Dobre wyniki sprzedaży Deus Ex: Human Revolution
zaraz zleci się stado dzieciaków, którzy dostali PC na komunię "do nauki" i będzie krzyczeć, że to nie prawda.
A wyniki kiepskie..
a na komputery PC – 80 tys.
Hmm, jak sprawdzałem dzień po premierze, to w Deusa grało bodajże 44 tysiące osób przez Steama (jednocześnie).
Tylko trzeba pamiętać, że w takich zestawieniach jeśli chodzi o PC brane są tylko pod uwagę wersje pudełkowe.
Gra nie dawno wyszło i co miała się już sprzedać w 4mln egzemplarzy? Przecież to nie COD ;)
Wyniki dobre jak na tego typu produkcję.
Dobra gra dobrze się sprzedaje, tylko się cieszyć, tylko żeby szefostwo nie wpadło na "genialny" pomysł agresywnego eksploatowania marki
Ciekawe ile poszło na PC w dystrybucji elektronicznej.
Oby sprzedało się jak najwięcej, bo gra jest genialna! I oby Eidos się zabierał już niedługo za Deus Ex 4. :)
Żyjemy w takich czasach, że przeciętne gry sprzedają się lepiej od tych naprawdę dobrych.
No wynik na Pecety "taki se" - ale trzeba dodać co było mówione, może okres po premierze nie szczyci się dużymi liczbami, ale gry na pecety dobrze się sprzedają w dalszej i dłuższej perspektywie... Nie ma co załamywać rąk - na pewno na minus przez to nie wyjdą ;)
Ale ogólnie wynik nie jest porażający sprzedaży - tak jak @rebornnarsil powiedziałeś - nic dodać nic ując...
Nie ta pora roku tez dla niektorych. Gry nie kupilem, bo nie mam czasu ani ochoty teraz wciagac sie w jakis glebszy rpgowy swiat (z tego samego powodu nie kupilem drugiej czesci Wieska - jeszcze nie kupilem). Zacznie sie robic ciemno o 16, za oknem bedzie szaro, buro i zimno - to jest dla mnie pora na rpgi. Przy okazji ceny do tego czasu spadna :)
TO SĄ WYNIKI Z VGCHARTZ!
Przez co są niewiarygodne.
http://gamrreview.vgchartz.com/sales/43321/deus-ex-human-revolution/
Gry takie jak Deus Ex nigdy nie będą już biły rekordów sprzedaży liczonych w milionach, więc wynik liczony w setkach tysięcy to powód do radości i sukces. Długość, stopień skomplikowania, potrzeba dokonywania wyborów i obsługa więcej niż kilku klawiszy, w dodatku mnóstwo informacji do czytania nie tylko do "odsłuchania". Kto dziś ma na to czas? Ba! kto potrafi wysilić się "intelektualnie" i nazwać to rozrywką? Tak, nie miliony ale (góra) setki tysięcy. Dla milionowych nieprzebranych mas są... wszystkie inne gry. Mam nadzieję że wciąż istnieć będą takie "niszowe gry", nie zaginą w potoku dzisiejszej "rozrywki".
80 tysięcy do ponad 1 miliona wiedźmina 2 na pc, takie jakieś niepoważne, bym powiedział, szczególnie (przepraszam za to), że Deus EX HR jest grą lepszą od Wiedźmina II (mimo wszystko). Dla mnie obecnie jest to kandydat na grę roku. 80 tysięcy to powinno się sprzedać w samej Polsce. Wynik dla tej gry (poziomu gry) powinien globalnie wynieść min. 4-6 milionów sztuk.
@A.l.e.x.: Niepoważne to jest porównywanie pecetowej sprzedaży exa z multiplatformą
Przecież jasne jest, że ogromna ilość graczy jest multiplatformowa i sięga po grę na tej platformie, na której jej bardziej odpowiada, ale jeśli jest tylko na jednej, to kupuję właśnie na tę. Także wyników DXHR z W2 nie da się sensownie porównać - z jednej strony HR uderza w szerszy rynek dzięki multiplatformowości, więc porównywanie całościowej sprzedaży do tej W2 jest niesprawiedliwe dla polskiego dzieła, z drugiej porównywanie czystej sprzedaży HR na PC to deprecjonowanie tego, jak dzieło Eidosu sobie radzi.
A radzi sobie przyzwoicie, choć niestety bez szału.
I 4-6 miliony sztuk. Oh really. Tyle to się tylko erpegy Bethesdy sprzedają (na wszystkich platformach), nawet te hiperreklamowane produkcje BioWare'u uderzają w 3-4.
To jasne że deus ex jest lepszy od wiedzmina, jednak on był na jedną platformę więc nie było wyboru.
dziwne że tylko 80 k ja wiem że to nic wporównaniu do wersji elektronicznej, ale akurat deus ex to jakoś lepiej miec w pudełku :D
teraz gra w niego na steamie 30 k ludzi
komentowanie wynikow z VGCHARTZ jest jak lokata... czy jakos tak.
ProTyp [ gry online level: 18 - For the Horde! ]
a na komputery PC – 80 tys.
Hmm, jak sprawdzałem dzień po premierze, to w Deusa grało bodajże 44 tysiące osób przez Steama (jednocześnie).
