World of Tanks to darmowa gra MMO koncentrująca się na bitwach pomiędzy czołgami. Za produkcję odpowiada studio Wargaming.net, znane z Order of War oraz serii Massive Assault.
Oficjalna strona gry:
http://worldoftanks.eu
Informacje dla chcących rozpocząć grę:
- Upewnij się, że ściągasz klienta gry przeznaczonego dla serwera europejskiego! Należy go ściągnąć ze strony: http://worldoftanks.eu/game
- Wymagania minimalne gry: CPU: 2 GHz, RAM: 1 GB, HDD: 2GB, Video: GeForce 6600GT (128 MB) / ATI analog
- Gra posiada pełną, polską wersję językową.
- Gra jest bezpłatna (Free 2 Play), ale w grze występuje system mikropłatności. Wykupienie konta premium za prawdziwe pieniądze pozwala na szybsze zdobywanie silniejszych czołgów.
- Posiadanie konta premium powoduje uzyskanie 50% więcej doświadczenia i srebrnych kredytów po każdej bitwie.
- Miesiąc konta premium kosztuje około czterdziestu złotych.
- Gra nie wykorzystuje pełni możliwości procesorów wielordzeniowych. Możliwości twojej karty graficznej w przypadku tej gry mogą być ograniczone możliwościami procesora. Jeżeli twój procesor ma mało pamięci cache i jego poszczególne rdzenie mają niskie taktowanie, możesz mieć problemy z ilością klatek. Gra najlepiej działa na procesorach i5/i7 z cache L3. Istnieją jednak modyfikacje umożliwiające odpalenie gry na starszym sprzęcie kosztem zubożonej grafiki.
Istotne ustawienia gry ułatwiające walkę początkującym:
Wyłączenie efektu odrzutu po wystrzale w trybie snajperskim, który bardzo rozprasza uwagę w ferworze walki:
- W głównym oknie ustawień gry, w lewym dolnym rogu okna zakładki "Gra" / "Game", należy odznaczyć opcję "Drganie pojazdu w trybie snajperskim" / "Enable vehile vibration in Sniper Mode".
Włączenie celownika pokazującego szansę przebicia pancerza przeciwnika za pomocą trzech kolorów (zielony, pomarańczowy, czerwony):
- W ustawieniach gry, w zakładce "Celownik" / "Reticle" w lewym dolym rogu jest opcja "Znacznik działa" / "Gun Marker", za pomocą rozwijanej listy należy ustawić ją na "Krzyżyk (wskaźnik penetracji pancerza)" / "Crosshair I (with armor penetration indicator)".
Grę bardzo ułatwia modyfikacja pokazująca pasek życia nad każdym czołgiem, sposób jej instalacji jest opisany niżej.
Przydatne strony:
- Drzewko rozwoju czołgów wszystkich nacji online: http://www.wotdb.info
- Aktualne mapy Clan Wars NA, EU, RU: http://www.wotconquest.com
- Na bieżąco aktualizowany wortal dla czołgistów: http://world-of-tanks.eu
- Polska strona o WoT: http://world-of-tanks.pl
Linki do przydatnych/niezbędnych modów:
Paski życia (HP) nad czołgami:
http://bkon.ru/WoT/OTM/OTM.zip
-Rozpakować pliki do *katalog WoTa*/res/gui/flash
Celownik z timerem przeładowania autorstwa n0rdisa (przydatny podczas grania artylerią, francuskimi czołgami z rewolwerem lub dowolnym HT, do oceny czasu przeładowania po ammo racku):
http://www.mediafire.com/?jts6w66zajss3ls
- Fonty, czyli pliki z rozszerzeniem *.ttf rozpakować do katalogu Windows/Fonts
- Pliki z rozszerzeniem *.swf rozpakować do *katalog WoTa*/res/gui/flash, tam gdzie moda z HP.
Celownik z timerem, autorstwa J1mB0sa:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/56831-j1mb0s-crosshair-mod
Linki do stron prezentujących statystyki gracza:
- DpB oraz pozostałe czołgi wymagane na medal Master Tankera: http://wot-dossier.appspot.com
- Porównanie swoich statystyk na dwóch różnych czołgach: http://wot.ctocopok.ru/load_cache_e.php
- Porównanie statystyk dwóch graczy: http://wot-news.com/index.php/stat/compare/eu
- Tracker statystyk: http://www.planetwot.com/playerStats
- Kalkulator efektywności gracza: http://wot-news.com/index.php/stat/calc/en
Słabe punkty czołgów:
- Modele z zaznaczonymi modułami i załogą (ładują się bardzo wolno, zawieszając na ten czas przeglądarkę): http://gamemodels3d.com
- Częściowo zdezaktualizowane: http://world-of-tanks.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=1153
- Dyskusja na oficjalnym forum, na temat słabych punktów: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/65374-for-people-that-would-like-to-learn-frontal-tank-weakspots
Najciekawsze kanały YouTube oraz filmy na temat WoTa:
- Kanał gracza emu87, jednego z najlepszych na serwerze EU: http://www.youtube.com/user/aerophobic2/videos
- Kanał rosyjskiego gracza BeeS (po angielsku): http://www.youtube.com/user/IBeeSI/videos
- Kanał amerykańskiego klanu SSGS (z ciekawą serią "How I Tank?"): http://www.youtube.com/user/PsychicGoldfishProds/videos
- Kanał gracza z klanu Pirates: http://www.youtube.com/user/PTSEnvy/videos
- Informacje dla początkujących o poszczególnych czołgach: http://www.youtube.com/playlist?list=PL6D318CE9421F6FE1&feature=plcp
- Wytłumaczenie podstawowych zasad gry: http://www.youtube.com/watch?v=SQbSGfDK7qU
Najnowszy teaser patcha 7.2:
http://www.youtube.com/watch?v=qy1jMUv_N4w
Poprzednia część:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11888601&N=1
Gdyby nie podmiany olałbym już grind.
Choć czasami morda się cieszy, jak przed chwilą na ładnie zablokowanym wzgórzu:
Victory!
Battle: Mines 15 lutego 2012 07:10:43
Vehicle: T34
Experience received: 1,510
Credits received: 55,705
Battle Achievements: Sniper
To ostatecznie T34 jest wielką sraką praptaka, jak i sam T30 i normalnie nie wiem po co miałbym trzymać w garażu te padliny.
Tak czy siak, ostatnia prosta do T30. ;]
T34 z hullem T29 na tierze 9tym to faktycznie jakaś pomyłka WG.
Nie gram nim wcale, ale niektórzy twierdzą, że z dużym RoFem T34 może zdziałać dużo.
Kodów Ultimate Game Card z tej gazety podobno można wpisać kilka.
Natomiast czy ktoś wie, czy można je łączyć?
Tzn. czy kupując 3 gazety, mogę tylko kupić 3x1500 golda, po 1500 na jedną kartę, razem 4500, czy mogę je połączyć i kupić paczkę 5500 golda?
Dwa miesiące premki + 800 golda na przekładanie ekwipunku i wymienianie murzynów za 48zł to byłaby bardzo atrakcyjna cena...
Na podanej przez ciebie stronie jest instrukcja jak kupić 1500 golda wbijając jeden kod.
haha rasista
Oczywista oczywistość, ale dla tych co jeszcze robią T34 tak czy siak istotna:
Q: Is it safe to say that 0.7.2 wont hit live servers in february?
Overlord: Yes.
Wątek o czołgach, więc będzie na temat - modelarstwo w naprawdę dużej skali, zdjęcia i video :)
Cholera jasna. Nie zdążę. Mam T29 na max i tylko 4 k wolnego. Wbijam może 30-35 k na dzień.
Bonzay, kurczę, czytaj uważnie :D
Q: Is it safe to say that 0.7.2 WONT hit live servers in february?
Overlord: Yes.
Z tej odpowiedzi wynika, że 7.2 na bank nie pojawi się w lutym...
Pomyliłem want z Won't( nie będzie w czasie przyszłym) superaśnie. To idę męczyć :]
Ten komputer świat gry do kiedy będzie w kioskach? Dziś zrobiłem rundę u mnie na osiedlu i nigdzie tego nie ma a od razu bym sobie 2 fundną i premium by było na miesiąc akurat.
A ja tam męczę ruskie by w przyszłości mieć oba X tiery ruskie w garażu.
Apropos tych crashy z serwera. Ponowna próba połączenia się. Pomaga tylko ponowne uruchomienie gry ->
Co to znaczy? Może ktoś po ludzku wyjaśnić? :)
Jak codziennie robię 30 k expa to zdążę wbić T34 do końca miecha ? Mam ferie i premkę, 83 k brakuje do T32 na T29 z all potrzebnymi modułami.
cholera, dopiero teraz to zauważyłem. Murzyn dowódca, przez cały czas dowodził białą załoga. Już wiem dlaczego w bitwach często ginął, zapewne sprawka reszty załogi.
Gram już czwarta bitwę na Mausie i coś mi się zarobki nie zgadzają. Straty potworne...
Myślę coś zjebali znowu.
I dopiero gadając na czaciku o premce spojrzałem... i zorientowałem się że gram na standard.
:DDDD
Tak se, wykończyłem dwa trolle, byłby top gun ale mnie francuz ubiegł...
Victory!
Battle: Erlenberg 16 February 2012 03:05:46
Vehicle: IS-4
Experience received: 1,812
Credits received: 51,193
Battle Achievements: Steel Wall, Sniper
Po tych wypowiedziach aż sam się sobie dziwię, że robię T30.
T34 da się grać, trzeba jednak strasznie uważać, spotkanie z IS-4 jak słabo celujesz prawie nigdy nie kończy się dobrze.
Właśnie zmieniam T29 na T32 i zastanawiam się co prócz 250HP więcej da mi ta puszka ? Nic !
Co to w ogóle jest, jakaś kpina - armata i silnik ten sam co w T29, pancerz kadłuba większy tylko z przodu o zaledwie 25, nie wspominając o standardowej wieżyczce, która jest totalnym dziadostwem, gdyby nie wizja darmowego czołgu przy zamianie T34, zostawiłbym to w diabły i pracował z IS-ami czy Francuzami :/
[EDIT]
Przy okazji zapytam, gdzie celować w IS-4, IS-4 (przód) by je przebić ?
Dymion_N_S --> ja celuję w panele po bokach szczelinuy kierowcy, nie zawsze wejdzie, najlepszy wynik trzy penetracje pod rząd, a w aktach desperacji prosto w lufę...
Kharman ---> wielkie dzięki, do tej pory celowałem dokładnie w szczelinę wizjera kierowcy i czasem przebijałem, w lufę rzecz jasna, rzadziej ale też ładowałem :)
Podziwiam Wasze samozaparcie w grindowaniu ciezkich hamburgerow, w sumie dzieli mnie kilka tysiecy od T-32, ale juz wiem, ze nie pocisne do T-34, bo kupilem Skyrima i jakos chwilowo wole sie wloczyc po piwnicach, niz samobiczowac w tych jezdzacych kredensach.
Chyba wystapilo zmeczenie materialu. Macie tak ?
Hah Dymion, T32 to najlepszy HT tieru 8. (Nie wiem jaki jest ten nowy AMX, ale to nie jest HT przecież ; )
Potwierdzają to też ogólne statystyki na serwerze.
