj zapożyczony ural w czasie tułaczki po granicy :) --->
[145]>a myślałem, że mojej ekipy 7 pełnych namiotów+rower to dużo :o
Yuri
Wystarczyło do kogokolwiek napisać o namiary ;)
Obejrzałem sobie Iron Sky za pośrednictwem Marinowego linka.
spoiler start
Kurde, fajny koncept, ale cały film to fabularny koszmar. Początek jest fajny, tak jakby jedyna przemyślana część całego filmu, ale potem, kiedy Klaus i ekipa dolatują na Ziemię zaczyna się słabość.
Chyba jeszcze nigdy nie widziałem i nie słyszałem tak wkurwiających "głównych bohaterów". I nie chodzi mi tu to nazistów tylko te dwie szmaty z United States of Cuntsmerica. Przy pierwszych kilku scenach byłem do nich nastawiony neutralnie, ale jak się rozkręciły z gadaniem i zachowaniem, to miałem ochotę rozwalić monitor. Takiego poziomu wkurwienia, jakiego one dostarczały nigdy jeszcze nie doświadczyłem w żadnym innym filmie jeśli chodzi o głównych bohaterów. Najlepsze jest to, że najmniej wkurwiający i naprawdę dający się oglądać był murzyn Washington, który moim zdaniem najlepiej grał w tym filmie, zaraz po Adlerze i ekipie Fuehrera. Richterowa niestety IMHO posysała w zbyt wielu momentach.
Do tego dochodzi jeszcze ten cały cyrk miłosny jak dla mnie w ogóle nie potrzebny filmowi. Najpierw Richterowa wygląda jakby była w porządku z tym, że w 97% pasuje do Adlera (swoją drogą pomysłowy i śmieszny motyw) a chwilę później spotyka earthlinga Washingtona i przewraca jej się w tyłku. Do tego później dochodzi wizyta na Ziemi i z dupy "3 miesiące później".
Kolejnym mankamentem był dla mnie moment inwazji, kiedy to szkopki zamiast rzeczywiście siać postrach i zniszczenie zbierali ostry wpierdol - przez kilka minut tylko bo wątek się urywa i wchodzi bezsensowna i bullszitowa scena z hamerykańskim pizdostatkiem, który jakimś cudem, niewykryty, pojawia się za całą flotą nazistów i zaczyna ich bezkarnie rozpieprzać. Cały wątek inwazji jakoś po prostu "tylko" był, bo po tym, jak Adler wrócił na Księżyc, to kompletnie o nim zapomniano, co mnie też trochę zdziwiło i zawiodło. Ogólnie cały pomysł z tym, że niby naziści są zaawansowani (ufo i tak dalej), ale jednak nie (jeden bullszitowy pizdostatek rozwalający pół floty i ufo padające od Raptorów jak muchy) był lekko nietrafiony. Szczerze miałem nadzieję, że szkopki wylądują w NY i zrobią mały rozpierdol w mieście, albo nawet usuną połowę Stanów z powierzchni Ziemi Goetterdaemmerungiem, ale pewnie budżet za bardzo im na to nie pozwalał. Dodatkowo design statków ziemskich nie był jakiś ciekawy, z wyjątkiem statków Japonii, UK i Rosji (przerobiony MIR rządzi) a szczególnie tego amerykańskiego ścierwa.
Jeśli już mówiłem o Goetterdaemmerung to też muszę powiedzieć, że statek miał potencjał fabularny a w sumie został użyty tylko jako great balls of fire. Jak go zobaczyłem to myślałem, że może zrobi jakiś epicki wjazd na Ziemię, rozwalając przy tym wszystkie ziemskie latadła i rozwalając 3/4 Ameryki Północnej i dopiero jakiś ultra uber zorganizowany atak sił europejskich, azjatyckich albo obu go zniszczy i wytnie resztę nazistów, w końcu to chyba ojropejski film to myślałem, że taki scenariusz będzie bardziej prawdopodobny a nie typowy scenariusz z amerykańskim ścierwem w roli głównej.
I tak, wiem że Iron Sky to fanowski projekt, dlatego nie spodziewałem się ani nie oczekiwałem dużo od tego filmu. W sumie nie pisałbym tego wall of text, żeby nie te dwie pizdy, które dla mnie zapiszą jako dwie najbardziej wkurwiające bohaterki w historii kinematografii. Koniec końców było kilka pomysłowych i śmiesznych scen, chociażby odmurzyniacz czy Meteorblitzkreig i Zeppelliny-lotniskowce i to, w jaki sposób działają, więc film nie jest do końca beznadziejny czy zły. Po prostu typowy scenariusz ze śmieciami amerykanami psuje feel całego filmu.
tl;dr
6/10 would maybe watch again, bo amerykańskie pizdy i ogólnie mało oryginalny scenariusz
spoiler stop
Ogółem nie żałuję, że nie byłem na filmie w kinie a dopiero teraz obejrzałem.