Gra wymaga Steam, więc gdzie by nie była kupiona (w sklepie, w dystrybucji elektronicznej, gdziekolwiek), to i tak będzie się liczyła do statystyk Steam. Obecnie - 33 000 osób. Tragiczny wynik na PC...czegoś takiego się nie spodziewałem :| Jak zwykle na komputerach - wszyscy grali, tylko mało kto kupił...przykre.
Mam tylko nadzieję, że wyjdą na swoje i to z nawiązką, a na pececie coś się ruszy i kolejnego Deusa nie zobaczymy tylko na konsolach. Za mało jest tak poważnych, brudnych gier. Chciałbym, aby było mniej tego cholernego fantasy, a więcej poważnych klimatów, takich jak właśnie Deus Ex.
Mysle ze wersji elektronicznej na PC sprzedalo sie duzo wiecej. To jedna z gier rdzennie pecetowych, a w dodatku developer sam zapowiadal ze wersja na PC to ta najlepsza (porownajcie zreszta hakowanie na PC z myszka i to konsolowe). Tak czy inaczej - gra jest swietna!
Jesli chodzi o statystyki Steama to gra jest dluga i jej przechodzenie bedzie sie rozciagac na kilka tygodni dla ludzi pracujacych (kazdy gra wtedy kiedy mu wygodnie albo kiedy ma czas przy przysiasc nad gra), wiec nie ma co na tej podstawie wyciagac glebszych wnioskow nt. sprzedazy.
To jasne że deus ex jest lepszy od wiedzmina
No tak bo przecież każda istota ludzka musi uważać, że Deus Ex HR jest lepszy od Wiedźmina 2! A jeśli ja uważam, że Wiedźmin jest lepszy to co? Zabijecie mnie?
Co ciekawe obie gry zebrały prawie identyczne oceny, więc coś jest z tobą nie tak ;/
Chciałbym, aby było mniej tego cholernego fantasy, a więcej poważnych klimatów, takich jak właśnie Deus Ex.
W Square Enix jednak mieli głowę na karku, że uczynili ten tytuł multiplatformowym. Ech, bo przy jednej dziurze to i kot zdechnie, zwłaszcza kiedy tą "dziurą " jest PC ;-)
kolejny raz pececiarze pokazali klasę. No ale w końcu trochę bardziej skomplikowana od gierek na facebooku więc mogli się nie połapać.
A konsolowi fanboje traktują ten stek bzdur z VGCHARTZ za prawdę objawioną (podczas, gdy jest przeciwnie).
A autor newsa za korzystanie z "obiektywnych" źródeł i prowokowanie do wojenek powinien dostać karę w postaci reprymendy od rednacza. Ale to GOL...
[25]
Dokładnie, PC to aktualnie mocno casualowa platforma, królują simsy, dodatki do simsów, symulatory farm oraz flash/popierdułowate gierki grane na naszej-klasie i innych facebookach.
Zresztą może gra była za trudna?
Deus ex lepszy od Wiedźmina 2? Po pierwsze: śmiech, po drugie to nawet nie ten sam gatunek...
A wyniki średnie, gra też jakoś nudna..
Deus ex lepszy od Wiedźmina 2? Po pierwsze: śmiech, po drugie to nawet nie ten sam gatunek...
Ach tak? A jakie są gatunki obu tych gier?
Chciałbym, aby było mniej tego cholernego fantasy, a więcej poważnych klimatów, takich jak właśnie Deus Ex.
+1
Mam wrażenie że RPG = fantasy, niech to zmienią :p
Ojoj co sie stało pecetowcy? Czyżby gra was przerosła i jest dla was za trudna?
Pecetowcy to cwane bestie. Przeszli grę jeszcze przed premierą a potem plączą, ze developerzy nie chcą robić wielkich, samodzielnych produkcji na PC.
Portal 2 za to przerósł konsolowców!
Widzę, że właściciele konsolek i blaszaków muszą wszczynać kolejne wojenki, żeby powiększyć swoje ego. Żałośni jesteście :)
Widzę, że konsolowy beton żywo się udziela w temacie (nie, to nie dotyczy wszystkich graczy konsolowych).
Co do wyników sprzedaży, poczekajmy może 2-3 miesiące, zamiast po dwóch tygodniach ferować wyroki.
Widocznie elitarni pecetowcy zdurnieli od WoWa, CS'a i Farmville'a i Deus Ex jest dla nich zbyt trudne.
Wszystko można zrozumieć, ale ku*wa 80tys.?! Przecież to jakiś żart.
[36]
+1
Nie sprzedaje się na PC bo Deus Ex nie ma tego magicznego "skilla" prawdziwa gra to gra gdzie musisz zabijać w ułamku sekundy (nie to co na padzie, lol) i sprawdzać się na turniejach, a taki Deus Ex to gra dla casuali.
Nie ma to jak traktować poważnie wyniki podawane przez vgchartz :) Taki przykład: Valve podało niedawno taką informację, że najwięcej kopii Portala 2 sprzedało się właśnie na PC (oczywiście informacja przeszła bez większego echa, no bo jakże to tak, przecież PC jest ble, niemodne i w ogóle nikt gier na PC nie kupuje, bo piractwo). A co mamy na vgchartz? No tak, według tego niesamowicie wiarygodnego źródła, na PC sprzedano 4 razy mniej kopii niż na Xboksie... :) (280 000 vs 1 140 000) A to ciekawe ;) Oczywiście, to na pewno vgchartz ma rację, a nie twórcy gry, nie ma wątpliwości... Pozdrawiam ludzi którzy traktuję dane podawane przez ten śmieszny serwis jako prawdę objawioną.
