Legenda powraca na tarczy - recenzja gry Rage
Z tą inteligencją przeciwników trochę przesadzone. Wszak w tej grze walczymy z "mięsem armatnim", który nie ma w zamiarze nas zastrzelić, a pożreć. I tacy przeciwnicy właśnie są. Lecą w naszą stronę, odbijają się od ścian, sufitów, robią koziołki. Często trzeba się cofać bo wpadliby w nas.
Recenzja bardzo wyważona ale sprawę trzeba postawić jasno.
Gwoli wstępu szczęśliwie nie mam żadnych technicznych problemów z grą a więc poniższe uwagi nie są przesiane przez pryzmat niedoróbek.
Po pierwsze - lokacja: cały świat gry szacuję na pierwszą (wyjściową) krainę z Borderlands. Innymi słowy całkowite pokpienie sprawy.
Po drugie - gameplay: wbrew powszechnym tendencjom do wyłącznie subtelnego punktowania wad gry, powiem wprost - porażka. Może i strzela się przyjemnie, ale i cóż z tego skoro wyjątkowo krótko. Najdłuższe wydawałoby się misje zajmują dosłownie chwilę włącznie z obszukiwaniem każdego kąta. Ponadto przeciwnicy nie stanowią zasadniczo żadnego wyzwania, ot miło się toczą, bach już się nie toczą. Bossowie są zgodni z najbardziej prymitywną sztampą dwóch świecących punktów na ciele. Błędne są sugestie co do tego, że to przypisna id forma oldschool'u. Żaden oldschool, po prostu nudna słabizna (przykładem prawdziwie kapitalnie wykonanego oldschoolu był ostatnio Hard Reset, który w temacie frajdy strzelania zjada Rage'a na śniadanie). Co najgorsze jednak zasadniczy czas gry spędza się nie z giwerą lecz za kółkiem -i tu kolejna fuszerka. Jazdy są w tę i nazad, monotonne, przeciwnicy żadni, do absurdu należy jednak brak możliwość obracania kamery oraz celowania za pomocą myszki nawet góra/dół. Mechanizm celowania sprowadza się tym samym do reguły: zderzak mym celownikiem.
Wykonanie: pierwsze wrażenie jest istotnie miłe (w szczególności ukłon dla projektantów). Potem jednak okazuje się, że 25 GB megatekstury poszło w minimalny de facto nieciekawy, z bliska zaś rozmyty krajobraz. Dyplomaci mówią o eksperymencie graficznym - ja powiem wtopa. Po co mi gwarancja niepowtarzalności pyłków na drodze skoro faktu tego nie rejestruje się w żaden sposób w ramach gry. Tym bardziej że w Rage cierpi na niedosyt wszystkiego co jest standardem współczesnej grafiki, np. system oświetlenia NIE ISTNIEJE zastępują go maźgi poczynione tu i tam przez plastyków. Na plus należy zdecydowanie natomiast zaliczyć modele postaci oraz obiektów.
Po trzecie - klimat: Del mówił że Rage ma klimat, owszem... chyba simów po apokalipsie. Gra jest tak minimalistyczna co do skali świata i społeczności, że przy dodatkowym odarciu rozgrywki z jakiejkowliek treściwszej dozy gameplaya klimat jest iście... niedzielny. Należy zapomnieć o immersji i gęstej atmosferze rodem z Fall Outa 3. Należy zapomnieć o zakręconym olbrzymim wciągającym świecie z Borderlands. Należy zaś otworzyć rubryczkę z hasłem gra przeglądarkowa. Rage stanowi bowiem ot przyjemne, uproszczone do granic możliwości, lekkie doświadczenie na zasadzie gierki niemalże flashowej choć i te bywają znacznie bardziej absorbujące.
Wyrok: Jakie słowo najlepiej opisuje Rage'a - LIGHT. Wszystko w tej grze jest bowiem takie właśnie LEDWO CO. Ledwo co dający radę tak technicznie jak i względem atrakcyjnści obrazu silnik graficzny. Ledwo co dający radę system strzelania i jazdy. Ledwo co rozwinięty świat i postaci. I co najgorsze ledwo co jest w tej grze robić i ledwo co owe zadania absorbują.
patrząc po ocenie, to chyba jednak "z tarczą", a nie "na tarczy"
http://pl.wikiquote.org/wiki/Wr%C3%B3%C4%87_z_tarcz%C4%85_albo_na_tarczy
Kolejna produkcja musząca uznać wyższość naszego hitu Sniper Ghost Warrior (7,5), który w bugach wyprzedził produkcję ID o lata świetlne.
Brawo Polska!
Tak jak myslalem robienie tej gry pod konsole nie wyszlo id software na dobre. Carmack przyzwyczail nas do dobrych produkcji a tu taki crapik tworzony ( chyba przez 6 lat jak dobrze pamietam ? ).
Wow musze przyznac ze tak "niziutkiej" oceny dla Rage'a sie nie spodziewalem. Liczylem na 8-8,5 a tu prosze. No to odpuszczam...
Czemu nikt nie wymienia w minusach tego, ze strzelamy do klonow i głowny bohater jest niemowa? Troche to dziwne byc kims wyjatkowym(kimss z arki) i wykonywac robote chlopca na posylki wszystkich ludzi do okola:)
Emil1818 ---> Hah, nie wiem jakim cudem to pomyliłem. Dzięki. ;)
dontpanic ---> "Siódemka" dla tej gry to dla mnie totalna porażka. O problemach technicznych tak doświadczonego studia, które nie potrafiło przygotować działającej wersji PC na premierę, już nie wspomnę. Tak więc "na tarczy".
rafixxx123 ---> Mutant przebiegający przez drzwi, który zawsze chwyta się futryny, to dla mnie trochę za mało, żeby można było mówić o dobrej inteligencji wrogów. Masakrycznie dobre AI w strzelance miał F.E.A.R. i przez tyle lat nikt nawet nie zbliżył się do tego poziomu.
Po kilku godzinach rozgrywki w Rage, przyznaję że bawiłem się bardzo dobrze. Gra wyglą da bardzo łądnie, mam szybki komputer, zapewne dla tego nie mam problemów z grafiką. Efekt doładowywaniw się tekstur jest u mnie nieznaczny i wystpuje tylko w konkretnych miejscach.
Strzela się świetnie, w końcu to gra o strzelaniu. Klimat bardzo dobry, nie skończyłem jeszcze fabuły ale z tego co słyszałem jest trochę krótka. Polonizacja jak dla mnie OK.
Moja ocena 90 %
Rage cierpi na ten sam problem jaki miał Alpha Protocol. Obie gry miały olbrzymi potencjał ale niestety niedoróbki techniczne zabiły cały fun płynący z gry. Wygląda na to że z Rage lepiej poczekać na jakąś promocje bo gra nie jest warta pełnej ceny
@Emisariusz jak można sugerować się oceną jednej osoby?
I to ma być niby ten hipermegaekstrasuperwypasionyrewolucyjny Tech 5?!
Ciekawe co panowie z Id robili przez te 7 lat... Cała nadzieja w tym, że przede wszystkim pracowali nad Doomem 4 bo w Rage ani silnik nie jest rewolucyjny ani jak wynika z recenzji gra nie jest jakaś wybitna. Zwykła solidna rzemieślnicza produkcja. I już nawet nie chodzi o techniczne spier*olenie tego produktu, ale o to, że to wszystko co ma (plusy) i czego nie ma (minusy) ta gra większość twórców byłaby w stanie zrobić tak prostacką grę w 2-3 lata, tym bardziej jeżeli byliby tak doświadczeni jak Carmack i jego ekipa.
Gra przeciętna, wtórna a dodatkowo okupiona koszmarnymi niedoróbkami. Pomimo tak wielu minusów i krytycznych słów (recenzja pisana) ocena gry jest dowcipnie wysoka, jest jak pogłaskanie Carmacka po główce - "nie martw się John, otrę ci zły tą siódemką, na pocieszenie. Ty przecież jesteś najlepszy, szczyt, tam jest twoje miejsce! (co autor recenzji szczerze przyznaje)" ;) Czy inni twórcy, mniej znani, mniej "zasłużeni" także mogą liczyć na takie pobłażanie?
mnie rowniez Rage nie zachwycil. spodziewalem sie czegosc lepszego bo to w koncu id Software no i materialy promocyjne bardzo zachecaly ale finalny produkt okazal sie tylko dobry. graficznie nie powala bo piekne tekstury i animacji mieszaja sie z tragicznymi teksturami elementow otoczenia innych niz skaly. dla przykladu drabinka znajdujaca sie w drodze do garazu, w ktorym znajdujemy czesci do buggy - jak ja zobaczylem to nie wiedzialem czy zapomnieli o niej czy przypadkiem nie wlaczylem gry z 98r :| ustawienia mam wymuszone na totalny max przez wlasny plik .cfg wiec to nie wina sprzetu. wiadomo ze grafa to nie wszystko i jesli technologicznie odstaje w pewnych elementach to artystycznie jest fenomenalna. AI przeciwnikow mialo byc takie super a czesto obserwuje te same skrypty gdy kolejni wrogowie chowaja sie przy tej samej zaslonie wystawiajac sie na moj ogien. bardzo podobaja mi sie reakcje na dostanie kulki w okreslone miejsca i chyba tylko to mozna uznac za jedyny plus AI, chociaz to raczej zasluga animatorow niz samej sztucznej inteligencji. ciagle powtarzanie tych samych etapow w zadaniach przypomina mi Dragon Age II i bezustanne ogladanie tych samych lochow/jaskin tylko ze wchodzac od frontu lub tylu a czasem nawet bokiem. ogolnie jak juz wspomnialem gra nie zachwyca i widac ze robili ja tak dlugi czas. hype jaki powstal wokol Rage przed premiera tylko poteguje lekkie rozczarowanie. dochodza do tego bledy techniczne (na szczescie mnie to ominelo ale wiele osob mialo problemy i jedynie widze doczytywanie sie tekstur trwajace ok 0,5s ale tak ma chyba kazdy) oraz brak mozliwosci customizacji ustawien graficznych co na PC jest po prostu pluciem w twarz graczom. masy z konsol pewnie sa zachwycone ta gra ale dla innych pamietajacych poprzednie gry id Software jest jedynie dobra. ode mnie 7.5/10.
Może kupie w przyszłym roku jak stanieje. Może do tego czasu pewne rzeczy w tej grze poprawią.
Nie grałem w grę i może nie zagram, ale wybrałem taki fragment recenzji do skomentowania:
"Albo jedziemy kogoś zabić, albo jedziemy coś przewieźć. Znakomitym przykładem na lenistwo twórców jest jeden z questów otrzymywanych od szeryfa w Wellspring – musimy udać się autem na drugi koniec mapy, by porozmawiać z samotnym typem pilnującym najbardziej wysuniętej na północ strażnicy. Jeśli nie wdamy się w walkę z czekającymi po drodze bandziorami, podróż zajmie nam dwie minuty. I to wszystko."
