Wielki powrót legendy - recenzja gry Deus Ex: Bunt ludzkości
Minusy zrozumiałem, a 9 zasłużona. Aczkolwiek ja od siebie dałbym 9.5 za niespłycenie rozrywki, jak w każdej grze tego typu.
EDIT: Trochę nie po polskiemu to było :)
No to pięknie :)
Czyli można liczyć 25-35 godzin rozgrywki przy pierwszym przejściu. Zajebiście. Wiedziałem, że się nie zawiodę. :D
Pięknie!
Zabieram się do czytania. Na szybko- z minusów jak dla mnie nie ma bardzo poważnych wad. Muszę kupić tą grę jak najszybciej, chyba wezmę zwykłą edycję jak nie znajdę AE.
Miałem obawy co do tej produkcji, ale jak widać nie słuszne. W piątek czekam mnie wycieczka do sklepu ;D
Zaskoczyło mnie to że w grze jest system automatycznej regeneracji zdrowia, może że do takiej gry lepiej pasowałyby apteczki+ umiejętność regeneracji, tak jak w jedynce, ale może się mylę, nie grałem, nie wiem;)
Spodziewałem się że taką ocenę wystawicie, chociaż po cichu liczyłem na więcej.
Zapowiadał się hit no i wyszedł hit, wszystkie oczekiwania spełnione.
Wkońcu recenzja : ) jeszcze bardziej niemogę doczekać się swojego egzemplarza. Premiera już niedługo. Dobrze wiedzieć że gra zebrała wysokie oceny, bo pomimo że nie grałem w Deus Ex 1, to ta mi się spodobała. System Shock 1 oraz 2 są dla mnie święte, bo posiadają wciągającą fabułe, mam nadzieje że Human Revolution też taki będzie : )
Długo czekałem na jakąś grę osadzoną w podobnych realiach, a nie typową strzelanke, którą po ukończeniu odstawia się na pułkę bądź sprzedaję.
Human Revolution wciąga właśnie nie liniowością, daje w pewnym stopniu swobodę, której brakuje w dzisiejszych grach, bo to czy pójde lewym bądź prawym korytarzem, wielką swobodą nie jest.
Wszczepy, własne drogi i spodoby przechodzenia gry są elementem który po jej ukończeniu, sprawi że będzie się chciało do niej wrócić. Jest nawet osiągnięcie za ukończenie DE bez uruchomienia alarmu, oraz zabijania ludzi (ale pewny nie jestem). Wiec gra napewno zapewni wiele godzin dobrej zabawy. Teraz kiedy wychodzi tyle gier CoD i BF, myśle że one raczej pod względem fabularnym nie będą powalające, jedynie multi może wciągać. Chociaż i tak znają się fani którzy będa zachwalać, oba tytuły za "oryginalną" fabułe. Ja osobiście wezme oba dla multi, bo może być dobry do pogrania ze znajomymi, ale jeśli chodzi o linie fabularną to DE i Batman Arkham City myśle pozamiatają w tym roku.
Regeneracja jest w formie umiejętności, ale jest odpalona na starcie - tak to sobie panowie wymyślili.
Tak naprawdę bardziej uciążliwy jest brak energii do wszczepów. Regeneruje się tylko jedna bateryjka i trzeba kombinować.
Słabo...... Ale w sumie 9 u Gola, to jakieś 9.5 u innych.Mam nadzieję, że pierwsza dziesiątka (druga- pierwsza, zredukowana, wylądowała u....... Age of Camelot!) wyląduje u batmana lub Rage'a. Póki co najbliżej tego był chyba Mass Effect 2. Gdybście zrobili recenzję baldura 2, to dziesiątka byłaby już zajęta........
Jeśli GOL nie dał 10/10 Metal Gear Solid 3, to i tą ocenę mogę zrozumieć. Choć w grę nie grałem, wstrzymam się z oceną.
UV. Impaler ==> czy są misje poboczne? jeśli tak to do jakiej gry byś porównał system szukania / rozwiązywania misji pobocznych (o ile mozna to tak napisać ) - I czy jest ich dużo ;)
Są misje poboczne, napisałem to w tekście.
Czasem zadanie proponowane jest wprost, niektóre trzeba znaleźć samemu, rozmawiając z odpowiednią osobą. Zdarza się, że dostęp do misji pobocznej traci się bezpowrotnie, jeśli wcześniej zabije się zlecającego go bohatera niezależnego.
U.V. Impaler --> wybacz, ale ja nienawidze czytać recenzji z gier, których jeszcze nie ma :P. Zwłaszcza Deus Ex.. Tyle tygodni czekam i doczekać się nie mogę :). Dlatego nie czytałem.. jedynie przeczytałem plusy i minusy oraz ocenę :P.. Przeczytam jak już będe instalował :).
To jeszcze jedno mnie ciekawi.. czy świat jest odkryty? czy jednak są dość mocne ograniczenia - coś ala Mass Effect?
Już mnie ku... bierze :) wracam do Civilization V, aby szybko czas zleciał. :)
Ja mam pewne obawy co do tych zwrotów akcji. Czy ich przewidywalność wpływa w jakiś znaczący sposób na odbiór fabuły?
apropo ocen: jest jakakolwiek gra ktora na GoL'u dostala 100% ? :P
U.V. Impaler -> a jakby porównać tą grę do Alpha Protocol? Podobna pod względem gameplayu?
Trzeba trochę zaoszczędzić... Ostatnio grosza przy duszy nie mam :D
Szkoda, że nie ma podziału zdrowia na poszczególne części ciała (ręce, nogi, tors, głowa), tak jak w jedynce. Jak zwykle ta durna regeneracja. To powinno być jako wszczep do odblokowania, a nie dostępny od początku.
Boję się też sztucznej inteligencji. Na jednym filmiku jakiś miesiąc temu widziałem, jak kilka razy główna postać zeskakuje między dwóch strażników, biegnie do nich przez sekundę, a tamci nie zmieniają pozycji ani nic. Potem po prostu włącza się filmik, jak główna postać ich zabija. Piszesz w recenzji, że takie sytuacje się zdarzają, ale mam nadzieję, że niezbyt często? Bo wyglądało to beznadziejnie, szli sobie bez żadnej reakcji, a postać biegła od przodu prosto na nich.
Poza tymi dwiema rzeczami całość zapowiada się świetnie.
Grałem w betę i powiem tyle : Ta gra to jedno wielkie drewno, drewno większe niż polski COJ. System strzelania i poruszanie się jest totalnie toporny, nie wiem jak autor recenzji nie mógł o tym nie wspomnieć (może mu to nie przeszkadzało?). Poza tym gra jest dobra, ale na pewno nie jest tak dobra jak BioShock, gdzie fabuła była znacznie ciekawsza, z resztą sama otoczka, klimat też. Rozgrywka? Owszem BioShock to był taki prosty shooter, Deus Ex za to bardziej podchodzi pod RPG przez co jest bardziej rozbudowany, tutaj po prostu "zależy jak leży" jedni wolą fps'y, drudzy rpg'i. Ja wolę FPS'y za RPG nie przepadam, więc BioShock tutaj IMO wygrywa. Grafika w obu produkcjach jest bardzo ładna, obie mają świetny, oryginalny desing, ale technicznie wydaje mi się, że to stary BioShock był lepszy..
porównać tą grę do Alpha Protocol? Podobna pod względem gameplayu?
