Pecetowa wersja gry Syndicate bez wsparcia dla DirectX 10/11
Nie będzie dx 11, nie będzie edytora i modów - proste = nie kupuję, papa.
:P
Rozwalili to jak się zapowiadało od początku.
Poczatkowe filmiki pokazowe gdzie kolory(tekstury) byly jaskrawe daly mi domyslenia ze gra bedzie smigala na FtostBite2 a tu prosze DX9 niech sie nie tlumacza pierdolami ZWYKLY PORT Z KONSOLI
a potem sie dziwia ze pirackich kopi jest wiecej niz sprzedanych pudelek jak PC-towcom wpychaja syf to samo tyczy sie tego co kolega pisal wyzej ,zdanie " strzelili sobie w stope" to raczej malo
dla mnie to.. BOOOOM HEADSHOOT! :D
Dla mnie DX 10 to tylko bez sensowne zzeranie karty graficznej i przyczyna gorzej chodzacych gier... Patrzac na gry w DX 9, albo DX10 - Nie widze absolutnie zadnej roznicy. Oprocz tego, zagraja w ta gre posiadacza starszych systemow, nie tylko Ci, co maja Viste/7.
Nom z DX10 to chyba bylo 5 jak nie mniej gier :D
w takim Lost Planet to tylko futerko bylo lepsze :D
w DX11 sa gry ale to zazwyczaj o ciemnej palecie barw (Batman AC roznicy nie widze tylko FPS ladnie w dol) czy Metro2033 BFBC2 tez niby DX9/10/11 a ja na dx10 roznicy nie widze :D tylko spadlo ok10fps :D
mi to tam na reke wazne ze gra byla dobrze z optymalizowana
Ja i tak nie kupuje moze ktos inny bedzie mial fun z tej gry;)
[4] Bo nie ma takiego silnika który byłby napisany w DX10/11. Takie rzeczy to pewnie dopiero w następnej generacji.
TYlko bez przesadnego płaczu, na DX9 też mogą wyglądać pięknie.
Pięknie czy nie pieknie... kupiłem jakiś czas temu karte graficzną w cenie PS3... wychodzi na to że trzeba było kupić PS3.. bo jak wyjdzie nowa generacja to ta karta będzie pewnie juz o kant dupy a dziś jej możliwości i tak nie są wykorzystywane [*]-dla mnie
1. Gry mają bawić. Kiepskiej gry nie uratuje dobra oprawa, dobrej grze zła zaszkodzić nie musi. A Syndicate wcale brzydki być nie musi bo:
2. Ilość efektów wcale nie ma wpływu na to, czy gra wygląda dobrze czy źle. Podstawą jest design. Poza tym od pewnego już czasu w grach na pc nie lubię grać na full opcji, bo mi się to zwyczajnie nie podoba. Nie lubię motion blura, nie lubię wszechobecnego blooma. Ostatnie efekty graficzne, które, rzeczywiście miały zauważalny wpływ na grafikę to cienie w czasie rzeczywistym i bump-mapping. Od czasów Dooma 3, Chronicles of Riddick czy Far Cry (2003-2004) nie widzę już znaczącego skoku jakościowego, a jedynie konsekwenty progres. Od tamtej pory nie zbierałem szczęki z podłogi (jeśli o wygląd chodzi). Chociaż plenery w Skyrimie wrażenie robią.
3. Jak już inni napisali DX9 i dx10 wcale nie pozwoliły póki co zauważyć znaczącej różnicy między sobą. O dx11 się nie wypowiem, bo nie widziałem w akcji. Wiem tyle, że gry na dx 9 potrafią wyglądać świetnie.
@Matysiak G - trochę masz racji z tym opadem szczęki sam tez dawno nie szukałem jej na podłodze ostatni raz to właśnie w czasie gdy wychodził Crysis 1 (2007 rok), Gears of War i Rainbow Six Vegas, poźniej już wszystko stanęło w miejscu a względem Crysis 1 sie cofnęło. Przykładowo taki Crysis 2 kiedy wyszedł na rynek wyglądał słabo w porównaniu z cz. 1. Był potem na szybko łatany, żeby wyglądał tak jak miał wyglądać w zamierzeniach (nie do końca się im to udało) w moim odczuciu przez to wymagania były niewspółmiernie wysokie względem jakości wyświetlanego obrazu (szczególnie te specyficzne miejsca ze spadkami animacji do 15 i mniej klatek na mocnych konfiguracjach).
