Chwila prawdy – Crysis 2 w wersji DirectX 11
Z nowym patch'em i teksturami w wysokiej rozdzielczości, gra na GTX460 wygląda wręcz obłędnie. Crytek znowu pokazał, kto tu rządzi :) A juto udostępnią edytor :)
Chwila prawdy – Crysis 2 w wersji DirectX 11
Ten tytuł w ogóle nie pasuje do tego co żeś naskrobał autor... Napisałeś o tym co już praktycznie wiemy, nie wysiliłeś się zbytnio.
Temat bardziej kieruje na porównanie a nie na pisanie tak o, żeby cokolwiek było pisane.
Ja za to gram na GTS 450 i po prostu gra wygląda fenomenalnie . Crytek moim zdaniem się postarał grafika robi ogromnie wrażenie. W ogóle to mam pytanie bo mam zainstalowane tekstury w wysokiej rozdzielczości ale nie mogę je włączyć a gram na Windows 7 32 bitowym. Możecie mi pomóc jak włączyć czy trzeba mieć system 64 bitowy ?
No do takich "dużych" screenów trzeba okulary by coś widzieć:)
textury jaśniejsze jakby silnik frostbite
masa filrtów HDR,Bloom,glebia pola,itp za dużo tego.....
powodzenia na GTX460
masz bechmark
tak wiec 1280x1024 ok 25-30fps?
poczekajmy na advanced GFX konfgurator da sie zmiejszyc jakosc tych filtrów itp
hmmm... wygląda obiecująco - muszę to sprawdzić :) chocaiz patrząc na screen z [7] to nie będę miał płynnej gry...
Wygląda nieźle, ale nie będę oszukiwać, że specjalnie nie czekałem na ten patch.
Kiedyś w przyszłości na pewno wrócę do Crysis 2 bo to dobra gra i wtedy sprawdzę ten DX11.
Kaszanka9 dzięki za informację akurat mam 1 giga na karcie ale Windowsa 7 mam 32 bitowego a nie wiem czy zmieniać system. W ogóle powiedzcie mi opłaca się grać w Crysisa 2 na teksturach wysokiej rozdzielczości? Bo jeśli tak to może zmienię specjalnie system.
Na mnie to nie robi wrażenie , nie wiem może ogólnie nie potrzebuję dobrej grafiki w grach ?
@Koveras
WTF?! Zmienisz specjalnie system, pomimo posiadania Windowsa 7 w wersji 32 bity ?! :O
Albo ty jesteś nadziany jak średniowieczna czarownica na pal, albo jest jakaś banalna możliwość takiej zmiany o której nie mam pojęcia ( xD ), albo już grzejesz torrenty... xD
Różnica jest wyraźnie dostrzegalna. W przypadku innych tytułów, które wykorzystywały jedenastkę, nie było to takie oczywiste.
TobiAlex- moze i wystarczy, ale 60 wyglada znacznie lepiej;)
@ TobiAlex lol 25 fps.. jak dla mnie wole zmienic cos w detalach, sorry ale w crysisie widac spora roznice pomiedzy 50 a 35 a co dopiero 25 fps... przeciez to sie grac nie da :P
@KMyL
a w czym problem, w boxie masz 2 plyty 32 i 64bit.
Poza tym cena boxa to ok 2 nowe gry na PC, dla gier kupuje sie kompa (> 3k) , albo grafe ( 500-1500)
a Ty jakos nie mozesz pojac ze system tez mozna kupic? :)
wyglada to swietnie ale brak tu interakcji dlatego frostbite 2 gora
Dajcie sobie spokój z tym Direct 11.Na moim mocnym sprzęcie CoreI5 2500K 4,5 Ghz + GTX 580 po zainstalowaniu tego patcha i wgraniu tekstur wysokiej rozdzielczości gdzie wszystko jest na Ultra gra ma około 25-30 fps na Full HD i czuć spadki animacji.Bez tych dodatkowych pierdół mam stałe 60 fps z wszystkimi bajerami na full a różnic pewnie i tak nie zauważę więc spadek płynności nie proporcjonalny do różnic w DirectX 11 więc nie ma najmniejszego sensu tego instalować
@Matys1983- jak możesz nie widzieć różnic? Gra wygląda teraz znacznie lepiej ale do płynnego grania nie wystarczy pojedyncza karta albo masz za mało ramu. U mnie też kiepsko chodzi ale widzę zmiany.