Jest podobna, na szczęście wykonanie Deus Ex jest dużo, dużo lepsze niż AP, które jest niegrywalne moim zdaniem.
grafika mi nie przeszkadza :)
Ale ta gra ma naprawdę ładną grafikę, widać co prawda, że powstawała głównie z myślą o konsolach, ale naprawdę daje rade. 8.5/10 od IGN, 9.0/10 od 3d juegos jeśli idzie o grafikę. Ja sam bym dał 8.5 :D
@ kamilaskamilas
ale wtedy była wersja "beta" wiec mogły być bugi, myśle że w finalnej nie jest aż tak źle, zwłaszcza na najtrudniejszym poziomie. Jeśli chodzi o regeneracje to skoro Jensen jest pół człowiekiem, pół maszyną to chyba taka "regeneracja", która nie działa jak w CoD'zie, że w 3-4 sek masz full hp, jest tutaj całkiem fajna. No i ma uzasadnienie, bo głowny bohater jest maszyną :P
A co do poszczególnych części ciała to mogłoby to być ciekawe, ale jak by to wyglądało.? dostajesz w ręke, i musisz ją potem naprawić.? bo gdyby się sama regenerowała z siebie to trochę by to dziwnie wyglądało, myśle że autorzy też przewidywali takie opcje, ale niektóre po prostu nie pasują : )
@ Lukas172_Nomad_
Bioshock miał całkiem świeżą fabułe, podwodne miasto, stare klimaty i wgl.
Deus Ex jest w przyszłości, implanty, cyborgi, korporacje.
Wiec porównywanie dwóch gier trochę nie udane, bo BioShock to typowy FPS, który nie oferuje tyle rozwiązań co DE. Ale dobrze powiedziałeś, każdy lubi co innego, wiec jedni będą chcieli go ukończyć, wycinająć wszystko, a inni będą bawić się w hakowanie i skradanie.
Grałem w bete, i nie jest wcale "toporne" jak mówisz. Strzelanie.? całkiem przyjemne, jak i poruszanie.
Nie wiem o które aspekty konkretnie Ci chodzi, myśle że gdyby był to aż taki minus to recenzent uwzgledniłby to w recenzji. Czytałem jeszcze tą na [ link zabroniony przez regulamin forum ] , i tam właśnie ktoś pisał że trochę wolno się celowało w becie, ale w wersji finalnej możesz sobie dostosować to, więc jeśli ktoś lubi szybsze celowanie to będzie git. Taka ciekawostka " gra ma kilka zakończeń ". Ale to chyba większość już wie :))
Czas pozwoli zagrać dopiero w grudniu, ale dobrze wiedzieć, że warto poczekać. Ja po znacznie krótszym kontakcie z grą też strzelałbym taką oceną jaką wystawił UV :D
Shodek155, w Deusie jedynce był właśnie taki system z podziałem na części ciała. Dostałeś w nogę, to nie mogłeś skakać, dostałeś w obie nogi, to mogłeś się tylko czołgać, dostałeś w głowę, to od razu ginąłeś itp. Z rękami też coś się działo, ale nie pamiętam co. Nie mam nic do regeneracji akurat w tej grze, ale lepiej by było, gdyby na początku był właśnie taki system, jak w jedynce, a po odblokowaniu dopiero regeneracja całego ciała, np dostałeś w nogi, to tak jak w jedynce mogłeś się tylko czołgać, a jak się zregenerują, to wstajesz. Albo zrobić tak, że po wszczepieniu regeneracji znika podział na poszczególne części i zostaje całe ciało, wtedy każdy by sobie wybrał, jak woli. Pierwszy Deus miał duży realizm w tym względzie, tutaj go trochę brakuje.
Z ty AI to wiem, że to była beta, dlatego pytam, jak to wygląda w finalnej wersji.
@ kamilaskamilas
takie rozwiązanie było by ciekawe, ale Human Revolution jest przed Deus Ex 1, a tam ponoć była bardziej zaawansowana technologia, gdzieś właśnie w zapowiedzi na gry-online, pisało że w Human Revolution zobaczymy dopiero początki wykorzystywania implantów itp, wiec tutaj może nie sprawdziło by się to tak jak w pierwszej części. Wiem, wiem pieprze i snuje różne domysły, ale jednak gdyby twórcy chcieli dać taki system to by go dali, bo wątpie żeby specjalnie go usuneli. Na pewno testowali coś takiego ale w finalnej wersji postanowili z tego zrezygnować. Nie wiem, to już tylko twórcy wiedzą :)
Fakje, jedyne co mnie martwi po przeczytaniu recenzji to mało dialogów. Liczyłem głównie na nie jak naczytałem się o tym wszczepie dzięki któremu możemy psychologicznie podejść do rozmówcy.
Wiesz, jeśli patrzeć na to w ten sposób to rozwiązanie z trójki jest bardziej zaawansowane technologicznie, niż to z jedynki :D Bo tu jak dostaniesz w nogę to idziesz dalej, a w jedynce się czołgałeś, tutaj nie widać żadnych skutków tych obrażeń.
"To wzbogacona o elementy RPG gra akcji"
Nie wątpię w to, że napisy końcowe zobaczy 2% graczy!
@ kamilaskamilas
a w Deus Ex 1 główny bohater miał całe ciało prawie wymienione na mechaniczne, bo nie grałem w jedynke wiec się nie orientuje zbytnio. Będe musiał kiedyś nadrobić, skoro to gra legenda. Jednak dla mnie System Shock 1 i 2 są święte, za klimat, i ogólną rozgrywkę :)
Czy jest możliwe grać w tę grę stylem skradankowym bez używania systemu zasłon?
@Shodek155
W jedynce miałeś całe ciało podzielone na sześć stref. Każda miała wytrzymałość w %. Jak nogi miały po 0% to leżałeś i kwiczałeś :) ale dalej żyłeś.
Bardzo mnie cieszy, że gra tak dobrze wyszła. bo jedynka to chyba jedna z moich trzech ulubionych gier wszechczasów.
Mam pytanie: czy w Human Revolution da się na stałe włączyć tryb TPP, może jest w menu jakiś przycisk do tego?
Eidos Montreal to przede wszystkim obecnie kolejna pozycja Thief 4, GOL dał ocenę zachowawczą, poza tym testował zapewne wersję konsolową, a właśnie ona dostaje niższe noty, zapewne za ostatni minus w 50%.
Recenzje pozytywne, co bardzo mnie cieszy.
Mimo wszystko obawiam się, że po premierze gracze będą wszędzie pisać, że gra jest za trudna, zdrowie za wolno się regeneruje, za mało ammo, 3 strzały wystarczą by paść martwym, stealth jest zbyt powolne i nudne i tak dalej, i tak dalej.
I przy kolejnym DE (o ile taki powstanie ofkors) wszystko zostanie "poprawione".
@ BossManPL
w grze możesz sobie zakupić "tymczasową" niewidzialność, wiec wtedy raczej można sobie przechodzić pomiędzy przeciwnikami i unikać walki
@ Mastyl
opcja TPP uruchamia się tylko podczas chowania za osłonami, wspinania po drabinie itp.
tak to cały czas FPS, możliwe że będzie jakaś komenda na PC typu thirdperson 1 albo coś. :P
Przed kupnem powstrzymuje mnie jeden szczegół (właściwie to nie powstrzymuje bo gra jest chyba zbyt dobra żeby przez to nie kupić ); chciałbym dowiedzieć się jak w tej grze prezentuje się kwestia powtarzalności modeli postaci, pomieszczeń, takich samych komputerów na identycznym biurku itp. Jestem pod tym względem nieco przeczulony . W recenzji na Gamezilli recenzent określił to jako największą wadę nowego DE, ale również przyznał pewnie zasłużenie 9tkę.
A.l.e.X ---> Ocena zachowawcza? Grą jestem autentycznie "zjarany", jest świetna. Początkowo celowałem nawet w 9.5, ale jednak drobne mankamenty robią różnicę. Testowaliśmy wersję PC, co widać w platformie.