"Wygląda na to, że Syndicate jest przykładem kolejnej produkcji, której rozwój został w pewnym stopniu zahamowany przez równocześnie powstające konsolowe edycje" - Gówno prawda jakoś inne gry są na bibliotekach DX10/DX11, a wersje konsolowe mocno okrojone i wszyscy się już przyzwyczaili, to że Syndicate będzie na DX9 to już wina tylko i wyłącznie producenta
@Matysiak G :
taki jeden szczegol ktory pokazuje jak bezsensowne sa twoje punkty:
Czy to jest jakies ogromne wymaganie żeby gra miała świetny gameplay i świetną grafike ( lub chociaz wspierala biblioteki ktore sa na rynku od 3 lat ? ) to jest jakies Perpetum mobile zeby tworzyc takie gry ?
"O dx11 się nie wypowiem, bo nie widziałem w akcji."
I wlasnie 99% osob ktore mowia "nie widze roznicy" "a po co dx 11 ?" po prostu nie posiadaja sprzetu ktory to obsluguje!
Dla mnie to powinien byc absolutny standard w tym momencie ze gra obsluguje najnowsze mozliwosci technicze. Pecet to nie konsola na nim mozesz dostosowac grafike do mozliwosci twojego sprzetu...
Nikt nie karze Ci kupowac sprzetu za 2000-2500 ( bo tyle kosztuje sprzet ktory pozwala Ci sie bawic na max detalach ) mozesz kupic za 1500. I to jest wlasnie SWOBODA ktora oferuje PC a dzieki konsolom jest ona ograniczona :)
Jedna sprawa to ze na konsolach dobrze sie sprzedaja strzelanki mimo najwiekszej wady konsoli czyli pada ale rowniez to ze ta gra tylko nawiazuje do klasyki i watpie aby miala cos wiecej niz widowiskowosc jak w filmach. Deusy czy Skyrimy dobrze sie sprzedaly
[4] Bo nie ma takiego silnika który byłby napisany w DX10/11. Takie rzeczy to pewnie dopiero w następnej generacji.
Jest przecież Frostbite 2 użyty w BF3 i najnowszym NFS, oprócz niego jest też Avalanche Engine 2.0 (Just Cause) i na pewno jeszcze parę produkcji.
A co do Syndicate to powiem, że dx10/11 w tej grze nic by nie dał, no dobra byłby spadek fpsów ot różnica.. Engine musi być od początku pisany pod dx11, żeby było widać efekty takie doklejanie dx10/11 widzieliśmy ostatnio w Batmanie, Deusie Ex, efekt żaden.
btw. Jakby ktoś nie wiedział to już na początku Starbreez zapowiedziało, że Syndicate będzie działać na enginie Riddicka ;)
"Gra nie będzie obsługiwała Windows XP z uwagi na zastosowanie DX 10/11" - skandal, moich pieniędzy nie zobaczą, olewają graczy, nie będę zmieniał systemu dla jednej gry, kpina
"Gra nie będzie obsługiwała DX 10/11" - skandal, moich pieniędzy nie zobaczą, konsole hamują rozwój grafiki, kiepski port, niech się wypchają
"Gra będzie wymagała minimum 4 rdzeniowego procesora i nowoczesnej karty graficznej z minimum 1GB pamięci" - skandal, moich pieniędzy nie zobaczą, schrzanili optymalizację, nie będę specjalnie kupował nowego sprzętu dla jednej gry
"Gra będzie działała na każdym komputerze nie starszym niż 5 letni" - skandal, moich pieniędzy nie zobaczą, zacofanie graficzne, cholerne konsole hamują rozwój, olewają graczy to ja oleje ich
"Minecraft to fenomen" - dobra gra obroni się sama, świetnie się gra, polecam wszystkim, ekstra zabawa, warta swojej ceny, nie mogę się oderwać
[19] +1
Wszystko w temacie. Niech się ludzie w końcu na coś zdecydują. Jak gra jest robiona pod dx11 to jest zbiorowe narzekanie, że obsługuje tylko Windows 7, gdy brakuje wsparcia dla nowszych bibliotek to jest płacz, że producenci nie idą z duchem czasu i jest słaba grafika. I tak źle i tak nie dobrze. Śmiech na sali.
