Deus Ex: Bunt Ludzkości - RPG w klimatach sci-fi, który aspiruje do miana gry roku 2011
Oj zgadzam się. Niby przy walkach z bossami są szafki z bronią, ale ja przechodzę całą grę po cichu więc jak nagle boss to dobrze nie jest. Też ulepszam Pistolet 10mm ciągle bo chcę zdobyć achiv do ulepszenia max broń. Ulepszania bardzo czuć broni i implantów np. w broni polecam wybuchające pociski do rewolweru (kupiłem na walkę z bossem bo nie było co robić z kasą). Wiem, ze jest dużo ścieżek bo każde odkrywam, każdy komputer przeszukuje, wszystkich ogłuszam itd. Skradanie jest zrobione świetnie. Rozmowy też są bardzo fajne, ale jest mało tych ważniejszych gdzie udział biorą rożne emocje itd. (warto kupić taki implant który daje dane o danej osobie, typ osobowości itp). Złoty filtr mi zbytnio nie przesadzał, ale prawda, że czasami ma się ochotę go wyłączyć.
Do minusów dodałbym jeszcze całkowicie ZEROWY wpływ naszych decyzji w przeciagu gry na zakończenie co woła o pomste do nieba bo to przezcież crpg...Najbardziej mnie to zabolało bo nie czułem, że mam jakikolwiek wpływ na to co się dzieje...
spoiler start
Nigga please...Zakończenie polega na wybraniu 3 guzików albo wyjściu z pomieszczenia...No ku*wa...
spoiler stop
Jak narazie gra roku ale zakończenie jest cholernie skopane i po prostu słabe. Bardzo słabe...Rozczarowało mnie tak jak zakończenie Mafii 2 jak nie bardziej...
Kosztowałem tej gry na gorąco i nie smakowała mi. Być może jest objawieniem i kamieniem milowym w czymś tam, ale w tym roku lepiej bawiłem się przy Wiedźminie.
Łosiu, zanim kolejny raz napiszesz bzdurę w stylu "konsole na to wpłynęły" albo "pamięci brakowało", to polecam zwrócić uwagę na dwie sprawy - po pierwsze na silnik, który napędza DX: HR (już on sam uniemożliwia zrobienie "lepszych" twarzy/modeli/cokolwiek, a i tak EIDOS dokonał niemalże cudu i wycisnął z niego naprawdę dużo - przyrównaj to co widzisz do Tomb Raider: Underworld, ta sama technologia), po drugie na to, że gra była robiona od początku pod PC, a informacja o wersjach konsolowych pojawiła się później. Poza tym - gra korzysta z DX 11, tesalacji i wielu innych efektów, których na konsolach brak. Nie wiem więc, po co wypisujesz takie hasła i świadomie (bądź nie?) wprowadzasz ludzi w błąd prowokując wojenki. Z resztą punktów ogólnie się zgadzam, z wyjątkiem części o filtrze - imo świetny, nadający specyficznego stylu i formy. Dla mnie to najlepsza gra od wielu lat, skierowana do dojrzałego odbiorcy, nie traktująca gracza jak średnio rozwiniętej małpy. Cudo.
@aope
Tyle, że teselacji wcale prawie nie widać. A to, że gra była robiona głównie pod PC jest bzdurą. Takie były plany początkowo (zanim rozpoczęto właściwą produkcję, ponieważ w rzeczywistości cykl produkcyjny trwał tylko dwa lata), ale ostatecznie robiono grę wyłącznie na konsole. Pecety dostały konwersję wyprodukowaną przez zewnętrzne studio
Nie tam żebym narzekał, wersja pecetowa została i tak świetnie dopracowana, a całość zaprojektowano tak, że nie ma żadnych większych konsolowych naleciałości w gameplay'u.
@Adrian Werner: ok, w takim razie mój błąd oparty na jakiś starych newsach. Musiałem przegapić informacje o tym, o czym napisałeś. Nie zmienia to jednak faktu, że te punkty Łosia, w których obwinia inną platformę są po prostu śmieszne, ponieważ to czego się czepia jest zależne od zastosowanego silnika, od niczego więcej. Poza tym grafika na pececie bardzo mi odpowiada - ma swój styl, tekstury są dobre, całość naprawdę ładna. Wyżyłowali ten stary engine niesamowicie. Żyć nie umierać. Chcę więcej.
