World of Tanks to darmowa gra MMO koncentrująca się na bitwach pomiędzy czołgami. Za produkcję odpowiada studio Wargaming.net, znane z Order of War oraz serii Massive Assault.
Oficjalna strona gry:
http://worldoftanks.eu
Informacje dla chcących rozpocząć grę:
- Upewnij się, że ściągasz klienta gry przeznaczonego dla serwera europejskiego! Należy go ściągnąć ze strony: http://worldoftanks.eu/game
- Wymagania minimalne gry: CPU: 2 GHz, RAM: 1 GB, HDD: 2GB, Video: GeForce 6600GT (128 MB) / ATI analog
- Gra posiada pełną, polską wersję językową.
- Gra jest bezpłatna (Free 2 Play), ale w grze występuje system mikropłatności. Wykupienie konta premium za prawdziwe pieniądze pozwala na szybsze zdobywanie silniejszych czołgów.
- Posiadanie konta premium powoduje uzyskanie 50% więcej doświadczenia i srebrnych kredytów po każdej bitwie.
- Miesiąc konta premium kosztuje około czterdziestu złotych.
- Gra nie wykorzystuje pełni możliwości procesorów wielordzeniowych. Możliwości twojej karty graficznej w przypadku tej gry mogą być ograniczone możliwościami procesora. Jeżeli twój procesor ma mało pamięci cache i jego poszczególne rdzenie mają niskie taktowanie, możesz mieć problemy z ilością klatek. Gra najlepiej działa na procesorach i5/i7 z cache L3. Istnieją jednak modyfikacje umożliwiające odpalenie gry na starszym sprzęcie kosztem zubożonej grafiki.
Istotne ustawienia gry ułatwiające walkę początkującym:
Wyłączenie efektu odrzutu po wystrzale w trybie snajperskim, który bardzo rozprasza uwagę w ferworze walki:
- W głównym oknie ustawień gry, w lewym dolnym rogu okna zakładki "Gra" / "Game", należy odznaczyć opcję "Drganie pojazdu w trybie snajperskim" / "Enable vehile vibration in Sniper Mode".
Włączenie celownika pokazującego szansę przebicia pancerza przeciwnika za pomocą trzech kolorów (zielony, pomarańczowy, czerwony):
- W ustawieniach gry, w zakładce "Celownik" / "Reticle" w lewym dolym rogu jest opcja "Znacznik działa" / "Gun Marker", za pomocą rozwijanej listy należy ustawić ją na "Krzyżyk (wskaźnik penetracji pancerza)" / "Crosshair I (with armor penetration indicator)".
Grę bardzo ułatwia modyfikacja pokazująca pasek życia nad każdym czołgiem, sposób jej instalacji jest opisany niżej.
Przydatne strony:
- Drzewko rozwoju czołgów wszystkich nacji online: http://www.wotdb.info
- Aktualne mapy Clan Wars NA, EU, RU: http://www.wotconquest.com
- Na bieżąco aktualizowany wortal dla czołgistów: http://world-of-tanks.eu
- Polska strona o WoT: http://world-of-tanks.pl
Linki do przydatnych/niezbędnych modów:
Paski życia (HP) nad czołgami:
http://bkon.ru/WoT/OTM/OTM.zip
-Rozpakować pliki do *katalog WoTa*/res/gui/flash
Celownik z timerem przeładowania autorstwa n0rdisa (przydatny podczas grania artylerią, francuskimi czołgami z rewolwerem lub dowolnym HT, do oceny czasu przeładowania po ammo racku):
http://www.mediafire.com/?jts6w66zajss3ls
- Fonty, czyli pliki z rozszerzeniem *.ttf rozpakować do katalogu Windows/Fonts
- Pliki z rozszerzeniem *.swf rozpakować do *katalog WoTa*/res/gui/flash, tam gdzie moda z HP.
Celownik z timerem, autorstwa J1mB0sa:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/56831-j1mb0s-crosshair-mod
Linki do stron prezentujących statystyki gracza:
- DpB oraz pozostałe czołgi wymagane na medal Master Tankera: http://wot-dossier.appspot.com
- Porównanie swoich statystyk na dwóch różnych czołgach: http://wot.ctocopok.ru/load_cache_e.php
- Porównanie statystyk dwóch graczy: http://wot-news.com/index.php/stat/compare/eu
- Tracker statystyk: http://www.planetwot.com/playerStats
- Kalkulator efektywności gracza: http://wot-news.com/index.php/stat/calc/en
Słabe punkty czołgów:
- Modele z zaznaczonymi modułami i załogą (ładują się bardzo wolno, zawieszając na ten czas przeglądarkę): http://gamemodels3d.com
- Częściowo zdezaktualizowane: http://world-of-tanks.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=1153
- Dyskusja na oficjalnym forum, na temat słabych punktów: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/65374-for-people-that-would-like-to-learn-frontal-tank-weakspots
Najciekawsze kanały YouTube oraz filmy na temat WoTa:
- Kanał gracza emu87, jednego z najlepszych na serwerze EU: http://www.youtube.com/user/aerophobic2/videos
- Kanał rosyjskiego gracza BeeS (po angielsku): http://www.youtube.com/user/IBeeSI/videos
- Kanał amerykańskiego klanu SSGS (z ciekawą serią "How I Tank?"): http://www.youtube.com/user/PsychicGoldfishProds/videos
- Kanał gracza z klanu Pirates: http://www.youtube.com/user/PTSEnvy/videos
- Informacje dla początkujących o poszczególnych czołgach: http://www.youtube.com/playlist?list=PL6D318CE9421F6FE1&feature=plcp
- Wytłumaczenie podstawowych zasad gry: http://www.youtube.com/watch?v=SQbSGfDK7qU
Najnowszy teaser patcha 7.2:
http://www.youtube.com/watch?v=qy1jMUv_N4w
Poprzednia część:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11907836&N=1
ponawiam posta z starego wątku ;)
Cześć !
mam do was takiego interesa a raczej taką propozycję. Niestety jestem zmuszony skończyć z grą World of Tanks ;( W związku z tym moje dwa kody z Playa są mi już nie potrzebne i chętnie bym je za coś wymienił. Owe dwa kody dają łącznie prawie tydzień gry premium i 600 sztuk złota.
Wymienił bym je za jakąś gierkę ( na pocieszenie po Wot ) na steam. Może komuś został w ekwipunku jeszcze jakiś gift, albo ma jakiś klucz.
Tak czy siak jak ktoś jest zainteresowany to na propozycje czekam tutaj lub odzywajcie się na steam.
Tak @ tytuł;)
Victory!
Battle: Mines 3 marca 2012 16:38:30
Vehicle: Lorraine 40 t
Experience received: 1 401
Credits received: 38 612
Battle Achievements: Steel Wall, Top Gun, Boelter's Medal, Sniper
Byle co może być ;)
Nikt nie chcę 600 golda + tydzień premki ? ;)
Nie będzie chętnych to może wylosuje kogoś z was, ale tak to to losowanie będzie. Propo idzie - zgadzam się i złoto wpada w rączki ;)
Ja chcę, ale nie dam nic w zamian bo nie mam. Jeżeli nie znajdziesz osób chętnych na Twój deal to podaruj mi te kody, proszę ;)
Odblokowałem ISa-4 ; ) Premki mi zostało 8 dni, zdążę jeszcze odblokować E-75 (zostało z 60k, ale nie mam czasu grać ostatnio). Czyli będę miał ISa-4, E-75, M103, jak dorobię kredyty po tym jak T34 stanie się premium...
Obecnie jestem w stanie grać ISem-3 na poziomie 1700 DpB.
Patrzę a takie emu87 i masochy mają DpB na tym czołgu po 2500. JAK?!
Rozumiem, że ja dopiero rozegrałem 3k bitew, oni mają doświadczenie z bety (pewnie mieli pod 10k...). Ale bez przesady, co oni takiego robią, że mają takie DpB z kosmosu? To jest o 50% więcej.
Dziś mi szło bardzo tak sobie, DpB koło 1800. Udało mi się wykręcić tylko dwie średnie gry, przy czym widziałem, że przeciwnicy byli leszczami.
Victory!
Battle: Abbey 3 marca 2012 19:41:40
Vehicle: IS-3
Experience received: 2 085
Credits received: 52 402
Battle Achievements: Top Gun, Sniper
Victory!
Battle: El Halluf 3 marca 2012 21:17:31
Vehicle: IS-3
Experience received: 1 798
Credits received: 53 350
Battle Achievements: Steel Wall, Top Gun, Sniper
Czasem jak mi lepiej idzie, to w danym dniu mam DpB ~2000.
Więc potrafię wyżyłować do 2000, ale to pozostałe 500 różnicy w stosunku do nich, wskazuje na to, że brakuje mi chyba jakiejś umiejętności/wiedzy/zmysłu. Bo to 500 jest już zbyt dużą różnicą, by wskoczenie na taki poziom było tylko kwestią podkręcenia tego co już potrafię.
[7]
Ale bez przesady, co oni takiego robią, że mają takie DpB z kosmosu? To jest o 50% więcej.
Graja w plutonie a nie solo z randomami. I nagle masz mniej bitew w ktorych przegrywasz 14/0. Moje DpB na IS3 to 1934 i jak mowie - czasami mam bitwy gdzie wycisne do 3k damage, czasami zrobie 600-900 bo moj team zrobi down-rusha i zostaje sam vs 10. Chociaz nawet w takich bitwach starams ie ratowac staty i po prostu strzelam tak, aby nabic jak najwiecej punktow (czyli zamiast dobijac kolesia na 100hp wole pizdnac w nienaruszonego aby dostac 400+ damage). Jak widac DpB tez nie jest najlepszym wyznacznikiem skutecznosci gracza :)
Do tego tez wazne pytanie: czy maja gold ammo na stanie czy nie. Mimo wszystko nawet te kilka sztuk gold ammo podbija skutecznosc w walce z tier9/10.
Plutony+kompanie+CW. Taki byłby mój strzał.
Nawiasem mówiąc dwa tysiące DPB na ósmotierowym HT to lepiej niż ja, więc nie masz co się martwić:D [skromność mode off]
Ogólnie myślę, że mała część tej różnicy wynika z tego, że oni zaczynali grind tierów 8mych mając już doświadczenie z bety. Mi się na samym początku (zresztą teraz też) zdarzały duże "fackapy", w których dostawałem w czapę bez zadania obrażeń. Im się takie bitwy już raczej nie zdarzały na nowym koncie. To raz.
Dwa, wielu z tych kozaków gra pod statystyki, w tym celu nie grają nigdy stockowym czołgiem, odblokowują moduły wolnym doświadczeniem.
Tak czy siak, to dalej moim zdaniem nie tłumaczy ich wyników :D Jest jakiś sekret lub jakaś umiejętność których nie posiadam ;D
@Asmodeusz:
Nie widziałem ani jednej powtórki emu, w której używałby gold ammo. W dodatku wygląda na to, że on jeździ głównie sam O_o
Te twoje DpB na IS-3, przy takiej liczbie bitew jest wyjebane :D Bo większą ich część jeździłeś z D-25T a nie BL-9, czyli czołg nie miał pełnego potencjału, a ty i tak potrafiłeś tyle nabić.
@Lindil:
Na IS-3 mam teraz ~1750. Jak zaczynam grać, to spada do 1700, jak zaczynam się rozgrzewać to znów wraca do 1750 (linia trendu heh, ale to no lajfowo brzmi w takim kontekście).
2000 - piałem o DpB które robię w dany dzień, podkreśliłem to na screenie (jest taki programik do statystyk, który to pokazuje, odpala się go razem z WoTem).
Jeżeli masz wyższe DpB ogólne, to pewnie dzienne robisz większe niż 2000, np. 2200 i to ciągnie ogólne DpB na wyższy poziom niż mój.
