Class3 | PC
Wie ktoś coś więcej o tej produkcji? Wygląda ciekawie według max liczby osób jest jakaś koperacja. Jak by ktoś coś wiedział niech napisze! :p
jezu kolejne zombii gowno, uczepili sie tego tematu i zeruja. Nuda
scorpion34 sam jesteś gówno, ta gra to będzie mega hit!
Czy MEGA hit to zobaczymy, raczej sukces na miarę Orc Must DIE ! (czyli pewniak do kolekcji na STEAM ;) )
Sandbox? Sandbox z Zombie, i love it ;d
oj będzie dobra gra ;]
kurde...zrobili by do cholory jakas gre , jakis ciekawy thiller z zaskakujaca fabula a nie zombii.zombii,zombii //co? ZOMBII!
zygac sie juz tym chce , nie mowie bo gra pewno bedzie bardzo dobra , i do tego otwarty swiat! cudo! ..
ale zamiast tego cholerngo zombii dali by cos innego...no kurde
to moje zdanie...
wyszło parenaście gier zombie w tym kilka głośniejszych a tobie się już chce tym żygać??? żałosny jesteś...
są miliardy gier o innych tematykach to tym powinno chcieć ci się żygać.
rzygać 'RZ' moza w google sprawdzic, co do gry swietna, Sanbox, bazy, skille, mam nadzieje ze beda tlumiki i mozliwosc craftingu broni wg wlasnych upodoban, upgrade, z klimatem stalkera.. Trzymam kciuki.
Tak jak zawsze - w Polsce brak planów wydania. I jak zwykle wydawcy obudzą się dawno po terminie.
Przy okazji zna ktoś wymagania do gry.
no pewnie , producenci jeszcze pewnie nie znaja ...a ty nas pytasz..
Zapowiada sie ciekawie. Co do wypowiedzi scorpiona to postapokaliptyczna zaraza zombie jest teraz popularna i sie nie dziwmy. DayZ osiągnęło sukces i dla mnie to właśnie ono będzie numerem 1 ale ta gierka mnie pozytywnie do siebie przyciąga. Poczekam, zagram i ocenie
Pomysł gry bardzo mi sie podoba.
Budowa i zaopatrywanie twierdzy na opanowanym przez zombie obszarze to coś ciekawego.
Coś innego niż próba ucieczki do miejsca ewakułacji.
chyba będzie zajebista gra
Zapraszam na Class3.pl po więcej świeżych informacji i newsów na temat State of Decay ;)
Wyczekuję z niecierpliwością. Wam się chce rzygać a ja w im więcej gier zombie gram tym bardziej mam na ich punkcie manię ;) Jak komuś podoba się taki rodzaj gry jednak o innej tematyce polecam zapoznać się z grą "survarium". :)
Mam nadzieję ,że będzie tam dbanie o głód ,pragnienie itp.
Fajnie, że wychodzi w wakacje (lub gdzieś tak około nie pamiętam). Będzie można sobie dłużej pograć :D.
Dobre przenieśli premierę na 5 czerwca, wreszcie jakieś dobre wiadomości zostało tylko 20 dni do premiery!
cóż to? to będzie single player tylko? myslałem, że miał to być MMO w stylu DayZ.Jeżeli tylko singiel to lipa z sosną,,,
@MonstaMack
Właśnie lepiej, że będzie tylko Single Player. Nareszcie będzie coś na rynku, innego niż Project Zomboid, TWD:SI czy Alive, które się już każdemu przejadły. W DayZ grałem, ale dzisiejsza wersja MP jest nudna ( Czekam na SA ), na SP grać się nie da mimo moich szczerych chęci. Pokładam ogromne nadzieje w tej produkcji, ale jeżeli coś schrzanią to pozostaje czekanie na Human Element do 2015.
Pozdrawiam.
Coś mi się wierzyć nie chce, że premiera ma być 5 czerwca. Pewnie znowu ją przełożą...
Cicho bo wykraczesz, pisze że ma wyjść 5 czerwca więc cieszyć się trzeba, a nie zapeszać.
Troche mi tutaj zalatuje grą "Fort Zombie". Mam jednak nadzieję że z optymalizacją bedzie lepiej niz w przypadku tamtej :)
Co jak co ale perspektywa otwartego świata z zombi, poruszanie się samochodem, budowanie własnych baz, zapowiada się fenomenalnie!, już się nie mogę doczekać.
Orientujecie się czy premiera będzie dokładnie 5 czerwca? Bo oglądając filmiki na YT odnośnie tej gry, ludzie mówią, że premiera została przesunięta na później. Ktoś może potwierdzić, że podana na tej stronie data jest wiarygodna?
Wczoraj pisali na class3.pl że premiera została potwierdzona na 5 czerwca ale obecnie strona została zawieszona więc musisz mi uwierzyć na razie na słowo.
Serwisy gier wywaliły datę premiery 5 czerwca, a twórcy napisali na swojej stronie...
"I can tell you this: we don’t know the release date, and neither does anyone at Microsoft. But we do know the release process, and we can make some informed guesses about what that means for the release date. There’s no reason you shouldn’t know as much as we do — there are no conspiracies or big corporate secrets here — so I’m going to tell you what we know about how all this works..."
Resztę tekstu macie na undeadlabs.
Radzę śledzić ich stronę i wpisy zamiast wróżyć z fusów o dacie premiery. Dodam tylko tak od siebie, że na ver. Pc poczekamy trochę dłużej.
Ogólnie z tego co się dowiedziałem to gra ma kosztować ok 20$, narazie jedynie jest podana premiera na xbox. Ogólnie ciekawa sprawa, teoretycznie za 4 dni premiera, a ja bardzo chętnie pograłbym w ten tytuł. Liczyłem, że będzie dostępna na steam, a tak to narazie olewam ten tytuł.
No właśnie wersja PC ma zostać wydana później. Oficjalne info z faq głosi: http://undeadlabs.com/forums/showthread.php?541-Faq
<<<Q: Will this be available on the PC?
A: Yes, though it will launch on XBLA before it will launch on the PC. The content is identical in both versions.
(Edit 5/30/2013: We do not yet have a launch date for the PC version. We're working on it.)>>>
Znowu na wersję PC trzeba będzie czekać, ciekawe ile tym razem...
Witam, a to będzie tylko z xbox live dostępne za msp czy normalnie w wersji pudełkowej ??
@Sluzik71 Póki co brak planów wydania pudełkowej wersji - tylko cyfrowo - jutro na xbox live marketplace a później na pc.
PC ma lepsze osiągi graficzne i raczej będzie miało przez dłuższy czas, mimo to na konsole wychodzi wcześniej, ponadto na konsole są exlusive a na PC wychodzi to samo co na konsole (mówię o dobrych grach i markach, nie o gównach)
Mam nadzieję, że ta data premiery jest już ostateczna. Dziś ma premierę wersja na x360. Podobno konwersja na PC jest już gotowa, tylko zostały drobne szlify. Tak więc w najlepszym wypadku jeszcze 20 dni czekania. xD
Witam. Kto jest zainteresowany prowadzeniem strony poświęconej tej grze na FB? Mozna byłoby dzielić się informacjami o grze, nie wspominając już o wspólnym graniu :) Grze przyda się większy rozgłos u nas ;) Zapraszam na PW
@TroubleTheMan
Wspólnie to raczej nie pogracie bo multi nie ma :)
Od rana koczowałem żeby ściągnąć SoD ale na polskim livie nie było takiej opcji. Dopiero teraz udało mi się to obejść i czekam aż się pobierze żeby w końcu zagrać.
P.S. Myślałem, że gra waży więcej a tu 1.83GB :)
Gra z takim potencjałem bez multi? ... Samemu przecież w to sie nie opłaca grać ;P
Na Twitterze wyczytałem że multi będzie, ale nie razem z startem gry (możliwe że jako dodatek w późniejszym czasie)
-Up-
Nie będzie multi. Natomiast studio zapowiedziało powstanie mmo na bazie SoD.
TroubleTheMan tak samo jak się "nie opłaca" samemu grać w Undead Nightmare... a jest to obecnie najlepsza gra o zombi (no może SoD to zmieni :)
TobiAlex
Najlepsza gra z zombie to bez wątpienia Left 4 Dead 2 i nic tego nie zmieni, może za wyjątkiem Left 4 Dead 3.
Może będzie co-op DLC w przyszłości.
Wersja MMO, o ile nie zmienią silnika, nie będzie miała map większych niż aktualna gra, więc pozostaje poszatkowanie na instancje, jak to zrobili w Star Citizen.
w zapowiedzi napisane jest że będziemy mogli zagrać na podzielonym ekranie oto cytat "Kampanię ukończymy sami lub ze znajomym w trybie kooperacji – także na podzielonym ekranie."
@funtok
Bo to nieaktualna zapowiedź. Zamiast szukać informacji na GOLu proponuje w czasach internetu sięgać bezpośrednio do stron twórców, Twittera, oficjalnego forum itp.
Wypowiedź twórcy gry chyba jest bardziej wiarygodna niż tekst dziennikarza, co nie? ;)
@Kazioo
Taki cytat odnośnie wielkości świata.
"Class4 is way, way bigger - a massively multiplayer sandbox world"
@up tytuł roboczy SoD to Class3, a twórcy chodziło o powstające mmo - Class4. SoD jest wprawką przed większym projektem.
@scisly88
No i?
Potną na instancje (osobne mapki) i będzie "mmo".
Jak nie zmienią silnika to nie będzie map większych niż 4x4km, jak w aktualnej grze, bo CryEngine 3 na to NIE pozwala. Dziesiątek graczy na tak małym terenie nie pomieszczą.
@Kazioo
Skoro robią mmo od 2009 roku to raczej nie zmienią silnika tym bardziej, że gra będzie bazowała na samym SoD. Przeglądając forum undeadlabs nie znalazłem żadnej informacji na temat "poszatkowania" świata, wręcz przeciwnie, twórcy twierdzą, że świat będzie o wiele większy od tego w Class3. I nawet gdybyś miał rację to wole trzymać się tego co przeczytałem prosto od nich z FAQ, postów czy z wywiadów bo do tej pory grają z ludźmi w otwarte karty.
@up bo świat będzie większy ale co z tego skoro tak jak mówi @Kazioo będzie prawdopodobnie pocięty na loadingi, instancje itp. Na pewno full otwartego świata wielkości Xkm na Xkm nie będzie.
socialmediabar.com/best-game
"Class4 is our large scale, full online world game that will allow thousands of players to run around simultaneously in a much larger server-hosted world. It will have more weapons, vehicles and zombie types. In addition to vastly greater scope, Class4 will revise and expand any number of game systems like weather, vehicle customization, player-to-player trade, and technology research. It will have types of content specifically designed for having a vast number of players online at the same time. This game will come out after Class3."