Zanim zaczniesz na niego narzekać, odblokuj wpierw drugą wieżę.
@Kanon:
Jeszcze nie ; )
Ja przy grach typu Skyrim/Morrowind zasypiam, zbyt mało w nich dobrej fabuły. Eksplorować wolę realny świat, z realnymi znajomymi. Te plastikowe sranie w banie ze Skyrima nie umywa się do wilgotnego zamglonego lasu o 5tej rano ; )
Na dysku od roku mam KOTORa i Gothica NotR, obie ukończone w 80%, jakoś nie mogę się zmusić do dalszego grania, chociaż uważam, że miały bardzo wciągające fabuły. W Gothicu tak przekoksiłem swoją postać, że smoki które mam ubić są na dwa strzały, jakoś całkowicie popsuło mi to grę, po dwóch zabitych w ten sposób odpuściłem.
Łowca Czarownic [ gry online level: 28 - Konsul ]
Hah Dymion, T32 to najlepszy HT tieru 8. (Nie wiem jaki jest ten nowy AMX, ale to nie jest HT przecież ; )
Potwierdzają to też ogólne statystyki na serwerze.
Zanim zaczniesz na niego narzekać, odblokuj wpierw drugą wieżę.
No to jestem w szoku, wydawało mi się, że to kupa szmelcu - mam jakieś 30k wolnego expa to zmienię wieżyczkę od razu - dzięki za informację, trochę mnie uspokoiłeś :)
T32 na papierze moze wydawac sie kijowy, ale jak pograsz... Hull armor ma pod duzym skosem i dinguje bardzo czesto, wieza nieprzebijalna (druga), jest dosyc szybki i zwrotny i oraz ma OK armate. Czy najlepszy tier 8? Nie wiem, nie powiedzialbym. Ale bardzo solidny czolg.
Ciezko wylonic najlepszego tier8, gdyz kazdy z tych czolgow jest po prostu dobry w tym co robi. T32 to "hull down fighter" - jesli masz pagorki tego gada nie usuniesz. Tiger2 to najlepszy snajper: dobra armata+dobry pancerz. IS3 to swietny brawler. VK45... nie wiem, nie jezdzilem :P Wyglada jak crap, niby ma spory DPS i niezla szybkosc, ale istnieja frencze. A AMX50 100 to jest taki VK45 na sterydach. Jest w stanie skasowac od 100 do 0 kazdy inny czolg 8 tieru w circa 10-15 sekund.
Obiektywnie rzecz biorąc jest najlepszy, ma najlepsze statystyki na serwerze, tak jak Tiger ma najgorsze spośród tierów 7. Jednak ta przewaga wynika z tego, że są ludzie, którzy potrafią dobrze wykorzystać jego silne strony.
WG pewnie chciałoby mu dać lepszą armatę, bo nowi gracze sobie nim trochę nie radzą, ale nie mogą tego zrobić, bo ludzie którzy potrafią nim grać, np. takie masochy robiłby nim pogrom ;D
T32 ciężko manewruje gdy np. Typek próbuje kręcić kółka (w porównaniu do KT). Jest długi i mozolnie skręca.
Overlord napisał, że mogą znerfić (domniemaną) mobilność T34. Mogą zrobić z niego taką wolną kupę jak Lowe :S
Eksplorować wolę realny świat, z realnymi znajomymi.
Masz znajomych ? No co Ty ? :D
[EDIT] Bynajmniej, po prostu zabawnym wydała mi się ta uwaga, napisana przez kogoś kto nie kryje się z tym ile czasu spędza na graniu. Po reakcji wnoszę, że dotknąłem sedna sprawy. Nie taki był mój zamiar.
A co? Oceniając swoją miarą, uważasz, że wszyscy ludzie którzy grają w jakiekolwiek MMO to nieogolone nolajfy z nadwagą? ;D
Najlepszą 8 jest teraz AMX 50 100 http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/65256-unofficial-eu-server-statistics/ przynajmniej jeśli chodzi o WR, zresztą wszystkie francuskie hvy(T8,9,10) mają najlepszy WR.
Kanon, nikt poza tobą w tym temacie nie robi złośliwych uwag.
Respektuj ludzi którzy tutaj stale piszą, pisz na temat, albo uciekaj (ah, zauważ, że użyłem eufemizmu).
@Cappo:
Racja, nie wziąłem pod uwagę AMXów.
Problem z nimi jest obecnie taki, że jeżdżą nimi w większości same kozaki z win ratio >55% ; )
Panowie nie ma co ukrywać, że ktoś kto w 2 tygodnie od m3lee dojdzie do T34 jest nolife :D Niestety takie realia tych gier MMO. Chcesz do czegoś dojść musisz przymaniaczyć :D
Zle mnie zrozumiales. To naprawde byl zart. Jezeli poczules sie dotkniety, to bardzo przepraszam.
@peter:
Jasne, przez ~20 dni grindu T34 większość wolnego od obowiązków czasu poświęcałem WoTowi.
Przy czym równolegle napisałem przeglądarkę zdjęć w Qt Quick na Nokię.
Natomiast teraz gram z ~1,5h dziennie... To jest nolajfowanie? Bez przesady.
@Kanon:
Nie jestem sieciowym wojownikiem jak ty Kanon, żeby prężyć muskuły ("na realu byś dostał w banię cwaniaku! mam dużo przyjaciół!") w odpowiedzi na twojego posta, w którym kolejny raz łączysz "przepraszam" z imputacją dotyczącą mojego życia. Nie będziemy się przecież licytować ;D
Ja nigdy nie odbierałem grania jako "straty czasu". Jeżeli ty tak uważasz, nie graj, w czym problem.
Najgorzej robić rzeczy, o których sami mamy niskie mniemanie.
Jasne, przez ~20 dni grindu T34 większość wolnego od obowiązków czasu poświęcałem WoTowi.
Przy czym równolegle napisałem przeglądarkę zdjęć w Qt Quick na Nokię.
Zapomniałes dodac, ze rownolegle eksplorowales realny swiat.
I tym razem, jest to z mojej strony zlosliwa uwaga. Zupelnie niepotrzebnie, rozliczasz sie przed nami z czasu spedzonego przed kompem. I w tym watku, na tym forum raczej ciezko znalezc kogos, kto uwaza granie za strate czasu.
Czytasz ze zrozumieniem? Przyznałem peterkarelowi, że zrobienie T34 w 20 dni wymaga nolajfienia.
Swoją drogą, nieźle ci idzie :D Szacunek, szczególnie za "rozliczasz sie przed nami".
Jednak moją intencją nie jest przegadanie twoich zaczepek.
Po prostu bronię grania i graczy :D Zajebiście lubię grać, a np. nie lubię doktora Hausa i Przyjaciół.
"na tym forum raczej ciezko znalezc kogos, kto uwaza granie za strate czasu"
Mylisz się, wielu graczy gra, traktując to jako swoją słabość. Grając myślą o tym, że tracą czas i zawalają swoje życie, obowiązki. I często zresztą tak jest, a to nie musi tak wcale wyglądać. Granie z takim nastawieniem to faktycznie przejaw słabości.
A tam się przejmujecie :D jak ja się dowiedziałem, że początkowo 7.2 ma wejść na początku lutego (takie pogłoski chodziły) to też przynolifiłem :D żeby wbić T34 :D Teraz odpoczynek od wota na rzecz pracy inż i później znów WOTnight z kolegą :D
"na tym forum raczej ciezko znalezc kogos, kto uwaza granie za strate czasu"
Mylisz się, wielu graczy gra, traktując to jako swoją słabość
Ekstrapolowales moj cytat na cale srodowisko graczy, poniewaz mowilem tylko o forum GOL-a, mysle ze nie pomylilem sie zbytnio. Skupiaja sie tu raczej Ci, ktorzy z grania czerpia radosc. Jak ja :)
Konczac.
Grinduj na zdrowie :)
Ja grinduje do T34 6 dni. Zdobyłem 200 k expa. Czyli ok 33 k expa dziennie. Może 5 h gry. Po wbiciu T34 będzie looz. Mam nadzieje,że te 270 k expa wbije w piątek ( za tydzień )i będę już miał T34. Wszystko "uf korz" z premką.
Uff ale nam się udało wraz z T95 ładnie z opresji wyjść, potem jeszcze na kilku procentach hp jakiegoś nieogarniętego Lwa ubiłem ;)
Dla was to pewnie nic specjalnego, ale ja jestem z siebie dumny ;d http://www.mediafire.com/?gj43u7wsng3gsrs
Tylko troszku lagi miałem niestety :/
wrzucilem sobie bitwe medem zaczyna sie odliczanie wciskam R do oporu ide po paczka wracam zwiadowca
Do przyszłego piątku dobijam T34 i oddaje kompa do naprawy. Karta przegrzana, przy okazji wymienię na nową i wmontują mi nagrywarkę. Macie paczkę do skompresowanych tekstur ? Bo moja karta na minimalnych się przegrzewa.
http://worldoftanks.eu/news/1295-aktualizacja-711-pl/
No to koniec problemów z wczytywaniem na starszych komputerach
nie pamietam jak sie nazywaja teletubisie ale wiem ze sa na tej ruskiej stronie do tego game booster 3 zmiana priorytetu i koligacji w menedzerze zadan wykasowanie plikow wszystkich efektow zamiana nazw folderow w res_bw/shaders cos tam i jeszcze pare mykow ktorych juz nie pamietam a ktore mozna z latwoscia wygoglowac i gra juz powinna smigac powyzej 12 fpsow
@UP@ Mój problem to nie fpsy. Mam + 60 fpsów na minimalnych tyle, że karta się przegrzewa.
Victory!
Battle: Murovanka 16 February 2012 23:24:09
Vehicle: IS-4
Experience received: 2,211
Credits received: 82,645
Battle Achievements: Steel Wall, Sniper
Żeby ta krowa szybsza była, od razu by się wyniki poprawiły.
No i wylądowaliśta w klanie z częścią starej ekipy. Zobaczymy, jak będzie.
Najbardziej podoba mi się jedno: nikt nic w klanie NIE musi. Nie ma potrzeby się napinać bo założenie jest takie, że gramy dla relaksu.
Wczoraj miałem za to prześmieszną bitwę: na Linii Zygfryda okazało się, że owszem, jeden E 50 wspierany przez GW Panther jest w stanie zatrzymać natarcie T54, 3xType i VK Coś tam coś tam z VII tieru :D
No ale jeśli med rush zamiast zajechać przeciwnika z dwóch trzech stron jednocześnie zatrzymuje się i przechodzi do strzelania się zza wzgórza...
@Razor:
Bardzo dużo ci odbił ten Tiger P w starciu z ISem i T34 ; )
Nie powinieneś był jednak tej V-ce pozwalać tak bezkarnie ładować sobie w tyłek :D
Też tak czasem mam, jestem tak podjarany wlepianiem komuś batów, że całkowicie olewam to, że ktoś do mnie strzela.
Na tym polega trudność, trzeba ogarniać układ sojuszników i wrogów w przestrzeni i wynikające z niego możliwości zmiany pozycji. Mi się przegrzewa czasem procesor :D
Kiedyś na górce na Campinovce, tak wystraszyłem się ISów-4 wroga, że nie zauważyłem, że nie jestem sam i mam swojego ISa-4 do pomocy. Tak skupiłem się na wycofywaniu, że dostałem zwiechy i dopiero po dłuższej chwili podjąłem decyzję, że trzeba mu pomóc...
