Pierwsza relacja i screeny z prezentacji silnika Unreal Engine 4
Idtech 6 z obsługą vokseli i może UE5 z ich obsługą to będzie przełom. Co z tego, że konsole w dniu premiery będą obsługiwały UE4 jak po pół roku wyjdzie nowa wersja silnika z rzeczami których nie pociągną jak było z UE3.
Jak na razie dupy nie urywa, no ale trzeba poczekać na materiał z demka w ruchu może będzie robić to większe wrażenie
technologia to jedno, a zrobienie dobrej klimatycznej grafy to drugie. to ma byc tylko pokaz mozliwosci, poczekajmy az jakies utalentowane osoby dodatna to w swoje rece:>
a pamiętacie filmik zrobiony na un3 albo un4 ten dopiero wypierdalał kosmos konsole się posrają jak zaczną wychodzić gry na coraz lepszych silnikach i choćby wsadzili tam nie wiem co i tak będą kilka epok za pc jedyna ich zaleta to że można odtwarzać piraty zaraz po nagraniu bez cracka poza tym są wolne i crapowate
Niech ścigają się z tymi technologiami zapominając o esencji gamingu.
Valve sobie wypuści HL3, które w 100% będzie na starym dobrym Sourc'ie po upgradzie i będzie to lepsze niż cokolwiek z CryEgnine 4 czy Unreal Engine 4.
@UP
Niech sie scigaja, najwyzszy czas, postep w technologii w grach jest ostatnio znikomy. I kto mowi, ze przy nowych silnikach znika esencja gamingu? Tak to po tylu generacjach teraz nie bylo by w ogole grywalnosci w grach.
Nie dziwię się, że Cliff próbuje przekonać producentów konsol. Bo jeśli nie uciągną silnika, Epic straci potężną bazę klientów :)
Niektórzy ciągle powtarzają jak mantrę, że zastój w grafice pozwoli skupić się na gameplay'u. Jak można pisać coś takiego żyjąc w epoce kilkuletniego zastoju gdzie dowody na błędność takiej tezy są wszędzie :) Większość będzie wciskać mało oryginalne projekty do usranej śmierci.
Nowa generacja konsol niemal zawsze niosła za sobą coś więcej niż grafikę. Większe światy, więcej przeciwników, nowe patenty na rozrywkę, AI przeciwników i mam nadzieję - tym razem FIZYKĘ i INTERAKCJĘ Z OTOCZENIEM.
Na to ostatnie dobrze rokują efekty cząsteczkowe które są ponoć wysokiej jakości w demie :)
@Niezmordowany [ gry online level: 29 - Konsul ] >Niektórzy ciągle powtarzają jak mantrę, że zastój w grafice pozwoli skupić się na gameplay'u.
Nikt tego nie powtarza. Jedyne co mowia ludzie, w tym ja, to to, ze zamiast skupiac sie na rozwoju grafiki, developerzy powinni skupiac sie na innych rzeczach: nieliniowosci rozgrywki, rozncyh sposobach osiagania tego samego celu, wiekszej interakcji itd.
Ale nikt nigdy i nigdzie nie powiedzial, ze tak bedzie na pewno.
Z drugiej strony, kontrargumentujac twoja wypowiedz, jesli develoeprzy znowu zaczna sie skupiac na grafice w nowej generacji, to co gwarantuje, ze zaczna skupiac sie tez na ww. przeze mnie reszcie? Nic.
@Drau dla wielu ludzi nowa generacja brzmi jak utopia, bo wtedy NA PEWNO developerzy nie skupią się na innych aspektach niż graficzne. Na dobrą sprawę jest większa szansa na JAKIEKOLWIEK zmiany właśnie z powodu kolejnej generacji konsol. Teoretycznie lepsza technologia może rozleniwić, gdyż wiadomo jak działa na bydło "nowe opakowanie". Ale z drugiej spoglądam na tą generację i jest bardzo podobnie - z tym, że w tej wmawiają nam, że następna gra będzie oszałamiająca graficznie co ludzie łykają. Jeśli łykają farmazony, to NA PEWNO łykną prawdziwy skok naprzód w oprawie wizualnej. Ale przynajmniej COKOLWIEK w grach ruszy do przodu na masową skalę i tego można być pewnym.
Temu nowa generacja konsol jest lepsza dla rozwoju niż jej brak.
Nareszcie jakiś progress Miejmy nadzieję jeszcze, że osoby, które dostaną silnik w swoje ręce wykorzystają jego możliwości i dadzą nam maprawde dobrą produkcję! Może DAIII na UE4 :)?
