Recenzja gry Krater, gdzie spotykają się Fallout i Diablo
Gra cudowna! Taki czarny konik tego roku, i to w wykonaniu indie. Co do oceny to nie będę się wypowiadał, wydaje się być (no może 7.5 :P ale nie zgodzę się z minusem odnośnie dodatków. Ten minus jest dodany na siłę. To nie jest wielka "firma", która może sobie pozwolić na nie wiadomo jak długi okres produkcji. Ważne, iż zapewniają, że takowe dodatki będą.
A tak swoją drogą - żadna gra nie ma takiej edycji kolekcjonerskiej :) Fakt, cena zaporowa, ale wykonanie... :D
Osobiście do oceny dodałbym 1.5 punkta, jednak szanuję zdanie Hed'a - wykorzystuje pełną skalę ocen od 1-10 a nie od 7-10, do tego jest wymagający i to się chwali :) Ja na szczęście żadnych problemów technicznych nie doświadczyłem (ani jednego wywalenia do pulpitu, ani jednego zawieszenia się gry nawet przy 10 godzinnym maratonie) chociaż wiem, że niektórzy mają jakieś problemy (tyle, że bardziej na maszynach ze SLI/Crossfire i w kosmicznych rozdzielczościach typu 2560 na coś tam). Dla przykładu - Max Payne 3 za którego zapłaciłem 2 razy więcej (a który normalnie kosztuje ponad 3 razy tyle) uniemożliwił mi grę przez tydzień czasu (zawieszanie się przy starcie, pomógł dopiero łaskawie wydany patch, całość ukończyłem w 9 godzin), Diablo III - serwery, produkcje Bethesdy - crashe do pulpitu i inne kwiatki, a przecież te gry mają wielomilionowe budżety i wymagają od nas uiszczenia konkretnej opłaty i to w ich przypadku techniczne babole powinno się karać w ocenie z maksymalną surowością. Dlatego z błędami bym nie przesadzał - jest ich znacznie mniej niż w "dużych" produkcjach, a support developera i kontakt ze społecznością jest wzorcowy (fixy w 24 godziny, otwartość a nie zamiatanie tematu pod dywan). Problemów nie miałem też z kamerą (wyjątek stanowi podróżowanie po mapie świata, tutaj przydałoby się co nieco pozmieniać) czy sterowaniem postaciami (wczorajszy patch dorzucił m.in. możliwość dowolnego ustawiania szyku, nowe przedmioty do świata gry, opcje regulacji dźwięku, oddzielenie śmieci od ważnego ekwipunku i poprawił najpopularniejsze błędy).
Sama gra jest naprawdę wyjątkowa i innowacyjna, zdecydowanie warto w nią zagrać, zwłaszcza, że kosztuje śmieszne pieniądze, oferując w zamian kilkadziesiąt godzin przedniej zabawy. Ja zdecydowanie polecam każdemu miłośnikowi post-apokaliptycznych klimatów, wykręconego humoru i wymagającej rozgrywki - ta gra zdecydowanie nie przechodzi się sama. Pod względem odniesień do popkultury malutki Fatshark zbił takie Rockstar na kwaśne jabłko :) Dzięki za recenzję Hed a ja tymczasem wracam do gry :)
Niezła gra, ale trochę zbyt hmm... prostacka i uboga zarówno jeśli chodzi o mechanikę jak i świat. Trochę się też zawiodłem faktem, że permadeath właściwie nic nie znaczy w tej grze, bo bohaterowie są niemal równie łatwi do zastąpienia co broń. Mimo to produkcja warta uwagi, ale poczekałbym jednak na łatki, bo jak dotąd Fatshark właściwie olewało swoje produkcje po premierze.