Poszłoby to znacznie sprawniej, chociaż i tak jakoś się udało.
http://www.mediafire.com/?oe5vdd7c880mm8e
Jestem po pięciu bitwach grając T32 i szczerze przyznam, że jeździ się tym dużo przyjemniej niż T29 - brakuje mi tylko jakiejś lepszej armatki, mogliby dać drugą 105mm z odrobinę lepszą penetracją.
Najwięcej problemu sprawiają mi IS-3 - nie idzie tego z przodu przebić (czasem się uda), nie wspominając o IS-4.
A przy okazji, da się spenetrować przedni pancerz Typka tą 105mm ?
[EDIT]
Odnośnie armatki, T32 ma najgorszą penetrację ze wszystkich ciężkich ósemek (IS-3, Tiger II, VK 4502(P), Lowe, AMX50 100), wyjątkiem jest KW-5 z nieco gorszym działem. Dodatkowo Pantera II posiada taką samą penetrację jak T32 a Lorraine 40 t dużo wyższą, a są to przecież czołgi średnie.
Dymion_N_S --> IS3 pod kątem wszystko wchodzi w przednią płytę dzioba która jest płaszczyzną skierowana do ciebie, typek czasem wejdzie częściej nie, z frontu włazy na wieży, ma je całkiem duże i względnie łatwo trafić.
IS-3? W niego wszystko wchodzi prawie jak w maslo, trzeba tylko stac na srednim dystansie i byc lekko pod skosem do niego. W ten sposob nawet KV mialem dosyc regularne penetracje na nim. Ogolnie: wal w gorny glacis, 105mm powinno przebijac dosyc czesto.
IS-4 to inna kategoria wagowa. Z bliska wizjer kierowcy z daleka w belke na brzuchu ale i tak bedzie ci dingowal.
Panowie jak przywrócić domyślną prędkość obracania się wiatraków ? Bo zmieniłem w speedfanie i niestety fpsy spadają do 5 po minucie.
Czy ktoś z was używa / próbował używać celownika po stronie serwera (server-side)?
Zastanawiam się, czy to właśnie rozbieżność wskazania normalnego celownika ze stanem po stronie serwera nie jest przyczyną absurdalnych trajektorii strzałów...
Niektóre z moich strzałów lecą w sposób całkowicie nieprzewidywalny, pomimo całkowitego skupienia celownika.
Oczywiście, nawet przy pełnym skupieniu, jest pewien margines losowości, ale bez przesady, na średnich dystansach, przy pełnym skupieniu, strzał powinien trafić chociaż w czołg przeciwnika, a nie przelecieć obok, lub spaść na ziemię 2 metry przed nim...
Czasem mam wrażenie, jakbym strzelał z procy, którą zbyt słabo naciągnąłem.
Z tego co gdzies kiedys wyczytalem 3% strzalow wogole nie trafia w celownik. Chociaz zabawniejsze sa strzaly jak pocisk doslownie wypada z lufy. Odleglosc 30 metrow, strzelasz... pocisk trafia w ziemie. A twoj gun depression nawet nie pozwolilby na taki strzal.
A celownik server side ma chyba zwiazek z tym jak wogole dzialaja shootery po necie. Kiedys bookmarkowalem sobie taki artykulik, ale jakos nie przeczytalem go nigdy :P Moze (ale nie musi byc) tam jest odpowiedz:
http://immersedcode.org/2011/12/16/how-a-shooter-shoots/
Łowca Czarownic ---> to chyba normalne, sam niejednokrotnie strzelałem na wiwat do przeciwnika znajdującego się 250m ode mnie, ale zdarzało się również że niszczyłem czołgi z 500m (mój rekord to 638m). Każde działo ma jakiś margines błędu (odchylenia lotu pocisku), jest to zresztą określone w parametrach - moim zdaniem bardzo dobrze, że istnieje możliwość przestrzelenia, dodaje to nieco adrenaliny, i sporo nerwów :)
Celownik serwerowy ma lekkie opóźnienie w porównaniu do tego co widzimy, sam osobiście praktycznie wcale go nie włączam, choć wiem że niektórzy mają go cały czas.
ze tak sie zapytam co to jest celownik po stronie serwera najlepiej w jezyku ojczystym bez uzywania zadnego internetowego slangu ;)
W najlatwiejszej formie? lag
Ta przerwa techniczna zaowocuje tą małą łatką 7.1.1?
@Tomcio:
Wszystko co dzieje się na polu bitwy jest liczone na serwerze, nie na twoim komputerze.
Na twoim komputerze renderowana jest grafika, odzwierciedlenie stanu pola bitwy z serwera.
Serwer stoi np. we Francji, ty grasz w Polsce, z natury rzeczy, występują opóźnienia komunikacji w obie strony.
Celownik o którym mówimy, włącza się wciskając na klawiaturze Caps Lock + 0 po starcie bitwy.
Teoretycznie pokazuje on dokładniej gdzie poleci twój pocisk, ponieważ reprezentuje stan serwera.
Ten celownik pokazuje wskazanie, które jest wynikiem dodania laga do tego co pokazuje normalny celownik. Czyli uwzględnia fakt, że to co wskazujesz na ekranie, musi być jeszcze wysłane na serwer z pewnym opóźnieniem.
Ja w każdym razie wymiękam, strasznie zamula ten celownik, nie mogę się skupić.
dzieki wlasnie o takie wytlumaczenie "dla debili" mi chodzilo
swoja droga nie mialem pojecia o tym celowniku i widze ze przy moim srednim pingu 170 roznice miedzy standardowym celownikiem sa ogromne..
a ja sie zawsze zastanawialem dlaczego moje pociski z arty gdy gram na lapku tak czesto spadaja 100m od krawedzi koleczka... no nic w koncu przynajmniej przestane lamic na arcie
Jak go włączysz, to masz aż 3 celowniki na ekranie. Lepiej wtedy wejść w opcje i ustawić przeźroczystość "Gun Marker" na 0. Wtedy znów będziesz miał 2. W sumie to nie jest głupie rozwiązanie. Mi jednak trochę przeszkadza jego powolność, nie potrafię się przyzwyczaić, a pinga i tak mam niewielkiego 30-70.
Fajnie, że dali zniżkę na Panterę. Może ją zrobię.
Pytanie o VK3002 DB:
Czy warto odblokować drugi silnik za 17k? Czy jego zamontowanie pozwoli na robienie kółek dookoła HT? Obecnie jest to niemożliwe, przez co gra mi się tym czołgiem naprawdę kiepsko. Taki snajpiący med bez pierdolnięcia.
tak wlasnie zrobilem ze mam tylko ten niebieski
panterka i zabojad wczoraj wyexpione juz stoja w garazu :)
Ale się lebiegi trafiły.
Na mojej trasie widocznej na screenie tylko spotkałem Is-7, którego rozszarpał jadący za mną E-100 z pomoca arty.
Za mostem stał KT, który zebrał plombę od arty i czegoś tam jeszcze i miał jakieś 500HP. jadąc na pełnej piździe przez most by uciec przed arty , trafiony przez owego Tygrysa, nacisnąłem spust i trafiłem dziada krytykiem w ammo rack. ;DDD
Dziabnąłem jeszcze T92 i GW Tigera i padłem od strzału innego is-7.
Co najbardziej chamskie, to za taką ułańską fantazję wylazłem na plus tylko ok. 10k cr. :F
Czasami france nie są gwarancją sukcesu jednak. ;P
Tym bardziej, gdy ich top postanowił wyjść z gry, tudzież mieć problemy z połączeniem. ;D
GLD, optics, vent/camo
Mam na Jagdpantherze siatkę i rammera i myślę nad trzecim modułem. GLD jest ogólnie fajny, ale tutaj chyba zbędny. Myślę więc nad teleskopem +25% zasięgu widzenia dla stojącego pojazdu. Dla pojazdu-snajpera to dobry pomysł, czy coś innego sprawdzi się lepiej?
Venty. Teleskop nie daje za duzo a ty masz siedziec z tylu a nie na przodzie.
Dla pewności spytam - mam czasem problem, że nie widzę na mapie wyspotowanych przeciwników, bo są za daleko, a podjechać za bardzo się nie da. Czy lepsza optyka usunie ten problem? Czyli inaczej mówiąc - zwiększa toto zasięg wypatrzenia, czy zasięg widoczności?
Venty dają nadal bonus dla załogi 100+?
Nie usunie. Optyka zwieksza zasieg detekcji a zasieg widzenia ma hard capa (chyba wlasnie na 500m, ale lepiej aby ktos potwierdzil).
Venty daja bonus dla kazdej zalogi tylko tyle ze pozwalaja przekroczyc 100% jak juz osiagniesz ten cap.
A ogólnie jak wasze wrażenia z francuskich czołgów, bo się zastanawiam czy nie pójść wnie, a wiadomo bez premki to już trzeba iść jedną linią.
Drzewko light.med:
tier1-3 nie wiem
tier4 AMX40 moze byc
tier5 AMX12t bardzo dobry
tier6+ (od AMX 13 75 w gore): przegiete i to MOCNO. AMX 13 90 to juz mini-terror, ktory potrafi wypluc z siebie 1500 damage w kilka sekund.
Drzewko heavy:
tier1-3 nie wiem
tier4 B2 tragedia, jeden z najgorszych czolgow w grze (ale przynajmniej ma znosny MM)
tier5 BDR tragedia ponownie - tragiczny czolg+tragiczny MM = useless. Jezdzisz tym gownem jak stockowym KV, tylko ze stockowy KV ma wiekszy pancerz i czesciej dinguje.
tier6 ARL - nie wymaxowalem jeszcze wiec zasysa. Niestety pierwsze 60k expa ten czolg to smietnik. Dopiero z silnikiem+najlepszym dzialem jest ok (ma najlepsze dzialo 6tego tieru w grze)
tier7 AMX45 - taki uposledzony tiger. Lepsza penetracja, bardziej papierowy (a niby sie nie dalo). Ale tiery 7me sa dosyc zbalansowane, wiec da sie tym grac
tier8+ (od AMX 50 100) przegiete
Ogolnie polecam drzewko light/med - swietna zabawa jesli tylko uda ci sie dojsc do tier5. Ale od razu mala uwaga - te czolgi maja dostac nerfa w nastepnym patchu.
http://wiki.worldoftanks.eu/Battle_Mechanics#Draw_Distance
Znalazlem. Czyli draw distance zalezny jest od mapy, max circa 800m
wentylacja gó... daje powywalalem ja z wiekszosci czolgow zostala tylko tam gdzie i tak nie ma nic ciekawszego 5% to nie oszukujmy sie ale tyle co nic strata slota wg mnie do amxa90 to w sumie tylko optyka jest chyba niekwestionowanym wyborem reszta to juz indywidualna egzotyka ja mam np kamo i oslone przeciwodlamkowa gld? jesli chodzi o +10% do szybkosci celowania to po co taki wynalazek do dziala ktore oddaje 10 strzalow na minute przy czasie celowania dwoch sekund a najczesciej i tak korzysta sie z trybu autocelowania zeby ogarnac szalona jazde (zreszta latwo sobie obliczyc 10% z 2 sekund ;)
a co do jagdpanthery podstawowy zasieg widzenia wynosi 400m co oznacza ze po dodaniu teleskopu bedzie maksymalny -500m- "nie daje za duzo"??
