Ahahaha
http://www.tvn24.pl/-1,1734734,0,1,kapler-dostanie-gigantyczna-premie,wiadomosc.html
PO to arcymistrzowie kpienia sobie z Polaków. Szkoda, że naród najgłupszy z możliwych i się daje.
o so chodzi, schody naprawione? otwarcie narodowego było? trawa jest?
premia musi być!
Nie wierze w to.
Stadion nie nadawal sie zeby rozegrac meczu ktory powinien byc sprawdzianem przed Euro a gosc dostaje jeszcze premie?
Babka wymogla na nim dymisje...
pewnie to bylo tak:
zrezygnuj to dostaniesz 500tys!
Dobra!~
No to git pozniej sie ze mna podzielisz...
"Mucha wysokość premii skomentowała krótko: "przepisów polskiego prawa trzeba przestrzegać"."
bezczelna suka
no ale przeciez murawa jest, o co chodzi?
mogliby przynajmniej jakos to ukryc, a tu jeszcze na bezczela ze to zasluzona kasa
Ktoś zdecydowanie musi za to zapłacić, pytanie tylko jak do tego doprowadzić?
Jeszcze wczoraj pan Kapler w programie Cafe Futbol, wydawało się, z optymizmem paczał w przyszłość.
Swoją drogą afera z Superpucharem nie do końca mnie przekonuje. Troszkę dziwne, homologacja UEFA i FIFA jest, a ekstraklasa nie zdecydowała się na mecz.
Cóż takie to czasy nastały w naszym pieknym kraju, że aby zostać ministrem nie trzeba posiadać żadnej wiedzy o danym temacie.I robić z siebie publicznie kretynke.Ale najważniejsze, że Pis nie rządzi.
oni to sobie dziela :))
A nam by ostatni gorsz wydarli zeby bylo dla nich na luksusy
http://blog.rp.pl/warzecha/2012/02/13/co-wolno-nam-wiedziec/
kontynuując tezę z linka, za co jest ta premia dla kaplera? i jak to ma się w kontekście, kryzysów, podwyżek podatków, wieku emerytalnego itd?
Bardzo freudowska ta literówka :)
Co do przestrzegania prawa - ja bym się najpierw zapytał kto projektował takie boskie kontrakty i zatwierdził z ramienia ministerstwa. Bo zaraz się okaże, że cały zarząd spółki zwinie się z premiami jeszcze przed Euro.
Mucha akurat najmniej tu zawiniła. A w zasadzie w ogóle. Nie ona jest autorką konktraktu. Ma rację mówiąc, że umowa jest umową. Dopóki zapisy nie łamią prawa musi się wywiązać.
Z tego co dziś słyszałem m.in. Drzewiecki ją podpisał. Zabawne muszę przyznać... między innymi właśnie premie we wszelkich spółkach SP i ogólnie budżetówce sprawiją, że jest to "dziki kraj" i w tym miał akurat rację. A to, że sam przyłożył do tego rękę to już jest nie istotne;)
Ciekawe jak smuggler to przekręci żeby znów gadać o Kaczyńskim.
tomazzi - nic nie musiał, sam zacząłeś
Mucha ma rację w kwestii przestrzegania prawa i to nie jej wina. Nie popadajmy w kolejną paranoję. Nie zmienia to faktu że ktoś przyklepał śliczny kontrakt, cholera.
Wiecie co? Chyba spróbuję się wkręcić do spółek Skarbu Państwa. Jestem już wystarczająco niezorganizowany, niekompetentny i skłonny do kolegowania się z kim trzeba. Myślę, że po usunięciu kręgosłupa moralnego i poczucia wstydu powinienem dać radę. A reszta to wicie rozumicie...
biedny chlopina powiedział dzisiaj, że akurat dokładnie 570 tyś. to nie będzie (569 albo i mniej?) a poza tym to na kolana narodzie przed wielkim społecznikiem, bo w jego poprzedniej firmie dostawał DWA RAZY WIECEJ na rękę niż w tej znojnej robocie z której właśnie odchodzi
no a naród bezczelny raz na jakiś czas upomina się o rozliczanie z pieniędzy podatnika, czyli własnych!
dobrze że niezbyt często tak się dzieje, bo ludzie wyszli by w końcu na murawę, znaczy się - na ulicę ;->
w sumie jestem wzruszony , jak platforma dba o swoich :)
Z nas wyciskaja poty kaza pracowac do 67 roku zycia a sobie pyk i gosc ma kase na niezla emeryture jakby chcial pojsc wczesniej.To sie nazywa pomoc dla ZUS.
A dzieci w Afryce nie mają co do garnka włożyć!
Nie wiem jak tam dzieci w Afryce, ale u nas podobno straszny kryzys, a naród solidarnie i pokornie niby ma podźwignąć ten kryzys na swoich barkach. A więc zaprawdę powiadam panu panie premierze - a figę z makiem!
