Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Pierwsza relacja i screeny z prezentacji silnika Unreal Engine 4

17.05.2012 22:03
1
wcogram
159
Generał

Idtech 6 z obsługą vokseli i może UE5 z ich obsługą to będzie przełom. Co z tego, że konsole w dniu premiery będą obsługiwały UE4 jak po pół roku wyjdzie nowa wersja silnika z rzeczami których nie pociągną jak było z UE3.

17.05.2012 22:14
kaszanka9
2
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Nie wiem jak inni, ale screeny jakoś specjalnie się nie wyróżniają.

17.05.2012 22:16
raziel88ck
3
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Słabo to wygląda.

17.05.2012 22:19
eJay
4
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Słabo bo to są suche, losowe screeny. Zobaczymy jak będzie wyglądać w ruchu ;)

17.05.2012 22:22
wojto96
5
odpowiedz
wojto96
168
I am no one

Jak na razie dupy nie urywa, no ale trzeba poczekać na materiał z demka w ruchu może będzie robić to większe wrażenie

17.05.2012 22:46
6
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

technologia to jedno, a zrobienie dobrej klimatycznej grafy to drugie. to ma byc tylko pokaz mozliwosci, poczekajmy az jakies utalentowane osoby dodatna to w swoje rece:>

17.05.2012 23:34
😱
7
odpowiedz
T_D_i
145
Generał

te fotki mało przekonywujące :/

18.05.2012 00:57
8
odpowiedz
misiek891
58
Konsul

a pamiętacie filmik zrobiony na un3 albo un4 ten dopiero wypierdalał kosmos konsole się posrają jak zaczną wychodzić gry na coraz lepszych silnikach i choćby wsadzili tam nie wiem co i tak będą kilka epok za pc jedyna ich zaleta to że można odtwarzać piraty zaraz po nagraniu bez cracka poza tym są wolne i crapowate

18.05.2012 02:40
9
odpowiedz
Kazioo
87
Senator

Niech ścigają się z tymi technologiami zapominając o esencji gamingu.
Valve sobie wypuści HL3, które w 100% będzie na starym dobrym Sourc'ie po upgradzie i będzie to lepsze niż cokolwiek z CryEgnine 4 czy Unreal Engine 4.

18.05.2012 04:49
10
odpowiedz
BleJd09
36
Chorąży

@UP

Niech sie scigaja, najwyzszy czas, postep w technologii w grach jest ostatnio znikomy. I kto mowi, ze przy nowych silnikach znika esencja gamingu? Tak to po tylu generacjach teraz nie bylo by w ogole grywalnosci w grach.

18.05.2012 07:18
11
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

Nie dziwię się, że Cliff próbuje przekonać producentów konsol. Bo jeśli nie uciągną silnika, Epic straci potężną bazę klientów :)

Niektórzy ciągle powtarzają jak mantrę, że zastój w grafice pozwoli skupić się na gameplay'u. Jak można pisać coś takiego żyjąc w epoce kilkuletniego zastoju gdzie dowody na błędność takiej tezy są wszędzie :) Większość będzie wciskać mało oryginalne projekty do usranej śmierci.
Nowa generacja konsol niemal zawsze niosła za sobą coś więcej niż grafikę. Większe światy, więcej przeciwników, nowe patenty na rozrywkę, AI przeciwników i mam nadzieję - tym razem FIZYKĘ i INTERAKCJĘ Z OTOCZENIEM.
Na to ostatnie dobrze rokują efekty cząsteczkowe które są ponoć wysokiej jakości w demie :)

18.05.2012 07:38
12
odpowiedz
Econochrist
115
Nadworny szyderca

Jaj to nie urywa.

18.05.2012 08:12
13
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Niezmordowany [ gry online level: 29 - Konsul ] >Niektórzy ciągle powtarzają jak mantrę, że zastój w grafice pozwoli skupić się na gameplay'u.

Nikt tego nie powtarza. Jedyne co mowia ludzie, w tym ja, to to, ze zamiast skupiac sie na rozwoju grafiki, developerzy powinni skupiac sie na innych rzeczach: nieliniowosci rozgrywki, rozncyh sposobach osiagania tego samego celu, wiekszej interakcji itd.
Ale nikt nigdy i nigdzie nie powiedzial, ze tak bedzie na pewno.