Jeszcze w to nie grałem, ale po wielkości wersji xboxowej gry która waży 1,8gb obawiam sie ,że to będzie crap.
Wyszło to wogóle na pc czy gry-online jakieś jajca sobie robi?? Gra jak narazie nie do namierzenia.
MonstaMack o czym Ty mówisz, w ogóle gra bez sensu, idziesz i napierdzielasz, i to wszystko. Nawet najmniejszego rozwoju postaci czy coś w tym rodzaju, zero fabuły. I to ma być najlepsza gra o zombi? Raczysz żartować. A SoD jest nawet fajne, daje satysfakcję z grania, ale miałem wrażenie, że czegoś brakuje. Undead Nightmare nadal pozostaje niepokonane :)
@up Bo Undead Nightmare miało ciekwą fabułę, świetne dialogi i wiadomo - to Rockstar.
Co do grafy SoD - gdybym nie wiedział, że to CryEngine 3 wcześniej to mógłbym się założyć, że to nie CryEngine. Grałem w konsolowe Crysisy i wiem co ten silnik potrafi a w SoD grafa przeciętna, wiadomo otwarty świat, małe studio itd. Ale i tak kozacka gra, w której grafika jest nieważna, tylko te spadki płynności mogliby załatać, bo czuję się jakbym grał na kompie niespełniającym wymagań gry.
P.S. Wiem, że to wątek PC ale z racji małęgo ruchu na wątku X360 udzielam się tutaj.
Szym00nexxus kurde, gdyby nie Twój komentarz, nawet na myśl by mi nie przyszło, że to może być CryEngine 3 O.o Aż musiałem to sprawdzić. Jezu, mamy dwa przykłady gier jak nie wykorzystywać CryEngine 3 - na PC to rodzimy SGW2, na XBOX360 - to SoT. Ja wiem, że to małe studio itp. itd., ale kurde, mogło to wyglądać naprawdę lepiej.
TobiAlex Jakie tylko idziesz i napierdzielasz? Tym komentem pokazałeś, że nie masz bladego pojęcia o Left 4 Dead.Tryb versus i zgrana ekipa to najlepsze co może być w grach.Oficjalnie stwierdzam,że to jak dla mnie nie tylko najlepsza gra z zombiakami, ale najlepsza gra ever, a z niejednego pcta gry odpalałem.
Klimat zombiaków po raz 1000000 no thanks ile można wałkować jedno i to samo od kiedy to wyznacznikiem jakości gry jest jej rozmiar
MonstaMack no i co, masz tryb versus i co? Wytłumacz mi po co w to grać? Żadnej fabuły, więc nic nie pchnę więc grając w nią "nie pchnę" nic do przodu. Żadnego rozwoju postaci, więc grając w to, nie rozwinę postaci... To samo z bronią itp. itd. A tylko grać po to, aby pograć... są setki gier o wiele lepszych niż to. Fenomenu tej gry nigdy nie zrozumiem (nawet nie chcę zrozumieć, bo są lepsze gry o zombiakach). No i jeżeli dla Ciebie to najlepsza gra ever... to szczerze to Twoja sprawa :) ale jednak Ci współczuję :P
TobiAlex nie będę Ci tłumaczył , bo wygląda na to ,że i tak nie pojmiesz.Powiem ci tylko,że to nie jest kolejna durna strzelanina, tam trzeba mocno rozkminiać i ściśle współpracować.To nie kolejne nie skomplikowane Call of Duty, czy tam Red Dead -dlatego lubią tą grę.A Ty pamiętaj nigdy nie graj w szachy, czy w karty, w piłkę nożną ,w siatkówke, koszykówke etc.. nie graj. Bo tam nie ma fabuły! hiehie ehh te pokolenie pokemonów.GRA SIĘ PO TO ŻEBY WYGRAĆ!...
MonstaMack hahaha, L4D to nie jest kolejna strzelanka... A to to nie jest symulator pociągu? Kurde, no popatrz. I kto tu nie ma pojęcia o tej grze grze? To właśnie kolejna strzelanka, w dodatku bez niczego, nijaka. Nie żebym lubić CoD, ale sorry, o ile można mówić o skomplikowaniu tych gier (co w L4D niby jest skomplikowanego???) to CoD do tej gry to szachy na korzyść CoDa. I tyle. Skomplikowanie L4D2:
http://www.youtube.com/watch?v=2llyprd1ePk
Ja pierdziele, szok...
A i gościu miętowy, czy ja cię gdzieś obrażałem? No ale czego można spodziewać się po komentarzu 15 lata. A wiesz, że L4D jest grą od 18 lat? Mama pozwala grać? Jeszcze porównywanie gier sportowych do strzelanek (a sorry, nawet w takiej Fifie jest więcej do roboty niż L4D...).
TobiAlex Pokemonie a gdzie ja napisałem, że to nie jest strzelanka? Marsz do szkoły i uczyć się pilnie, bo czytać może już nauczyli, ale rozumienia czytanego tekstu nic a nic.
@up
Ta idioto, "dlatego lubią tą grę". Ja też lubić ta gra! Jak to fajnie być w necie co
Zobaczymy czy będzie dobre ;) Mam nadzieję, że wydadzą w Polsce.
@TobiAlex W L4D fabuła jest nieistotna. W grze najważniejsza jest współpraca oraz doświadczenie graczy. Porównywanie tych dwóch gier jest bezsensowne.
Jest jakaś oficjalna data premiery SoD na PC ? Czy GOL sobie znowu wymyślił prawdopodobną datę 25 czerwca ?
Szkoda gadać, tyle czasu czekałem na tą grę, a tu taki crap :/ lagi, lagi, lagi, bugi, lagi, bugi, lagi - tak wygląda wspaniała rozgrywka. Może i gra ma jakiś potencjał i dobry gameplay ale co z tego jak przez bugi i lagi nie da się tym nacieszyć. Po kilku godzinkach grania aż mi się przykro zrobiło że po tylu miesiącach czekania twórcy dali tak niedopracowany szit. Gra na miarę Fast and Furious: Showdown, z całego serca nie polecam :/
StekStok
Kurna , skąd sobie załatwiłeś wehikuł czasu? Też by mi sie przydał...
MonstaMack
kurna, jesteś bardzo zabawny! jak ty to robisz? też bym sobie tak chciał...
Nie wyszła jeszcze wersja na PC, więc wszelkie komentarze są kija warte. Już nie jedno studio przejechało się na wersji konsolowej, podczas gdy ta na PC była dobra. Także poczekamy, zobaczymy. Jeśli polepszy się płynność (a na bank się polepszy), a do tego dadzą bardziej szczegółowe tekstury + wyjdzie jakiś sensowny patch, to mamy świetną grę która zjada wersję na X-klocka. Dobrze by tylko było, aby gra uzyskała jakiegoś polskiego wydawcę, ponieważ chętnych na jej zakup nie zabraknie.
ciekawa wciągająca gra, jest rozwój postaci, otwarty świat, możliwość poruszania się pojazdami jak w GTA, gra nie liniowa, szkoda że brak spolszczenia ale może będzie, może fanowskie, warto by tą grę spolszczyć
Mam wrażenie, że wydawcy robią wszystko, aby na tej grze nie zarobić... Przesuwanie daty premiery raz do przodu, raz do tyłu... Ja jeszcze czekam, ale zdecydowanie studzicie moje apetyty na tą grę, bo szykuje się telenowela z tą wersją na PC...
Pójdzie mi na takim sprzęcie: Karta GeForce 9400GT 512mb, procek dual core 2.9Ghz, RAM 3 GB? Nie widziałem wymagań tej gry, może wy znacie?
@76 kachooooo
W pełni się zgadzam. Pomimo tego, że jestem fanem gier wszelakich o tematyce survival zombie apocalypse, to muszę przyznać, że to "bujanie" datą premiery w dość znacznym stopniu rozstraja i powoli zaczynam tracić chęć na tą grę. Jestem też prawie pewny tego (jako, że najpierw gra wyszła na ps'a), że twórcy w końcu stwierdzą, że nie chce im się/że nie muszą dostrajać w 100% gry na PC'ty i wydadzą port na konsolę pokroju portu z Dark Souls, czyli odpierdzielą totalną fuszerę.
Mashroo
Co ty gadasz, własnie jest odwrotnie.Premiera jest odwlekana bo chcą ja dopracować. Wy marudzicie jak stare baby, zamiast tego woleli byście niedopracowany produkt? Lepiej poczekac i dostać dopieszczoną gre? A gadanie typu chociaż uwielbiam klimaty zombie to gry nie kupie, bo przesuneli date ->to szczyt debilizmu
@79 MonstaMack
Widzę, ktoś tu emanuje ładnymi boleściami dupnymi. Najpierw mi pokaż w którym miejscu mojego komentarza można (nawet z kontekstu) wyczytać, że "wolałbym dostać niedopracowany produkt" niż poczekać tych kilka dni/tygodni/miesięcy dłużej na grę, a dopiero wtedy możesz pisać takie pierdoły. Nie stwierdziłem też, że gry "nie kupię, bo przesunęli datę" tylko najzwyczajniej w świecie jest to odtrącające, że data premiery zmienia się jak pogoda w marcu (podejrzewam, że nie tylko dla mnie odtrącające), a i tak znając producentów gier w tych czasach to choćbyśmy na grę czekali 10 lat (pierwszy lepszy przykład - najnowszy Duke Nukem) dostaniemy co najwyżej kolejnego przeciętniaka w swoim gatunku, którego będą łatali patchami w kilka dni po premierze, więc nie sądzę, żeby wydłużanie daty premiery (tym bardziej na tak krótki okres) w czymkolwiek pomogło. Tak jeszcze przy okazji, dla wyjaśnienia reszty nieścisłości - na decyzję kupna wpływ będzie miał raczej całokształt gry, niźli jej data premiery, nie sądzisz ? Bo nawet gameplaye pokazują same "gwiazdki i tęcze" gier, a kiedy przychodzi co do czego to zgodną z zapowiedziami grę dostajemy może raz/dwa razy w roku.