@Shodek155
Chodziło mi raczej o to czy kiedy kucam za jakąś skrzynią jestem tak samo niewidoczny dla AI jak, gdybym użył tej skrzyni jako zasłony. Bardzo mnie wkurza to przełączanie widoków. Przy finisherach i rozmowach jeszcze to fajnie wygląda, ale drabiny? plz :/
W dodatku podglądanie zza winkla wprowadza za duże uproszczenie kwestionując zasadność wprowadzenia skilla widzenia przez ściany.
Z przykładu GTA4 wiem, że te zasłony to tylko ukłon w stronę grających na padzie. Na klawa+mysz nigdy nie używałem zasłon (w GTA). Ewentualnie kucanie (dla młodszych co nie wiedzą co to - to taki oldschoolowy system zasłon :)
Shodek155 - dzięki za odpowiedź.
Bedzie w co grać. A co do recenzji Impalera - w porządku, i co mnie szczególnie cieszy nie rozpisywał się o grafice.
U.V. Impaler ---> A macie w redakcji wersję konsolową? Jak prezentuje się poziom graficzny i jak wygodne jest sterowanie?
@U.V. Impaler [ gry online level: 83 - Hurt me plenty ] : co do udzwiekowienia, to sie nie zgodze. Glosy postaci sa dosc kiepskie, kiepsko dobrane, zwlaszcza Pricharda czy jak mu tam, ktory ma tragiczny, piszczacy glos. W dodatku w wielu momentach slyszy sie taki poglos, echo, jakby postac siedziala w jakims pudle 2x2m nawet, kiedy ewidentnie akcja dzieje sie na zewnatrz..
Natomiast warstwa muzyczna jest naprawde dobra i warta przesluchania.
No i glowny mankament graficzny to mimika oraz animacja w ogole. Mozna sie tez przyczepic do niesamowicie low-poly modeli postaci [przy takich Gearsach, ktorychkolwiek, modele z Deus Ex: HR wypadaja jak toporne bryly], ale imo to animacja jest najslabszym aspektem tej gry.
Jak ma się sprawa z wymaganiami i płynnością gry ? Można wiedzieć na jakim sprzęcie gra była testowana i jak z płynnością ?
@ BossManPL
jeśli chowasz się za skrzyniami to powinieneś być niewidoczny, w becie była taka misja, że zjechałeś winą, na parter. Był tam mech + paru gości i właśnie miałeś wybór - atak albo chowanie. I np kiedy chowałem się za skrzynkami to nie widzieli mnie, chyba że podejdzie naprawdę blisko, to wtedy wiadomo że Cię za nią zobaczy, jeśli to jest taka mała skrzynka a nie spora. :P
W zasadzie właśnie czegoś takiego się spodziewałem. Nie ma rady, trzeba będzie zagrać.
@Shodek155
Dzięki za info :) Czyli rozumiem, że mogę sobie wyłączyć system zasłon przez nie przypisanie przycisku i nadal świetnie się bawić? Super! W piątek empik ma wjazd na chatę :)
Drau ---> Co do Pritcharda, nie przeszkadzał mi jego głos, wręcz przeciwnie. Echo faktycznie dało się zauważyć, ale nie działało mi to na nerwy.
BossManPL ---> Kiedy przyklejasz się do osłony, jesteś "bardziej schowany", niż gdybyś kucał za przeszkodą. Gdy jesteś przyklejony, żołnierz stojący blisko Ciebie nie ma prawa Cię zobaczyć.
da Vinci ---> Mamy wersję na PS3, ale widziałem dosłownie przez minutę i akurat gierkę hackerską. Są dużo trudniejsze niż na PC, myszka ma przewagę.
@ BossManPL
"przyklejanie się" do osłon jest domyślnie pod PPM, bodajrze.
Tak jak napisał U.V, jeśli używasz chowania to mniejsza szansa niby że Cię zobacza, ale zwykłe chowanie też działa. Kto co lubi :P
Zdaje się, że jest literówka w nazwisku kompozytora muzyki do gry. Tu chyba chodzi o McCanna.
@U.V. Impaler, widzę że chętnie odpowiadasz na pytania, więc jeszcze raz spytam o modele postaci / miejscówki - czy rzeczywiście tak często się powtarzają?
U.V. Impaler --> Pewnie tego nie zauważyłeś podczas gry, ale i tak zapytam. :P Jak ma się sprawa ze zdobywaniem doświadczenia za pokonanie/omijanie przeciwników.
Jak wiadomo, jeżeli w danej sekcji ominiemy wszystkich przeciwników to w pewnym momencie wpada exp, za to że zostaliśmy niezauważeni.
Jak ma się sprawa, gdy dajmy na to połowę przeciwników ogłuszymy (wiem,że wtedy exp dostajemy momentalnie w momencie ogłuszenia) a drugą połowę ominiemy - czy gra nadal rozdaje exp (oczywiście mniejszy) za tę grupkę, która została ominięta czy ich w ogóle pomija?
@U.V.Impaler - dziękuje za poprawnie nie zauważyłem, że to była platforma PC, czekam na mój egzemplarz edycji kolekcjonerskiej, swoją drogą muszę powiedzieć, że liczę bardziej na świetną fabułę, która jak mówi wiele osób, jest, niż na zobaczeniu tego w DX11 3D SR. Pozdrawiam.
annholy ---> Większość przeciwników nosi hełmy/kaski, więc wyglądają identycznie. A na twarze zwykłych ludzi niespecjalnie zwraca się uwagę. Kluczowi bohaterze (Ci od zadań) są niepowtarzalni.
bone_man ---> Nie wiem czy jest bonus za to, że nie dotkniesz nikogo w trakcie misji. Na pewno jest bonus za ducha (niezwrócenie na siebie uwagi) i skuteczność (przejście bez uruchomienia alarmu). Wrogów generalnie warto ogłuszać, bo każdy z nich jest warty 50 XP (dla porównania zwykłe zabicie z broni palnej 10 XP, z headshotem 20 XP). Nie należy jednak tego robić twarzą w twarz, bo w momencie ogłuszania status na ułamek sekund zmieni się na Wrogi. Ogłuszanie z zachowaniem ducha jest skuteczne tylko od tyłu.
U.V. Impaler
Możesz coś zdradzić na temat optymalizacji tej gry?
Wymagania ma dosyć duże, a technologicznie jednak nie zachwyca z tego co widze
i co sam napisałeś.
Tylko 9? Po zapowiedziach szykowałem się na 10 :/ Szykuje się tylko dobra gra... na razie wstrzymam się z kupnem.
Ta 20 zaraz. Nie ma gier idealnych. Wbijcie sobie to ludzie do łba.
@Karule- Dla Deus Ex: Human Revolution ocena 9 jest już przesadą, a co dopiero mówić o ocenie 10. Co najwyżej 8.0 z plusem czyli bardzo dobra gra.
są: half life 1, gta vice city, fallout 2, burnout paradise, trine, diablo 2 itd.
[66] ty udajesz czy naprawdę jesteś taki durny?
No to jak to w końcu jest? Grafika jest świetna, jak to było w sapaniu z zachwytu w "6 powodach" czy nie? Tak samo z fabułą...
Cudo.
Zapamiętajcie ten produkt, bo to jeden z głównych kandydatów do tytułu gry roku.
Bym nie przesadzał, bo jeszcze jednak rok się nie skończył, a w najbliższych miesiącach będzie zalew gier, które zapowiadają się na co najmniej bardzo dobre, jak nie lepsze od tego, jak chociażby nareszcie wydany poza Japonią Xenoblade. Więc ta, trochę na taki tytuł za wcześnie.
Co do skradania się to sam nie wiem, jakoś to trąca innym tytułem, tylko jak to się nazywało... Aaaaa, ale założę się, że nikt tego nie zna - Metal Gear Solid 4
spoiler start
(sarkazm)
spoiler stop
Też da się przejść bez zabijania nikogo poza bossami
Po raz kolejny dochodzi do gloryfikowania SLABEJ grafiki w dobrej grze. Styl artystyczny jest ciekawy, ale juz sama technologia jest zalosna. Wiedzmin 2 na DX9 depcze po grafice Deusa w DX11.