[17] Przeciez to ministerstwo ich finansuje z naszych pensji wiec o przestrzeganiu jakiego prawa tu mowa?? Skoro cos stworzyli to kontroluja wydatki swojego tworu i niech nie gada, ze taka umowa to rzecz swieta i juz nic nie mozna zrobic jak tylko ja zrealizowac. Nie dalej jak 3 tygodnie temu inny minister tez zapewnial, ze jestesmy zmuszeni do wprowadzenia acta. W pale sie to nie miesci zeby w idacym na dno kraju przeznaczac kase na takie cele.. dla mnie to zlodziejstwo. A ten wychowanek PO, lata od grubej fuchy do nastepnej, ma wyplaty liczone nie w tysiacach a dziesiatkach i do tego magiczne premie, na ktore przecietny polak pracowalby wiele, wiele lat... Jaka wiec kasa musi krazyc miedzy politykami jezeli sa oni w stanie dac az tyle takiemu kaplerowi?
Mr.B-F
Jeśli taki kontrakt miał podpisany, to niestety musi być on przestrzegany. Naprawdę dużo gorzej byłoby, gdyby państwo mogło wycofywać się z wcześniejszych zobowiązań wedle własnego widzi mi się. Mleko się rozlało, trzeba posprzątać - beknąć i to solidnie powinien ktoś, kto ten kontrakt tworzył.
Oczywiście zakładam, że rzeczywiście istnieje taki kontrakt wedle którego "premia" należy mu się jak psu buda za oddanie stadionu i przy którym nie ma warunku co do ostatecznego kosztu projektu i czasu.
Jak ktos nie wie co to kontrakt managerski, to potem wyzywa od bezczelnych suk, czy tez kretynek, ktora nic nie osiagnela. Zal to czytac... Strasznie ten nasz narod bywa zawistny. Pani minister duzego wyjscia nie miala. Zapewne zwalniajac pozniej premie bylyby wyzsze:-)
A człowiek który chodził do roboty i cały czas obiecywano mu, że na emeryturę przejdzie w wieku 65 lat to co? To już nie jest umowa? :D
Nie bądźcie śmieszni.
Cainoor, świetny jest ten argument o zawiści, to jest już taka klasyka gatunku,
gdyby dostał 4mln, albo 40mln, też byś go bronił polską zawiścią? (przypominam, że sama premia to lekko 100krotnosc średniej pensji, czyli takiej, o której większość z nas może tylko pomarzyć, a do tego facet dostaje kase z kieszeni podatnika, może należało by trochę z tym rozpasaniem sfolgować?
ps. oglądał ktoś dzisiaj fakty? widzieliście jak pokazywali muchę? z bliska na jakimś podeście, byle by nie pokazać tych "tłumów", które przyszły się z nią przebiec;)
Ciekawe ilu z tutaj narzekających głosowało na PO razem z resztą lemingów? I ilu zrobi to po raz kolejny, "żeby PiS nie doszedł do władzy"?
"Co do przestrzegania prawa - ja bym się najpierw zapytał kto projektował takie boskie kontrakty i zatwierdził z ramienia ministerstwa. Bo zaraz się okaże, że cały zarząd spółki zwinie się z premiami jeszcze przed Euro."
"Z tego co dziś słyszałem m.in. Drzewiecki ją podpisał. Zabawne muszę przyznać... między innymi właśnie premie we wszelkich spółkach SP i ogólnie budżetówce sprawiją, że jest to "dziki kraj" i w tym miał akurat rację. A to, że sam przyłożył do tego rękę to już jest nie istotne;)"
już na wstępie prezesi skasowali dziki panu Drzewieckiemu po 100 K > premier obiecał ze zwrócą i ?
Szkoda ze pani minister nie wyegzekwowała wywiązania sie z kontraktu
Palikot wiedział by jak nie zapłacić
"ps. oglądał ktoś dzisiaj fakty? widzieliście jak pokazywali muchę? z bliska na jakimś podeście, byle by nie pokazać tych "tłumów", które przyszły się z nią przebiec;)"
Gierek robił to lepiej
<<EG2006_43107114 >>>>> mnie chyba nie podejrzewasz .)
mówiłem ze na dzień babci zamiast kwiatów oddadzą dowody
"to nie my podpisywalismy umowe"
Jedna z moich ulubionych wymowek.
zauważyłem, że co raz rzadziej pojawiają się w takich wątkach smugglery flyby i lordpiloty. Musi być już naprawdę tragicznie, że nawet oni - z reguły przyjmujący każdy policzek od tuska z uśmiechem na ustach - nie podejmują obrony tego fatalnego rządu.
Szkoda, że to dopiero teraz wychodzi, gdyby lis wiedział o tym wcześniej to pewnie tytuł człowieka roku zgarnęła by mucha. W końcu jak zauważyłem wprost honoruje tym tytułem osoby które na niego najmniej zasłużyły.
Zenedon
A człowiek który chodził do roboty i cały czas obiecywano mu, że na emeryturę przejdzie w wieku 65 lat to co? To już nie jest umowa? :D
Nie bądźcie śmieszni.