Przetestowałem grę na xboxie, niestety gra ma problem z optymalizacją. Mam nadzieję, że w wersji na PC ją poprawia i że dodadzą jakiś tryb kooperacji, bo to by było świetne <3
Mashroo co ty tu z Dukem wyjeżdzasz, to była inna bajka, zaczeli go robić w późnym średniowieczu ,,na zmiane robili i nie robili, czas płynął silniki się zmieniały 100x, dlatego wyszło co wyszło.Zazwyczaj jest tak, że jak się nad czymś długo i intensywnie pracuje to jest lepsze, no ale widze, że na twojej planecie jest inaczej...
MonstaMack
Widzę, że znowu usiłujesz coś udowodnić. Nie wiem tylko czy mi, czy sobie. "Bajki" to ty tu opowiadasz, bo najnowszego duka robili, kiedy przemysł gier był już dość rozwinięty i uwierz mi - można go było o wiele lepiej zrobić, a poza tym duke nukem był tylko przykładem, takim sobie pierwszym lepszym. Natomiast co do "jak się nad czymś długo i intensywnie pracuje to jest lepsze" nawet szkoda się wypowiadać. Najpierw jeszcze raz przeczytaj to zdanie, przeczytaj też DRUGI raz, jeśli bardzo musisz to i trzeci, przejrzyj ostatnie "cudprodukcje" (3/4 to totalne gówno, nawet w swoich kategoriach, bez względu na to ile były produkowane) i mocno, ale to mocno zastanów się nad ostatnim zdaniem które napisałeś. Przy okazji - polecam zmienić płytę bo zaczynasz się robić monotematyczny i nudny, a tekst "długa praca nad grą, żeby wyszła lepsza, długi czas oczekiwania na premiery, wszystko najlepiej jak najdłużej" już zaczyna się wypalać i wręcz irytować. Bo w końcu wychodzi na to (biorąc pod uwagę twoją tezę na temat czasu wykonania) , że najlepiej gdyby gry zamiast co roku wychodziły co 7-10 lat ... Na koniec napiszę tylko tyle, że wolałbym, żebyśmy zachowali swoje opinie dla siebie bo naprawdę nie uważam żeby dalsza dysputa w tym temacie miała jakąkolwiek rację bytu toteż proponuję ją przerwać, póki nie przekształciła się w kłótnię i zbędne obrzucanie inwektywami.
Ludzie według serwisu Gram TV premiera gry State of Decay PC będzie 25 lipca 2013. Całość zapowiada się genialnie wersja na X360 jest wręcz wspaniała, a wszelkie game playe były dosyć dobre. Zapraszam do oceniania i komentowania. Moja ocena dosyć wysoka po odjęciu punktów za nie najlepszą grafikę i kiepską rozgrywkę 8,5/10...
MonstaMack nie chodzi o czas, bo dla mnie mogą robić to grę 15 lat i dopiero wtedy ją wydać, ale jak zbliża się czas wydania (zostają ostatnie 3 miesiące, 2 czy miesiąc) to zakładam, że gra jest gotowa i czeka na podanie graczom. Poprawia się ostatnie błędy etc, a nie dochodzi do wniosku, że robiliśmy grę na PC, ale okazuje się, że ona na PC to chodzić w ogóle nie jest w stanie na tym etapie i będziemy teraz przez rok przekładać premierę.
Poza tym perfekcjonizm to też choroba, można wydać patch poprawiający pewne rzeczy. Chyba, że produkt obecnie jest w stanie agrywalnym to rozumiem dlaczego nawet nie wiadomo kiedy ukaże się na PC.
" - Yes, when we release on PC, it will be via Steam. Date still TBD. "
Q: Will this be available on the PC?
A: We do not yet have a launch date for the PC version. We're working on it now! The content is identical in both versions. When we launch, it will be available via Steam.
We intend to make the game available for Windows operating systems going all the way back to XP.
kurwa , na początku sierpnia miała być ta gra i jak zwykle jeden wielki chuj wyszedł ;/
Kiedy premiera?Łeeeeeee!Zagrałbym już!
Dlaczego każda strona i redakcja wymyśla własną datę najpierw 23 czerwca potem 1 lipca, 25 lipca teraz 7 sierpnia co potem 49 warehca 2058 r ?
Jak chcesz taką grę tylko z multi to se zagraj w WarZ (teraz to sie jakos inaczej nazywa) albo w DayZ, ta gra jest zajebista bo jest tryb singleplayer oraz tryb kooperacji przez internet jak i rowniez spiltscreen czyli tzw. podzielony ekran. Czekam na te gre juz dlugo a te chamy :P przesunely date premiery bo mialo juz wyjsc z miesiac temu
No wreszcie ! $20.
" Let me back up a little: Greetings, PC players! Our Early Access version hits Steam on Friday, September 20th. "
Napisał , by ktoś , czy sterowanie w grze działa z emulatorem do pada Xbox 360 ? Jakoś nie wierzę , że wszyscy mają go i grają z tym padem ...
Ściągnąłem i musze powiedzieć że gra działa z klawiaturą i myszką. Sterowanie tak ja w każdej grze TPP :) :)
Sterowanie działa z myszką i klawiaturą. Ale wszystko opisane jest tak jak byś miał pada. Brakuje widocznych ustawienien pod klawiature i myszkę. trzeba się domyślać który klawisz z klawiatury odpowiada klawiszowi z pada.
Tylko optymalizacja skopana po calości :( u mnie ogromny spadek klatek niezależnie na jakich ustawieniach gram... ale nie ma co się dziwić to wersja ALPHA
@karvimaga
Jaka znowu Alpha, toż to zaawansowana Beta jest.
Pograłem troche.W pierwszych kilkunastu minutach grało się bardzo dobrze, zero problemów, niestety im dalej w las tym gorzej. Pal sześć spadki fpsów i dziwne poruszanie się bohatera(u mnie np jak podskakuje to w zwolnionym tempie) ale najgorsze,że boty się zawieszają i to te kluczowe dla misji, przez co nie mogę ruszyć fabuły na przód.Zawieszam granie w ten tytuł, wolę poczekać na dopracowaną wersje.
"LuckyLuke SPY 2013-09-21 - 09:27
Napisał , by ktoś , czy sterowanie w grze działa z emulatorem do pada Xbox 360 ? Jakoś nie wierzę , że wszyscy mają go i grają z tym padem ..."
Tak, dziala.
ja już gram na pc super gra
Hm...kupiłem w dniu premiery na Steamie, bo nie ukrywam strasznie na tę grę czekałem.I co by można o niej powiedzieć: ma tyle samo zalet co i wad, fabuła o ile można to nazwać fabułą dosyć wciąga, chociaż nie pograłem jeszcze za dużo, zadania dosyć ciekawe...pomijając fakt, iż mój główny bohater zginął pierwszej nocy.Dosyć ciężko się zżyć z postaciami ale z drugiej strony zmienianie bohaterów wychodzi grze na plus.Grafika nie brzydka, powiem nie jest źle, ale znów jest tu też druga strona medalu: niektóre tekstury wręcz odrażające.
Gra jak na razie w 100 przerobiona z x klocka, zresztą co widać po jej rozmiarze.
Grywalność całkiem spora, ale na gwałt potrzebny jest co-op i już zabawa będzie o wiele ciekawsza.
Optymalizacja nie za dobra mam sprzęt całkiem całkiem a klateczki potrafią czasem spaść, jest sporo bugów, typu jakieś zombiaczki w teksturach, przenikające się przedmioty.
Za wcześnie jeszcze na ocenianie tej giery skoro to otwarta Beta...pogramy zobaczymy, mam nadzieję, że twórcy jeszcze ją dopieszczą i na prawdę będzie z tego niezły "rodzynek".
Wie ktoś może jak budować Outposty na klawiaturze i myszcze ? Piszę , że trzeba wyjąć radio , ale nie mogę znaleźć odpowiedzialnych za to klawiszy. Z góry dzięki za pomoc.
LuckyLuke SPY - lewy alt wyszedł w końcu patch bo przez to nie dało się m.in siedziby przenieść.
Psioczyłem na twórców, ale w końcu z powodu, że miałem parcie na sandbox uznałem, że kupię betę i postawię na State of decay. Grałem kilka godzin i jest dobrze, pomimo, że gra ma więcej wad niż zalet. Zadania łatwo się nudzą ponieważ powtarzają się i brakuje w nich urozmaicenia, poza tym po opanowaniu nieco gry są do tego bardzo łatwe - nie ważne jakie mamy problemy i tak zawsze w ostateczności możemy rozjechać wszystkich autem. Grafika jest koszmarna, naprawdę jak spojrzy się na roślinność to aż to bije po oczach (tym bardziej więc gra powinna chodzić płynnie nawet na starszym sprzęcie, bo świat nie jest aż tak wielki i również nie spodziewajcie się wielu oddzielnie poruszających się obiektów) Do tego dochodzi lawina bugów: postacie znikające pod ziemię, zombie przenikający przez wszystko lub wtapiający się w przedmioty. Sterowanie też kuleje, szczególnie celowani z broni palnej - mam wrażenie jakby celownik mi skakał i namierzanie nie jest zbyt łatwe no i inteligencja naszych kompanów - szczególnie stawianie w drzwiach i przesuwanie ich irytowało mnie. Do tego czasami walczą z hordą, a dwa razy zdarzyło mi się iść z typem na misję, który uznał, że będzie stał i nic nie robił dając się pożreć zombie. Dlaczego więc mówię, że jest dobrze, skoro gra ma naprawdę bardzo dużo problemów i na pewno nie ma co liczyć, że do końca roku uda się z tym uporać. Gra ma naprawdę bardzo wciągający klimat. Przynajmniej dla mnie, grając w nocy i eksplorując kolejne budynki czułem to osaczenie i atmosferę świata postapokalipsy. Gra nie straszy, ale daje takie uczucie jakbyśmy rzeczywiście walczyli o przetrwanie i dlatego pomimo tak wielu wad polecam grę, bo w końcu czuję się jakbym grał w grę survivalową. Na to chwilę grę oceniam na 6.5/10, jak poprawią błędy to spokojnie 8.5/10, ale zobaczymy ile uda się zrobić w tak krótkim czasie.