Pomijając to, że jeszcze można się ścigać, co dodatkowo chcielibyście robić w strzelaninie niż iść i zabijać (i do tego w super miodny sposób)? A zaraz po pierwszym zdaniu narzekacie na misję w której nie koniecznie trzeba zabijać................
Zresztą tak samo można spłycić całą rozgrywkę w serii GTA, i też się gdzieś czasem jedzie porozmawiać i o zgrozo czasem nie strzela. A w strzelaninach typu Battlefield czy CoD to już w ogóle tylko się strzela.
Troszkę zawyżona ocena, ale bałem się jakiejś sponsorowanej 8...
Powiem inaczej. Przeszedłem tę grę, ale już nigdy do niej nie wrócę, a do takiego Fallouta 3 wracałem już 3-4 razy.
Kolejny przykład na to, że nie można robić latami gry! Duke Nukem, Rage, Mafia 2... Diablo też pewnie będzie znacznie słabsze od poprzedniczki. Podobnie było z filmem "Aleksander"...
Papa Smerf ---> Są w tej grze długie, liniowe fragmenty, jak np. w Dead City, gdzie idziesz naprzód jedną ścieżką i walczysz przez bite pół godziny, po drodze zabijając wysokiego jak wieżowiec bossa. Nie mam z tym żadnego problemu, dopóki gra jest typową strzelanką. Rage miał aspiracje być czymś więcej, więc i jego twórcy mogli bardziej się postarać. Opisana w tekście misja to przykład typowej dla tej gry zapchajdziury, która sama w sobie nic wnosi, a sztucznie wydłuża i tak krótki czas rozgrywki. Jest naprawdę mnóstwo sposobów na zrobienie ciekawych misji, gdy ma się do dyspozycji interaktywnych bohaterów niezależnych, pojazdy, system craftingu - a nie tylko jazda z punktu A do B, albo żenujące misje "eskortowe", w której siedzi się w klatce 2x2 metry i strzela do bandziorów ze snajperki.
Ocena w modern skali 6-10 akurat, w 1-10 dałbym 5-5,5. Niedoróbki techniczne nie ograniczają się tylko do grafiki. Całe UI jest syfiaste ale to normalne dla portów więc nawet to już nie jest minus :/ Nie da się zmienić sterowania, nie da się bindować 5 przycisków myszki - to wszystko trzeba robić z poziomu configów. Graficznie jest strasznie nierównie. Trzeba mieć najlepszy możliwy sprzęt, żeby gra nie pomyślała by obniżyć detale za nas. Oświetlenie to statyczne lightmapy i globalny punkt dla niektórych modeli. AI nie istnieje bo ogranicza się do 3 typów przeciwników (meele rush na ciebie i fikołki; shooter kryje się za najbliższą przeszkodą, wychyla się i ma 3 stany zdrowia które się inaczej animują; tank, który prze wolno do przodu i tyle). Sam silnik zaś to te same IDtech4 lowresowe, bumpmapwe, plastikowe obiekty, modele postaci poprawili przeogromnie i to one razem z animacjami są najlepszą częścią grafiki. No i niektóre tekstury ale tylko jak gra ci na nie pozwoli :/
Tyle w technicznym temacie. Gameplay jest trochę lepszy, ale połowę gry nie spędza się strzelając. Wyścigi to idiotyczny pomysł na 50% gameplay'u zwłaszcza, że model jazdy jest dobrym przykładem "nie chwytam się czegoś czego nie umiem" i posysa. Klimat jest ale stwierdziłem go tylko w pierwszym (trochę) i drugim (mocno) hubie. Szkoda że nie są seamless albo, że nie są większe. Niestety Wasteland jest zbyt pusty a instancje są zbyt małe. Samo strzelanie to standardowy shitex "chowam się jestem zdrowy" + bandaże "wciskam przycisk jestem zdrowy" + dodatkowo co 15 minut nieśmiertelność. Debilizm. Gnatów jest trochę, tylko nie będziesz z nich korzystać bo trzeba się przeciskać przez chore menusy by zbindować je do jednego z 4 slotów. Nie ma mapy więc nie chce mi się na ślepo jeździć żeby zwiedzać i szukać czy jest jakiś content (bo nie ma) i zapamiętywać ten "skomplikowany" system dróg.
Niewykorzystany potencjał? Nie sądzę. Ta gra nie miała nawet potencjału bo wszystkie decyzje designu są "po łebkach". Ciekawe kto wymyślił, że jeżdżenie po wastelandzie w swojej furze z punktu A do B i ponowne używanie tych samych lokacji do innych questów to dobry pomysł? "Zróbmy shooter, połączymy to co było słabe w naszych grach i dodamy do tego konsolową zaprawę. Po co wymyślać coś nowego?".
UUU a ja się spodziewałem następcy fallouta z możliwością jazdy samochodem ;/
Recenzja swego rodzaju przełomowa na GOLu. Moze juz sie to wczesniej zdarzalo, ale nie pamietam by wczesniej jakis flagowy tytul od bardzo znanego studia dostal tak niska ocene. Nie mowie, ze to zle. Moze nawet dobrze. Im mniej swietych krow tym lepiej. Lepiej wypadl Borderlands "z nikad" niz wielki id software. Nie gralem, wiec nie wiem jak to wyglada. Argumenty recenzji sa po stronie oceny. Zastanawiam sie tylko czy nie powinniscie dawac dwoch ocen. Dla PC jedna, dla konsol druga. Z tego co zrozumialem problemy na xboxie i ps3 nie wystepuja i w zwiazku z tym ocena na nich moglaby wynosic powiedzmy 8/10. Co powiesz U.V.Palowniku?
rage slabsze niz borderlands, ktorego jest kopia. 4/10!
Dlaczego nie wspominasz o animacji? Podobno w tej grze naprawde sprawia doskonale wrazenie
I powiedz prosze czy w Twojej konfiguracji wystepowaly paskudnie rozmyte tekstury bo nie da sie zachwalac grafiki przy tym nie widzac jak bardzo to wszystko niedorobione jest
@sasquath_ o rage i o tym jak będzie wyglądać wiemy zanim pierwsze info o borderlands się ukazało.
M@rine ---> Ze zbindowaniem broni pudło, bo wszystkie giwery są dostępne pod klawiszami 1-0, bez względu na to czy są pod CTRL czy nie.
ozoq ---> Nie widziałem wersji konsolowych na oczy. Grałem w wersję prasową, teraz gram drugi raz w retaila Cenegowego i robię achievementy.
Ja i tak zagram, za długo na to czekałem, aby nie zagrać ;P
7/10 to jak na Rage troszkę niska ocena bo z tego co widzę, gra zbiera zazwyczaj 8, no ale każdy może mieć swoje zdanie.
btw. W grze nie ma nawet dynamicznego oświetlenia ;d , więc zastanawiam się jakim cudem IGN dało 10 za grafikę tej grze (owszem oprawa artystyczna robi wrażenie, ale bez przesady..).
Crysis i Metro w kwestii grafiki nadal niepokonane ;)
rage slabsze niz borderlands, ktorego jest kopia. 4/10!
Borderlands jest lepsze, ale jeśli ktoś gra w co-op. W singlu raczej nie możliwym jest, aby Borderlands był lepszy bo ten w grze Gearbox był po prostu bardzo, bardzo słaby. Nie wierzę w to, że Rage jest tak słaby ;p
U.V. Impaler
Mam to gdzieś bo tak jak mówiłem musiałem bindować w configach żeby nie grać na wsadzie. Rolka rolkuje 4 bronie tak samo jak przycisk zmiany, więc sorry ale dla mnie to też jest minus.
M@rine ---> Spoko, przecież nie twierdzę, że wszystko w tej kwestii gra i buczy. Gdybym nie miał zwyczaju grać na WSAD, to też bym się pieklił, ale tu podstawowe obłożenie mi leżało, nie miałem potrzeby go zmieniać, to i nie zauważyłem problemu. Generalnie z większością zarzutów się zgadzam, zwłaszcza tego dotyczącego AI.
Wszystkie moje obawy ( patrz moje posty ) dotyczące "prostackiej" rozgrywki zaczynają się powoli
potwierdzać.
Póki co odpuszczam.
Wyjdzie kilka patchów jeszcze pewnie można się spodziewać podrasowania grafiki ze strony graczy i mi się wydaje, że gra będzie wtedy na 8-9.
U.V. a mam pytanko gra ma naprawdę tak dobrą optymalizacje?
Ciężko stwierdzić jeśli nie ma się możliwości manipulowania ustawieniami grafiki. Odpaliliśmy to w redakcji na biednym kompie z 8500 GT i działało płynnie w 1280x1024. I całkiem nieźle to wyglądało, pomijając tekstury, które tradycyjnie się doładowywały przy każdym obrocie kamery. Dla porównania, w Dead Island na tym samym gruchocie nie dało się w ogóle grać w najniższych ustawieniach grafiki.
sasquath_ [ gry online level: 96 - Generał ]
"rage slabsze niz borderlands, ktorego jest kopia. 4/10!"
Następny mądry. To raczej Brodera można o to posądzić.
U.V. Impaler --->
Może nie mam inwencji a może nie chce mi się wysilać, ale nie muszę bo nie jestem developerem. Nie grałem tez w Rage. Jakich konkretnie misji brak w Rage? Bo na razie wszyscy opisują te które są i mówią że to za mało, chciałbym wiedzieć czego brak tej grze bo poważnie myślę nad jej zakupem.
Love&Pain... ---> Animacje są w porządku. Ładnie prezentują się zwłaszcza przeciwnicy po niektórych trafieniach, np. wytrącają się z równowagi w trakcie biegu. Całkiem przyjemnie to wygląda.
Papa Smerf ---> Nie umiem Ci odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Rage powiela te same błędy co np. Borderlands i Rage - wszystko jest na jedno kopyto, brak czegoś niestandardowego. W Dead Island jest np. taka misja, gdzie musisz wziąć wóz, pojechać na stację, załadować pakę kanistrami z benzyną, które wcześniej napełniasz z dystrybutora i wrócić, a to wszystko w towarzystwie atakujących zombie. I to jest ciekawa, niestandardowa misja. Potem co prawda tego typu zadań jest fafnaście, no ale za pierwszym razem myślisz "fajne". I tego mi właśnie w Rage brakuje. Jeśli wystarczy Ci poziom zadań w typie Borderlands, to będziesz się bawił świetnie.
fsdfg [ gry online level: 35 - ZeitgeistPolska ]
sasquath_ [ gry online level: 96 - Generał ]
"rage slabsze niz borderlands, ktorego jest kopia. 4/10!"
Następny mądry. To raczej Brodera można o to posądzić.
***
Papa Smerf [ gry online level: 3 - Legionista ]
@sasquath_ o rage i o tym jak będzie wyglądać wiemy zanim pierwsze info o borderlands się ukazało.
***
Litości...
Rage nową grą autorów serii Doom oraz Quake!