Masz to o emeryturze gdzieś na piśmie, z podpisem premiera? Nie? To dupę masz, nie umowę. Zresztą Liczenie na państwo w sprawie emerytury jest dość naiwną postawą samą w sobie.
I nie jesteśmy śmieszni. Chciałbyś żyć w państwie, które może cofnąć zapłatę za zakontraktowane usługi (np. Twojej firmie) bo ludzie się burzą/na emerytury nie starcza? Problem nie jest w tym, że mu tę premię wypłacą - problem jest w tym, który debil stworzył taki kontrakt.
Ja podobnie jak Hayabusa chyba poszukam roboty czy zleceń w sektorze publicznym. Nawet kręgosłupa moralnego nie mam, więc zarobek przyjdzie łatwo.
Cainoor, przeciez nie o kontrakty chodzi. Wiadomo, ze oni wszyscy siebie wzajemnie kryja. Czy kontrakt managerski przewidywal kilkukrotne niewywiazywanie sie z realizacji planu w czasie jako sukces, ktory nalezy wynagrodzic polmilionowa premia? Czy moze ta kasa byla przewidziana dla kaplera juz z gory, jako dla starego znajomego? Niczego nie mozna w tym podwazyc? Nikt by sie tym nie zainteresowal glebiej a jedynie po wszystkich taka sytuacja splywa? Tak jak napisalem ministerstwo dobrze wiedzialo na co dokladnie ida pieniadze, spolka zobowiazana byla przedstawiac raporty itp. Mucha wie jak bylo i teraz sie musi glupio tlumaczyc, nie chcac odpowiadac za poprzednikow ale tez nie podjelaby sie zadnych dzialan, ktore moglyby zagrozic jej kolegom, jej posadzie... A za 2-3 lata ona sama odejdzie w cien, nierozliczona w zaden sposob z tego co zrobila, zostawiajac nam podobne pamiatki...
"Za sukcesy"
<------
Niech ta Mucha lepiej poda się do dymisji, skoro udziela się pierwszy/drugi raz i już ludzie jej nie wierzą
kapler, to jest wierzchołek góry lodowej, premie walcowej dla kolegów burmistrzów (nie chce ujawnić ich wysokości), olbrzymia rozrzutność podczas prezydencji, 500mln (nie wiadomo ile dostały medialne przydupasy platformy, powiatowy i materna) strzelą sobie nową siedzibę za 55mln, zatrudnianie gówniarzy/doradców politycznych, kumoterstwo, czyli zatrudnianie bez konkursów "fryzjerów", a w tym samym czasie likwiduje się średnio jedną szkołę dziennie, w zamian budując "rentowne" akwaparki o całej reszcie, czyli o nowych obciążeniach dla biznesu, wzroście podatków nie wspominam.
i oczywiście zapomniałem wspomnieć, że robi to rząd słynny ze swojego zamiłowania do upraszczania i zmniejszania biurokracji, niskich podatków i taniego państwa.
Premie dla swoich praktykowały absolutnie wszystkie rządy. Nieważne za co ale w umowach musiały być i tyle. Inna sprawa, że PO miało już dawno oczyścić państwo z tego typu praktyk i być przejrzystą partią. Ja akurat już na Tusku postawiłem dawno krzyżyk choć wcześniej na niego głosowałem (poza ostatnimi wyborami). Okazał się taką samą polityczną mendą jak cała reszta, z Kaczorem na czele.
nie dość, że kłamie, rydzyk nie jeździ i nie jeździł maybachem, to jeszcze prymitywnie chce przysłonić obecną aferę z premiami
Sprawa jest zabawna.
Bo tak - Stadiony na euro to wielki sukces rządu, prawda...?
No skoro tak to przecież gościowi które to nadzorował nie można zarzucić że się z kontraktu nie wywiązał, prawdaaaa? :)
No i tak zabrnęli w ślepą uliczkę.
Ale i tak najlepsza była mucha w czasie jakiejś ostatniej konferencji która przez pierwsze 3 minuty opowiadała jak to ona jeździ i lata i jeździ i że była w lublinie i w rzeszowie i przemyślu i że wieczorem będzie w lublinie a jutro w warszawie a po południu w białymstoku itp itd. Kpina :D
Podobnież firma, która przejęła od wstrętnych Chińczyków budowę autostrady A2 ma wielką ochotę zbankrutować. Ciekawe kto teraz premię dostanie. Kwiaty może chociaż?
Sam jestes smieszny, jesli oczekujesz od panstwa emerytury:-)
Masz to o emeryturze gdzieś na piśmie, z podpisem premiera? Nie? To dupę masz, nie umowę. Zresztą Liczenie na państwo w sprawie emerytury jest dość naiwną postawą samą w sobie.
Jak to mawiają Angielczycy, I rest my case.
MANOLITO - akurat tu nie przyznam racji, bo Rydzyk na staruszkach robi dobry interes. A Maybachem oczywiście jeździ.
