Interlagos
Najważniejsze informacje:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/tor-Sao-Paolo,137.html
http://www.f1fanclub.pl/2011/11/gp-brazylii-2011-informacje.html
http://www.formula-one.pl/1274/gp-brazylii-2011-centrum-informacji-wyscigowej
Klasyfikacja kierowców 2011:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/driverstandings.php?season=2011
Klasyfikacja konstruktorów 2011:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/constructorstandings.php?season=2011
Opony:
Pirelli wybrało na ten weekend następujące mieszanki: miękką i średnią.
DRS:
Punkt pomiaru odległości między bolidami: przed zakrętem nr 2.
Strefa wyprzedzania: prosta między zakrętami 3 i 4.
Harmonogram: http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/128826-program-tv-na-gp-brazylii-11.html
Trening #1: 25.11 13.00
Trening #2: 25.11 17.00
Trening #3: 26.11 14.00
Kwalifikacje: 26.11 17.00
Wyścig: 27.11 17.00
Kalendarz wyścigów 2011:
1. Grand Prix Bahrajnu
Data: 13 marca | Tor: Sakhir (5,412 km x 57 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
2. Grand Prix Australii
Data: 27 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
3. Grand Prix Malezji
Data: 10 kwietnia | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
4. Grand Prix Chin
Data: 17 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: L.Hamilton
5. Grand Prix Turcji
Data: 8 maja | Tor: Istanbul (5,338 km x 58 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
6. Grand Prix Hiszpanii
Data: 22 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: S. Vettel
7. Grand Prix Monako
Data: 29 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
8. Grand Prix Kanady
Data: 12 czerwca | Tor: Gilles Villeneuve (4,361 km x 70 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: J. Button
9. Grand Prix Europy
Data: 26 czerwca | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
10. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 10 lipca | Tor: Silverstone (5,891 km x 52 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: F. Alonso
11. Grand Prix Niemiec
Data: 24 lipca | Tor: Nürburgring (5,148 km x 60 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: L. Hamilton
12. Grand Prix Węgier
Data: 31 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: J. Button
13. Grand Prix Belgii
Data: 28 sierpnia | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
14. Grand Prix Włoch
Data: 11 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
15. Grand Prix Singapuru
Data: 25 września | Tor: Marina Bay (5,073 km x 61 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
16. Grand Prix Japonii
Data: 9 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: J. Button
17. Grand Prix Korei Południowej
Data: 16 października | Tor: Yeongam (5,615 km x 55 okr.)
Pole position: L. Hamilton | Zwycięzca: S. Vettel
18. Grand Prix Indii
Data: 30 października | Tor: Jaypee (5,064 km x 61 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
19. Grand Prix Abu Zabi
Data: 13 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: L. Hamilton
20. Grand Prix Brazylii
Data: 27 listopada | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
Zespoły na rok 2011:
Red Bull Renault
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
McLaren Mercedes
3. Lewis Hamilton (GBR)
4. Jenson Button (GBR)
Ferrari
5. Fernando Alonso (ESP)
6. Felipe Massa (BRA)
Mercedes GP
7. Michael Schumacher (GER)
8. Nico Rosberg (GER)
Lotus Renault
9. Bruno Senna (BRA) / Robert Kubica (POL)
10. Witalij Pietrow (RUS)
Williams Cosworth
11. Rubens Barrichello (BRA)
12. Pastor Maldonado (VEN)
Force India Mercedes
14. Adrian Sutil (GER)
15. Paul di Resta (GBR)
Sauber Ferrari
16. Kamui Kobayashi (JPN)
17. Sergio Perez (MEX)
Toro Rosso Ferrari
18. Sébastien Buemi (SUI)
19. Jaime Alguersuari (ESP)
Team Lotus Renault
20. Heikki Kovalainen (FIN)
21. Jarno Trulli (ITA)
HRT Cosworth
22. Daniel Ricciardo (AUS)
23. Vitantonio Liuzzi (ITA)
Virgin Racing Cosworth
24. Timo Glock (GER)
25. Jerome d'Ambrosio (BEL)
Polecane strony:
http://motorsport24.pl/ [info PL]
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1.pl [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2011:
- powrót reguły 107% w kwalifikacjach
- dopuszczalne użycie tylnego skrzydła
- dopuszczalne team orders
- opony Pirelli zamiast Bridgestone
- zakaz używania kanału F i podwójnych dyfuzorów
- dopuszczalne regulowane tylne skrzydło
- powrót KERS
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11709645&N=1
Ehhh mam nadzieje, że przyszły sezon będzie ciekawszy mimo braku Kubicy.
Kurcze, bardziej wierzę Morelliemu niż Renault. A interpretacja nie pokrywała się z wcześniejszymi informacjami z obozu Roberta.
Oby! :)
Bulion jątrzy, nie ma co. Wie, że Kubica jeśli wróci do F1 to nie wróci do LR i próbuje utrudnić negocjacje Kubicy z nowym zespołem. Zaczęła się nowa telenowela, ale to dobrze bo nudno ostatnio w F1 :P
http://www.telemagazyn.pl/polsat_sport_extra/20111125,3,1,dz,go,cpr.html
http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/128826-program-tv-na-gp-brazylii-11.html
I gdzie jest ten trening? Przecież już prawie 20 minut minęło...
Jest...