Ja jeszcze nigdzie nie przeczytałem oficjalnego stanowiska dotyczącego tego
że polskie wydanie Syndicate będzie po angielsku. Nawiasem mówiąc na polskiej
stronie EA nie widnieje w bazie danych w ogóle taka gra jak Syndicate 0-o a to dobre!
Druga sprawa jest taka, że mnie DX9 nie przeszkadza. Wymagania się zmniejszą a gra
nie ucierpi na tym graficznie. Jeśli ktoś uważa inaczej to jego problem, nie robicie EA łaski.
[19] +1 - Słusznie to wszystko podsumowałeś. Już jakiś czas temu widziałem właśnie takie komentarze, nawet od tych samych osób, ale Polska to naród narzekaczy i wszystko jest zawsze źle.
Ogólnie gra zapowiada się fajnie i mi to wcale nie przeszkadza, że nie ma wsparcia (nie tylko dlatego, że moja karta nie wspiera DX11, a zatrzymała się na 10), bo najważniejszy jest gameplay i wykonanie pod względem bezproblemowości w działaniu, a nie grafika. Postanowiłem nową kartę z DX11 (a może już 12?) kupić dopiero, gdy już gry będą tego wymagać i różnica będzie bardzo widoczna, bo jak na razie mój GTX260 1762MB trzyma każdą grę w full (co mnie dziwi, że komputer 3/4 letni tak się sprawuje :) )
I k*** bardzo dobrze przynajmniej nie będą wygórowane wymagania z kosmosu które odzwierciedlając grafikę ale jedynie na papierze
PS: [19] +
Lol i bardzo dobrze. Wciskanie czegoś, co daje znikomy wzrost jakości obrazu a potworny spadek wydajności jest totalnym skokiem na kasę, byle tylko zarobić na tzw. "entuzjastach".
Nie rozumiem dlaczego przez brak DX 11 nie będzie edytora i modów do gry. Przecież są gry co hulają na OpenGL i wyglądają lepiej od Direct'a.
Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi?
[3] - to nie jest usprawiedliwienie dla piractwa. Nie podoba Ci się - nie kupuj i nie pirać jednocześnie. Pieniądze wydaj na inną grę, która jest wg Ciebie tego warta.
Komentarz 19 niestety ładnie podsumowuje niektórych PCtowych krzykaczy.
Weźcie zacznijcie grać, a nie komentować jak to źle was ktoś traktuje i że przez coś innego jest gorzej.
Do tych co twierdza ze DX 9 bedzie z "winy konsol" to chcialbym uswiadomic, ze konsole obecnej generacji(xbox 360 jak i ps3) obsluguja bardziej zaawansowane biblioteki, niz archaiczny i wciaz popularny na PC biblioteki DX 9.
Dziekuje za uwage. Dobranoc.
Blackthorn@, to całkowita nieprawda ;-)
Komentarz 19 nie ma tu nic do rzeczy. Próba generalizowania, w czym autor tegoż komentarza jest mistrzem. To tak jakby wziąć obojetnie kogoś z jakiejś grupy środowiskowej, gdzie zawsze znajdzie się ktoś narzekający na coś. Jakby pogrzebać, to można znaleźć konsolowca, który narzeka na trudną/łatwą gre, a inny pisze o tej samej grze o grafice, a jeszcze inny narzeka na multika, a jeszcze inny na coś innego. I tak dalej i tak dalej.