Dokładnie, PC to aktualnie mocno casualowa platforma
Za to gry na Kinecta i Move'a to tru hardkor.
@mam to w nosie - Wg. Ciebie nowy DE jest grą FPS, czy co? ;P Widać, że nie grałeś w poprzedniego Deus Exa, więc takie komentarze zachowaj dla siebie. Poza tym, geez... Pecetowcy, konsolowcy, sratatata - masa ludzi ma obydwie platformy, jak ich nazwiemy? :f
Deus Ex: HR okazał się godnym następcą kultowego DE, sprawił mi masę frajdy. Naprawdę moja dusza raduje się wiedząc, że ta sama ekipa - Eidos Montreal - robi Thiefa 4 : >
Nie ma to jak traktować poważnie wyniki podawane przez vgchartz :)
Przecież ktoś wyżej podawał wyniki ze steama że w momencie premiery grało w niego paredziesiąt tysięcy ludzi jedynie.
Kreegus - czyli nagle mamy zmienic zdanie ze na PC gry sie jednak sprzedaja bo Portal 2 poszedl wyjatkowo lepiej na PC a co z reszta multiplatform? Maly wyjatek
Zdenio oczywiście że grałem, jedynka to świetna gra, pamiętam że w dwójkę nie mogłem zagrać w momencie premiery bo mi pecet nie wyrabiał (hehe). Po jakimś czasie ponownie spróbowałem ale gra okazała się gniotem i nawet jej nie ukończyłem.
Nie Deus Ex, to nie jest fps, ten mój absurdalny "powód" zaczerpnąłem od kilku takich pecetowych frustratów, którzy nie wiedząc jakiego mają użyć argumentu przeciwko konsolom, głoszą takie brednie.
Vgchartz, vgchartzem, ale statystyki steama mówią same za siebie, jeśli gra 30 k ludzi to wątpię żeby sprzedało się 500k, prawda? Są takie osoby co kupują ale odkładają na później, to fakt, ale jest ich zdecydowana mniejszość.
Dokładnie, Vender
A jeśli ktoś wyciąga wyniki sprzedaży na podstawie ilości graczy, to niech sprawdzi:
3,623 3,882 Portal 2 - podczas, gdy sprzedano 1,2 mln. na samym Steamie i to tylko w pierwszym półroczu.
7,972 7,972 Total War SHOGUN 2 - ~1 mln. sprzedanych egzemplarzy.
http://store.steampowered.com/stats/
@Koktajl Mrozacy Mozg
Nope. Mam na myśli po prostu to, żeby danych podawanych przez vgchartz nie traktować jako jakiejś wyroczni ("gra się słabo sprzedała na PC, bo tak napisali na vgchartz"), albo jak oficjalnych wyników sprzedaży.
@_MaZZeo
Czyli że wszyscy ludzie którzy kupili daną grę, grają w nią zawsze w dokładnie tym samym momencie?
Najwięcej do powiedzenia w tym wątku mają ci, co grają na pirackiej wersji na xklocu.
Ciekawe ile osób gra w danej chwili na konsolach..
Widzę, że najbardziej bulwersują Was wyniki sprzedaży na PC. Nie sądzę, żeby w tych 80 tys. była też sprzedaż w dystrybucji elektronicznej (chociaż nie jest to dokładnie wyjaśnione). Valve raczej niechętnie dzieli się informacjami o liczbie sprzedanych kopii na Steamie.
Pamiętajcie też, że gry na PC sprzedają się zwykle w dłuższej perspektywie czasowej, więc te 80 tys. w pierwszym tygodniu to wcale nie jest zły wynik.
Oczywisćie że nie grają w tym samym momencie, ale sorry to nie jest taka gra ze włączasz na 20 minut żeby sobie pozabijać w multi, tutaj są na pewno dłuższe sesje. Ile też może być okresów na granie - rano, południe, wieczór i noc. Powiedzmy ze dana osoba gra tylko o jednej porze, więc bedąc szczodrym można by pomnożyć 30k x 4, ale nie zapominajmy o ludziach którzy potrafią grać cały dzień, wiec myśle że te 80k które podano wygląda na bardzo realne.
Mercc
Kwadryliony w samego Deus Exa.
Przecież to było logiczne że wersje na konsole znajdą więcej nabywców niż na PC.
Przecież tak jest zawsze w grach multiplatformowych, więc czym tu się dziwić.
claudespeed18, tak, pierwszy już zapowiedziano.
Omfg lol, po tylu kompromitacjach vgchartz, nadal ktoś poważnie traktuje ich wyniki? xDDD
Przecież według vgchartz, taki Portal 2 na konsole sprzedał się MIAŻDŻĄCO lepiej niż wersja na PC, a wszyscy wiemy, że było odwrotnie i to wersja PC sprzedała się lepiej niż wersje konsolowe razem wzięte.
Nie no brawo! xD
Dodam jeszcze od siebie ze w wynikach dx nie ma sprzedaży z Rosji i naszego regionu co sporo by zmieniło dane. Zakładam ze dystrybucji cyfrowej tez nie ma w tych 80k wiec trudno porównywać te dane z czymkolwiek
[45], [46] w takim razie sorry, nie wiedziałem że tak to liczy.