A ja ponowie pytanie o pamiatkowe zdjecie wszystkich kierowcow (chodzi o takie jak z zeszlego roku z Abu Zabi)
Nawet nikt nie skomentował dzisiejszego quala :D
Wygrane w qualach nudzą już pewnie samego Vettela.
Bo nie ma czego komentować, Ventyl zamiótł system, 0.6s przewagi nad drugim Webberem...Boooooooriiiiinggg....
Mnie irytuje ten zachwyt nad "rekordem" Vettela pod względem ilości PP w jednym sezonie. Nikt, nie raczył zauważyć, że Nigel Mansell miał aż o 3 GP mniej. Owszem, wynik Seba - jakby nie było - robi wrażenie, ale jaka jest skuteczność poszczególnych kierowców każdy widzi:
Vettel 15/19 = 78,95% < Mansell 14/16 = 87,5%
Saul Hudson --> to niema żadnego znaczenia. 15 razy wsiadł do bolidu i 15 razy był pierwszy. Nie ważne ile było wszystkich wyscigów tylko to że tyle razy był najlepszy.
Jak by było 5 wyścigów i by 5 razy wygrał to byś się podnicał że ma 100% ale to tylko 5 wyścigów.
A ja popieram Slasha... Szacun dla Vettela, ale wynik Mansella robi większe wrażenie.
Bez względu na to ile było w sezonie wyścigów robi wrażenie.
Vettel fantasitic really drive!
Bo nie ma czego komentować, Ventyl zamiótł system, 0.6s przewagi nad drugim Webberem...Boooooooriiiiinggg....
1 Sebastian Vettel 1:11.918
2 Mark Webber 1:12.099
khem 0.6 sek ? ;)
gdzie formuła kuwa?
edit: nie zauwazylem ze polesad daje.... sie wystarszylem ze nie ma na sport extra i leci jakis tenis :D uff
sikham-->przepraszam, przepomniałem, że w samej końcówce Webberinho poprawił czas...
Start nudny. Cieszy jedynie awans ALO, choć myślałem że BUT wyprzedzi WEB, ale niestety wdał się w walkę z ALO ;(.
Coś myślę, że po wyprzedzeniu VET przez WEB skrzynia biegów u tego pierwszego się sama naprawi ;).
//akurat komentatorzy to samo powiedzieli
Awaria skrzyni biegów...
No akurat u Hamiltona naprawdę skrzynia nawaliła. Też się śmiałem, że nagle epidemia skrzyń biegów zapanowała.
Słaby, nudny wyścig. Red Bull oczywiście rozegrał to po swojemu, a na dokładkę Alonso pojechał za wolno i wypadł z podium. Nie ma co, należy im się. Plus dla Sutila i Kobayashiego, wafel dla Senny, który spieprzył wyścig Schumacherowi.
Smutny weekend dla sportu. Coraz częściej pieniądze wypierają czystą rywalizację.
nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudyyyyyy...znowu RBR :(
jak następny sezon też taki będzie to sytuacja będzie nieciekawa...
- nudy
- szopka w RBR
- nudy
- jeszcze większa szopka w RBR
- nudy
- wspominałem już o szopce w RBR?
- Alonso poza podium
Myślę, że największe koncerny samochodowe walą właśnie drzwiami i oknami do RBR żeby im zdradzili jak zrobić skrzynię która potrafi podczas jednego wyścigu dwa razy zepsuć i samoczynnie naprawić.
A na marginesie - o ile pamiętam, to w tym sezonie team orders nie było zakazane - więc po cholerę RBR odwaliło taką szopkę?
A na marginesie - o ile pamiętam, to w tym sezonie team orders nie było zakazane - więc po cholerę RBR odwaliło taką szopkę?
Bo mimo wszystko marketingowo lepiej to wygląda niż 'fernando is faster than u"
[29] Jest ustawa o dobrym zachowaniu sportowym czy coś podobnego.
Świetny wyścig dla Webbera i Vettela, szkoda, że nie udało się zdobyć wicemistrzostwa przez Webbera, szkoda Senny i Barrichello, także i deszczu.
Był sobie sezon. No to w następnym Senna sięga po mistrzostwo! :)) Chciałbym żeby nie brakowało Brazylijczyków w stawce, a w tym sezonie żaden z nich nie odegrał znaczącej roli. Oby Rubens jednak załapał się do jakiegoś teamu...
No i koniec. Nudny wyścig jak flaki z olejem. Pierwszy raz tak mnie Interlagos rozczarowało :/
Zobaczymy, co przyniesie kolejny sezon.
Oby bardziej wyrównaną stawkę w czołówce i dogonienie RBR.
Oby powrót szanownego kolegi Roberta.
Oby lepszej formy końca stawki i mniejszej niezawodności oraz pierdołowatości.
No i ładne bolidy by się przydały :)
Ciekawe co w tym roku RTL przygotuje. Zeszłoroczny filmik był świetny
http://www.youtube.com/watch?v=tvBsV_lqIEk
[36] Masterpiece! Fuckin' masterpiece! :O
W tym roku raczej nie uda im się sklecić czegoś takiego z tych kilku akcji na torze...
Na dzisiejszym wyścigu obudziłem się tylko na chwilę jak Hamilton siedział Massie na ogonie, liczyłem, że to się jakoś efektownie skończy :P
[35] Niestety ale takiego sezonu już nie będzie.
[32] Zgadzam się w 100%. I do tego, więcej nieprzewidywalności, deszczu i usunięcia DRS. Chyba brakowało w tym sezonie właśnie Kubicy, jako bardzo dobrego drajwera w nie najlepszym samochodzie.