:o
To zobaczcie sobie The Raid: Redemption. 9/10 choreografia walk a resztę walić ;)
The Raid jest boskie. Można na podstawie tego filmu zdać egzamin z anatomii ciała ;)
A na imię mu...MILIJON!
DayZ standalone już oficjalnie:
http://dayzdev.tumblr.com/post/28904791570/the-end-of-the-beginning
W tym momencie moje wymagania skaczą z "o, fajny mod" do "płacę - wymagam" ;) Moje marzenia:
- większy teren (nowa mapa?)
- bardziej skąpy loot związany z bronią palną (i lepiej zbalansowany)
- hacking out!
- clothing z wielu wersjach
- jakieś questy rodem z RPG ;)
Ja bym dorzucił jeszcze system levelowania. Co lvl moglibyśmy sobie wybrać jakąś umiejętność typu większa odporność na złamania, dodatkowy slot w ekwipunku itp. Wtedy strata postaci bardziej by bolała, więc emocje były by jeszcze większe :)
eJay ma rację - jak rocket będzie sobie leciał dalej w kulku przy standalone DayZ, to będzie go można bezproblemowo rozjechać - jak płacę za coś, to wymagam, żeby to było dobre a nie ścierwo pre alpha.
>pre alpha
Bo standalone napewno nie będzie w fazie alpha.
>jakieś questy rodem z RPG
I większe prawdopodobieństwo skoczenia w bagno al'a WoW... sandbox to sandbox.
Nie mówię że to źle gdyby coś takiego było tylko żadnych "!" nad głową albo coś w tym stylu. Wolałbym questy "przypadkowe".
Bo standalone napewno nie będzie w fazie alpha.
Bo standalone ma być w takim samym gównianym stanie jak teraz jest DayZ? Nawet w alfie?
Garbol-->Bardziej chodziło mi o generowane questy z nagrodą w postaci puchy fasoli czy fajnych skórek ;)) Jeżeli już mam zapłacic za to 10 EURO (a nawet 20) to niech to chociaż będzie wersja bardziej rozwinięta.
Och tygrysku, tygrysku... Alfa to alfa. Alfa to nie beta. Alfa to może być nawet development buid gdzie 90% rzeczy nie ma lub nie działają. Jeśli standalone będzie w alfie to radzę kupić nerwosol. Mod jest w fazie alfa co oznacza że nie wszystko w nim jest i/lub działa jak powinno. Alfa to bardziej trącanie kijem bomby nuklearnej na dachu sierocińca. "Hej rzućmy w to kamieniem i zobaczmy co się stanie" - ALFA.
eJay--> Goooby pls... Questy? DayZ jest takie popularne bo nie podąża za szablonami.
Gra tworzy warunki, wyzwania ale co z tym się dzieje decydują gracze, to jest esencja DayZ. Podobnie ma się sprawa z levelowanie, w klasycznym tego słowa znaczeniu nie ma na to w tej grze miejsca.
Tiger--> Ale jak Ci się coś nie podoba to tego nie kupuj.
Tak mod jest w kiepskim stanie obecnie, czy będzie tak w przyszłości to się zobaczy.
Napisz mi gdzie napisałem wprost, że mi się coś nie podoba. Powiedziałem, że jak będzie takie samo szambo jak z modem, to nie rozumiem, po co w ogóle robić taką grę i wkurzać ludzi, którzy chcą działającej gry a nie półproduktu. A no tak - kasa.
Tygrys----> "szambo, gównianym, ścierwo", sorry przy takich słowach mogę nie łapać kontekstu, zajeżdżają straszną pogardą i nienawiścią. Więcej luzu i wiary w ludzi?
Rocket chce sprzedawać alfę-standalone, chyba już dość zrobił za darmo? Kasa, kasa... Oh damn, bawiłem się w DayZ kilka ostatnich miesięcy a Rocket nie dostał moich pieniędzy. Szczerze? Należą mu się.
Peace out ;p
[162] Wat? System levelowania = zabicie sensu tej gry. Ludzie woleliby "expić" na zombie i ludziach, by zdobyć większy level. To nie CoD, gdzie za kilkaset fragów dostajesz nową broń, dodatek, kamuflaż i +5 do długości e-lufy.
Jedyne czego oczekuję od pełnej wersji (a kupię na 99%) to:
- lepsza optymalizacja
- eliminacja irytujących bugów
- bardziej urozmaicony loot (więcej ubrań, plecaków, broni - palnej ale i białej)
- (ewentualnie) poprawa armowego międzymordzia
Priorytetem powinno być pozbycie się złamasów hakerów. Jest bardzo źle, skoro nawet nam uprzykrzyli ostatnio życie.