lewa ręka jest dość ciekawie(nienaturalnie) wygięta, hmm no ale przecież pewnie on tak może :D
Jak dla mnie gra na 8+ i nic więcej. Żadna tam gra roku. Sterowanie jest sztywne, fabuła niezbyt ciekawa, ale mimo to gra ma świetny klimat, który ją ratuje. Wiedźmin 2 był lepszy ;)
Qverty - to samo było przecież w jedynce. Niektóre decyzje było widać podczas gry, ale zakończenie się wybierało w ostatniej sekwencji. O tyle łatwiej, że nie trzeba całej gry przechodzić od nowa żeby poznać pozostałe zakończenia, tylko wystarczy ostatniego sejwa wczytać :P
aope - Adrian raczej powiedział wszystko co chciałem powiedzieć w kwestii pecetowości tej gry. A co do pamięci :) Zaprzeczanie rzeczywistości niczego nie zmieni. Ubogość i tunelowość poziomów w nowych grach jest niczym innym jak następstwem tego, że trzeba to gdzieś wczytać, a to że tu (pamięć) kuleją klocek i PS3 już wielokrotnie podkreślali liczni developerzy, na czele z EPIC.
@Łosiu: myślę, że powinieneś wspomnieć o tym autorom GTA, RDR, Just Cause 2, Falloutów, serii Elder Scrolls i wielu innym, którzy tworzą gry z ogromnym otwartym światem, gdzie tunelowości brak. No tak, oni mają dedykowany takim grom silnik, zapomniałem :] Pamiętasz Tomb Raidera? Przypominam - ta sama technologia co w nim, ma zastosowanie w Deus Ex: HR, a silnik Tomb Raidera był przygotowany właśnie pod "korytarze". Co do tego mają konsole? Nie mam pojęcia.
aope - tia kosztem obniżonej rozdzielczości, 15 filtrów rozmycia tła i zabaw ze skróceniem widocznego dystansu oraz 20 modelom obiektów powtarzających się w koło Macieju przez całą grę :) Coś za coś.
Ciekawa recenzja choć wg. mnie ocena bardzo za wysoka. Im dłużej grałem w nowego Deusa tym bardziej było widać jak autorom się kończą pomysły. Fabuła jest dobra, ale mniej więcej po 2/3 następuje równia pochyła (ostatnie levele i zakończenie woła o pomstę do nieba). Rozwój postaci sknocony kompletnie (pod koniec gry miałem większość wszczepów całkowicie odblokowanych) Za wolno się leveluje na początku gry, a za szybko od drugiej połowy (głównie przez to że, nie podnosi się próg wymaganych punktów doświadczenia). Jak dla mnie mocne 7.2 - niestety do gry roku jest stanowczo daleko.
@Łosiu: obniżone detale, mniejszy dystans - jasne, to są te minusy, które właściciele konsol musza przełknąć, a osoby z odpowiednimi pecetami - nie muszą. Chociaż w przypadku zarówno RDR, jak i Just Cause 2, czy Fallouta - nie odczułem tego. GTA IV - zgoda, ale on nawet na najmocniejszych pecetach nie działa świetnie. Chodzi o to, że to nie jest problem "konsolowości" Deus Ex, tylko silnika zastosowanego w tej produkcji. Z drugiej strony i tak świat jest znacznie mniej korytarzowy i znacznie większy niż w jedynce, która była tylko na pecetach i korzystała z silnika od Epic.
BTW - Ostatnio gram w Hard Reset. Tam to dopiero jest powtarzanie się obiektów i "postaci" a świat korytarzowy. Świat oczywiście nie jest sandboksem. To pewnie też przez konsole. W takim Crysis 1 powtarzalność obiektów wołała o pomstę do nieba - pewnie też przez konsole. Itd. itp.
W kwestii oprawy jedyne co mi się nie podobało to przerywniki FMV. Square mogło udostępnić Eidosowi ekipę od FF ;)
aope -> Ale juz w takim Rage'u obiekty sie nie powtarzaja... Ups, przeciez to KONSOLOWA gra...
Łosiu -> tak z czystej ciekawosci. Ktora z gier na pc tego nie ma? A i zebys sobie czasem nie zaprzeczyl - multiplatformery sie nie licza.
Blackthorn / aope - uwielbiam takie dyskusje - co by człek nie rzekł, zawsze znajdzie się jakiś przykład, że jest inaczej.