Jak stracisz postać, w która zainwestowałeś kilkadziesiąt tysięcy kr, to wtedy zaboli ;) Uboga mechanika? Zdecydowanie się nie zgodzę - implanty + możliwość udoskonalania skilli poprzez łączenie różnych boosterów daje imo najbardziej kompleksowy system rozwoju postaci od lat (pole spowalniające dodatkowo leczące i zadające obrażenia + uzdrowienie podnoszące obronę i siłę to jest to, a to tylko jedna z kombinacji), do tego mocno rozbudowany crafting. Łatki? Wyszły już chyba dwie albo i trzy, obecna wersja gry w stosunku do wersji 1.0 to niebo a ziemia. A minęły zaledwie 3 dni od premiery. Jak to jest olewanie, to ja życzę sobie, aby tak olewały mnie największe firmy w branży, na których łatki trzeba czekać tygodniami albo i miesiącami, aby gra w ogóle była grywalna (pozdrawiam DICE).
Jeśli ktoś przywiązał się do swojej drużyny i nie chce jej zmieniać: http://forums.steampowered.com/forums/showpost.php?p=31166767&postcount=25 :]
Gra przypomina mi produkcje Rebel Mind. Sama rozgrywka - GROM. Rozwijanie postaci, zwłaszcza implanty - Space Hack.
Uboga mechanika? Trochę bardziej rozwinięta niż współczesne pseudoRPGi.
Trochę też wkurza znane z gier D&D rzucanie się przeciwników na najsłabszych członków drużyny. Tank z młotem zanim się zamachnie to miśki pouciekają.
SpecShadow - to rzucanie się jest w sumie logiczne (załatwić najsłabszych, później zająć się najmocniejszym), jednak tank ma skilla, który sprawia, że przeciwnicy skupiają się tylko na nim :)
BTW - nowa recenzja, nieco bardziej przychylna :) http://techzwn.com/video-game-review/krater-review/
Widzieliście pierwsze recenzje na metacritic? Oczom nie wierzę.
Myślałem, że przy aktualnych przedziałach ocenowych 2/10 może dostać tylko coś absolutnie strasznego.
Masz na myśli te 2 pierwsze recenzje z blogów? Widziałem :] Polecam sprawdzić jakie oceny ogólnie wystawiają na tych blogach (z czego jeden to jakaś totalna amatorka, wtf), np. Max Payne 3 dostał 2 gwiazdki na 5, From Dust 1/5, itd. Jak to ktoś określił - trollują, chęć zaistnienia na metacritic musiała być silna. Zresztą wystarczy przeczytać te recenzje i wiadomo o co chodzi - zero konkretów, lanie wody i pretensje o mechanikę (za trudna?), o zarządzanie ekwipunkiem (wtf?) i o to, że to nie Diablo a tak w ogóle to wszystko jest do doopy bo nie jest takie jak w innych grach :]
Gra wygląda ciekawie, poczekam na summer sale, który zaczyna się pod koniec miesiąca, może akurat będzie w promocji.
czekamy :D
Również czekam bo gra nawet fajna się wydaje
Masakra jaki bot, wpisałem w ciągu 10 sekund od pojawienia się i już duplikat. :(
Dzięki :) Przynajmniej jakiś wierny czytelnik zgarnął :)) Później pobiorę, jeszcze raz dzięki :)
będą jeszcze jakieś klucze?
Heheh z tymi ochlapami miesa i more to przypomnienie gry GIANTS: CITIZEN KABUTO :]
Po wieelu godzinach spędzonych z tą grą powiem że jestem zachwycony. W końcu coś wymagającego. Walki są trudne, roboty pełno, grafika ładna (jak na skromny budżet), cudowna muzyka no i ten rozwój postaci! Ja tu już było wspomniane kombinacje są takie że masakra. Mój tank potrafi leczyć przy okazji, tego jeszcze w grach nie widziałem. Szkoda tylko że chwilę trwa nim się rozkręci, oraz tunele z czasem się powtarzają, ale nie przeszkadza to aż tak jak np w takim Dragon Age 2 ;)