Do wszystkich mających problem ze sterowaniem
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=180023767
Zakupiłem wczesny dostęp na steamie,i moje uczucia są mieszane.Pomijam fakt że sterowanie na klawiaturze i myszce jest tragiczne,bo to w końcu wczesny dostęp.Grafika jest słaba,środowisko brzydkie.System walki nawet ciekawy chociaż czasami toporny,optymalizacja kiepska ale to można wybaczyć,bo to w końcu wczesny dostęp.Generalnie gra mnie nie kupiła,spodziewałem się więcej,może będzie o wiele lepiej po premierze
Po co dawać płatny wczesny dostęp do niegotowego zabugowanego produktu, co to za moda ostatnio. Jak muszą zrobić beta testy to we własnym zakresie a nie za forsę graczy, no chyba że dzieki temu zakupi się grę taniej. ;)
Wczoraj ukończyłem grę, ale mimo wszelkich bugów, powiem jedno: warto dać im te cholerne 80 złotych. Ta gra, mimo wszelkich niedoróbek graficznych, czasem kulejącego AI, daje masę frajdy z lootowania coraz to kolejnych domów/ składzików itp. oraz wyrzynania hord zombie. Poza tym twórcy zostawili sobie cudną furtkę do kontynuacji gry, na co szczerze liczę:P Mimo, że to beta, jest dokłądnie w takim stanie, w jakim wypuszczana jest teraz zdecydowana większość gier "gotowych" i "niezabugowanych". Zaryzykuję stwierdzenie, że ta gra to przełom.
Dodam jeszcze, że na steamie jest informacja, że po wyjściu wersji "pełnej", dostajemy ją za frajer, także żyć, nie umierać:P
Sterowanie padem za pomocą MotionJoy działa i gra się świetnie. Przed chwilą testowałem. Nie ma żadnych problemów
Pograłem trochę i mimo, że nie jestem fanem Zombie to gra mnie zaciekawiła. W grze straszny nacisk położono na Survival i zespołowość mimo, że to tylko singleplayer. Ze wszystkimi wypada się dzielić i przynosić zdobycz do kryjówki co łatwe nie jest bo Ai Zombie zrobione jest przyzwoicie. Ciezko przezyć a łątwiej jest znaleźć pistolet niż życie ; p W oczy rażą światła samochodu i latarki, które zrobione zostały niechlujne i mam nadzieje, że je poprawią. Sterowanie jak na razie też nie wygląda za dobrze, ja jednak w grach TPP wolę grać klawiaturą i myszą niż padem ; p bo cięzko jest ucelować gałką.
hmm.... powiem tak, na kompie mam dwa Windowsy (xp i 7), najpierw odpaliłem gierkę na 7 i z płynnością była masakra, natomiast na xp wszystko ok (30-40 fps) nie wiem dlaczego tak się dzieje
Jaki żal, kiedy wczesna gry pojawiła się na Steam, to się ucieszyłem, że sobie pogram, a tu dupa! Kontroler do Xboxa potrzebny do pecetowej wersji?! Żenada.
Ai Zombie zrobione jest przyzwoicie. Zwłaszcza jak jesteś na wysokości a oni po drabinach nie umieją wchodzić albo jak horda zombi wchodzi na świeżo postawione pole minowe gdzie miny widać bo są na drodze albo jak się zgliczują
z bramą lub z framugą jeden dobry granat horda leży. co do gry to jest dobra a na premierę ma wyjść dlc z tak zwanym endles gamem tzn jak wyczyście całą mapę to można się przenieść tą samą ale zombi bedą silniejsze i lepszy loot.
Czy zomie respawnują się w nieskończoność czy da się faktycznie wyczyścić teren,czy pojawiają się w tym samym miejscu itp?
@Up odpowiem ci na to pytanie na za parę h bo dosłownie teraz włączyłem grę i gra się świetnie a sterowanie nie takie straszne.Jeśli będą bugi to napiszę.
To tak terenu nie da się że tak powiem wyczyścić.Zabijesz je i przez jakiś czas ich tam nie będzie ale w końcu się tam pojawią.Jedyne bugi jakie spotkałem to zombie wchodzące w tekstury ale to takie małe błędy.Sterowanie nie takie straszne i miło się gra.
Wie ktoś może kiedy dadzą aktualizację, która doda sterowanie klawiaturą i myszką?
@up sterować klaw. i myszką już można, ale nie ma pełnego wsparcia- akcje przypisane do konkretnych klawiszy i nie można tego zmienić. Sam gram na padzie, bo po prostu mi wygodniej.
Dzięki, to zupełnie zmienia postać rzeczy. W takim razie w najbliższym czasie ją kupuję.
Do wszystkich, którzy mają problemy ze sterowaniem na pc w grze (czyt. nie korzystają z pada):
Na początek proponowałbym zaznajomić się z tym : http://forums.undeadlabs.com/showthread.php?33518-How-To-Change-keybindings-and-other-graphical-settings. Strona po angielsku, jednak wątek przy choćby nikłej znajomości angielskiego, da się odczytać. Jeśli jednak ktoś miałby problemy z tą stroną, napiszę poniżej klawiszologię, nie całą, bo niektóre przyciski np E czy LEWY PRZYCISK MYSZKI mają pierdyliard funkcji, ale tą najbardziej wymaganą do jakotakiej komfortowej rozgrywki :
FlyMode(Nietestowany) - F3
Screenshot - F12
Zapis(Szybki) - F5
Wczytaj ostatni zapis - F9
Wczytaj - F8
Pomiń przerywnik filmowy/Skok - Space
Cele misji - o
Użyj/Otwórz - E
Włącz Pauzę - ESC
Kamera(Nietestowane) - Q
Menu podręczne(w grze) - Tab
Sprint - Lewy Shift
Lewy Przycisk myszki - atak
Prawy Przycisk myszki - tzw. crouch czyli w wolnym tłumaczeniu "Chód"/odrzucenie wyboru(menu)/wyłączenie menu podręcznego włączanego TAB(w grze)
Rolka myszy - wybieramy przedmioty z ekwipunku, powinny wyświetlić się jako trzymane w ręce i użycie przedmiotu trzymanego w ręce zatwierdzamy klawiszem F. Przykład - Trzymamy w ręce broń, chcemy natychmiast użyć bandażu, kręcimy rolką, wybieramy bandaż, wybór natychmiast zatwierdzamy klawiszem F i używamy bandażu klikając lewy przycisk myszki. To ważne, żeby przycisk wcisnąć jak najszybciej, bo po dość krótkim czasie domyślnie cofnie nam do ostatnio wybranego/trzymanego przedmiotu.
Poruszamy się standardowo WASD, myszka działa trochę topornie, jednak można to przełknąć. W menu także WASD ,a wybory,np. wyjście z gry, pomoc i opcje czy achievmenty, zatwierdzamy lewym przyciskiem myszki, jednocześnie odrzucając wybory czy cofając się do poprzedniej podkategorii menu PRAWYM PRZYCISKIEM MYSZKI.
Pojazd :
Standardowo WASD
Wyjście z pojazdu "E"
Klakson "Q"
Światła "T"
Póki co to wszystko co udało mi się wyczytać z pliku prototypeactionmap.xml. Jeśli znajdę więcej lub będą jakieś wątpliwości - proszę śmiało pytać. Pozdrawiam.
Wielkie dzięki, właśnie się zastanawiałem jak ja ogarnę wszystkie klawisze, bo słyszałem, że jest ich dużo :D
Mam pytanie dotyczace SoD. Troche glupie ale jest w tej grze opcja coop w sensie ze moge ja przechodzic z kumplem ona gra u siebie ja u siebie? taka wiecie wspolpraca?
@igiel
Nie sprawdzałem wszystkich dostępnych opcji, ale z tego co widzę, póki co nie ma opcji kooperacji. Co-op będzie prawdopodobnie dodany dopiero w finalnej wersji gry - miejmy nadzieję, bo sztuczna inteligencja w grze npc'tów wszelakich jest na tak niskim poziomie, że czasem zastanawiam się kto tu naprawdę jest zombie :).
ok dzieki chodz juz wiem ze coopa nie ma bo jednak zakupilem ale mam pytanie. Marcus mi zginal to znaczy ze juz wiecej nim nie moge grac czy jakos on sie odnowi a jak nie to da sie jakos save cofnac bo granie kobieta nie widzi mi sie :)
Czy ktoś w miarę obeznany w plikach SoD'a mógłby napisać, jak na rozdzielczości 1080p ustawić równe wyświetlanie obrazu ? Chodzi mi o to, że na 720p obraz wyświetla się tak jak powinien, czyli nie wyjeżdża za ekran(jest ułożony równo), jednak już przy wyższych ustawieniach (powyżej 720) obraz wyjeżdża za bardzo w prawo, przez co nie widać kawałka interfejsu. Wiem, że mógłbym grać na 720, ale gra wygląda przez to nieciekawie,poza tym widziałem na filmikach z youtube, że ludzie grają w 1080 i z równym ekranem, ale niestety nigdzie nie jest wyjaśnione jak to zrobili. Chciałbym jeszcze spytać, czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć, jak ustawić płynność myszki na jednakowym poziomie, bo póki co jest tak, że przy obracaniu kamerą dookoła postaci trzeba mocno szarpać myszką, a znowu przy celowaniu trzeba wykonywać myszką ruchy precyzyjne wręcz milimetrowo, żeby odpowiednio wycelować w głowę zombie(bo niestety inne strzały mówiąc szczerze - gówno dają, co też jest strzałem w stopę ze strony autorów). Byłbym niebywale wdzięczny za każdą pomoc uzyskaną w obydwóch pytaniach. Pozdrawiam.
Wersja na PC jest juz calkowicie grywalna. Na klawiaturze z myszka gra sie bardzo dobrze. Brakuje chyba tylko przelaczania trybu strzelania z automatycznego na pol automatyczny. Ciezko sie tez pzeturlac bo trzeba naciskac jednczenie lctrl lshift i w. Do wszystkich innych kombinacji mozna sie bardzo szybko przyzwyczaic.
Trzeba tylko przeczyczat ten poradnik (http://steamcommunity.com/app/241540/discussions/0/864979455419116215/) i jazda.
A sama gra rewelacja. Widac ze czerpie bardzo duzo z The Walking Dead (serialu, nie gry), w sumie szkoda ze to nie oni dostali licencje tylko jacys partacze.
igiel - smierc postaci jest permanentna. Bardzo ciezko za pierwszym podejsciem ogarnac wszystkie mechaniki gry tak zeby nagle nie okazalo sie ze narobilismy sobie duzo problemow. A kobieta i tak bedziesz musial nie raz grac. To nie jest gra jednego czy dwoch bohaterow, bedziesz sterowal cala gromadka. I przyzwyczajaj sie ze czasem kogos stracisz.
Gra jest już od dawna grywalna na PC z klawiaturą więc można grać.Myszka i niektóre opcje zostały dodane dla obsługi klawiatury (dzisiaj także był patch).Mam przegrane 10h i gra się świetnie oraz wszystkim polecam a że to nie jest dokończony produkt to i tak się świetnie sprawuje i żadnych poważniejszych błędów nie ma.
kupiłem na steam pełną wersje i niestety optymalizacja dalej fatalna :/
Jak masz kompa z przed II wojny to się nie dziwię, że Ci gra sypie... x4 955be, 560ti, 6gb ram i śmiga bez problemów.
