Bethesda ponownie zaprzecza wstrzymaniu prac nad grą Doom 4. Wyciekły grafiki?
lukasz8532
Mało Doomowy? Być może zło przybyło na Ziemię. Odejście od konwencji Marsjańskiej może stać się czymś arcyciekawym...
Ziemia czy nie, wszystko jedno.
Moj zarzut jest inny: grafiki koncepcyjne wydaja sie umiejscawiac akcje w czasie.. terazniejszym, albo bardzo bliskiej przyszlosci, a nie tej odleglej, jak to mialo dotad miejsce w grach z serii.
Rzeklbym nawet, ze to smierdzi "prequelem"..
Mnie nie chodzi o to że się na ziemi dzieje, po prostu te screeny wyglądają jakby je z left 4 deada wyciągnąć ;d
Wizualnie bardzo to Rage'owe mi się wydaje. Jeśli akcja będzie się działa na Ziemi - super. Jeśli gra w końcu wyjdzie - super. Jeśli będzie dopracowana technicznie - super. Jeśli... :) Ciągle czekam.
Brzmiało to groźnie, bo "cancelled" nie oznacza "wstrzymany"... Mam nadzieję, że jednak ktoś przesadził z tą plotką. Grafiki wyglądają bardzo dobrze: klimat, szczegóły. Być może Bethesda szykuje to jako tytuł startowy dla konsol następnej generacji.
Czuć mroczny klimat na tych screenach. Dooma 1 i 2 grywałem bardzo długo. Trójka też była miodna. Czekam na kolejną.
Przecież akcja "dwójki" rozgrywała się na Ziemi, ruch w dobrym kierunku.
Strasznie głupio prowokujesz.
Te arty to chyba z jakiegoś nowego call of duty a nie z dooma.
A co do newsa to pewnie dooma cały czas robią tylko powolutku więc im się nie spieszy.
Jakos za bardzo nie moge sobie wyobrazic DOOM w takich klimatach, moze projektancji maja inne zdanie bo jesli dokleimy przeciwnikow z DOOMow to nie wyglada to ciekawie ;). Pewnie szykuja nowe dizajny przeciwnikow niz walkowac ten sam schemtat 4 raz
Ciemno zle, jasno jeszcze gorzej:P
Tak serio to mi odpowiada, mam tylko nadzieje ze jeszcze troche nad nim popracuja, tak aby premiera byla juz po wyjsciu nowych konsol. W Rage wymagania byly ustawione bardzo nisko przez co gra nie wygladala tak jak moglaby i grze sie dostalo. Tylko znowu wszystko rozbije sie o ram, ktorego poskapia w konsolach (przy dzisiejszych kartach, pojemnosci i szybkosci ich pamieci nie byloby problemu z pop-upem dobrej jakosci tekstur).
Trzymam kciuki.
Ja po słabym Rage straciłem wiarę w id Software.
Musieliby się bardzo postarać, żebym znowu zagrał w coś od nich.
No właśnie miał być fallout Online w teraźniejszości przynajmniej tak on wyglądał na tej fotce z zapowiedzi ale te są wiele lepsze graficznie od tamtych a znowuż nie pasuje mi epoka z tych grafik do Doom.
Fake jak nic, w innych serwisach są jeszcze postacie, co łączy te i inne grafiki? Zero potworów, to wszystko by mieli, a żadnego stwora, fake jak nic.
kaszanka9> Silnik wyglada na ID Tech 5, co oczywiscie nie oznacza ze to nie fake ale screeny wydaja sie prawdziwe.
Co do grafiki to tylko grafiki concepcyjne, po co wszystko szlifowac jak niewiadomo czy tak bedzie w pelniaku, zreszta pewnie przygotowali kilka roznych wersji tego samego dla porownania i wyboru. (Edytor oszczedza czas:P)
Ja przy Rage'u sie swietnie bawilem i nie zaluje pieniedzy (choc akurat ja nie mialem z gra zadnych problemow).
W Rage wymagania byly ustawione bardzo nisko przez co gra nie wygladala tak jak moglaby i grze sie dostalo.
Tutaj poszło o przestarzałą technologię. Silnik zastosowany w Rage jest wręcz krokiem wstecz względem silnika z Doom III. Carmack po prostu jest uparty i na siłę trzyma się starych technologii. Id Tech 5 robiłby niezłe wrażenie w czasach Geforce 2. Teraz zaś, gdy od dobrych kilku lat panuje trend, aby coraz to więcej rzeczy liczyć w czasie rzeczywistym, Carmack na upartego twierdzi, że lepiej jest przeliczyć wszystko w czasie produkcji, a potem streamować to z dysku.
Technologia MegaTexture umożliwiła nałożenie unikatowej tekstury na każdy obiekt. Tylko ile unikatowości było w tych teksturach? Wątpię, by graficy ręcznie malowali każdy kamyczek, to co bardziej prawdopodobne, to generowanie tekstur proceduralnych z losowością na bazie np. szumu Perlina.