Camo jest dobre w AMX 13 90 jesli kampisz/scoutujesz. ja jezdze nim w kill mode wiec... po co mi ono? Jedyny modul ktory zwieksza moja skutecznosc w rozwalaniu innego sprzetu to venty.
Na JP koniecznie vent. Widocznosc 500m gowno daje jak jestes na szarym koncu. A jak jestes na froncie to jestes martwy bo jpantera jest zrobiona z papieru. Ty masz zadawac obrazenia a nie scoutowac tym czolgiem. Binokle nie zwiekszaja zadawanych obrazen, venty tak.
Zreszta latwo to porownac:
Jpantera:
moje DpB: 1346
twoje DpB: 1105
AMX 13 75:
moje DpB: 852
twoje DpB: 422
AXM 13 90 nie ma sensu porownywac, ale w pierwszej walce zaliczylem ponad 2k damage, teraz mam okolo 1480 DpB. Mozliwe, ze spadnie moze wzrosnie, kij wie. Za malo walk na razie aby oceniac.
Anyways my point: jak na czolg ktory sluzy do wbijania damage w przeciwnika to strasznie malo go wbijasz jagpantera. AMX 13 75 moze robic za scouta ale mimo wszystko ma bardzo dobra armate z szybkim reloadem wiec smialo moze flankowac wieksze czolgi i pomagac wygrac naszym grubasom. A dwukrotna roznica w DpB to... duzo - BARDZO duzo. Przy okazji, masz tragiczne survival ratio na AMX 13 75. Nie jezdzi sie nim jak T-50-2 bo jest zbyt malo zwrotny i dosyc latwo go rozwalic.
nie masz w garazu nawet jednego prawdziwego czolgu a co drugi post w tym watku jest twoj na zasadzie "uwagi od wszystkowiedzacego" nie ma sensu sobie dupy zawracac czytaniem twoich odpowiedzi
Nie musze miec "prawdziwego czolgu" zeby dobrze grac. Widac ty posiadajac same "prawdziwe czolgi" ssiesz pale grajac mniejszymi i rozwalasz gre innym. Typowy "dorobilem sie tier10, umiem grac". Nie, nie umiesz - co widac powyzej. Mozesz wyskoczyc z teamplayem, ale twoje staty na AMX 13 75 pokazuja, ze nawet jako scout ssiesz bo masz wiekszy loss ratio niz ja. Wiec?
Zreszta z tego co widze to nie tylko ssiesz na tych czolgach. KV - slabo (nie mam wogole modulow na swojej, ty zakladam ze masz wszystkie po 1200 walk). IS-3? 1144DpB? Czy to jeszcze moze nie jest "prawdziwy czolg"? Na tym "nieprawdziwym czolgu" mam 1867 DpB. Nie martw sie - jak dojde do "prawdziwych czolgow" (czyli 7.2) tez bede mial lepsze DpB.
To dobrze, moze inni nie beda musieli czytac twoich "bzdur". Juz wczesniej popisales sie wiedza o tym jak dziala GLD czy stabilizer.
Patrzenie na win ratio to jak patrzeć na czyjąś kamienice. Z zewnątrz może być brzydka jak psie gówno, a w środku śliczna.
Dlatego win ratio podalem jako ostatni przyklad, bo praktycznie nie ma znaczenia. Ale jesli nie zadajesz obrazen na czolgu ktory powinien je wbijac (AMX 13 75) to... co ty robisz wtedy w tej bitwie? Scoutujesz? jesli dobrze scoutujesz to win ratio tez powinno leciec do gory - nie leci. Wiec? Bycie free fragiem nie pomaga ani tobie ani teamowi.
Zróbcie sobie "Malinove" solo na amxach i po sprawię . Do 5 winów i będzie wiadomo kto jest od kogo lepszy.
Potwierdzam Siwobrody, to arty noob. ;]
Ale gorszy od niego jest Batman, wychodzący z plutonu i samej gry już po pierwszej bitwie, bo jego sraka praptaka zwana Jagdtiger dostała plombę od arty i drugą od wściekłego PzIII.
Grając z tymi dwoma w plutonie, wiedz że zawsze przegrasz. :D
BTW. proponuję im dawać codziennie zgłoszenie najlepiej za "insult and provocation", to może w końcu BANa na stałe dostaną i nie będą prawdziwym PRO psuć zabawy. =]
Do T30 został mi już tylko grind 2,5 mln kredytów.
Niewyspany dzisiaj już tak wkurwiłem się na ten paściarski czołg i bandy pojebańców z którymi musiałem się męczyć, że wymieniłem prawie 3k golda na brakującego expa i sram na T34.
Zastanawiam się po wuj mi nawet on premium, skoro będzie pewnie chujowszy jeszcze niż obecna jego forma. Oby tylko dało się na nim zarabiać jakieś sensowne kredyty. Skoro na obecnej wersji swobodnie można wyciągnąć i 50k na czysto, to może faktycznie zarobki będą w miarę podobne do tych na Lowe.
T34 az tak zly? To moze jednak lepiej aby czekal w garazu na zmiane w premium, przynajmniej nie bede musial sie meczyc z rozwijaniem modulow.
BTW jest "preview" KV4 (chyba od wczoraj). Stockowy gun to 107mm (:shocker:), najlepszy gun to ma byc 130mm howitzer. Czyli sredni derp pomiedzy 105mm a 150mm? Wiekszy rof? jakos sredniawo widze tego guna, chociaz niby maja poprawic damage z HE o 20%.
Przy okazji, przegladalem sprzet jakim jezdziles. Musisz sie pobawic frencz lightami. Nie ma zabawniejszych czolgow w tej grze IMO.
Heh, ja o 5 fpsach dzisiaj wbiłem + 15 k expa. Auto celownik i jechane na " Rambo". Nawet 1150 expa dostałem za jedną bitwę. W poniedziałek komputer do naprawy idzie.
Pytanko o ARLa:
mam na nim drugie dzialo 90mm (to ze 170 pena). Co nastepne? Najlepszy silnik (skok mocy ponad 30%) czy najlepsze dzialo 90mm? Bo prawde mowiac jezdzi mi sie nim tragicznie jak na razie.
http://world-of-tanks.eu/aktualnosci/-473--czolgowe-balwany-ze-wschodu/
Obczajcie to ;O
Naturalnej wielkości czołgi ze śniegu niszczą system.
@Tomcio:
Ale żeś focha strzelił. Bez jaj, dorośli ludzie się nie obrażają. Najwyżej są źli ; )
W sumie Asmo uargumentował swoją wypowiedź o wentylacji porównaniem statystyk (które mają sens), natomiast ty wrzuciłeś tylko kilka obraźliwych stwierdzeń. Wychodzi na to, że to Asmo ma większe prawo "olać ten wątek żeby nie psuć sobie nastroju".
Dla ciebie wyznacznikiem osiągnięć w grze są czołgi w garażu, dla innych statystyki wynikające z umiejętności, typu średnia obrażeń na bitwę.
Jednak jak inaczej chciałeś dyskutować o skuteczności wentylacji, bez porównania statystyk na danym czołgu? W wypowiedzi Asmo nie było złośliwości.
[93] Niesamowite ;o
[93]
IS-3 wymiata :D
Dla mnie faworyci to:
T95, AMX, Biały Typek, KW z lodowym ogniem :D
Pozostałe mają słabo odwzorowane proporcje. IS-3 jest mało szczegółowy.
MS-1 NAJLEPRZY!1
Zmieniłem zdanie o T32, każdy pocisk z Tiger II i IS-3 wchodzi w T32 a z T32 jedynie 50% w wyżej wymienione :(
We właz wieżyczki Tygrysa II każdy strzał wchodzi z T32. Trzeba dobrze celować i jest dobrze :)
A teraz ustaw sie za wrakiem/gorka. Tobie wchodzi 50% im moze 5%.
A powazniej - zalezy od dystansu. Na dlugi dystans w IS-3 niestety trzeba liczyc ze penetracja wejdzie, w tigera2 walisz w brzuch i wejdzie prawie zawsze. Na sredni dystans IS-3 powinien byc przebity prawie zawsze, KT tez (brzuch). Na krotkim dystansie (facehug): IS-3 przebijasz na wiezy (chociaz lepiej nie facehugowac go), KT przebijasz prawie wszedzie. Front wiezy, kopula dowodcy - obie do przebicia a KT nic nie moze ci zrobic (bedzie probowal w wiezyczke dowodcy ale wystarczy lekko krecic turretem i dupa).
Osobiscie po jezdzie KT, T32 i IS-3 najmniej lubie tego pierwszego. T32 plasuje sie posrodku (nadal drazni mnie jego sredniawe dzialo) a IS-3 plasuje sie w pozycji "zajebisty".
Szkoda że nie mam już T32, to bym pokazał jak idiotyczne jest twierdzenie "lepiej nie facehugować Is-3"...
Przecież to najlepsza metoda na rozjebanie w pył Iszaka bez straty ani jednego HP...
Hmmm ktos wczesniej twierdzil, ze IS-3 jest w stanie opuscic lufe na tyle, aby przypieprzyc w hulla. Jesli nie jest to mea culpa. Osobiscie jak jade IS-3 nie facehuguje amerykancow, az tak glupi nie jestem. Grajac T32 tez niezbyt czesto mialem okazje do hugowania ISow, preferowalem walke na srednim dystansie za wrakami/gorkami.
Niestety tez nie mam juz T32 aby to sprawdzic.
Ja czasem ISem-3 na przeładowanie przytulam się samym przodem do nieogarniętych, nawet w amerykańskich czołgach. By oddać strzał, odjeżdżam na metr, walę w hulla i znów się przytulam.
IS-3 jest na tyle niski, że mogą walić w samą wieżę, która bardzo dobrze odbija, czyli mogą mnie pocałować w dupę :D Właz na wieży jest bardzo malutki i ciężko w niego trafić.
Więc radzę uważać na ISa-3...
Natomiast jak się przytulałem samymi przodami do ISa-4 w T32, to zawsze wchodziło w jego przednią, górną płytę. Ona jest wtedy idealnie prostopadła do linii strzału. Co dziwne jak strzelałem w wizjer zdarzało mi się, że odbił.
Tutaj przykład, (5-6 strzałów w przód ISa-4) dwa strzały w wizjer zostały odbite, na zerowej odległości:
http://www.mediafire.com/?vid9xtmcc3szvip
Nie tyle w wizjer, co ten jego "ryngraf"/szkaplerz :D T32 nie jest w stanie opuścić na tyle działa, by strzelić ISowi-4 w tą szparkę wizjera. O ile dobrze kojarzę, ten "ryngraf" ma lepszy pancerz niż sama przednia płyta.
(Nawiasem mówiąc, to co się działo w tej bitwie było żenujące, zarówno z mojej strony jak i reszty drużyny. Zginąłem w głupi sposób, noobek ze mnie, pchałem się na sam środek. Potem jeszcze dawałem zabawne "rady franciszka gromady", a powinienem był już się zamknąć. Jednak widok T-34-85 walącego do T95 był zbyt irytujący, żebym potrafił się powstrzymać :D )
T32 ma problemy z penetracją Is-4 w H2H.