4 sierpnia 2007 • 14:18 • Jiker
https://www.gry-online.pl/newsroom/rage-nowa-gra-autorow-serii-doom-oraz-quake/ze8b31
Firma Gearbox Software pracuje nad grą Borderlands
15 sierpnia 2007 • 11:42 • U.V. Impaler
https://www.gry-online.pl/newsroom/firma-gearbox-software-pracuje-nad-gra-borderlands/zf8c04
Patch już został wydany w info pisze ze sporo dorzucili opcji, może ktoś powie czy w rzeczywistości coś poprawia
http://store.steampowered.com/news/6464/
Q&Q [ gry online level: 13 - Centurion ]
To teraz ja. ;] Pisałem to, już gdzieś więc przekopiuje ;]
Gdy wyszedł gówniany, mało przypominający Bordera trailer, o Rage'u można było powiedzieć, że jest na zaawansowanym poziomie, był prezentowany na QuakeCon'ie w 2007 i jest trailer z 2007, gdzie widać ten poziom zaawansowania świata gry, widać elementy gameplay'a, grafikę, postaci itd. Po drugie twórcy Bordera w trakcie (tj. 2009) trwania produkcji postanowili zmienić grę od strony graficznej, a może nawet więcej niż graficznej ?
W sumie jak bym nie znał tej gry to bym pomyślał, że to jakaś kolejna część Borderlands.
Dla mnie w tej grze w ogóle nie powinno być pojazdów.
Trochę nie rozumiem recenzji... W przeglądzie tygodnia wypowiedzi na temat gry były nad wyraz pozytywne... a tutaj 7/10. Bidnie...
czemu są różne opinie to bardzo proste na tvgry po prostu dostali kasę od producenta za pozytywną reklamę.
Powtórka z Dooma trzeciego... podnieta przed premierą, rewelacyjne zwiastuny, zachwyty nad technologią, screenami, a później... ojej. Zwykła gra wyszła. No nic. Może w Doom 4 spełnią przynajmniej połowę obietnic. Nie wspominając o sprostaniu ko(s)micznym wymaganiom graczy :P
Tekstury da się poprawić, AI da się poprawić, a długość gry i wielkość mapy da się poprawić, ale niestety zapewne kupując DLC które kiedyś tam wyjdzie...
DOKŁADNIE TAK JAK MOWIŁEM - nachwalili się w recenzji, a ocena i tak 7..........
Harry M tak, wszystko da się poprawić, i to nawet w miarę szybko - oprócz jednego - engine. Nowy patch pokazuje jak bardzo ten jest zwalony i jak ciężko będzie go naprawić. Co do DLC. Może i będą, ale ważniejsze jest to, że do gry będzie SDK.
A ja mimo, że Rage rzeczywiście jest technicznie okropnie niedorobiony, po odpowiedniej modyfikacji plików bawię się doskonale przy tej grze. To chyba najważniejsze :)
zdecydowanie za niska ocena , jakieś syfu dostają po 7,8 np taki obrzydliwy saints row
fsdfg ->
A jakie u licha to ma znaczenie: Borderlands wyszedł dawno temu, a Rage teraz, koniec kropka.
Zapowiedzi to sobie można wsadzić....
Tak to jest jak twórcy obiecują gruszek na wierzbie.
Po Doomie 4 też raczej cudów spodziewać się nie mamy co, bo niby co można jeszcze pokazać w zwyczajnych strzelaninach co by nas zadziwiło.
A ocena redakcji adekwatna do produktu jaki ujrzał ostatecznie światło dzienne.
To juz lepiej zagrac w "gre zycia", dark souls gdzie przeciwnicy sami rzucaja sie w przepasc a animacja spada do 10 klatek na sekunde :)
Cholera, kupić czy nie kupić? Chrapkę mam ogromną (uwielbiam ten klimat), ale boję się problemów technicznych (że gra nie odpali wcale, albo będzie ledwo chodzić. Kompa mam całkiem mocnego bo Crysis 2 mi ładnie działa na full, ale nigdy nic nie wiadomo ;/).
Już uporano się z tymi texturami? Bo nie wyobrażam sobie grania z takim doczytywaniem.
RedCrow -> Też miałem hype na ten tytuł i po obejrzeniu kilku filmików, postanowiłem zamówić. Gra jeszcze do mnie nie doszła, też mam obawy o poprawne działanie gry, ale najwyżej ją sprzedam..
Soplic, rzeczywiście, Border dekadę temu wyszedł ;]
Denerwuje mnie posądzanie Rage'a o kopiowanie Borderlands, tyle.
REDCROW. KUPUJ ja wstalem dzis o 7:30 i pogrzebalem w plikach odpalilem zeby zobaczyc jak sie gra i prosze pisze tego posta bo raczylem se pojsc po sniadanie o 15:02 heh ale mnie wessało.....ustawilem na maxa z poziomu configu i gra zamiata na c2d 8400 @4ghz gtx 285 4 gb ram
^kerm1t no teraz to zabłysłeś, a co Dark Souls miałoby dostać mniej niż Rage. Haha, dobre. Gra, która jest fenomenalna i jedyna w swoim rodzaju ma dostać mniej od przeciętnego, przereklamowanego shootera. Nie powiem, Rage jest fajny, fajnie się gra, ale tak naprawdę nie przebija się w gąszczu innych szuterów. O receclingu lokacji nawet nie wspomnę.
fsdfg nie ważne, co kiedy wyszło, ważne że Borderlands > Rage.
A's chyba razem z kontem Steamowym.
RedCrow ja mam naliczniku jakieś 6h gry, ale z perspektywy czasu powiem, że zastanowiłbym się nad zakupem. Ja tak naprawdę bardziej liczę na SDK, ale może się przeliczę...
Papa Smert -> Chyba tylko od fanbojów "id" co za samo logo studia dają +10% do oceny...
Średnia ocen z metacritic dla X360: 82%
Średnia ocen z gamerankings dla X360: 83%
Gdzie nie rozumiem zupełnie recenzji gdzie dają ocenę 100/100.. dla mnie to zupełnie nierzetelne podejście do sprawy.
Moim zdaniem ocena bardzo krzywdząca. Mam wrażenie, że autor uwziął się na tę grę, bo mu na jego komputerze źle działała. Nie chcę tutaj wybielać id, ale wina definitywnie leży po stronie sterowników, a nie samego kodu gry. Nie jestem specjalistą, ale z tego co udało mi się wyczytać, to RAGE korzysta z OpenGL, którego obsługa (chyba z racji niewielkiej popularności) w sterownikach (głównie AMD, ale nVidii również) jest potraktowana po macoszemu (ten sam problem występował przy Brinku). Po instalacji najnowszych sterowników z aktualnymi bibliotekami OGL jest znacznie lepiej, problemy w zasadzie nie występują (przynajmniej u mnie). Warto również zwrócić uwagę, że gra nie posiada w zasadzie żadnych błędów (nie zauważyłem) w samej rozgrywce, co jest godne pochwały i niewielu deweloperów czymś takim może się pochwalić - jest wręcz perwersyjnie dopieszczona.
Autor narzeka na sztuczną inteligencję przeciwników, ale moim zdaniem zupełnie nie ma na co. Inteligencja wrogich jednostek jest bardzo w porządku - chowają się, zmieniają pozycję, gdy zagrożenie z naszej strony osiąga apogeum wycofują się szukając nowych miejsc na atak. Nie sa głupi i potrafią sprawić duże trudności. Ci idący "pod lufę" są szybcy a w pomieszczeniach wykorzystują otoczenie, aby skakać, turlać się itd. itp. Jak na typowe mięso armatnie, to lepiej, niż dobrze.
Długość gry - nie wiem jaka jest rzeczywiście, gry jeszcze nie ukończyłem, ale nawet jeśli jest to 10-12 godzin, to jest to wynik bardzo przyzwoity. Do tego dochodzi multiplayer (chwalony przez autora) i coop (również chwalony). Tym samym czas gry zostanie przynajmniej podwojony.
Drażnią mnie również porównania do Borderlands. W produkcję Gearbox przegrałem ponad 100 godzin i elementów wspólnych nie widzę. Inna mechanika rozgrywki, inne podejście, a odniesienie pustkowi jako elementu wspólnego to nieporozumienie - wszakże w Fallout tez one są, a klonem Borderlands nikt go nie nazwie (ani w drugą stronę). RAGE to nie h'n's w wydaniu 3D, tylko normalna strzelanka - rozbudowana, ale wciąż strzelanka.
Ponadto to, co id zaprezentowało w kwestii animacji postaci czy modeli to jest po prostu kosmos. To jak przeciwnicy reagują na postrzelnie w konkretne partie ciała jest majstersztykiem. Ostatni raz byłem pod tym względem tak zachwycony chyba przy Quake 2. Przy RAGE znowu doświadczyłem tego uczucia. Detale również dają radę - jakież było moje zdziwienie, gdy postrzeliłem przeciwnika, on uciekł, a następnie nalazłem go jakieś 30 metrów dalej martwego. takich smaczków jest więcej.
Na koniec autor stwierdza, że bawił się nieźle, a jednocześnie RAGE ląduje z oceną niższą, niż choćby nasz rodzimy Sniper: Ghost Warrior (WTF?!). Coś tu jest kompletnie nie tak. Ja przy RAGE bawię się świetnie, znajomi na Steam również grają, w zasadzie cały czas od premiery. Szanuję zdanie autora recenzji, ale IMO pojechał stanowczo za mocno. To jest gra spokojnie na 8, jak nie więcej. Zastosowana technologia pokaże pazury przy kolejnych produkcjach (chociaż i tak RAGE jako całość po prostu gniecie wora). Ludzie narzekają na rozmyte tekstury itd. - przypomina mi się sytuacja wojny Quake/Duke Nukem 3D. Ten drugi subiektywnie wyglądał lepiej - miał lepsze tekstury, wyraźniejszą grafikę, wszystko ostre jak żyleta, ale to właśnie szaro-bury Quake ze swoimi modelami 3D i technologią wskazał kierunek branży. Tak samo będzie z RAGE. Skopać w recenzji grę za leniwość producentów sterowników to IMO nieporozumienie...a przynajmniej ja mam wrażenie, że to zaważyło na ocenie i podejściu autora do tej pozycji.
ps. Narzekanie, że w grze z otwartym światem jeździ się z punktu A do punktu B (+ backtracking) jest zwyczajnie głupie. Szkoda, że nie jest to wymieniane jako wada 99,9 proc. produkcji tego typu. Czekam na umieszczenie tego jako wady w nadchodzącym GTA V i wszystkich innych grach tego typu (Beth pewnie już sie obawia wymienienia wad w Skyrim i nowym Fallout, poprzedni się nie załapał). O MMO już nawet nie wspominając. Zastanawia mnie również pewna wybiórczość względem zawzięcia się na błędy w konkretnych tytułach. Ostatnio mieliśmy taki, który był ledwo grywalny w dniu premiery. Polski, na W. Oczywiście to nie miało zbytniego wpływu na ocenę.