Zresztą nawet ruskie mają tego dosyć - wymyślili sobie Lingor :)
Drugą rzeczą powinno być skonstruowanie systemu, który sprawi, że powrócą elementy współpracy trochę jak w 1.7.1. Jak to zrobić? Cóż, skórki się na pewno lepiej sprawdzały niż bicie serca ;p
Wreszcie po wielkim trudzie udało mi się odpalić ten modzik, i rzeczywiście gra tego typu ma wielki potencjał ;) naprawdę nie mogę doczekać się ostatecznej wersji jak i kolejnych tego typu, choć cieszyłbym się żeby był też singiel. Połączenie Dead Island i Fallouta dla mnie bomba ;D Jedynie tylko jak dla mnie przeszkadza to, że jest to mod do Army, bug na bugu i osobiście mój wysłużony PC nie bardzo lub się z tą grą.Szkoda że mia ma czegoś w typie anomalii ze Stalkera gdzie gdy się zbliżała to każdy wiał gdzie popadnie
[174] W jakim sklepie można takie dostać? :D Spróbowałbym sobie.
Rod
W każdym supermarkecie? Przynajmniej na Śląsku widuje to to często.
qLa -> Muszę się lepiej przyjrzeć, bo nigdy nie widziałem fasolek Heinza w miejscowych supermarketach. Najwyżej keczup.
BTW: Jakiś czas temu znalazłem w DayZ Mountain Dew. Interesująca odmiana po Pepsi i Coli. A skoro już przy temacie napojów: w pełnej wersji gry dodałbym alkohol. Bynajmniej nie po to by się upić z powodu beznadziejności życia w świecie obleganym przez zombie, ale np. do odkażania ran. Ale to taka kosmetyczna zmiana.
Fucking good news.
http://arstechnica.com/gaming/2012/08/from-mod-to-game-how-dayz-will-evolve-as-a-standalone-release/
Rebuilding from the ground up with the latest version of Bohemia's Real Virtuality engine (which was shown to great effect powering ArmA III at this year's E3)
Teraz tylko ciekawią mnie 2 rzeczy.
1. Wyspa i assety, konwert z army 2 czy coś nowego
2. Licencja na physx
"The immediate goal for the DayZ development team, Hall says, is fixing the bugs and hackable exploits that make the current mod a bit unstable at times".
Cześć.
Obiło mi się o uszy, że wyszedł nowy patch do ArmA. Czy to, że nie ma go we wstępniaku oznacza, że nie gracie na nim, czy Bone zapomniał jedynie uaktualnić listę?
Ciekawe czy dodadzą jakiekolwiek nowe jednostki do istniejących nacji, skoro mają dodać jeszcze cztery nowe.
Zanim obrazek mi się nie załadował to myślałem, że to będzie Dragunow.
Zawiodłem się.
6 odcinek Gamestara na temat modułu support w A3 - http://www.youtube.com/watch?v=ssHfmt2r87M&feature=player_embedded
Praktycznie zero problemów z LODami, a sama skala mapy i view distance - wow. T_bone wiedział kiedy zrobić upgrade ;)
Dobry pilot nie jest zły, a tak na serio to jakiś problem z rotorem był. Mnie nie było podczas lotu, przychodzę, a tu leżę w płomieniach. No przynajmniej te pół godzinki zabawy w powietrzu było!
W ten sposób nasi bohaterowie próbowali ucieć z wyspy.
Nie wiedzieli jeszcze co ich czeka na suchym lądzie...
Mam pytanie: czy jeśli usunę jeden ze swoich profili w Armie, to stracę automatycznie postać? Bo mam profil podstawowy, na którym nie gram i usunąć go nie mogę oraz profil dodatkowy, na którym gram cały czas. Słyszałem/czytałem, że postać jest współdzielona między wieloma profilami - chyba nawet w tym wątku natrafiłem na tę informację.
Bołn nienawidzi TF2, ale mam to w dupie, bo to BĘDZIE NAJLEPSZY UPDATE DO TF2 EVER.
http://www.youtube.com/watch?v=C4cfo0f88Ug&feature=player_embedded
Witam wszystkich :D Jestem nowy i chciałbym zacząc grać z 2 kolegami . Czy gdy sciągnełem Arme II z dodatkiem Operation Arrowhead i sciągnełem Day-z to mogę już grać czy jak?? Wiem że już pojawiały się tutaj instrukcje ale prosiłbym czy moglibyście napisać mi dokładną i szczegółową instrukcję jak zainstalowac poprawnie żebyśmy mogli grać?? Czy trzeba kupić cd-key , jak trzeba czy może być ten http://allegro.pl/arma-ii-arma-2-single-multiplayer-automat-i2438009895.html i czy opisany w tym linku proces instalacji jest poprawny. Proszę o odpowiedź