Alfa testy Battlefield 3 - grze bliżej do "dwójki", niż do Bad Company 2
Ale realistyczna gra
- niektóre źródła światła da się zniszczyć, a niektóre nie
- niektóre budynki da się zniszczyć, a inne nie
Gra zamiast się rozwijać to się cofa... chodzi mi o destrukcje otoczenia. W każdej kolejnej grze ten element powinien być coraz lepiej dopracowany, a nie ograniczany. O grafice nie wspominam, bo to jest naturalna kolej rzeczy w każdej grze... każde GTA jest ładniejsze od poprzedniego, każdy NFS jest ładniejszy od poprzedniego itd. A że gry ostatnio jako tako stanęły w miejscu i twórcy zbytnio nie mają co wymyślić, to by mogli wziąć się w końcu za ulepszanie fizyki i destrukcji, ah... zapomniałem, konsole ograniczają rozwój... na PC może być trochę lepsza grafa, ale gra i gameplay nie może zbyt mocno odbiegać od konsolowych wersji bo gra gorzej się sprzeda na konsolach, lub powstałyby 2 całkiem inne tytuły. Nic pozostaje czekać na nowe konsole wtedy może coś się ruszy w rozwoju gier... (nowe konsole to nie tylko lepsza grafika - to lepsze AI, lepsza fizyka, większe mapy. więcej szczegółów i smaczków)
Wspaniale. Pierwsza tego typu gra w którą zainwestuję od dłuższego czasu.
<nuci theme z BF2>
Ale realistyczna gra
- niektóre źródła światła da się zniszczyć, a niektóre nie
Chciałbyś strzelać na oślep w kompletnie zaciemnionym budynku jeśli nie ma dostępu do noktowizji? Czy może satysfakcjonujące by było rozświetlanie sobie drogi granatami?
Jestem pewien że będzie się dało zniszczyć wszystko co nie wpłynie znacząco na rozgrywkę i spowoduje że mapa będzie niezbalansowana.
Podobnie z budynkami. Chcesz żeby trolle masowo równały z ziemią całą mapę w kilkla chwil po rozpoczęciu rozgrywki?
To nie Red Faction.
Jakby ktoś zrobił filmik normalną kamerą po czym wmówił ludziom, że to gra, to i tak zawsze znalazłby się ktoś komu ta "grafika" by się nie podobała. Wniosek z tego taki, że ludzie często marudzą, tylko po to, żeby marudzić. I co z tego, że nie będzie można zniszczyć wszystkich źródeł światła (w wersji ALFA!)? Jakby ktoś o tym nie wspomniał to pewnie nikt nie zwróciłby na to uwagi. Gra zapewne będzie świetna, a po premierze jeszcze delikatnie ulepszana. Nie jestem fanboyem bo lubię i CoDa i BFa.
ble ble ble... zabawa jest bardziej dynamiczna... ble ble ble.... specyfiką testowanej mapy, która jest dosyć mała... ble ble... był tryb Rush, przyspieszający rozgrywkę ble ble....
Do czego to jest bardziej podobne mowicie? :D
Duzy plus jak dla mnie za detekcje trafien/hitboxy i zroznicowanie uzbrojenia po obu stronach (unikalne uzbrojenie dla kazdej strony). Juz prawie mam ochote zlozyc preorder.
No właśnie to jest dopiero wersja Alpha, a Przemoman krytykuje i marudzi może byś poczekał na wersje Beta lub na pełną wersje gry bo na pewno sporo rzeczy poprawią i efekt końcowy będzie miażdżył
ah... zapomniałem, konsole ograniczają rozwój...
Tym bardziej, że ta gra powstaje głównie z myślą o PC, a wersje konsole będą z paru rzeczy okrojone...no ale co tam, kąsole ssom!