O zalosnej rozdzielczosci tekstur tez nic w recenzji nie ma. Wiecej jaj panowie.
Ehh tylko 9 :C tez myślałem że będzie 10 że stanie się grą legendą. Jak zwykle dałem się nabrac marketingowcom że gra będzie wielopokoleniowa.
[73] Spac monterze nawierzchni chodnikowych. Ktos musi zapierdalac za 1200zl od rana. :>
Nie planowałem grania w tą produkcję, ale w tej chwili to się zmieniło.
Na tę chwilę ( czyli tuż przed jesiennymi gigantami) jest to jedna z najlepszych gier tego roku. Na pewno warto zagrać jak najszybciej, bo potem już nie będzie czasu :) Ocena zasłużona, sam zagram, bo wygląda po prostu znakomicie.
Deus ex to konsolowka dlatego taka ocena. Zadnej legendy nie bedzie.
Na innych serwisach są wieelkie narzekania na grafikę. Ale gra jest świetna
http://www.youtube.com/watch?v=Pka08spTOQA
Przyznam szczerze że 9.0 to sie nie spodziewałem ale to jeszcze bardziej zachęca mnie do kupienia
Prawda jest taka, że graficznie jest kilka lat wstecz.
Ale styl i oprawa nadrabia niedociągnięcia techniczne.
Ja wierzyłem w Deusa od samego początku.
Grałem w Wyciek i zagram w pełną.
Jeden z dwóch pretendentów do RPG roku.
Królem będzie albo Deus albo Skyrim.
dobra recka i ciesze sie ze to Impaler ja przygotowal bo mamy praktycznie identyczny gust jak i poglady na temat gier dawnych jak i wspolczesnych. ogromnie cieszy mnie to ze gra jest wzorowana na genialnej czesci pierwszej jak i na swietnym System Shock 2. gralem w bete i bylem bardzo pozytywnie zaskoczony dlatego czekalem z niecierpliwoscia na ukazanie sie gry. dla mnie absolutny must have. jako ze nie znalazlem ciekawego preordera to pewnie kupie w jakims markecie.
apel do narzekajacych na grafe:
TO NIE JEST POKAZ WODOTRYSKOW TYLKO GRA ZE SWIETNA FABULA I KLIMATEM! CHCESZ NIESAMOWITEJ GRAFY TO ODPAL SOBIE CRYSIS ALBO METRO I PATRZ SIE GODZINAMI NA OTOCZENIE! JA MAM GDZIES POZIOM DETALI JESLI GRA OFERUJE TO CO GRY OFEROWALY KIEDYS - FABULE, KLIMAT I GLEBIE.
tak samo narzekajacy na ocene "tylko" 9 - <facepalm>
Na hakowaniu z Buntu ludzkości Ken Levine i spółka połamią sobie palce, o ile wcześniej wpadną na pomysł, jak ta minigra w ogóle działa.
lol, skąd taka "nienawiść" do Bioshocka i jego twórców?
[75] ciekawe co ty będziesz robił jak się skończy kasa od mamusi, pewnie do 30. roku będziesz siedział na jej garnuszku, a za 1200 zł to co najwyżej zatrudnię takich osobników ja ty ;)
"Akcja rozpoczyna się w roku 2027, dwadzieścia pięć lat przed wydarzeniami, których świadkami byliśmy w debiutanckiej odsłonie serii. Znajomość pierwowzoru nie jest konieczna do delektowania się grą, choć weterani cyklu są uprzywilejowani – to właśnie z myślą o nich autorzy powtykali w swój produkt masę rozmaitych nawiązań."
Ciekawe. Gra jest pre-quelem a są w niej rzeczy pojawiające się dopiero 25 lat później, w pierwszym Deus Ex?
Tobialex- rozumiesz znaczenie słowa "nawiązanie" ? I co w tym ciekawego ?
Może tu chodzić choćby o nazwę firmy, czyjeś imię itp błahostki które dodają smaczku DE:HR
Shodek155- i co z tego (niestety mam podobną sytuację) jak na odblokowanie gry na steam trzeba czeka
TobiAlex - a co w tym dziwnego? Ludzie żyją dłużej niż 25 lat, ludzie miewają dzieci. Organizacje istnieją dłużej niż 25 lat, zostawiają piętno, nawet po długim czasie da się zauważyć, że kiedyś istniały. Takie smaczki to wartość dodana dla znających pierwszą część :)
Ale chwila, chwila.. czy misja Na Ratunek Tonga nie ma powiazania z pierwszym Deus Ex'em.?
Coś tak słyszałem, ale nie wiem czy to prawda ;P
@ sinbad78
no właśnie problem w tym że ja mam pre order na X360 a nie na PC'ta : ) wiec raczej nie będe musiał czekać na odblokowanie (chyba) :P
@ sinbad78
hehe, dzięki. :)
Myślałem nad kupnem wersji PC, bo chciałbym "doświadczyć" tych wszystkich efektów, którymi ponoć twórcy obdarowali wersje na blaszaka, jednak kupiłem sobie X360 Slim niedawno, i szkoda żeby stała nieużywana. : )
Jednak w Deus'ie liczy się fabuła, oraz klimat wiec tak naprawdę super grafika nie jest tutaj najważniejszym aspektem. :)
"Jednak w Deus'ie liczy się fabuła, oraz klimat wiec tak naprawdę super grafika nie jest tutaj najważniejszym aspektem. :)" - szkoda ze jestesmy w mniejszosci...
UVI, tylko jedno pytanie. Czy od czasow bety poprawili tekstury i AA?
@ Murabura
No niestety, pamiętam jak pierwszy raz zagrałem w System Shock'a 2, jakiś niedługi czas po premierze.
Gra robiła wrażenie jak na temte lata, jednak kiedy wróciłem teraz powiem Ci że, nadal świetnie się bawie. Klimat nie stracił nic, no może jedynie postacie trochę śmiesznie wyglądaja, ale jeśli patrzysz na grę przez jej klimat, to zapominasz o takich niedociągnięciach. System Shock 1 pomimo że na DOS'a, jest dla mnie grą świetną. Wkońcu to dzięki niej twórcy teraz czerpią m.in pomysły. : )
@ U.V. Impaler
Właśnie, jestem ciekawy jak wygląda hackowanie na konsoli w Deus Ex'ie.?
Trzeba "najeżdżać" analogami na poszczególną ikonke, nacisnać i tak każdą.?
Czy po prostu zaznaczasz jedno, potem analogiem "przeskakujesz" sobie pomiędzy innymi.?
Jeśli pierwsz opcja, to naprawdę trzeba będzie się postarać, zwłaszcza na najtrudniejszym poziomie :))
AaAaMeNn ---> Nie wiem, może odrobinę? Nic, na co zwróciłem uwagę. W wersji preview nie działało DX 11.
Shodek155 ---> Dokładnie tak, przesuwasz analogiem kursor. Pewnie jest jakieś ułatwienie: trudniejsze wykrycie, więcej czasu, inaczej tego nie widzę przy naprawdę trudnych zabezpieczeniach.
@Shodek155
dokladnie. System Shock 2 odswiezylem sobie jakies pol roku temu i oprocz starej oprawy i smiesznych animacji gra trzyma poziom i przebija wiekszoc dzisiejszych hitow fabula i klimatem. pamietam ze jak wyszedl to momentami balem sie grajac w SS 2 a teraz bylo bardziej zabawnie niz strasznie :) Deus Ex ukonczylem ponownie jakis tydzien temu aby przypomniec sobie wszystkie smaczki. z zainstalowanym modem i texture packiem wyglada calkiem niezle. co do gameplaya to jak byl tak jest genialny - nic dodac nic ujac. miejsce 3 na mojej liscie gier wszechczasow.