De Officiële RTL GP Formule 1 Jaarclip 2011 [HD]
http://www.youtube.com/watch?v=3M3zxffZmUc
Żeby zapchać czas musieli przed 1:30 puścić jakiegoś gościa, który się wypowiada, ale później na poziomie. Szczególnie to ujęcia klatkujące bolid Williamsa wpadający w bandę.
http://www.sport.pl/F1/1,96296,10721164,Sezon_Formuly_1_w_liczbach___rekordowy_sezon_Vettela.html
Liczby:
Sebastian Vettel zdobywając tytuł samochodowego mistrza świata Formuły 1 w 2011 roku uzyskał aż 122 punkty przewagi nad Brytyjczykiem Jensonem Buttonem. To rekordowy wynik. Przed rokiem Niemiec zdystansował Hiszpana Fernando Alonso zaledwie o cztery punkty.
W sumie Vettel zgromadził aż 392 punkty - to też najlepszy wynik w historii.
W sezonie 2011 kierowcy w 19 wyścigach zjeżdżali do boksu aż 1111 razy, z czego aż 88 razy miało to miejsce w czasie wyścigu o GP Węgier.
Najkrótszy pobyt w boksie trwał 2,82 s.
120 to średnia liczba kilometrów przejechana na "suchych" oponach w tym roku.
Rekordową liczbę piętnastu pole position wywalczył w 2011 r. Vettel. Dwukrotny mistrz świata triumfował w jedenastu wyścigach.
126 - tyle razy dokonano manewru wyprzedzania przy bezdeszczowej pogodzie w Grand Prix Turcji.
125 - liczba wyprzedzeń w deszczu w wyścigu o Grand Prix Kanady.
364 - tyle minut padał deszcz w Montrealu, gdzie kierowcy ścigali się w GP Kanady.
W czasie sezonu kierowcy zużyli 24 tys. opon.
10 200 - tyle kilogramów ścinek opon pozostało na torach.
739 okrążeń na prowadzeniu znajdował się w tym sezonie Vettel.
Zaledwie trzy okrążenia stawkę prowadził w tym sezonie 7-krotny mistrz świata Niemiec Michael Schumacher jeżdżący w teamie Mercedesa.
Sebastian Vettel zdobywając tytuł samochodowego mistrza świata Formuły 1 w 2011 roku uzyskał aż 122 punkty przewagi nad Brytyjczykiem Jensonem Buttonem. To rekordowy wynik. Przed rokiem Niemiec zdystansował Hiszpana Fernando Alonso zaledwie o cztery punkty.
W sumie Vettel zgromadził aż 392 punkty - to też najlepszy wynik w historii.
Nietrudno bić takie rekordy skoro aktualny system punktowania zadebiutował w 2010 roku.
[40] - Szczególnie to ujęcia klatkujące bolid Williamsa wpadający w bandę.
W Monako? To był przecież Sauber z Perezem za kółkiem.
^
Możliwe pisałem 'na gorąco' z pamięci.
Ciekawe, co dalej z Renault i Witalijem.
Być może po ostatnich prztyczkach będzie ciekawie.
No i Robert może namieszać w składach.
http://www.sport.pl/F1/1,96398,10725583,Szef_Renault_ostro_o_Kubicy__Nie_damy_mu_odzyskac.html
Bulier zwerbował Kimiego to się rozbestwił.
[e] chociaż w ogóle mu się nie dziwię :))
Sport.pl to jak zawsze mistrzowie szokujących tytułów newsów. :D Ta lub bardzo podobna wypowiedź Boulliera pojawiła się jeszcze przed podpisaniem kontraktu Raikkonenenem. W sumie nie widzę nic dziwnego w tym, że zespół nie chce tracić czasu i pieniędzy na kierowcę, który nie ma już oficjalnie z nimi podpisanego kontraktu i po wszystkim może zapukać do innych drzwi.
Co do samego powrotu Raikkonenena, fajna sprawa, że będzie tylu mistrzów świata w stawce w 2012, ale mam nadzieję, że Kimi nie będzie jeździł tak słabo jak w swoim ostatnim sezonie F1... wtedy to dopiero Boullierowi szybko mina zrzednie. ;)
(...) ale mam nadzieję, że Kimi nie będzie jeździł tak słabo jak w swoim ostatnim sezonie F1...
Z tym się muszę totalnie nie zgodzić :) Po niemrawym początku sezonu i kilku nieudanych wyścigach, w dalszej części roku Raikkonen mocno się rozkręcił i tylko kiedy samochód na to pozwalał, kończył wyścigi na podiach. Zwieńczeniem jego dobrej dyspozycji było kapitalne zwycięstwo w jego królestwie na Spa i ostatecznie 6 miejsce w klasyfikacji generalnej, co IMO można uznać za świetne osiągnięcie biorąc pod uwagę fakt, że F60 było zdecydowanie nieudaną konstrukcją, która w całej dekadzie swoją beznadziejnością mogłaby się równać tylko z F2005 :)
Ja bym widział Kubice i Kimiego w w lotusie.Ale wiadome jest że Rosjanin sypie kasą to nie będą go zwalniać.Dlatego nie wydaje mi się aby ubica pozostał w lotusie dłużej.
http://motorsport24.pl/Artykul.82+M549cf98cea9.0.html
Hmm. Wiadomo, że wszystko okaże się po 1 stycznia, ale póki co Ferrari odcina się od Kubicy. Przynajmniej opierając się o ten artykuł i kilka innych.