Vender - 30 000 i jest niedziela wieczór... ROTFL..
ciekawe ilu PCciarzy gra teraz w Simsy, buduje farmę lub łowi rybki na naszej klasie?
<-Dodam jeszcze od siebie ze w wynikach dx nie ma sprzedaży z Rosji i naszego regionu co sporo by zmieniło dane.
"ciekawe ilu PCciarzy gra teraz w Simsy, buduje farmę lub łowi rybki na naszej klasie? "
Powiedział, w przerwie pomiędzy dojeniem wirtualnej krówki i zmianą robaka na haczyku...
[46] Super, ale wpadłeś na pomysł, że Ci co kupili Portala 2 już go dawno przeszli i nie mają po co do niego wracać? Deus to świeżak, więc te dane ile osób gra w danym momencie mają znaczenie.
@up
Ale do portala powychodziły dodatkowe mapki. A w przypadku Shoguna (rozbudowanej strategii na wiele razy) ten argument odpada.
Powychodziły nowe mapki, owszem...i co z tego? Nie rozumiecie, że gra największe zainteresowanie wzbudza w trakcie jej premiery? Jeśli Human Revolution przyciągnął do monitorów naraz góra 70 tys. osób to już więcej nie przyciągnie - chyba, że zostałby udostępniony za darmo, podobnie jak Team Fortess 2:)
Call of Duty na konsolach też w pierwszych dniach osiąga wyniki online powyżej miliona użytkowników - a idę o zakład, że obecnie w Black Opsa na X360 nie gra więcej niż 200 tys. osób NARAZ...
Kreek
Powychodziły nowe mapki, owszem...i co z tego? Nie rozumiecie, że gra największe zainteresowanie wzbudza w trakcie jej premiery?
To tylko na konsolach. Przykład? Crysis, który w ciągu tygodnia od premiery zszedł zaledwie w niecałych 200 k kopii (to wtedy Yerli płakał, jakie straszne jest to piractwo), ale już po miesiącu było ponad milion sprzedanych kopii. A do dziś już 3,5 miliona kopii Crysis'a się sprzedało (a według vgchartz tylko 800 tys. xP).
Jeśli Human Revolution przyciągnął do monitorów naraz góra 70 tys. osób to już więcej nie przyciągnie - chyba, że zostałby udostępniony za darmo, podobnie jak Team Fortess 2:)
No chyba nie muszę mówić, jaka to bzdura jest, prawda? Patrz na przykład Crysis'a. A co do TF2 to była to jedna z najpopularniejszych sieciówek na PC w historii jeszcze przed uczynieniem jej darmową.
[64] A potrafisz podać więcej przykładów, czy cały czas się będziesz tym Crysisem zasłaniać? Jedna jaskółka wiosny nie czyni, zresztą ten nagły wzrost sprzedaży był spowodowany obniżkami cen gry w sklepach, wymuszonymi właśnie z powodu cienkiej sprzedaży na starcie. Zresztą - dlaczego "dwójka" wyszła na konsole?
A co do TF2 to była to jedna z najpopularniejszych sieciówek w historii jeszcze przed zrobieniem jej darmową.
Ale prawdziwy wzrost użytkowników nastąpił dopiero niedawno, wraz z udostępnieniem przez Valve gry całkowicie za darmo...
Do wszystkich śmiesznych fanbojów , którzy krytykują to że mało kopii sprzedało się na PC i to , że niby dla Pecetowców gra jest za trudna. No ciekawe jak będzie np z Battlefieldem , gdzie nie będzie w ogóle celowania , tylko jeden czysty aim.
No ciekawe jak będzie np z Battlefieldem , gdzie nie będzie w ogóle celowania , tylko jeden czysty aim.
No to będzie ten aim czy go nie będzie?
@Fristron - każdy kupuje na to na co uważa, że chce kupić, chodziło mi o globalną sprzedaż 660k i niewielki w niej udział wersji PC, która mimo wszystko jako część pierwsza pamięta przede wszystkim czasu PC. Poza tym jest to gra rpg, a takie gry kupowane są w krajach w których nadal gra się na PC, poza tym kto mówi, że na PC się nie gra ? W niektórych krajach gra się przede wszystkim na konsolach, w innych na PC, ale każdy może sobie grać na czym tylko chce. Ja przeważnie gram na konsolach (a mam je wszystkie) w gry ekskluzywne dla danej platformy, oczywiście że kwestią jest też sprzęt, ale mamy obecnie zastój w tym kierunku, właśnie przez konsole więc rzadkością jest aby ktoś musiał mieć coś z kosmosu, aby grać, Deus EX na 3 monitorach 3x1920x1080 w 3D i DX11 spokojnie chodzi na jednej 580, choć mam ich aż 3 (takie małe porównanie) więc już czasy kosmicznych wymagań minęły. Fakt że Wiedźmin 2 z ubersamplingiem chodzi w miarę na 2560x1600 na 3 grafikach, ale to jest wyjątek i to tylko przez ubersampling. Więc osobiście dziwi mnie, o ile jest prawdziwa tak niska sprzedaż szczególnie, że (wiele osób może myśleć co chce) na steam sprzedaje się bardzo dużo gier i np. dla mnie dziwne jest, że podane jest 80k, kiedy przeważnie produkty klasy AAA, a w tym wypadku Deus EX można nazwać nawet AAA sprzedają się w preorderach na steam w ilościach ponad 200k sztuk. Z 20k edycji kolekcjonerskiej (kupiłem wersje na PC) wersja kolekcjonerska której zapewne był na świat z 5000-6000 sztuk (PC) wyparowała, tak samo jak wersja kolekcjonerska Fallouta NV w chwilę. Dlatego właśnie dziwię się temu wynikowi, szczególnie, że gry które wychodzą na samego PC (W1/W2 jak na razie) pierwsza sprzedała się w ilości 1,7mil sztuk. Granie na PC nadal istnieje, wbrew temu o czym się teraz mówi, że nastąpi koniec grania na PC (zresztą mówi się o tym już od min 4-5 lat) tylko właśnie taka sprzedaż o ile prawdziwa jak 80k sztuk może sprawić, że wydawca nie będzie chciał przenosić gry na PC szczególnie, że często za każdą platformę odpowiada inne studio, któremu podzleca się prace i oczywiście się za to płaci, niemało. Pozdrawiam.