Ja gram również bez przycięć, cieszę się że tak nowa gra ma małe wymagania. Moj komp: Athlon X3 440 3.0 GHZ, 4 GB Ram DDR3, Saphhire Radeon HD 4850 512 MB
Opis gry z 2013 roku: "State of Decay to trójwymiarowa gra akcji"... serio? Wygląda to tak, jakbyśmy byli dopiero u schyłku ery platformówek 2D.
Strasznie skopane sterowanie. Ruch bohatera np. do przodu. Nienaturalnie się tak zrywa przez co wpada się np na drzwi, nie da się spokojnie podejść. Brzydko to wygląda, widać na każdym kroku, że jest to zerżnięty port z konsoli nieprzystosowany od początku pod klawiaturę i mysz.
Bo są gry w które trzeba grać na padzie, animacje są na wysokim poziomie, jak i animowane interakcje. Klawiatura wymusza pewną ułomność przy sterowaniu, i żaden fan PC tego nie zmieni.
Nie przepadam za zombiakami ale ten tytuł jest tak dopracowany i przemyślany, że kolejna wyprawa po żywność czy medykamenty jest zawsze satysfakcjonująca.
Świetna gra!
@REDmartinesartrr
A dlaczego niby trzeba grać w tą grę na padzie? Niczym się nie różni model gry ze State of Decay od zwykłej Army, czy GTA, gdzie klawiatura i mysz sprawdza się wyśmienicie. Zresztą twórcy mogli od początku zostawić jedynie sterowanie z pozycji pada i nie robić pd klawiaturę jak nie potrafią tego zrobić dobrze. No i nie wiem, gdzie te dopracowania widzisz, bo gra roi się właśnie od takich bugów i niedopracowań w poruszaniu się, zachodzeniu na siebie postaci etc. Gra szybko staje się nudna na co na wielu forach narzeka setki graczy, brak trybu multi w wersji coop to kompletny strzał w stopę, bo tytuł dzięki niemu zyskałby ze 30% na atrakcyjności.
Bo grając na padzie dostosowujesz prędkość sterowaną postacią do aktualnych potrzeb. Na klawiaturze możesz tylko chodzić w zamkniętych lokacjach, a biegać w otwartych. To jest kaleczenie rzemiosła! Skandaliczne jest wypowiadanie się na temat sterowania, w takich produkcjach grając tylko na klawiaturze, gdzie przyciski nie są analogowe.
W ten sposób niweczy się całą pracę animatorów! (w dodatku samemu nie wiedząc jak naprawdę może poruszać się bohater).
Co do multi to masz rację!
Dawno nie grałem w tak dobrą grę o zombie (mam na myśli grę typu survival, bo oczywiście w kwestii zombie przoduje The Walking Dead). Podoba mi się zarówno konieczność wyprawiania się poza kryjówkę, w celu zdobycia jedzenia czy materiałów budowlanych, które są zużywane codziennie i trzeba je uzupełniać. Podoba mi się też możliwość przełączania się między postaciami i w ogóle cały system pokazywania ich emocji, nastroju, to czy ktoś jest ranny/zmęczony. Naprawdę, uważam, że poza tym, że zombie są chyba zrobione po łebku i śmierci kogoś, komu zdążyliśmy dość wysoko podnieść statystyki, choćby z czystej nieuwagi, które potrafią denerwować, to gra była by na 10.
No kurde, zero antyaliasingu, grafika raczej średnia, a na ultra ma spadki FPSów patrząc w środek lasu. Do tego potwornie brzydkie tekstury w menu pod TABem.
Pomiędzy ustawieniami ultra a maksymalnymi jest tylko jedna różnica, dodatkowy blur przy obracaniu kamery. Pozbądź się go i będzie lepiej.
Witam, mam pewien problem... Gdy zaczynam grać, postaci i niektórych tekstur w ogóle nie ma. Widać tylko np. włosy głównego bohatera. Jest jakiś sposób na naprawę tego? Z góry dziękuję.
Gra fajna, ale na klawiaturze niegrywalna. GTA w lesie pełnym zombich i tyle.
gra ciekawa ,graficznie moze nie do konca ale mamy swiat I swietny klimat jak za takie pieniadze wole to niz assassin creed bardziej realistyczne niz wyuczone pare formulek.dobry suriwalek fajna zabawa I kupilem to w steam uklony
gra jest świetna! ale mam problem, nie moge ZAPISAĆ gry!
grałem ponad 2h a po wyjściu z gry i powtórnym włączeniu zaczynałem od nowa... pomoże ktoś?
~~AlexGun właczą gre jako administrator - tj. kliknij prawyn na plik exe i tam wybierz "uruchom jako administrator" powinno działac
witajcie, pytanie do tych co juz graja :
ktora wersje wybrac PC czy XBOX i czy wersja XBOX 4GB wystarczy zeby zagrac czy konieczny jest upgrade HDD ?
dzieki za pomoc.
Siemanko mam pytanie mam już jakiś czas tą gierkę ale czy może chodzą wśród was jakieś słuchy o coopie? Kiedy wprowadzą czy coś?
Gra jest najlepszym survivalem z zombie, jaki widziałem. Pokusiłbym się nawet, że to najlepsza gra o zombie, ale Dead island może mieć tu coś do powiedzenia. Pierwszy plus wymagający napomknięcia to świetny klimat. Pierwszy zgon jednej z moich postaci, w dodatku tej najlepszej, nie tylko mnie rozzłościł ( mam na myśli to dobre rozzłoszczenie, jeśli wiecie, co mam na myśli ), ale cała ta sytuacja była świetna, najpierw epicka ucieczka przed przeważającą hordą: W biegu się odwracałem i strzelałem do zgnilców, gdy rozładowałem rewolwer, nie mogłem przystanąć i go przeładować. Uciekłem na cmentarz ( cóż za ironia, że to na CMENTARZU przyszło mi zginąć :) ). Tam, zbyt zmęczony do dalszej ucieczki i poobgryzany przez zombie, stawiłem im czoła. Uśmierciłem ich z 10, ale niedobitki mnie pokonały. Wtedy zobaczyłem tylko, jak wściekłe bestie rozdzierają mnie na pół ( dosłownie! ), ekran się przełączył na innego członka grupy, który słuchał właśnie, jak inna kobieta z drużyny opłakuje zabitego bohatera. Klimatu dopełnia jeszcze świetna muzyka i takie szczegóły jak reagujące na hałas zombiaki, przez co trzeba ostrożnie przeszukiwać domostwa. Najsłabszym elementem tej świetnej produkcji jest chyba tylko kiepska grafika, która jednak może się w końcu spodobać, choć nie będę was okłamywał, że na początku zrobiła na mnie okropne wrażenie. Niemniej jest to gra godna polecenia miłośnikom survivalu, zombie i sandboksów.
Też przyznam że to najlepszy zombie survival. Z tym że nie trudno o to skoro konkurencja to niedopracowane produkty amatorskich zespołów. Gra mi osobiście zajęła całą sobotę (od 10 rano do 2 w nocy) w niedzielę już nie miałem ochoty jej ruszać bo po prostu znudziła. Niestety stworzenie zróżnicowanego sandboxa to trudna sprawa i ludziom z Deadlabs się to nie udało. Ale podkreślę, gra dobra na dzień lub dwa.
Niestety w fabule nie ma wątku wojny frakcji :( fajnie byłoby, żeby któraś z grup acalałych nas zaatakowała. Duuuuży potencjał, ale może zrobią 2 część. Mam nadzieję
Gram od tygodnia i musze powiedziec, ze to najlepsza gra typu survival w swiecie zombie w trybie singleplayer (no, moze jeszcze Dead Island 1). Jednak choc poczatkowo wciaga niesamowicie, ale po jakims czasie zaczyna byc zauwazalna monotonia dzialan. Widac, ze gra niesie ze soba ogromny, lecz niewykorzystany potencjal. Moim zdaniem warto by do gry dodac takie elementy jak:
1. Potrzeba (wskazniki) jedzenia, picia, stresu, spania + produkty to zaspokajajace
2. Wieksza ingerencje w zarzadzenie bazą (np manualne przypisywanie postaci do konkretnych czynnosci, przypisywanie postaci do outpost`ow, budowa indywidualnych barykad, umocnien w bazie)
3. mozliwosc produkcji amunicji, lub czestsze jej znajdywanie- w grze jest jej zbyt malo, szczegolnie dla postaci poslugujacymi sie bronią maszynową
4. jesli nie punkt 3 to chociaz mozliwosc rozladowywania broni (np taki M60 ma 100 pociskow 7,62mm, ktore sa cenne dla snajperow)
5. wieksze zroznicowanie cech postaci na rozgrywke (np postac strachliwa moze wpasc w panike i miec problemy z celowaniem widzac horde, postac spostrzegawcza znajduje wiecej przedmiotow, mechanik na drodze moze dokonac drobnych napraw itp)
6. mozliwosc rozwoju wudowanych udogodnien (built-in facilities) - szczegolnie warsztatu
7. inne grupy ocalalych niekoniecznie musza byc do nas nastawione przyjaznie - moglyby byc mozliwosci walki z nimi o zasoby.
8. Mozliwosc handlu konkretnymi zasobami z innymi grupami ocalonych (mam na mysli manualny handelkonkretnymi przedmiotami , a nie w formie misji)
9. wieksza roznorodnosc znajdywanych produktow + crafting (cos jak np Fallout New Vegas)
Poza tym w dalszym ciagu warto by poprawic takie niedogodnosci i bledy jak
1. brak mozliwosci manualnego zapisu stanu gry - 1 save na cala gre, w dodatku zapisuje sie w najmniej odpowiednich momentach - jak postac zginie, to zginie za zawsze
2. przejaskrawiony kontrast - za dnia wszystko sie swieci jak psu jajca a nocy w pomieszczeniach nic nie widac - w nocy w pomieszczeniach zombie widze tylko po swiecacych oczach i walcze na slepo)
3. Przenikanie zombie przez sciany
4. Nadmierny blurr obiektow w dali (szczegolnie wkurza to w nocy)
5. spadek FPS po znacznym czasie gry
6. poprawienie funkcjonowania outpostow (albo czegos nie rozumiem, albo outpost medyczny nie dziala jak powinien)
7. Wiekszy zasieg i celnosc karabinow 1-strzalowych (szczegolnie tych z luneta), strzelby powinny natomiast zabijac gdy rowniez sie trafi w tors z krotkiej odleglosci - inaczej nie wytrzymuja konkurencji nawet z najprostszym pistoletem)
8. Mozliwowc celowania z pozycji kucania lub lezacej bo tak jak obecnie to od razu nas widac(w koncu tlumik mialby wiekszy sens)
Pytanie: jak pomagać innym ocalałym, żeby wypełnił się ten pasek "trust" który jest w rogu ekranu, kiedy przebywa się u nich w posterunkach? Rozumiem, że trzeba pomagać im by nam zaufali i dowozić to czego potrzebują (amunicji, leków itp) ale nie mogę jakoś tego rozgryźć. Pomoże ktoś?
