http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M9MQAtoZbNk
A więc może zdążą. Tylko gdzie te ceregiele?
Swoją drogą strasznie paskudne te ekrany.
Nowak otwierał dzisiaj węzeł Karczemki w Gdańsku.
Na A2 przed Euro będzie ścieralna wszędzie oprócz odcinka A, na którym ruch pójdzie po wiążącej. Ścieralną położą po mistrzostwach.
Jak słyszę hasło autostrada w połączeniu z Polska to zalewa mnie śmiech. Cieszą się że o 20 lat jesteśmy komunikacyjnie do tyłu w porównaniu z zachodem ale cieszmy sie bo na ukrainie mają gorze ;p
2 pasmowe drogi szybkiego ruchu o absurdalnej długości.
PARANOJA
MacioraMZ nie będzie fanfar bo pan N musi znalezc po 300zł na kamerki do monitoringu kazdej lokomotywy... zas ból głowy :)
300zł to wersja dla mnie i dla Ciebie... przetarg... wygranie... i wieki sukces 1840zł za kamerkę... 240zł za kamerę a reszta... nie interesuj sie :) (jak z kiblami w wojsku co wpadka byla pare lat temu - najtansze cersanity po 200-240zł - nie pamietam ktory jest tanszy, dolno czy gornospłuk - były rozpisywany w księgach po 1500zł :))))
Myślisz, że jest potrzeba, aby budować w sumie 14 pasów autostrady w Polsce?
Chyba nikt nie przypuszczał, że autostrady u nas będą wyglądały tak -->
r_ADM - Jak widać dla niektórych tak źle i tak niedobrze. Co z tego, że wszędzie buduje się 2-3 pasy. W WB mają przecież 7! Ech, aż tak w nich się zakochałeś, Lutz?
O tym czy droga kwalifikuje sie na autostrade nie swiadczy ilosc pasow. Trzeba byc strasznie zakompleksionym, zeby drwic z drogi dostosowanej do przepustowosci tylko dlatego, ze obwodnica Londynu ma wiecej pasow.
Troche jezdzilem po autostradach i 2 pasy to norma. Owszem, nieraz widzialem i 8, ale to zawsze byly obwodnice.
ja nie jestem w temacie, ale to jest tak,z e ten odcinek co go dwie firmy w rok czy dwa nie mogły zbudować teraz zbudowano w trzy miesiące? Tzn wiem, ze część chyba była, a z częścią był ten okropny problem, no ale nadal...
no ja z Niemiec po trzy kojarzę, ale wiadomo, ruch tam chyba większy, bo za darmo...
zeby drwic z drogi dostosowanej do przepustowosci
Chyba kpisz, polecam czesciej pojezdzic polskimi "autostradami" zwlaszcza tymi wschod zachod.
Ale co ty probujesz udowodnic? Ze w Polsce nie ma autostrad bo maja 2 pasy zamiast 6 jak na jednej z najbardziej zatloczonych obwodnic swiata?
A2 jeżdzę stosunkowo często, ostatnio miałem parę razy okazję pojeździć A4. Problemów z przepustowością nie zauważyłem. Znacznie gorzej było z nią na orbitalu w nieodpowiedniej porze - pomimo 7 pasów. O słynnym tunelu we wschodniej jego częsci nie wspominam, bo na sam dźwięk słowa Dartford potrafi mi skoczyć ciśnienie :>
Może akurat trafił na remont jednego pasa i się zraził ;) Na wiele rzeczy w tym pięknym kraju można ponarzekać, ale ja na pewno nie zaliczę do ich grona naszych autostrad, biorąc pod uwagę komfort podróżowania. W kwestii ceny, to cieszę się nimi w pełni dopiero, kiedy mknę służbowym autkiem i płacę za wszystko kartą routex :P
>>> Lutz
A teraz zobacz sobie na stronie ponizej ile jest samolotow w okolicy Heathrow, a co za tym idzie ruch pojazdow moze byc nieporownywalnie wiekszy niz u nas.
Tu nawet nie chodzi o ruch lotniczy. Orbital to angielskie wąskie gardło. Jeżdzi się nim zarówno w tranzycie, jak i do/z samego Londynu. To co dostaje się tu głównymi promami i rozjeżdża z Dover we wszystkich kierunkach - trafia na orbital. Pomijam oczywiście skrajne południe, tutaj krajówką da się rzecz jasna ring ominąć.
Innym słynnym europejskim wąskim gardłem jest Antwerpia. Cały ciężki transport drogowy jadący na promy/z promów Calais/Dunkierka/Zeebrugge w kierunku Beneluksu/północnych i środkowych Niemiec pędzi właśnie tędy. Powodem są darmowe autostrady w Belgii/Holandii. Jadąc tędy tnie się koszty w porównaniu do alternatywnej (i nie mniej zakorkowanej) Brukseli powodującej, że szybciej wjeżdża się na teren Niemiec i naraża na opłaty. Autem osobowym też zazwyczaj lepiej pojechać właśnie tędy, bo przebijanie się w godzinach szczytu przez Ruhrę przypomina slalom gigant ;P