Kreek
[64] A potrafisz podać więcej przykładów, czy cały czas się będziesz tym Crysisem zasłaniać? Jedna jaskółka wiosny nie czyni, zresztą ten nagły wzrost sprzedaży był spowodowany obniżkami cen gry w sklepach, wymuszonymi właśnie z powodu cienkiej sprzedaży na starcie. Zresztą - dlaczego "dwójka" wyszła na konsole?
Crysisem zasłaniać... lol xD
Każdy, kto choć trochę interesuje się rynkiem PC wie, że jest on nieco odmienny od konsolowego. Przeważnie jest tak, że w chwili premiery konsolowe wersje sprzedają się znacznie lepiej, ale już po 2-3 tygodniach następuje dosyć gwałtowny spadek sprzedaży. Na PC ten spadek również następuje, ale nieco później, to po pierwsze. A po drugie, to jest on znacznie łagodniejszy. I tak po 4-6 miesiącach od premiery, tygodniowa sprzedaż danej multiplatformowej na PC gry często jest wyższa, niż na konsolowe (jeszcze bardziej uwypukliła różnice znacznie silniej rozwinięta dystrybucja cyfrowa na PC).
A inne przykłady? Niech będą klasyki. Z tego co pamiętam, to taki Starcraft w ciągu roku od premiery zszedł w liczbie 1,5 - 2 mln kopii. A do dzisiaj sprzedał się on w ok 11 milionach. Podobnie Diablo II.
A bardziej współczesne przykłady świetnie sprzedających się gier na PC, nawet po długim czasie od premiery to: Stalker CC, Torchlight, Sins of a Solar Empire, Minecraft, Wiedźmin, Counter Strike 1,6 i Source, Half-Life 1 i 2...
Ale prawdziwy wzrost użytkowników nastąpił dopiero niedawno, wraz z udostępnieniem przez Valve gry całkowicie za darmo...
A to bzdura, która świadczy tylko o tym, że nie grałeś wcześniej dużo w TF2 na PC. Jeszcze przed ogłoszeniem gry darmową, w rankingach popularności dorównywała CS'om, a to już świadczy bardzo dużo. Owszem, teraz gra nieco więcej osób, ale ich przypływ nie jest znowu aż tak duży. A na pewno nie był większy czy porównywalny z liczbą osób grających wcześniej. Był chwilowy pik zaraz po ogłoszeniu decyzji, ale potem natężenie osób grających znowu spadło, do wartości tylko nieco wyższych niż przed ogłoszeniem TF2 grą darmową.
A.l.e.X
...Dlatego właśnie dziwię się temu wynikowi, szczególnie, że gry które wychodzą na samego PC (W1/W2 jak na razie) pierwsza sprzedała się w ilości 1,7mil sztuk...
Małe sprostowanie, W1 sprzedał się do tej pory w ok. 1,9 mln sztuk.
A bardziej współczesne przykłady świetnie sprzedających się gier na PC, nawet po długim czasie od premiery? Stalker CC, Sins of a Solar Empire, Minecraft, Counter Strike 1,6 i Source, Half-Life 1 i 2...
Ok, zwracam honor, choć nie przekonałeś mnie do końca;)
A to bzdura, która świadczy tylko o tym, że nie grałeś wcześniej dużo w TF2 na PC. Jeszcze przed ogłoszeniem gry darmową, w rankingach popularności dorównywała CS'om, a to już świadczy bardzo dużo. Owszem, teraz gra nieco więcej osób, ale ich przypływ nie jest znowu aż tak duży. A na pewno nie był większy czy porównywalny z liczbą osób grających wcześniej. Był chwilowy pik zaraz po ogłoszeniu decyzji, ale potem natężenie osób grających znowu spadło, do wartości tylko nieco wyższych niż przed ogłoszeniem TF2 grą darmową.