To że Carmack to geniusz i potrafi zrobić cuda z kodem to wiemy od dawana. A to, że reszta świata korzysta ze standardowych narządzi udostępnianych czy to przez Microsoft czy Epic to inna bajka. To, że konsole wstrzymują rozwój to dla mnie FAKT, a potwierdzeniem tego jest ukonsolowiony Crysis 2. Z otwartego, ślicznego świata dostałem tunele - żeby konsole to uciągnęły :) Polecam pokopać w sieci i poczytać wywiady z kolesiami z Cryteka. No chyba, ale w sumie pewnie wiecie lepiej :)
w tej kwestii eot
Blackthorn - co do przykładu. Obecnie nie mogę nawet sobie przypomnieć czy od czasu pierwszego Crysisa wyszło coś dedykowane stricte PC, co korzystałoby z możliwości nowych pecetów. No może poza czymś pokroju Cities in Motion i grami MMO, gdzie liczba modeli zbroi itp. jest ograniczana po to, żeby jak w 1 lokacji zbierze się 200 osób kompy i serwery to jakoś uciągły. Winne konsole - na tym się zarabia :)
@Łosiu: Twoja teoria z Crysis 2 jest niestety nieaktualna :( Crysis 1 miał swoją premierę na konsolach i jedyne czym się różni, to nieco słabszą oprawą graficzną - reszta jest identyczna. Więc...no cóż...sam rozumiesz :] A co do wywiadów w sieci z "kolesiami" od Cryteka - no cóż. W jednym słodzili konsolowcom, w drugim pecetowcom, a w trzecim to już sami nie wiedzieli, komu słodzić. Więc ponownie - nietrafione :] Konsole nie wstrzymują żadnego rozwoju - rzuć okiem, jakie pecety są wciąż najpopularniejsze wśród graczy. Szybko dojdziesz wtedy do wniosku, czemu niewiele jest gier stricte pod nowe systemy. Podpowiedź - dwurdzeniowy procesor Intela i GeForce 9800 (a za nim Radek 5770 i...GeForce 8800, chociaż na szczęście to się powoli zmienia, ale ilu lat trzeba było...). Zwróć uwagę co się dzieje na forach, gdy jakaś gra ma wymagania mocno ponad ten najpopularniejszy sprzęt. Jakie były komentarze po informacji, że jakaś gra nie będzie wspierała starego XP. Jak myslisz, co by się stało z grą, która by wyszła teraz na rynek, robiona stricte pod PC, wymagająca 4 rdzeniowego procesora, minimum GTX 460, 4 GB RAM i Win 7 x64? Czujesz sukces? ;) Brak takiej gry to oczywiście wina konsol ;) I żeby nie było - chciałbym, aby coś się ruszyło, bo pracę swojej karty graficznej usłyszałem ostatnio tylko przy Wiesiu 2 i demie Anno 2070. Ale nie zrzucam tego na konsole - ot, bilans zysków i strat.
aope -> Przeciez wiesz ze teraz wszyscy czekaja z upgratem do nowej generacji, bo przeciez juz sie nie oplaca kupowac. Swoja droga to jak juz wyjdzie ta "nowa generacja" to wszystko czesci do tanich nalezec nie bedzie i gracze beda czekac az wszystko stanieje i zgadnij co? Na horyzoncie bedzie sie pojawiac kolejna! Zwykly paradoks.
A z Crysisem to idealny przyklad. Ludzie tak przechwalali ten zlepek tekstur Hajdefiniszyn z pozorna "otwartoscia swiata",a tu pikus - konsole sobie z nim radza calkiem dobrze.
Łosiu -> Spodziewalem sie ze podasz jako przyklad gry MMO. W tym wszystkim to jest ciekawe, ze MMO slabo sie sprzedawaly na konsolac i byly przy okazji malo popularne(chociaz moze DC Universe Online cos z tym zmieni). A pancerze w grach mmo to zazwyczaj te same modele, tyle ze przeteksturowane.
Co do kolesi z Crytek to coz... Zwykly PR. Chca przygarnac uwage graczy, wiec smaruja im pupcie wazelinka, zadna nowosc stosowana takze przy m.in. EA Dice.
A z tym Cities in Motions to ladnie pojechales :)
Jak myslisz, co by się stało z grą, która by wyszła teraz na rynek, robiona stricte pod PC, wymagająca 4 rdzeniowego procesora, minimum GTX 460, 4 GB i Win 7 x64?
To samo co sie stalo z Crysisem? Gra bedzie bardzo popularna, ale nie tam gdzie trzeba(mowa o p2p). No i dodaj jeszcze narzekania na optymalizacje, brak wsparcia dla Win XP(ah jaka to gorycz byla przy JC 2).
Tak czy siak - zeotuje.
Blackthorn - no co chciałeś przykład gry PC z dużą ilością modeli Hi res :) Konsola przy tym by umarła :)
aope - "jedyne czym się różni, to nieco słabszą oprawą graficzną" - a czym my to własnie gadamy :) Chcesz ładnej grafiki i otwartego świata - sorry ale nie na konsoli :) Stąd tunele.
@Łosiu: no to widzę, że odwracamy ;) Mówiłeś, że kiepskie modele postaci i korytarzowość pecetowej wersji Deus Ex to wina konsol. Jak jednak sam widzisz, na konsolach bez problemu można zrobić grę, która będzie miała dobra oprawę graficzną i swobodę działań. Ta sama gra może na PC wyglądać jeszcze lepiej (Crysis). Jaki jest więc związek konsol z "korytarzami" i "modelami postaci" w Deus Ex? Oczywiście żaden, ponieważ to tylko i wyłącznie kwestia silnika, wykorzystywanego przy produkcji nowego Deusa i chęci autorów. A co do ładnej grafiki i otwartego świata - podaj mi przykład ładniejszego sandboksa od Red Dead Redemption z równie sugestywnym światem. Oczywiście obecnego tylko na PC, żadna tam multiplatforma - bo przeciez tylko na PC w takiego zagram :] No i wracamy do początku dyskusji...