W DX11 gra wygląda obłędnie, nie wiem jak jest z wymaganiami na 3x580 chodzi to w 2560x1600 AAx8/AFx16 ustawienia oczywiście ultra przy VS na 60 klatek, ale jeszcze żadna gra poza Metro 2033 nie podniosła temperatury tak wysoko na wszystkich GPU. Obciążenie jest 100% na wszystkich, praktycznie poza benchmarkami tak się to nie zdarza. Co do pytania czy są różnice ? Odpowiedz : nie ma innej gry która by tak pokazała różnice między DX9 i DX11 z tessellacją.
Mam 8 GB ramu i wolę mieć 60 klatek niż 25-30.
Widocznie pojedyńczą kartę GTX 580 z wszystkim na full DirectX 11 dusi :)
Poszedłem specjalnie do kolegi, by zobaczyć czy rzeczywiście wygląda inaczej i muszę powiedzieć, że wygląda obłędnie. Crytek naprawdę się postarał i pokazał klasę.
Conath, widać ? rozumiem widać różnicę na screenach zrobionych gdy gra wyciągała 30 fps, a 60 fps... nie bądź śmieszny.
Matys1983, no to kup sobie bryle, co boli, że sprzęcik nie daje rady...
Emisariusz, ojej, ojej, w ogóle 25 fps KLATKUJE, SKANDAL, POKAZ SLAJDÓW, weź rozwieś plakaty jaki to masz super sprzęt i jak przy 25 fps zacząłeś się wieszać na klamce... no jak *uj nie da się grać w 25 fps, wiadomo 50 fps się gra lepiej, ale w 25 da się grać i to całkiem dobrze, więc przestań pieprzyć farmazony i na każdym rogu glancować sprzętem bo to nudne się już robi
A.l.e.X - traktuje dane jako ciekawostkę, tak jak 99% graczy którzy raczej nie mają 3x580, no ale może pomyśleli i im wyszło , że na jednej pograją we wszystko.
ja mam hd 6850 i gram na ultra z dx 11 i z wysokimi teksturami w 720p z syn .pionowa klatki od 20 do 50 , na otwartych przestrzeniach 25, bez syn. pionowej z 10 klatek wiecej .
i da sie grac normalnie a ze uzywam pada od xboxa to nie czuje az tak spadkow , bo galka nie obracam sie tak szybko i gwaltownie jak mysza , a to do singla wystarczy.
kaszanka masz lepszy sprzęt od mojego? To co ma mnie boleć skoro na kompa wydałem ponad 6 tysiaków i GTX 580 wystarcza mi do wszystkiego i każdą grę łykam na full.
Na ustawieniach ekstremalnych w Crysis 2 na Full HD mam stale 50 klatek od czasu do czasu spadnie do 45 tylko ustawienia Ultra są niegrywalne na pojedynczej GTX 580 bo wtedy będzie 25-30 klatek.
Jednak na DirectX 11 gra potrafi wywalić w jakimś momencie na DirectX 9 mi się to nie zdażyło
Tak samo w Dirt 2 czy Dirt 3 po cholerę dają obsługę nowych bibliotek jak gra wywali co jakiś czas że program przestał działać lub się zwiesi.Porażka.
Mógłby ktoś porobić screeny z Crysis 2 z obsługą Dx11 na maksymalnych detalach w rozdzielczości full hd?