Wybacz, ale pierdzielisz. Ja bardzo często sobie podglądam na xfire, raptr czy właśnie Steamie co to teraz biję rekordy i nie zgodzę się z kwestią, że udostępnienie za darmo TF2 nie wpłynęło na jego popularność. Wcześniej na czele stał CS 1.6., natomiast TF2 mieścił się gdzieś pod Codami, wieczorami grało może z 30 tys. ludzi. Obecnie graczy jest dwa razy więcej, a dokładnie 67,099
Kreek
Wybacz, ale pierdzielisz. Ja bardzo często sobie podglądam na xfire, raptr czy właśnie Steamie co to teraz biję rekordy i nie zgodzę się z kwestią, że udostępnienie za darmo TF2 nie wpłynęło na jego popularność. Wcześniej na czele stał CS 1.6., natomiast TF2 mieścił się gdzieś pod Codami, wieczorami grało może z 30 tys. ludzi. Obecnie graczy jest dwa razy więcej, a dokładnie 67,099
Ale czy ja gdziekolwiek piszę, ze nie wpłynęło na jego popularność? Oczywiście, że wpłynęło, ale nie w takim stopniu, w jakim Ty to przedstawiasz. Dwa razy więcej użytkowników, to było na chwilę po uczynieniu TF2 darmowym. A co do tych 30 tys. wcześniej to lol. Gram w TF2 od bardzo dawna i 48 - 50 tys. wieczorami było dosyć częste.
@adrem jak dobrze , że zaczęła się szkoła. Czy ty tumanie umiesz czytać ze zrozumieniem ? Co oznacza stwierdzenie , że nie będzie celowania , tylko aim , wiesz co kryje się pod pojęciem aim ?
A.l.e.X => Jak dobrze pamietam, smierc pecetowemu giercowaniu przepowiadano jeszcze za czasow psx'a, ~15 lat temu.
Biorąc pod uwagę fakt, że są to dane z VGChartz (jak podaje msxbox-world.com), to można spokojnie założyć, że na PC co najmniej drugie tyle poszło w wersji elektronicznej. Druga ciekawostka to niezły wynik Xboksa 360 - a ponoć taaaakie piractwo na Xboksie jest ze hoho, a tu proszę.
Kreek - nie wiem ile razy można podawać wyniki gier PCtowych, żeby udowodnić, ze się dobrze sprzedają.
Skopiuję to co napisałem raz do użytkownika Mark24 który usilnie twierdził, że gry na PC się nie sprzedają i ogólnie kiła. Jest to porównanie z exami z PS3.
"Wiedźmin 1.9mln kontra Demon Souls 1mln.
Stalker Cień Czarnobyla grubo ponad 2mln kontra Killzone 3 niecałe 2mln.
Crysis 1 i jego ponad 3mln kontra Killzone 2 i jego niecałe 3mln.
Czyste Niebo i 2mln kontra MAG i 1mln.
StarCraft 2 i jego wynik po paru tygodniach 4.5mln kontra GoW3 i jego niecałe 4mln.
Stalker zew o jego lepszy wynik niż z Cienia Czarnobyla co miał grubo ponad 2mln kontra Resistance 2 i jego 2mln kopii.
Minecraft 3mln kontra Heavy Rain 2mln.
World of Warcraft Litch King ponad 4.7mln kontra Uncharted 2 i 4.7mln.
Warhammer 40,000: Dawn of War 4mln kontra Uncharted i niecałe 4mln.
Amnesia i ponad 200tyś kopii sprzedanych kontra Motorstorm Apokalipsa co nawet nie dobił do tych 200tyś :D "
Takie porównanie dla Ciebie. Wyżej pisałeś, ze jedna jaskółka wiosny nie czyni, a jak widzisz, powyżej, tyle już chyba wystarczy co?
[75] Proponowałbym najpierw nauczyć się czytać ze zrozumieniem, bo nigdzie nie negowałem tego, że gry na PC się dobrze sprzedają.
Napisałeś, że Crysis jest jedynym przykładem którego Zero-Cool potrafi podać, co na chama jest równoznaczne z tym co napisałem. Ja jeszcze kilka.
[75] lol mistrzostwo tendencyjnego porównania
Nie żebym twierdził, że gry na PC się nie sprzedają (choć tajemnicą nie jest, że multiplatformy sprzedają się nań zazwyczaj sporo gorzej niż na konsolach), ale to zestawienie jest tak totalnie głupie, że głowa boli. Przecież to by można bez problemu w drugą mańkę ustawić (GT5 kontra SC2, GoW 3 kontra Crysis etc) i miałoby tyle samo sensu. Czyli zero.
Jedynym przykładem, ale na to, że gry im dalej od premiery tym lepiej się sprzedają...Nie negowałem nigdzie sprzedaży ogólnej, ja doskonale znam przykłady podane przez Ciebie i nie musisz mi nic udowadniać...
Kreek - luz.
Fristron - ale to nie zmieniłoby faktu, ze gdzieś tam nagle pojawi się gra której nie wykorzystałeś, bo exów na PC jest więcej niż na PS3.
Np. Możesz zestawić GT5 z SC2, ale gdzieś tam będzie WoW i 11mln.
Endex
...ale gdzieś tam będzie WoW i 11mln.
Chyba raczej 15 - 18 mln. Wow w okresie największej świetności miał 12,5 mln aktywnych użytkowników (czyli tych co w danym momencie opłacili abonament).
Tylko że WoW wyszedł jeszcze przed tą generacją misiu, więc porównywanie jej z grami tej generacji jest niepoważne. a Gran Turismo 3 z PS2 zeszło w 15 milionach egz.
Zresztą od WoWa lepiej sprzedały się Simsy.
Poza tym WoW to jednak trochę inna liga niż typowe exy na dane platformy, nie uważasz? Równie dobrze można się powoływać na 75 mln Wii Fit. Tyle samo sensu.