Ja tam zmian nie widzę, screeny zawsze ładnie wyglądają. Ciekawe jak to będzie sobie radzić z większym obszarem i w prawdziwym full hd. Rozdzielczość, ostrość obrazu to powinien być dla nich priorytet. Jak patrze na zdjęcia z nowego silnika to ja przeciętny gracz, zmian nie widzę.
misiek891-->
Kali głodny, Kali jeść, Polska język trudna jest... Trollu ;]
wcogram o idTech lepiej nie wspominaj, bo Rage pokazał, co to "dudo" (w sensie idTech) potrafi. Jak 6 będzie taka jak 5 to zapewne i UE2 będzie miało problem z dogonieniem tego badziewia...
@Drau a to jakies perpetum mobile, zeby gra miala i grafike i reszte tych czynnikow ktore wymieniles ?...
No rzeczywiście screeny nie wyglądają aż tak dobrze jak było to opisane, ale miejmy nadzieje, że chodzi tylko o screeny. Poczekamy, zobaczymy
gameboywik -> przestań się masturbować bo si się mózg rozpuszcza a ty jesteś bezmózgim jettim :)
@Ogarniacz >@Drau a to jakies perpetum mobile, zeby gra miala i grafike i reszte tych czynnikow ktore wymieniles ?...
Mi na grafice nie zalezy, wiele razy to powtarzalem. Mi zalezy wlasnie na tej reszcie.
Ale praktyka i doswiadczenie mowi, ze gdy developer skupia sie na grafice, to reszta idzie w odstawke bardzo czesto.
Anyway, co do niusa, to w sumie wszystko fajnie, ale jak na techdemo, to tekstury szalu nie robia, bym powiedzial.. :) Ale chetnie zobacze to wszytko w ruchu :)
Nie patrzmy na obrazki, a na fakty, a te pokazują, że mnóstwo producentów korzysta z silnika UE, powstają na nim dziesiątki gier i jest jednym z najbardziej uniwersalnych silników.
Na samym UE3 powstało kilkadziesiąt gier: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_gier_wykorzystuj%C4%85cych_silnik_Unreal_Engine#Unreal_Engine_3
@rafixxx123 [ gry online level: 10 - Legionista ]; nie widze, by ktos w ogole podwazal to, o czym mowisz. Wiec w sumie nei wime po co o tym w ogole mowisz :)
Nie wiem czemu ale dla mnie liczą się tylko dwa silniki. Source (fizyka w HL2!) oraz UE właśnie. Przełom będzie, zobaczymy tylko na jaką skalę.
ps. na grafice mi nie zależy - prosty przykład odpaliłem Metro 2033 i wyłączyłem bo IMO ta gra nic nie oferuje...
misiek891 -->
Brawo, brawo i jeszcze raz brawo za ostatni Twój post. Teraz już na pewno nikt Cię nie będzie brał na poważnie, bo jak tu brać na poważnie dziecko, któremu mama nie chce kupić konsoli, to wylewa swoje żale na forum.
I nawet nie wykorzystali w nim DX11.1?? Dziwne...
To tylko screeny nie ma co się nimi sugerować, dopóki nie ukaże się jakis projekt opracowany na bazie tego silnika to pozostanie nam tylko gdybanie.
Tak.. nasrać teselacji i cząsteczek i niby grafika nowej generacji.... Opadu szczęki to nie robi bo już od dawna mamy taki poziom graficzny w którym każdy przedmiot wygląda tak jak powinien wyglądać np. broń wygląda jak broń, człowiek wygląda jak człowiek, cienie wyglądają jak cienie...
@lukas_dion >I nawet nie wykorzystali w nim DX11.1?? Dziwne...
O dx w ogole nie bylo mowy, wiec nikt nie powiedzial, ze nie wykorzystali.
I oczywiście by nacieszyć tym oczy należy kupić najnowszego GF'a 680! Mi tam obecna grafika w grach odpowiada i nie zamierzam kupować kart za 2000 zł by mieć coś co nie jest mi potrzebne.Granie na średnich detalach nawet teraz mi wystarcza.
Szału ni ma ,d*py nie urywa ...
Jak dla mnie grafika już była wystarczająco dojrzała kilka lat temu. Nie widzę tu szału.
Niepotrzebnie kombinują z polepszaniem jej, lepiej gdyby zajęli się tym, by to wszystko chodziło w 60fps na średniej klasy sprzęcie, no ale oczywiście producenci sprzętu by nie zarobili.