Z drugiej strony KUB i RAI tworzyliby ciekawe połączenie. Jakby dodatkowo Lotus zaczął więcej inwestować w poprawki etc. mając w perspektywie wysokie miejsca dwóch dobrych kierowców..
Ja poczekam co na to powie Sokół.
Pietrow moim zdaniem ma za sobą za duzo sponsorów, żeby go ruszyć. Póki co jak dla mnie wszystko wskazuje na to, że dla Kubicy w 2012 nie będzie miejsca w F1.
[53] niekoniecznie. Ferrari z Masy jest srednio zadowolone wiec jak bedzie w 2012 jezdzil tak jak w 2011 to go posadza na lawce a wezma Kubice jak bedzie wolny. O ile mi wiadomo to za Masa wielkie pieniadze nie stoja jak za Alonso wiec jego czas w F1 jest policzony.
Faktycznie posada Massy jest dość niepewna. Jednak nie wydaje mi się, żeby Ferrari mogłoby sobie pozwolić na zatrudnienie kierowcy po takich przejściach jak Kubica, którego przyszła forma jest wielką niewiadomą.
Ktoś ogląda RoC?
Pietrow właśnie pokonał Schumachera w KTMach :D
http://www.orange.pl/ogladaj-Orange-sport.phtml
Doczekałem się w końcu wywalenia tego beztalencia z Lotusa(mówię o Pietrovie)...Jednak kasa za plecami to nie wszystko, yay :D
Nietoperze ćwierkają, że ruski skoczek będzie jeździł w Marusi :)
Jednak trochę żałuje, że Robert prawie bankowo opuści Lotusa, z Kimim tworzyliby ciekawy team...Bobby K pewnie będzie musiał zadowolić się 3 fotelem w Ferrari...No ale jeżeli Massa out w 2013 to możemy już mieć nadzieje na mistrzostwo świata dla Bobby'ego...
Kasa się zgadza bo Grosjean daje szmal od Totala. Po prostu cierpliwość się wyczerpała.
Senna w Renault. Czar prysł.
http://www.f1wm.pl/php/news_id-24898.html
Chciałbym zobaczyć miny szefów Lotusa w momencie, gdy jeszcze nie wiedzieli, że to nic poważnego.
Jednak punk widzenia zależy od punktu siedzenia..
Ecclestone o rozstaniu Hamiltona z ojcem..
http://motorsport24.pl/Artykul.82+M51df3e3dcd9.0.html
– Wybór nowej agencji menedżerskiej to katastrofa – dodał Bernie. – Poznał przez to ludzi, których w innych okolicznościach by nie poznał. To chyba miało na niego nie najlepszy wpływ. Jest młody, ma trochę pieniędzy. Pod wpływem można robić rzeczy, których w innym wypadku by się nie robiło.
.. też mógłbym mieć te 'trochę' pieniędzy :))
U mnie w F1 2010 McLaren zaproponował mi kontrakt właśnie na miejsce Hamiltona. Także wcale mu w życiu dobrze nie jest, bo musi szukać nowego zespołu.
Da daaaaa da da da.
Zalozmy wszyscy ze rozpoczyna sie sezon 2012 z obecnym skladem. Jak sadzicie czy w przyszlym roku Vettel ciagle bedzie ponad wszystkimi ? A moze wybije sie ktorys z innych zespolow ? Czy Renault zmodernizuje sie technologicznie na tyle, zeby moc konkurowac z wielkimi ? Czy Robert Kubica zagrzeje miejsca w bolidzie Erika Bulier czy jednak bedzie musial szukac nowego zespolu (prawdopodobnie jesli dojdzie w ostatniej chwili znajdzie miejsce w jakims Williamsie, ktory jest chyba najslabszym zespolem, oprocz 3 maruderow) ? A moze pojawi sie jakis nowy mlody talent, ktory zmiecie wszystkich jak zrobil to Hamilton ?
Krotko mowiac - jakie sa wasze przewidywania na nadchodzacy sezon ?
[65] A kiedyż to Hamilton niby tak zmiótł wszystkich bo ja sobie nie przypominam?
Krotko mowiac - jakie sa wasze przewidywania na nadchodzacy sezon ?
Takie jak na obecny, nic sie nie zmieni dopóki Newey nie odejdzie z RBR...RBR, długo długo nic, McLaren i mam nadzieję, że Ferrari. Reszta w sumie mało mnie interesuje...
A Renault jest na równi pochyłej już od jakichś 3 sezonów, z każdym sezonem coraz gorzej.
No i mam nadzieję, że Team Lotus(ten zielony, nie wiem jak w przyszłym sezonie będzie się ten team nazywać) w końcu zacznie walczyć o punkty bo radzą sobie coraz lepiej a i finansowo coraz lepiej się trzymają więc miejmy nadzieję, że przestaną zaklepywać miejsca od 18-24
^
Team Lotus to teraz będzie Catterham jeśli się nie mylę.
Connor_ -> moze okreslenie "zmiotl wszystkich" to zle okreslenie, mialem jednak na mysli jego debiut, w ktorym pokazal, ze potrafi przycisnac. Vettel czy Shumi nie mieli takich poczatkow. Troche przesadzilem z tym okresleniem, ale intencja chyba byla czytelna.
Vettel czy Shumi nie mieli takich poczatkow.