Skoro zaś mieli unikatowe tekstury wszędzie, to nic nie stało na przeszkodzie, aby wypalić w nich statyczne cienie i rozbłyski. Dlatego na statycznych screenach gra wygląda świetnie, ale w akcji razi sztucznością rodem z czasów przed shaderowych.
60 fps na konsolach, to też żaden wyczyn. Wyłącz dynamiczne oświetlenie w dowolnej konsolowej grze i też będzie śmigać w 60 fpsach, a jak nie, to niech cała geometria mapy będzie statyczna, powstawiaj niewidzialne ściany, no i dodaj wymyślny algorytm, który wylicza gdzie gracz może spojrzeć, a gdzie nie.
Rage to na dobrą sprawę Quake II z dokładniejszymi modelami i teksturami o znacznie wyższej rozdzielczości. Szkoda tylko, że level design, arsenał, jak i przeciwnicy w Quake'u II biją na głowę to co zaprezentował Rage.
Wstrzymanie prac nad Doom 4 w ogóle mnie nie dziwi. Id Software musi zmienić styl w jaki tworzy gry, a przynajmniej cofnąć się do czasów swojej świetności. Wolf3D, Doom 1 i 2, Quake I i II, oraz RTCW nawet w obecnych czasach są mega miodne i bardzo przyjemnie się w nie gra.
Chciałbym zagrać w nowego Dooma, który rozgrywa się w dobrze oświetlonej bazie wojskowej, a mapy to nie jeden korytarz prowadzący do celu, a labirynt w którym trzeba odnaleźć zestaw kluczy, które otworzą zamknięte drzwi.
Likfidator> Carmack po prostu jest uparty i na siłę trzyma się starych technologii.
Po prostu w tym silniku chodzilo mu o co innego, a to ze jest uparty - oooo jest i chwala mu za to. Tak jak w czasach Dooma 3 podjaral sie pixel shaderem i wrazeniem jakie robily normale, teraz chwycila go megatekstura.
Mówiąc o poprzeczce to rage na średnich i dobrych kompach mial spoooory zapas mocy, nic nie stoi na przeszkodzie aby dodac dynamiczne oswietlenie, efekty, pierdolki i osobne elementy podatne na fizyke i zapasyu by jeszcze starczylo.
Np. w ME3, mimo dynamicznego oswietlenia (i tak wiecej zrodel swiatla pojawia sie tylko w cutscenkach) tekstury nie sa juz nawet narzygane tylko jeszcze gorzej, to samo tyczy sie wielu gier. Fajnie bylo zobaczyc cos ostrego od bardzo dawna (nie wspominam o teksturach w miescie upadlych i na dziecincu wiezienia wladzy, bo to wstyd i do dzisiaj sie zastanawiam co spowodowalo tak rozmazane tekstury - pewnie duze powierzchnie, a bylo ich tam duzo). No i miejscowki robily spore wrazenie - juz dawno w grze nie widzialem takiej roznorodnosci przy tak fajnym zaprojektowaniu.
A co do liczenia wszystkiego to jestem za i to bardzo - uwazam ze to jest przyszlosc, dlatego tak bardzo podobal mi sie CRYSIS, bo wiele rzeczy od oswietlenia, przez fizyke i modele, az po animacje w bardzo duzym stopniu przeliczal i za to nalezy sie tworcom uznanie.
"Silnik zastosowany w Rage jest wręcz krokiem wstecz względem silnika z Doom III"
Wszystkie facepalmy z google nie oddadzą facepalma jakiego właśnie zrobiłem.
Weź wyślij to na twitterze do Carmacka, rozwali se chłop czoło.
Mega klimatyczne. Bardzo mi się podobają. Mam nadzieję że potworki w Doom 4 tak się będą miały do potworków w poprzednich częściach jak potworki z najnowszego Serious Sama do potworków ze starszych SS. Mam też nadzieję, że będzie trochę ciasnych i pokręconych korytarzy do zwiedzania.
Co to ma wspólnego z doomem? Nawet jeśli chodzi o bardzo wczesne koncept arty to chyba nie idą w dobrą stronę, pewnie kolejny duke nukem ^^
pawloki ---> Że co niby robię? Rozumiem że według Ciebie akcja Dooma II nie rozgrywała się na Ziemi, tak? To poczytaj trochę o tej grze, sam tytuł da ci do myślenia.
A może chodzi Ci o to, że uważam powrót Dooma na Ziemię za dobry ruch? Eeee? Co to za prowokacja, skoro naprawdę tak uważam?
Mam nadzieje, że będzie równie dobry co obłędnie wyglądający rage. Liczę, że doom 4 będzie wyglądać jak krzyżówka dooma 3 i rage, id jeszcze pod względem grafiki i klimatu mnie nie zawiodło. A już w ogóle będzie mega jak będzie miał coś jeszcze z apokalipsy fallouta :)
Dwa ostatnie screeny są fajne, ale tylko pierwszy jak dla mnie sugeruje że to mógłby być doom.
Reszta przypomina mi obrazki z jakiejś post-apokaliptycznej powieści. Natomiast drugi jakoś nasunął mi skojarzenie z "Escape from New York" ;]
Te grafiki nie pasuja mi do slowa DOOM. Wolalem niszczejaca stacje na Marsie