Quick question - czyli w kategorii crpg roku Wiesiek czy Deus? :)
[106] Na metacritic Deus wygrywa o 1/100. :P
A ja jestem ciekaw jeszcze jednej rzeczy - czy wiadomo, że do Deusa powstaną DLC?
Naprawde warto bylo czekac. Gra genialna. Znowu czekaja nas zarwane noce.
[106] -> Zdecydowanie Wiedźmin 2.
U.V ---> Jak wyglądają na PC loading`i w grze? Czytałem, że na konsolach po ~24 sec. przy zainstalowanych grach. Już nie chodzi mi o podanie dokładnej ilości sekund, ale tak plus minus długie czy krótkie. Komputer z przyzwoita konfiguracją.
Quick question - czyli w kategorii crpg roku Wiesiek czy Deus? :)
Skryim > Deus > Wiedźmin
Mastyl >>> Na pewno. Jak ktoś ma ang. wersje to nie problem gorzej z wersja pl tłumaczoną przez cudowną firme cenega.Tam raczej nie będą chodziły dlc albo wydadzą goty po 4 latach vide Fallout 3.
zuromil ---> Długo. Zapisywanie w mgnieniu oka, ale loadingi to makabra. Kilkanaście sekund przy Quickloadzie.
No z tymi save'ami to nie za dobrze, ale nie zniechęci mnie to, czekam z niecierpliwością :)
Jak tam,pozamiata Deus Eus Kosmateus w branży?
Czyli jednak Deus Ex nie zawiódł. Jest dziewiątka, jest kandydat do gry roku. Na to liczyłem. Eidos stworzył wspaniałą grę w cyberpunkowym świecie. Fajnie, że grę można przejść dwoma całkowicie innymi stylami, i co najważniejsze są ciekawe rozmowy, i bardzo dobra fabuła. Szkoda tylko, że przewidywalna. Grafika( na screen-ach) rzeczywiscie nie zachwyca, ale jest dość ciekawa. Te długa ładowania zapisów, trochę niepokoją, ale mam nadzieje, że nie będzie aż tak źle(Wiedźmin 1).
Mamy więc kolejną bardzo dobrą grę w tym roku, a sezon na najlepsze tytuły własnie dopiero się zaczął.
A tak poza tym to bardzo dobra, ciekawie napisana recenzja. Nie ma się czemu dziwić, U.V zawsze pisze najlepsze teksty.
Już czekam na premierę, która już w piątek. ;D
Grafika nie jest najważniejsza w tej grze. : )
Ludzie w większości przyzwyczaili się że teraz każda gra musi mieć standardy "Crysis'a", z super teksturami i najlepiej to jeszcze tak wciągającą fabułą, że do kibla to będzie się biegać podczas loadingu.
Niestety, w większości przypadków jest tak że robią dobrą grafike, a linia fabularna kuleje.
W przypadku Deus Ex'a właśnie wciągająca fabuła, świat, zadania, możliwości sprawiają największą frajde. Grafika jest powiedzmy sobie, dobra. Nie jest ani rewelacyjna, ani słaba. W sam raz, również operowanie kolorami sprawia tutaj miły dodatek. Dlatego jeśli ktoś pisze że ta gra ma słabą grafike, to proponuje patrzeć właśnie na nią przez pryzmat klimatu, bo tam ma o wiele więcej do zaoferowania : )
Kiedyś w grach chodziło o fun, teraz głównie kładzie się nacisk na grafike a do fabuły podchodzi się wybiórczo. Dlatego apeluje: nie patrzcie na grafike, tylko na historie i klimat :P
Czas wreszcie rozgraniczyć, co mamy na mysli pisząc "grafika" - parametry techniczne, wygładzania, shadery, ilość wielokątów w modelach, czy oprawe estetyczno - plastyczną? Bo w tym drugim aspekcie Deus to gra bardzo ładna, zaprojektowana z pomysłem, zamysłem, poczuciem estetyki i dobrego smaku.
Tylko ciekawe czy w grze pojawi się charyzmatyczny czarny charakter na miare Waltona Simomsa z jedynki?
Cholera, nie wytrzymałem w dwójce do końca. Ciągnęła się jak flaki z olejem. Mam nadzieję, że grając w HR nie ma zbyt wielu nawiązań do Invisible War. Obym w końcu dostał coś godnego miana Deus Ex.
Czekamy na pierwsze zdjęcia z kopią gry w ręce. Właśnie zaczęli wykładać je na półki :D
zuromil i reszta --> Z save'ami jest jeszcze taki problem, że gra przechowuje max. 20 slotów, także jak ktoś chce dokładnie kontrolować przebieg gry, to siłą rzeczy musi własnoręcznie robić backupy i się w tym wszystkim łapać (nie można nazywać save'ów).
A loadingi faktycznie przydługawe, ale mnie denerwowały jedynie podczas eksploracji małych lokacji (np. kliniki LIMB).
U.V. --> Nie Michael McMann, tylko McCann - proszę popraw to, bo to już zaczyna być nazwisko, które wypada znać;) Ten sam błąd popełniłeś w komentarzu do swojego wpisu na gameplay'u z 15 sierpnia (trailery).
A wszystkim zainteresowanym muzyką polecam soundtrack do Splinter Cell Double Agent, tego samego pana.
Do wszystkich, którzy przedkładają klimat nad grafikę powiem tak: a gówno! Aby gra pretendowała do gry wielopokoleniowej musi mieć fajną grafikę, mamy XXI wiek do jasnej cholery, gry powinny wyglądać coraz lepiej. Ja osobiście poczekam na jakąś łatkę, poprawiającą grafę
xyp ---> Nie mam zielonego pojęcia czemu nagminnie popełniałam ten błąd. :) Twórczość tego muzyka znam doskonale. ;)
@NewGravedigger
Nie ma czegoś takiego jak gra wielopokoleniowa jeżeli patrzysz przez pryzmat grafiki. Myślisz, że dzisiejsze gry, dziś ładne graficznie będą robić na kimś wrażenie np. za 15 lat? Do gry ma właśnie przyciągać klimat, mechanika i sam gameplay. Jaki odsetek dzisiejszych dzieciaków sięgnie po takie tytuły jak X-COM, Another World, Syndicate, Fallout, Baldur's Gate, Planescape Torment, Diablo czy choćby pierwszy Deus Ex. Jeżeli nie zagrasz w najnowszego Deusa, właśnie z powodu grafiki, czekając na patcha (pewnie wyjdą poprawione tekstury przez fanów) to mi Ciebie szkoda i chyba pomyliły Ci się gatunki.
booohooo
tylko zauważ, że gry nie rozwijają się w takim tempie jak 5 lat temu. Wydana w tym momencie gra, na ładnym silniku, miałaby szansę utrzymać popularność przez długi czas, szczególnie jeśli miałaby świetną fabułę i rozwiązania.
Jakim cudem 26-go? Było 25, zmienili to nagle?
Ja dziś uderzam do mm i lepiej żeby DE3 leżał na półce. Od początku była info że premiera 25.08.
http://www.mediamarkt.pl/katowice/oferta-specjalna
@NewGravedigger
Nagle piszesz o świetnej fabule i rozwiązaniach, a sam nie zagrasz przez grafikę, która moim zdaniem jest ładna. Engine nie jest może najnowszej daty, ale nadrabia klimatem i designem. Gry oczywiście dziś nie rozwijają się graficznie w takim tempie jak w kiedyś, mało tego, w większości ubożeją przez uproszczenia, długość rozgrywki i marną fabułę. Dlatego tym bardziej trzeba docenić taką perełkę jak HR. Gra i tak będzie popularna przez najbliższe i kolejne lata i to na pewno nie przez grafikę, która w "wielopokoleniowości" nie ma znaczenia. Od takiego Fallouta minęło 14 lat, za kolejne 14 nawet dziś wydana gra "na ładnym silniku" dla kogoś, kto patrzy tylko na grafikę będzie nie do zaakceptowania, ale to nie dlatego sięgamy dziś po klasyki.