Ostatnio mnie strasznie rozbawiło, gdy lokalna władza tłumaczyła dlaczego musi podnieść podatki miejscowe: "ponieważ, mamy kryzys...". Ja się raczej na polityka nie nadaję, bo jeżeli mamy kryzys to jako obrana przez ludzi władza logika nakazywałaby podatki ludziom obniżyć. Stała by za tym konieczność drastycznego cięcia wydatków, także inwestycji, no ale nie można ludziom mówić jakoby kryzys nadciągnął na Polskę i przepuszczać przez palce góry gotówki niczym w Emiratach na różne inwestycje "pierwszej potrzeby". O stukrotnym przyglądaniu się każdej wydatkowanej publicznej złotówce nawet szkoda gadać, trwają w Polsce żniwa, a tyle gęb partyjno-kolesiowatych do wyżywienia.
[24] Cainoor [ gry online level: 119 - Mów mi wuju ]
Co ty w ogóle opowiadasz? Treść umowy nie jest znana, ale na 99,9% ta premia może być odebrana dopiero po "odebraniu" całego budynku.
Do tego nie doszło, skoro policja blokuje. Otwarcie to był cyrk pod publikę.
A dzieci w Afryce nie mają co do garnka włożyć!
a w stanach bija murzynow
to raz a dwa najpierw daje sie wedke a nie rybe a nie na odwrot
[3]
Haha Ward rozwaliłeś mnie ;d A pan prezes w Cafe futbol taki mądry był...
Mr. JaQb, staruszków nikt nie zmusza do łożenia na radio, po drugie, rydzyk nie jeździ/jeździł maybachem, (daj choćby jedno zdjęcie gdzie w nim siedzi), po trzecie w kwestii robienia interesów, wszystko co się dzieje w radiu maryja czyli rozbudowa "imperium medialnego" służy kościołowi, tak jak pisałem datki są dobrowolne i wydawane na rozpowszechnianie treści katolickich, jedyne do czego można się przyczepić to, że swego czasu tolerowano na antenie treści np. antysemickie wypowiadane przez słuchaczy, dzisiaj już tego nie uświadczysz.
Pan Premier powiedział, że przyjrzy się sprawie uważnie i winowajcy poniosą konsekwencje. Ciekawe ile w tym prawdy.
Już wiadomo skąd taki kontrakt! O tutaj lis odsłania tajemnicę!:
http://www.youtube.com/watch?v=Y38oHWTEnRQ
I tutaj jeszcze coś o wspaniałym biegu wspaniałej pani minister (4,57-5.00):
http://www.youtube.com/watch?v=yQgxS1rt7pU
a tutaj z cyklu tanie państwo
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rosnie-liczba-urzednikow-rzad-bedzie-cial-wydatki,1,5027025,wiadomosc.html
Z kolei "Dziennik Gazeta Prawna" donosi o kreatywności polskich urzędników, którzy mimo zamrożenia płac w budżetówce radzą sobie z podwyżkami całkiem nieźle. Choć w 2009 r. rząd zamroził płace w swej administracji, w 2011 r. pensje wzrosły od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.
i jeszcze taka ciekawostka piękny sławek nowak nasz minister transportu postanowił kosztem ledwie 1mln złoty przebudować gabinet (np.ma zniknąć parkiet zastąpiony marmurami), już teraz dokupił sobie wielki telewizor tłumacząc, że musi na czymś obejrzeć euro, ma też osobną lodówkę, uzupełnioną szynką parmeńską, bizancjum? nie skądże, tanie państwo.
MANOLITO - a Ty jakbyś MÓGŁ, to byś tak nie robił? Jako minister siedziałbyś w starym gabinecie, jeździł autobusem, jadł pasztetową i pił napoje Hellena? Zwróć uwagę, że oni mają na to w najlepszym razie około 4 lat i więcej taka okazja może się nie przytrafić.
poczciwina, racja, dlatego należy zamiast marmurów położyć złote parkiety, dać nowakowi służbowy boeing 747, kilka kurtyzan, bo jak wiadomo, taka okazja zdarza się raz na 4lata.
570 Tysięcy złotych, okej.
to około 380 miesięcznych minimalnych Pensji - człowiek zarabiający minimalną krajową pracuje na takie pieniądze 3/4 swojego życia.
To około 190 średnich pensji w Polsce.
to 912 minimalnych emerytur w 2011
Licząc że emeryt w stanie nieproduktywnym przeżyje 10 lat to za pieniążki dla tego pana można by wykarmić ośmiorga staruszków przez te 10 lat.
Można by choćby cholera zainwestować te pieniądze, ale nie...taka suma na którą przez miesiąc zrzucało się 1267 obywateli płacących 23 procent podatku idzie do rąk prywatnych które praktycznie NIC nie zrobiły.
No granda panowie i panie, nic tylko przybić się do krzyża w ramach protestu.