@kaszanka frustracie widze ze cisnienie rosnie, otoz ja niemam zamiaru grac w 25 fpsach w multiplayer to ze na konsolach to norma nie znaczy ze ja musze sie do niej stosowac, zmniejsze z 1-2 mniej znaczace detale i bede mial te 40-50 klatek. A frustraci pozostana frustratami :P
@Matys1983 moze za malo wczoraj testowalem ale nie spotkalem sie z jakimkolwiek wywalaniem, tymbardziej z problemami z dirt3 :)
Mi wywala Crysis 2 na DirectX 11 ekran robi się czarny i słychać tylko muzykę :(
http://i.picpar.com/b176a3ac05563c081e6f2239ba9ded3534078918.jpg
http://i.picpar.com/fbd9f779ca8c00117ae9bad6300a9f0759369cdc.png
http://i.picpar.com/51af14e30b989173ee11ad7481b7858a888c5635.png
http://i.picpar.com/4ae9a9bdfb3c9693934658a33a697f8da5752979.png
http://i.picpar.com/cf49f84d2506efa02f16abf42f18fafa44009754.jpg
Mam problem. Jak gram w crysisa na dx9 na odświeżaniu monitora 75Hz wszystko jest dobrze ale jak zmienię na dx11 zmienia się na 59Hz i grafika wtedy wygląda gorzej niż na dx9. Wie ktoś w czym problem?
Efekt głębi ostrości w grach FPP jest całkowicie bez sensu. FPP znaczy z perspektywy pierwszej osoby. Oglądamy świat gry z oczu bohatera a czy oko ma efekt głębi ostrości? NIE! Na co się spojrzy, jest ostre. No chyba, że ktoś patrzy na coś z odległości kilku centymetrów albo jest krótkowidzem. Wychodzi na to, że wszyscy ci super komandosi i madafaki ratujący świat przed zagładą to okularnicy, którzy zapomnieli zabrać ze sobą na wyprawę ratowania świata okulary. Tylko Gordon Freeman i Duke Nukem nie zapomnieli ale ten drugi ma okulary przeciwsłoneczne więc się i tak nie liczy.
W grach TPP głębię ostrości można przeboleć. Można sobie wszak wyobrażać, że ta third person to nie żadna persona tylko lewitująca kamera.
Za to teselacja to świetna rzecz. Bump mapping daje złudzenie wypukłości ale jak się patrzy na ścianę pod małym kątem, to widać że to tylko złudzenie. W dodatku wszystkie krawędzie murów wyglądają nienaturalnie równo. Tutaj, dzięki teselacji, widać, że mur jest z cegieł i pomiędzy cegłami są wcięcia jak w realu.
Odbicia też dają radę. Ciekawe, kiedy wygląd gier będzie generowany przez ray tracing. W przyszłej generacji konsol czy może w jeszcze następnej?
@Pan Dzikus - to jakies dziwne masz oczy. Chcesz mi powiedziec, ze jak spogladasz na palec przed nosem w odleglosci np. 5cm to widzisz tak samo wyraznie ten palec jak i otoczenie dalej? Lub odwrotnie majac ten sam palec przed nosem tez blisko lecz spogladajac w dal widzisz go równie wyraźnie jak horyzont? To dobry jestes :-) Tak i nalezy wlasnie od pracy przy kompie czy uzytkowania robic przerwy i patrzec w dal wlasnie z tego powodu zeby nie zamieral miesien, ktory odpowiada wlasnie za wyostrzanie wzroku na obiektach w dali lub na czytaniu z bliska.
Bedziesz starszy to zrozuimesz, ze wydluzy Ci sie czas po ktorym wzrok ci sie wyostrzy na elementach otoczenia położonych w znacznej (różnych odległościach od siebie) jeżeli będziesz długo bez przerw siedział przy kompie i patrzył (wyostrzał wzrok) na monitor, który znajduje sie zawsze w stałej odległości od Ciebie.
Trzeba przyznać, że różnica jest duża. Światła światłami, ale ta teselacja robi niesamowite wrażenie!
to jakies dziwne masz oczy. Chcesz mi powiedziec, ze jak spogladasz na palec przed nosem w odleglosci np. 5cm to widzisz tak samo wyraznie ten palec jak i otoczenie dalej?