Bo nie od razu wsiedli do bolidów na miarę mistrzostwa. Nawet Prost czy Senna zaczynali od marnych konstrukcji. Hamilton od razu dostał coś, co pozwoliło mu pokazać, że umie przycisnąć.
[70] Jak oni mogli? I po co oni tam byli przez te dwa lata z zespołem...?
Fajnie, że Pietrow wyleciał ale co z Senną?
[70]
Buemi miał zajebistego pecha, ale Jaime się rozkręcał i w sumie mógł zostać.
A Jaime i Sebastian tak spinali poślady i cisnęli pod koniec a tu trolled...I po robocie...
Sutil out Hulkenberg in. Force India podało skład kierowców http://www.f1wm.pl/php/news_id-24940.html
Jak ktoś zna włoski mógłby streścić w kilku słowach co jest w tym artykule http://www.omnicorse.it/magazine/14179/f1-robert-kubica-cambia-terapista-e-lascia-ceccarelli-mentre-la-ferrari-prepara-un-test-team
Bobby K rozstał się z Cecarellim a Ferrari poprosiło Pirelii o specjalny zestaw opon dla Ferari Driving Academy.
W Niemczech wybrano sportowca roku. Nie został nim Sebastian Vettel, a Dirk Nowitzki. Widać zwyciężyła jakaś hierarchia sportów, bo obaj osiągnęli wiele w 2011 roku, ale NBA chyba jest ważniejsza niż F1. Co innego, że obok Nowitzkiego wyróżnienie otrzymała też niejaka Magdalena Neuner :P.
<---[78]
"NBA chyba jest ważniejsza niż F1" - tuż to bzdura... F1 jest najwyższą serią ze sportów motorowych i drugim sportem na świecie.
Szkoda Kubicy... kiedy to się skończy, chcę go wreszcie zobaczyć.
przemek-> co w tym smiesznego?
szkoda kubicy, nie dosc sie chlopak nacierpial?
F1 jest najwyższą serią ze sportów motorowych i drugim sportem na świecie.
Oczywiście masz jakieś dane które to potwierdzają? Jakieś oficjalne badania, ankiety, cokolwiek?
Nie? To mnie nie denerwuj bo już był wątek w którym się o to samo kłóciłeś i przypomnę ci, że zakończył się twoją absolutną kompromitacją(i to z resztą nie po raz pierwszy)...
[82] A gdzie ja się skompromitowałem? Nigdy! Było gdzieś jak pamiętam w telewizji, może się zmieniło, będę musiał to sprawdzić ale w każdym razie Formuła 1 jest jest bardzo wielkim i widowiskowym sportem. Ale na pewno jest wyżej niż NBA...
Formuła 1 jest jest bardzo wielkim i widowiskowym sportem. Ale na pewno jest wyżej niż NBA...
Ale wyżej w czym? W Twojej głowie, czy gdzie?
Łączna widownia Formuły 1 w 2011 roku: 1 440 000
Łączna widownia NBA w 2011 roku: 21 300 000
Łączna widownia NASCAR w 2010 roku: 35 948 700 (Sprint Cup Series, można lekko doliczyć jakieś 15 milionów do Trucks i Nationwide)
Łączna widownia MLB: ponad 73 000 000
(ilość osób na trybunach)
Jakby tego było mało, F1 ma zasięg międzynarodowy, NASCAR czy NBA to tylko USA. Co Ty w ogóle porównujesz, Formuła 1 to karzełek w porównaniu do skali tamtych sportów. Jesteś Europejczykiem i to takie głupkowate zaściankowe myślenie, coś co znasz to myślisz że jest "największe i najpopularniejsze" na świecie.
P.S. szkoda Kubicy, pech.
Stanson, chłopie.
W NBA występuje trzydzieści zespołów, każdy z nich gra 82 meczy w sezonie, czyli 41 u siebie. Weźmy pierwszą lepszą halę - Power Balance Pavilion gdzie gra Sacramento Kings, tam wchodzi 17 tysięcy kibiców, hala pewnie wypełniona po brzegi na każdym meczu. Co Ty chcesz porównywać, popularność F1 do NBA pod względem liczby widzów? Powaliło Cię do reszty hah? :D
Daj liczby z wpływów z reklam, transmisji, liczbę widzów na świecie - wtedy możemy dyskutować o wielkości poszczególnych dyscyplin.
Chyba nie wyłapałeś, moja idiotyczna riposta na stwierdzenie, że F1 jest większa od NBA wzięła się od tegoż własnie idiotycznego stwierdzenia.
Bo nie rozumiem w czym konkretnie wyścigi mogą byc większe od gry w piłkę.
Czekolada jest smaczniejsza od bananów, a samochody są ładniejsze od skuterów śnieznych - o tym tez można podobnie podyskutować.
A to OK, bo rzuciłem okiem tylko na Twój post, spojrzałem na te liczby, komentarz i oniemiałem :D
[84] Przecież z milion może pół to z Polski było by wyświetleń...
NASCAR nie jest popularniejsza od F1 na świecie tylko w USA.
Jest już tyle wersji informacji o wypadku Kubicy że chyba sobie daruję. Co artykuł to większa brednia.
[91] Fakt jest już wystarczająco skompromitowany...