MANOLITO - widać, że już wszystkie hamulce puściły, wiedzą że nie wygrają po raz 3. Dla mnie to jest żenujące i skończy się bardzo źle, PO może się wydawać że będą rządzili jeszcze 4 lata, PSL w każdej chwili może zrobić woltę, bo oni i tak na 70% będą rządzić w nowym rozdaniu.
Dark Crow - Kapler miesięcznie zarabiał 26 tysięcy, co uważam za marną pensję, gdybyś spojrzał na project managerów światowej klasy, odpowiadających za takie inwestycje. Ale u nas oczywiście nie można zatrudnić normalnie, kogoś z najwyższej półki za 100 tys miesięcznie, ale takiego, który sprawia że wszystko się dzieje na czas i zgodnie z budżetem (chociaż pewnie musiałby całą kadrę wynająć z zagranicy i jeszcze non stop walczyć z urzędnikami nadzoru, strażakami itd.) i mieć pewność że inwestycja za 2 mld zostanie dokończona. Taki człowiek z pewnością chciałby dostać premię ale zgodziłby się na wszystkie zapisy odnośnie terminów i warunkowości wypłaty premii bo takie są standardy w świecie biznesu. Niestety, standardy w świecie wydawania publicznych pieniędzy w Polsce są inne.
albz74, co do pierwszej części to się zgadzam(tej kierowanej do mnie), ale co do drugiej to już nie bardzo, bo po pierwsze żyjemy w polsce, a nie w świecie, i pensje pracowników na państwowym wikcie powinny odpowiadać proporcjonalne w stosunku do zarobków przeciętnego kowalskiego, po drugie, a cóż to za menager kapler? facet który dostał swoją funkcję jako znajomy drzewieckiego, nie mówiąc o tym, że za jego rządów koszt budowy stadionu wzrósł z 1200 do 1900mln, miał być oddany w lipcu ubiegłego roku, z tego powodu musiano odwołać kilka imprez (co też jest stratą )powstaje pytanie czy zasłużył sobie na premie ?
MANOLITO - ale ja nie uwazam że on zasłużył na tą premię, tylko że wybraliśmy sobie takiego a nie innego managiera projektu, a wg mnie powinniśmy do takiej inwestycji która nie może się zakończyć klapą, wybrać specjalistę top notch, np PMa który budował nowe lotnisko na wodzie (gdzieś tam ostatnio zbudowano, na sztucznej wyspie) albo most przez morze.
albz74, nie znam się na tym, ale jakoś trudno mi uwierzyć, że trzeba tworzyć kolejne komórki z ludzi którzy nie znają się na budowie stadionów, a będą nadzorować ich budowę, co takiego właściwie robił kapler? może trzeba było wynająć jakiegoś architekta, inspektora budowlanego?
http://www.rp.pl/artykul/182403,812409-PiS-chce-zafundowac-emerytom-Kanade.html
tak przy okazji, bardzo ciekawa propozycja, popiera ją też psl, i centrum Adama Smitha,
No, no , no, z bólem bo z bólem ale również zgadzam się z tym pomysłem. Żeby Kaczor był bardziej liberalny od Tuska, świat się kończy:)
Obecny system i tak się rozwali. Ja dawno przestałem myśleć o jakiejkolwiek emeryturze od Państwa. Wydłużenie pracy do 67 życia jest potrzebne ale to doraźne rozwiązanie. Tu trzeba cały system na nowo wymyślić.
Właśnie, na wschodzie taki miły pan na pewno ponosi konsekwencje pieniężne przez fakt że projekt nie jest zrobiony w czasie, że jego cena przerosła budżet itd, konsekwencje ze swojej kieszeni, że tak to ujmę. A u nas daje mu sie jeszcze parę złociszy po to żeby zadośćuczynić mu ból mentalny związany z pracą, witamy w Polsce.
MANOLITO - ja nie mówię, że tak powinno być, tylko że ja się koryciarzom nie dziwię, że tak robią. W końcu po coś się do tego koryta garną.
Dark Crow- tak to nigdzie nie jest, że ktoś z własnej kieszeni płaci za opóźnienia. A wschodnie standardy to widziałeś jakie są w przypadku naszych autostrad, mieli zapłacić karę i dali nogę i szukaj wiatru w polu.
MANOLITO - propozycja ciekawa, nie mogę się doczekać żeby położyć ręce na większości pieniędzy, jakie dzisiaj oddawałem na bieżące emerytury. Co prawda będzie to wymagało większej samodyscypliny w oszczędzaniu, ale jak się chce mieć spokojną starość, to trzeba o niej już dzisiaj myśleć.
A co do tego managementu - w takich wielkich projektach musisz mieć nawet nie jednego nadzorcę, ale nadzorcę nadzorców. Project manager powinien mieć całe biuro ekspertów odpowiedzialnych za poszczególne fragmenty pracy. I powinien się w tym przypadku znać na budowaniu ale do tego stopnia, że mu ktoś bullshitu nie wciska.