W ogóle nie wiem czy autor sobie te cytaty powymyślał, obstawiam, że tak. Ale owszem, można takie coś znaleźć wszędzie, również wśród nierozumnych graczy PC. Każdy ma inny sprzęt i każdy ma ma inne priorytety. Przy PC to troszkę bardziej skomplikowana sprawa. Ja np cały czas używam XP i troszkę starszego już sprzętu z GeForcem 8800 na pokładzie, ale nie mam zamiaru narzekać, że nie pogram w B3 czy nawet GTA IV, bo wiem, że na wszystko przyjdzie czas. Czy to zmienia postać rzeczy, w kontekscie tego co napisał aope?
Taki wymyslony z dupy ten komentarz, który nie wiem w jakim celu został napisany i o czym ma świadczyć? Gdybym był Asmodeuszem napisałbym, że fanboyski.
W sumie racja, jednak zacofanie techniczne boli jakby nie patrzeć.
"Kto się nie rozwija ten się cofa".
Crysis 2 w dniu premiery obsługiwał tylko DX9 i co wyglądał jak gra 10-20 letnia? Wyglądał rewelacyjnie jak na dx9. Tutaj będzie tak samo gra będzie super, mówi się trudno, że nie skupili się na silniku ale Starbrezz to mała studio.
Każdy kto coś tam mówił, że gra powstaje na BF2. Po pierwszym filmiku i zobaczeniu oświetlenia i tekstur można było już wiedzieć, że gra powstaję na silniku z riddica.
Jak ktoś pisze, że nie kupi bo nie ma dx10/11 niestety obstawiam tanią wymówką, flame bo i tak zagra ale nie kupi.
Ja zamierzam ją kupić ale to w pełni zweryfikuję beta.
własnie. tak jak napisał wcogram. O co w ogóle chodzi? Crysis wyglądał bosko, lepiej niż dzisiejsze gry multiplatformowe. nadal wygląda. Tez mi się wydaje, że niektórzy szukają głupich wymówek, tylko po to by spiracić.
Ja tego syfu, którego się spodziewam, nie kupię, może jak wyjdzie w taniej serii to dam jej szansę.
LUDZIE WY MNIE ROZPIERDALACIE.NA KAZDYM WATKU, ODKAD POWSTAL GOL SA TAKIE PAJACE, CO NON STOP NARZEKAJA .JEZELI CI SIE KUZWA ,NIEPODOBA ZE W SYNDICATE NIE BEDZIE, DIRECTU 10/11 TO WYPIERDALAJ Z TEGO FORUM A NIE DYSKUTUJ,ZA NAUKE SIE KUZWA, WEZ A NIE ZE NIE MA FAJNEJ GRAFIKI, TO ODRAZU ZWALIC NA PS3 I XBOXA.JA GRAM NA TYLKO NA PS3 I NIE PIERDOLE ZE GRAFIKA DO DUPY TO MA BYC PRZYJEMNOSCIA A NIE WYMAGANIA
szczerze, przeważnie gram na dx 9 bądź ewentualnie 10 ale nie robi dla mnie to żadnej różnicy.
Nie wiem czemu ale gdy widzę kogoś z datą urodzenia w nicku to jakoś nie mogę tej osoby brać poważnie. Druga sprawa to prawdopodobnie fenomen na skale światową, chyba nigdy nie wadziłem podobnych praktyk na "zachodzie", zarazem u nas zaczęło się to od pewnego pokolenia.
Jednocześnie odwołując się do ów myśli, zakładając że moja obserwacja jest błędna - jeśli to jest fenomen światowy to nie dziwota że nowe gry są tak proste, skoro nowemu pokoleniu brak wyobraźni by prosty nick wymyślić.
A co do tematu, nic zaskakującego.
[38]
Dobra casualu weź się uspokój.
Mi brak super extra grafiki nic nie robi (nie, nie mam złomu, mam bardzo dobry komp), ale brak innych rzeczy, o których pisałem na początku - już robi najwięcej.
Tak czy inaczej - wyjdzie średniak, idę o zakład.
Do tych co twierdza ze DX 9 bedzie z "winy konsol" to chcialbym uswiadomic, ze konsole obecnej generacji(xbox 360 jak i ps3) obsluguja bardziej zaawansowane biblioteki, niz archaiczny i wciaz popularny na PC biblioteki DX 9.