Jeśli chodzi o pewność źródeł, warto korzystać z info od M Sokoła. Oto co napisał na blogu:
W dniu, w którym Stefano Domenicali zaprzeczył, jakoby istniało już porozumienie między Ferrari i Robertem Kubicą w sprawie potencjalnych testów, włoska agencja ANSA poinformowała o nowej kontuzji polskiego kierowcy. Wychodząc z domu, zawodnik poślizgnął się i w wyniku upadku odnowiło się pęknięcie prawej kości piszczelowej, złamanej w rajdowym wypadku przed ponad jedenastoma miesiącami.
Kubica trafił do lokalnego szpitala, gdzie prześwietlono uszkodzoną nogę i stwierdzono pęknięcie w miejscu jednego ze złamań odniesionych w rajdowej kraksie. Na czwartek planowane jest drobiazgowe badanie i lekarze zapowiadają, że w piątek ma się odbyć zabieg mający na celu spojenie pęknięcia metalową płytką i śrubami. Kontuzja nie powinna mieć znaczącego wpływu na przebieg i tempo wciąż trwającej rehabilitacji.
Brytyjski Autosport, powołując się na źródła bliskie kierowcy, przekazuje nieoficjalną informację, że incydent może wydłużyć rehabilitację o „przynajmniej trzy tygodnie”. Pamiętajmy jednak o tym, że jak dotąd nie określono prawdopodobnego terminu zakończenia rehabilitacji – podczas ostatniej rozmowy Daniele Morelli powiedział mi, że bardziej konkretnych informacji możemy spodziewać się w lutym lub nawet później. Czas odzyskiwania funkcjonalności poszczególnych części ciała się nie sumuje i leczenie różnych obszarów odbywa się jednocześnie, a nie po kolei. Oczywiście jest to niezwykle pechowy zbieg okoliczności, bez którego kierowca mógłby doskonale się obyć.
Brak konkretnego terminu zakończenia rehabilitacji nie jest jedyną przesłanką, dla której nie należy kurczowo trzymać się stwierdzenia o trzech tygodniach. Póki co dokładny stan prawej nogi kierowcy nie jest znany i snucie tego typu prognoz należy uznać za przedwczesne. Trzeba też podkreślić, że informacja o wydłużeniu rehabilitacji jest póki co nieoficjalna i trudno w obecnej chwili o tak kategoryczne stwierdzenie. Podobnie zresztą jak o lód w miejscowości, w której temperatura wynosi 10º Celsjusza…
FIA w formie. Przez wiele miesięcy tolerowali rozwój "reaktywnego zawieszenia" Lotusa (wtedy Renault), w połowie stycznia zatwierdziła go "ostatecznie", a teraz, jakiś tydzień później zakazuje.
Przecież to kompromitacja, oczywiście nie pierwsza, Formuły 1 jako biznesu i sportu.
Dlaczego FIA godziła się na rozwój tego rozwiązania? Zespół niepotrzebnie wydawał pieniądze i kto wie, może poszliby w innym kierunku w rozwoju auta, gdyby nie to.
Ciekawe czy zakażą też podobnych rozwiązań innych ekip, wiadomo że Ferrari przy tym dłubie, ale podejrzewam, że tak, przynajmniej tych, które rozwijają to oficjalnie. Mogli to zastosować po cichu, bez szumu, bez chwalenia się, bez pytania FIA o zgodę, chyba wyszliby na tym lepiej. Niektórzy twierdzą, że taki system stosował już Mercedes w poprzednim sezonie.
Zakazanie tego rozwiązania najbardziej pasuje Red Bullowi. Oni mają swój, chyba bardziej zaawansowany system, wszyscy pamiętamy ich "nurkujące nosy" albo "uginające się skrzydła". Podejrzewam, że pojawienie się "reaktywnego zawieszenia", mogłoby pozwolić innym ekipom zbliżenie się do Red Bulla mniejszym kosztem.
Sorry, leżało mi na wątrobie, a nie jestem zarejestrowany na stronach o F1. :)
Świetny teaser nowego Lotusa E20:
http://www.youtube.com/watch?v=5LG3f2VYCWc
:)
edit: Jestem strasznie wyposzczony, od 0:41 dosłownie łapią mnie ciary. :D
Zaprezentowany został nowy stary Mclaren ;)
małe porównanie z bolidem z zeszłego roku ->>>
Rubens: IndyCar onboard :)
[95] - no, i mamy piękny przykład ogranicenia kosztów i "ekologii", jaką promuje F1.
Kurde, jak mi jest jego szkoda.... To tak, jakby nagle Tiger Woods zaczął grać w kosza i był średnim/lepszym, ale wiadomo z czym by się kojarzył :(
Co oni zrobili w tym Ferrari? chyba najbrzydszy bolid jaki widziałem.
http://img256.imageshack.us/img256/3163/f20121.jpg
no dobra FI przebija Ferrari
http://p.twimg.com/Akt7ZBsCMAAyCZl.jpg
hi-res http://adamcooperf1.files.wordpress.com/2012/02/img_4023.jpg
Obejrzałem prezentację Ferrari. Taki pijar, że aż biło po uszach :P
Co oni zrobili w tym Ferrari? chyba najbrzydszy bolid jaki widziałem.
Grunt, żeby szybko jeździł ;)
nawet Alonso i Massa mieli spuszczone głowy ze wstydu...
zresztą FI też już urodą nie grzeszy...
o co chodzi z tym 'garbem' w nowych Ferrari i FI? McLaren tego nie ma wiec raczej nie jest to wymog regulaminowy...