Dane są pobrane z serwisu vgchartz:
http://www.vgchartz.com/worldtotals.php?name=Deus%20Ex:%20Human%20Revolution
Źródłem tych informacji nie jest serwis Gamingbolt - oni tylko wzięli liczby z vgchartz. Nie od dziś wiadomo, że ich dane sprzedaży nie są do końca rzetelne. W przypadku PC w ogóle nie jest brana pod uwagę cyfrowa dystrybucja, np Steam, a wiadomo, że na nim schodzi masa kopii.
Jest to więc nierzetelny news. Autorze zwróć uwagę na kwestię źródła wyników sprzedaży następnym razem. Logiczne jest to, że jakiś tam serwis Gamingbolt nie ma sam z siebie wglądu w wyniki sprzedaży i nie należy brać serio pod uwagę takich newsów, jeśli tym bardziej nie ma podanego źródła.
Sam przykład Portala 2 jest najlepszy - Valve ostatnio podało do informacji, że gra zeszła najlepiej na PC. A na vgchartz Xbox 360 ma 4-krotną przewagę.
Dziękuje za uwagę.
Fristron [ gry online level: 23 - Pretorianin ]
Tylko że WoW wyszedł jeszcze przed tą generacją misiu, więc porównywanie jej z grami tej generacji jest niepoważne. a Gran Turismo 3 z PS2 zeszło w 15 milionach egz.
Zresztą od WoWa lepiej sprzedały się Simsy.
Wyszło niby w tamtej generacji, ale tak naprawdę ciężko określić, jakiej generacji jest to gra, biorąc pod uwagę to, jaki ogrom contentu i zmian został zaaplikowany tej grze na przestrzeni lat. Ale ok, to niech będą Sims'y 3. Nie mam pojęcia w ilu egzemplarzach się sprzedały, ale sama podstawka dwójki zeszła w ponad 16 milionach. A trójka z tego co EA się chwaliło pobiła wszelkie rekordy w kwestii szybkości sprzedaży (ponad 4,5 miliona zeszło od premiery do końca roku 2009). Więc jeśli chodzi o całkowitą sprzedaż, to trójka albo już przegoniła w tej kwestii dwójkę, albo zrobi to w najbliższym czasie.
Poza tym WoW to jednak trochę inna liga niż typowe exy na dane platformy, nie uważasz? Równie dobrze można się powoływać na 75 mln Wii Fit. Tyle samo sensu.
Eee nie? Porównujesz Wii Fit, które tak naprawdę nie jest grą tylko bardziej interaktywnym zestawem ćwiczeń, z mega dużą, rozbudowaną i dopracowaną produkcją jaką jest WoW? Okeeejj...
No to niech będzie New Super Mario Bros. 22 mln. Hasta la vista bejb.
Chodziło mi o to, że gry MMO z normalną grą nie można sensownie porównywać. Zresztą WoW to tyleż gra co fenomen społeczny (simsy podobnie).
Jak się ładnie kilku konsolowych napinaczy zleciało. A jakie wiarygodne i dokładne dane i źródła podają, hoho. Widzę, że do pewnych osób ciągle nie dotarło, że statystyki Steama dotyczą tylko danego dnia, w żadnym razie nie mogą być traktowane jako ogólne.
Fristron
No to niech będzie New Super Mario Bros. 22 mln. Hasta la vista bejb.
Chodziło mi o to, że gry MMO z normalną grą nie można sensownie porównywać. Zresztą WoW to tyleż gra co fenomen społeczny (simsy podobnie).
A Mario to niby nie jest fenomen xP To teraz pomyślmy, co mogło więcej zarobić. Mario czy WoW...
Albo Wii Fit czy WoW... xD
[72]
aim - celować, cel. więc jak to jest, będzie celowanie w bf3 czy nie?
[25] Nie no bo konsole to hardkor dla wybrańców masterujących skilla w takich hardkorowych produkcjach jak strzelanki z auto- aimem czy inne uber hardkorowe produkcje na kinekta i mova...
A nie...kurde, zapomniałem, przecież jest <werble> Demon Souls
http://www.youtube.com/watch?v=y8Kyi0WNg40
Zero-Cool - jak dla mnie Mario nie jest fenomenem :) Nowa odsłona Mariana = świetna platformówka, wręcz król platformówek. Ahhh... Ja uwielbiam platformówki :)
Fristron - pierwszy raz widzę, ze ktoś się powołuje na sprzedaż gier na Nintendo. Zawsze to było, że bee konsola, że to nie gry tylko zabawki itp.
PS. Na DSie New Super Mario Bros poszło w około 27mln, New Super Mario Bros Wii, to 22mln.
Chcąc nie chcąc, Mario nie ma sobie równych. Najbardziej dochodowa mark w branży gier komputerowych. Z wiki mam dane, więc nie wiem czy wiarygodne czy nie :)
Gry z serii Mario sprzedały się aż w 262mln kopii!
Najwięcej w branży gier :)
Drugie są Pokemony z 207mln.
Endex
Najbardziej dochodowa? Wydaje mi się, że jednak WoW najbardziej dochodowy.
@Endex: Nie przepadam za Niną, ale poza casualami na Wii jest parę cholernie fajnych gier, no a jak mówimy o kondycji rynku konsolowego to Ninny nie da się ignorować.