W sumie jedyne recenzje którymi się sugeruję to te na http://gramynamaxa.pl ale średnia powyżej 8 to dobra gra raczej.
cóż grą tylko trochę się interesowałem i może kupię kiedyś jak stanieje. Wy tu mówicie, że U.V Implarer małą ocenę dał to zobaczcie na Cda ocenę.
Wg mnie. 7/10 to niesprawiedliwa ocena. Fakt, gra ma niedoróbki techniczne, więc dla niezdecydowanych polecam zaczekać, aż pojawią się łatki. Co do samej gry. Rozgrywka jest bardzo przyjemna, fabuła wciągająca i aż chce się grać. Jeżeli komuś nie przeszkadza liniowość rozgrywki, brak przejścia po za ograniczony teren, oraz niedoróbki technicze to szczerzem polecam. Bardzo dobra gra!!!
@SlowedGiant041: nikt poważny nie bierze ocen CDA na poważnie. Te ich minusy są tak śmieszne, że aż głupie, a recenzja przypomina litanię nt. "bo mi na pc nie działa".
@Mr.B-F & ^kerm1t
o nie! "szczelanka" dostala 7/10 a "gupi" RPG, w ktorym ciagle sie ginie i nie ma prowadzenia za raczke dostal 9.5/10! skandal! mamo a oni na GOLu dali Rage zla ocene! juz ich nie lubie! oni sie nie znaja! :P
Dark Souls to gra wybitna a Rage tylko dobra, choc porownywanie ich obu to dla mnie idiotyzm. koniec i kropka.
Zaczekam az będzie w CD action
dam wam 2 obrazki które pokazują grafikę jaką mi grafika ustawiła sama
i wyglądało to tak
http://iv.pl/images/24020713817192544952.jpg
a teraz grafika którą ustawiłem na ręcznie rąbiąc plik rageconfig
http://iv.pl/images/51553462744327491838.jpg
jak widać różnica jest kolosalna a gra chodziła tak samo czyli stałe 60klatek
PC to i3 530 4GB ram i GTX275
aope
Tyle tekstu a treści żadnej.
wina definitywnie leży po stronie sterowników, a nie samego kodu gry NOT
Po instalacji najnowszych sterowników z aktualnymi bibliotekami OGL jest znacznie lepiej NOT
inteligencja wrogich jednostek jest bardzo w porządku NOT to nie "inteligencja" a animacje wywołane daną akcją. Tak jak w SoF xx lat temu. Postęp widzę aż warty wzmianki :/
ale nawet jeśli jest to 10-12 godzin, to jest to wynik bardzo przyzwoity NOT u mnie 8h na najwyższym i nawet się nie spieszyłem. No nie zrobiłem wszystkich wyścigów bo SSĄ.
Ludzie narzekają na rozmyte tekstury itd. - przypomina mi się sytuacja wojny Quake/Duke Nukem 3D. Nie wiem co palisz ale lowresowe dogrywające się na oczach tekstury to nie jest kwesta gustu.
Narzekanie, że w grze z otwartym światem jeździ się z punktu A do punktu B jest zwyczajnie głupie
Głupie jest twierdzenie, że Rage to gra z otwartym światem. Jeżdżenie z A do B jest niepotrzebne bo i tak wchodzisz do instancji a po drodze nie ma NIC oprócz jednej ścieżki otoczonej skałami. To zapychacz a nie ficzer.
Zastanawia mnie również pewna wybiórczość względem zawzięcia się na błędy w konkretnych tytułach
To nie na błędy ale na całokształt się zwraca uwagę. Techniczna padaka może być usprawiedliwiona dobrym gameplayem. W tym przypadku tak nie jest.
BTW
Tak właśnie myślę co by tu na plus jeszcze zaliczyć i mam: brak QTE w jakiejkolwiek postaci.
<---- M@rine [ gry online level: 76 - Mariner of the Inet ]
aope
Tyle tekstu a treści żadnej.
I kto to mówi? Pan od "NOT"?
aope - to jest recka wersji PCtowej która cierpi na wiele problemów. Są ludzie co nawet po wgraniu sterownikó jakie trzeba dalej piszą, że nic to nie poprawiło. Podobnie jak Red Orchestra 2 tu i tam ocena została obniżona z powodu problemów technicznych.
Plus zdanie recenzenta jakie wyraził w recenzji i ocena gotowa, a dokładniej jak pamiętam jest to średnia ocen redakcji. Czyli był może ktoś kto wystawił jeszcze niższą ocenę.
W sumie nie tylko GOL dał taką ocenę. Edge dał 70, Destructoid także, Joystiq dał nawet 60.
Nie chcę tutaj wybielać id, ale wina definitywnie leży po stronie sterowników, a nie samego kodu gry.
A przepraszam bardzo na jakich to sterownikach tą grę tworzyło id Software, że dopiero po premierze dowiedzieli się o błędach?
Poza tym skoro wiedzieli, że Rage będzie wymagał sterowników z lepszą obsługą OpenGL to przecież mogli poprosić NV i AMD o ich stworzenie i wydanie w dniu premiery gry.
Ponadto to, co id zaprezentowało w kwestii animacji postaci czy modeli to jest po prostu kosmos.
Kosmosem to jest dopiero to, że gra nie obsługuje dynamicznego oświetlenia, podczas gdy D3 już je miał..
Z tego co widziałem (jakieś 30 minut u znajomego widziałem) to graficznie jest to typowo konsolowa gra ot id Tech 5 to coś na poziomie UE3 (z lepszą animacją postaci i gorszymi teksturami) ;) czyt. do Frostbite 2, 4A game engine, Cry Engine 2/3 nie ma startu
Owszem strona artystyczna miażdży, ale technicznie rewelacji nie ma
@Endex: recenzja wersji pecetowej to również jest dla mnie dziwna sprawa. Do tej pory na GOLu recenzowane były gry w wersji, która była ta wiodącą. Tym samym nie rozumiem, czemu recenzja jest z PC. Czy recenzja takiego BF3 będzie pochodziła z wersji na X360? Ale to szczegół. Ja również wyraziłem swoją opinię - nie rozumiem tak niskiej oceny i tyle.
@Lukas172_Nomad_: Poza tym skoro wiedzieli, że Rage będzie wymagał sterowników z lepszą obsługą OpenGL to przecież mogli poprosić NV i AMD o ich stworzenie i wydanie w dniu premiery gry.
Carmack mówił o tym, że miały być, że było to uzgadniane i że sprawa ze strony producentów GPU została olana. Głównie przez AMD.
Dynamiczne oświetlenie - racja, szkoda, że go brak. Co do "widziałem gre u kumpla" = "ogladałem na yt" to daj sobie spokój, bo to zabawne :]
Nigdy nie rozumiałem kunsztu id. Zgodzę się, że byli pionierami, ale tylko tyle.
Jeszcze pamiętam małą wojenkę w czasach kiedy wszyscy czekali na HL2 i D3.
Skończyło się jak się skończyło :D
gra nie jest zła, ale na tle dark souls to powinna mieć ocene maksymalnie 5, zawsze trzeba do czegoś porównać, generalnie z oceną się zgadzam 7, to dobra nota dla tej gry
JA nie mialem zadnych problemow z gra, dziala idealnie mam karte nvidia i procesor intel 4 rdzeniowy, jak ktos ma zlom typu ati i amd to juz jego problem.
Gra moze byc , nie rozumiem tylko po co uparto sie na to ciagle 60fps kosztem lepszej grafiki, animacje postaci sa ok ale jak lataja w slabych teksturach otroczenie to jest to no fun.
Ale ogolnie grafika jest zajebista i tak, moja ocena:
8.5/10
aope tyle, że gościu z cda ma dużo racji. Po drugie jaka wina amd / nvidia. Ciekawe w takim razie na jakich sterownikach robili grę. Idźmy dalej - jaka wina sterowników skoro wersje konsole również cierpią na efekt doczytywania tekstur. A sama gra, jak już pisałem w innym poście, jest fajna jako całość, jako shooter - jest o wiele lepszych gier, jako element samochodowy - już taki Hard Truck Apocalypse sprawdza się lepiej. A, i nie łudźmy się tym, że gra ma otwarty świat - bo nie ma a recycling miejsc jest wręcz taki sam jak w DAII.
aope -> W pełni się zgadzam. Nie chcę mi się nawet rozpisywać na ten temat, ale wygląda to tak jakby wybrali wersję PC tylko po to, żeby mogli jej bardziej dopier**lić w recenzji (chociaż wiem, że UVI pisał, że niby taką dostał wersję review). Tak czy inaczej jeśli chodzi o wersje konsolowe, to spokojnie możecie dodać 10% do oceny, bo tych baboli technicznych co na PC aż tyle nie ma. A druga rzecz, mam wrażenie że niestety recenzja jest o wiele bardziej niż zwykle sugestywna, bo pisana przez zawiedzionego fana gier od id software. Dobrze pamiętam ochy i achy UVIego nad Doomem w jednym z filmików publikowanych przez chłopaków z recenzji GOL (już nawet nie pamiętam jaki tytuł nosiły te filmiki takie były pasjonujące, ale nie chodzi mi o nic od tvgry.pl).
Haha, uwielbiam takie teksty. Aope, ja Cię miałem za porządnego gościa, a Ty mi tu sadzisz takie stwierdzenia, że aż oczom nie wierzę. Ukradli Ci konto?
Jedna podstawowa zasada: zawsze preferujemy platformę PC, choć często wyboru nie ma i recenzujemy gry na takie platformy, na jakie dostajemy kopie testowe (vide Dead Space 2 na 360 - woleliśmy PC, ale wyboru nie było). Tym razem dostaliśmy wyłącznie wersję PC - nie ukrywam, że edycja konsolowa mogłaby dostać punkt więcej, bo zakładam, że problemów technicznych tam nie ma.
Dwa: bajdurzenie o sterownikach to ja mam tam, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę. Dziś wyszedł patch i voila - wszystko gra i buczy. Nie widziałem nowych sterowników ani do GeForce'ów, ani do Radeonów - dało się? Dało. To dlaczego nie dało się tydzień wcześniej, skoro to było takie proste. Prawda jest taka że pokpione zostały testy i za to id powinno dostać bęcki, jak stąd do Bombaju.
Zawziąłem się bo mi gra nie chodzi? LOL
Do reszty ustosunkuję się, jak wrócę do domu.
No i mam dylemat ;/. Jedni mówią: kupuj w ciemno, inni: nie kupuj pod żadnym pozorem... Mój "wewnętrzny głos" podpowiada mi bym dał się ponieść, ale z drugiej strony nie chcę się rozczarować ;(. Dema brak(?), a "wersja testowa" waży ponad 18 GB, więc nie mam zbytnio ochoty na ściąganie. Sam nie wiem co robić.
PS. Czytałem trochę o Carmacku (nie tylko przez pryzmat gier), i po Rage jestem strasznie zawiedziony ;/. Miałem tego gościa za wizjonera, geniusza, trochę idola. Takiego prawdziwego geeka (ale w pozytywnym znaczeniu), którzy wyprzedza innych programistów o dwie długości (głównie dlatego że patrzył na gry jak wizjoner, a nie typowy biznesmen rządny zysku). A tu nagle takie coś... Raz że "porzucił" PC (czyli jednak kasa doszła do głosu), a dwa że odwalił taką fuszerkę. Czy ta gra była w ogóle testowana?!? Nie dość że nie wygląda tak super jak powinna (zgodnie z zapowiedziami), to wręcz ledwo odpala! (u sporej ilości użytkowników).