Co do samej gry - bardzo wymagająca i wciągająca, człowiek siada na chwilę a wstaje po trzech godzinach. Trochę toporne wykonanie, graficzne i sterowanie, ale nie przeszkadza w grze. Spolszczenie się robi i będzie za około miesiąc ponoć i fajnie, bo postacie sporo ze sobą rozmawiają i czasami sens tego umyka, gdy walczy się o przetrwanie.
Polecam!
beznadziejny model walki. Jak w jakimś morrowind, co by nie miał w łapie to tnie wszystkich dookoła. O ile jeden z zombie nie leży na ziemi wtedy nie zwraca uwagi że 3 zombie mnie atakuje tylko uderza w tego leżącego. Dead Island sprawdza się dużo lepiej. Misje i cała zabawa w zarządzanie tym obozem to tylko dla kogoś z mnóstwem wolnego czasu i cierpliwością. Pomysł na grę rewelacyjny, ale sama zabawa nudzi sie po paru godzinach, wszystko na jedno kopyto. A zabijanie zombie sprowadza się do podjeżdżania autem, trąbieniu, wyciąganiu zombie na ulice i rozjeżdżaniu.
@tihomax
model walki właśnie jest dobry, bo ci kim w grze sterujemy to zwykli ludzie którzy pewnie pierwszy raz w życiu mają w ręce jakąkolwiek broń, i dlatego siepią jak siepią. Ty też byś tak siepał na ich miejscu ;)
Zarzut, że gra jest zbyt wymagająca co najmniej bez sensu. Dla większości to jej największy plus, bo to w końcu coś innego niż tylko wyżynka zombie jak w większości gier. To jak długo ktoś przy grze zależy tylko od niego - czy gra byle tylko grać czy wczuwa się w sytuację i problemy bohaterów, którzy są zadziwiająco wiarygodnie przedstawieni i udźwiękowieni. Ja np. czym dłużej się bawię, tym lepiej, sytuacja się komplikuje i trzeba kombinować. Fakt faktem, że jednak grze brakuje tego mistrzowskiego szlifu i mimo wszystkich pozytywów, ma się poczucie gry w niezłą betę, a nie pełnoprawny produkt. Mimo wszystko warto. Nawet bardzo.
Mam pytanie, czy gra jest fajna? Mam ochotę sobie pograć, ale nie wiem czy warto. Mam parę pytań: Czy gra jest trudna, a chciałbym aby taka była, czy jest długa, czy klimatyczna i wciąga. Z góry dzięki za odp.
@panTicTac
Jako że gram od paru dni to postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania.
Jeśli lubisz gry w których trzeba myśleć co się robi i uważać, to takie jest właśnie SoD. Gra ma jeden save i automatycznie się zapisuje (jak w Dark Souls), więc jeśli postać umrze, to umrze na amen. W każdego członka ekipy trzeba zainwestować by dawał sobie radę podczas wypadów, i strata kogoś dobrego może zaboleć. Dzięki temu gra jest wymagająca i wciągająca, bo co chwilę trzeba wyprawiać się po nowe surowce a także wypełniać misje, ratować kogoś itp. Jeśli się uważa to gra nie jest trudna, ale także nie jest to spacerek ;). Mi osobiście jeszcze nikt nie zginął, ale nie pcham się w sam środek hord zombie, które chodzą po ulicach. Klimat - jest świetny. Genialnie odtworzono realia prowincjonalnej Ameryki, świat jest bogaty i ciekawy. W dzień jest przytulnie, a w nocy trochę strach chodzić po ulicach :). Podoba mi się też to, że fajnie oddano survival - postacie to zwykli ludzie z kijami w dłoniach, pistolety to luksus, trzeba uważać na miejsce w plecaku.. Czasami trzeba pocieszyć innych gdy się dołują, ogólnie postacie są wiarygodne i ze świetnym voiceactingiem.
Co do długości to jest dobrze - sama fabuła to ponoć dobre kilka godzin, a jak grasz szukając materiałów itp, to można grać i grać. Jeśli nie przeszkadza ci lekkie niedopracowanie w sterowaniu i grafice, która sama w sobie nie jest jakaś tragiczna, to śmiało próbuj State of Decay :). Kończę to pisać i wracam do gry. Założyłem drugą bazę i działam teraz w innym miasteczku. Pozdro :)
@kotonikk Z tego co zauważyłem podczas grania, jedynym rozwiązaniem na zwiększenie 'trust' u innych ocalałych jest wykonywanie zadań otrzymywanych poprzez Lilly właśnie z nimi związanymi.
Ogólnie, pomijając bugi, braki niektórych animacji i monotonność zadań pobocznych gra jest genialna. Klimat jak i sama lokacja strasznie podobna do TWD co jest ogromnym plusem.
State of Decay to ciekawy pomysł umiejscowienia gier takich jak DayZ, warZ w świetle singleplayerowym z kampanią. Podobnie zresztą jak inna gra idąca w tą stronę(The Walking Dead: Survival Instinct) nie robi tego idealnie. Grafika wygląda jak nie z tej epoki. Gra jest zabugowana, niedopracowana i wręcz niegrywalna. Bugi przeszkadzają tutaj w ukończeniu gry, gra za to jest strasznie sztywna jeżeli chodzi np. o animacje. State of Decay ma naprawdę strasznie nie wykorzystany potencjał. Wysoki poziom trudności, specyficzny klimat, parę ciekawych pomysłów, w tę grę można naprawdę grać przyjemnie, ale trzeba się przemoc i zignorować dużą ilość niedopracowań. Moja ocena - 6/10
Gra ma potencjał niezły ale jednak nie do końca wykorzystany. Wszystkie misje są w zasadzie te same. Zdobądź to lub tamto uratuj tego lub tego. "Dobudowywanie" dla mnie kompletnie niezrozumiałe (wiem że trzeba mieć materiały). Przeciwnicy... w sumie zombi to zombi ale jednak brak zróżnicowania. Oprócz wielkiego grubasa i krzykacza reszta na jedno kopyto, jeszcze raz trafiłem na jakąś "purchawe" co jak go rozjechałem to eksplodował. Na plus na pewno pory dnia, zniszczenia w samochodzie ale animacja tragiczna. Denerwujące jest również pojawiające się w nieskończoność zombie. Wiem że w grze o takiej tematyce to nie wada ale bez przesady. Zabijam 20 za dziesięć sekund znowu zjawia się 10 i tak w kółko. Podjeżdżam pod dom z domu wylatuje 15 ok ale po drugiej stronie znikąd pojawia się 3-4 zombie kiedy tylko wysiadam z samochodu. Na prawdę przy takiej ilości trudno w pojedynkę przeżyć. Grafika również nie zachwyca. Terenu w grze jest niby dużo ale w sumie wszysko jest na jedno kopyto. Dla mnie a jestem "tradycjonalistą" jeśli chodzi o zombie, ZOMBIE nie powinno biegać! Powinno ich być dużo ale powinni ledwo co chodzić. Tak jak w RE lub w TWD. Nie wiem napisałem moje odczucia co do gry. Szybko mnie znudziła i tyle...
Niestety gra również mnie zawiodła, od toporności oraz niedoróbek technicznych po wszechobecną monotonię i powtarzalność ( tak wiem że w "prawdziwej" apokalipsie zombie taka rutyna byłaby na porządku dziennym :P ).
No myślę że jest to dobra gra , lecz są tutaj częste bugi i spadki jakości gry fps oraz tekstur , Nawet ładnie graficzne fajny system rozwijania postaci , niby jest wielki świat lecz czuje że nie mam wolności i swobody w tej grze !
ZAJEBISTE W CHOOOOOJ. POLECAM. SZKODA TYLKO ZE GRALEM 6 GODZIN I MI SIE NIE ZAPISALO XDDD TAKA URODA PIRATA. CHĘTNIE KUPIĘ BO ZAJEBISTE LEPSZE NIZ DEAD ISLAND ALBO L4D2 ALBO INNE TYPOWE GOWNA O TEMATYCE ZOMBII (NIE WŁĄCZAJĄC THE LAST OF US)
State of Decay.. czytając niektóre komentarze pomyślałem, że to gra przełomowa. Jak Mass Effect czy Asassin's Creed. To znaczy.. tematykę zombie przerabialiśmy setki razy.. jednak jak dla mnie - nigdy się nie znudzi, jeśli jest dobrze wykonana. Natomiast State of Decay.. okay, przeanalizujmy to. Gdy mamy dodatek możemy albo grać w fabułę albo (co ja preferuję) grać w grę swobodną tzn. losowa postać i takie tam. ZAWSZE naszą pomagierką jest Lilly i naszym pierwszym zadaniem jest zlokalizowanie innych. Ja zawsze przeszukuję obszar w którym się respie i przeważnie (jest to 1 budynek) nie starcza mi miejsca by zabrać wszystko. Niby realistycznie ale.. cóż.. Potem znajduje samochód i jestem bogiem tej gry. Zombie giną od jednego przejazdu a ja jestem całkowicie.. no może nie całkowicie ale w 90% bezpieczny. Dojeżdżam do ZAZNACZONEGO NA MAPIE jednego z trzech miejsc i znajduje w nim grupę uchodźców. Podchodzę do jednego gościa i mam wybór czy chce z nimi zostać czy szukać innego miejsca. Następnie muszę zbierać zasoby, uczyć się umiejętności i ulepszać bazę. I to cała gra. No i oczywiście przetrwać.. Tak, a teraz co mi w niej nie pasuję:
1)Postacie są strasznie sztywne, co prawda możemy zawiązywać z nimi przyjaźnie itp. ale powinno to być lepiej zrobione. Nawet mogą wywalić dubbing ale żeby te dialogi były bardziej rozwinięte..