Jak to jest w końcu z premierą w PL?
W MM jest oferta specjalna za 99pln, gazetka ma termin promocji do 25.08 a oficjalna premiera w Polsce to 26.08?
Czy ktoś mógłby potwierdzić, że DE jest do kupienia już dzisiaj? Chodzi o samą dostępność, mniejsza o aktywację i odpalenie (gra jest chyba steam'owa).
No a jak to jest z edycją Augmented ?
Czy będzie dostępna w sklepach czy tylko wysyłkowo ?
jak obstawiacie - przy premierze (ok 12:00) na jakiej wartości zatrzyma się weryfikacja plików na steam? :)
Kurier właśnie dostarczył mój egzemplarz Collectioner Edition :)) nic tylko grać!
super gra
Dzownilem do MM w Poznaniu. Powiedzieli mi, ze czekaja na kuriera, ktory ma im dzisiaj przywiezc pudelka. Pozostaje wiec czekac.
We Wrocławskich Empikach jeszcze nie ma, wszędzie mówią, że towar został wysłany z głównego magazynu. Saturn oczywiście nikt nie odbiera, co przerwa to dzwonię i c**j. W MM i TESCO nie wiem ale jak ktoś ma informację to byłbym wdzięczny gdyby o tym napisał.
Już kupiłem Media Markt Gorzów Wlkp. - 99 zł wersja z dodatkami !!!!!!!!!!!!!!
A ja będę wdzięczny za info z MM w Katowicach i czy w ogóle jest szansa że edycja Augmented będzie w MM :)
W Saturnie we Wrocławiu też nie ma a na dodatek gościu powiedział, żeby lepiej jutro zadzwonić przed przyjazdem bo może się spóźnić transport :/
Na allegro za 60zl jest:)
to jakis żart??? Kupiłem oryginalną grę w MM ( zamiast ściągnąć jak wielu złodziei z torrentów) i nie mogę jej zainstalować bo na pierd...... steamie wyskakuje że gra nie miała jeszcze premiery ?? To żart, pytam ? Czy ktoś się orientuje czy po godz. 0.00 uda mi się ją zainstalować czy może będę musiał czekać do otwarcia sklepów ??? ŻART !!!!!!
[152] Od 00:00 będziesz mógł zainstalować grę, no, czasem się to opóźnia o godzinkę, dwie...
Grę instalować można, nie można jej tylko odpalić. U mnie od długiego czasu już jest zainstalowana (8,28GB) i oczekuje na weryfikację o północy.
U.V , Stranger ----> Dzięki za odpowiedź.
Jeszcze jedno pytanie. Czym się różni średni poziom trudności od najwyższego? Gra dzisiaj do mnie dotarła, ale nie mogę sam obadać, a jestem bardzo ciekawy.
W książeczce pod pojęciem POZIOM TRUDNOŚCI napisali: Zmienia trudność gry.
Nigdy bym na to nie wpadł... :|
żuro - mi na prezentacji włączono normalny i powiedziano, że jak chcę się dobrze bawić, bez zacięć większych, to żebym wyżej nie celował :D bardziej wytrzymałe dranie - to pewne.
zuromil --> Ktoś to wrzucił na forum Eidos (chyba) - kolejność: easy, normal, hard. Brakuje chyba Deus Ex Difficulty (chyba, że hard = DE Diff).
Health 150% |100% (100)| 75% |
Health Regenerate 115% |100% (4 points/psec)| 85% |
Regenerate Delay 75% |100% (6.5 seconds) |115% |
Enemy Health 75% |100% |125% |
Enemy Regenerate 150% |100% (1 point/psec) | 75% |
Enemy Regenerate Delay 75% |100% (10 seconds) |125% |
Enemy Accuracy 60% |100%|125% |
bone_man ---> Dzięki! :) Z tego co wiem, to gra ma 3 poziomy trudności, więc ten hard może być tym Deus Ex`em :)
Deus jest już do kupienia w Katowickim Saturnie za 99 PC, PS3 89 :), MM Katowice dostanie jutro
Liczyłem na tą grę z całego serca i jak widać nie zawiodła mnie , dzisiaj pędzę do sklepu .
Krótko: gra jest rewelacyjna i oceny nie kłamią. Rewelacyjny klimat, doskonała grywalność oraz multum możliwości. Idealny Deus Ex. Teraz czekam na kontynuację Thiefa:)
Tą muzyką to bym się tak nie zachwycał, jest dobra, tylko tyle. Sama gra jest rewelacyjna.
@up
Najlepszy soundtrack tego roku (póki co), ogólnie muzyka gra jest świetna. Gorzej właśnie z grą, która również jest (póki co) najlepszą grą tego roku, jednak nie jest jakaś wybitnie zachwycająca, jak to piszą w recenzjach.
Gra jest świetna. Fabuła ciekawa mimo ze czegos mi tam brakowalo, nie porwalo mnie az tak jak z mass effect jednak to gra jest swietna. Co do dlugiego ladowania, jest patch ktory u mnie zredukowal az o 60% czas ladowania, jest to ogromny komfrot.
Ta gra wymiata! Nie spodziewałem się. Uwielbiam takei gry typu Splinter Cell, Hitman czy Thief. Jeden minus, to czasami chwilowe PRZYCIĘCIA i długie LOADINGI (u mnie ok. 30 sekund). Crysis 2 lepiej jest zoptymalizowany, a grafiką miażdży Deus Exa.
Witam.
Najprawdopodobniej zastrzelę tym pytaniem 99,9% osób w tym wątku, ale może mi ktoś powiedzieć gdzie się wprowadza kod na Wybuchowy pakiet DLC?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Jane`s ---> Podziękował :)
up
W zakładce "gry" na Steam masz "aktywuj produkt...". Tam wpisujesz ten kod.
Ta gra to ARCYDZIEŁO. Dałbym 10/10, ale dam 8/10 przez tragiczną optymalizacje. Obojętnie jakie ustawienia, to często przycina do 2-3 klatek. Crysis 2 w dx11 ponad 40 klatek...
Głupio obniżać ocenę gry za to, że na Twoim sprzęcie słabo działa.
Ja z kolei optymalizację sobie chwalę, bo na moim gruchocie w ustawieniach średnio-wyższych działa płynnie.
Modele postaci są słabe i w mojej opinii to jedyny minus tej gry. Nie spodziewałem się (mimo zachwytów w zapowiedziach), że DE będzie aż tak dobry. 9,5 ode mnie.
Crysis 2 czy Metro 2033 bije na łeb graficznie tę grę, a mi nie tną. Z tą coś jest nie tak... Chodzi płynnie, a nagle spadek do 2-3 klatek... Tylko w tej grze.
Jak pokonać tego BOSSA - laskę :/? Masakra jakaś... Od 2h się męczę a nie mam prawie w ogóle broni. Ona raz mnie trzepnie i już prawie po mnie...
Załatwione jak co. Cofnąłem się po broń, dobrze, że miałem save...