Ja ogolnie BARDZO polubilem zwyklego ISa i na nim duzo sie nauczylem. IS-3 to po prostu jego rozwiniecie: jest szybszy, zrywniejszy, ma lepszy armor (+ pedalskie boki) wiec nawet z D-25T wiedzialem jak nim grac. Prawde mowiac najwieksza wada tego dziala byl problem z uszkodzeniem tierow 9tych (BL-9 pozwala mi walic w IS-4 i E-75 on frontu, D-25T niestety nie), przeciwko tierom 8mym radzilem sobie bez wiekszych problemow. D-25T bez problemu przebija KT czy IS3 od przodu, ferdka tez da sie tym dziabnac bez wiekszego halo. Jedynie Type59 robily mi o wiele za duzo problemow gdyz D-25T po prostu nie jest w stanie ich uszkodzic (oprocz fartownych penetracji, trafien z boku albo trafien w wieze dowodcy).
Ah i tak prawde mowiac to moje total DpB ostatnimi czasy poszlo w gore. Jeszcze w poprzednim watku jak sie nim "chwalilem" to mialem okolo 1850. Mnie tez to lekko zaskoczylo.
Wiecej na pewno da rade (jak ci panowie u gory) ale szczerze mowiac, nie zalezy mi az tak. Jezdze for fun a nie dla statow stad zdaza mi sie czasami derpic :)
DPB liczę tylko na czołg - inaczej nie ma sensu. Do porównania dałem moje z Tygrysa II - jakieś 1680. Słabo, ale ja tez nigdy Tygrysem II za bardzo nie grałem;) Tak czy inaczej uważam 1700 na IS-3 za bardzo dobry wynik, bo to dość słaby czołg moim zdaniem. 1900 to już w ogóle kosmos;)
Co do emu itp, to z faktu że nie ma filmików na YT w których jest w plutonie nie znaczy że nie grywa plutonami, kompaniami ani w CW. Moim *skromnym* zdaniem dla 9 tiera wiele więcej niż 2500-2600 dpb po prostu nie da się wyciągnąć grając na randomach...
IS-3 dosc slaby? O_o
Jezdzilem KT, T32 i IS3 z tier8 i szczerze mowiac z tej trojki IMO jest najsilniejszy a KT najslabszy. VK45 (tez tier8) nie jezdzilem, ale IMO to jest porazka jak na osemke (papier). Zostaja francuzy, ale freczne sa OP i tyle.
Anyways jeszcze 25k expa i pozbede sie tego trupa zwanego KT. Nigdy wiecej nie chce jezdzic tym powolnym zlomem :) Skoncze grind na IS-4, kase uzbieram dopiero jak T34 bedzie premium (czeka juz w garazu) i pewnie bede grindowal dalej frencze. Na razie jestem na etapie ARL (juz wymaksowany) i nadal srednio mi sie podoba. niby to snajper ale z celnoscia tak sobie, zreszta moje zdanie o snajpieniu w WOT znacie - jest beznadziejne.
Hmm, IS-3 miałem w becie i średnio mi się podobał, KT praktycznie przeskoczyłem, T32 nie miałem. "Z drugiej strony lufy" jednak poukładałbym je tak: KT>IS3=T32... No i pewnie najlepszy jest AMX 100:)
Masoch swego czasu miał TOP 1, jak startowały CW to on już miał chyba IS-7, graczem na pewno był dobrym a i pewnie stockowymi czołgami nie jeździł, z tego co pamiętam pierwszy miał wszystkie T10 z SBP. Napisałem że był dobrym graczem bo wiem że to nie on już gra na tym koncie.
DpB na pewno nie wbija się na kompaniach a tym bardziej CW(ósemki były używane może w pierwszym tygodniu), na kompaniach leci exp i WR ale DpB to raczej średnio bo w teorii masz więcej ogarniętych ludzi wokół siebie i raczej jeździsz w kupie.
@Lindil:
"DPB liczę tylko na czołg - inaczej nie ma sensu."
Racja, dlatego napisałem, że gram na poziomie 1700, żeby nie było nieporozumień.
Natomiast o dziennym pisałem w kontekście tego co jestem w stanie wycisnąć w danym momencie.
"Moim *skromnym* zdaniem dla 9 tiera wiele więcej niż 2500-2600 dpb po prostu nie da się wyciągnąć grając na randomach..."
"1900 to już w ogóle kosmos;)"
Emu ma 2645 na tierze 8, IS-3.
462 950 / 175 = 2 645,42857
W tym właśnie rzecz, ja czuję, że poziom 1800-1900 mam w zasięgu. Jednak 2600 emu nie mieści mi się w pale. Nawet dziennego nie udało mi się takiego nigdy osiągnąć, nie wspominając o ogólnym na czołgu.
Po prostu nie mam pomysłu co mógłbym ulepszyć w swojej grze, by osiągnąć taki poziom. Koleś pewnie grając siedzi w lateksie, innej opcji nie widzę.
@Asmo:
Ja też gram "4 fun". Tylko mnie bawi właśnie zwiększanie swoich umiejętności ;D (Numerek sam w sobie wcale, ale jakoś trzeba mierzyć skilla.)
@Cappo:
Oddał, bo mu się opłacało, czy dlatego, że mu się znudziło? :D Nie łapię trochę, jeździ z wami teraz ktoś inny i wam to wisi?
Jak jeździł z wami ten prawdziwy, to nie dzielił się z wami jakimiś wskazówkami? ;D Musiał wam przecież zwracać uwagę na jakieś aspekty gry i pewnie tracił cierpliwość co jakiś czas ; )
Odszedł z SBP jak skończył grać, chyba mu się znudziło- w sumie nie wiem do końca czemu przestał grać, gdy ja przeszedłem do 1SBP to akurat zbytnio w plutonie z nim nie jeździłem, a na CW raczej nie ma jak się wybić ponad innych bo gra cały team.
W sumie sam nie wiem jak on takie wyniki robił bo na każdej 8 ma bardzo dobry DpB i nawet to że miał te czołgi jak inni mieli niższe tiery tego aż tak nie tłumaczy.
Właśnie, jak radzicie?
Docelowo chciałbym kiedyś grać w CW, w jakimś porządnym klanie (tzn. takim z poważnym podejściem, graniem zespołowym, nie "tylko dla zabawy").
Po dokupieniu miesiąca premki, robiąc tylko 20k dziennie powinienem zrobić ISa-7 i E-100. IS-4 też kiedyś tam się zrobi tierem 10tym.
- Żeby liczyć się w CW trzeba mieć koniecznie te załogi 4x100% na tierach 10tych?
- A może nie robić jednej z 10tek, tylko zrobić T-54? Najbliżej z medów mam do E-50, ale to jest przecież czysto randomowy czołg. Mając już rozbebeszone 3 drzewka HT, jakoś nie mam już pary w sobie na ten moment, żeby robić francuzy.
- Zamiast jednej 10ki zrobić artę? :D Jeżdżę niemieckimi od święta, żeby ogarniać granie artą, ale odblokowałem S-51, żeby ewentualnie zrobić Objecty (niemieckie chcę zrobić tylko do GW Pantery). Ale to jest trochę więcej niż miesiąc grindu...
Jak (i na czym) szkolić te załogi, żeby potem je wsadzić do tych tierów 10?
Moje załogi:
IS-3: 100%, 100%, 74%
KT: 100% 100% 34%
T32: 100% 100% 77%
KW: 100% 96%
U ruskich to widzę chyba tak:
- Jeździć dalej elite ISem-3, żeby podciągnąć drugą umiejętność do 100% (zostało ~278 bitew). Przy okazji podciągnę jeszcze skilla. Potem wsadzić tę załogę do ISa-7.
- Załogę z KW doszkolić na KW do 100% pierwszej umiejętności (~44 bitwy) i wsadzić ją do ISa-4, którym będę grindował ISa-7. Załoga zostanie na IS-4, czekając aż ten czołg się stanie tierem 10tym. (Hahh, w wakacje?)
W USA:
- Załogę z T32 wrzucić do T34 premium, na którym będę grindował kredyty na te wszystkie smoki. Na ten moment jakoś nie widzę sensu robić tier 10 USA.
Z mojego w sumie niezbyt długiego doświadczenia w graniu klanówek doświadczenie załogi poza 2x100% ( naprawa ofc ) nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Na CW tempo rozgrywki jest z reguły bardzo duże, a czołgi giną wyjątkowo szybko bo są starannie focusowane. Także to czy masz 100% firefighting lub cammo nie ma tam znaczenia. Rush -e są grupowe i bardzo szybkie. Z przydatnych sprzetów aktualnie IS-7 jest najbardziej "pożądanym" heavy, Mouse jest też niezły ale już do bardziej defensywnych zadań. E-100 posysa nawet z gold ammo. Scoutują głównie T-54 tu jest lekko przydatne cammo oprócz naprawy. Artyleria najchętniej brana to amerykańska T92, ma duży splash i dmg, a na klanówkach często dochodzi do sytuacji gdzie czołgi są mocno stłoczone wiec wtedy słabiutka celność tak bardzo nie przeszkadza. Myślę też że ruska arta jako błyskawicznie relokująca się za natarciem ma duży potencjał, ale nie jest to jakaś masowo stosowana strategia. Skille załogi arty imo wystarczy 100% cammo.
Ogólnie nie martwiłbym się w ogóle poziomem wytrenowania, bo po pierwsze nikt tego nie jest w stanie Ci sprawdzić i wymagać, zwykle też jeżeli będziesz używał jedną tą sama załogę w danym drzewku to będzie aż nadto wytrenowana na 10 tierze. Przeznacz po prostu najlepszą załogę dla IS-7.
Jak chcesz czuć się uniwersalny i zawsze pożądany na każdy mecz zrób zestaw: IS-7, T-54, T92 :)
Co do francuzów mam mieszane odczucie, mimo iż robią rzeź na randomach, przy klanówkach chyba się nie sprawdzają już tak dobrze.
A tak zmieniając temat myślę ze sporo tych graczy z uber statystykami używa do tego ( oprócz gry w klanowych zgranych plutonach ) gold ammo. Kiedyś czytałem ciekawy artykuł ( link poniżej ) gdzie koleś zrobił test jak bardzo ta amunicja podnosi "wydajność" czołgu. Niby emu87 na youtube nie pokazuje jej używania, ale cholera wie ile zużył śrubując wcześniej statystyki. No i niestety jest to opcja dla wyjątkowo bogatych ludzi...
http://greedygoblin.blogspot.com/2012/02/microtransactions-pay-to-cheat.html
Naszły mnie jeszcze dodatkowe przemyślenia, a nie mam abonamentu wiec pisze drugi post:
Wydaje mi się ze przyszłość scoutów / medów na klanówkach należy do Bat Chatillon 25t. Z tym że inwestowanie w niego teraz to jest wielka niewiadoma, bo jest tak przegięty że na 100% dostanie potężnego nerfa. No i zwykle nie używa się więcej niż 1 /2 szt mediumów na CW.
15 porażek z rzędu.
Za miesiąc, dwa w tę grę w ogóle nie będzie szło grać na randomach tyle tego chujostwa mentalnego będzie miało już dostęp do wysokich tierów...
Heh, właśnie podliczyłem sobie DPB na Lorraine: 1862. A jeszcze nie wymaksowałem tego czołgu i od początku robię go bez premium:D Aha - 137 bitew, 282 zniszczone pojazdy:)
[19] mogę tylko powiedzieć jak to wygląda w SBP(tak się składa że jestem też rekrutacyjnym) obecnie wymagania do 1SBP i nowo utworzonego 4SBP(działa na zasadach jak 1SBP) to min. 2xT10, dobrze jest mieć też jakiegoś meda T9 i hvy T9 który niedługo zmieni się w T10. Wymóg podstawowy to 21 lat i 2x T10 + czas na regularne granie w CW. Odnośnie perków to pierwszym jest naprawa, chyba że mówimy o T52 lub medach gdzie często lepsze jest camo, drugi perk to już w zależności od czołgu Maus i E100 na pewno gaszenie- można wtedy np zamiast gaśnicy brać paliwo lub czekoladę, choć akurat jestem zwolennikiem złotej gaśnicy na tych czołgach. IS7 i T30 palą się bardzo rzadko także można pokusić się o kamuflaż, na 50B mam naprawę, kamuflaż a gaszenie jako 3 perk bo z tego co pamiętam paliłem się może z 2-3 razy a zamiast gaśnicy na CW mam kawę.