I taki project manager w zasadzie nic nie robi poza koordynacją, eskalowaniem problemów i wyprzedzającym rozwiązywaniem kłopotów typu jakiś proces na ścieżce krytycznej etc. Tak więc ktoś taki jest potrzebny ale sam niczego nie osiągnie, bo u nas wszystko jest chore, jak ktoś budował dom to wie jaka jest skala problemów, ile się trzeba przepychać z różnymi ekspertami, specjalistami od których zależy, czy projekt zostanie zaakceptowany, a później odebrany.
albz74
Możliwe że masz rację, wydawało mi sie że osobnik nadzorujący robotę SWOJĄ głową płaci za wszelkie niedociągnięcia, ale moja wiedza opiera sie na informacjach z 3 ręki także...przyznaje racje, natomiast z tym wschodem się walnąłem, miałem na myśli zachód :P Mea Culpa.
Dark Crow - :) w Chinach to pewnie płaci głową i to dosłownie :)
Na zachodzie - zależy. 3 miesiące przed zakończeniem wieloletniego projektu - to raczej nie, to za późno żeby cokolwiek mogło zmienić.
A kary umowne za zwłokę? A tak... pewnie ich nie było w umowie.
el.kocyk - jeżeli już oddawać sprawiedliwość, to raczej propozycji Pawlaka i PSL
A nie przejdzie nie tylko dlatego - radykalne zmniejszenie wpływów do ZUS teraz to dziura wielkości kilkaset miliardów w perspektywie 10-20 lat
Ale was ru...ją :]
Gdyby PiS wygrał wybory, zapewne po ujawnieniu takich informacji dowiedzielibyśmy się z mediów, że PiSowcy wyszukują haków na ekipę która przygotowała piękny stadion :]
Co chwilę nowy przekręt, klawe to :) Oby tak dalej :)
A wogole, to cwaniacki rząd Tuska zabezpieczył się przed opinią publiczną, aby ta przypadkiem o zarobki i premie nie pytała i przepchnął ustawę http://prawo.vagla.pl/node/9524
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgent&6&100&127
System kanadyjski, jak to dziwnie bycie w opozycji idzie w parze z mądrością, szkoda że ta mądrość paruje z głów kiedy opozycja zamienia się z partią rządzącą miejscami. Rety, gdyby w tym kraju znalazł się jakiś Orban, a mamy najwyżej Urbana i dwie partie, które tak pięknie się różnią jak nie przymierzając Urban i jego odbicie w lustrze.
albz74, przyznam, że jest tego sporo http://www.2012.org.pl/pl/euro-2012/pl2012/cele-i-zadania-spolki.html
rzeczywiście na tak wyjątkowe w swoim rozmachu wydarzenie jak euro musi powstać jakaś organizacja, która to wszystko "ogarnie". jednak mimo wszystko dawanie premii gościowi jeszcze za nim w namacalny sposób można sprawdzić ich pracę czyli przed euro, to już delikatne przegięcie.
Wyłamię się trochę i powiem, że pieprzycie głupoty.
Wydaje się, że głównym problemem ludzi jest fakt, iż pół miliona złotych to "niewyobrażalna dla przeciętnego Polaka suma". A tak naprawdę "niewyobrażalną dla przeciętnego Polaka sumą" jest półtora miliarda złotych, czyli koszt budowy stadionu. I właśnie dlatego, że półtora miliarda jest tak niewyobrażalną sumą, nadzorowaniem tej inwestycji musiał zajmować się ktoś, dla kogo jest ona wyobrażalna. A tacy ludzie średniej krajowej nie zarabiają. Proste.
Druga sprawa. Jeśli ktoś uważa, że sukcesem nie jest fakt, że stadion - mimo różnych przeciwności losu - stoi na swoim miejscu na parę miesięcy przed Euro, to dla mnie osobiście jest ofiarą medialnej manipulacji.
Widzę, że elektorat Platformy próbując nadążyć za liderami partii w sprawie Kaplera może sobie rozregulować żyroskopy.
Jeszcze wczoraj "pacta sunt servanda" a dzisiaj "grab zagrabione" :)
Jak to usłyszałem, że ten facet otrzyma 570 000 zł to normalnie spadłem z krzesła.
Ujmę to tak:
Nie boli mnie ani trochę, a wręcz się cieszę, jeżeli za wydanie półtora miliarda* publicznych pieniędzy odpowiada dobrze opłacany, zawodowy menadżer.
Boli mnie, jeżeli za wydawanie milionów odpowiada niedoświadczony urzędnik, z pensją ograniczoną ustawą kominową, który na dodatek zamiast myśleć, jak najefektywniej zrealizować powierzoną mu inwestycję, kombinuje, jak najwięcej się na tym dorobić na lewo.
* Zauważcie przy okazji skalę. Ta premia jest mikroskopijna w stosunku do wartości inwestycji. Gdyby to było normalne, prywatne przedsięwzięcie, menadżer mógłby spokojnie wziąć parę milionów premii.