Moim zdaniem:
- fabuła - 9
- świat gry (interakcja z NPC i ich zachowanie) - 3 (nie pogadasz sensownie, nic nie robią tylko stoją jak kołki w tych samych miejscach - kuriozum to typ odlewający się bez chwili przerwy)
- muzyka - 9
- grafika - 5 (animacja i wygląd postaci słabiutkie), otoczenie też nędzne
wychodzi 6,5 :-D
tak z mojej strony muszę przyznać, że gra się przyjemnie, ale do arcydzieła to jej daleko, grafika jest przeciętna, wszystko jest sterylne, muzyka momentami jest niemal identyczna z tą z drugiego z mas efekta, AI jest debilne, bzdury w rodzaju wyrzynam jakiś mini garnizon - nie ma żadnej reakcji ze strony policji, to nawet w gta nie można bezkarnie tłuc do wszystkiego, bo zaraz zwala się nam na głowę "tona" gliniarzy, do tego kilometry wentylacji na silę upchane byle tylko skradać się, nasz bohater jak i większość wrogów nie używają hełmów(mają uber wszczepy ale na najczulszego elementu już nie zabezpieczają - idiotyzm!), byle by tylko nie pogniotła mu się fryzura i lansiarskie amploi, do tego dochodzą idiotyczne wykańczania przeciwników walce w zwarciu - znaczy się animacje bo sami nie możemy pomachać ostrzami, zamiast po cichu podrzynać gardła - gość wykonuje piruety byle by tylko było efektownie, i najgorsza rzecz dla mnie - zbieranie amunicji po 2-4 sztuki! rozumiem nacisk na skradanie, ale co to za problem na tyle wzmocnić wrogów by nie ograniczać sztucznie ilości ammo.
jak z mojej strony 7/10
Miałem kompa zasyfionego :/. Gra świetna. Zmieniam na 9/10. Boss ostatni za łatwy (jak się ma odporność na elektr...). Gra roku na razie, ale BF3 wszystkich rozniesie xD!
ps. MASS EFFECT może się chować. Zwłaszcza część druga...
UWAGA W TEKSCIE SĄ SPOJLERY
Skonczylem DE:HR przedwczoraj i jak dla mnie ta gra jest co najwyzej przecietna.
Ciekawy jest swiat, gra ma swietny klimat, muzyka jest bardzo dobra, swietna tematyka (filozofia/cybernetyka/naukowe odkrycia i zwiazane z nimi zagrozenia).
Co do reszty- glowne wady:
1. nudna rozgrywka, zaden z filarow (skradanie/strzelanie) nie jest wykonany zbyt dobrze w porownaniu do innych gier danego typu:
- skradanie to glownie lazenie po kilometrach takich samych kanalow wentylacyjnych, ktore czesto sa w kuriozalnych miejscach (np. bramkarz nie chce cie wpuscic do klubu? idziesz na tyly budynku a tam klatka wentylacyjna o szerokim przekroju (dorosly facet sie zmiesci z latwoscia) na wysokosci metra, litosci, przy takich "zabezpieczeniach" przestepczosc by im skoczyla pod sufit)
- gdzie to sie ma w ogole do designu takich gier jak Splinter cell, Hitman czy Thief?
- czemu skradanie jest lepiej punktowane niz strzelanie, skoro sa to rownowazne sposoby rozgrywki? czemu nie da sie pokojowo ominac bossow?
- strzelanie- AI ma super cela ale jest glupie jak but, wrogowie pchaja sie na gracza bezmyslnie, mozna zza wegla caly garnizon wykonczyc strzalami z pistoletu w glowe (tak jest, najprostszy pistolet z tlumikiem i negacja pancerza to jedna z najlepszych broni w tej grze)
- gdy wrogowie cie scigaja, podbiegnij 5m i schowaj sie za rogiem, odczekaj pare sekund- zapomna oni ze byles tu chwile wczesniej i wytlukles polowe ich kumpli
- malo amunicji, wrog moze w ciebie strzelac ciaglymi seriami nawet przez pare minut, ale jak juz go zabijesz (niezaleznie jak szybko) to sie okazuje, ze zawsze w karabinie pozostawil 2-5 nabojow...
2. nieciekawy rozwoj postaci, chodzi mi tu mianowicie o to, ze tylko kilka umiejetnosci jest aktywnych i zmienia cos "gameplayowo" i wizualnie - np. tajfun czy skakanie z wysoka zmienia, ale dajmy na to hackowanie podzielone na 3 odrebne skille- musimy wpakowac 12 czy tam ile punktow umiejetnosci w to zeby miec na max, a kazdy punkt podwyzsza nam tylko level zamkow za ktore mozemy sie zabrac albo ulepsza dany wezel, ale dalej jest to ta sama nudna mini-gra; troche szkoda ze jak ktos sie chce zajac hackowaniem to musi polowe punktow wydac tylko na to;
pare dni przed Deusem ukonczylem Wiedzmina 2- i tam bylo to o wiele lepiej rozwiazane, praktycznie kazdy punkt w nowa umiejetnosc walki/czarow odblokowaywal nam jakies nowe ruchy/animacje/widoczne efekty (np. quen ktory na poczatku dziala tylko jak tarcza, ale pozniej razi wrogow piorunem) itp., nie bylo tam tak zmudnego levelowania
3. skopana warstwa roleplay, skopana immersja, skopane npc (mowiac o rpg chodzi mi o dialogi, wybory moralne i wczucie sie w postac, a nie o rozwoj postaci- tu patrz pkt 2):
- w postac (przynajmniej ja) sie nie potrafie wczuc i nie mam do tego zadnej motywacji, a juz zupelnie wisza mi i powiewaja pozostale postacie niezalezne. Dajmy na to ta jego dziewczyna- gorszej pindy dawno juz w grze nie widzialem, jakbym mogl to bym jej hedszota zapodal i spadaj babo, czemu mam jej w jakikolwiek sposob pomagac, skoro mnie tak olala? Czemu w ogole mam pomagac swemu szefowi (on akurat jest jedna z niewielu postaci w porzadku w tej grze), skoro jestem na chorobowym. Prosi mnie on o przysluge (pierwsza misja) to ok, ale potem dalszy ciag wydarzen? Nie jest to dla mnie w ogole wiarygodne ze sie w ta cala sytuacje pcham. Nie mowiac juz o tym, ze gosc wysyla faceta po ciezkim wypadku do rozwiazywania sytuacji w fabryce z zakladnikami, zamiast wpuscic tam oddzial swat, no litosci. I nasz dzielny heros wycinajacy w pien tabun terorystow w jednym pomieszczeniu, ale ci z drugiego juz tego strzelania nie slysza, bo sa za drzwiami... Czemu w ogole opcja szturmu jest w tej misji? To zadanie powinno byc tylko i wylacznie skradankowe, rozpierdziel na koncu zrobilby SWAT. Albo misja dodatkowa w barze- ze co? Koles ma problem z jakas babka wiec ja musze powylaczac jakies satelity i potem ja utluc- ale kurde dlaczego? Wisi mi jakis bar na chinskim zadupiu i ich problemy, ma Tong mase slugusow to niech ich wysyla na takie zadania, w Wiedzminie to bylo przynajmniej wiarygodne bo gram jako wiedzmin pomagajacym prostym ludziom w walce z potworami, a tutaj? A sam se rozwiazuj ten problem, pfff. To chyba pierwsza gra rpg w ktorej zupelnie nic mnie nie przekonywalo do robienia wiekszosci tych zadan, nawet marny Fallout 3 byl lepszy i tam zadania poboczne robilem chetnie.
- wyborow praktycznie nie ma (oprocz koncowki), a jak sa to sa malo znaczace, np. w pierwszej misji mozemy zabic kolesia z opaska na oku, przegadac aby puscil zakladnika i wypuscic go, albo pozwolic zeby ich SWAT zastrzelil. No to goscia przegadalem, potem w dowod wdziecznosci cos mi tam zaoferowal w misji pobocznej i wiecej go nie widzialem. Az do momentu kiedy w dalszej fazie gry musze wytropic innego kolesia, ktorego ten okazuje sie bratem i zastaje go w mieszkaniu tropionego i musze zabic. No wiec skoro goscia raz przegadalem, to dlaczego nie moge drugi, tylko musze mu kulke wpakowac? Czemu jak go zabije to moj dzielny heros nawet tego jednym zdaniem nie skomentuje? I po co mi bylo 10 minut sie meczyc zeby goscia przegadac skoro potem bez zadnego ostrzenia wyskakuje jak typowy bandzior i go musze sprzatnac? Brak wiarygodnosci.