Ciężko w dzisiejszych czasach o autorytety ;[.
Mimo wszystko chyba zaryzykuję i kupię. To nie taki majątek, a jest szansa że na moim PC będzie OK.
@U.V. Impaler: Haha, uwielbiam takie teksty. Aope, ja Cię miałem za porządnego gościa, a Ty mi tu sadzisz takie stwierdzenia, że aż oczom nie wierzę. Ukradli Ci konto?
Nie ukradli, ale być może po spełnieniu swojego obywatelskiego obowiązku w lokalu kiełbasy wyborczej pełnym emerytów łypiących spod oka musiałem wyrazić swoja dezaprobatę do oceny i tamto zdarzenie miało jakiś wpływ na formę ;) Ja tam wciąż mam Cie za porządnego gościa, ale nie ze wszystkim muszę się przecież zgadzać, prawda? :]
Tym razem dostaliśmy wyłącznie wersję PC - nie ukrywam, że edycja konsolowa mogłaby dostać punkt więcej, bo zakładam, że problemów technicznych tam nie ma.
Problemy techniczne ponoć tam są, ale konsole niejako już tak mają, że doczytywanie tekstur bywa widoczne. Przy RAGE jest podobno mało widoczne, a już z pewnością mniej, niż w niektórych pozycjach na UE3 :]
Dwa: bajdurzenie o sterownikach to ja mam tam, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę. Dziś wyszedł patch i voila - wszystko gra i buczy.
U mnie na stabilnej wersji sterowników od AMD nie gra i nie buczy. Natomiast na najnowszej ( http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/GPU122AMDCat1110PreDriverV2.aspx ) śmigało i przed patchem.
Prawda jest taka że pokpione zostały testy i za to id powinno dostać bęcki, jak stąd do Bombaju.
Nie przeczę, że trochę rzeczy spaprano, testy również, ale dziwi mnie, ze zmiana sterownika ze starszego na nowszy rozwiązała problemy. Więc coś tu nie gra z tym, że winne jest tylko id, zwłaszcza w obliczu tego, że AMD samo przyznało, że miało w swoich sterach stare biblioteki OGL ( http://twitter.com/#!/CatalystCreator/status/121248985557118976 ) i wypuścili z nowszymi co rozwiązało problemy :]
Zawziąłem się bo mi gra nie chodzi? LOL
A bo siakiś taki nerwowy ostatnio jesteś :P :) I tak jak napisałem - szanuję Twoja opinię, ale się z nią zwyczajnie w niektórych punktach nie zgadzam :]
Pozdrawiam
Z duzej chmury maly deszcz? . Juz po filmikach zaczynala mi ta gra smierdziec Borderlands. A dla mnie w Borderlands singla grac to pomylka na maksa. Border to gra do coopa i w singla to chyba moschisci w to graja. Bede zawsze szanowal ID bo oni mnie nauczyli grac na myszce w fps dzieki Quake. No i moje pierwsze multi po lan byly na produkcie ID. No, ale przy okazji Doom 3, ktory jak dla mnie okazal sie bardzo slaba gra, a hype byl tak nakrecony, ze po premierze ID oberwalo sie niesamowicie. Bylem na poczatku zainteresowany Rage bo myslalem, ze to bedzie takie cos jak FNV, Fall3,Interstate z sandboxem. A to wyglada na taki Borderlands mk2 tylko, ze mniejszy swiat, durnowate misje A->B->A. Wiec zgadzam sie z opinia U.V to srednia gra, ktora za rok juz nikt nie bedzie pamietac.
Właśnie ukończyłem. W skrócie:
-gra jest baardzo krótka.
-graficznie gra prezentuje się bardzo ładnie.
-świat ograniczony do bólu.
-brak różnorodności wśród przeciwników.
-bardzo podobało mi się poruszanie przeciwników-miodzio, niestety ui słabiutkie.
-questy nudne, wcielamy się w chłopca na posyłki (idź i przynieś), w mieście sporo osób, a tylko kilka daje q :(
-wyścigi były tylko fajne w pierwszym mieście, potem nuda i już nie miałem ochoty nabijać pkt
W pełni się zgadzam z w/w oceną. Gra to średniak.
Czy na ps3 też coś poprawią? Oczywiście mam oryginał ale doczytywanie tekstów to jakaś kpina, nawet w najmniejszych pomieszczeniach! Czy ktoś coś słyszał, że mają coś poprawić? Proszę o odpowiedź, bo jak mają zamiar coś działać to odłożę grę na półkę i poczekam, poważnie ;)
@Steinbach akurat w wiekszosci z ocenami UV sie zgadzam ( oprocz AC:B ktory dla mnie powinien dostac duuuuuzo mniej :P ) wiec moge juz wyczuc jak gra mi sie spodoba :P
aope ---> Ja w redakcji robię za idSoftwarowego popaprańca, który za samą markę daje 9/10. Nie ukrywam, kiedyś może tak było, ale czasy się zmieniły, wybiłem sobie już dawno takie podejście z głowy i nikogo nie traktuję ulgowo, nawet moich ulubieńców.
Nie akceptuję tłumaczeń Carmacka, bo taka firma, z takim doświadczeniem w produkcji gier na PC, nie ma po prostu prawa tłumaczyć się w ten sposób. Nie powiem, trochę Rage mi krwi napsuł, ale udało mi się skończyć wersję prasową bez większych problemów - żałuję jedynie początkowej frustracji spowodowanej koniecznością grzebania w plikach - to nie powinno się zdarzyć przy produkcji AAA. Teraz gram w sklepową jeszcze raz i stwierdzam, że patch sporo poprawił, przynajmniej na GeForce'ach, ale zdania nie zmieniam - id odwalił maksymalną fuszerkę na PC i ten flame, który poszedł, był zasłużony. W moim tekście również.
Co do poszczególnych składowych gameplay'a w zasadzie nie ma co dyskutować - każdy ocenia pewne aspekty inaczej. Powtarzałem to wielokrotnie, dla mnie od czasów F.E.A.R. (mija szósty rok od premiery!) nie ma przebacz w kwestii AI przeciwników - każda ekipa powinna sobie dzieło Monolithu stawiać za wzór, a jakoś nikt nie potrafi zbliżyć się do tego poziomu. Zgadzam się, że w Rage na pozór wszystko wygląda OK, no ale Aope - tam są dwa wzory zachowań, a cała reszta to tylko wizualne dodatki, jak zataczanie się wrogów po celnej serii. Wygląda fajnie, ale co to ma wspólnego z inteligencją, z zachowaniem przeciwników na polu bitwy? Dziś w każdej grze wrogowie chowają się za osłonami, czym tu się podniecać?
Samochodowe przerywniki - tak, przerywniki - nie są dla mnie główną składową gameplay'a, a na pewno nie zgodzę się, że 50% czasu gry spędza się na jeżdżeniu. Bzdura. Jeździ się tak samo często jak w Borderlands, tylko że Rage bije Borderlands w kwestii aut na głowę. Na szczęście.
Czepiasz się drogi Aope do jeżdżenia z punktu A do B - owszem, to norma, ale można naprawdę to urozmaicić. Porównanie do GTA to totalne pudło - Rockstar dawno pokapował się, że samym jeżdżeniem autem po mieście nie da się zatrzymać graczy zbyt długo przed telewizorem i dlatego misje w GTA są odpowiednio urozmaicone, na dodatek całość ubarwiają świetne przerywniki, itd.
Backtracking to koszmarna wada, zwłaszcza przy tak niskiej liczbie instancji. A już totalną żenadą jest posyłanie gracza ponownie do tego samego bunkra, od razu po pierwszej misji z bunkrem - oczywiście za drugim razem cudownym trafem znów siedzi tam masa wrogów. Sry, ale za takie rozwiązania pomysłodawców powinno się łamać kołem.
Wycieczek do oceny Snipera jak zwykle nie komentuje. Redakcja ufa swoim autorom, na czym czasem wychodzi jak Zabłocki na mydle - zdarza się piekielnie rzadko, ale zdarza się. Od tamtej pory ten autor recenzji już dla nas nie napisze i tak będzie póki ja o tym decyduję.
To wszystko chyba :)
Niestety ale ID Software stacza się... // Co nie zmienia faktu iż czekam z niecierpliwością na to co idzie im najlepiej ...i nie jest to DOOm tylko ulubiony przeze mnie QUAKE ... oby piątka wyszła jak najszybciej xd czekam z niecierpliwościa 4 była zajefajna ( choć 4 to chyba Raven robiło xD).
Wcześniej omijałem szerokim łukiem QuakeCon ale tego w 2012 na pewno nie przegapię, jestem ciekaw w jaki sposób ID będzie się tłumaczyć z "jakości" RAGE na PC
Ale przynajmniej możemy się pocieszy sekretami
http://www.youtube.com/watch?v=lEuTvtOX00M
Niedawno pożyczyłem grę od kolesia trochę pograłem i stwierdzam ze dawno w taką grę nie grałem i z miłą chęcią ją przejdę :) z teksturami nie miałem problemów może dlatego że nie miałem sterowników tych od bety BF3 tylko trochę starsze
Recenzja fajna jak to zwykle u Impalera.. na piątkę.. Ale niestety Rage jest potwornie niedopracowany... to doczytywanie tekstur... to mega kpina.. u mnie objawia się to jakimiś szlaczkami i paskami gdzieś dalej z przodu .. które znikają gdy do nich dojeżdżam.. a jakoś tychże tekstur woła o pomstę do nieba.. to poziom chyba z 2006 może .. tej grze nie wystarczy jakaś łatka dodająca efekty graficzne w menu.. To nie zmienia za wiele.. ale prawdziwy texture pack jak do Crysisa 2 był( nota bene C2 wygląda duużo lepiej już pod DX9)
Ale prawdziwym ewenementem na moim kompie jest to że za nic nie mogę uruchomić Rage'a z dźwiękiem.. I tak mam grę brzydką i głuchoniemą.. to żenada
Nie tego się spodziewałem po Id Software... widać że zrobili grę pod konsole ..a to jedynie marny port na PC.... buuuu ... nie nie nie .. pokończyłem inne strzelanki i pozostaje mi czekać na Battlefilda3..Tyle że to gra głównie pod multi..a ja uwielbiam singla.. nie zmienia to faktu że kupie B3
Pomyślmy aa pozostał mi poczciwy i polski Hard Reset-do czystego postrzelania..
Pozdrawiam braci FPP shoterowych
Dario
Dopiero co zacząłem grać, tweak na tekstury 8K, 16 anizo, dynamiczny vsync, 4xaa i wszystko wygląda przepięknie i wyraźnie, popping tylko tuż po wgraniu save'a, raz dwa i nic już nie wyskakuje później ... stałe 60 fps przy 1920x1080 a wcale jakiegoś hiper 20 rdzeniowego potwora nie mam a już na pewno 3gb na karcie ...