BTW - zgadnij z czego jest załączona mapa. Podpowiem, że z ekskluzywnego dla PC tytułu z gatunku cRPG, który zachwycił graczy i powstawał kilka ładnych lat. Ścieżki na biało to miejsca, po których możesz się poruszać i z których nie możesz zboczyć. Jest to mapa jakieś 1/5 całej gry.
zgadzam sie z autorem prawie w 100% (prawie bo zawsze zostawiam sobie maly margines ma moje wlasne nazekanie) deus ex jest dla mnie jak najbardziej gra pretendujaca do miana gry roku, ma w sobie wszystko to co lubie w sf/action/rpg i chociaz nie przepadam za fpsami wole tryb skradankowy, to przeszedlem ta gre na 3 sposoby, typowa skradanka, strzelanka i mix obu typow
nie mniej jako jeden wielki minus, ktory wymienil autor recenzji to wymuszona walka z bossami, w tak zajefajnej grze wolalbym jednak miec wiekszy wplyw na anihilacje glownych adwersarzy niz tylko lubudu i do przodu, nawet jezeli kosztowalby on mnie spedzenia kolejnej godziny na rozkminieniu sposobu aby sie go pozbyc
Ta gra na pewno nie będzie grą roku tak samo jak Wieźdzmin 2, ale pececiarze tego i tak nie zrozumie. Wszystko rozegra się pomiędzy Portalem 2, Uncharted 3 (ex PS 3) Dark Soules (EX na Konsolach) i nowym Batmanem. Druga sprawa, to po co pierd... głupoty o tym że konsole blokują rozwój gier. Po pierwsze to piractwo na PC zżera, rozwój gier i grafiki. Po drugie przyjemność grania, dla porównania gdy włączam takiego God Of War 3 na 46 calowym TV, lub Uncharted 3 w 3D. I te dwie, gry robią opad szczęki, a nie Crysis lub BF 3 na 20 calowym monitorze w mega full detalach. Śmiać mi się chce gdy patrzę na tych śmiesznych fanatyków grania na PC. 3 sprawa to jeszcze nawet gry nie są robione na Blureya, a na odtwarzacze z tamtego tysiąclecia, więc o czym tu mowa.
MegaMaro--> gust jest jak dupa, kazdy ma wlasna, jezeli dla ciebie gra musi byc wydana na BR z piardyliardem grafotryskow to jest to twoj wybor i ja to szanuje, nie mniej dla mnie bardziej liczy sie otoczka calej historii w grze niz ile to klatek na sec moze moj komp wyciagnac
dlatego do dzis gram w CIV 2, baldurs gate z dodatkami, planescape torment itp
a powiedz mi ile razy do god of war 3 wracales?
dla mnie gra roku nie jest orgazm graficzny do przejscia na raz, tylko gra ktora sprawi ze z checia do niej wroce kilka razy
aope - no bawię się w ciebie :) Jak pisałem wcześniej, chwytamy się za słówka.
"konsolach bez problemu można zrobić grę, która będzie miała dobra oprawę graficzną" - zaraz, przecież sam przyznałeś ze niska rozdzielczość, blurry itd :) to chyba nie dobra oprawa tylko triki żeby ukryć kalectwo....
"Jaki jest więc związek konsol z "korytarzami" i "modelami postaci" w Deus Ex" - ano taki że 1 jaskółka wiosny nie czyni. 90% gier to tunele własnie przez konsole, a pozostałe to albo majstersztyk programistyczny albo triki :) Wcześniej, gdy PC był platformą wiodącą nie było takich tunelów, a już na pewno nie w takich ilościach.
"podaj mi przykład ładniejszego sandboksa od Red Dead Redemption" - nie mogę ci podać bo dzięki ukonsolowieniu rynku nie robi się gier tylko na PC :) Poza MMO.