Z Is-3 nie ma żadnych problemów i nie wiem, jak trzeba być ułomnym, by twierdzić, że do wyboru ma się tylko wieżę.
W miejsce na screenie wchodzi każdy strzał z 105.
problem Isa polega na tym, że w H2H działo trafia tylko w wieże, bo nie jest w stanie trafić włązu na szczycie, a prostopadle trafia na górną pochyłą płytę front hull, gdzie bez golda zwyczajnie dinguje każdy strzał w H2H.
Jak kretyn w T32 pozwala oddalić się na odległość dogodnego strzału, to jest po prostu kretynem; ja na cos takiego nie pozwalam cały czas ściskając się z Iszakiem, bowiem dzięki systematycznej szarpaninie o nerwówkę u wroga najłatwiej.
Mery, obczaj jeszcze raz co napisałem ; )
"czasem ISem-3 na przeładowanie przytulam się samym przodem do nieogarniętych (...)"
Jak ktoś jest nieogarnięty, to na dystansie 50m widząc T32 ładuje HE i wali mu po wieży. Zdarzyło się to wam kiedyś? Mnie kiedyś tak obstukiwało KV-1S po 20HP :D
Stąd się zresztą biorą te wszystkie mity na temat magiczności ISów.
Choćby te dwa strzały z powtórki które odbił wizjer. Mógłbym wszędzie pisać, że IS odbija nawet wizjerem, co mijałoby się z prawdą, bo po prostu oddałem dwa nieuważne strzały, nie w szparę.
(Chociaż to jak odbija spaced armour ISa-3 ogarniam, natomiast nie mam wciąż pojęcia jak odbijają boki ISa-4.)
Podczas przytulania warto zwracać uwagę na to kiedy przeciwnik ładuje i kiedy odda strzał.
Gdy on ładuje, warto mu trochę popuścić i go postukać. Ja srałem w gacie na początku jak mi ktokolwiek tak robił. Takie uderzenia dla kogoś nieprzyzwyczajonego są bardzo rozpraszające, tym bardziej jak jeszcze ma włączone to gibanie się celownika w trybie snajperskim.
Wita was nowy czołgista! Przed chwilką zacząłem grać, mam za sobą kilka meczów, jak na razie popróbowałem tylko lekki czołg i działo samobieżne, i właśnie tym ostatnim grało mi się najlepiej. Myślę, że chciałbym zacząć przygodę właśnie od wskoczenia na wyższe tiery tymi maszynami, tylko tutaj pojawia się dylemat, w którą nację pójść? Wszystkie dyskusje jakie udało mi się wygoglować mówiły o najwyższych tierach, prosiłbym o opisanie za i przeciw patrząc na wszystkie maszyny w danej nacji.
T29 z 90mm to katastrofa. Pamiętam z bety że 105mm wymiata, ale droga do niego jest katastrofalna. Jak dla mnie 40k expa za działo (+19k za wieże i gąsienice) to duża kwota, ale zwykle zarabiam sporo expa więc powinno być szybko. Nie zmienia to faktu że męczę się z tym działem. Natomiast wczoraj doczłapałem się do wieży w AMX M4 (dostając dostęp do działa) i muszę powiedzieć że z najlepszym działem ten czołg jest świetny zwłaszcza gdy wylosuje go na górze listy.
[108] W co byś nie poszedł i tak będzie dobrze. Każda nacja ma wady i zalety :)
@Mada Fakir:
Ja gdybym teraz zaczynał od nowa, to wpierw zrobiłbym E-50, Pattona albo BatChata równolegle robiąc artę.
Meda - bo nimi najelastyczniej możesz dostosować się do losowej sytuacji w bitwie. Teoretycznie masz najwięcej możliwości. Powolnym ciężkim nie jesteś często w stanie zmienić flanki. Jedziesz w jedną stronę i albo ci wyjdzie albo kaplica.
Artę - bo wroga trzeba znać, nawet jeżeli nie lubisz nimi grać. Ruska arta 8mego tieru ma największą celność i mobilność, amerykańska ma najwięcej pierdolnięcia i splasha, niemiecka w niczym nie bryluje, wszystko jest pośrednie, ale jest bardzo wolna.
Zaczynajac od zera? Prawdopodobnie drzewko KV->IS3 (chociaz moze sprobowalbym rosyjskie medy) i francuskie lighty. Dojcze? Tylko TDki (Marder, Stug, Jagdpanther, jagdpanzer4 ssie), reszty palcem bym nie tknal. Ew moze ruszylbym amerykanskie heavy, jezdzilo sie nimi calkiem calkiem.
Najszybsza bitwa w moim życiu :D
Baza przejęta gdzieś w minute po rozpoczęciu bitwy, od razu połowa teamu pod flagę pojechała :D Wrogowie to samo, już było blisko remisu, ale dostali parę razy i wygraliśmy ;d
Tia i prawdopodobnie tez twoj najgorszy x2 win ever? 248 expa? ...
Dlatego nie lubie rushy - bo nic sie na nich nie dostaje.
Kharman--> bardzo konstruktywna wypowiedz, mnie by się nie chciało dodawać posta :)
Mada Fakir --> moim zdaniem powinieneś dojść do pzIV (Niemcy) i KW (Rosja), chyba najlepszy tier V w grze, mam oba od dawna jako maszynki do zarabiania. Co do arty i Td to się nie wypowiem bo za dużo nie grałem.
Obecnie mam M36 Sluggera i jak akurat zniszczą mi go, to się przełączam na M7 Priest i powiem szczerze, że Sluggerem gra mi się wyjątkowo dobrze, natomiast SPG jest tak tandetny, że szok. Na 10 strzałów w nieruchomy cel 7 bije po brzegach i nijak nie da się ustawić celownika (dla standardowego działa owszem bez problemu można wycelować, ale zasięg jest nawet nie na pół mapy). Już wiem dlaczego coraz mniej graczy używa tego badziewia. Pamiętam jeszcze ze wczesnej bety jak w jednej bitwie na 30 czołgów 16 to SPG, ale wtedy każdy strzał praktycznie to był trafiony, nie było problemu z zasięgiem, w sumie dobrze, że to zmienili. Zapomniałem dopisać, że wszystkie amerykańskie SPG niskiego poziomu są do bani, taka subiektywna ocena. Co do walki amerykańskimi TD to już co innego, co prawda o T18 i T82 w sumie nie ma co się rozpisywać, to T40 jak się wylosuje słabszych przeciwników, tzn. Tier II-V to można wymiatać. Gorzej trochę z Wolverinem, bo on najczęściej już walczy z wyższymi tieram, to powoduje lekką nieporadność w starciu z tankami tieru VII. Ostatnim moim nabytkiem tak jak pisałem na początku to Slugger, z działem podstawowym to grało się podobnie jak Wolverinem, tylko pancerz ma mocniejszy. Natomiast jak się ma już to najlepsze działo, to można śmiało iść w bój i liczyć na jakąś ciekawą zdobycz :)
T57 na najniższych tierach III-IV jest kozakiem. Jego opancerzony przód potrafi łatwo rykoszetować pociski ze sporej liczby chrabąszczy.
No a Priest, to już w ogóle demon wcielony ze swoim ROFem i ilością amunicji.
meryphillia, owszem w porównaniu z ruskimi SPG to amunicji mają dużo, ale celność to nie jest zaleta amerykańskich dział
Gasto --> oh noes... zmarnowałeś całą linijkę tekstu na bezcelowy komentarz, jak ty teraz spojrzysz w lustro?
Ale rozwinę, bo byc może nie jesteś dość lotny aby zrozumieć co zawarłem w tej krótkiej wypowiedzi. Uważam SPG za poroniony pomysł w tej grze, rozumiem że musieli coś dać dla point and click graczy, w końcu trzeba zrobić grę dla jak najszerszego targetu. Niemniej każdego SPG mam za irytującego psującego gameplay trolla, niezależnie po której stronie występuje.
Purchased:
'Marder II' purchased successfully. You have spent Credits: 26 050, gold: 300 .
Byłbym zapomniał skorzystać z promocji. ;]
Sirserl >>> Co po celności arty która i tak jednym pociskiem nie złoży czołgu?
Tym bardziej gdy Su-5 ma ROF chyba nawet większy od Prista, a zaledwie paręnaście pocisków na pokładzie.
Losowania MM ma nawet większe niż Priest, więc tym bardziej posysa...
Moim zdaniem Mada Fakirze dojdź do M41(5 tier u USA), Ma najniższy współczynnik zarobków z art, bo ma 0.97, a Su-8-1.0, a Hummel 1.08 ale ma duże dmg, celność najlepszą i najszybciej skupia. Fajnie mi się nią grało u kumpla . Po drodze masz : T57, którą świetnie się gra, M37 dobra, M7 Priest dobry ze względu na RoF i wyżej wymienione M41.
malyb89 - Na tym czołgu to normalka. PZ IV, który jest tier wyżej nie ma takich losowań.
Dobrze wiedzieć. Od razu jak uzbieram expa na wymarzoną IV to sprzedaje to i zostaje mi loltraktor i pz35t :)
Trzeba rozumieć swoja kategorię i role w bitwie.
Pz38 nA z powodu bycia lightem IV tieru jest traktowany jako scout. W takiej bitwie nie jesteś od zadawania damage'u. Ale za spotting dostajesz dużo kasy i expa. Jeśli ktoś z twojej drużyny robi na przeciwniku damage, którego to przeciwnika widzisz Ty, a oni tylko dzięki Tobie, to oni dostają połowę tego co robiliby sami, a drugą połowę dostajesz Ty.
Problem w tym, że mało kto potrafi tak grać scoutem. Na ogół widzi się kolesi, którzy na pełnym gazie wpadają w najgłupszy sposób do bazy wroga zanim nawet własna artyleria załaduje, zbierają trochę małych bonusów od first-time spotted i giną zanim ktokolwiek cokolwiek zrobi. A nie o to chodzi. No chyba, że próbuje się tylko kolekcjonować odznaki 'Scout'.
BTW. Pz38 nA jest od Nordafrika, nie? Nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia od Wargamingu, a opis wskazuje jakby na PzKpfw 38(t) Aufs. G pomijając zastosowanie 5cm L/60. Tylko, że nie udało mi się nigdzie przeczytać, aby jakieś Pz38 trafiły na front afrykański...
tak też myslałem, że ze względu na predkość, szybki obrót wieży i niski profil moge byc scoutem wśród molochów. Takei samo zapytanie dałem w czasie i koleś teżwłaśnie odpisał że jestem scoutem. Widać, że trzeba samemu dowiadywać się jakie były dane mszyny w realu. :)
To jak czolgi dzialaja w WOT ma niewiele wspolnego z tym jak dzialaly w realu (chociazby dystans na jakim toczy sie walka w WOT - prawie jak wielkosc mojego ogrodka :)
Asmo ma rację -- nie sugeruj się rzeczywistymi właściwościami czołgów. Mapy są za małe, wypatrywanie celów (dla stacjonarnego czołgu z dowódcą we włazie) dużo za niskie. Proporcje masa/moc zaburzone. Tylko nieliczne właściwości są zachowane, a i tak jeździmy "złymi" wersjami. Najczęściej takimi, jakie technicznie nie dały się zastosować w rzeczywistych konstrukcjach.