Z drugiej strony, kontrargumentujac twoja wypowiedz, jesli develoeprzy znowu zaczna sie skupiac na grafice w nowej generacji, to co gwarantuje, ze zaczna skupiac sie tez na ww. przeze mnie reszcie? Nic.

18.05.2012 08:17
14
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

@Drau dla wielu ludzi nowa generacja brzmi jak utopia, bo wtedy NA PEWNO developerzy nie skupią się na innych aspektach niż graficzne. Na dobrą sprawę jest większa szansa na JAKIEKOLWIEK zmiany właśnie z powodu kolejnej generacji konsol. Teoretycznie lepsza technologia może rozleniwić, gdyż wiadomo jak działa na bydło "nowe opakowanie". Ale z drugiej spoglądam na tą generację i jest bardzo podobnie - z tym, że w tej wmawiają nam, że następna gra będzie oszałamiająca graficznie co ludzie łykają. Jeśli łykają farmazony, to NA PEWNO łykną prawdziwy skok naprzód w oprawie wizualnej. Ale przynajmniej COKOLWIEK w grach ruszy do przodu na masową skalę i tego można być pewnym.
Temu nowa generacja konsol jest lepsza dla rozwoju niż jej brak.

18.05.2012 08:36
disvision
15
odpowiedz
disvision
1
Legionista

Nareszcie jakiś progress Miejmy nadzieję jeszcze, że osoby, które dostaną silnik w swoje ręce wykorzystają jego możliwości i dadzą nam maprawde dobrą produkcję! Może DAIII na UE4 :)?

18.05.2012 08:40
bisfhcrew
16
odpowiedz
bisfhcrew
173
oversteer

Ja tam zmian nie widzę, screeny zawsze ładnie wyglądają. Ciekawe jak to będzie sobie radzić z większym obszarem i w prawdziwym full hd. Rozdzielczość, ostrość obrazu to powinien być dla nich priorytet. Jak patrze na zdjęcia z nowego silnika to ja przeciętny gracz, zmian nie widzę.

18.05.2012 09:17
😜
17
odpowiedz
gameboywik
99
Generał

misiek891-->
Kali głodny, Kali jeść, Polska język trudna jest... Trollu ;]

18.05.2012 10:21
18
odpowiedz
TobiAlex
200
Legend

wcogram o idTech lepiej nie wspominaj, bo Rage pokazał, co to "dudo" (w sensie idTech) potrafi. Jak 6 będzie taka jak 5 to zapewne i UE2 będzie miało problem z dogonieniem tego badziewia...

18.05.2012 10:33
19
odpowiedz
Ogarniacz
8
Generał

@Drau a to jakies perpetum mobile, zeby gra miala i grafike i reszte tych czynnikow ktore wymieniles ?...

18.05.2012 10:41
Thermometrr
20
odpowiedz
Thermometrr
132
out of space

No rzeczywiście screeny nie wyglądają aż tak dobrze jak było to opisane, ale miejmy nadzieje, że chodzi tylko o screeny. Poczekamy, zobaczymy

18.05.2012 10:55
21
odpowiedz
misiek891
58
Konsul

gameboywik -> przestań się masturbować bo si się mózg rozpuszcza a ty jesteś bezmózgim jettim :)

18.05.2012 11:14
22
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Ogarniacz >@Drau a to jakies perpetum mobile, zeby gra miala i grafike i reszte tych czynnikow ktore wymieniles ?...

Mi na grafice nie zalezy, wiele razy to powtarzalem. Mi zalezy wlasnie na tej reszcie.
Ale praktyka i doswiadczenie mowi, ze gdy developer skupia sie na grafice, to reszta idzie w odstawke bardzo czesto.

Anyway, co do niusa, to w sumie wszystko fajnie, ale jak na techdemo, to tekstury szalu nie robia, bym powiedzial.. :) Ale chetnie zobacze to wszytko w ruchu :)

18.05.2012 12:36
23
odpowiedz
Lukxxx
221
Generał

MAX BLOOM, DOF i słabe tekstury.

Me not like.

18.05.2012 13:54
24
odpowiedz
rafixxx123
43
Chorąży

Nie patrzmy na obrazki, a na fakty, a te pokazują, że mnóstwo producentów korzysta z silnika UE, powstają na nim dziesiątki gier i jest jednym z najbardziej uniwersalnych silników.