Cytat ze mnie.
Na co się spojrzy, jest ostre.
Dotarło?
To ja, siedząc przed monitorem kieruję swoim wzrokiem a twórcy gier uważają, że wiedzą lepiej ode mnie na co mam patrzeć i zamazują te rzeczy, na które ich zdaniem, patrzeć nie powinienem. Uważasz, że to ma sens?
Co gorsza, Cameron zrobił to samo w Avatarze. Jak się nie patrzy tam, gdzie on uważa, że widz powinien patrzeć to wzrok próbuje się wyostrzyć ale nie da rady bo tak nieostro jest po prostu wyświetlane. Oczy się męczą a potem zaczynają boleć.
co to za muzyka w tle ? bardzo mi się podoba .Jak znacie to podajcie nazwe,
@Pan Dzikus
Pogódź się z tym, że współczesna technologia wyświetlania obrazów nie pozwala widzowi na skupianie wzroku w naturalny sposób, tam gdzie by się chciało. Tyczy się to tak samo obrazu 2D, jak i 3D, tylko w tym drugim przypadku staje się to bardziej dostrzegalnym problemem, ponadto wpływającym na dyskomfort.
I nie zrobił tego "Cameron w Avatarze" tylko dotyczy to absolutnie wszelkiej nienaturalnej wizualizacji od fotografii poprzez kinematografię na grach skończywszy, niezależnie od tego czy mamy do czynienia ze stereoskopią, czy też nie.
DOF sztucznie stosuje się ze względów głównie artystycznych - i tak samo, jak ustalenie natężenia dźwięku w kanałach stereo, intensywność barw w obrazie oraz cała masa innych rzeczy - jest intencją autora, a nie tym, jak na prawdę odbierałbyś zmysły, gdybyś znalazł się w danej sytuacji.
Wszystko ok, gdyby nie fakt, że savy nei działają, a co gorsza, nie możemy zginąć bo z chwilązginięcia i naciśniecie enter powoduje wywalanie na pulpit
Hydro2 jesli masz z tym problem to użyj tego http://www.megaupload.com/?d=Q4J1CGD7 <---- u mnie i u wielu osób wszystko teraz jest ok też mi nie działały save a gdy zginołem to juz game over :]
Ja w sumie gram a dopiero po jakiejś chwili mi się zawiesza.... Send1N/Light/ mógłbyś jeszcze podać hasło do tego pliku?
Sorka hasło - tooth ten plik w 100% załatwia ten problem daje ci gwarancje bo sam miałem jescze dzis rano ten problem i 5 dni z nim walczyłem znalazłem link do tego na angielskim forum. Ten plik naprawia problem z zapisywaniem i odczytywaniem sejvów jeśli gra ci się zawiesza w jakiś inny sposób lub wyskakuje jakiś komunikat to niedaje gwarancji ze plik pomoże
Dzięki wielkie Send1N/Light/, ale jak dla mnie ten pliczek też nie działa i dalej się zwiesza... Natomiast znalazłem coś takiego: http://www.wupload.com/file/43080679/Crysis.2.v1.9.Crackfix.Save.Load.working.rar , przetestowałem, save wczytuje normalnie, nie zawiesza się już w tym momencie co ostatnio (poczyniłem w grze jakiś postęp wreszcie ;)). Jak narazie coś jakby działa, zobaczymy co będzie dalej.
Kurczę, niestety nie ma zbyt wielkiej różnicy. Każdy z fixów/cracków itp działa mi w ten sam sposób, losowo...raz po wczytaniu save gra działa 5 minut, raz 10 minut, czasem (jak się rozgrzeje) to cały etap przejdę i dopiero na początku następnego się zawiesza... Żeby nie było gram na oryginale oczywiście... Zna ktoś sposób, żeby to działało stabilniej? Czy dalej jesteśmy w kropce?