Unreal Engine to oczywiście nowoczesny silnik ale od 3-ki promują silnik scenami "gotyckimi" gdzie przewaga jest skał, ognia i dużo półcieni. Można w ten sposób dużo pokazać (teselacja itp) ale też dużo ukryć. Można sobie wtedy wyobrazić takiego GoW'a ale ciężko ocenić jak wypadną na na tym silniku inne stylistycznie gry. Gdyby promowali UE4 dalej opierając styl prezentacji na tym kosmicie w mieście nocą to mielibyśmy dużo autentyczniejsze sceny.
Martwi mnie też postęp, który pokazuje, że mamy raczej do czynienia z wypieszczonym UE3 a wymagania sprzętowe zapewne wzrosną na tyle, by firmy od hardware mogły swoje zarobić - witaj nowoczesny świecie.
Prawdziwy rozwój to dla mnie kolejny silnik idtech, gdzie multimedialne laptopy wyświetlają płynnie grę RAGE a np. Bulletstorm, który da się co jedynie odpalić na takim sprzęcie na pokaz slajdów, nie mówiąc jak paskudnie gra wygląda na najniższych ustawieniach, które w ogóle pozwalają grę zobaczyć.
Przepaść między tymi silnikami jest potężna. Dla mnie rozwój (i nowa cyferka w nazwie silnika) to właśnie unowocześnianie kodu by nie zmieniając wymagań wyświetlać więcej efektów. Większość silników gier to dzisiaj taki... Windows.
@up poczekamy zobaczymy. Końcowe tech demo UE3 (3.95 czy jakoś tak) samaritian pokazało na co ich stać. Wierzę, że taka grafika wkrótce będzie standardem.
Ubersniper ma rację. Nie sztuka zrobić ładniej na karcie, która jest tak nowa, że jej jeszcze nie ma w sklepach. Progres w programowaniu jest wtedy, kiedy można zrobić więcej na tym samym sprzęcie.
Popieram też parę wcześniejszych postów. Grafika w grach jest już na tyle dobra, że trudno zrobić na nas wrażenie. Twórcy gier powinni jednak skoncentrować się na innych aspektach. Poza tym grafika w grze ma funkcję przede wszystkim użytkową. Musi być tylko dość dobra.
Z drugiej strony rozumiem Epic. Oni robią taki hype wokół swoich silników, bo zrabiają na nich więcej niż na grach.
@ubersniper : co niby oznacza "multimedialny laptop"? laptop ze zintegrowana grafa, czy z dedykowana?
Mniemam, ze to pierwsze, bo w drugim przypadku nie ma mowy o nieplynnym dzialaniu Bulletstorm i wszystkiego na UE3 od EPIC, ale musze zapytac, bo ogolami to nie sztuka rzucac.
Natomiast jesli chodzi o RAGE na zintegrowanych intelach.. to jaka przyjemnosc jest z grania w gre ktora wyglada koszmarnie na takim sprzecie tak czy siak? Bo sam fakt odpalenia gry dosc plynnie kosztem tekstur i calej reszty, to zadna przyjemnosc.
@Drau : Zintegrowana grafika w lapkach wg mnie nie czyni ich multimedialnymi - ledwo to przecież wilmy hd wyświetla. Mnie chodziło np. o GF310m, który jest ładowany do wszystkich sensownych konfiguracji w cenie ok. 2tyś. Jak ktoś się trochę zna na sprzęcie to wybierze właśnie ten model a nie jakiś intelowski zintegrowany badziew ;). Wracając do tematu... Na laptopach z gf310m w grze RAGE mimo minimum ustawień (które jak pamiętam same się dopasowują) mamy do czynienia ze sporym terenem, wygenerowanym starannie, z masą efektów świetlnych i wszystko działające płynnie. Konkurent, którego wybrałem, czyli Bulletstorm na takim laptopie podniesie się ale nie można mówić o płynności a co dopiero o jakiejkolwiek "grafice". Niezależnie czy moja ocena jest bardziej niż mniej subiektywna to zapewne każdy testując te gry na słabych laptopach dojdzie do podobnych wniosków. Dlatego wg mnie UE "tyje" natomiast idtech się (dosłownie) rozwija. Problemy z reprezentatywną grą silnika id czyli RAGE polegają na tym, że Carmack z ekipą nie umieją się dostosować do dzisiejszego bezwzględnego rynku czyniąc wiele błędów, które na domiar złego wyłapali "fani" grafiki za grube tysiące zł (a to właśnie dla nich idtech5 miał być prezentem). Gdyby nie RAGE nie uwierzyłbym, że mój laptop (sam posiadam model z gf310m) nadaje się do grania w nowe tytuły. Ocknąłem się i teraz skrupulatnie krytykuję branżę za żerowanie na graczach a samych graczy za tak łatwe złapanie haczyka dla tych 4h ładnej grafiki za 150zł na komputerze za 4tyś. SIC.