2)Nie można stworzyć własnej postaci ani ekipy.. Bardzo by mi się podobało kreowanie postaci, nadawanie imion itp. No i oczywiście wybór czy to jest dziecko czy dorosła osoba. Jakoś lepiej mi się gra w gry zombie w których mogę/muszę kogoś ochraniać. A możliwość przełączania się na inne postacie mogłaby chociażby pozwolić przełączać się na tą osobę nieletnią i pozwalać nam wykonywać jakieś proste zadania. Wiem, że brzmi to trochę niepoważnie ale jak dla mnie bomba.
3) Brak wskaźników głodu czy pragnienia.. co prawda musimy zdobywać prowiant, a i spać musimy jednak nie jest to zbyt dobrze wykorzystane.
4) Zombie biegają? WTF.. Jak dla mnie to wolałbym, by chodziły wolno, a były o wiele groźniejsze.
5) Zombie jak kogoś ugryzą.. to ubywa mu tylko troszkę życia. Oczywiście można się zarazić jednak jest na to mała szansa. A szkoda szkoda. Poza tym bardzo trudno w tej grze umrzeć. Naprawdę. Gdy całe hp nam zejdzie po prostu wciskamy spację i postać nam wstaje z mniejsza ilością życia.. ALE WSTAJE! I możemy kontynuować ucieczką/walkę.
6) Samochody są OP...
7) Respawn zombie.. gdyby to była naprawdę dobra gra to zombie byłaby ograniczona ilość ale ogromna ;)
8) MIASTO!! Nie ma w tej grze miasta :/ Co prawda mapa jest ogromna ale nie ma w niej nic poza miasteczkami i losowymi miejscami jak farma, rozbity samolot itp.
9) Broń i amunica.. hmm.. luksus? Skądże znowu.. Wystarczy udać się np. na posterunek policji albo do bazy wojskowej czy chociażby do obozu wojskowego, a znajdziemy tam tyle broni i amunicji, że nie zdołamy tego wynieść na 3 razy (a miejsc w plecaku mamy przeważnie ok. 6 więc mamy mniej więcej 20 broni i amunicji a dodajcie do tego jeszcze te ogromne torby na plecach co możemy załadować! Ich też jest z 3).
10) Powtarzające się misje.
Ale ogólnie gra mi się bardzo podoba i jest grywalna. Mam nadzieję, że kiedyś tam w SoD 2 wprowadzą chociaż część tych zmian co zaproponowałem. Pozdrawiam i życzę miłej gry.
PS@ Zapomniałem o plusach tej gry ;D
1) Świetny klimat.
2) Trzeba dbać o swoich sojuszników, których możemy chociażby ratować z opresji, pomagać im czy znajdować nowych, a nawet się w nich zamieniać!
3) Ogromna liczba domków i różnych miejsc do przeszukiwania.
4) Duża i ciekawa lokacja.
5) Możliwość ulepszenia bazy i jej przenoszenia.
6) Hordy zombie.. gdy spotkamy ich jedną, a będziemy sami to musimy ostro uciekać chyba, że nasza postać jest naprawdę dobra i dopiszę nam szczęście. Gdy spotkają się 3 albo 4 w miejscu naszej bazy.. mamy przesrane :D
7) Jakaś tam fabuła jest ;P
8) Ogromny potencjał.
9) Różne rodzaje lokacji. Możemy wdrapać się na np. duży budynek lub chociażby wieżę ciśnień i poznać z niej teren. Tzn. miejsca zaznaczają się nam na mapie. I wtedy jeśli potrzebujemy leków możemy iść do apteki i je zdobyć. Super ;)!
10) W sumie to jak opowiadamy to akcje są epickie. Np. Poszedłem chronić postać, która potrzebowała pomocy (nadała sygnał SOS przez radio). Gdy ją zobaczyłem ledwo odpierała hordę zombie uciekając przed nią. Zatrzymałem hordę pomagając jej. Postać uciekła lecz niestety mój bohater został rozszarpany przez ogromnego zombie, który wyłonił się z hordy. Zabrakło mi pocisków. Nie miałem energii. Postać była wykończona więc zginęła.. Niestety to tylko opowiadanie. W rzeczywistości było tak: zaznaczyła mi się na mapie misja, wziąłem jakąś tam laske i poszedłem szybko ogarnąć kolejnego nudnego questa. Jakiś gościu leżał skulony przed paroma zombiakami. Szybko pospamowałem LPM (tzn. klawisz ataku) i już było po wszystkim. Ale to gówno się zbugowało na płotku i zrespawnował się ten grubas, który rozszarpał mi postać na pół.. A broni nawet nie brałem bo po co skoro w tej grze OP jest broń biała?
Kuniec :D
Witam mam tytanie pobrałem sobie dzisiaj grę State of Decay i pisze że mam wpisać klucz a nie wiem o co chodzi proszę o jak najszybszą odpowiedź
Mam pytanie, czy w tej grze trzeba grać Marcusem Campbellem by przechodzić wątek fabularny, czy można wcielić się i grać przykładowo inną postacią?
Jedna z najlepszych gra o zombie jakie grałem. Klimat jest niesamowity, świetna opcja z chodzeniem po opuszczonych domach i szukania różnych zasobów potrzebnych do przetrwania. Na początku nie byłem trochę przekonany do tej gry i nawet nie wiedziałem czy ją ukończę ponieważ na początku sterowanie jest trudne, ale z biegiem czasu przyzwyczaiłem się i grało się dobrze. W późniejszym etapie gry może nas irytować trochę plaga zombie, gdzie są dosłownie wszędzie i trzeba zawsze rozplanować jakiś plan, żeby nie stracić bohatera.Grafika może wydawać się trochę dziwna, ale ma ona swój urok.Z niecierpliwością czekam na drugą część , chociaż na pewno ona szybko nie powstanie, ale mam niezapomniane chwilę z tą grą, na prawdę polecam :)
Gierka super, jedna rzecz mnie wkurza pojawiające się znikąd zombi
Porażka i nudy a grafika brzydka ...walka nieudolna ...Podobał mi sie jako tako inwentarz tylko w tej grze :D
Dzień dobry Państwu, mam problem w tej grze. Otóż nie mogę ukończyć gry, ponieważ nie zostaje mi zlecona jedna z końcowych misji od żołnierza. Co mam zrobić ?
Dać sobie spokój ;)
powiem tak dałem grze 3 szanse i gra nawet po NiBY uleprzeniach które miały być w
State of Decay: Year-One Survival Edition [PC] wcale ich nie dostrzegłem gra ma OGROMNY
POTENCJAŁ być naprawde na topie przez skradanie ale nie da się tego robić poprzez minusy
- gra ma jakieś problemy z myszką celowanie z broni jest tragiczne ! [MiNUS!]
- biegające zombie strasznie ciężko trafić przez co nie da się grać [MiNUS!]
- skradanie jest jakoś głupio zaprojektowane nie da się płynnie przejść w ten stan [MiNUS!]
- zombie jest ZA DUŻO ! masz misje w domku a tam 777 PiEPRZONYCH ZOMBIE zamiast dać ich tam z 7
i eliminować sobie ich po cichu to kończy się to GŁUPiĄ rozwałką [MiNUS!]
- słabo sie walczy nawalam w myche i tyle... [MiNUS!]
potencjalne plusy ?
gra dałbym jej 9/10 gdyby zombie było mniej i skradanie byłoby przyjemniejsze jakieś odciąganie uwagi
czy coś by się przydało.
myślałem że w tej grze będę chodził nocami likwidował po cichu zombie i eksplorował świat niestety gra mi to odebrała straciłem na nią tylko czas.. ogólnie dałbym 1 ! ale za potencjał moge dać..
gra jest...BEZNADZIEJNA!. Grałem 1.5h poczym wymiękłem nie da się w to grać ARMA 3 na wysokich 54-60 fps a to ledwo w 25fps na niskich na średnich nie wyciągało więcej niż 15fps !!! bardzo dziękuje panom którzy wydali tego gniota za zakłócanie spokoju mentalnego graczy.
model walki no cóż...słaby!!. nie wiem czemu ale moja postać uderzała w ziemie a zombie stał rozumiem gdybym celował w ziemie ale celowałem mu w łeb. Kolejny mankament to powtarzalność od dwóch różnych npc dostałem te same misje !. Naprawdę bardzo słaba gra. Zasługuje na mocne...4 (ale to dlatego że grałem na niskich i średnich i nie miałem szansy ujżeć grafiki w ultra )
Undead Labs miało zacny pomysł, który spieprzyło całkowicie nieudolnym wykonaniem.
Ta gra wygląda jak robiony na cito port z konsoli. Praktycznie wszystko w niej funkcjonuje nie tak jak powinno, albo jest niedorobione.
- Sterowanie to patologia. Zupełnie nieintuicyjne i irytujące, przeszkadza w rozgrywce, znacznie podbijając poziom trudności. Walka wręcz jeszcze ujdzie, ale strzelanie to porażka. Tym bardziej, że zombie wcale nie są powolne, a kursor nie przesuwa się płynnie, tylko ślizga, jakby się używało analoga a nie myszki. Nie ma też kontekstowych akcji. By się skradać, musimy wcisnąć przycisk odpowiedzialny za skradanie w czasie poruszania się. Do dobijania powalonych przeciwników, albo zabicia ich z zaskoczenia służy osobny klawisz...
W ekwipunku nie ma systemu drag&drop, nie ma nawet możliwości wzięcia wszystkiego jednym kliknięciem tylko trzeba brać każdy przedmiot pojedynczo wciskając spację, albo w dużych ilościach wciskając E.
- Optymalizacja tej gry nie wyszła z wersji alfa. Wszystko się przycina, animacje się rwą, a ilość ustawień graficznych jest zerowa. Można tylko zdecydować o jakości grafiki ogółem i nawet blura nie można sobie wyłączyć.
- Praca kamery też pozostawia wiele do życzenia. Zwłaszcza w pomieszczeniach, kiedy trzeba ją non stop obracać, by nam nie wlazło jakieś ścierwo na plecy. Najzabawniej jest, kiedy chcemy wejść do pomieszczenia z wycelowaną bronią. To już lepiej jakoś wywabić zombie na zewnątrz, bo takie próby kończą się fatalnie.
- Miejsca w ekwipunku jest bardzo mało. Broń do walki wręcz niszczy się bardzo szybko, więc trzeba co chwilę szukać nowej. Bo przecież taka maczeta czy dziesięciokilogramowy młot się na pewno zniszczą po rozwaleniu nimi łbów kilkunastu zombiakom, no tak.
Wad jest znacznie więcej, ale wszystkiego wymieniać i tak nie ma sensu. Szkoda tego pomysłu, bo mogłaby być z tego nawet całkiem niezła sieciówka. A tak to się nie nadaje do niczego.