Odnośnie samych czołgów które są brane do CW to już w zależności od składu, w moim arta to T92 i 261, hvy kilka sztuk 50B i Mausów, reszta E100 od biedy jakiś jeden IS7, T30 praktycznie nie używane, z medów teraz tylko i wyłącznie batchat, swego czasu sporo używaliśmy T52 ale to też już minęło. Inne składy wiem że grają inaczej i w innych proporcjach czołgów, jedyne co się powtarza to że nikt nie używa T30 przynajmniej na mapach na jakich teraz gramy.
Każdy klan ma jakąś swoją filozofię i przyzwyczajenia dowódcy także nie ma chyba uniwersalnego garażu do CW najlepiej mieć wszystkie T10, przyda się jakiś scout/med, arte też chodź wiem że artylerzyści raczej mają swoją stałe miejsce w składzie i ciężko je zająć no chyba że jesteś naprawdę uber pr0 na arcie.
Slavo & Cappo:
O kurczę, dzięki, bardziej kompetentnych odpowiedzi nie mógłbym się spodziewać.
ISa-7 wydaje mi się, że warto zrobić, niezależnie od waszych podzielonych opinii, RU to przecież główny rynek WG, więc muszą mieć dla nich choć jeden kompetentny HT do CW ; )
SBP to pierwsza liga, faktycznie, tak jak piszesz Cappo, na tym poziomie nie ma litości, żeby być uniwersalnym trzeba mieć wszystkie T10. To pewnie również dowód na to, że ktoś jest wystarczająco hardcorowy i ma odpowiednią ilość czasu / traktuje WoTa jako główne hobby ; )
Zastanawia mnie, czemu różnicie się w opinii na temat E-100?
Czemu E-100 posysa nawet z gold ammo Slavo? :D
Co sprawia, że E-100 stanowi stałą część waszych drużyn Cappo?
edit:
Nowa zajawka 7.2 (pokazują nowy interfejs i M103 w garażu):
http://www.youtube.com/watch?v=f2qSmpH7gHg
E-100 ma dobry DMG chodź potrafi wejść też za 500, trochę wolniejszy niż T30, ale ma więcej HP, całkiem sporo przyjmuje za zero(szczególnie od arty), dobrze ustawiony w ulicy potrafi zatrzymać sporo czołgów.
Racja, on ma jakiś specjalny/magiczny pancerz po bokach.
Napisałeś, że do CW na takim poziomie jak SBP potrzebny jest czas. Ile musisz go poświęcić dziennie? Rozumiem, że czasem potrzeba go więcej, ale tak przeciętnie? Ile dni w tygodniu po ile godzin? : )
Ja grałem klanówki głownie na otwartych, afrykańskich mapach. Tam niestety dobrze widać ze E-100 jest wielki jak stodoła i ma papierowy pancerz. Bardzo łatwy cel dla arty i wrogich heavy tanków jeżeli uczestniczy w ataku. IS-7 był podstawowym czołgiem natarcia ze względu na mobilność i bardzo dobry, przegięty wręcz pancerz.
Być może na mapach miejskich i przy innych, bardziej defensywnych taktykach klanu może to wszystko wyglądać zupełni inaczej ofc. Ale imo rush 8 IS-7 jest niesamowicie efektywny :)
Chodzi o obecność na CW przynajmniej 4 razy w tygodniu siedzisz od 20 do ostatniej bitwy.
Heh, dopiero teraz się dowiedziałem, że grając artą, w trybie strategicznym/taktycznym (jakkolwiek to się nazywa) można klikać na mapę prawym klawiszem, co powoduje natychmiastowe przesunięcie widoku w to miejsce.
Jakoś nigdy nie widziałem żadnej wzmianki na ten temat. Dopiero obczaiłem taką możliwość oglądając powtórki Baine (gracz z Piratów, wrzucił je na forum) i głowiąc się jak on to robi. Myślałem, że ma jakąś myszkę z guzikiem zwiększającym czułość...
@Cappo:
Dzięki za odpowiedź, cierpliwy jesteś ;D
Ale mam fazę, pruję dziś KW te bitwy jak stare prześcieradło :D
11 bitew wygranych, przedzielonych tylko jedną porażką ; )
@Graf:
Ale rozpierdol :D Na samym początku dużo ryzykowałeś, jadąc tak środkiem.
Ja tego M2 przeskoczyłem tak szybko jak tylko się dało. Ogólnie na tych niskich tierach jest taki cyrk, ludzie robią tak dziwne rzeczy, ciężko przewidzieć co zrobią. Możesz wpaść jak śliwka w kompot i trafić na 4 czołgi wroga, które cię zgwałcą, ale równie dobrze, to ty je możesz zrobić jak chcesz. Całkowity random.
edit:
Kurcze, zadałem w tej bitwie KW 107ką obrażenia za 2760 HP i ktoś mi tam jeszcze wrzuca na czacie...
http://www.mediafire.com/?65j831eh2ykq9ee
Lindil-> pociski za golda sa duzym ulatwieniem, a przy niektorych dzialach sa ostrym przegieciem zobacz ze ten hetzer ze 105 ma 350dmg/150 pene co na tym tierze = 1 shot wiekszosci czolgow, na wysokich tierach 25% wieksza penetracja to bardzo duzo :P sam znam czlowieka co wydal na tanki juz ponad 2k zl na same pociski za gold :P
btw. z takim hetzerem i ogarnientym kolesiem lub dwoma mozna zrobic 100% win ratio :P
Ładna rundka mi się trafiła na arcie :
Victory!
Battle: Arctic Region 5 marca 2012 15:34:16
Vehicle: M40/M43
Experience received: 2 032
Credits received: 62 658
Pierwszą ofiarę upolowałem w ciemno, wiedziałem gdzie zwykle kamperzy się na tej mapie zasadzają i trafiłem w dziesiątkę :D
http://www.mediafire.com/?ak74r821j9u4b32
Zupełnie nie ogarniam co tam wyprawiał ten wasz IS-7 na tym zboczu, walcząc z Lowe i VKą, chyba gorzej się nie mógł ustawiać.
Kurczę, ta twoja bitwa artą jest właśnie elegancka, pokazowa. Po prostu wszystkie elementy grają. Pytanie, jak wyrobić sobie powtarzalność, by każda bitwa się tak lepiła...
http://grafzero.net/20120305_1943_usa-M10_Wolverine_fishing_bay.wotreplay
Jestem bogiem Wolverina :D :D
No niestety ale powtarzalność na arcie jest niemożliwa. Jedyne co można to mieć trochę dobrych nawyków. Bardzo często, mimo wcelowania 80% powierzchni celownika w target pociski latają sobie radośnie gdzieś daleko od celu. Ja w tej bitwie co dałem linka miałem dużo farta do trafiania, no może jedynie w tego wrogiego IS-7 za dziwnie mało weszło. Ale też to były idealne warunki do gry artą: byłem jedyny na tym sprzęcie w teamie, mapa dobra, starannie wybierałem cele i zgrywałem do końca celownik. Wroga arta została dosyć wcześnie wyspotowana i zniszczona, co zwiększyło mi komfort spokojnego celowania. Jak policzyłem zrobiłem w tej bitwie około 7100 dmg :D
Zwykle jednak nie jest tak łatwo, teraz graja stada lekkich francuzów Amx13 70 / 90/ BatChat są ekstremalnie trudne do trafienia artą. Maja bardzo małą, niską sylwetkę i bardzo szybko się poruszają. Jest też od groma Type 59. To, plus częste losowanie miejskich map na których gra jest z samej natury upierdliwa. Często jak widzę 50% składu wroga we francuskiej nacji to "nóż mi się sam otwiera w kieszeni" : da rade mój team ogarnąć to ? Czy jak zwykle pozwolą lightom i medom hasać po bazie i zostawią mnie na szybka śmierć.
Ogólnie mówiąc: ciężkie czasy dla artylerzystów nastały. Dawniej, gdy nie było tracerów, nowych lightów, chińskiej zarazy i francuskiej nacji grało się dużo bardziej komfortowo. Czasem jakiś T-54 na scouta wyskoczył, ale to były rzadkie przypadki :)
Mnie się udało na arcie zrobić coś takiego
Victory!
Battle: Sand River 20 lutego 2012 20:56:14
Vehicle: GW Tiger
Experience received: 1 470
Credits received: 45 468
Battle Achievements: Reaper, Top Gun, Master Gunner, Sniper
Łowca Czarownic -> jest cicho bo właśnie wszyscy grają, tylko mnie rozpierniczył jakiś SPG.
Ja się frustruję grając KT ;D
Jakoś nie czuję zupełnie tego czołgu. Czasem coś mi wychodzi, chociaż dziś nie mam szczęścia do zwyciężania :S
Obecnie 51% win ratio (a na innych tier 8 mam >55%) 1300 DpB (powinno być >1600)...
Mi tez się grało okropnie na KT, zdecydowanie najgorzej z wszystkich heavy tier 8. Jedyna pociecha że jego następca E-75 jest dla mnie najfajniejszym tier 9.
Ruscy maja już 0.7.1.1, a testy 0.7.2 podobno jeszcze w tym tygodniu ;) przynajmniej tak jest napisane na ruskim serwerze.
http://worldoftanks.ru/news/915-7_march_update_0_7_1_1/
Screeny ze statami T110,M103, T34 premium i nowych TDków(na kolejnych stronach) http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/68517-t110s-armor/page__st__5000__p__1541263#entry1541263
Jest też test serwer
http://cdn1.worldoftanks.ru/patches/auto/WoT_0.7.1.1_setup.exe
http://cdn1.worldoftanks.ru/patches/auto/WoT_0.7.2_test_patch.exe
Tak się zastanawiam:
M103 ma hulla jak T32 na tierze 9tym...
Natomiast nie ma nieprzebijalnej wieży.
Czym w takim razie będzie brylował? Prędkość/manewrowność też nie zapowiada się wybitna.
Tak działają konta z EU, tylko że te zjeby zmienili coś przy kopiowaniu bazy i moje konto EU nie działa bo na ruskim serwerze mam też na tym samym mailu konto i to na nie mnie loguje. Poprzedni test serwery działały z moim kontem EU a tu zmienili i mam konto z Pz IIIA.
M58 to działa do M103 i T110.
Z tego co wiem to na T34 ma zostać działo T53, a jego celność to 0,35 i 2,3 sek. skupienie. Jak na VIII tier czołgu to żaden nie ma lepszego ;)
Cappo skąd wziąłeś te linki do testu bo nigdzie na ruskim go nie widzę?
podobno link byl widoczny tylko przez jakis czas i zdjeli.
zrobilem przed chwila ten update do 0.7.1.1 co jest na glownej stronie i odpalilem link do 7.2 co ludzie na glownym forum podali (chyba ten sam co Cappo powiesil)...cos sie ciagnie, 598megsow.
Stats now display what a 100% crew would achieve, where before they displayed the value of a 133% crew.
Ok, to zmienia trochę postać rzeczy, nie jest aż tak źle...
Przy czym, wszyscy w głowie mają staty czołgów dla załóg 133%, po co wprowadzać takie zamieszanie?
Na forum US podane były linki.
Nie działają mody: OTM, celowniki, jest jakiś OTM od WG ale to nie jest to.
Mody autorzy przystosują do nowej wersji w góra 2 tygodnie, wiec nie ma co się martwić...
edit:
O kurczę panowie, podobno w liście zmian 7.2 jest taki kwiatek:
- Wymiary czolgów sa zgodne z historycznym: IS-3, IS-4, IS IS-7, ISU-152, Obiekt 704, S-51.
Wiecie co to znaczy? Że IS-7 będzie mniejszy od KT.
http://armor.kiev.ua/Tanks/Modern/is7/?img=IS7vsKening.jpg.html
Czyli ruskie poprzez zmniejszenie rozmiarów dostaną buffa...
OTM od WG wyglada calkiem spoko i podobno jest sporo rzeczy ktore mozna indywidualnie ustawic
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/68517-t110s-armor/page__st__5360
A mi się nie chce na tym teście zalogować na konto z EU :/ "Unable to connect the network" dlaczego tak jest?