Akurat tutaj napisałeś taka bzdurę, że aż oczy bolą gdy się to czyta. Konsole nie obsługują żadnych zaawansowanych bibliotek. Niektórzy powinni najpierw trochę poczytać i się zaznajomić z tym o czym chcą napisać bo inaczej piszą właśnie takie bzdety.
Wy naprawdę widzicie jakąś konkretną różnicę między dx9, a dx10/11 ?
[43] Zalezy w jakiej grze, np. w Shogunie 2 widac roznice, rowniez w szybkosci dzialania gry (na plus dx11)
@ Jenot
Widać w oświetleniu, teksturach. Dynamiczne wielokolorowe oświetlenie, tylko że twórcy muszą chcieć takie zastosować. Tak jak w BF3(singiel, multi) powinno się dać zniszczyć każde światło na mapie czy to neon czy to żarówki, ale idąc na łatwiznę oświetlenie jest lepsze ale nie jest dynamiczne i destrukcyjne. w Dx11 lepiej wyglądają łuki, kule, powierzchnie okrągłe.
Dx11 to przede wszystkim taslacja sprzętowa (dx10 - programowa), porowate powierzchnie (kamienie, dachówki, kostka brukowa). I bardziej szczegółowa animacja.
Tylko wszystko zależy od twórców albo idą full na nowych bibliotekach albo tylko część rzeczy co jest większością.
Również nie uważam że brak bibliotek DX10/11 to wielka ujma dla gry i jej warstwy wizualnej.
Grałem w różne gry na różnych ustawieniach, a całkiem nie dawno w Metro 2033 na DX11
i przyznam szczerze, że kolosalnych zmian, poza lepszym oświetleniem nie dało się zauważyć nic godnego
uwagi, nic co by było ujmą dla starego i poczciwego DX9c. Takie bajery jak wolumetryczne efekty,
teselacja to nie jest skok na miarę nowego DirectX. Nazywanie tego nowym DX to spore nadużycie.
Porównajcie sobie gry działające na bibliotekach DX8 i DX9c (tj. najnowszych) a potem porównajcie
sobie gry pod DX9c, DX10 i DX11 i skończcie proszę - za przeproszeniem - pierdolić głupoty. Różnica jest KOS-ME-TYCZ-NA.
Naturalnie jedno studio wykorzysta zasoby biblioteki lepiej od innego ale to nie jest żadna zasada, że gra musi być ładniejsza.
Jeśli ktoś uważa również, że regułą jest, iż gra działa wydajniej/lepiej/szybciej (niepotrzebne skreślić)
na DX11 to przepraszam ale jest to zwykły nonsens! Proszę więc o konkretne dowody na ten wzrost wydajności.
DX11 wprowadza zmiany, ale litości! Nie są to tak oczywiste rzucające się w oczy zmiany jak przy skoku z DX8 na DX9, no proszę Was!
Na koniec, z ręką na sercu - jestem graczem PC ale jak non stop czytam o tych złych "kąsolach" które hamują rynek to mi flakami wywraca.
[19] piękne podsumowanie tematu! +1 of course :)
A co do już wojenki DX9 vs. DX10/11 - ja naprawdę nie widzę różnicy.
Ba, mnie się nawet zdziebko wydaje(rzecz jasna to tylko moja teoria spiskowa :)), że gry bez wsparcia dla starszych bibliotek(czyli DX9 w tym przypadku) są tworzone po to, by ciemny lud kupował nowe karty graficzne/nowe systemy operacyjne, które wspierają nowsze wersje bibliotek(czyli te DX10/11).
Konsole są stare, gry sa nowe. Komputery sa nowe. Przestancie pieprzyc, konsolowscy to w 90% bezmozgi i dzieci ponizej 15 roku zycia. Developerzy sa zmuszeni robic gorsze gry dla gownianych konsol...