Wystarczy grę lekko tweaknąć i wygląda jak powinna, zero rozmazanych tekstur, zero poppingu, po prostu miała zły start i tyle, owszem, niektóre tekstury z bliska czasem dają się we znaki, ale całość wygląda już naprawde ostro i wyraźnie, oświetlenie jest super, czasem jak patrze na niektóre scenki to mam wrażenie, że to render ...
mój config to: i5 3,8ghz, 4gb, 560ti gtx 1gb
jeśli idzie o gameplay to po 6h jestem zadowolony, bardzo fajny i troche oldschoolowy, choć głowy nie urywa, ale gra na pewno na 8/10 z przepiękną grafiką (po stweakowaniu)
WALIĆ BUGI! Owszem są, ale RAGE należy do tych gier, gdzie po 3 minutach zapominamy o bugach, czasie i rzeczywistości! I tak do końca gry. Za to kocham id Software - każda ich gra to majstersztyk! O ile rozkładając grę na czynniki pierwsze, można w każdym elemencie dopatrzyć się drobnych niedoskonałości (która gra ich nie ma?), o tyle całokształt wrażeń jakich dostarcza sprawia, że znów czujemy taką samą radość z gry, jaką dawała pierwsza Contra na Pegasusie u kumpla ;) Takie KLIMATU post-apokaliptycznego nie widziano w grach od czasów Fallouta (Borderlands? Nigga please...), zresztą widać na kim się twórcy wzorowali. Masa easter-egów, humoru, ciekawych postaci, zaskakujących miejscówek i trzymającej w napięciu akcji - ta gra jest po prostu cholernie satysfakcjonująca, a strzelanie daje naprawdę dużą frajdę i żadnej frustracji - co ostatnio nieczęsto się zdarza. Co do grafiki - sumując styl artystyczny i jakość technologiczną - po prostu bajeczna! Prawdziwa plastyczna uczta dla oka! Dla tych, którzy nie zapomnieli co się liczy w grach najbardziej - pozycja obowiązkowa! Mnie uśmiech nie schodzi z twarzy od początku gry, a słowo monotonia nawet mi przez myśl nie przeszło. Jak dla mnie id Software w formie, jak przystało na królów FPS :)
ps. (z braku możliwości edycji ;) Hard Reset (w kwestii old-schoolu) i Borderlands (w kwestii post-apokaliptycznego klimatu i mechaniki strzelania - cóż tam była za drętwota i nuda) nie mają przy RAGE czego szukać... Wrócę jeszcze do jazdy samochodem - za model jazdy wielki plus! Raz, że model jazdy z rzeczywistością ma tyle wspólnego co Motorstorm (bardzo podobne do siebie), dwa, że samochody na dopalaczu zap... jak w WipeOut, trzy, że wyglądają jak HotRody i mają masę możliwości modyfikacji i wielkie giwery! - w związku z tym pytanie: Czy krytykanci naprawdę wyobrażają sobie inny model jazdy samochodem w tej grze? Ale tak szczerze? Przecież konieczność chodzenia na piechotę (o zgrozo!), a tym bardziej jazda jakimś wlokącym się mułem po pustyni mijałaby się totalnie z celem, biorąc pod uwagę gatunek i styl gry. Na początku trochę się bałem, ale po kliku przejażdżkach - czysty fun! I nie wkurza, nie nudzi i nie przeszkadza, a ułatwia przemieszczanie. Druga sprawa - ograniczone mapy (WTF?) Po pierwsze to nie RPG, co niektórzy gracze mogli przeoczyć (biorąc pod uwagę fakt, jak bardzo w porównaniu z innymi dzisiejszymi shooterami RAGE jest rozbudowany) - w RAGE mapy nie dość, że ciekawie zaprojektowane, miejscówki pomysłowo rozmieszczone, to jeszcze poszczególne regiony łatwo odróżnić, i po jakimś czasie po otoczeniu poznajemy w której części mapy jesteśmy (czego nie można powiedzieć o Borderlands, tam mapy były nawet bardziej liniowe, no i totalnie szaro-buro-nieodróżnialne). Weźmy Hard Reset - litość nie pozwala mi nawet porównać, ale tamta gra to czysty prymityw - do tego krótki, nudny i monotonny do bólu, z zakończeniem którego nie było (fabuły nie stwierdzono). I teraz RAGE, gdzie jak na shooter mamy masę pełnokrwistych postaci, z większością (85% nie wrogów) można porozmawiać (z postępem gry coraz większa ich ilość, czego może niektórzy nie zauważyli, bo grali tak żeby nie zauważyć ;) Większość z nich na jakimś etapie daje nowe questy, albo chociaż dysponuje w miarę rozwoju fabuły nowymi opcjami dialogowymi - dotyczącymi poczynań gracza - co tylko potęguje poczucie żyjącego świata. Masa mini-gierek na każdym kroku (więcej niż w (Wiedźminie 2), postacie sprawiają wrażenie żyjących własnym życiem, mają swoje miejscówki, swoje role i charakter (lepiej wykonane niż w Oblivion). I gdzie ta monotonia wrogów? To przecież nie Dragon Age ;) Są bandziory, mutanty, zakapiory, sekty, bossowie, czarne charaktery (większość różni się wyglądem, zachowaniem, językiem, terenem, uzbrojeniem i stylem walki) - jeśli ktoś doliczył się trzech rodzajów takich samych przeciwników to wygląda na to, że nie doszedł dalej niż do 5 zadania ;) To nie jest gra RPG! To jeden z bardziej rozbudowanych, spójnych, miodnych, klimatycznych i miażdżących graficznie fps'ów ostatnich lat, co obiektywnie widać gołym okiem :) Właśnie to czego brakowało w ostatnim zalewie jednostajnych fps'ów (Borderlands - ponoć multi go broni, bo w singlu czułem się jakbym grał za karę, Hard Reset, Bulletstorm - starali się, ale porównajmy teraz do RAGE ;), tysięcy "komandosów w Iraku" (porównując uczciwie stopień skomplikowania CoD, który swoją drogą był mega-miodny do Rage - to jak "Na wspólnej" i "Rzym" - oba to seriale ;), kilku "policjantów i złodziei" kopiujących Max Payne'a, paru kosmicznych nie-wiadomo-co (ktoś pamięta? poza Prey i Singularity) RAGE wyróżnia się tym, że ma pomysł na siebie - owszem powiela schematy gatunku, nie stara się być innowacyjny, nie zaskakuje udziwnieniami - ale robi to w taki sposób - że na pytanie czym jest RAGE? -odpowiadam - tym czym Doom i Quake, a czym jest Doom i Quke chyba wiadomo, dla większości synonimem FPS :)
Potwierdzam kilku poprzedników - giera naprawdę konkretna, ma fajny klimat, świetną ma grafię a momentami jest niesamowita...miasta po prostu trzeba zobaczyć (jest już dostępny pacz dla grafiki i prawie nie widać doczytywania textur i innych).
ogólnie to silne 8/10.
Bardzo fajna, klimatyczna gierka ze wspaniałą, miłą dla oka grafiką.
Sorry UV, ale czemu recenzujesz grę konsolową na mało znaczącym porcie (PC)?
Odpal grę na x360 i ciesz się zamiast po raz kolejny uskuteczniać klasyczny lament PC nerda 'ooo...konwersja.wtf.pc power.no?'
nie no moim zdaniem ocena przesadzona, co najmniej 8,5 powinna miec, osobiscie daje jej 9
A czemu nie ma oceniać na PC?
Co do grafiki, to co wspaniale na konsolach nie musi być takim na PC, i to nawet w przypadku gdy grafika na PC jest lepsza (tak zresztą jak i w tym przypadku) po prostu od grafiki na PC wymaga się więcej ze względu na większe możliwości współczesnych komputerów.
klasyczny lament PC nerda
lul wydano spieprzoną pod względem technicznym grę i wszelkie narzekania sa lamentami nerdów?
A pigułki wziąłeś?
trochę dziwna ocena, gdy taki nasz rodzimy sniper ghost warrior dostaje 7,5 / 10 a Rage 7 ;) Po ustaniu błędów i pewnie jeszcze za jakieś 2-3 poprawki sprawią, że gra będzie działać i wyglądać tak jak życzyli sobie Twórcy gry. Nie jest źle aktualnie, ale na pewno jeszcze może być lepiej. Trzymam kciuki za rage'a!
@UVI
Przyofftopuję lekko. Czemu autor recki Snipera dla Was już nie napisze? Bo gra mu się spodobała i miał inne zdanie niż większość? Sam też recenzowałem GW dla innego wortalu i dałem 7, bo grało mi się bardzo dobrze. Na moim sprzęcie bugów prawie nie odnotowałem, grafika niezła, grywalność też - akurat na 7, jak ktoś bardziej surowy to 6,5. Dlatego ocenę o pół punktu wyższą nie uważam wcale za przegięcie i przekreślanie za nią autora jest trochę dziwną reakcją. W przypadku Rage'a też niektórzy piszą, że gra działa im świetnie i w takim przypadku mogą dać nawet 9/10.
Chociaż samej recki nie czytałem, więc jeśli autor oceny nie obronił - sorry. :P
A ja zakupiłem oryginal w sklepie za naprawde duza kase ale gra hula bez najmniejszych problemow. Wiekszosc problemow jest pewnie z piratami. Co prawda widac delikatne doczytywanie tekstur gdy sie szybko odwroci głowe ale oprocz tego gra działa i wygląda wysmienićie. Moj sprzet jest archaiczny bo 4 rdzeniowy CoreQuad 4GB oraz GF 9800GT 1 GB a gra idzie w full hd 16x. Nie wiem jaka jest jakosc tekstur bo to podobno ustawia sama gra ale chyba jest na poziomie srednim (np w Dead Island tekstury na full sa w duuuzo lepszej jakosci). Reasumując moją wypowiedz- NIE KUPUJCIE RADEONOW i KUPUJCIE ORYGINALNE GRY. Pełna wersja, karta Nvidia i najnowsze stery i nie potzebuje zadnych patchy gra smiga i mimo wszystko zachwyca. Polecam
JayL ---> Niezbyt fortunnie się wyraziłem - autor nie wyleciał TYLKO za recenzję. Wpływ na to miały różne czynniki, ale nie chcę o tym mówić. A jeśli chodzi o rzeczony tekst, to uważam go za bardzo słaby. Autor w ogóle nie zauważył błędów tej gry, co go zupełnie dyskwalifikuje. Nie można sobie na takie rzeczy pozwolić.
gralem, gram i bede gral. gra jest naprawde przednia. daje mi tyle satysfakcji, ze myslalem, iz Deus Exa 2 nie pobije pod wzgledem przykucia do ekranu :) ja rozumiem, ze ocena gry to subiektywa rzecz, ale wiesz, Uvi, jak ktos zobaczy 7 przy grze robionej z takim rozmachem, to raczej pomysli, ze to cos na wzor sredniaka. zgadzam sie z p4go, ze chociazby Sniper dostal wyzsza ocene... c'mon, gimme a break ;) w Snipera na dobra sprawe nie dalo sie grac w singlu przez multum niedorobek graficznych, animacji, smieszna fabule, etc.
poza tym dziwi mnie jeszcze jedna rzecz: choc rozumiem, ze pracujecie oddzielnie [TVGry i GOL], to jednak obie oceny gier tak wielce sie roznia, ze jestem ciut w szoku.
p4go ---> Nie dajemy ocen na kredyt, nie dajemy ocen z nadzieją, że błędy poprawią patche. Po Gothicu 3 przestaliśmy wierzyć twórcom. Tyle.