Kilka przykładów: T-34/85 nie nadawał się dla armaty 100mm D-10T (za mały pierścień wieży), PzKpfw IV nie dałby rady jeździć z wieżą typu Schmallturm ze względu na jej wagę, a ponadto była ona zdecydowanie za mała na tzw. długą 75-kę (7,5cm KwK 42 L/71, tą którą woził na sobie Panther). Z kolei growa armata Panther 7,5 L/100 w ogóle jest nierealne -- zbyt trudna produkcja, zbyt szybko się niszczy przy tej proporcji kalibru do długości, brak przeciwwagi bardzo by obciążał pierścień wieży od jednej strony. Itd.
Gdyby gra była o historycznych warunkach bitwy pancernej, to już wymianę ognia na 300m należałoby uznać za bliski dystans (a tutaj my dopiero wypatrujemy przeciwnika), jedna penetracja już z długiej 75 skutkowałaby najczęściej śmiercią kilku załogantów i wyłączałaby czołg z walki. Taka penetracja z 122mm D-2-5T ISa-2 rozgniatałaby czołg na miazgę.
Poza tym, taka walka byłaby dość nudna. Ostatnio przeczytałem wspomnienia rosyjskiego kapitana, którego braterska kompania ISów-2 (7 sztuk obecnych w walce) została cała wybita przez jednego Panther z dystansu 600-700m. Major kazał im atakować przez otwarte pole w stronę lasu i cegielni na wzgórzu. Wyjechali, grunt był bardzo rozmokły, więc musieli jechać wolno. Panther ich wybił co do sztuki, a oni nawet nie zauważyli skąd strzelał. Rzecz wydarzyła się w III.1945 na wschodnich przedmieściach Gdyni.
spodziewam sie, że jest tu dużo naciągnięć, niedociągnieć itd w końcu to tylko gra :)
jiser -> nie mam pojęcia o czym piszesz, ale przyznaje Ci rację:)
Widze, że przywiązujecie wagę do różnych konfiguracji maszyn, które testujecie na róxne sposoby. :) Ja tam gram dla funu. :) Często zdarzą się sromotne klęski np. 15-3, ale i jak drużyna zgrana to są podobne rezultaty :)
Nie tam konfiguracji. Gra prawie nie pozwala na alternatywy. A zorientujesz się i zapamiętasz OCB jak dojdziesz do odpowiednich etapów. Na przykład gdy będziesz się męczył na VK3001 Porsche bez 8,8cm :)
Też używam OCB :)
Mówisz, żę będzie to pamiętny etap :) niech zgadne- inne lufy ssą?
Jak w [132] niestety alternatyw zbyt duzo nie ma. Zazwyczaj im drozsze w expie/kasie tym lepsze (jest kilka malych wyjatkow jak np. dluga 88mm zamiast krotkiej 105mm na niemcach, ale to rzadkosc). Troszke lepiej jest z dodatkowymi modulami, chociaz w wiekszosci wypadkow i tak dominuje ten jeden najlepszy zestaw.
A do tego co i jak jezdze? Zalezy od dnia. Czasami derpie bo mam gdzies wynik, zazwyczaj jednak preferuje szybka i czysta wygrana bo robie 1st winy ("gwiazdki" czyli x2 expa za bitwe 1x dziennie).
[133]
Najlepszym slowem byloby "niewystarczajace". Inne dziala maja za mala penetracje/obrazenia jak na 6 tier, mimo ze np. na tierze 5 sa bardzo dobre.
Pojawia się jeszcze alternatywa 107mm vs 122mm w KW-3, haubica 152mm vs armata 107mm w KW-2. Czasem niektórzy u Niemców woleli "wędki" tj. armaty L/100, ale chyba i to już przeszło. Z rzadka alternatywą jest wybór działa słabszego, ale o tańszej amunicji tam, gdzie amunicja może przeważać nad kosztem napraw dla non-premium (np. amerykańskie 90mm vs 120mm), a graczowi ciężko utrzymać.
A tak apropos VK3001P, to jest to dobry uniwersalny czołg, ale ludzie na niego klną, bo ma tak długą ścieżkę rozwoju zanim zrobi się wymaksowany.
W VK3001P najbardziej bolaly mnie dwie rzeczy: zanim go wymaxujesz jest po prostu tragiczny (wolny, slaba armata, wolno sie obraca - po prostu wszystko w nim ssie) oraz ma kijowy gun depresion (a to niestety nawet po wymaksowaniu sie nie poprawia).
AMX 12t serio mial tak kijowy gun depression? Dawno nim nie jezdzilem wiec nie pamietam :P Na szczescie dalsze AMXy maja bardzo ladny depression, elevation/ascension nadal ssie :)
Na tym polega pic tego czołgu, że walczy tylko w poziomie. Jak chce walczyć na różnych poziomach (jak na przykład na El Halluf), to musi sobie znaleźć krzywiznę stoku taką, aby podjazdem/zjazdem regulować wznios lufy :D
Można przebić z przodu Ferdynanda ze 105mm (T32) ?
Próbowałem tyle razy, że jak teraz widzę Ferdka zwróconego przodem do mnie to robię w tył zwrot :/
Learn2weakspots :)
Jesli jestes masochista mozesz przebic go wszedzie, ale szansa jest dosyc niewielka. Ale jesli walisz w weakspoty? Easy mode:
- podbrzusze - wchodzi nawet ze 130 penetracji
- skosne fragmenty na srodkowej plycie (patrz obrazek)
Na duze dystanse ciezko, ale na sredni/krotki dystans Ferdka mozna otworzyc bez wiekszego problemu. Po prostu warto pamietac ze ferdek to mega-buda na podwoziu TigerP. Tam gdzie uszkodzisz TigerP tam uszkodzisz ferdka.
Podobnie jest z Jagdtigerem - wydaje sie odpornym klocem ale faktycznie jest dosyc miekki. Brzuch (weakspot) i upper glacis sa jak u Tiger2. Do tego (z tego co sie orientuje, dawno nie strzelalem tam) w przeciwienstwie do T2 u JT gniazdo karabinu maszynowego tez jest weakspotem.
Ale miałem pościg na Malinówce :D
Przykampiłem troche na górnym prawym rogu mapy (mieliśmy I). ZA chwikle pacze, a tu przeciwnika popierdziela co nie miara. Przyjrzałem się nazwie- pz38nA. Jako, że jedyny z drużyny miałem ten sam czołg tylko ja mogłem do dogonić lub poprostu zostawić go kompanom na bazie. Tak więc ruszyłem w pościg. Obrót trochę trwał to zdążył mi kawałek odjechać. Rozpędzając się oddałem strzał- celny w kufer. Nabieram prędkośći- koleś zagina czasoprzestrzeń. Oddaje on strzał niecelny. W międzyczasie oddałem dwa strzały w ziemię, on tylko jeden i niecelny. W końcu następne trafienie w tyłek. Odbił w las, rozpędzeni mijamy dosłownie pod lufą kolegi. Dogoniłem go tak, że już byłem na połowie długości jego czołgu. Tworząc tunel czasoprzestrzenny w kierunku mojej bazy gdzie stała arty z Hetzerem, zdecydowałem się oddać srztał, w końcu nikt nie będzie go zabierał! Naciskam spust i KABOOM! Poległ w bohaterskiej walce :)
Niebieski to ja, czerwony, on, zieloni kompani, a żółte to trafienia :)
Ok, zauwazylem ze 1st winy sa x5 dzisiaj. Ile to ma trwac i czy sa jeszcze jakies bonusy z tym zwiazane? Nie moge znalesc info na stronie WOTa.
Mam pytanie, możecie mi powiedzieć jakim cudem mnożnik pierwszej zwycięskiej bitwy miałem x5, a w tym tygodniu gram codziennie (i codziennie wygrywam przynajmniej 1 bitwę:))?
ARECZKI, ciekawie to wygląda.
Dodatkowo zauważyłem, że moja załoga ma +10% w treningu, co się dzisiaj dzieje z tą grą :)
x5 expa to za pierwszy wygrany mecz w dniu. Każdy czołg z osobna liczony. Jeśli masz dużo czołgów to masz 24 h od dzisiaj od 6:30 na zdobycie dla każdego czołgu tego bonusa. Z okazji 200.00 fanów na bookfejsie. Dodatkowe perki do załogi to z dzisiejszej małej aktualizacji. :)
Te perki mają niby byćz następną duża aktualizacją. Może to jakiś prewiev :) Szczerze, to załogi nie sprawdzam często więc nie wiem :)
Zzzzz czyli czeka mnie nieprzespana noc bo trzeba te x5 wykorzystac :(
Kto tłumaczy te newsy na głównej WoTa? Przecież to jest trochę żenujące.
"Szkolenie tych umiejętności odbywać się będzie poprzez nowy interfejs, który pozwoli kolejkować szkolone umiejętności. W efekcie nowa umiejętność zacznie się szkolić natychmiast, gdy obecna osiągnie 100%, bez ryzyka na utratę doświadczenia."
Czyli od teraz nie będzie możliwości chomikowania doświadczenia?
Łowca => ty myślisz o chomikowaniu free ekspa? bo free eksp będzie dalej, tu chodzi o załogę. Oni jak się będą szkolić w tych nowych umiejętnościach jak któraś dojedzie do 100% to zacznie się szkolić następna
Nie free expa a expa na zalodze. Nie kazdy wybiera dodatkowego skilla jak tylko ma mozliwosc. Moja zaloga np. ma jakies 150% skilla (100% oraz PLUS) - jest to dlatego, ze jak przerzuce ja na nastepny czolg i przeszkole za creditsy (90%) to zostanie jej ze 130-140% skilla = nadal bedzie na 100% od startu.
Przez te bezsenne noce kodzenia i zdawanie egzaminów po tych nocach nie mam czasu na pałowanie WoTa i się marnuje premka :S
@Milka:
Nie no bez jaj :D Mam na myśli oczywiście to o czym napisał Asmo.
edit:
Ah, wyczaiłem ostatnio, jak podnieść trochę DpB. Zauważyłem, że nigdy nie strzelam na ślepo :D W sumie nie wiem dlaczego, nigdy nie oddaję strzału gdy cel zniknie (tzn przestanie być podświetlony), a przecież jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że jest tam jeszcze przez sekundę dwie, więc jeden strzał na ślepo, w miejsce w którym zrobił się niewidzialny, bardzo się opłaca ; )
Your application will be processed shortly. If successful, you will receive an email with an invitation to become a test pilot for World of Warplanes.
Chyba w ciemnej dupie...
Dzięki za posta mery. Ostatnio zapomniałem zaglądać na stronę WoW.
Your application will be processed shortly. If successful, you will receive an email with an invitation to become a test pilot for World of Warplanes.
:)
Też się zapisałem:)
Your application will be processed shortly. If successful, you will receive an email with an invitation to become a test pilot for World of Warplanes.
Słyszałeś Mery, że IŁy były najlepszymi samolotami 2 WŚ? :D
Szczególnie dla tylnego strzelca. Ten ani w powietrzu, ani przy lądowaniu, ani w koszarach nie miał wesoło.