@Forgotten:
Zmniejszoną maksymalną wysokość nosa. McLaren poradził sobie z tym poprzez większą krzywiznę przedniej części bolidu. Z kolei Ferrari (Force India i Caterham też) maja płaski przód i przed miejscem łączenia monokoku z nosem muszą zredukować do regulaminowej wysokości.
Polscy drogowcy mają teraz ważny argument. Zima zaskoczyła najlepszych!
Właśnie o to chodzi że to jest wymóg regulaminowy. Polecam lekturę:
http://www.formula1.com/news/technical/2012/0/929.html
Dla tych którym się nie chce tłumaczyć (:P) - przód bolidu tuż przed kokpitem może mieć wysokość 62.5cm nad podłogą, ale później na dystansie nie większym niż 15cmm musi spaść o 7.5cm i nie tym samym nie może być wyżej niż 55cm od podłogi. Nawet w tej notce jest wzmianka że to może spowodować bardzo dziwny wygląd bolidów.
McLaren zrobił inaczej i obniżył cały przód bolidu, po to żeby uniknąć takich schodków jakie widać u Ferrari czy Force India.
Fakt wygląda to trochę dziwnie, ale jeśli tylko sprawia, że bolid jest szybszy to czemu nie?
I tak wszystko wyjdzie w praniu. Marcu, przybywaj!
No i chcę na żywca obejrzeć wreszcie bolidy, ale tydzień da radę wytrzymać.
Powinni wprowadzić do regulaminu jakiś zapis dotyczący oceny wyglądu bolidu przed dopuszczeniem ich do startów.
a tam bez przesady.
az taki brzydki nie jest.
wrecz oryginalny.
mi sie podoba.
a jesli beda jakies efekty to zajebiaszczo.
szkoda tylko ze ploty brukowcow sie nie potwierdzily o Kubicy.... chociaz bycie kierowca testowym tez fajna rzecza nie jest
Kubica w roli testera Ferrari, to jeden z lepszych dowcipów początku 2012 roku ;]
Bolidy oryginalne... każdy sezon wyróżnia się czymś, więc w tym roku padło na krzywe nosy. Taki prosty zabieg, a ile rozmów, ile postów, ile tematów na forum całego świata...
Jeśli już o Kubicy mowa, to jest to chyba najbardziej wiarygodna wiadomość o jego przyszłości w F1.
http://f1.wp.pl/kat,101074,title,BBC-powrot-Kubicy-bylby-cudem,wid,14213981,wiadomosc.html
http://www.f1ultra.pl/index.php/galeria-gp/category/441-ferrari-f2012.html
Wiem, że wszystkiego jeszcze nie widać ale po co na starcie wyścigu i innych miejscach zawsze mechanicy zasłaniają bolid skoro i tak widać go dokładnie z różnych stron?
Dokładnie? A czy widzisz szczegóły budowy dyfuzora na tym zdjęciu od tyłu? Nie, bo wstawili tam jakąś perfidną "tekturkę" zasłaniającą "flaczki".
Jest i lotus http://www.youtube.com/watch?v=KjgSaYQ_GeY&list=UUCCyFIbQgLEa62TsUWOuKhg&feature=plcp
Też garbaty, ale jednak mniej niż choćby Ferka.
Noo... Ładny.
Ciekawe jakich typów nosa będzie więcej: normalnych czy dziobaków. I co ważniejsze, CZY i które rozwiązanie będzie wyraźnie skuteczniejsze.
Chociaż jeśli się przyjrzeć, to póki co jedynie Ferrari ma wyraźny "próg" - reszta (poza McL of course) ma jedynie płytsze bądź głębsze "rynny" przechodzące w płaski nos.
Jaram się nadchodzącym sezonem w wyścigach torowych, a konkretnie seriami F1, DTM oraz WTCC.
F1 wiadomo, DTM (3 producentów, doszło BMW) i WTCC (dojdzie Ford i w paru wyścigach Honda). Będzie się działo!
Malowanie ciekawe, i jak Lotusowi czy Caterhamowi pasują "żółte" opony, tak Sauberowi (jeszcze z czarnymi felgami) do twarzy z oponami twardymi :)
Ale też mają próg a'la Ferrari :/ To kolejna cecha wspólna obu bolidów po silniku :D
Malowaniem się nie jeździ, ale wygląd mocno średni tegorocznego Saubera. I nie lubię czarnych felg, psują bardzo wygląd imo.
A tymczasem "nosy" Byków:
Red Bull - http://www.f1today.nl/foto.php?file=19211 - podobnie jak McLaren, ładnie
Toro Rosso - http://www.f1today.nl/foto.php?file=19245 - ostra górka, jak u reszty, brzydko
RBR http://www.redbullracing.com/cs/Satellite/en_INT/Video/The-RB8-Revealed%E2%80%A6-021243158945543
Red Bull - http://www.f1today.nl/foto.php?file=19211 - podobnie jak McLaren, ładnie
Spokojnie, to jeszcze był RB7
BE_WANTED ten pierwszy screen to RB7:)
No szału ni ma z tym RB8, no ale znów inne rozwiązanie.
HRT?:
http://img85.imageshack.us/img85/2769/39404923393338231811844.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/1526/41828723393298230811844.jpg
A to przepraszam bardzo za wtopę z RB7!
RB8 w takim razie także ma ten garb, przez co nadal najbardziej urodziwy jest McLaren.