- strasznie mi brakowalo w Deusie znanych z Wiedzmina wyborow mniejszego zla i ich konsekwencji w przyszlosci, brakowalo mi zastanawiania sie co by bylo gdybym cos zrobil inaczej. Ostatni wybor w grze wydaje sie byc zupelnie wyrwany z kontekstu, nie mialem w ogole wrazenia ze swoimi czynami i decyzjami do niego dochodze krok po kroku, jako Adam Jensen nigdy nie opowiedzialem sie za zadna ze stron wczesniej, jedynie wysluchiwalem co inni mieli do powiedzenia.
Ta gra to rownie dobrze moglby byc Doom i na koncu taka decyzja.
- malo rozmow, malo ciekawych, zapadajacych w pamiec postaci
4. historia nie jest opowiedziana w sposob prawidlowy- fabula jest metna, po przejsciu gry musialem na wiki przeczytac jeszcze raz caly scenariusz zeby do konca zczaic kilka watkow.
Podobno wszystkiego mozna sie dowiedziec czytajac mejle, ale gdzies tak od drugiego miasta (jesli tak mozna nazwac 2 ulice na krzyz, od razu mi sie przypomnial swietny Vampire Bloodlines, notabene tez na silniku Source, tyle ze z 2004 r.) przestalo mi sie chciec to wszystko hackowac/czytac (boooring) i uwazam ze jest to mocne niedopatrzenie tworcow- fabula powinna byc przedstawiona jasno i klarownie dla kazdego (nawet dla tego kto wybierze droge bez hackowania czegokolwiek), natomiast nagroda za hackowanie powinny byc jakies smaczki zwiazane ze swiatem, tudziez dodatkowy sprzet, a nie wyjasnienie glownych watkow z fabuly. I sorry, dialogi i rozmowy sa dosc krotkie, za to kaza mi czytac tony mejli? No thanks.
Z kolei to co nie jest ukryte i czego dowiadujemy sie z dialogow jest mocno przewidywalne i ciezko tu o jakies zaskoczenie czy punkt zwrotny.
5. inne mniejsze czy wieksze wtopy:
- kiepska nieczytelna mapa
- gra haczy i tnie, nie wszystkim ale jest to problem wielu graczy (jak patrzylem ostatnio to bylo 28 stron na forum oficjalnym) i niezalezny od sprzetu (goscie z kombajnami typu quady, milion ramu i 2 najlepsze karty w SLI, na ktorych Crysisy hulaja w najlepsze maja problemy); jest to tak denerwujace ze praktycznie ochota na gre spada do zera, mi tez haczylo i ledwo zmeczylem gre do konca, patchu nadchodz
- kiepska grafika na poziomie technicznym (artystycznie jest ok)
- monotonia
- gdzie sie podzialy akcje widoczne na trailerze z E3? czemu bardziej nie rozwinieto watkow bossow? czemu nie ma romansow? czemu... itd. itp.
- zombiaki w ostatnim etapie, chyba po to zeby sie wpisac w dzisiejsze trendy, jak dla mnie jeden wielki wtf
- ogluszenie kolesia od tylu specjalnymi wszczepami jako ex-swat kosztuje w 2027 roku 1 baterie, ktora potem laduje sie 5 minut (ale tylko ta ostatnia), chyba ze zjemy batonik, no po prostu rotfl
Moja ocena to 6/10 (dla wszystkich hejterow- 6 to gra ok, troche powyzej sredniej). Szczerze wolalbym aby ta gra byla ksiazka lub filmem, bylaby wtedy duzo lepsza.
Gdyby nie nazwa to tytul ten bylby zjechany za topornosc i bledy, a tak mamy co mamy.
W porownaniu do Mass effecta czy Wiedzmina liga nizej, choc zapewne niestety wraz ze Skyrim (ktory znajac wyczyny Bethesdy na 90% bedzie rozlegly, ladny ale nudny w cholere) Deus bedzie sie bic o rpga roku.
Shocker na koniec- uwazam ze od DE:HR nawet Alpha protocol jest grą lepszą. A na pewno ma lepsza warstwe fabularna/dialogi/postacie/wybory. Technicznie AP jest slabszy, a gameplay ma tak samo beznadziejny ;)
Sory za sciane tekstu, respekt jak komus sie to chcialo czytac.
pozdr
Mathiuss: dluga i dobra ocena gry, przeprowadziles szczegolowa analize, zgadzam sie z toba w stu procentach i musze przyznac ze ocena gry jest o wiele za bardzo zawyzona!
"Albo misja dodatkowa w barze- ze co? Koles ma problem z jakas babka wiec ja musze powylaczac jakies satelity i potem ja utluc- ale kurde dlaczego?"
"strasznie mi brakowalo w Deusie znanych z Wiedzmina wyborow mniejszego zla i ich konsekwencji w przyszlosci, brakowalo mi zastanawiania sie co by bylo gdybym cos zrobil inaczej."
Totalnie zlales jedna z misji, gdzie wlasnie trzeba bylo sie zastanowic komu pomoc i dlaczego (bo zabicie tej babki to wybor wlasnie totalnie moralnie zly - mozna to rozwiazac na pare innych sposobow), po czym narzekasz na brak takich wyborow? Zreszta w ogole ciezko polemizowac z kims, kto narzeka na niejasna fabule, po czym sam stwierdza, ze byla niejasna, bo za duzo tekstu dali, a jemu sie nie chcialo czytac, 'tl;dr'.
Jak dla mnie to gra byla tylko za prosta, praktycznie brak zagrozenia na najwyzszym poziomie trudnosci - inteligencja przeciwnikow duzo lepsza niz w jedynce, ale zdecydowanie nie powala.
zgadzam się kompletnie z 181.
ŻADEN element gry nie zasługuje na ocene powyżej 7-8, gra drętwa jak kij w dupie
po zastanowieniu się mooooooże design poziomów zasługuje na małe sprostowanie, raz byłem naprawdę pod wrażeniem, że rozbijając ścianę można było ominąć spory kawałek poziomu
do recenzji wyżej dodam tylko
- zatrważająco mało questów pobocznych, naprawdę spodziewałem się ich więcej
- śmiech mnie brał za każdym razem, gry likwidowałem przeciwnika łamiąc mu rękę, a ten obudzony przez kompanów dziarsko chwytał broń i biegł dalej
- jeszcze śmieszniejsze było, gdy przeciwnik dostawał kulkę w główkę, a jego kompan, po 30 sekundach patrolowania, dochodził do wniosku, że pewnie to nic takiego. Litości
- LOADINGI!!!
Deus Ex Bunt Ludzkości to moim zdaniem najlepsza gra ubiegłej generacji konsol. Wszystko w niej jest na najwyższym poziomie, po prostu nie da zliczyć się plusów, genialne dialogi, fabuła, klimat, muzyka czy mechanika gry. Perfekcja jeżeli chodzi o hybrydy gier. Można w Deus Exa grać na różne sposoby, skradając się, strzelając, czy po prostu zabijać z ukrycia. Jako ogromny fan pierwszej części (moja prywatna gra wszech czasów), pokochałem Human Revolution za wolność i swobodę, porównywalną z poprzednikiem z roku 2000. To jest klasa w sobie, dla mnie ta gra to spełnienie marzeń. Arcydzieło.