Różnice między DX 9/10/11 są oczywiście widoczne, tyle, że zależy to od gry, a właściwie od podejścia twórców. Stawiając na nowe biblioteki już na samym początku projektowania efekt końcowy może być naprawdę świetny. Jeśli jednak trzon stanowi wersja 9, a przełączenie na 10/11 dorzuca tylko jakieś bzdety zrobione w pośpiechu, no to niestety, ale opadu szczęki nie będzie. Z drugiej strony i tak najważniejszy jest fun z gry i dla mnie osobiście wersja DX jest kompletnie bez znaczenia, a bardziej od fajerwerków graficznych cenię sobie stronę artystyczną i przywiązanie do detali, a o te elementy jestem w nowej produkcji Starbreeze spokojny.
@Econochrist tymbardziej skoro sa to tak male zmiany to czemu producenci robia taki numer i ich nie dodaja ? :P
Ogarniacz bo może zdają sobie sprawę, że nie dadzą rady stanąć na wysokości zadania?
Jak już mówiłem, biblioteki bibliotekami, a umiejętności twórców umiejętnościami. Czy mam rację?
Tak samo porównaj sobie pierwsze gry na bibliotekach dx9 a te ostatnie crysis 2 i teraz nawet ten Syndicate. Jest przeskok i to ogromny. Tak samo jest teraz jak studia będą męczyć podstawa na dx9 i dołożymy coś w dx10/11 i to w pełni nie wykorzystane a marketing jest to skoku jakościowego nie zobaczymy. Nie było aż takiego przeskoku w technologi jak między dx8 i dx9 czy dx7.
Wracając do syndicate ani razu nie zwróciłem uwagi czy silnik obsługuje dx9-11 oglądając trialer. Czekam na demo się zobaczy. Skok jakościowy to mogą mięc gry pod koniec 2012 początek 2013.
Nie zapominajcie, że z narzędziami trzeba umieć pracować. Ostatnio pełno gier na silniku U3, który jest obecny na rynku od 2004 roku a część deweloperów implementuje w grach na nim opartych efekty jak z bibliotek dx8.
Powinni robić jak Japończyki najpierw wizja później silnik, żeby ją uciągnąć, a amerykanie
najpierw silnik, później coś do niego wkleimy.
Blackthorn ekhmmm... skad ty wziales te rewelacje ?? xD Xbox 360 to api directx ,a ps3 opengl ;] . Suuuper zaawansowane biblitoeki . Do tego secyfikacja obydwu ukladow graficznych nie wybiega poza shader model 3 czyli to co obsluguje api direcx 9 na PC ;] .
Henrar trudno aby jakis skok mial byc jak gra od poczatku jest robione pod dx9 . Skok miedzy dx9 a dx11 jest duzy i to bardzo . Bedzie widoczny dopiero wtedy jak art team od pcozatku bedzie robil grafe pod nowe api. Wypuszczenie czegos pierw pod dx9 ,a potem przerabianie czy dodawanie contentu do czegos co w pdostawie juz ssie nie bedzie prowadzic do dobrych efektow :] .
Luke222 owszem ,ja widze :) .
wcogram pierwsza gra oparta UE3 zwana RoboBlitz wyszla w 2006 roku . Oficjalnie licencje Epic na ten silnik zaczal sprzedawac dopiero po wydaniu Gearsow 1 :] .
Pharrel --> No popatrz, a z badan wynika, ze srednia wieku gracza konsolowego, to cos powyzej 30 lat, wiec jakby to powiedziec, Twoja opinia jest gowno warta. Poza tym swiatem gier od zawsze rzadzily konsole (mniej wiecej od lat 60 i 70-tych ubieglego wieku i takich maszynej jak Magnavox Odyssey, czy Atari 2600) i zawsze beda nim rzadzic, czy to Ci sie to podoba czy nie.
Pecetowe gry, to taki dodatek i poza kilkoma gatunkami, reszta to robione na odczerpnego porty z konsol, ktore dla wydawcy nie maja wiekszego znaczenia i sa tylko po to, by byly. Na pececie, poza nielicznymi wyjatkami, sukcesem zdarzajacym sie raz na kilka lat, jest sprzedaz 2 mln egzemplarzy. Tymczasem w przypadku konsol to norma.