W sumie to zabawne jest też to że gadamy o pierwszym Crysie. Czyli chłopom udało się przeportować grę z PC, sprzed 4 lat a i tak wygląda dużo gorzej... To niby dowód na to że konsole są uber wydajne? :> Przez te 4 lata pecety przeszły przez 3-4 generacje kart graficznych, ze 2 CPU a standard w pamięć to już nie 1 ale 4GB .......
come on aope - z czym do ludzi :)
Do GoW 3 z 3 razy wracałem do, GoW 1 z 5 razy do GoW 2, wracałem z 6 - 7 razem. To dałem tylko do porównania. Po drugie czy historia w 5 grach z serii GoW jest banalna i czy sama rogrywka jest beznadziejna ???? Co do kultowych gier RPG które wymieniłeś to były one genialne ale w tamych epokach i dobrze je wszyscy wspominają. Powiedz mi dla czego najleprzy RPG najbardziej hardcorowy, tego roku nie wyszaedł na Pc ? Chyba nie musze mówić jaki to tytuł ? Pewnie grą roku zostanie Batman, chodź licze na Uncharted 3 lub L.A.Noire - gdzie nie było super zajebistej grafiki. Do Heroes 3 i AoE, dalej ciągle też wracam.
Tylko że w Crysisia, ludzie w domach grali na mege full zajebistych detalach dopiero w 2009 - 2010 roku. A w tym roku i tak wyszły ładniejsze strzelanki na PC.
Łosiu, ok, wymiękam, nie mam siły, poddaje się, ta dyskusja jest w tym momencie bezcelowa, poziom absurdu został przekroczony :) Oczywiście przez konsole ;)
aope - spoko, to dyskusja czysto akademicka - tzn. nie ma końca. Rynek jest jaki jest i nic tego nie zmieni, a czynników wpływających na ten stan rzeczy pewnie jest fura. Zapewne prawda leży gdzieś pośrodku, jak zawsze :)
Powiedz mi dla czego najleprzy RPG najbardziej hardcorowy, tego roku nie wyszaedł na Pc ?
Moze dlatego, ze FROM Soft robi gry TYLKO na konsole (jest chyba jeden wyjatek z tego co pamietam).
Nie wiem kiedy pc był platforma wiodącą, nie pamiętam takiego okresu, jak już to konsole miały własne tytuły i firmy które tylko na nich się skupiały, najwidoczniej nieźle na tym wychodziły, bo wciąż istnieją, w przeciwieństwie do wielu firm pecetowych po których zostały tylko wspomnienia. A te które przetrwały, uciekły na konsole, nie ma co się dziwić, na zachodnich portalach już pojawiają się artykuły zastanawiające się dlaczego Battlefield 3 tak słabo sprzedał się na pececie, a przecież miał to być tytuł który znowu umieści platformę pc w centrum uwagi graczy.
Nie rozumiem też czemu sytuację jaka przez wiele lat w Polsce istniała odnośnie gier i popularnych sprzętów do grania jest często przez naszych graczy przenoszona na inne rejony w świecie, ze tam również był taki podział, nie wcale tam taki nie był.
@Łosiu,
Czyli chłopom udało się przeportować grę z PC, sprzed 4 lat a i tak wygląda dużo gorzej...
Wyglada trochę gorzej - takie ustawienia średnie z PC + DUŻO lepsze oświetlenie. Reszty nie ma Ci sensu tłumaczyć, jesteś typowym PC betonem (bez urazy ofc, to w końcu fakt).
ps. Aope ładnie Cie zagnał w kozi róg :) Szkoda, że nie potrafiłeś zbić jego argumentów, no ale beton już tak ma :D
Zresztą rozszerzę swoją wypowiedź, żeby wszyscy skumali.
Dyskusja z aope od początku była bez sensowna i skazana na porażkę, bo jak ktoś zaprzecza otaczającej rzeczywistości, to ciężko cokolwiek z tym zrobić. Próba wmówienia ludziom, który mają choć nikłe pojęcie o technologii i o tym jak działa rynek oraz jak produkuje się gry, że sprzęt z technologią z 2005 roku jest w stanie konkurować z tym produkowanym obecnie jest abstrakcją. Zatrzymaliśmy się na etapie X360 i PS3 przez kryzys ekonomiczny i każdy gra na świecie będzie nadal pełna ograniczeń zwianych z tymi konsolami - niestety. Trzeba być tego świadom, a nie powtarzać doktryny PR-owców Sony czy Microsfotu czy fanbojów poszczególnych maszyn.
W przypadku GTA4 i Red Deada, do pewnego stopnia RAGE, jasne mamy tu sandboksy, ale zrobiły je najlepsze studia w branży, do tego robiły je po 5 lat. Poza tym sorry, ale gry które działają w rozdziałkach - ile 576 czy 640p bo więcej się nie dało, i gdzie owszem otoczenie jest ładne, ale kosztem rozmycia 2-go planu i skrócenia dystansu oraz fajnych sztuczek związanych z garstką tekstur terenu, które powtarzają się cyklicznie, tyle że w innej konfiguracji, nie są dowodem na to, że obecne konsole dorównują pecetom. Są dowodem na to, że nic więcej nie da się na nich zrobić, a żeby zrobić sandboxa trzeba uciec się do obniżenia rozdzielczości obrazu i wielu innych sztuczek, co nie miałoby miejsca gdyby robiono je natywne pod nowe zabawki technologiczne, które tak się składa siedzą teraz w PC.