Na samym UE3 powstało kilkadziesiąt gier: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_gier_wykorzystuj%C4%85cych_silnik_Unreal_Engine#Unreal_Engine_3

18.05.2012 14:33
25
odpowiedz
Drau
82
Legend

@rafixxx123 [ gry online level: 10 - Legionista ]; nie widze, by ktos w ogole podwazal to, o czym mowisz. Wiec w sumie nei wime po co o tym w ogole mowisz :)

18.05.2012 15:05
Newbieee
26
odpowiedz
Newbieee
59
Pretorianin

Nie wiem czemu ale dla mnie liczą się tylko dwa silniki. Source (fizyka w HL2!) oraz UE właśnie. Przełom będzie, zobaczymy tylko na jaką skalę.

ps. na grafice mi nie zależy - prosty przykład odpaliłem Metro 2033 i wyłączyłem bo IMO ta gra nic nie oferuje...

18.05.2012 17:10
😁
27
odpowiedz
gameboywik
99
Generał

misiek891 -->
Brawo, brawo i jeszcze raz brawo za ostatni Twój post. Teraz już na pewno nikt Cię nie będzie brał na poważnie, bo jak tu brać na poważnie dziecko, któremu mama nie chce kupić konsoli, to wylewa swoje żale na forum.

18.05.2012 20:15
😐
28
odpowiedz
zanonimizowany515377
45
Pretorianin

I nawet nie wykorzystali w nim DX11.1?? Dziwne...

18.05.2012 21:01
Mortalking
29
odpowiedz
Mortalking
135
Senator

To tylko screeny nie ma co się nimi sugerować, dopóki nie ukaże się jakis projekt opracowany na bazie tego silnika to pozostanie nam tylko gdybanie.

18.05.2012 21:20
😍
30
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Tak.. nasrać teselacji i cząsteczek i niby grafika nowej generacji.... Opadu szczęki to nie robi bo już od dawna mamy taki poziom graficzny w którym każdy przedmiot wygląda tak jak powinien wyglądać np. broń wygląda jak broń, człowiek wygląda jak człowiek, cienie wyglądają jak cienie...

18.05.2012 21:34
Nolifer
31
odpowiedz
Nolifer
173
The Highest

Jaki jest sens oceniać silnik graficzny po samych screenach .

18.05.2012 22:33
32
odpowiedz
Drau
82
Legend

@lukas_dion >I nawet nie wykorzystali w nim DX11.1?? Dziwne...

O dx w ogole nie bylo mowy, wiec nikt nie powiedzial, ze nie wykorzystali.

18.05.2012 23:08
mrgiveman
33
odpowiedz
mrgiveman
108
inżynier niczego

I oczywiście by nacieszyć tym oczy należy kupić najnowszego GF'a 680! Mi tam obecna grafika w grach odpowiada i nie zamierzam kupować kart za 2000 zł by mieć coś co nie jest mi potrzebne.Granie na średnich detalach nawet teraz mi wystarcza.

18.05.2012 23:23
34
odpowiedz
zanonimizowany576057
24
Pretorianin

Szału ni ma ,d*py nie urywa ...

19.05.2012 00:44
35
odpowiedz
zanonimizowany78072
84
Senator

Jak dla mnie grafika już była wystarczająco dojrzała kilka lat temu. Nie widzę tu szału.
Niepotrzebnie kombinują z polepszaniem jej, lepiej gdyby zajęli się tym, by to wszystko chodziło w 60fps na średniej klasy sprzęcie, no ale oczywiście producenci sprzętu by nie zarobili.

20.05.2012 09:00
36
odpowiedz
ubersniper
97
Pretorianin

Unreal Engine to oczywiście nowoczesny silnik ale od 3-ki promują silnik scenami "gotyckimi" gdzie przewaga jest skał, ognia i dużo półcieni. Można w ten sposób dużo pokazać (teselacja itp) ale też dużo ukryć. Można sobie wtedy wyobrazić takiego GoW'a ale ciężko ocenić jak wypadną na na tym silniku inne stylistycznie gry. Gdyby promowali UE4 dalej opierając styl prezentacji na tym kosmicie w mieście nocą to mielibyśmy dużo autentyczniejsze sceny.
Martwi mnie też postęp, który pokazuje, że mamy raczej do czynienia z wypieszczonym UE3 a wymagania sprzętowe zapewne wzrosną na tyle, by firmy od hardware mogły swoje zarobić - witaj nowoczesny świecie.
Prawdziwy rozwój to dla mnie kolejny silnik idtech, gdzie multimedialne laptopy wyświetlają płynnie grę RAGE a np. Bulletstorm, który da się co jedynie odpalić na takim sprzęcie na pokaz slajdów, nie mówiąc jak paskudnie gra wygląda na najniższych ustawieniach, które w ogóle pozwalają grę zobaczyć.
Przepaść między tymi silnikami jest potężna. Dla mnie rozwój (i nowa cyferka w nazwie silnika) to właśnie unowocześnianie kodu by nie zmieniając wymagań wyświetlać więcej efektów. Większość silników gier to dzisiaj taki... Windows.