@Przemoman
czegos chyba nie do konca rozumiesz w procesie tworzenia gier :)
twoim zdaniem koles siada za klawiszami pisze 2 linijki kodu, graficy w dwa dni robia 1000assetow do gry i wypuszczamy tytul :D
chlopcze ogarnij sie, jakbys widzial filmiki z kazdej gry z testow alphy to kompa bys wlaczal tylko dla ulubionego redtuba i fap fap fap.
ehhhhh
System reklam? Walczysz, walczysz, a tu na bannerze czy murze domu np. "Zapraszamy do nowej restauracji KFC":)
Jeżeli BF3 bliżej do BF2 niż BC2 to ja to uważam za świetną wiadomość. Miałem nadzieję, że tak będzie :)
aha, zapomnieliście dodać że wyciekła już gra do netu :)
na każdym większym forum jest
Wyciec wyciekła ale to tylko pliki, alpha nie została złamana- potrzeba zaproszenia od EA czy cuś w ten deseń.
Ale nie sprawdzałem ostatnio, coś się zmieniło?
Z tych 2 filmików:
1. Czołganie to żal. strzela i się porusza, co on kółka ma. Jak na taki tytuł powinno to być bardziej realistyczne. W cod4 było to lepiej rozwiązane. Mam nadzieje, że to poprawią.
2. Przeskok na przeszkodą super animacja ale nie przerywa to przeładowanie broni. Przeskakuje i ładując broń w powietrzu.
3. Dźwięk super lepszej gry pod tym względem długo nie będzie
4. Grafika też super. Mało ustawień pewnie się to zmieni lub znów trzeba będzie plik edytować.
5. Rzucony granat obok kamienicy nie powoduje wypadnięcia szyb. Biorąc pod uwagę, że siła uderzenia rusza drzewami i postacią to pominięcie takie szczegółu dziwne.
6. Bardzo dobre zachowanie broni.
7. Granat zostawia ślad w podłożu przez długi czas. Szczegół.
czyli wszystko idzie w dobrą stronę :)
Z tego, co ja czytam tu i tam, to na chwilę obecną to jest Bad Company 2.5 a nie BF3.
Na grę nadal czekam, ale na poważnie zainteresuję się dopiero, jak pokażą myśliwce i mapy na 64 osoby, a nie małe klitki. W sumie nic dziwnego, że na razie całość przypomina zestaw dodatkowych map.
wcogram - nie masz się czego obawiać. Z pewnością to poprawią.
Ja wiem, że gra spoczywa w dobrych rękach. Czekam.
To jest wersja Alpha a już marudzicie a co destrukcji to twórcy powiedzieli że w wersji alpha jest ona praktycznie wyłączona
Numeracja jest rzeczywiście dziwna. Bo przecież we wrześniu ma być Beta (tak mi się zdaje, że gdzieś czytałem) a teraz jest alpha. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak dla mnie jest bardzo dobrze, minimalne poprawki są wymagane. Gra będzie świetna. Jak będzie trzymać poziom, to może i przed premierą kupię.
Co za fanboy'e
I co z tego że są to alfa testy. To co wcześniej napisałem i tak będzie w full wersji. Nie grałem w żadną grę, w której można zniszczyć wszystkie źródła światła z wyjątkiem skradanek (Splinter Cell, może Thief).
Argument o strzelaninie w kompletnie zaciemnionych budynkach jest dla mnie śmieszny. Już tłumaczę dlaczego. Po pierwsze to tylko gra i nie muszą w niej być egipskie ciemności, zawsze można w ustawieniach jasność zwiększyć i będzie się wszystko widziało. Po drugie, w budynkach po zniszczeniu lamp i innych rzeczy może docierać światło z okien, z otwartych drzwi, bram itd, może także coś w budynku się palić co będzie oświetlało całe pomieszczenie. Po trzecie gra nie jest w starożytności więc zaopatrzenie w noktowizory nie powinno być problemem. Po czwarte w większości akcja będzie rozgrywała się na zewnątrz, a wnętrza na nie będą jakieś rozbudowane, żeby słońce do nich nie dochodziło (chyba, że jakaś mapa będzie w kompleksie podziemnym). Po piąte trudno żołnierzom zaopatrzyć się w latarki przymocowane do broni? Ehhh tyle rozwiązań jest...
Destrukcja otoczenia i argument, że gracze będą zrównywać mapę z otoczeniem.