Nie boli mnie ani trochę, a wręcz się cieszę, jeżeli za wydanie półtora miliarda publicznych pieniędzy odpowiada dobrze opłacany, zawodowy menadżer.
Gdyby był dobry jak mówisz, to stadion byłby gotowy to użycia na wrzesień 2011 ... Tak się nie stało a ów manager dostał pokaźna premię - i tu leży pies pogrzebany. Ten kto pisał umową powinien z miejsca dostać niewygodną cele i pidżamę w paski ...
Gdyby to było normalne, prywatne przedsięwzięcie, menadżer mógłby spokojnie wziąć parę milionów premii.
Zakładając taki sam poziom wykonania ?
<----
Gdyby był dobry jak mówisz, to stadion byłby gotowy to użycia na wrzesień 2011 ... Tak się nie stało a ów manager dostał pokaźna premię - i tu leży pies pogrzebany. Ten kto pisał umową powinien z miejsca dostać niewygodną cele i pidżamę w paski ...
Mam cztery problemy z tym stwierdzeniem.
Po pierwsze: Nie mówimy o budowie domku jednorodzinnego, tylko stadionu na 58 tysięcy ludzi. W takiej sytuacji pewne opóźnienia w budowie są do przewidzenia.
Po drugie: Nie mówimy o budowie stadionu w cywilizowanym kraju, tylko stadionu w Polsce. Gdzie podwykonawcy, szczególnie gdy budują coś za publiczne pieniądze, kantują na przetargach, kantują na materiałach, kantują na szacowanych kosztach i właściwie na wszystkim, na czym się da. I gdzie inspektorzy będą w kółko wynajdywać kolejne niejasne przepisy, byle tylko nie dopuścić do odbioru budynku bez otrzymania łapówki. W takiej sytuacji pewne opóźnienia w budowie są właściwie nieuniknione.
Po trzecie: Na chwilę obecną stadion jest gotowy na Euro - jest zgodny z wymogami i ma wszystkie niezbędne pozwolenia. Co więcej, z tego co wiem, był tak samo gotowy już na ów słynny mecz Pucharu Polski. Tylko tam zawiniła policja, która zdaje się dość nieoczekiwane stwierdziła, że nie będzie jednak w stanie ochronić meczu bez dwóch barierek i krótkofalówek (ale polska policja to temat na osobną dyskusję).
Po czwarte: Nie możemy stwierdzić, czy umowa była zła, bo jest niejawna. Być może były w niej zapisane kary umowne za niedokończenie inwestycji przed Euro - co tak naprawdę było najważniejsze.
Hehe... Grad przed chwilą wyjaśnił czyja to wina:) Otóż zgadnijcie....
Tak, tak otóż to jest wina PiS. Ponieważ PiS wprowadził/ustalił/zarządził, że w tym przypadku (jakim? ogólnie Euro 2012?) Nie będzie obowiązywać ustawa kominowa, żeby dało się ściągnąć menadżera "z rynku".
Moim zdaniem, jak na PiS dość liberalne podejście, bo wiadomo, że za małe pieniądze żadne szanujący się menadżer nie zjawi się w ryzykownym projekcie.
Chyba jednak średnio się udało, bo "rynek" oznaczał Spółkę PKN Orlen, z wiadomym udziałem skarbu państwa.
Ja wczoraj zrobilem update watku sprzed niecalego roku.
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11352797
To nie nasza wina ze urodzilismy sie w kraju rzadzonym przez idiotow, jedyny problem ze przykladamy do tego reke w wyborach.
http://fakty.interia.pl/polska/news/tusk-nie-wyklucza-ze-z-rzadem-pozegnaja-sie-niektorzy,1761043
w swoim czasie, tusk obiecał uwalić grada za katar, teraz robi kolejną wrzutę, tak jak właśnie z katarem, tarczą antykorupcyjną, wprowadzeniem euro w 2011, ofensywą legislacyjną (miał spać w sejmie), transferem arułkowicza (gdy ujawniono ile biedula wylata milionów do "ukochanego gdańska" i jak to pracuje trzy dni w tygodniu) i będzie jak zwykle, media zaczną spekulować kto za kogo, znudzą się, zmienią temat, a nasz premier jak to ma w zwyczaju nie zrobi nic.
ps. była jeszcze kastracja pedofilów, dopalacze, kibice, cholera tego jest naprawdę mnóstwo! albo słynne słynne komorowskiego "dajcie nam 500 dni", które już minęły, a co na to media? nic, po prostu zapomniały tak jak o tych wszystkich wrzutkach powyżej.
Ach gdybym tak był koło sejmu i miał kałasznikowa .....
Donald czeka az Kaczor cos znowu walnie wiec o ile Kaczor ma wogole jakis doadcow to powinni go zakneblowac.I spokojnie czkac az Donald sam wypije piwo jakie nawazyl.
http://wyborcza.pl/1,76842,8066649,Komorowski__dajcie_nam_500_dni.html
a jak z tym? bo stracilem rachube.