20.05.2012 10:13
37
odpowiedz
eysmond
64
Konsul

@up poczekamy zobaczymy. Końcowe tech demo UE3 (3.95 czy jakoś tak) samaritian pokazało na co ich stać. Wierzę, że taka grafika wkrótce będzie standardem.

20.05.2012 11:26
Matysiak G
38
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Ubersniper ma rację. Nie sztuka zrobić ładniej na karcie, która jest tak nowa, że jej jeszcze nie ma w sklepach. Progres w programowaniu jest wtedy, kiedy można zrobić więcej na tym samym sprzęcie.

Popieram też parę wcześniejszych postów. Grafika w grach jest już na tyle dobra, że trudno zrobić na nas wrażenie. Twórcy gier powinni jednak skoncentrować się na innych aspektach. Poza tym grafika w grze ma funkcję przede wszystkim użytkową. Musi być tylko dość dobra.

Z drugiej strony rozumiem Epic. Oni robią taki hype wokół swoich silników, bo zrabiają na nich więcej niż na grach.

21.05.2012 09:07
39
odpowiedz
Drau
82
Legend

@ubersniper : co niby oznacza "multimedialny laptop"? laptop ze zintegrowana grafa, czy z dedykowana?
Mniemam, ze to pierwsze, bo w drugim przypadku nie ma mowy o nieplynnym dzialaniu Bulletstorm i wszystkiego na UE3 od EPIC, ale musze zapytac, bo ogolami to nie sztuka rzucac.

Natomiast jesli chodzi o RAGE na zintegrowanych intelach.. to jaka przyjemnosc jest z grania w gre ktora wyglada koszmarnie na takim sprzecie tak czy siak? Bo sam fakt odpalenia gry dosc plynnie kosztem tekstur i calej reszty, to zadna przyjemnosc.

21.05.2012 18:11
40
odpowiedz
ubersniper
97
Pretorianin

@Drau : Zintegrowana grafika w lapkach wg mnie nie czyni ich multimedialnymi - ledwo to przecież wilmy hd wyświetla. Mnie chodziło np. o GF310m, który jest ładowany do wszystkich sensownych konfiguracji w cenie ok. 2tyś. Jak ktoś się trochę zna na sprzęcie to wybierze właśnie ten model a nie jakiś intelowski zintegrowany badziew ;). Wracając do tematu... Na laptopach z gf310m w grze RAGE mimo minimum ustawień (które jak pamiętam same się dopasowują) mamy do czynienia ze sporym terenem, wygenerowanym starannie, z masą efektów świetlnych i wszystko działające płynnie. Konkurent, którego wybrałem, czyli Bulletstorm na takim laptopie podniesie się ale nie można mówić o płynności a co dopiero o jakiejkolwiek "grafice". Niezależnie czy moja ocena jest bardziej niż mniej subiektywna to zapewne każdy testując te gry na słabych laptopach dojdzie do podobnych wniosków. Dlatego wg mnie UE "tyje" natomiast idtech się (dosłownie) rozwija. Problemy z reprezentatywną grą silnika id czyli RAGE polegają na tym, że Carmack z ekipą nie umieją się dostosować do dzisiejszego bezwzględnego rynku czyniąc wiele błędów, które na domiar złego wyłapali "fani" grafiki za grube tysiące zł (a to właśnie dla nich idtech5 miał być prezentem). Gdyby nie RAGE nie uwierzyłbym, że mój laptop (sam posiadam model z gf310m) nadaje się do grania w nowe tytuły. Ocknąłem się i teraz skrupulatnie krytykuję branżę za żerowanie na graczach a samych graczy za tak łatwe złapanie haczyka dla tych 4h ładnej grafiki za 150zł na komputerze za 4tyś. SIC.

Wiadomość Pierwsza relacja i screeny z prezentacji silnika Unreal Engine 4