Edit: na konto RU też nie.
Nędzny special...
Tak więc tydzień wolnego od tej zjebanej gierki. ;]
Wyłączyli test serwer.
@down Normalnie, przecież nawet nie było oficjalnej wiadomości o starcie.
Jak to wyłączyli?! Mówili coś czy mają zamiar włączyć ponownie i kiedy?
WG sobie robi jaja z tymi BatChatami i AMXami...
Co z tego, że AMX albo Lolrain nie jest w stanie zjechać mnie do zera, skoro gdy tylko się na mnie "wypróżni" to ucieka jak pieprz rośnie i będąc w HT nie mam jak go dogonić?
Przy czym zazwyczaj jest w stanie mnie dojechać, bo rzadko kiedy mam przecież full HP.
Ten koncept jest z założenia OP, na ten model rozgrywki.
Pluton 3x BatChat to przecież gwarantowana wygrana, a to dowodzi, że coś jest nie tak...
Teamplay wymagany :) Po to masz obstawe medow aby oslanialy cie od batshita/tez wspomagaly ogniem. A ze teamplay w WOT lezy i kwiczy to inna bajka :D
WG samo odpowiedziało mi na to pytania :)
http://worldoftanks.eu/news/1546-Lista-zmian-w-wersji-7-2/
W końcu dokopałem się do E-100, moja dróga po IS-7 tier dziesiątka :) ---->
Ale farmienie 6 154 000 kredytów by go kupić będzie bolało.
Tak z innej beczki mam pytanie bo zacząłem grać AMX 12t i się zastanawiam jaki moduły najlepiej mu kupić ?
Zadne :D
A powazniej: camo/optics/vent. To samo na AMX 13 75. Na AMX 13 90 imo GLD/optics/vent. Zarowno 12t jak i 13 75 spedzaja sporo czasu na scoutowaniu i nie umieraniu. Na 13 90 dosyc czesto bedziesz juz walczyl zamiast kampic 24/7 wiec IMO camo nie jest az tak oplacalne jak GLD (2,5sek celowanie z bazy, gdzie poprzednie maja 2sekundy).
http://worldoftanks.eu/news/1516-72-preview-game-economy-changes/
cool - BMXy beda zarabiac 10% wiecej :D
seven and eight (from 10% to 5% )
pffff :| T20 już sobie nie pozarabiam tak ładnie :(
Najbardziej boli mnie zmiana TDkow, gdyz uzywam Jagdpantery jako zarabiarki (zarabia podobnie jak KV teraz). Za to KV dostanie boosta, wiec moze nie jest tak zle? :)
Straszna głupota z tym nerfem zarobków na TDkach, i tak prawie tym nikt nie gra bo to są podrzędne pojazdy na CW i ciężkie do grania przy zalewie francuzów.
[70] średnia bitwa coś koło 70k minus wydatki, reload 11,83 z rammerem, wydaję się że jak będzie całkiem przyjemnym czołgiem do koksania kredytów.
T110 będzie świetna dychą na randomy, mały, zwrotny, szybko się rozpędza,dobre działo - reload z rammerem 8,58 sek a pancerz nawet odbija :)
Nawet da się przeżyć te OTM od wargamingu, nie jest całkiem złe, tylko te cyfry dmg trochę mniej widoczne.
Nowy skill dowódcy informacyjny o wykryciu pojazdu ( czerwona lampka ) IMBA , super przydatna sprawa.
A poza tym lagi okrutne na tym ruskim testowym serwerze.
Dokładnie slavo, prawdopodobnie ta umiejętność z informacją o wykryciu będzie obowiązkowa po tych zmianach...
WG coś wspominało o tym, że będzie istniała możliwość przyspieszenia treningu załóg?
To prawda, czy te nowe skille będą tylko dla wybrańców / ludzi którzy trenują załogi za złoto?
Bo cóż mi po tych 20 skillach, skoro i tak moja drużyna ma doświadczenia na max 2-3?
Najważniejsze to to że perk świadomośći dowódcy działa dopiero przy 100% wyszkolenia tego skilla. Więc trzeba przed patchem kamuflaż do 100% doprowadzić, aby po patchu nowego perka od razu uruchomić.
Reset ma być gratis pierwszy. Więc z lampką nie będzie problemu.
Co mi się bardzo w tym ichnim OTM nie podoba to to ze wrogie tanki maja też zielony pasek hp, do dupy to jest.
"Nowe" opcje i nowy ogień po zgonie --->
Skavo - Zgadza się - reset gratis. Ale i tak teraz musisz dobić kamo/naprawe do 100% żeby ten skill zadziałał. BO xp potrzebuje tyle samo.
tzn musisz mieć jeden skill jakikolwiek rozwinięty na 100%
coś nowego dodali, nie kumam jeszcze o co chodzi --->
Pewnie e-peen. Uzywaj premium, bedziesz zajebisty. Chociaz moze sie myle.
Ja od kilku godzin nie mogę się zalogować na ruski test serwer bo kolejka jest.. :/
@slavo:
WG to banda leni, albo robią to specjalnie.
Zamiast tych śmiesznych odznak mogliby wreszcie dodać:
- DpB
- Rozdzielić staty z premium i bez premium.
- Średnie zarobki na czołgu z premium i bez.
- Średnie doświadczenie na czołgu, z premium i bez.
Sprawić, by te statystyki były użyteczne. Tak trudno? Wszystkie zmienne mają pod ręką, ktoś może to zrobić w 2h.
Przecież istnieją już nawet programy, które OCRem czytają ilość zarobionych kredytów ze screena z garażu...
Dla nich to jest pryszcz a masa ludzi byłaby zadowolona. Niskim kosztem mogliby podnieść zadowolenie społeczności.
Trudno mi zrozumieć taką politykę WG, oni zawsze mają w dupie sugestie graczy, realizują wyłącznie swoje własne pomysły.
[76] a po kiego ci kamuflaż do tego perka?
[79] no coś na zasadzie e-pena jak ma się WR wyższe niż średnia innych graczy na tym czołg to dostajesz "mistrza kierwonicy danego czołgu" odpowiedniej klasy w zależności od WR.
Ja się dostałem na serwer i nie odpuszczam :D
Powiem jedno nie myślałem nigdy ze gold ammo jest aż takie mocne dla artylerii, po prostu się genialnie gra na M40/M43
Ka-boom, ka-boom !
Co za pieroństwo, rzucili się ludziska na test jak sępy, że się nijak wbić nie można... Ile was tam do diabła siedzi? Pół godziny się dobijam... Mam nadzieję że jutro z rana bedzie lepiej.
A na wypadek jakby mnie jednak nie wbiło... Osłabili coś francuskie czołgi? To byłaby najważniejsza zmiana dla mnie w tym patchu. Mieli coś z nimi zrobić, Overlord tak gadał chyba.
Peterkarel ---> początkowo ją właśnie chciałem założyć, ale przestraszyłem się tej biednej penetracji... zaledwie 53 :/
Nie wiem czy az tak warto 105mm w tej chwili. Po nerfie HE te dziala prawde mowiac g* robia.
Bo to haubica. Ale pierdol..ęcie to ma :D Kolega przerzucił się z 76 na 105 i jest zadowolony :)
Amerykańska 76 na V tierze jest bardzo dobra. Szybkostrzelna i z akceptowalną penetracją.
Ja gram co prawda na wolverinie, ale działko podobne, a tier wyżej (TD są wyżej kwalifikwane). 480 kili na 390 bitew. Całkiem nieźle daje radę.
Ja tez uzywalem 105mm przed nerfem HE i byl zajebisty. Niestety po nerfie nie jest w stanie naruszyc tier7 (a nawet ma czasem problemy z tier6 czy 5), wiec nie ma wiekszego sensu. Zreszta jak kto woli, ja skonczylem moja przygode z haubicami na medach. Nigdy wiecej :)
Zapowiedzieli już ile ma być tych otwartych testów? (Wiadomo, że obecny skończy się w poniedziałek.)
Kolejny, nie będzie żadnej litości teraz...
Ciekawe czy WG będzie rżnęło głupa, że wszystko jest ok i zmiana rozmiarów nie zmienia balansu.
Mniejszy czołg to ogromny plus, dużo trudniej go trafić artylerią: pociski częściej przelecą ponad nim. Ogólnie w zwykłych potyczkach też łatwiejszy do grania i chowania się. Jako posiadacz "pełnego" ( IS-4 + IS-7 ) zestawu ruskich ciężkich w garażu ciesze się tą zmiana :D
Tak sobie pomyślałem gdyby chcieli pogorszyć francuzy wydatne powiększenie ich rozmiarów i spadek prędkości najbardziej by pomógł ( no mogli by dodać jeszcze wybuchający ammo rack z T44 bez możliwości jego zabezpieczenia xD )
Na test serwerze trochę dziwnie się gra, ciężko ocenić te nowe amerykańce bo wszyscy prawie na gold ammo tam jadą.
Pogralem troche na tescie:
- T34 fajny. Dzialo jest dosyc niecelne, ale na sredni/krotki dystans ten czolg jest cholernie mocny. W tej chwili chyba najsilniejszy premium (come on, 242 penetracji, 400 damage na tier8?) i swietnie zarabia.
- nowy hamerykanski tier9 (M103? M113? zapomnialem) - fajna zabawka. Cos pomiedzy medem a heavy, bardziej polega na dingowaniu pociskow niz przyjmowaniu ich na klate. Rozpedza sie bardzo szybko (nawet na stocku), ma bardzo dobra armate z niezlym ROFem. No i najwazniejsze - jezdzi sie nim bardzo przyjemnie. Chociaz ciezko mi powiedziec jak bedzie sie spisywal w porownaniu do IS4 czy E75.
- nie jestem pewien co zmienili na frenczach. Wiem, ze cos ruszali z elevation/depression ale nie widze roznicy.
- KT nadal ssie pale :)
Asmodeusz na T34 to jest to samo działo co poprzednio, zmienili tylko ROF.
Jeśli podoba Ci się M103 to T110 będzie Ci się jeszcze bardziej podobać jest szybszy i zwrotniejszy. Jednak tak jak Cappo pisał ten czołg będzie się nadawać jedynie na randomy i to mnie najbardziej martwi :/
Co do T34 to uważam że będzie to najlepszy czołg VIII tieru. Natomiast T30 to już w ogóle rewelacja całkowity strzał w dziesiątkę :D.
Nie jezdzilem T34. Stoi w garazu i bedzie stalo az nie zamieni sie w premium :)
Trochę mnie dobija to ze dali tyle nowych fajnych skilli dla załogi a mam uczucie ze szybkość ich lvlowania pozostała stara, tragicznie wolna. Nawet dałem na paru czołgach "mentora" dla dowódcy i cały czas było fatalnie.
wg mnie T110 nie przebija IS-7 jako all-roundera w randomach, bez gold ammo posysa, moze to przypadek ale wiekszosc trafien z tego dziala w czolgi tieru IX-X mam ponizej 400dmg...nie jest to zly czolg, ale na samotny random...no way, dodatkowo pancerz dokola jakby z papieru, wieza od frontu dosc zacnie odbija
Bo szybkosci levelowania chyba nie zmienili. Aha i skill "żaróweczka" jest przegiety :) A za to nie wiem jak dziala skill z wykrywaniem krytykow na wrogu. Czasami mi pokazywal, czasami nie.
Jutro kończy się premium. 1 tydzień ferii grałem i wbiłem z M3 Lee do T32. W drugim się komp zepsuł. I od 1 Marca do dzisiaj z T32 do T34. :)
@fcuk jeżeli dla ciebie 269 penetracji possysa to ja nie pytań, bo mi wszystko wchodziło jak masło, a golda na randomach nie używam.
Czwarta bitwa na M4 i...
Zwycięstwo!
Bitwa: Murowanka 10 marca 2012 10:26:13
Czołg: M4 Sherman
Doświadczenia: 1 377
Kredytów: 34 794
Osiągnięcia w walce: Specjalista
ale pomimo tego, iż fajnie się tym gra to jak dotąd nie znalazłem zastosowania dla tego typu średniaków... ani to szybkie, ani twarde, a obrażenia słabe - a jak po przeciwnej stronie wylosuje KV to już w ogóle nie ma o czym mówić, nie wspominając o tierach VI, VII i VIII, z którymi dosyć często trafia się bitwa.