Ocena wydaje mi się jednak BARDZO surowa. Można się przy tym tytule wybawić niesamowicie. Trochę śmiesznie, że najlepszy fps ostatnich lat dostaje tylko 7.
-->U.V. Impaler
Dlaczego oceniasz grę przez pryzmat błędów występujących na najmniej popularnej wśród graczy i najmniej priorytetowej dla twórców gry platformie(PC)?
Czy w związku z tym możemy się spodziewać recenzji gry autorstwa kogoś innego - na platformy spoza trzeciego świata elektronicznej rozrywki>?
Naczelnyk --->
Dlaczego oceniasz grę przez pryzmat błędów występujących na najmniej popularnej wśród graczy i najmniej priorytetowej dla twórców gry platformie(PC)?
Nie piszemy po angielsku, tylko po polsku dla Polaków, więc powyższe zdanie w połowie nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Mam gdzieś to, która platforma jest priorytetem, odpalając produkt obchodzi mnie to jak zeszłoroczny śnieg. A tłumaczenie klasycznej fuszerki w ten sposób jest żenujące. Jak nie chcieli się starać na PC, to mogli w ogóle nie wydawać.
Odpowiedź na drugie pytanie: nie planujemy recenzji Rage'a na konsole.
Coś nie widzę wypowiedzi ROJO ;) W końcu kto, jak kto, ale największy fan i znawca post-apo na GOL'u powinien podzielić się wrażeniami.
@Naczlnyk
skoro gra jest recenzowana na PC to na PC ma chodzić i basta
poza tym Polska nie jest jakimś trzecim światem i ludzie posiadają w tym kraju konsole, co nie zmienia faktu, że skoro gra jest wydawana na PC to ma chodzić na PC i nikt nie bedzie patrzyl czy chodzi na PS3, X360, Wii, Dsie czy innej platformie...
A teraz z inne beczki... planuje kupic grę ale jak jest z instalacja? To znaczy czy instaluje sie z płyty czy przez mojego "kochanego i wielbionego" Steama?
Mam mobilny internet i stąd moje pytanie.
Pozdrawiam
MrOizo no z płyt, a niby jak inaczej? Chyba, że kupisz wersję cyfrową, która de facto i tak jest niedostępna na Steamie w naszym rejonie.
Ech.. ano tak że jak kupiłem Dead Island w sklepie to instalacje miałem przez steama... i trwało to 8 godzin przy moim necie...
I dzięki Tobi za odp :)
Długa ta gra. 5-6 dni przechodziłem. Może 3-4 razy życie straciłem.
Długa?! Grę przeszedłem w 11h (wdg statystyki w grze). Dodam, że wykonałem wszystkie questy i zrobiłem wszystkie złote puchary w wyścigach w obu miastach.
r_ADM - ja ci powiem. Dlatego iż U.V. Impaler, to prosty, polski fanboy PC, który jedzie po konsolach jak tylko może. Wniosek prosty. Woli on trochę więcej pikseli na monitorze, niż tak naprawę docenić grę od środka. Zaraz pewnie będzie odpierał moje zarzuty, ale te jego podejście, zauważyłem już wcześniej. Jego nienawiść, do konsol i do ich rozwiązań. Nie chce tutaj wymieniać konkretnych przykładów. Wystarczy trochę poszukać tekstów np te z E3. Proszę, żebym tylko przyszłości nie musiał czytać jego recenzji, na platformie konsolowej. Bo już to widzę "od strony technicznej wygląda to jak low na moim szybkim PC, 5/10" Moje wypowiedz nie ma nic spólnego z oceną Rage. Napisałem ją bo mi to leżało na sercu... I do wszystkich najlepszych przyjaciół U.V. Impaler, którzy spróbują mnie zjechać. To sprawa pomiędzy mną i nim.
Godwar - tak naprawdę to po co to pisałeś? Postanowiłeś napisać bełkot, nie wiedząc dlaczego to była recka wersji PC. Na razie pokazałeś, żeś totalny przygłup. W ogóle według tego linku: http://gameplay.pl/gramuzyka a dokładniej to co po prawej jest, widać, że UVI sobie pogrywa też na konsoli, wiec ten szit co żeś wypisał jest totalnie śmieszny.
A i nie jestem jednym z przyjaciół po prostu tępoty nie lubie czytać, a Tobie radzę czytać komentarze, bo UVI wyjaśnił dlaczego nie ma recki wersji konsolowej, tylko PCtowej.
gameboywik - recka została napisana (jak to już tutaj zostało powiedziane) z kopii jaką wysłano do redakcji. Jako że wysłąno wersję PC, to recka wersji PC. Czemu nie będzie recki wersji konsolowej? Trza by było kupić na konsole, widać redakcja nie chce się złożyć :)
W ogóle patrząc po reckach na metacritics, to różnica jest taka, że wersja PC ma średnią 79/100, a na Xklocka 81/100. Po co recenzować dosłownie to samo i wystawić tą samą ocenę. Z tego co wyczytałem wersje konsolowe graficznie stoją gorzej niż wersja PCtowa po patchu, w dodatku też cierpią na doczytywanie. Więc ogólnie nie ma sensu tego recenzować.
"John Carmack powtarza co prawda, że pecet nie jest już dla id Software priorytetową platformą, ale to marna wymówka"
No to dla mnie ten człowiek już może nie tworzyć i jest zwykłym skur**** bo pamiętam nie dalej jak kilka m-cy temu się podniecał w jakimś z wywiadów, jak to beznadziejne dla niego są ograniczenia powodowane przez konsole i że tylko PC jest w stanie przenieść gry do kolejnego poziomu graficznego...
Pewnie tylko tak smęcił, aby nabić przedsprzedaż na PC.
Dla mnie się zeszmacił, już nie mówię o tym, że gra właśnie NIE MIAŁA mieć backtrackingu (ogromna ilość GB na dysku poszła na marno), a o tym ŻAŁOSNYM BUBLU zwanym wersją gold (która w ogóle nie powinna być wydana), który tekstur nie potrafi doczytać czy rozpoznać gpu, to już nie wspomnę..
W jakich ty czasach żyjesz John? Pytam się? Chyba przynajmniej jesteś 7 lat temu, jak nie w czarnej dup***e.
Frajerstwo i tyle!
Przypominam, że jakość graficzna gier nie posunęła się ani na jotę od czasu Crysis i nie posunie się nadal długo (nie mylić z gównianym krapem Crysis2). Nie będzie już bowiem następnego skoku jakościowego, bo nie uciągną tego konsole... (nie roziwjam tego wątku już dalej) Szkoda tylko, że czowiek, który był dla mnie ikoną teraz tak w moich oczach zmalał... Cóż - dopasował się do aktualnych trendów :(
zal.pl
Kolejny must have tego roku, który przekreślam i odkładam na listę zakupu w "premium games", etc- więcej niż 50zł nie dam. WON!
r_ADM ---> Naszych Czytelników interesuje głównie pecet - to się oczywiście z roku na rok zmienia, ale proces jest piekielnie powolny. Jeśli mamy wybór, robimy na PC, ale większość naszych recenzji powstaje raczej w oparciu o wersje konsolowe. Nie mamy z tym problemu.
Godwar ---> LOL - rozbawiłeś mnie tym tekstem, strasznie głupkowaty. Zdradzę Ci sekret. Wojenki międzyplatformowe toczyłem lat temu fafnaście, na polu PC vs. Amiga, teraz jestem na takie głupoty za stary. Każdemu kto myśli, że jestem fanbojem jakiejś platformy, brak najwyraźniej piątej klepki. W przeciwieństwie do Ciebie gram na wszystkim co wpadnie mi w ręce, nieważne czy to będzie telefon, PSP, DS, PC czy Xbox 360. No ale żeby to ogarnąć, trzeba dorosnąć.
Jego nienawiść, do konsol i do ich rozwiązań. Nie chce tutaj wymieniać konkretnych przykładów.
Wyłącz komputer i nie pisz tych głupot więcej, to jest nienormalne.
Świetna gra. Z przyjemnością zasiadam do konsoli by znowu złoić tyłki menelom z pustkowii. Polecam gorąco!
Dziś byłem w Empiku patrze jest Rage i juz chciałem brac gdy zobaczylem cene - 229zł - wersja na x360 ...se myśle pogieło ...sprawdziłem w pobliskich sklepach nigdzie indziej nie mają ...a więc chyba se odpuszcze grę całkiem po takiej ocenie xD
maxann, ta gra nie powinna być przeznaczona na konsole, dubbing polski dodaje bardzo dużego klimatu i grając po angielsku w tą grę tylko go tracimy :>
"Dziś byłem w Empiku patrze jest Rage i juz chciałem brac gdy zobaczylem cene - 229zł "
--------
Nie wiem czy to jeszcze nie moralne, czy już złodziejstwo.
Poszukaj w polskich sklepach internetowych, można łatwo kupić poniżej 180zł.
gra potrzebuje prawie 24 GB na HDD
Pecet nadal jest najpopularniejszą platforma w Polsce, to prawda ale już po takiej FIFI-e 12 można zauważyć zmiany, do tej pory sprzedano podobno 40 tysięcy tej gry w Polsce na wszystkie platformy w tym prawie połowa z tego to kopie tylko na ps3. Ja bym nie powiedział, że proces jest powolny, po prostu od niedawna poważnie zaczęto traktować rynek konsolowy.
Jak może nie być powolny proces, kiedy świetną grę na konsolę downrankuje się w nerdowskim szale bo PC ma problem? To naprawdę zniechęca. Sorki, ale Lordiego -chociaż miał nierówne momenty- z przyjemnością czytali wszyscy.
Przeważają tu komentarze że gra jest albo świetna albo średnia, obie moim zdaniem są mocno przesadzone.
Czy naprawdę gry ocenione na 7 są według was średniakami.
Ludziom którym się gra spodobała będą ja wychwalali pod niebiosa, a tym którym nie przypadła do gustu będą szukali jej wada nawet tam gdzie ich nie ma. Ot kolejna walka za i przeciw.
Przecież 7 nie oznacza średniaka tylko dobrą grę.
A taka właśnie jest Rage.
Zarówno do średniaka jak i rewelacyjnej gry sporo jej brakuje.
Nie będę pisał o problemach technicznych, bo te patche do gry mam nadzieje naprawią.