Stad też wzięła się w ostatnich latach moda na tunelowe gry – bo prościej tak zaprojektować poszczególne sceny i lokacje, żeby konsola mogła to uciągnąć generując jako tako ładną grafikę. Ograniczasz wówczas maksymalnie dystans i nie trzeba się tym przejmować programując grę, a skupiasz się na pokazaniu pierwszego planu – tyle obecne konsole są zrobić, żeby to ładnie wyglądało.
@Łosiu,
Dyskusja z aope od początku była bez sensowna i skazana na porażkę, bo jak ktoś zaprzecza otaczającej rzeczywistości, to ciężko cokolwiek z tym zrobić.
Owszem :D Ciężko zrobić cokolwiek z Twoim notorycznym zaprzeczaniem "otaczającej rzeczywistości". Aope wybił Ci z ręki praktycznie wszystkie argumenty, żadnego nie potrafiłeś skontrować, a zamiast przyznać się do błędu dalej idziesz w zaparte. Przylad pierwszy z brzegu - Hard Reset: gra robiona od początku do końca pod PC, mająca silnik pod PC o czym twórcy wspominali nie raz i nie dwa. I też ma tunelową budowę. Czy to też wina konsol, bo nie odpowiedziałeś na to pytanie :) ?
Przykład drugi - pogrywam sobie ostro w L4D2 (na PC - świetny tytuł, ponad 135 h na liczniku) i jakbym tej gry nie lubił to nie da się jednak nie zauważyć, że ma bardzo marne tekstury, słabsze nawet niż w wielu tytułach konsolowych... To pewnie też wina konsol, a nie stareńkiego silnika Source (rodem z PC) :) ?
Łosiu proponuje Ci jeszcze oskarżyć konsole o plamy na Słońcu, bo przecież do tego uparcie dążysz w swoich postach.
btw - bezsensowna się pisze razem.
że sprzęt z technologią z 2005 roku jest w stanie konkurować z tym produkowanym obecnie jest abstrakcją
Człowieku, ale o czym Ty pitolisz ? Brak Ci argumentów, więc uciekasz się już do najtańszych możliwych sztuczek - wkładasz w usta oponentów coś czego nigdy nie powiedzieli. Nikt, absolutnie nikt o zdrowych zmysłach nie będzie negował mocy współczesnych PC. Każdy kto ma choć trochę oleju w głowie wie, że wyprzedziły pod względem technologicznym to co siedzi w konsolach już kilkakrotnie.
Sęk w tym, że zwyczajnie obracasz kota ogonem - nie o tym była mowa. Mowa była o tym, że Ty napisałeś, że Deus Ex: Human Revolution (tak dla mnie to też gra roku 2011) ma "korytarzową" budowę ze względu na ograniczenia konsol. Aope (i Blackthorn później) udowodnił Ci, że te ograniczenia wynikają z zastosowanego silnika - prosto i logicznie. Mogę tu podac inny przykład tak żebyś zrozumiał (chociaż nie wiem czy dotrze, sorki ale naprawdę jesteś mega PC betonem). Uwaga podaję: pierwszy Wiedźmin (gra TYLKO na PC): wchodzisz do nowej lokacji - LOADING- wchodzisz do domu - LOADING - wchodzisz z parteru na piętro - LOADING - schodzisz z piętra na parter - LOADING- wychodzisz na dwór - LOADING i tak dalej.... No to jak mistrzu - to też wina konsol ? A może te ciągłe "loadingi" ze względu na za małą ilość ramu w PC ? A może czekaj... może to wina zastosowania przedpotopowej Aurory i tego, że tej naleciałości z tego silnika po prostu nie dało się już zmienić - jak myślisz :) ?
Jedziemy dalej - ponieważ zaczałeś snuć te swoje teorie, że korytarzowe gry to przez konsole, więc Aope i Blackthorn podali Ci przykłady gier konsolowych, które tej korytarzowej budowy nie mają. Do tych przykładów dodałbym jeszcze: Far Cry 2, Assasins Creed (seria), LA Noire, Dark Souls (to koniecznie ), Saint's Row (seria), Halo (seria) oraz pierwsze Bad Company (wyszło tylko na X360/PS3) - w tym dało się w singlu upchnąć nie tylko otwarte mapy, ale także fizykę o jakiej choćby wydany pół roku wcześniej Crysis mógł pomarzyć.