Po drugie: Nie mówimy o budowie stadionu w cywilizowanym kraju, tylko stadionu w Polsce. Gdzie podwykonawcy, szczególnie gdy budują coś za publiczne pieniądze, kantują na przetargach, kantują na materiałach, kantują na szacowanych kosztach i właściwie na wszystkim, na czym się da. I gdzie inspektorzy będą w kółko wynajdywać kolejne niejasne przepisy, byle tylko nie dopuścić do odbioru budynku bez otrzymania łapówki. W takiej sytuacji pewne opóźnienia w budowie są właściwie nieuniknione.
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale to właśnie pan 'mynyżyr' jest od tego by tego typu problemy minimalizować i rozwiązywać.
No ale wystarczy spojrzeć na mordę tego Kaplera. Samochodu bym mu na parkingu popilnować nie dał, a co dopiero powierzał wielomilionową inwestycję...
Donald czeka az Kaczor cos znowu walnie wiec o ile Kaczor ma wogole jakis doadcow to powinni go zakneblowac.I spokojnie czkac az Donald sam wypije piwo jakie nawazyl.
rzady tuska przypominaja coraz bardziej lata wczesnego gierka tak do 76 r
ta sama propaganda sukcesu , zadluzenie , udzial w wydarzeniach sportowych
z czego prawdziwa jest z tamtych czasow tylko aura zimowa
Nie doceniłem podatności żyroskopów elektoratu PO - Donald Tusk właśnie wezwał do... odrzucenia ACTA :D
Dzieki Bogu wyjezdzam z tego kraju za 2 miesiace na zawsze, wiec mam w dupie jaja jakie dzieja sie w tym ciemnogrodzie.
Bramkarz - na moje oko żyroskopów Tuska ? Ale ja się logiki uczyłem na ekonomicznej uczelni, tam pewnie inna obowiązuje.
albz74
Ja po prostu założyłem sukces tej wolty najlepszego z premierów.
Za rok może się okazać, że ankietowani odpowiedzą, że Donald Tusk od początku był przeciw ACTA.
Mucha wstrzymała wypłatę premii. Zobaczymy, czy będzie proces. Mam nadzieję, że nie.
http://euro2012.onet.pl/wiadomosci/wyplata-premii-dla-rafala-kaplera-zostala-wstrzyma,1,5039063,artykul.html
lon, prawie w temacie ;)
"Pracuje w zawodzie już 30 lat i nigdy jeszcze nie słyszałem, by ktoś dostał aż tyle zwolnień podatkowych."
- Może nigdy nie brał udziału w organizowaniu Euro? :)
"Sprawa ulg podatkowych dla UEFA ciągnie się od 2005 roku"
"Jak dotąd ministerstwo nie odpowiedziało nam na pytanie jak wygląda sytuacja z innymi podatkami. Jeśli nadal obowiązują gwarancje podpisane w 2005 roku..."
"Już po publikacji niniejszego artykułu uzyskaliśmy z ministerstwa finansów informację, że dla UEFA nie będzie specjalnych zwolnień w cłach, bo zabraniają temu przepisy unijne. Pomoc ma być jedynie techniczna np. w kwestii szybkości odpraw celnych.
- Zarządzenie KE 1186/2009 z roku 2009 reguluje wszelkie zwolnienia zarówno czasowe, potem towary należy wywieźć, jak też nieliczne zwolnienia z cła np. medale, puchary. I nie ma na turniej żadnych innych zwolnień z cła, niż ogólne, wynikające z przepisów prawa - mówi Witold Lisicki, naczelnik Wydziału Informacji i Promocji Departamentu Służby Celnej."
Ale Lato zapłaci, a mało tego nie będzie, więc mogło być gorzej :P
- To nie była walka. To były dobre partnerskie rozmowy negocjacyjne. Wszystko precyzuje rozporządzenie ministra finansów z 28 lutego 2011 roku. Mowa w nim o zaniechaniu poboru podatku dochodowego od osób prawnych wobec UEFA - mówi Tomasz Zahorski, koordynator krajowy ds. realizacji gwarancji prawnych w PL.2012.
Cainoor > czytając ten artykuł zrozumiałem o co chodziło Platiniemu gdy chwalił PO i brzęczał na PIS
mówił ze po zmianie rządu poczuł wsparcie
No fajnie fajnie, że zwykły obywatel musi ciężko zap*&@#$ przez około 24 lata żeby tyle zarobić, uwzględniając, że jego średni zarobek wynosi 2000 pln. Po prostu śmiech na sali, idę zapalić bo jak patrzę na ten kraj to mnie krew zalewa.
lon, Ukraina już to zrobiła chyba dwa lata temu. Te stracone miliony;) Ale ja jestem fanem Legii, której PO wybudowała stadion, więc nie mam moralnego prawa wypowiadać się w temacie...
i jeszcze dalej...
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,11268296,Milion_premii_dla_szefa_PL2012___Umow_trzeba_dotrzymywac_.html
ciekawe ile jeszcze bedzie tych geb do wykarmienia...