Ha.. co za argument. To nie Red Facion, w których były "kosmiczne" bronie. Gracze z bazooką będą mieli bardzo ograniczoną ilość amunicji... bo ile można tego unieść? I żeby zniszczyć tylko 1 budynek to ile strzałów by trzeba oddać? To nie jest tak, że oddało by się 3-5 strzałów i cały budynek leżałby w gruzach... to nierealne. Po drugie nie oczekuję całkowitej i realnej destrukcji otoczenia. Obecna generacja sprzętu nie jest na to gotowa.
Jeśli twórcy chcą się chwalić zaawansowaną destrukcją otoczenia to niech naprawdę zrobią to dobrze, a nie zaoferują to co już jest dostępne na rynku. Kruszenie kolumn itd. było już dostępne w np. Stranglehold i innych produkcjach.
up_> właśnie po to te testy !
@ wcogram - Sam jestes, zal. Skoro piszesz ze bardziej realistyczne by bylo gdyby nie potrafil strzelac rownoczesnie sie czolgajac - to ja sie pytam a co człowiek nie posiada takiej umiejetnosci w prawdziwym zyciu? Widac bylo przeciez, ze w nic w ten sposob by nie trafil, chyba ze by stalo to cos przed nim 1 metr. Nie strzela sie z broni w czasie czolgania, bo to glupie, ale nie znaczy, ze nie da sie tego zrobic.
PS. co do tej destrukcji, to takze byloby to nie logiczne gdyby np. dalo sie zrownac z ziemia caly kawalek paryza i z jednego konca mapy byloby widac drugi - bez sensu, gra celowo nie bedzie na to pozwalala z dwoch powodow 1. Balans rozgrywki 2. Optymalizacjia. W BC2 takze nie dalo sie wszystkiego zniszczyc, ale tam jakos nikt nie trolowal, a tutaj tynk sie nawet ladniej sypie ale to nie wazne wazne ze jakies laweczki nie bedzie dalo sie zniszczyc (mysle, ze to tylko dlatego, bo to jest alpha, w finalowej wersji pod dx11 bedzie dalo rade zniszczyc duzo więcej obiektów).
Dziekuje za informacje. Od 2ki mocno sie odbilem, Bad Company 2 duzo bardziej mi odpowiadalo. Wyglada na to, ze pozostaje mi czekac na obnizenie ceny Crysisa 2, bo jeden CoD w kolekcji wystarczy.
No ciekawe jak to będzie z tym systemem zniszczeń , czy będzie potwórka z BC2 , czy rzeczywiście będzie można wszystko zniszczyć .
Przemoman - Skoro nie wiesz po co jest Alpha trial to sie nie wypowiadaj. Brak mi słów na to co piszesz. Jak ci się nie podobają, animacje, modele zniszczeń, dźwięk, to graj sobie w odgrzewanego, co roku słabszego CoD'a.
Robi wrażenie,zwłaszcza cieszy mnie poprawa hitboxów.Co do bugów itd...to jest alpha na dodatek na dx9 co oznacza że nie wszystko wygląda tak pieknie jak na dx10,11.Co do zniszczeń to nawet sami producenci powiedzieli że nie będzie sie dało zniszczyć wszystkiego.Będzie znaczniej wiecej niz BC2 i bardziej efektowniej ale nie totalnie rozwałkowo.Mapy niema co oceniać,na dodatek w trybie rush.Ja narazie chce zobaczyć mapy na 64 graczy ala BF2,FH i PR,gdzie człowiek naprawde czuje ogrom otaczającej go przestrzeni.Co do gry zespołowej to wiadomo,trzeba natrafic na odpowiednich ludzi.
