Wasteland 2 osiągnął wyznaczoną kwotę 900 tys. dolarów na serwisie Kickstarter
Moje 15$ poszło! Trzeba walczyć o zagrożony gatunek cRPGów :)
Jak o projekt Schafera w ogóle się nie martwię, tak tutaj mam przeczucie, że Wasteland 2 będzie klapą. Nawet jak by uzbierali te 1,5 miliona, to i tak nie widzę jak przy takich środkach można stworzyć coś, co ludzi nie rozczaruje. Nie w tym gatunku. Jestem ciekaw rozwoju sytuacji, bo to, co się teraz dzieje, ma ogromne znaczenie dla branży. Jeśli oba projekty okażą się sukcesem komercyjnymi i artystycznymi, to możemy się spodziewać kolejnych dużych "kickstarterowych" projektów i nowych sposobów finansowania gier (np. jeśli uzbierają tyle, to wydawca X dołoży tyle). Miejmy nadzieje, że obu zespołom uda się dostarczyć naprawdę dobre gry, o których będzie głośno i się dobrze sprzedadzą. Trzeba pamiętać, że masa ludzi płaci te 15$ i dostaną te grę za darmo w dniu premiery, im większa sprzedaż, tym większy zysk dla deweloperów. Załóżmy, że grze Schafera udaje się osiągnąć pułap 500 tyś. sprzedanych egzemplarzy. Odejmujemy jakieś 60-70 tyś sztuk, które wspierający na kickstarterze dostaną za free i otrzymujemy jakieś 430 sprzedanych sztuk (PC, Linux, Mac, iOS, Android - to może się udać), z których zysk idzie prosto do Double Fine (minus to co bierze Steam czy inne sklepy i podatki). Wtedy spokojnie powinni mieć z tego jakieś 2-3 mln dolarów. Potem kolejny raz na kickstartera i mamy drugie tyle, co oznacza lepszą grę. A może się zdarzyć, że np. sprzedadzą więcej egzemplarzy swojej gry albo dobre oceny ich poprzedniej gry zachęcą więcej ludzi do wspierania studia i na następny projekt mieć jeszcze więcej. Oczywiście mogą też spieprzyć grę, mało zarobić i zniechęcić graczy do finansowania ich czy czyichś innych projektów na kickstarterze.
Trochę od innej strony. Jeśli to co oni zrobią będzie na poziomie tego co prezentuje sobą http://www.spidweb.com/ to się nie martwię. Bo da się zrobić naprawdę dobrą grę bez oszałamiającej grafiki. A jak jeszcze stoi za tym Brian Fargo i część starego team'u...
@Azerath: To zobacz Age of Decadence - robioną przy o wiele mniejszym budżecie. A Fargo to nie amator.
Nie będzie łatwo, ale Fargo zebrał świetny zespół, a poza tym nie zaczynają od zera i pewnie wykorzystają materiał, nad którym pracował między innym Jason Anderson
jak tylko nie wpakują się w jakiś silnik 3D to będzie git i milion USD wystarczy na grę opierającą się o dialogi i kwestie wyborów a nie oczojebnych efektów wizualnych które TAKIEJ grze nie są niezbędne do odniesienia sukcesu finansowego.
Niech ktoś zrobi w końcu zbiórkę na grę w stylu Zeus Pan Olimpu ,albo Faraon... Zrzucę się bardzo chętnie. ;)
A co z tego wyjdzie cóż - jak wyjdzie to się okażę, bo zapowiedzi zapowiedziami, ale jak to wyjdzie w praktyce... Oby się nie okazało, że ten cały bum skończy się, jak pierwsze gry które wyjdą, co najmniej nie spotkają się z aprobatą fanów,którzy za to zapłacili
Nie ma czegoś takiego, jak izometryczny punkt widzenia.
Równie dobrze moglibyśmy powiedzieć "perspektywiczny punkt widzenia", tylko co by to miało oznaczać? ;p
Wiem, czepiam się, luzik ;)
Na stronie projektu (kickstart) jest update - bedzie polska wersja gry. To chyba dla niektorych dobrze, i dobrze swiadczy o ludziach z Polski, ktorzy dorzucili sie do projektu - musialo byc nas sporo.
To jest straszne.
Zaciekawieni?
spoiler start
Twórcy muszą zbierać pieniądze od graczy bo nikt nie chce finansować oldschoolowych gier, które nadal są wyznacznikiem grywalności. Wolą klepać tanie i proste produkcje wystarczające na 4-5 godzin + 10 DLC do nich.
spoiler stop
Po pierwsze to nie będzie gra która zadowoli wszystkich. Ba, to będzie gra która niezadowoli wielu. I bardzo dobrze! Wreszcie oldschoolowy RPG. Turowy, taktyczny, z rzutem izometrycznym i rozbudowaną fabułą. To nie jest gra dla fanów większości nowych action RPGów. Dla wielu będzie przestarzała, z brzydką grafiką. I o to właśnie chodzi, bo coś co jest dla wszystkich jest dla nikogo.
Nie znam pierwowzoru, ale grywałem turowe gry, np Gorky 17 i świetnie się bawiłem. Trzymam kciuki za twórców. Brawo też dla Kickstartera - świetna inicjatywa.