Także znowu zbili Twoje argumenty. Przyznałeś się w końcu do błędu ? Ależ skąd - dalej w zaparte: zaczęły się "żarciki" o blurze, "piętnastu filtrach" i "draw distance do 20 m" - czyli znowuż klasyczne odwracanie kota ogonem, bo przecież nie o tym była mowa. Przy okazji "rzucanie błotkiem", z nadzieją, że coś się jednak przyklei. Owszem - na konsolach stosuje się takie sztuczki (filtry, blur) - z tym, że nie wygląda to aż tak tragicznie jak starasz się opisywać. I nie w każdej grze.
Klasycznym przykładem manipulacji ( i Twojej niewiedzy, ale tu się nie dziwię - o konsolach i grach konsolowych masz nikłe pojęcie, lol nawet Ci umknęło, że pierwszy Crysis został przeportowany, a przecież koledzy w redakcji chyba w niego grali ?) jest także to:
w rozdziałkach - ile 576 czy 640p bo więcej się nie dało
640 p - w takich rozdziałkach chodzą RDR i GTA IV na PS3. Na X360 oba te tytuły chodzą w 720p. Także tutaj znowuż napisaleś tylko część prawdy (ale jak już zaznaczyłem wynika to z Twojej niewiedzy). Co do innych tytułów wymienionych już przez aope , blackthorna i przeze mnie - większość chodzi w 720 p. Co zresztą (znowu) nie ma nic do rzeczy - bo nie o tym była mowa.
a żeby zrobić sandboxa trzeba uciec się do obniżenia rozdzielczości obrazu i wielu innych sztuczek, co nie miałoby miejsca gdyby robiono je natywne pod nowe zabawki technologiczne, które tak się składa siedzą teraz w PC.
Znowuż - nikt o zdrowych zmysłach tego nie neguje: na PC wygladałoby to lepiej, ładniej, w większej rozdzielczości i z większym draw distance. Tyle że (po raz kolejny musze to napisać, niestety) - nie o tym była mowa.
Stad też wzięła się w ostatnich latach moda na tunelowe gry
Nie, nie stąd. Tylko stąd, żeby gracz masowy, sięgający po jakiś tytuł sporadycznie się nie zgubił. Taki choćby BF3 w singleplayerze jest "rail shoterem" nie dlatego, że się nie dało (bo by się dało co spokojnie 3 lata temu udowodniono już pierwszym Bad Company od tego samego dewelopera) zrobić tego inaczej, tylko ze względu na upodobania większości graczy (także pecetowych), którzy kochają bardziej filmowe historie zamiast pełnej swobody.
Tak przynajmniej ja to widzę, Ty widzisz to inaczej i ok - tylko pamiętaj, że nie masz monopolu na prawdę (to raz). Dwa - cześć poglądów chyba jednak będziesz musiał zweryfikować: koledzy już Cię zmiażdżyli argumentami, ja dobiłem ;-). Naprawdę - nie warto brnąć w sporą część bzdur, które powypisywałeś.
lordpilot - chyba jednak pójdę drogą aope i odpuszczę. eot - z zapartym fanbojem nie wygrasz :) Polecam NESA - tam też są super gry i sandboxy.
640 p - w takich rozdziałkach chodzą RDR i GTA IV na PS3. Na X360 oba te tytuły chodzą w 720p. Także tutaj znowuż napisaleś tylko część prawdy (ale jak już zaznaczyłem wynika to z Twojej niewiedzy). Co do innych tytułów wymienionych już przez aope , blackthorna i przeze mnie - większość chodzi w 720 p. Co zresztą (znowu) nie ma nic do rzeczy - bo nie o tym była mowa.
No to faktycznie MEGA różnica.
Nazywasz fanbojem pc Łosia, a po tym co piszesz widać, że jesteś fanbojem konsol.
I te dwie, gry robią opad szczęki, a nie Crysis lub BF 3 na 20 calowym monitorze w mega full detalach
Bo ty tak naprawdę oprócz konsoli nie widziałeś odpalonego np. BF3 na maks ustawieniach na mocnym PC. Twoje God of Wary, Unchartedy wyglądają przy tym biednie ;/ no dobra z daleka wygląda to jako tako, ale z bliska jest lipton.
Tak poza tym tv możesz podłączyć do PC, żaden problem ;) ale fanboje konsol o tym nie wiedzą.
Tak jeszcze co do gier stricte PC - przecież nie Crysisem ta platforma żyje to raz, dwa jest już parę ładniejszych gier od niego Metro 2033 (robione w 80% z myślą o PC), Battlefield 3. Te gry wyglądają na PC dużoo ładniej niż na konsoli.
Tak swoją drogą ciekawy wywiad z 4A games się pojawił (dotyczy Metro Last Light) mianowicie gra ma mieć poprawioną grafikę w każdym aspekcie, będzie dużo dodanych bajerów, a wymagania będą podobne ;)
Aha i jeszcze jedno jak Carmack to geniusz to.. Co on na tych konsolach pokazał? Wielkie nic. Rage wygląda cienko, nie ma dynamicznego oświetlenia i paru innych bajerów, którymi poszczycić mogły się gry z przed paru lat na dodatek koncertowo spieprzył tekstury. No naprawdę GENIUSZ!