Daję te 5.5 na wielką zachętę, ponieważ nie jest to ocena adekwatna do poziomu gry. Najbardziej pozytywną sprawą jest sam temat czyli ZOMBIE, czuć nieco klimat, na początku jest dość mocno odczuwalny. Gra dość szybko zaczyna się dłużyć. Zombie pojawiają się dosłownie znikąd, momentami jest to żenujące. Dużo lokacji - jednak wyglądają jak kopiuj-wklej. Fizyka prowadzenia auta z przed dekady (co najmniej). Gra mogłaby mieć naprawdę ogromny potencjał, jednak autorzy poszli na łatwiznę. Ogólnie zachęcam do pogrania chociaż 3-4 godzin, może akurat się komuś spodoba i zrobi jakiegoś fajnego, grywalnego moda.
Pozdrawiam
no po opisie zdawalo sie ze ciekawa gierka ale po 1 min gameplayu juz widze ze dying light juz jest ciekawsze albo juz lepiej sobie pobudowac schronienie w 7dtd. walka wyglada jak z gry poprzedniej dekady. chyba jednak sobie odpuszcze ten tytul
Pomysł na grę i rozgrywkę był dobry, ale wyszło kiepsko. Opiszę wady tego produktu, które zdecydowanie skłoniły mnie do odinstalowania tej gry.
1.)Kiepskie sterowanie, czasem dochodzi do nachodzenia na siebie klawiszy i blokady, niezbyt to fajne, gdy walczy się z zombie i można utracić zdrowie. Mało przyjemne umiejętności specjalne, nawet na konsoli z takim systemem gra się głupio, a co dopiero na klawiaturze PCta.
2.)3/4 aut nie nadaje się do użytku, ponieważ w grze panuje prymitywny system jazdy, dlatego tylko kilka aut jest w miarę szybkich i skręca jak należy. Bagażniki aut mają mniejszą pojemność niż nasz plecak, który swoją drogą też jest bardzo mały.
3.)Gra zbyt łatwa. Wszystkich przeciwników można rozjechać autem, z odrobiną szczęścia nawet grubego, olbrzymiego, specjalnego zombie. Jedyny przeciwnik, którego nie należy rozjeżdżać autem to zombie wybuchający kwasem, ale na tego wystarczy jeden pocisk z każdej broni palnej albo kopniak. Jedyne zagrożenie to wtedy, gdy dopada nas wiele szybkich zombie na raz, a my nie mamy auta ani wytrzymałości by uciec.
4.)Brak jakieś normalnej fabuły.
5.)Brak normalnego zapisu podczas misji.
6.)W grze pełno śmieciowych misji, które drażnią i marnują czas gracza. Warto pamiętać, że jeśli gra zdecyduje się przydzielić jakąś misję, to nie możemy grać tym bohaterem, dopóki nie wykonamy misji z nim związanej albo nie skończy się czas na jej wykonanie.
Polowanie na specjalnego zombie, których jest i tak pełno w byle której lokacji, więc nie wiem co w nich takiego wyjątkowego, żeby urządzać misję.
Najbardziej irytują jednak misje dla członków naszej drużyny. Co kilka minut gry ktoś strzela focha i trzeba wykonywać misję mającą na celu zabicie kilku zombie dla zabawy z niezadowolonym członkiem drużyny. Misje te również blokują możliwość gry tym bohaterem.
7.)Broń palna to jakieś nieporozumienie w tej grze. Co z tego, że mamy całą masę różnych broni, amunicji różnych kalibrów. Skoro i tak, żeby zabić zombie w tej grze trzeba trafić w głowę. Nieważne czy władujemy tysiące pocisków w ciało, zwykły zombie i tak nie padnie, dopóki nie trafimy w głowę. Doprowadza to do sytuacji, gdy w połączeniu z brakiem lunet czy normalnego przybliżenia solidna broń dystansowa jest na poziomie byle jakiego pistoletu.
Jedyne gdzie liczy się siła obrażeń i kaliber to specjalne zombie, ale ich jest może 5% z tego co zabijamy. W takim razie jaki jest sens inwestowania w bronie inne niż te z dużym magazynkiem i byle jaką amunicją? Do tego obrażenia broni są ukryte w plikach gry i nie zobaczymy ile zadajemy obrażeń specjalnym zombie.
Niektórych typów amunicji jest po prostu bardzo mało, więc dochodzimy do sytuacji, gdzie zwykły pistolet jest lepszy niż np. AK47. Do tego wiele pistoletów jest cichych i można dodatkowo założyć tłumik, a na resztę broni nie zawsze.
8.)Brak sensu zmieniania bohaterów. Tak naprawdę możemy przejść jednym czy dwoma, góra trzema wymaxowanymi bohaterami całą grę. Po co nam zatem cała masa zbędnych ludzi, oprócz skromnych bonusów do budynków bazy?
9.)Beznadziejny, chaotyczny dziennik, jeśli chcemy dowiedzieć się czegoś o misjach trzeba włączyć mapę, bo dziennik jest pełen dziesiątek wpisów i bzdur i nie możemy łatwo znaleźć misji.
10.)Słaba rozbudowa bazy, niby są jakieś budynki i ich ulepszenia, ale np. nie można by było poszerzać bazy? Albo budować jakiś solidnych murów czy umocnień? Wiele budynków i tak nie daje żadnych sensownych premii czy przedmiotów. Różne bazy niewiele się różnią możliwościami.
11.)Nasza baza po odpowiednim rozstawieniu przyczółków i wybudowaniu wieżyczki strażniczej jest po prostu nie do zdobycia przez zombie.
12.)Marne lokacje, wszystkie budynki są bardzo małe, na zasadzie kopiuj wklej, zatem nie ma sensu przygotowywać się specjalnie do przeszukiwania budynków, skoro i tak możemy w razie kłopotów wybiec, wejść do auta i rozjechać zombie.
13.)Początkowa broń niszczy się bardzo łatwo, a późniejsza broń jest zbyt solidna.
14.)Wiele umiejętności bohaterów do walki wręcz to jakaś porażka. Użycie wielu umiejętności oprócz kilku wyjątków nie daje nam jakiejś istotnej przewagi w walce, a do tego animacje bohaterów wystawiają nas odsłoniętych na atak.
15.)Beznadziejny system rzucania granatów, koktajli mołotowa itp.
16.)Za dużo zombie w tym sensie, że nie możemy chociaż względnie oczyścić danej okolicy, tylko miejsce, które wyczyścilimy parę minut temu, zaraz znów jest pełne zombie.
Do tego za dużo zombie w zrzutach z powietrza, które alarmują okoliczne zombie, ale przyciągają je w nieskończoność dopóki nie uda nam się jakimś cudem dojść do zrzutu i wyłączyć alarm, jeśli tego nie zrobimy, to zombie będzie więcej niż jest się w stanie zabić.
17.)Bronie do walki wręcz nie różnią się obrażeniami czy prędkością ataku (jeśli chodzi o ten sam typ broni). Nie ma znaczenia czy machamy 10-kilogramowym młotem czy 4,5 kg wielkim toporem, bohater walczy nimi tak samo.
Gra mogłaby się podobać, gdyby doszlifowano powyższe wady, a tak wyszło dosyć kiepsko. Oceniam na 5/10
Najlepszy survival w jaki grałem. Co prawda zgadzam się z opiniami wyżej i fakt, gra miała większy potencjał i mogłaby być bardziej rozbudowana i dopracowana. Mimo to nie ma drugiej takiej gry. Z jednej strony fajna zabawa z drugiej trochę niedosyt. Powinno to być jeszcze we wczesnej wersji bo miejsca na rozbudowę i poprawę tej gry jest jeszcze od cholery.
Ogólnie dobra gra choć potencjał wykorzystany minimalnie.
Liczę, że druga część będzie zdecydowanie lepsza.
Moja ocena 7.0
Dobra gra z klimatem, choć trochę toporna. Dzięki permanentnej śmierci, na początku rozgrywki naprawdę można się wczuć, ale jak rozgryzie się zasady działające w tym świecie, staje się ona zbyt prosta jak na survival.
Różni bohaterowie posiadają różne umiejętności które rozwija się podczas wykonywania danej umiejętności. Jednak ich osobowość ma wiele do zarzucenia. Potęguje to także brak cutscenek (wszystkie rozmowy podczas rozgrywki).Dlatego bez emocyjnie podchodzimy do nieszczęścia bohaterów, nie tak jak np. w War of Mine.
Mamy różne typy zombi i pojazdów ( trochę kartonowych ) – gdzie czuć zróżnicowanie. Wielka mapa i losowość sprawiają że nie czuć znużenie powtarzalnością questów . Powiem więcej – mam niedosyt, za szybko się skończyła .
Podsumowując, nie każdemu się ta produkcja spodoba, ale ja chciałbym zagrać w kontynuacje, chodziarz niepokoi mnie trochę multiplayer.
Mnie osobiście bardzo się podobało. Nie za trudna choć zdarzyło mi się zginąć, a śmierć postaci jest nieodwracalna. Czytając dziennik (a nie tylko rozmówki) można naprawdę się wczuć i zrozumieć co się dzieje. Zbieranie materiałów i zarządzanie są jak najbardziej na miejscu choć trochę nie do końca przemyślane. O ile zgadzam się iż pewnych budowli nie można zbudować pod dachem to jednak gracz powinien decydować w pełni co, ile i gdzie chce mieć. Jeśli zechce mieć punkt obserwacyjno-snajperski na 1 piętrze w sypialni to powinienem móc ;)
Gra z większym potencjałem do multi czy nawet MMO niż solo, ale nadal świetnie się bawiłem.
8/10
Wkurzyłem się na te grę xD
Miałem Dłuższą przerwę i jak do niej wróciłem to po 15 minutach straciłem głównego bohatera a gra się sama zapisuje. Nie bawię się w to :P
Problemem jest sterowanie i zamiast blokować okna postać wyskakuje z budynku - problem z szybkim bieganiem przez co tak mi się coś bugowało. Dwa lub trzy razy wyskoczyłem i wpadłem wprost pod zombiaka który rozerwał mnie na strzępy jednym ruchem. Nie doszło by do tego gdyby nie to mozolne sterowanie sterowanie bo nadal był bym w budynku. Po stracie głównego bohatera nie wiem czy dam grze drugą szansę bo nie da się wczytać postępów. Ja oczywiście rozumiem że takie są zasady gry ale gdyby gra działała płynnie to bym się z tym bardziej pogodził.