Naprawde niema co oceniać gry do czasu bety a nawet dłużej bo po becie jeszcze nadal mogą wiele poprawic.Sam oceniałem gre a nawet jeszcze nie zagrałem.Naprawde trzeba poczekać na filmiki z dużymi mapami.
grze bliżej do "dwójki" ---> Bardzo ciekawe i optymistyczne spostrzeżenie zważywszy na fakt że mapa "Metro" nie należy do tych przypominających te z BF2. Skoro na tej mapie, która jest nieco ograniczona (ja bym nawet zaliczył ją do tych małych) i jest tylko jeden pojazd, naziemny (a co dopiero będzie podczas walki samolotami i helikopterami na większych mapach, łącznie tymi z BF2) to stwierdzenie że gra bardziej przypomina "dwójkę" mnie nieco uspokaja...
Na pewno nie będzie 100% destrukcji i bardzo dobrze :) ---> kiedyś na pewno będzie...
Nolife---tak nie bedzie sto procent destrukcji,jednak bedzie ona duza,na mega destrukcje trza poczekac do Battlefielda Bad Company 3.
Poproszę o informacje, jaki nick informator miał w BF2. Ewentualnie poproszę o link do bf2s.com lub innego serwisu ze statystykami gry w Battlefield 2. Chodzi o ocenę rzetelności oczywiście. Bo zbyt tekst mi smaruje wyssaniem z palca informacji i oparciem ich o kolejny przeciek kontrolowany z EA.
Łee to nie kupuje. BFBC2 to dla mnie idealne wyważenie rozgrywki pomiędzy akcją, a taktyką. BF2 mi nie podszedł, więc to też nie podejdzie.
Jak dzieci naprawde to jest alfa testing xD to nawet nie beta... ta wersja to jest pierwsza czyli alfa działająca wersja gry.. ;]
@ WlodarW Trzymaj coś w obu rękach leżąc i spróbuj się poruszać tak szybko jak byś się czołgał. Widziałeś tan filmik? Chodziło mi tylko o całą animację tej czynności wygląda ona śmiesznie na tle innych animacje poszczególnych czynności animowanych w tej grze, jest zrobiona w formie zbyt dużego ułatwienia. Ja jakoś trzymając ręce nad głową nie jestem wstanie poruszać się nogami tak szybko jak przy ich użyciu. Zagraj sobie lub popatrz jak taka animacja wygląda w ARAM2, cod4 jest dużo lepiej zrobione nie tak na odczep. Może to poprawią.
@legrooch - nie wydaje mi się, żeby to było do namierzenia. W tekście masz link do źródła, jeżeli węszysz spisek, to nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś pobawił się w detektywa ;)
Hmm... panowie nazywają to alphą, a imo to już robią betę. Premiera za za 3 miesiące, trochę jest już późno i faza alfa powinna być już raczej zakończona. Jeśli to faktycznie alfa, to mają mało czasu na rzetelne beta testy;/
To co widzę na filmikach oceniam na plus. Czekam na pokaz kolejnych map i chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat rozwoju postaci (czy wprowadzili jakieś zmiany).
Jeśli ta gra ma aspiracje na bycie realistyczną to twórcy muszą w trybie natychmiastowym zmienić animację czołgania. To jest po prostu niemożliwe, aby jednocześnie czołgać się i strzelać z pistoletu. Wygląda to jak w jakiejś grze za 20 zł dostępnej w kiosku.
Z tym czołganiem to rzeczywiście błąd, ale po to są alpha testy, aby te błędy likwidować. Mnie niepokoi jak będzie cos takiego jak w BF2, że gościu skacze do góry i sie kładzie w powietrzu, i tak skacze cały czas i strzela, wgl. takich zabic się nie da.
Ja dzisiaj się zdziwiłem, bo dostałem zaproszenie do Alfy :) Jak otworzyłem maila z zaproszeniem to zbaraniałem. Totalne zaskoczenie. Właśnie się ściąga :) Szkoda, że trwa tylko do 1/08 :/
Mam nadzieje że zlikwidują ten gówniany czerwony trójkąt nad wrogiem.Każdy wali na oślep żeby trafic.
Witam,
Jeśli o gre chodzi to mi sie bardzo podoba :)
Właśnie testuje i naprawde jest super, może troche przypomonina BF:BC2 ale przecież BF:BC2 była dobrą grą więc ta też musi być w takim razie :)
Pozdrawiam :)