Naprawdę trzeba mieć klapki na oczach aby nie wiedzieć, że konsole wstrzymują wszelki rozwój w grach i narzucają ograniczenia. Na PC robi się obecnie korytarze ponieważ przede wszystkim niemal wszystkie tytuły AAA są obecnie multiplatformowe. Preferencje ludzi mają dużo mniej wpływu na to.
Hard Reset jest ukłonem wobec klasycznych rozwałek w stylu Doom itp, stąd taka a nie inna koncepcja. Natomiast silnik jaki chłopaki stworzyli to piękna rzecz i w recenzjach na zachodzie ten spekt był szalenie wychwalany. Czegoś takiego na konsolach nie uświadczymy.
A silnik DEHR, jak to ktoś sam wskazał ma ograniczenia bo... był tworzony z myślą o konsolach, dla gry typowo konsolowej.
@Łosiu,
Polecam NESA - tam też są super gry i sandboxy.
LOL :D W takim układzie ja też odpuszczam, tym bardziej, że przy braku jakichkolwiek argumentów z Twojej strony ogłosiłeś już całkowitą kapitulację :). Widzę, że działasz na zasadzie "jeśli chcesz uderzyć konsole, to kij zawsze się znajdzie", więc nie ma sensu tego dłużej ciągnąć, bo to jak kopanie się z koniem ;-). Łosiu widzę tą wielką białą flagę, którą wymachujesz w moim kierunku i ok - odpuszczam, nie mam w zwyczaju kopać leżącego ;-) Z mojej strony EOT :)
Przeczytaj ocenę zwłaszcza za grafikę i sie zastanów dwa razy nad tym co mówisz. http://uk.ps3.ign.com/articles/121/1210241p2.html. Narazie nie widziałem BF 3, prócz bety ta gra mnie nie grzeje, a na tym Komputerze z którego pisze odpalę BF 3 w full HD i 8 AA. A ty człowieku widziałeś GoW 3, Gears 3, Uncharted 3 w 3D na TV 46 Cali, prócz marketu. To chyba tez jest oczywiste że taki BF 3 będzie lepiej wyglądał, na PC który nie ma ograniczeń. Niż na konsoli która ma 512 ram. Gdzie ja napisałem że ktoś tu jest fanboyem (poje.. określenie, wymyślone przez pojeb.. dzieciaków i używane przez poje.. gimbusów prawiczków). Gdzie napisałem że gry na konsolach, mają ładniejsza grafikę ??? Naprawdę trzeba być ostrym betonem żeby, nie zobaczyć co jest prawdziwym powodem tego że gry na PC, tak naprawdę się nie rozwijają. To na pewno nie jest wina konsol. Wszechobecne piractwo, nie zwracają koszty na Pc + wygoda grania. Czemu Rockstar prawie przestał wydawać gry na PC lub Epic ??
Łosiu - ale lordpilot/aope maja racje, uparles sie na kilka debilnych (tak, debilnych i nie majacych poparcia w rzeczywistosci) argumentow i kurczowo sie ich trzymasz. No ale zapomnialem, ze to tak modne w polszce. Jesli 10 osob mowi co innego a ja nadal swoje to znaczy ze JA mam racje, a 10 osob sie myli.
Wiesz ocena ign za grafikę nic nie mówi ;) nie raz widziałem tam niezłe wtopy jeśli chodzi o tą jedną ocenę.
Przeszukaj sobie większość serwisów, które zrecenzowały BF3, a zobaczysz, że wszędzie są niemal same 10. Bez dwóch zdań to najładniejsza gra obecnie (choć w sumie Metro też jest bardzo ładne..)
To chyba tez jest oczywiste że taki BF 3 będzie lepiej wyglądał, na PC który nie ma ograniczeń.
To się zastanów nad tym co piszesz, a nie wyskakujesz z "te dwie, gry robią opad szczęki, a nie Crysis lub BF 3 na 20 calowym monitorze w mega full detalach "
Czemu Rockstar prawie przestał wydawać gry na PC lub Epic ??
Bo Epic podpisał umowę z Microsoftem, na mocy której ma robić GOWy tylko na Xboxa 360.
To ja już wiem czemu redakcja GOL-a tak rzadko udziela się na forum.
Naprawdę nie wiem jak trzeba być ograniczonym, by uważać, że Deus Ex jest zbudowany tak jak jest zbudowany z powodu ograniczeń konsol.
Przy okazji, "Batman: Arkham City" anyone?
"Polecam NESA - tam też są super gry i sandboxy."
Mistrz Ciętej Riposty.