@108
cyferki o penetracji to my od dawna mamy w czterech literach, WG moze sobie wpisywac co tam chce.
wlazimy do test roomu i opukujemy sie dookola, robilismy testy na mausie i is-7, bez golda w lufie ta armata ssie.
tzn. siodemka w trakcie 2godzinnych testow dingnela w walce iles tam razy, a T110 lyka jak pelikan.
nie twierdze ze to zly czolg jest, tylko ze do siodemki w tym stanie na randomy to sie nie umywa. a opowiesci ze Ci wchodzi WSZYSTKO jak w maslo w tiery 10te to sobie oszczedz, nawet z golda sa dingi
Ja tam nie miałem żadnych problemów z przebijaniem nawet Mausa który łykał w bok pod katem 40 stopni z ponad 200m.
Jezdzilem juz M103 z najwieksza fajfura i tez nie mialem wiekszych problemow z IS-7 (chyba ze strzelalem pod kretynskimi katami). W przod wchodzilo jak w maslo nawet ze snap shotow (czyli bez dluzszej przymiarki).
A teraz chcialbym wejsc na serwer ale mnie nie wpuszczaja :( Buuuuuuuuuuu.
Tak przy okazji troche zaluje, ze nie przycisnalem z T34 i nie zrobilem tez T30 ale jakos mialem dosc WOTa po ostatnim maratonie.
@Bonzay:
T34 musi stać kupiony w garażu.
Ja nie rozegrałem nim nawet jednej bitwy, stoi stockowy i czeka na 7.2.
@Asmo:
A co, T30 jest taki mocny po patchu?
T30 jest zajebisty :D na IX nie ma bata na niego. ROF jest tragiczny ale DMG wszystko refunduje ;)
BTW nie mogę wejść na testowy :/ ZNOWU ://////
nie wiem jak T30, ale T110 wyglada calkiem fajnie. no i co dwa czolgi w garazu to nie jeden :)
[116]
nie tylko ty :)
Ogolnie najbardziej sie ciesze z T34 bo jesli nie pre-nerfuja go przed wypuszczeniem patcha na normalnym serwie to bedzie swietna zarabiarka kasy. Zarabianie po 120k (premium, 80k bez) jest bajecznie proste. Jak wyliczylem kazde trafienie czegokolwiek z T34 daje nam 5-8k kredytek. (i to po odjeciu kasy za ammo). Naprawa tez bajecznie tania (o ile pamietam okolo 8k). Wystarcza 2 trafienia i jestes na plus. Zadaj 10-20 trafien i $$$ :)
Peterkarel - 76mm :)
A zapytam jeszcze, lepszy M4A3E8 (mobilność), czy M4A3E2 (pancerz) ?
Polecam:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/94230-zamkniecie-konta-nieprzekonujace-bez-dowodu/
Czytać od pierwszego posta po kolei.
Najlepiej zaopatrzyć się w popcorn i piwo. ;D
[119] Ohoho, alem sie usmial. Gdy jutro obudzisz sie i zastaniesz bana na koncie to dopiero bedzie zabawnie
Nietoperzu nietoperzu...
Czytaj psia mac cały temat, a nie pierwszy post.
Takiego obrotu intrygi, to nawet w Modzie Na Sukces nie można by było się spodziewać. ;D
kurwa, a myslalem, ze ktos oprocz mnie patrzy na pewne minki po prawej stronie awataru i zdaje sobie sprawe z intencji wiadomosci
spoiler start
poza tym, nie chce mi sie czytac tego wszystkiego...
spoiler stop
M4A3E8 jak i Jubmo mogą mieć armatę M1A2 więc postawiłbym na mobilność gdyż ta armata nie radzi sobie z przednimi pancerzami cięższych czołgów (od 6 tieru) więc lepiej flankować lżejszym czołgiem, nie wiem jak z haubicą ale na wyższych tierach nic raczej nie uszkodzisz.
LAJTUS ---> kusiła mnie ta mobilność ale zdecydowałem się na M4A3E2 i chyba dobrze wybrałem - przed chwilą właśnie spotkałem się twarzą w twarz z M4A3E8 (armatka ta sama czyli M1A2) i po krótkiej wymianie ognia on "zszedł był" a ja straciłem jedynie 30% hp - obrażenia zadawał tylko gdy trafił mnie w bok czy tył kadłuba, w przód jak grochem o ścianę, dodam jeszcze że moja załoga ma 50% a czołg nie posiada żadnych modułów.
Ja jezdzilem duzo jumbo, ale tylko uzywajac 105mm. Spotkalem kilka sztuk uzywajacych M1A2 ale szczerze mowiac ten czolg jest za wolny dla niej. Oczywiscie jak walczysz z papierowymi wyzszymi tierami (easy8, t20) to dasz rade. Ale wystarczy zwykly tiger i juz zaczniesz rzucac miesem. IMO pod to dzialo easy8 spisuje sie znacznie lepiej.
Przy okazji na tescie bawilem sie chwile E75 i E50... zomg juz wiem ze na 100% nie kupie tych trupow. Bez wymaksowania modulow sa dosyc ujowe a jakos nie mam ochoty grindowac kolejnych 100k+ expa na smiec-tankach.
Na testowym serwerze większość graczy używa gold ammo, wtedy faktycznie te czołgi są słabe. Ale w normalnych warunkach są to wyśmienite maszyny, szczególnie doskonałe w walce "face to face" i bez problemów mogą walczyć z 10-tierowcami.
Wymasowany E-75 to potęga, jeden z najfajniejszych czołgów w grze.
Problemem nie jest gold ammo, tylko to ze te czolgi wymagaja wpizdu expa aby byc dobre. E50 czy E75 bez silnika to trup. Oba bez wiezy zasysaja. E75 jeszcze ma jakas tam armate a E50 zasuwa ze smieszna 88mm, ktora na tych tierach moze strzelac co najwyzej na wiwat. Mnie te czolgi tak draznia ze nawet na tescie nie chce mi sie ich wygrindowac... juz widze jakbym na normalu jezdzil nimi 10x tyle walk aby zalozyc mody. Nie nada, wole jednak przycisnac do Batchata. E50 mam juz wynalezione, z francuzow nie mam jeszcze lolraina ale moge dac reke, ze grind 200k+ expa na frenczach bedzie przyjemniejszy niz grind 100k na niemcach.
taa...do WG chyba dotarlo cos, bo na M103 mozna zalozyc druga wieze, najlepsza armate, trzy moduly i on ciagle na podstawowych gaskach i silniku calkiem dobrze sie zbiera i skreca, jest nawet szybszy od ISa i E-75 zdaje sie... WG kierunek "easy mode"?, albo...moze to tylko taki amerykanski ficzer ;]
Ktoś wrzucił takie zrzuty, Typek dostał nerfa ;D
http://illidan.deminted.com/stuff/WoT/Type_59_0.7.1.jpg
http://illidan.deminted.com/stuff/WoT/Type_59_0.7.1.jpg
Teraz wygląda wreszcie tak jak w rzeczywistości, nie ma takiej płaskiej wieżyczki, tylko taką półkulę.
Tylko to oznacza, że teraz będzie można walić typowi z powodzeniem w wieżę tierami 8, wcześniej wchodziło randomowo, na słowo honoru...
Troszkę się pochwalę, to moja najlepsza gra M4:
Zwycięstwo!
Bitwa: Lakeville 11 marca 2012 16:23:14
Czołg: M4 Sherman
Doświadczenia: 2 299
Kredytów: 57 736
Żeby to tak wyglądało za każdym razem :)
Łowca-> Wrzuciłeś dwa razy ten sam link:) To chyba powinien być ten: http://illidan.deminted.com/stuff/WoT/Type_59_0.7.2.jpg
Link do OTM we wstępniaku nie działa. Ma ktoś działający?
BTW używacie tych modów? Ja kiedyś dawno temu próbowałem tego otm, ale coś mi się nie spodobał bo jakieś za duże to było jak dla mnie.
Po jakim czasie można dostać bana po tym jak ktoś zaraportuje?
Tzn. jeżeli dzisiaj się z kimś pożarłem na czacie i ten geniusz campienia wyśle na mnie zgłoszenie, to po jakim czasie mogę założyć, że WG rozpatrzyło/olało sprawę i nie dostanę przerwy? :D
@Sirserl:
Masz rację ; )
http://illidan.deminted.com/stuff/WoT/Type_59_0.7.1.jpg
http://illidan.deminted.com/stuff/WoT/Type_59_0.7.2.jpg
@Dymion_N_S:
No nieźle, na tym piździku to niezły exp ;D
Wrzuć replay.
@Razor:
Fakt, zdezaktualizował się.
Spróbuj ten, wrzuć (nadpisując) oba pliki do res/gui/flash: http://www.mediafire.com/?zjyspylwnpxoz1e
Balans! :>
Oczywiście dostaliśmy niezłe baty...
No to mam 3x Tier 8 Elite ; ) E-75 odblokowany.
Poczekam teraz na drugi test otwarty, żeby sobie potestować nowości, potem kupię premkę żeby grindować tiery 9te.
Hej !
Mam jeszcze to 600 golda i tydzień premium ;D
Naprawdę nic nikt nie ma na wymianę ? ;)
A na ile to wyceniasz?
30 dni premium == 44zł
7 dni premium == ??zł
30 / 7 = 4,3
44zł / 4,3 = 10zł
Co można zrobić sensownego z luźnym 600 golda, poza zdejmowaniem ekwipunku?
Ja 20zł bym za twoje kody bym nie dał (bo to połowa miesięcznej premki) , powiedzmy 15zł?
[134]
Nice :) U mnie tylko 2x 8 elite (ale 2 kolejne beda doslownie na dniach - na King Szajsie brakuje mi 25k, na IS3 brakuje z 60k ale to jest moj priorytet).
Po dzisiejszych grach na tescie:
- AMX 14 bez wymaksowania ssie pale. Wymaksowany tylko ssie. Dzialo jest ok, szkoda ze cala reszta to padaka - szczegolnie papierowy armor przebijany przez tiery czwarte. Powaznie zastanawiam sie czy wogole mam ochote zrobic francuskie heavy tier8, gdyz po serii B2, BDR, ARL (polowa drogi do nastepnego tieru) i teraz czekajacym mnie AMX 14 mam po prostu dosyc gownianych czolgow. A face it - francuzy bez auto-magów sa gowniane.
- GW pantera - duzo nie zrobilem, glownie umieralem :P ale czolg bardzo mi sie podoba. Mobilne toto, dzialo jak pierdzielnie to juz czuc, mega celne no i BARDZO szeroki zakres ruchu dziala w poziomie. Mjodzio
- AMX 13 90 + żaróweczka = jeszcze wiekszy OP niz byl :)
- nerfy frenczy malo zauwazalne. Potracily po 50 czy 100hp (batman) ale nadal sa mega
- M103 jest bardziej zajebisty niz mi sie wydawalo. To cos to permading na turrecie. Nawet z najwiekszej fajfury na E75 potrafilem po prostu odbic sie od niego. Naprawde fajny czolg z duzym DPSem.
- T34 - best tier8, nadal nie moge sie nacieszyc ta zabawka. Byle nie pre-nerfowali :)
Wiem że tak gra powoduje wiele frustracji, sam nie raz psioczyłem na zespół, ale w swoim zaciszu. Grałem teraz i T30 od początku wyzywał drożynę że nooby bo się nie ruszają bo coś. Później jakiegoś t-43 zwyzywał od idiotów i zginął. Fakt wreście się wkurzyłem i napisałem żeby się zamknął, przyznam że też niezbyt grzecznie. oczywiście wszystko po angielsku. i nagle widzę a pisze na ogólnym "zamknij się stara franco". Więc odpisuje że polak jednak. wychodzę a mnie pan na czacie w garażu atakuje. Niby miał prawie 15k bitew ale jednak troche kultury wypada zachować. jak dla mnie sposób pisania i ogólne zachowanie ~ 16 lat. Może się mylę ale jeśli ten user ma ponad 24 lata to jest jeszcze smutniejsze.