IŁy 2 to genialna konstrukcja. Tłuczono ich dziesiątki tysięcy a mimo to w jednostkach w gotowości było ich cały czas niezbyt wiele. Ale tak z drugiej strony - dziesięć powrotów z misji bojowych i automatycznie Bohater Związku Radzieckiego! To dopiero coś! Prawdziwe maszyny bohaterów!
.... biedne chłopaki :(
No wiadomka, były to podstawowe konie robocze wsparcia u sowietów.
Maszyny siermiężne, ale i dość dobre do przeznaczonych celów, choć na pewno nie "najlepsze" jeśli chodzi o ten okres.
Zresztą odpowiedź na to pytanie, co najlepsze, pokrywa się z odpowiedzią na pytanie z zapisu na bete.
Było zbyt dużo ważnych konstrukcji, by określić tę najlepszą.
Po prostu.
Podobnie zresztą, jak z czołgami.
Ten quiz to opcjonalny jest? Chyba nie, bo w końcu będzie losowanie i osoby z najlepszym wynikiem dostaną się do bety ;p
Ciekawych rzeczy mozna sie dowiedzieć dzięki takim quizom :D
Your application will be processed shortly. If successful, you will receive an email with an invitation to become a test pilot for World of Warplanes.
Każdy kraj miał wypadki przy pracy. P-38 Lightning, którym bardzo chciałbym sobie polatać, do wersji J był pułapką na zielonych pilotów. Przy tak dużych prędkościach jakie mógł osiągać, w Boom&Zoom blokowały się stery wysokości. Nie ma to jak niekontrolowane zbliżanie się w stronę ziemi z prędkością powyżej 750 km/h przy rosnących wibracjach maszyny. Miodzio :)
Wspominki. Ktoś jeszcze pamięta "Come with me"? 2006 rok, wyjście Pacific Fighters. Pamiętam jak zbierałem szczękę ze ściany ze względu na grafikę gry (której nie mógł uciągnąć mój komputer) i jakość machinimy. Dotąd mam ciary, mimo że oglądałem ten film setki razy :) Szkoda, że jakość poniższego gorsza niż na kopii, którą gdzieś mam na płytach.
http://www.youtube.com/watch?v=jouS1SlDsHk
Konkurs dla tych, którzy nie latali w PF. Co to za samoloty? ;>
Ok, w koncu wygrindowalem najlepsze dzialo na ARLu... i niestety nadal czolg ssie :( Czas na silnik. Pewnie bede musial tez wrzucic na niego jakies moduly (GLD + rammer), inaczej cienko to widze. Na szczescie wystarczy jeden rajd AMX 13 90 aby poprawic sobie humor :)
No i jak pięknie exp x5 od jutra do poniedziałku;
http://worldoftanks.eu/news/1372-4th-february-special-pl/
Jak ktos moze to to niech wrzuci link gdzie się zapisać do World of Warplanes.
WTF? Dlaczego wczoraj był exp x5, dzisiaj jest normalnie x2, a jutro ma być znowu x5??
Widziałem, że w Q&A ktoś się żalił Overlordowi, że RU ma 5x prawie przez tydzień, a EU tylko jeden dzień...
Może to dlatego ;D
Purchased:
'T30' purchased successfully. You have spent Credits: 6,220,000.
Gratulacje Mery : )
Komuś udało się uruchomić moda XVM (http://code.google.com/p/wot-xvm/) pokazującego procent zwycięstw gracza na OTM nad jego czołgiem?
Użeram się z tym dziadostwem na Win 7 i za cholerę nie chce ruszyć...
edit:
Ok, widzę, że coś tam przeoczyłem w configu OTM :S
Uruchomiłem tego moda, dodanie win ratio do OTM kolejny raz zmienia perspektywę...
Od razu wiadomo, czy można liczyć na ludzi którzy jadą obok ciebie.
Mogę pomóc, jeżeli ktoś też chce to zainstalować, trzeba się trochę namęczyć z ustawianiem tych plików ręcznie w edytorze tekstowym, mogę wysłać swoje ustawienia.
(Tylko znów nie ma gwarancji, czy ten ruski programik nie kradnie haseł.)
Ale dzisiaj dostaję po dupie. Próbuję jeździć PzIV i Panterą (z działkiem 75mm XD) i wciąż dostaję baty jak skończony lamer :S
Wyszedłem z wprawy przez ten tydzień niegrania (hah, tak jakbym kiedykolwiek miał jakąś wprawę :D) + nie mam zielonego pojęcia jak jeździć tym złomem.
Zarowno PZ4 jak i Pantera to snajperzy i nie probuj jezdzic nimi inaczej - sa zbyt wolne i klocowate aby krecic nimi kolka jak innymi medami. Tak samo jak widzisz med rusha - mozesz dolaczyc sie do niego, ale w momencie gdy dochodzi do walki nie mozesz byc w innymi na krotkim dystansie tylko wspomagac ogniem z daleka.
@Łowca Czarownic żeby działało na EU trzeba podmienić tylko plik WotStatisticsServer.php na ten przerobiony przez Sniba? napisz coś więcej jak zrobić żeby działało.
@Cappo:
Autor właśnie (pół godziny temu) wrzucił nową wersję moda, jeszcze nie sprawdziłem co się zmieniło, za chwilkę ją ogarnę, to ci odpiszę.
Zostałem wyeliminowany z grindu do T34 przez własną kartę graficzną. Kondensatory wybuchły :P Mam szczęście, że nie spalił mi się po drodze ram, płyta główna itd. Pozdrawiam. Ja odpadam z gry.
Siemka, mam dwa pytanka w związku że zaczynam grac w WoT'a. Jakie są słabe i mocne punkty danych narodowości? I jakie dalibyście mi rady na początek?
@Cappo:
Instalowanie tego nowego moda ze statystykami.
0) Ściągasz i instalujesz Dokana: http://dokan-dev.net/wp-content/uploads/DokanInstall_0.6.0.exe
Dokan może nie działać ci poprawnie. Ja na Win 7 musiałem przenieść folder WoTa bezpośrednio na dysk systemowy C, żeby cokolwiek ruszyło.
Jeżeli nie chce ci się samemu męczyć:
Wypakuj wpierw jego paczkę (całą), a potem nadpisując wrzuć moje configi. Każdą paczkę po prostu rozpakowujesz (w całości, część plików ma trafić do res/gui/flash) do głównego katalogu WoTa, nadpisując wszystkie pliki.
Mod: http://code.google.com/p/wot-xvm/downloads/detail?name=xvm-1.5.zip&can=2&q=
Moje gotowe configi:
- Tylko win ratio: http://www.mediafire.com/?cllfk92idyhovfx
- Wszystkie statystyki (kB, efektywność, win ratio): http://www.mediafire.com/?0i708pc7a7yeijj
Odpalasz WoTa przez uruchomienie wot-xvm-proxy.exe jako administrator.
Uwagi:
- Przetestowałem oba zestawy ustawień przed ich wrzuceniem, więc sama ich zawartość jest na bank poprawna. Jeżeli coś nie działa, to szukać innej przyczyny.
- Autor ma nierówno pod kopułą, wypuszcza moda, który domyślnie w configach jest wyłączony w 10 różnych miejscach.
- Ten koleś zrobił tysiąc różnych kolorów. Ja nie jestem zainteresowany różnymi odcieniami lamerstwa, więc zrobiłem tylko 4 kolory (<50% czerwony, 50-55% żółty, 55-60% zielony, >60% fioletowy).
- Poza win ratio, mod domyślnie wyświetla również ilość bitew i ten współczynnik efektywności gracza. Dla mnie to wszystko jest sranie w banie, oczopląsu można dostać. Wyłączyłem wszystko poza win ratio.
- Żeby dodatkowo skomplikować sprawę i sprawić, by ten mod był nieintuicyjny, autor domyślnie win ratio nad OTM oraz nick gracza koloruje w zależności od współczynnika efektywności o_O Widać to po linijce <infoText x="0" y="-50" color="‹‹c:eff››" alpha="75" visible="false" format="‹‹rating››" bold="true"/>.
color="‹‹c:eff››", czyli bierze kolor na podstawie współczynnika efektywności, natomiast format="‹‹rating››", czyli koloruje nim win ratio, a nie ten współczynnik, paranoja.
W moich configach wszystko jest kolorowane normalnie. Kolor win ratio zależy od win ratio, kolor efektywności od efektywności, kolor nicka gracza od win ratio.
- Test na to czy działa Dokan:
Otworzyć wiersz poleceń, tzn: wcisnąć Win+R, wpisać cmd, enter.
Przejść do katalogu w którym zainstalowany jest Dokan: cd "C:\Program Files\Dokan\DokanLibrary\sample\mirror"
Spróbować zrobić obraz dysku C: mirror.exe /r c: /l q:
Jeżeli Dokan działa, to pojawi się dysk z literą Q, obraz C.
- Jeżeli chcesz coś sam zmieniać, gdy już uruchomisz ten mod, to radzę zmieniać po jednej rzeczy i testować. Zmienisz kilka rzeczy naraz, nie zadziała i się zgubisz.
Jeżeli chcesz się sam męczyć:
1) Ściągasz moda: http://code.google.com/p/wot-xvm/downloads/detail?name=xvm-1.5.zip&can=2&q=
2) Wypakowujesz całą zawartość paczki do głównego katalogu WoTa, zachowując strukturę katalogów i nadpisując stare pliki.
Żeby uruchomić moda, musisz ustawić właściwe parametry w jego plikach konfiguracyjnych. Musisz używać edytora, który nie wycina BOMa (znak końca pliku kodownego w UTF, zwykły Notatnik albo Notepad++ może być).
1) W pliku wot-xvm-proxy.exe.config (główny katalog) zmieniasz linijkę...
<string>aHR0cDovL3Byb3h5LmJ1bHljaGV2Lm5ldC9ydS8/JTE=</string>
na...
<string>aHR0cDovL3dvdC1yYXRpbmdzLmFwcHNwb3QuY29tL3JhdGluZ3MvMi8yLyUx</string>
2) W pliku XVM.xvmconf (res/gui/flash), w sekcji "rating" zmieniasz...
"showPlayersStatistics": "false",
na...
"showPlayersStatistics": "true",
(Na końcu tej linijki ma być przecinek!)
3) W pliku OTMData.xml (res/gui/flash) zmieniasz:
Sekcja <rating>:
<showPlayersStatistics>false</showPlayersStatistics>
na...
<showPlayersStatistics>true</showPlayersStatistics>
Sekcja <behavior>, w podsekcjach <alive>:
W linijkach typu: <infoText x="0" y="-50" color="‹‹c:eff››" alpha="75" visible="false" format="‹‹rating››" bold="true"/>
Zmieniasz visible="false" na visible="true", musisz to zrobić zarówno dla <friend> jak i <enemy>.
@Cyber Rekin:
Każdy musi mieć tak czy siak KW. To jest ikona tej gry : )
Ruskie HT: Niecelne działa z dużym pierdolnięciem.
Niemieckie HT: Celne działa, z mniejszymi obrażeniami od ruskich.
USA HT: Czołgi do grania w pozycji, w której masz wystawioną znad górki tylko wieżę lub do przytulania się do innych czołgów.
Ruskie MT: Do kręcenia kółek dookoła HT. T-54 jako jedyny MT nadaje się do CW w roli scouta, chociaż co ja tam wiem.