->No popatrz, a z badan wynika, ze srednia wieku gracza konsolowego, to cos powyzej 30 lat, wiec jakby to powiedziec, Twoja opinia jest gowno warta.
Gdybyś znał się chociaż minimalnie na założeniach Statystyki wiedziałbyś, że średnia jest wartością jak to powiedziałeś - "gówno wartą" a i takiej samej jakości są wnioski na jej podstawie wysuwane.
Ale jeżeli już koniecznie chcesz się opierać na tej badziewnej wartości to zgodnie z badaniem - "Najstarsza grupa graczy ma średnią wieku 42 i mieści się w kategoriach Fan Gier PC i Gracz PC Online."
->Pecetowe gry, to taki dodatek i poza kilkoma gatunkami, reszta to robione na odczerpnego porty z konsol, ktore dla wydawcy nie maja wiekszego znaczenia
Przelicz wszystkie RTSy, Strategie, Przygodówki, Gry MMO, Gry Przeglądarkowe, Indie i dodatkowo wszystko z pozostałych gatunków - FPS, TPS, cRPG etc. - które wychodzą ekskluzywnie, lub w bardziej rozbudowanej wersji na PC i przemyśl to co napisałeś.
Co do samego DX9 - mi to osobiście nie przeszkadza o ile jakość gry będzie wysoka. Grafika nie jest najważniejsza. Gry Blizzarda nadal jadą na DX9 a wyglądają przepięknie i będą grywalne dużo dłużej niż te wszystkie "SUPER HIPER GRAFICZNIE ZAAWANSOWANE NEXT-NEXT-GEN hiciory".
Jasne , po kiego się męczyć z dx11 jak i tak kasa za wysiłek by się nie zwróciła ? Zresztą (ponad) 83 000 000 ludzi na pc gra w farmwill i nie narzekają. Pc to świątynia gier "kazualowych" i taką powinna pozostać. Dobre konwersje z konsol tylko to potwierdzają.
Ostatnio pełno gier na silniku U3, który jest obecny na rynku od 2004 roku
Od kiedy? Masowo gry na UE3 zaczęły się pojawiać w 2007, 2004 to jeszcze czasy UE2.5, Source, id Tech 4 czy CryEngine1
A co do grafiki to na pewno jej jakość nie zależy od wersji DX, bo przecież można stworzyć grę obsługującą tylko dx9, a będzie ona wyglądała lepiej niż te które są tylko pod dx10/11.
A co do zmian jakie wprowadzają dx to małe zmiany wprowadza jedynie dx11, gry na dx10 wyglądają tak samo jak na dx9.
Bo DX10 nigdy nie mialo wprowadzac zadnych zmian czy ulepszen w 'efektach', ta wersja miala za zadanie tylko i wylacznie uporzadkowanie pakietu, i ulatwienie pracy programistom.
Crysis 2 pokazał, że dx10 i 11 to marketingowy haczyk. dx9 pozwala na cuda tyle, że grę trzeba robić pod to co się sprzedaje aktualnie na rynku.
Grywalność, gameplay się liczy a nie grafika. DX9 dalej jest wstanie zaoferować dobrze wyglądającą grafikę.
Bo DX10 nigdy nie mialo wprowadzac zadnych zmian czy ulepszen w 'efektach', ta wersja miala za zadanie tylko i wylacznie uporzadkowanie pakietu, i ulatwienie pracy programistom.
Gratuluję dla #60, bo jako jedyny z wszystkich postujących w tym temacie wie o co chodzi w bibliotekach dx10:)
btw. Jeżeli ktoś twierdzi, że nie ma dużej różnicy między dzisiejszymi grami, a tymi z czasów Doom3 to jest poprostu ślepy. Ostatnio odpaliłem Fear 2 i różnica jest ogromna w stosunku do dzisiejszych tytułów. Wizualnie Fear 2 bardzo się zestarzał i widać jaki duży postęp został dokonany.
Ja czekam po prostu na dobrą i dopracowaną gre. Koniec.