Tak ogólnie napisałem z lekka prośbą o to by swoje bóle zachować dla Siebie po jak czasami sie czyta co ludzie wypisują to grac się odechciewa. Wiadomo że czasami trafi się na kiepską drużynę ale to jest gra i nie ma żadnego powodu by wyzywać innych graczy.
Skończyłem, ciekawe czy ktoś dobrnął do końca jeśli tak gratuluje :P
CTRL+prawy klawisz -> report -> olać
Faaak, powinienem był robić chyba te francuzy, ale nie miałbym na nic kredytów bez tego T34.
Teraz już wolę dokończyć ruskie i niemieckie.
M103 - Dinguje wieżą? Przecież na papierze to nie wygląda różowo...
T34 - Liczę na to, że większość nie potrafi nimi jeździć i będą wręcz marudzić a nie chwalić ;D
Ciekawe jest to, że nowe skille, Żarówa i Nemesis jakby podciągną trochę poziom gry najcięższym przypadkom.
Prosi robili wcześniej dokładnie to co robią te skille:
Żarówa - myśleli o tym, czy są wykryci czy nie.
Nemesis - strzelali w miejsce w którym ktoś był wyspotowany jeszcze sekundę temu.
(Przy czym Nemesis jest moim zdaniem zbyteczny, bo można to samo robić na czuja, z podobną skutecznością.)
Rozumiem, że:
- Większość zostawi naprawę jako pierwszy skill (poza artami).
- Camo na HT odejdzie w niepamięć.
- Gaszenie zostanie jedynie na czołgach które często się palą.
- Reszta expa pójdzie na te nowe umiejętności.
WG mówiło, że widzą to tak, że twardzi ludzie będą mieli max po 5 skillów...
Niby jak tego dokonać?
Powiedzmy ktoś ma 3 skille na IS-7:
- Ten czołg jest zbyt drogi w utrzymaniu, by można nim trenować załogę. Nawet ludzie z pierwszej ligi klanów mają na nim zwykle max 200 bitew.
- Ludzie, którzy grają w CW, nie mogą przerzucić tej najlepszej drużyny z IS-7 do np. KW-5 na czas treningu.
Z tego wniosek, że zostanie trochę po staremu, tzn ludzie wciąż będą mieli po 2-3 skille, wymienią tylko w zależności od czołgu Gaszenie i Camo na te nowe umiejętności.
@Qer-Azghal:
Czemu zasłoniłeś jego nicka? Popatrzylibyśmy sobie w jego profilu jak ten bóg WoTa z 10tym tierem wymiata ; )
[140]
M103 ma dosyc waski ryj wiezy, jest to w 95% mantlet (te 5% to weakspoty po bokach mantleta - BARDZO ciezkie do trafienia, dopiero przy facehugu mozna mowic o duzej szansie przywalenia w nie). Boki wiezy sa obłe i pod bardzo duzym kątem wiec strzaly ze sredniego dystansu albo pieprzna w mantleta albo w bok i zeslizgna sie. Ogolnie wieza jest bardzo solidna i dziala z 225 pena potrafia czesto dingowac. Z wiekszych kalibrow strzelalem zaledwie kilka razy, wiec nie jestem 100% pewien jaka bedzie miala skutecznosc.
T34 - jak wczesniej, jest OP. I tez licze na newby (zreszta jest ich od zajoba). Pomysl, ze jest to ciut wolniejszy T32 z wieksza armata (albo t29 z wieksza armata i wiecej HP). Bardzo dobry czolg.
Zarowa jest przegieta i tyle. To nie jest kwestia "myslenia czy jestem wykryty czy nie". Czasami wykrywa cie niewidoczny przeciwnik. Zarowa POINFORMUJE cie o tym. Jesli jestes blisko covera daje ci to info, ze OD RAZU musisz sie schowac co czesto chroni przed 1-2 strzalami. Podobnie z ruszaniem sie z miejsca. Chcesz wychylic sie zza zaslony bo nie widzisz wroga, ruszasz kawalek i "ZAROWA!!!". Od razu dajesz wsteczny zanim wrog ci przywali.
Nemesis IMO nie jest az tyle warty. Przy wyzszych tierach przeciwnik zazwyczaj cofa sie od razu po otrzymaniu trafienia, ergo nie zdazysz przeladowac a on zniknie. Ja osobiscie nie zamierzam go uzywac.
Co do skilli:
- pierwszy skill IMO to zarowa + naprawa na reszcie (ew mozna zasieg widzenia na radiooperatorze). Zarowa daje zbyt duza przewage i dobrze wykorzystana powoduje, ze nawet nie musisz sie naprawiac.
- camo raczej odpadnie. Sa lepsze skille.
- reczna/auto gasnica. Jest to najgorszy skill i zupelnie nie warto go brac.
- pretty much
Co do ilosci skilli - wiecej jak 2-3 rzadko zobaczysz. Pamietaj ze kazdy nastepny skill trenuje sie 2x wolniej od poprzedniego. Juz przy 4tym skillu jest to gigantyczna ilosc bitew. 5+? Zapomnij :) I dokladnie jak mowisz - po prostu gasnica i camo wyleci, zamiast tego beda nowe/lepsze skille.
Sam jeszcze nie wiem ktore uzywac. Zastanawiam sie nad skutecznoscia niektorych nowych skilli np. wiekszej predkosci na miekkiej nawierzchni, mniejszego rozbiegu celownika podczas ruszania wieza/ruchu czy wiekszej szansy na krytyka (i czy wieksza szansa na kryt = mniejsza szansa na zadanie obrazen?).
Żarówa jest dobrym kierunkiem rozwoju gry. Zmniejszy ilość frustracji strzałami z nieokreślonego kierunku. Będzie też mniej whinerów typu "you cheating scumbag" etc...
To wyprowadza graczowi na ekran ukryty do tej pory mechanizm spotowania, za to duży plus dla WG.
Rozumiem dobrze, tą żarówę wystarczy mieć tylko u Dowódcy i nie da się jej rozwijać u innej klasy załoganta?
Niektóre z tych nowych skillów mają w opisie coś w stylu "jeżeli więcej członków załogi ma tego skilla, jego efekt jest wzmacniany", ale rozumiem, że dotyczy to tylko np. skillów dla Ładowniczych, których czasem jest 2.
"czy wieksza szansa na kryt = mniejsza szansa na zadanie obrazen?"
Dobre pytanie... ; )
Zastanawiam sie nad skutecznoscia niektorych nowych skilli
Zależnie od roli którą ma pełnić czołg, np. chyba nie ma sensu zwiększać zbiegnięcia celownika w ruchu ciężkim, lub czołgom, które i tak nie mają szans na kręcenie kółek (np. VK DB)...
Ten skill z Rammowaniem może być killer dla E-50, w połączeniu ze spall linerem. (Słyszałem, że E-50 jest dobre do zadawania dużych obrażeń taranowaniem, bo jest bardzo ciężkie i potrafi się dobrze rozpędzić.)
Żarówa jest dobrym kierunkiem rozwoju gry. Zmniejszy ilość frustracji strzałami z nieokreślonego kierunku. Będzie też mniej whinerów typu "you cheating scumbag" etc...
To wyprowadza graczowi na ekran ukryty do tej pory mechanizm spotowania, za to duży plus dla WG.
Absolutnie się nie zgodzę.
Ten skill zepsuje aktualny sposób gry. Bo teraz grając TD albo skamuflowanym scoutem cały czas istnieje Ryzyko wykrycia. A z tym skilem ryzyka nie będzie - albo jesteś ukryty albo wiesz że cię widzą. I sprawa będzie prosta - wykryli=cała wstecz.
A strzały znikąd nadal będą, i bardzo dobrze. W końcu fakt że ciebie widzą nie oznacza że ty ich widzisz, prawda?
Aha - skill będzie obowiązkowy :D
Graf, nie gram TD ;D
Faktycznie nie wziąłem tego aspektu pod uwagę. Jednak jak sam zauważyłeś "fakt że ciebie widzą nie oznacza że ty ich widzisz". Przewaga camo i dużej alfy TDków pozostanie.
A strzały znikąd nadal będą, i bardzo dobrze.
Tak, będą, ale teraz ktoś nowy będzie wiedział, że dostał pigułę słusznie, bo został wykryty i potwierdza to oficjalnie HUD gry.
Heh, lubię KW, zadałem 2655 obrażeń ;D
- Team grał dobrze.
- Widząc, że mają skład na górkę, nie pakowałem się nawet za tory.
- T29 posłuchał i umiejętnie spotował ekipę na górce, co pozwoliło mi oraz KW-3 ją ostrzeliwać.
- Nie było arty (istotna zmienna).
- To nie ja zerwałem zielonego AMXa ;D
Powtórka (Prokoharovka): http://www.mediafire.com/?2nr2ex5np4gw4xg
a propo trenowania dużej ilości skill załogi:
"According to wiki:
Primary Skill 50-100: 95.484 XP
1. Secondary Skill 0-100: 210.064 XP (Total: 305.548 XP)
2. Secondary Skill 0-100: 420.128 XP (Total: 725.676 XP)
3. Secondary Skill 0-100: 840.255 XP (Total: 1.565.931 XP)
4. Secondary Skill 0-100: 1.680.510 XP (Total: 3.246.441 XP)
5. Secondary Skill 0-100: 3.361.020 XP (Total: 6.607.461 XP)
6. Secondary Skill 0-100: 6.722.040 XP (Total: 13.329.501 XP)
If there are 6 secondary skills than you need 13,3 million XP for that from scratch. And if you are a good player, 1000 XP per battle = 13.300 battles"
szykuje się mega - masakra grind, obliczony na lata, nie miesiące jeżeli ktoś chce wszystko :/
Łowca - ok, hud pokazuje że cię widać. Ale najczęściej jest tak że jesteś w czasie wymiany ognia z przeciwnikiem(czyli na pewno wykryty), w pozycji hulldown względniem niego, a tu nagle ogień z niewidocznego wroga z boku :) To się nie zmieni. I dobrze.
A skil zmieni styl gry wielu graczy na gorszy, moze bardziej skuteczny, ale kiepski pod względem przyjemności z gry - i dla nich i dla przeciwników.
Slavo_cc. Wiadomo że więcej jak 3 skile dodatkowe są absolutnie nieosiągalne. Moim zdaniem fajniejsze by były jakieś "małe perki", takie skille które nie zmieniają rozgrywki w sposób zasadniczy a dodają smaczku. Np. skill dla ładowniczych "backpack" +5% więcej amunicji. Albo "Beast hunter" - szybsze wykrywanie i celowanie (o max 5%) wyłącznie ciężkich czołgów z tierów wyższych od ciebie. Takie małe głupotki, które dostawałbyś gratis za np. 500 walk, albo przejście do nowego czołgu.
Czy w teście 0.7.2 haubica na Shermanie Jumbo jest znowu użyteczna ? Bo różnicy atakując przód jakoś nie widzę
Jesli chodzi o skille, widze ze jednak nadal naprawa bedzie przymusowa. Po prostu wszyscy daja naprawe jako pierwszy, jedynie commander bierze zaroweczke. Bez naprawy zerwanie trackow np. na IS4 to zgon.
Ja po resecie chyba zrobię tak...
Na HT:
Dowódca: Żarówa, Ekspert, Naprawa
Pozostali: *Nowy skill*, Naprawa, *Nowy skill*
Na SPG:
Dowódca: Żarówa, Camo
Pozostali: Camo, *Nowy skill*
Chociaż nie wiem czy to "na stopro" jest dobry pomysł, zapomniałem już, jak się jeździ bez naprawy na full. Wygląda na to, że te dwa skille dowódcy dają wymiernego "edga" nad przeciwnikami i są wręcz obowiązkowe.
Naprawa/Camo działa nawet gdy nie jest na 100%, stąd drugie lub trzecie miejsce.
Eksperta na 3cim skillu u dowódcy można się nie doczekać...
Niech mi ktoś powie wreszcie co ma oznaczać...