Niemieckie MT: Do snajpienia na randomach.
Patton: Nie wiem, chyba do osiągnięcia szczytu rankingu statystyk na randomie ;D
Arylerie: Zależnie od tieru, różne nacje mają różne zalety i wady.
Francuskie czołgi: Nie wiem, nie zrobiłem jeszcze ani jednego.
Rady:
- Kup miesiąc premki i zrób jakiegoś tier 8 HT. ISa-3, KT lub T32 albo AMXa 13 90 / Lorraine'a...
- Równolegle rób jakąś artę. Musisz znać mapy z perspektywy arty, wiedzieć, gdzie możesz się przed nią schować, a gdzie jesteś wystawiony na jej ostrzał.
- Znajdź sobie znajomych do grania z komunikacją głosową, grając samemu można się bardzo sfrustrować.
Francuskie czolgi (srednie/wysokie tiery): wyskocz zza rogu, wywal 6 kulek w czasie gdy przeciwnik wystrzeli jedna, schowaj sie i czekaj 30-60 sekund na przeladowanie. Do tego sa bardzo szybkie i zbudowane z waty (doslownie)
Mam pytanie odnośnie wprowadzenia nowych umiejętności załogi. Moi załoganci właśnie skończyli szkolenie dodatkowej umiejętności i wypadało by dodać 2 chociaż maja już trochę zachomikowanego expa. Wiem że będzie możliwy reset umiejętności tych które będą wyszkolone na 100%, i tu pojawia się moje pytanie te zaczęte które nie będą miały 100% też będę mógł zresetować? Bo nie wiem czy opłaca mi się dodawać 2 umiejętność teraz czy na razie chomikować expa.
I takie 2 pytanko jeżeli mam zachomikowanego expa to w razie przeszkolenia załoganta ten exp przechodzi na umiejętności. Ale podczas przeszkalania w okienku tego nie widać, bo mam załogantów o których wiem ze jeden z nich na pewno ma więcej nazbieranego expa i przy przeszkalaniu ich we wszystkich przypadkach pokazuje ze będą mieli po 80 %, chociaż w rzeczywistości ten pierwszy powinien mieć więcej, bo ma więcej zatrzymanego doświadczenia? Tego po prostu z tego poziomu nie widać a w rzeczywistości np zamiast tych 80 będę miał więcej?
Ja dziś zupełnie nie ogarniam, nie jestem nawet w stanie porządnych gwiazdek zrobić :S
Ogólnie rzecz biorąc, to, że pchałeś się tam sam, to był błąd. Dużo fuksa miałeś Mery ;D Zazwyczaj takie szarże "one man army" kończą się źle. Jeszcze ten Wolverine, który przyjechał tam, żeby ci zablokować możliwość ucieczki przed lufą KW...
Jeżeli wszyscy kampią, to trzeba się trzymać blisko nich. Nie miałeś żadnej gwarancji, że na ich górce nie stały dwa KW.
Ja zwykle pierwsze kilka bitew gram w ten właśnie sposób :D Pcham się sam w miejsca z góry przegrane, poirytowany tym co robi reszta drużyny.
+ Gdybyś ich nie obrażał, to sami by zostawili dla ciebie te fragi ; ) Tzn. słaliby ci pochwały, tak to byli wszyscy wkurwieni na ciebie :D
WTF?!
Q: It about time they did something with matchmaker. We just have to wait till 7.2. Who knows how long that will be?
A: Actually it will be released separately from 7.2 and most likely before the 7.2 release
OL pisał, że żadnych poprawek do obecnego MM już nie będą wypuszczać, bo robią nowy MM.
Jestem zdziwiony po prostu, że chcą ten nowy MM wcisnąć przed 7.2.
Mam nadzieje, ze dziala:
http://www1.zippyshare.com/v/15514360/file.html
Hot AMX 13 90 on everyone XXX action! Taka przykladowa w miare dobra bitwa AMXem.
Victory!
Battle: Prokhorovka 25 lutego 2012 13:59:20
Vehicle: AMX 13 90
Experience received: 6 000 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 28 846
Battle Achievements: Sniper
Przy okazji: myslalem, ze gorka stracona, gdyz jesli przeciwnik mialby troche oleju w cebanie to wepchalby sie tam medami + frenczami. Nie mial oleju.
Łowca Czarownic >>> Czasami trzeba stawiać wszystko na jedną kartę, gdy ma się dosyć tych pojebańców. ;P
I tak była to mniej fuksiarska bitwa niż ta wcześniejsza co wrzucałem w [183]. Obejrzyj sobie tamtą i zobacz jakiego tam miałem farta. ;D
Na razie kończę z wotem do czasu 7.2, no chyba że jakieś fajne promocję z okazji speciali marcowych się pojawią.
grind amerykańców wyczerpał jak na razie moją ochotę na dalszy grind i męczarnie z tabunami debili.
@Mery:
Widziałem, jeden hołples za drugim ;D Ten ISek to był artysta ; )
@Asmo:
AMXy zmieniły sposób rozgrywki, teraz tym bardziej nie da się robić jakichkolwiek samotnych wypadów.
Chociaż masy już zaczynają jeździć wysokimi francuskimi, tak jak ten twój Lolrain i robią nimi dziwne rzeczy. Jeszcze kilka tygodni temu, francuski 8 tier w przeciwnej drużynie to były gwarantowane problemy, bo mieli je w większości tylko ludzie tacy jak Cappo ; )
Yup. Niestety coraz wiecej debili zaczyna nimi jezdzic nie majac zadnego pojecia o tym, co dany czolg moze osiagnac. I wyskakuje ci taki lorraine solo na 5ciu i tym podobne jazdy. Na szczescie jakiegos tam "skilla" jeszcze mam i nie raz juz wygralem bitwe poprzez dobry rajd na dupe wroga i odstrzal arty/rannych tierow8-9.
Chyba o to chodziło z tym PzIV ; )
Victory!
Battle: Redshire 25 lutego 2012 16:48:49
Vehicle: PzKpfw IV
Experience received: 6 260 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 34 282
Battle Achievements: Confederate
Powtórka: http://www.mediafire.com/?gz27gb661k71x3k
Jednak nie na każdej mapie są tak dogodne miejsca do snajpienia...
W mieście jest znacznie mniej okazji do takiego stylu gry.
Zresztą pieprzyć to gówno, nie ma co się nad tym rozwodzić, po tej bitwie zrobił się elite, zrobię nim jeszcze te dwa DD x5, żeby wpadło trochę doświadczenia załodze i niech się idzie kochać ten złom ; )
Ostatnio nie przepadam za czołgami, którymi nie mam wiele do powiedzenia w bitwie.
Ja ogolnie z "fana" niemieckiego sprzetu powoli przestawiam sie na hejtowanie go. Niby sprzet jest solidny, dobry all round ale... no wlasnie. Nie jest NAJ w jakiejs konkretnej dziedzinie. Ani nie ma najmocniejszego pieprzniecia, ani nie jest najlepszym do brawlu, do wystawiania łba zza gorek, ani do rushy. Jedyne w czym niemcy moga byc "naj" to snajpienie, tyle ze w WOT snajpienie jest niewiele warte. Na maksymalny zasieg widzenia celnosc i tak jest z dupy wiec nie ma wiekszego znaczenia czy snajpie z dlugiej 105mm na KT czy z BL-9 na IS-3 - i tak nie wybieram fragmentu w ktory celuje a raczej modle sie zeby wogole traic w sylwetke przeciwnika zamiast obok niego. To tego jest to sprzet BARDZO zalezny od naszego teamu. Hell, nawet jak jestesmy na topi duzo zalezy od pomocy naszych plewiaczy. Oczywiscie zdazaja sie bitwy, gdzie mozna samemu wygrac calosc ale jest to rzadkoscia w porownaniu do takiego T32 czy IS-3, gdzie nieraz juz praktycznie solowalem caly team wroga.
Uff, jednak coś mi potrafi czasem wyjść ;D
Victory!
Battle: Cliff 25 lutego 2012 17:36:05
Vehicle: PzKpfw VIB Tiger II
Experience received: 9 635 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 69 145
Battle Achievements: Confederate
Kocham typki brane na jeden strzał : )
Asmo, to zależy od czołgu. KT lubię, chociaż średnio nim gram. Natomiast mam respekt do Ferdiego i E-75.
T32 też nie posnajpisz, jego działo na długim dystansie zachowuje się bardzo randomowo, natomiast jest dosyć przewidywalne na średnim.
Nie mogę jeszcze założyć 88ki na Panterce, bo nie mam gąsek. Mam za to silniki. I wcale to nie jest szybki med. Wolna krowa. Granie działkiem 75mm z PzIV jest trochę komediowe...
KT nie lubie. Czolg z dupy z rola taka jak pantera czyli snajpienie. Z bliska IS-3 czy T32 z dupy zrobi ci jesien sredniowiecza, n a srednim dystansie wszystkie 3 sa podobne. Dopiero na maksymalnym dystansie KT ma ciut przewagi i tyle. Tylko jak czesto w WOT snajpi sie na maksie a jak czesto walczy na srednim/krotkim?
E-75 to inna bajka bo ma front armor z kosmosu bez weak spotow i mozna tym smialo wyjechac na kazdego tier7 w dol i zignorowac go. Zreszta nawet polowa tier8 nie jest w stanie go zadrasnac (poza IS-3, KT z najlepszymi dzialami i chyba Lorraine z najwieksza fajfura) nie liczac jakiegos lucky shota w brzuch.
Ferdi to dla mnie smieszny czolg. Jesli wyskoczysz z nim na solo tierem 8mym (is-3/KT) i zdazysz oddac pierwszy strzal - wygrasz. Ale nie umniejsza mu tego, ze jego armata BOLI. Chociaz ilosc weakspotow na froncie jest po prostu smutna.
Co do pantery pisalem wyzej, ze jest to kloc. Szybkosc ma w miare (tzn: jest szybsza od innych niemaszkow i tyle), P2 dopiero jest juz bardzo szybka. Jednak duza sylwetka + papierowy armor = latwo sie w niego bije. Aha - zamierzasz grac z 88mm czy dluga 75?
EDIT:
czy A-20 jest tak kijowe jak mi sie wydaje? Ni to skreca ni to zadaje obrazenia, pozostaje 3x R i za ojczyzne :X
Niedługo kupię pzIV, no dobra, ale co potem? W którą stronę iść? dalej w dół do Myszy czy może odbić w lewo i na E-100? Nie ukrywam, żę gram bez premium przez co kasa idzie jak krew z nosa, i nie będzie mnie stać na kupowanie co po chwile różnych maszyn :)
btw. można jakoś odtworzyć replaye?
Jesli chcesz grac niemcami bez premki to:
- VK3600h
- VK3001h
Oba czolgi swietne, oba zarabiaja na siebie. Ten pierwszy ma duzy armor ale jest klocowaty, ten drugi nie ma armora ale jest bardzo szybki i zwrotny.
- Tiger
- TigerP
Dobre heviacze, TigerP ogolnie jest lepszy i latwiejszy do ogrania (wybacza wiecej bledow), ale obydwa sa ok.
Warto tez zainteresowac sie tank destroyerami: Marder, Stug, Jagdpantera sa swietne. Jagdpanzer4 ssie :P
Wyjdz z WOTa i dwuklik na pliku.