Bardzo dobra nowinka w sezonie 2012.
http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/129690-nowe-pistolety-ostrzega-mechanikow-o-niedokreconym-kole.html
Matko jaki Sauber paskudny... a zawsze był w czołówce dla mnie jeśli o wygląd chodziło:P
Zamiast tego garba mogli mur berliński zamontować i nie byłoby różnicy:D
Super wygląda Williams, malowanie przypomina złote czasy w barwach Rothmans :)
Kimi już poprawił najlepszy czas zeszłorocznych testów, widać dziobaki mogą być szybsze niż zeszłoroczne modele mimo tylu ograniczeń regulaminowych
piekne by bylo jakby w koncu mercedes, ferrari, mclaren i renault mieli porownywalne bolidy...
zeby kimi, hamilton, alonso, Schummacher ze soba musieli jak rowny z rownym walczyc, a nie bo button tutaj ma dobry samochod, hamilton w innym roku, alonso/schummi kiedys mial dobry itd itp...
Słyszałem, że na Wyprzedź Mnie! jest transmisja z treningów. Ma ktoś link? Nie mogę znaleźć.
Nope. To jest tylko transmisja z powtórkami z poprzednich sezonów poprzeplatana co jakiś czas paronastosekundowymi urywkami z testów i tabelą wyników.
Redbull Canimation 2011, bolid Red Bulla z puszek po Red Bullu, bylo? ;)
http://vimeo.com/32105591
Widzieliście te alternatywy fanowskie McLarena? :)
http://www.f1fanclub.pl/2012/02/nowe-malowanie-mclarena-segregator.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Formula1FanClubPolska+%28Formula+1+Fan+Club+Polska%29&utm_content=FaceBook
Niech się zacznie sezon... Również nudy.... ale niedługo Australia! WHOAH!
Skoro w F1 nudy to Pablo Montoya zapewnia emocje w NASCAR :)
http://www.youtube.com/watch?v=WC1L4n_4f0E
Wlasnie skonczyl sie na BBC1 dokument o Hamiltonie... Nic'u co prawda, ale warto zobaczyc.
Pewnie pojawi sie na BBC online
Nowe HRT będzie pewnie jednym z najwolniejszych ale i NAJŁADNIEJSZYCH bolidów w stawce. I do tego najprawdopodobniej nie zepsują malowania nadmiarem reklam ;]
Na necie pojawiły się trzy nowe fotki RK zrobione podczas prywatnych testów, które prawdopodobnie miały miejsce wczoraj w okolicach Genoi. Nie daje żadnego zaświadczenia, że zdjęcia są prawdziwe, ale wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że tak właśnie jest. Tak czy inaczej, nawet jeżeli to fake, to jakoś tak lepiej na sercu się człowiekowi zrobiło na widok uśmiechniętego Roberta opakowanego w cały kombinezon :)
Alguersuari mówi niestety co innego :/
Jaime mowi bzdury bo zostalo mu tylko komentowanie;)
A Robciowi przytylo sie ostro;>
Z całym szacunkiem dla Alguersuariego, ale jestem bardzo ciekawy skąd chłopina miałby wiedzieć jak wygląda rzeczywisty stan Roberta skoro według Czachorskiego od momentu wypadku obaj nie widzieli się na oczy :) Sokół też wypowiadał się w podobnym tonie, więc wypowiedź Jaime proponowałbym traktować z dużą dozą ostrożności. IMO koleś za bardzo się podpalił tym, że dostał robotkę w BBC, palnął głupotę opartą na jakichś plotkach i pozostawił za sobą sporą ilość syfu :)
Nie żebym kreował się na nie wiadomo jakiego optymistę, ale po prostu nie wierzę w to, że Jaime nagle dostał wieści z pierwszej ręki i ni stąd ni zowąd postanowił się nią ze wszystkimi podzielić. Nie tak to działało w obozie Kubicy przez ostatnie miesiące :>
Następne zdjęcia:
http://static.ivg.it/photogallery/albums/userpics/10002/normal_428691_340764975975669_317479264970907_1059288_19681419_n%5B1%5D.jpg
http://static.ivg.it/photogallery/albums/userpics/10002/kubica_rovegno.jpg
Kolejne dobre informacje odnośnie RK. Prawdopodobnie w sobotę Robert pokonał kilka kółek gokartem na torze w Montecatini, wykręcając przy okazji rekord toru ;)
Przetłumaczona notka prasowa + 3 zdjęcia -> http://translate.google.com/translate?sl=it&tl=en&js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.mykart.it%2FArticolo.aspx%3Fid%3D30
Jeszcze fotka samego zainteresowanego w akcji :> ->
Aha, jeszcze odnośnie shakedown'u rajdowego w Genoi. To idąc za włoskim Autosprintem miał on miejsce podobno nie 7 Marca, a 7 lutego, co wyjaśniałoby dosyć "mało smukłą" sylwetkę Roberta na zdjęciach.
@Miszka
Przy zakładaniu kolejnej części dodaj blog http://www.f1talks.pl/ do polecanych stron. Bardzo fajna, solidnie prowadzona stronka z regularnie pojawiającymi się ciekawymi materiałami. Polecam zaglądać :)
Wyrobił tytuł średniego kierowcy, teraz dołącza do tego do bani komentatora, który bajkami wyprzedza Borowczyka :D
Heikki 'Angry Bird' Kovalainen ;)
http://www.theverge.com/2012/3/15/2873556/angry-birds-helmet-formula-1-heikki-kovalainen-sponsorship
Może wszyscy czekają na nowy wątek...
GP AUSTRALII:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11965733&N=1