(Loader - Hunch) "If multiple crewmen have this perk trained, the effectiveness will be summed"
lub
(Gunner - Nemesis) "Only the highest trained level of this perk will be in effect if multiple crewmen have the perk trained."
...w opisie niektórych skillów.
Rozumiem, że chodzi o załogi z dwoma ładowniczymi (np. usa) lub dwoma działowymi (są takie?).
Albo jest tak jak napisałem, albo koleś od radia może/musi się uczyć skilla ładowniczego. Ale przecież to nie miałoby sensu...
Ja bym naprawe dal jako pierwsza. Wlasnie dzisiaj jezdzilem sobie troche i szlag mnie trafial jak zerwanie gasek na tier9 oznaczalo, ze t28 radosnie pakowal sobie we mnie 3 strzaly O_o. Jedynie na dowodcy zarowa jest wazniejsza. A na pozostalych? Ew radiooperator ma wazniejszy skill (zasieg widzenia), reszta... nah. EDIT: ofc chodzi o heavy tanki. Na takim BMX over 9000 z trzema zalogantami lepiej dac commander: zarowa, driver - strzelanie w ruchu/lekkie stópki, radio - albo radyjo z zaswiatow albo zasieg widzenia (raczej to drugie, gdyz AMX 13 90 nie jest raczej suicide tankiem).
(Loader - Hunch) "If multiple crewmen have this perk trained, the effectiveness will be summed"
Sumowana efektywnosc czyli 2 kolesi z tym skillem dziala lepiej niz jeden.
(Gunner - Nemesis) "Only the highest trained level of this perk will be in effect if multiple crewmen have the perk trained."
Jezeli masz 2 gunnerow (jest taki czolg?) i jeden ma skilla na 80% drugi na 50% to dzialac bedzie tylko ten z 80%. Jesli obaj maja na 100% i tak dziala tylko jeden.
Rozumiem, że chodzi o załogi z dwoma ładowniczymi (np. usa) lub dwoma działowymi (są takie?).
Dobre pytanie :D
A cross-skilli nie ma. Kazdy ma swoj zestaw, ogolne sa jedynie naprawa, gasnica, camo i "kompania braci" (chyba ze pominalem cos).
A cross-skilli nie ma.
Dzięki, to rozjaśnia sprawę, właśnie o to mi chodziło, bo te dwa opisy skillów implikowały (szczególnie ten od gunnera), że takiego Nemesis może się uczyć dowolny załogant, nie tylko działowy.
szlag mnie trafial jak zerwanie gasek na tier9 oznaczalo, ze t28 radosnie pakowal sobie we mnie 3 strzaly O_o.
Racja, ten element gry, tzn. rytm strzał-osłona-przeładowanie jest cholernie istotny.
Duża cześć bitew z dobrym expem na HT, opiera się właśnie na tym mechanizmie, pojedź na jedną flankę, wygraj "Pop-Out Game", bitwa wygrana...
Cóż z tego, że to jest nudne ; )
Ja bym naprawe dal jako pierwsza.
U mnie na tier 8 załogi mają drugiego skilla na ~75%, z taką naprawą nie będę tak upośledzony, tym bardziej, że grindując tiery 9te podciągnę ją na 100%.
Pytanie brzmi, czy olanie naprawy u dowódcy jest dobrym pomysłem. Wybranie Żarówa, Ekspert, Naprawa.
Najlepiej będą mieli ci, którzy za golda będą resetować umiejętności. Podczas rozwijania jednej masz skilla, który działa nawet gdy nie jest na 100%, gdy dobijasz go na 100%, resetujesz go i wymieniasz na perka.
Przykładowo, u Dowódcy: Grind z Naprawą na pierwszym skillu do 100%, reset, wymiana na perk Żarówa. Drugi skill Naprawa do 100%, reset, perk Ekspert, trzeci skill Naprawa.
Wiadomo ile golda będzie kosztował reset skillów jednego załoganta?
(Reset za kredyty to nie jest dobry pomysł moim zdaniem, strata czasu włożonego w grę. Dojść z 90% do 100% podstawowej to jest pikuś.)
[152]
A cross-skilli nie ma.
Dzięki, to rozjaśnia sprawę, właśnie o to mi chodziło, bo te dwa opisy skillów implikowały (szczególnie ten od gunnera), że takiego Nemesis może się uczyć dowolny załogant, nie tylko działowy.
Hmmm tak wlasnie sie ponownie zastanawiam nad tym co napisalem. W niektorych czolgach jeden zalogant zajmuje pozycje np. radiooperator+commander. Ciekawe czy ma wtedy mozliwosc wyboru skilli obu klas i... ktore skilel zachowuje jak przelozymy go na inny czolg. Nie sprawdzalem, czy to jest wogole mozliwe, ale - worth considering.
Pytanie brzmi, czy olanie naprawy u dowódcy jest dobrym pomysłem. Wybranie Żarówa, Ekspert, Naprawa.
Jak dla mnie żarówa jest NAJsilniejszym skillem w grze w tej chwili (przynajmniej na tescie), naprawa jest druga. Moze zmieni sie to jesli bede gral dluzej, ale szczerze watpie :)
Wiadomo ile golda będzie kosztował reset skillów jednego załoganta?
Tak samo jak retrain. 200gold za 100%, 20000 credsow za 90%, free 80%.
Wow, nie zauwazylem a juz wypieprzylem 10000golda na transfer free expa. Dzieki bogu nie uzywam tego na normalnym servie O_o
Hah, na M6 jest przecież dwóch Gunnerów!
Potem na T29 jest problem, bo Gunner tylko jeden, ale jest dwóch Loaderów i trzeba zaciągnąć dodatkowego.
Na KT, jest Radio Operator ale Commander również ma słuchaweczki.
Przy czym wszystkie skille dla Radio Opa mają obostrzenie "Only the highest trained level of this skill will be in effect if multiple crewmen have the skill trained."
Więc to nic nie zmienia.
Jest spory update klienta gry. Zmienili już strukturę systemu plików w przygotowaniu do pacza 7.2
Walczę by OTM uruchomić jakoś :/
edit: udało się, trzeba w folderze World_of_Tanks\res_mods\0.7.1.1 utworzyć pusty folder Gui, następnie wewnątrz niego utworzyć kolejny pusty folder o nazwie Flash i tam wrzucić pliki addonów ( tych typu flash ofc, czyli celowniki i OTM np. )
Oki wczoraj pojezdzilem sobie troche nowymi zabawkami, wymaksowalem kilka czolgow na tescie:
- E-75: ot przerosniety King Szajs - niezniszczalny z przodu i... tyle o nim dobrego moge powiedziec. Nadal wolny, armata OK (ale tylko tyle), boki i tyl papierowe i wchodzi prawie wszystko, sylwetka wielka jak dom. Nie podoba mi sie ogolnie ale (jesli bedzie kasa z T34) to pewnie zrobie dla silnika (przerzuce pozniej na E50)
- E-50: po zalozeniu silnika i 105mm zmienia sie calkowicie. Wymaksowany jest naprawde zajebisty: szybki, dosyc zwrotny, swietna armata. Szkoda, ze nadal jest olbrzymim celem, ale z tego co widze jest znacznie lepszy w tier9 niz pantera2 w tier8.
- Lolraine: powiekszony T-50-2 z lepsza armata. Bardzo fajny czolg ale nie tak dobry jak AMX 13 90 w swoim tierze.
- AMX 50 100: taki ujowy lolraine. Praktycznie identyczny ale wolniejszy.
- IS-4: fajny, chociaz podoba mi sie ciut mniej niz IS-3 na swoim tierze (czuc ze jest wolniejszy)
Ani KT, ani E-75 nie są szajsem...
Po prostu wystarczy nauczyć się nimi grać. ;]
Pfff biorac pod uwage, ze od KT gorszy jest jedynie VK45, ciezko nie nazywac go King Szajsem :)
E-75 jest ok ale nie lubie go. IS-4 czy M103 sa o wiele przyjemniejsze w prowadzeniu.
Siedząc w E-75 elite bez żadnego problemu rozwalam każdego IS-4 w 1v1.
Ten właz na środku to jest mega weak spot.
Dla E-75 Is-4 jest gorszym celem od boku bardziej, niż od frontu. ;D
Jak się nie umie grać, to i taki Maus będzie "badziewiem"...
KT nie jest może ruskim terminatorem wybaczającym błędy, ale jeśli nie jest się pędzącym na pałę lemmingiem, to spokojnie można nim wiele ugrać.
Czytac ze zrozumieniem!
"przyjemniejszy w prowadzeniu" niekoniecznie oznacza "lepszy we wszystkim". A ze E-75 to powolna kupa stali to jest dla mnie NUDNY. KT to jest to samo (wooooolny, zanim gdzies dojade moge sie przespac) i w dodatku ma dosyc slaby przod (tak, mozna sie ustawiac pod skosem itd blablabla - wtedy dinguje nawet 225pena, ale nie zrobisz tego za kazdym razem i na kazdej mapie). IS3 dla mnie jest o wiele lepszym all rounderem - moze zarowno robic pseudo hull-down, mozna nim facehugowac (wiem ze ma weakspota na wiezy - trzeba sie nim poruszac podczas facehuga to i czasami strzal nie wejdzie w kopule), jest SZYBSZY, ma podobna armate. T32 - co tu wiecej mowic: hull down king. Teraz dochodzi T34, ktory wygryzie T32 z jego miejsca. No i zostaja nam VK45 oraz AMX 50 100. Oba papiery, AMX jest szybszy i ma wiekszy burst. VK45 to zlom. A gdzie KT na tej liscie? IMO jedynie bije na glowe smiecia VK45. Reszta czolgow jest od niego lepsza.
EDIT:
LMAO. Chyba WOT mi sie zepsul :( Wlasnie sprawdzal "file integrity" a teraz radosnie zgrywa mi 1,7GB... Any ideas? Jedyne co ewentualnie moze wplywac to OTM i resztki hitbox skinow.
Coś namieszałem i nie mam wskaźnika penetracji :/ który pliczek za to odpowiada ? Mam krzyżyk ale nie zmienia kolorków :(
Hej, wiecie może co się stało? Włączyłem sobie wota, ściągnęła się aktualizacja z 8MB a teraz nagle cały wot się od nowa ściąga nie wiem czemu. Wy też tak macie?
U mnie jedyny problem to brak wskaźnika penetracji :P nie wiem jaki plik podmienić żeby było dobrze :(
[163]
Mam to samo, ale ze i tak chcialem go przeinstalowac (bo mialem jeszcze kilka starych skinow z hitboxami ktorych nie chcialem) to nie mam wiekszego problemu.
Regynild --> to chyba zależy jak bardzo miałeś klienta modami zmodyfikowanego, mi około 200MB ściągnęło bo miałem tylko OTM i celownik od J1mB0
Ja nie miałem w ogóle zmodyfikowanego a też jakieś downloady, jakieś instalacje, jakieś kompresje dancyh dziwne mam :/ wtf??
Tak jest. Mi też najpierw ściagnęło ok 10 MB, po chwili jakas kompresja, następnie 200 MB znowu kompresja. Usuwa mody, bo nie miałem celowniczka i health bara. Musze przy chwili przekopiować ponownie mod :)
Kurcze, ale moje mody nie miały chyba 2,5GB... Celowniczek, Day and Night, OTM i chyba tyle...
No i chyba to wystarczy, bo musi podmiecić całe foldery w które była ingerencja...
@Mery & Asmo:
Obaj macie przecież dobre wyniki na KT, więc stwierdzenie "naucz się nim jeździć" to trollowanie ; )
KT ciężko schować brzuszek..
Można robić taki bajer na niektórych mapach, stojąc na pozycji, tyłem lekko podjechać pod górkę. Wtedy zwiększa się kąt brzuszka, który wtedy dobrze odbija.
Trzeba jednak uważać, robić to z wyczuciem, żeby nie przesadzić, bo górna płyta traci wtedy kąt, kończy się to potem tak (3 baty od ISa-4, tak czy siak nieuniknione, ale tak czy siak go i Tigera z pomocą arty dojechałem) --->
Lepiej dinguje IS-3 ustawiony do wroga dziobem.