Lucas1X [ gry online level: 11 - Chorąży ]
"Dane są pobrane z serwisu vgchartz:
http://www.vgchartz.com/worldtotals.php?name=Deus%20Ex:%20Human%20Revolution
Źródłem tych informacji nie jest serwis Gamingbolt - oni tylko wzięli liczby z vgchartz. Nie od dziś wiadomo, że ich dane sprzedaży nie są do końca rzetelne. W przypadku PC w ogóle nie jest brana pod uwagę cyfrowa dystrybucja, np Steam, a wiadomo, że na nim schodzi masa kopii.
Jest to więc nierzetelny news. Autorze zwróć uwagę na kwestię źródła wyników sprzedaży następnym razem. Logiczne jest to, że jakiś tam serwis Gamingbolt nie ma sam z siebie wglądu w wyniki sprzedaży i nie należy brać serio pod uwagę takich newsów, jeśli tym bardziej nie ma podanego źródła.
Sam przykład Portala 2 jest najlepszy - Valve ostatnio podało do informacji, że gra zeszła najlepiej na PC. A na vgchartz Xbox 360 ma 4-krotną przewagę.
Dziękuje za uwagę."
Patrzę sobie kilka dni temu na listę bestsellerów Steam - Dead Island na 1 miejscu, Deus Ex: HR na drugim... DI to oczywiście preorder, który wyprzedził w sprzedaży dzieło Eidosu. Patrzę wczoraj i dziś, Deus Ex: HR na...trzecim miejscu, wyprzedzony przez preordery (!) Dead Island i Warhammer: Space marine. Biorąc pod uwagę to, że każdy egzemplarz Deusa wymaga aktywacji na Steam, to pozostawię to bez komentarza. Fatalny wynik na pecetach i żadne Vgchartz tego nie usprawiedliwia - bestsellery widać za jednym kliknięciem...
aope - to nie jest w żaden sposób miarodajne. Kiedyś przy 2mln Starcrafta 2 pisałeś, że na liście brytyjskiej już gra z padłą z top 10 wiec nie ma prawa mieć dobrej sprzedaży. Się okazało z 2 dni później, że nagle było 4.5mln mimo braku gry w pierwszej 10 najlepiej sprzedających się gier.
Nie mam zamiaru tutaj usprawiedliwiać sprzedaży PCtowej, ale nie wiadomo jak się sprzedała.
@Endex: obyś miał rację, bo to co widzę nie napawa optymizmem, a Deus zasługuje na obrzucenie złotem jego twórców. SC II dotyczył tylko rynku WB, tutaj natomiast jak rozumiem jest to lista bestsellerów ze wszystkich rynków.
aope - się obada. Pewnie na dniach twórcy się pochwalą procentami z danej platformy.
tutaj natomiast jak rozumiem jest to lista bestsellerów ze wszystkich rynków
No właśnie jestem ciekawy, jak VGChartz zdobyło dane z rynku PC. Jeśli tylko na podstawie tego ilu ludzi grało w dniu premiery na Steamie, to raczej ciężko stwierdzić czy to w ogóle jest wiarygodne. Bo tam mogło grać 80tysiecy ludzi, dzień później inne 40 tyś. Blablabla. Wiesz o co chodzi.
Mam nadzieje, ze twórcy coś powiedzą i że na PC nie było źle, bo faktycznie gra warta kupna.
@Endex,
Nie mam zamiaru tutaj usprawiedliwiać sprzedaży PCtowej, ale nie wiadomo jak się sprzedała.
Wiadomo, że kiepsko :/ No wybacz, ale jeśli nawet "pre-ordery" gier, które jeszcze nie wyszły zdeklasowały Deusa, który przecież wyszedł z 2 tygodnie temu i można go bez problemu kupić i grać, to dobrze nie jest.
Piszesz tu o Starcraft 2 i liście UK - przepraszam bardzo, ale co ma piernik do wiatraka ? Steam ma zasięg globalny, a gry które go wymagają musisz zarejestrować - tutaj nawet bez konkretnych cyferek widać sporo i wnioski wyciągnąć można. A te pocieszające nie są - aope ma 100% racji. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę poprawkę na kulawe vgchartz, które nie bierze pod uwagę dystrybucji cyfrowej (co - zwłaszcza na PC ma znaczenie), to można wysnuć wniosek - na PC ten tytuł nie sprzedał się najlepiej :/
btw. Tak jak mówisz - najlepiej gdyby dane podał sam wydawca, z podziałem na poszczególne platformy, wtedy jest najbardziej wiarygodnie.
Pomiędzy 28 sierpnia a 3 września Deus Ex królował na listach sprzedażowych największych dwóch systemów dystrybucji elektronicznej (oczywiście tak było od samej premiery). Gry, które sprzedają się w zaledwie 80k kopii nie zajmują pierwszych miejsc. One nie trafiają nawet do top ten. Z tego co pamiętam to Deus Ex HR był jedną z najczęściej preorderowanych gier na Steam. Więc dopóki nie będzie oficjalnych danych dotyczących sprzedaży DE:HR na PC radziłbym wstrzymać się ze spekulacjami. Bo znowu będzie dysonans poznawczy części osób, gdy nagle okaże się, że wersja PC zeszła rewelacyjnie. Pamiętam jak stado bezmózgich lemingów sypało linkami do vgchartz dotyczącymi żałosnej sprzedaży BC2 na PC (300k na PC w porównaniu do 1,5 mln i 2 mln na PS3 i iksie). A jak było faktycznie, to już wszyscy wiemy.