Największym minusem jak dla mnie było długość gry.
24 giga i tylko 9 godzin grania to jakiś żart, fakt grało się przyjemnie i wszystko ładnie wyglądało ale miałem nadzieje na dużo więcej, gra się rozkręcała a tu nagle koniec.
No chyba że grę pocięli na kawałki i będą nam dostarczać jako DLC ale to będzie kolejny minus.
Ta gra miała zdecydowanie DUŻO bardziej do zaproponowania dla graczą, szkoda taki niewykorzystany potencjał.
Dlatego moim zdaniem gra zasługuje na 7 i tylko 7. Ale to i tak pozytywna ocena.
Jak widać, nie warto przykładać zbyt dużej wagi do ocen, bo na przykład dla mnie Rage to gra prawie idealna. Klimat po prostu wgniata w glebę. Naprawdę dawno się tak dobrze nie bawiłem przy grze fps. Dziwne, że dla niektórych Borderlands to fps z elementami rpg (lol), a Rage to "klasyczny" (w sensie przestarzały) fps, moim zdaniem wręcz przeciwnie. Nie wiem jak grali ci, którzy uważają grę za krótką, bo ja byłem zaskoczony jej długością jak na dzisiejsze standardy, sporo npc (jak nie większość) w miastach daje questy wraz z postępami w grze i postać, która do pewnego czasu wydawała się tylko dekoracją, może nagle okazać się pełnoprawną postacią z własną historią do opowiedzenia. Dla mnie jak na razie fps roku w kategorii "fiction". Gdyby tylko twórcy zdecydowali się wydać porządny zestaw narzędzi (co pewnie nastąpi) to aż się boję myśleć, co modderzy mogą zrobić w tej grze.
Lothers a co Borderlands to nie fps z elementami rpg? I jakoś nie widzę nawet jednego z elementów rpg w Rage.
@TobiAlex: to wymień mi proszę te elementy rpg w Borderlands... Rozwijanie postaci? Teraz większość gier to ma, co nie czyni ich jeszcze rpg. W Rage też w pewnym sensie rozwijasz postać. Ale zdecydowanie lepiej radzi sobie Rage w kwestii opowiadania historii, przekonującej wizji świata, emocji towarzyszących walce (ten Szpital - brr...). Grając w Borderlands, czekałem kiedy w końcu coś się zacznie dziać i muszę przyznać, że byłem cierpliwy, ale po kilku godzinach jednostajnej, nudnej nawalanki musiałem odpuścić, mimo że post-apo to mój najukochańszy gatunek od dziecka (razem z cyberpunkiem). Klimatem świata Rage może się równać ze ścisłą czołówką (pierwsze Fallouty, Yans, Dark Sun, Mad Max, Post-Nuke), czego nie można powiedzieć o BL (tam to bardziej Tatooine z GW). Rage właśnie skończyłem i nie ukrywam, że były to jak dotąd najlepiej wydane pieniądze na grę w tym roku, nie żałuję ani sekundy poświęconego czasu. Wreszcie gra, na którą czekałem - klimatyczna, widowiskowa, urozmaicona, piękna graficznie. Czysty fun! Naprawdę nie mam się do czego doczepić, może tyle, że chciałoby się więcej. I myślę, że kiedy opadną emocje i skończy się niezrozumiała dla mnie kampania nienawiści wobec Rage, to gra zyska sobie uznanie na jakie zasługuje. ps. Liczę na obszerne DLC fabularne (byle nie za drogie) lub pełnoprawny dodatek (co najmniej 10h), mniejsze darmowe DLC wzbogacające (samochody, broń, zbroje, części, tory wyścigowe), porządny edytor (te drzwi przez które nie da się przejść, aż się proszą o otwarcie ;), no i oczywiście RAGE 2.
Ja w sumie też nie rozumiem za bardzo podejścia do Rage'a. Ludzie głównie skupili sie na bugach i problemach z grafika i po tym głównie ocenili grę.
Ale jak problemów nie ma (po tym paczu czy na konsolach), to gra jest świetna, niesamowita grafa buduje bardzo fajny klimat. Wiele fajnych pomysłów na grafikę, super postacie itd itd..
Borderlands ze swoim graficznym stylem jest grą dla dzieciaków, w Ragu czujesz prawdziwy falloutowy klimat.
@capicho: mnie też właśnie w Borderlands najbardziej raziło infantylne podejście do tematu.
A co do długości gry - może i można przejśc w 10 godzin, ale to naprawdę w szybkim tempie aby tylko wykonywać najważniejsze zadania i oby do końca.
Chociaż i tak wątpie czy da radę zrobić to w tym czasie.
Ja gram 15 godzine, bez specjalnego zwiedzania i wykonywania zadań pobocznych, i jestem jeszcze daleko daleko do końca..
capicho a skąd wiesz że jesteś daleko do końca gry, ja też tak myślałem gra się rozkręca a tu nagle napisy końcowe, tak jakby gra była ucięta. Szkoda bo grało się przyjemnie.
No to sobie póki co tą grę odpuszczę, poczekam aż ją solidnie połatają i przede wszystkim jak stanieje!
A na początku roku, mówiono, że zostanie grą roku... a tu niewypał. Nie wiem, czy to dobre słowo przecież gra nie jest zła, jest po prostu dobra. A wszyscy spodziewali się (ja też) przynajmniej produkcji bardzo dobrej, o ile nie więcej. id Sofware wróciło po latach, jednak ich gra nie zachwyca jak widać. Dostała "marne" 7, podczas, gdy większość już chciała kupować, tę grę bez czytania recenzji. Ja się na szczęscie powstrzymałem, i nie żałuję. Wnioskując po recenzji, gra jest monotonna, krótka, posiada idiotycznych przeciwników,i jest w niej mnóstwo błędów technologicznych.
Nie mamy więc jeszcze wielkiego hitu tej jesieni. Na świetne gry trzeba czekać dalej.
Dla zainteresowanych - BARDZO ciekawa recenzja Rage napisana w języku, którego nie rozumiem. Ale to nie przeszkadza... Sprawdźcie!
http://www.ag.ru/reviews/rage_2011
[157]
LOL
dopiero po chwili skumałem :D
Jak dla mnie ocena zasłużona. Nie wiem, czy błędy techniczne są również tak ogromne na konsolach, ale na pc to lekkie przegięcie. 7 to dość łagodna ocena, chociaż niezbyt krzywdząca, bo poza tymi wszystkimi błędami nie jest tak źle i Rage to solidna dawka strzelania.
Jak na 7 lat , gra niestety jest tylko dobra , bo to co oferuje po tylu latach , idzie w głowę sobie strzelić . I jeszcze te błędy i bugi , o matko .
Ja już mam i gram i powiem szczerze iż słaba jest - Na allegro ją!!!
Nie chodzi o grafikę, która jest niezła (rzecz jasna do Crysis czy Metro nawet startu nie ma) nawet pomimo słabych tekstur, chodzi o gameplay, który jest po prostu nudny, gdyby była w tym jakaś fabuła to może byłoby to ciekawsze, ale tak? Gram jakieś 2h i nudą wiejee..
I dla mnie zakończenie było zaskakujące. Nie formą czy treścią, tylko momentem, w którym nastąpiło. Nie wiem ile czasu graliście, ale mnie zajęła może z 8 godzin zrobione wszystkie zadania poboczne, wygrane wszystkie wyścigi i d..pa, koniec ni stąd ni z owąd. Jak na 20 GB prawie danych to niewiele treści, aczkolwiek gra spoko. Daję 8. I czekam na jakieś dodatki albo co, bo szkoda to tak zostawić...
jestem pod koniec gry i musze powiedziec ze jednak ta gra sprawia mi wiele rodosci. tak 8/10(punk minus za problemy techniczne). za to bardzo podoba mi sie od strony artystycznej.
Kupujcie dalej AMD i ATI potem placzcie. Ja jestem mile zaskoczony ze na core2duo gf9800gt i 2gb ramu 0 lagow, odczyt/zapis rewelacyjny.
Zainstalowałem dziś RAGE na Radeonie HD6950, drivery 13.1. Co prawda minęło już sporo czasu od premiery ale nie mam żadnych problemów technicznych z grą. Jedyny efekt doczytywania tekstur widać w pierwszych sekundach po wczytaniu nowej lokacji.
Wrażenia po niespełna godzinie gry:
+ design lokacji
+ animacja atakujących wrogów
+ spoko feeling strzelania
- gdzie ta spektakularna grafika? (gram z wszystkim na full w 1920x1080, pełna płynność, zero przycinek)
- żenujący ragdoll po uderzeniu quadem w przeszkodę
- prostackie i infantylne questy
- dubbing nie razi pod względem głosów, ale dialogi bardzo słabe, jakby je 10-latek pisał
- ogólnie chyba miałem dużo większe oczekiwania, których gra po prostu nie spełnia
...zobaczymy, może jeszcze gra pokaże się z dobrej strony. Jestem człowiekiem wytrwałym i nawet słabe i przeciętne gry przechodzę do końca. Tak więc dam jej szansę.
Niestety jak dla mnie Rage jest wielkim rozczarowaniem. Po 4 godzinach gry podoba mi sie nadal feeling strzelania oraz design poziomow (zwlaszcza Miasta Umarlych, super ruiny i oswietlenie). Cala reszta niestety in minus. Backtracing wnerwia jak diabli, latanie na posylki jak kurier w te i na zad, zenujaco infantylne i prostackie dialogi. Zerowa interakcja, bardzo nierowna oprawa graficzna, sporo tekstur jest bardzo niskiej jakosci.
Czy ktoś wie czy ma być Rage 2 i jeśli to kiedy?
Poczekałem. Wymagało to sporej cierpliwości, ale - przeczytawszy słabe recenzje - poczekałem... aż Rage będzie tańszy. I nadszedł ten dzień. Niecałe 70 zł w serii Premium Games. Kupiłem.
Instaluję. 25 GB? WOW! To będzie gra na dłuuugie lata!
Zacząłem grać. Tekstury nadal się doczytują w sposób nader widoczny. Ale gram dalej. Wykonałem kilka misji. Fabuła zaczyna nabierać rumieńców. Będzie dobrze. Ruszam po raz kolejny na pustkowia. Rozkręcam się. Zdobyłem BFG. Teraz dopiero zacznie się rozwalanka! Mówiłem już, że się rozkręcam?
I wtedy........................................................................
THE END
TAK!
Koniec!
.....................................................................................
To chyba jedna z nielicznych gier, która instalowała się niemal tak długo, jak trwała. ;)
E tam!
całkiem fajowa gierka i tyle! :D
Bukary a pare tygodni temu, RAGE był w biedronce za 2 dychy. Przepłaciłeś 4 razy.
swietna gra, przeszedłem krotko po premierze po raz pierwszy, a teraz gram drugi raz z DLC i jako strzelanka jest bardzo przyjemna, nie ma się co spodziewać porywającej fabuly, ale sam design lokacji i atmosfera post - apokaliptycznego brudu i dewastacji bardzo na plus.