[171]
Nie powiedzialbym "dobre" ale "wystarczajace" jak na crap ktorego nie lubie. Ja po prostu KT i ogolnie niemieckiego syfu nie trawie w tej chwili. Po zabawie z pantera i pantera2 rzygac mi sie nimi chce. Do tego dochodzi KT, ktorym ciezko (przynajmniej mi) wykrecic tak kosmiczne wyniki jakie moge zrobic na np. IS3. Kwestia przyzwyczajenia i preferowania jednego stylu rozgrywki nad inny. Zawsze sadzilem, ze dobrze gra mi sie jako snajper, ale od czasu gry gralem ISem a pozneij AMXami znalazlem swoje "powolanie" i okazuje sie ze znacznie lepiej gram jako brawler/flanker.
Jesli chodzi o moje podejscie z "crapiastym pancerzem KT" to wlasnie chodzi o front. Jesli nie znajdziesz miejsca gdzie mozesz wychylic sie katem to KT jest papierem w porownaniu do IS3 (nawet liczac papierowy front ISa). 225 pena wchodzi jak w maslo, a jak przod jest pod katem to wejdzie z palcem w bok. Na IS3 teoretycznie mozna baitowac strzaly na flanke i liczyc na spaced armor (juz nie mowie ile razy E75 tam walilo i plakalo ze zero damage :D). Przy ustawieniu frontem ciezko mi powiedziec... guny z 200 pena wchodza w IS3 latwo, w KT zdarza im sie dingowac od upper glacis. Ale juz przy 225 pena IMO IS3 jest bardziej odporny. W KT wchodzi prawie wszystko (nawet w wieze) IS3 przynajmniej moze dingowac turretem. No i bokami.
Ale to theorycraft. Jak widac na KT mam raptem 1600dpb (chyba) wiec nie mam czym sie chwalic. Na IS3 mam magiczne 1900+ :)
Jesli zas chodzi o E75 - jak mowie pewnie kupie, ale glownie pod silnik dla E50. I nie wiem czy od razu bo chcialbym jeszcze batcheata i frencz HT tier8+ zrobic i one sa dla mnie priorytetem (chociaz ARL to gruchot - nienawidze tego czolgu tak samo jak nienawidze AMX M4).
1600 to tyle ile ma KT ma HP. Czyli nie jesteś kulą u nogi drużyny ; )
Większość ludzi i tak ma na tierach 8 1200...
Ja na KT mam teraz 1430 XD (Nie śmiać się!)
Chociaż odblokowałem już E-75, muszę nim zrobić jeszcze ze 100 bitew, żeby zrównoważyć wpływ masy fackapów jak byłem niepoprawnym noobem i wyciągnąć ją na >1600 (DpB z ostatnich 20 bitew: 1904).
KT super wygląda, zostawiłbym go sobie, żeby sobie go pooglądać co jakiś czas :D
Osłony tracków E-75 nie są tak wygięte jak u KT. E-75 wygląda killer, natomiast KT... "I'm sexy and I know it" ;D
Gdyby wyglad decydowal to pewnie KT i Pantere2 bym zostawil (oraz Pz4 ale z podstawowa wieza). A tak to zostawie chyba tylko BMXa 90 (bo i jezdzi sie nim zajebiscie i fajnie wyglada) a na lolraina/batcheata wytresuje nowa zaloge.
A dla mnie E-75 to chyba najlepszy niemiecki czołg w tej grze i mój ulubiony T9.
http://worldoftanks.eu/news/1603-tank-freezing/
Czy dobrze rozumiem, że to doprowadzi do jeszcze większej stagnacji na mapie?
Każdy gracz z SBP, PTS, PAD, EPIC, HARD, FTC ma przecież po kilka 10tek w garażu.
Gracze z małych/nowych klanów mają zwykle po jednej...
Chociaż...
Małe klany mogą się umawiać na przejmowanie prowincji bez walki i zalewać duże klany kolejnymi falami...
Huhu grubo to wymyślili, warunki rekrutacji do najlepszych klanów pewnie mocno zaakcentują teraz konieczność posiadania kilku 10 tierów w garażu. Przyszłość : 5 * T10 or GTFO :D
168h przestoju to jest równo tydzień czasu, IMO mocno przesadzili.
Nie znam się na CV, ale na jakiej zasadzie określa się moment walki przy najeżdżaniu na prowincję?
Bo teraz głupie 5 minut może mieć znaczenie.
A żeby HT zablokować trzeba go jeszcze zabić :) Zgaduję że przy przegrywaniu pojawi się taktyka oddania bazy bez zginięcia
Wydaje mi się że po tej zmianie mocne klany powiększa znacząco swoje terytoria. Liczb klanów obecnych na mapie spadnie, a nowym będzie się cholernie ciężko gdziekolwiek przebić i pozostać żywym.
Dużo lepiej by zrobili jakby usunęli gold ammo z klanówek całkiem zamiast takich bzdur.
Skopiowałem sobie celowniczek od jimbosa i otm, ale gra tego nie widziała... musze reinstall zrobić...
Nie gram w CW, mam blade pojecie jak to wogole dziala ale... to co w [180]. Zmiana nawet dla takiego laika jak ja wyglada na umocnienie pozycji duzych klanow a oslabienie tych, ktorzy maja po 1-2 t10 w garazu.
Teraz widze, a czy jimbos też będzie działał bez problemów? Sprawdzał ktoś?
Ani otm ani jimbos nie chodzi... kurde jutro popacze jeszcze jakieś kombinacje...
Tak myslałem :) Alę wielkie dzięki slavo :)
tak jimbos mi działa, tylko nie wrzucaj tych plików LC_messages
Kurde wywaliło mi mod z dzwiękami z pingwinów ...
BTW cośm ite mody na celowniki nie chcą działać, ma ktoś może nowe dane jak je zrobić?
Opis jak uruchomić teraz mody jest w poście [155]
Jakieś ogólne rady jak jeździć ISem? Sam czołg jest fajny, dość żwawy nawet bez nowych gąsek, ale działo jak na ten tier to porażka. 175 pen to mi się dobrze sprawdza na SU-100, ale nie podczas walk z HT tieru 8-10, a tak go najczęściej losuje.
Z racji, że dopiero dotarłem do 7 tierów lepiej mi się gra z przyzwyczajenia jako supporter, niż lider, ale na ISie jestem najczęściej ograniczony do walki z jakimiś bobkami, bo od większości pancerzy 8+ odbijam się nader często nawet waląc po bokach. Masakra. Inne tiery 7 są spoko - Jagdpanther to wymiatacz, nawet nieźle mi się gra Panterą z długą 75 jako snajper, SU-152 z haubicą jest całkiem fajne w miastach, bo można przywalić zza węgła, a i czasem w szczerym polu nawet w coś trafi, ale na ISa nie mam pomysłu właśnie z racji tego 175 pen. DPB mam 1000, więc chyba jakiejś tragedii nie ma, ale za to mam na nim zaledwie 32% winów. To dość frustrujące :(
Dzialo jest zajebiste :) Po prostu naucz sie weakspotow u przeciwnika. 175mm pena starczy na uszkodzenie KAZDEGO tier7 i tier8 od frontu a i nawet wiekszosci tier9 (jedynie IS4 i E75 sa odporne na to dzialo od frontu).
Congratulations, you are now a World of Warplanes test pilot!
This means that you can participate in Closed Beta Testing and test out dozens of military airplanes.
:D
Jakiś drugi rzut, czy jak? :)
prawdopodobnie tak, dziś miałem aktualizacje klienta, prawie 400mb a jedynie co widzę nowego to czat który działa, ale mało grałem dziś więc pewnie coś mnie ominęło :p
Tylko, że najczęściej walka odbywa się na średni dystans, gdzie nie za bardzo można się bawić w precyzyjne celowanie. Albo w szybki wypad zza osłony, strzał i wycofkę. Większość pojazdów 7 tieru może sobie na to pozwolić, ISek niestety nie, bo zazwyczaj zdinguje. Męczę się z nim strasznie.
W pierwszej kolejnosci dokup GLD i rammera. Bez GLD mozesz zapomniec o zabawie ruskimi HT (przynajmniej na wysokim poziomie). Drugie: staraj sie zmneijszac dystans. Nie da sie tego zrobic wszedzie, ale na wiekszosci map jest to mozliwe. No i trzecie: powinienes przebijac prawie kazdego tier7 od frontu obojetnie gdzie trafisz. Jedynie TigerP moze byc mega upierdliwy. Zreszta mowisz ze masz 1000dpb a to az tak zle na ISie nie jest. Sam mam gdzies w tej okolicy, moze ciut wiecej (dawno nie sprawdzalem) - to na ISie wlasnie uczylem sie jezdzic ruskimi tankami i procentuje to na IS3.
I kontunuacja mojej przygody z testem:
- batchat - fajny, nawet bardzo ALE: jestem troszke rozczarowany. Nie jest az tak OP jak AMX 13 90 na swoim tierze :). Tak wiec najwiekszy skok jakosci u frenczy dostajemy przechodzac na AMX 13 75 a pozniej na AMX 13 90. Reszta to progress.
- VK45 - w koncu zamiast "slyszalem" moge powiedziec "jezdzilem". I moze tez powiedziec: wow, ale ten czolg jest gowniany. Wezmy IS3, dajmy mu gorszy pancerz na froncie, gorszy pancerz na bokach, powiekszmy tak z 15 razy, dajmy mniejsza penetracje i polejmy benzyna aby palil sie jak tylko na niego popatrzysz. Voila - mamy VK45a ! Wymaksowany po prostu zasysa: dzialo na tym tierze nie wystarcza. Tak, jest T32 z podobna armata ALE: t32 jest dosyc odporny, ma lepszy hull armor niz VK45 ORAZ ma magiczny turret, czego vk45 nie ma. Szybkosc? 37 km/h na prostej. Jak wyzej - IS3 robi to samo, ale ma jeszcze do tego lepszy turret oraz lepsza armate. Ten mityczny duzy DPS tez de facto nie istnieje. ROF to okolo 6 strzalow na minute (z rammerem okolo 6,5) ale 320 damage. Czyli podobnie do wiekszej fajfury na IS3. Minus penetracja.
nastepny w kolejce VK45b oraz AMX 50 120.
Pykam sobie teraz pomału AMX 12t i choć na początku narzekałem trochę coraz bardziej czuje imba france power :)
http://www.mediafire.com/?xdgzdceg7q4ql4k
Olek w Q&A:
T110: "beak" / front hull armour changed from 170mm to 254mm, dispersion decreased, RoF increased, aiming time increased. Turret will be rotating a bit slower though.
WTF?
lol. No to mamy kolejnego OPa? :) Na szczescie jego weakspot na turrecie jest wielkosci ksiezyca no i ciekawe jaki armor bedzie mial na brzuchu. Ale facehugowac sie z nim srednio polecam, szczegolnie niskimi czolgami.
Oprócz dodania pancerza i zwiększeniu RoFa ja tu widzę nerfa, wychył działa i tak był słaby teraz to chyba będzie działo na stałe zamontowane, dodatkowo dłuższy czas celowania i wolniejsza wieża. Nie wiem po co mu wiecej armora na kadłubie skoro wszyscy będą strzelać we wieżę.
Tuccy (Dev):
Co se T34 týče, zatím to vypadá, že na testu opravdu vydělává jako Löwe, i když ji asi čeká nějaký nerf - osobní tip: pohyblivost, možná HP.
"T34 appears to be making the same credits as Löwe on the test server, though it will probably get nerfed - my personal prediction: mobility, maybe HP."
Byle nie zrobili z niego takiego ślimaka jak KW-3. Przecież nim trzeba będzie przemęczyć te ~450 bitew.
[197]
Dispersion to nie jest przypadkiem rozrzut? Ergo: dzialo bedzie celniejsze?
Mam małe pytanko odnośnie amerykańskich ciężkich jako ogółu: Czy też mają taką zabójczą celność w ruchu jak Patton? Bo ta bestyjka jest zabójcza z tą swoją celnością, gdyby tylko coś jeszcze przebijała. I odbijała, jak już o tym mowa.