Forza Motorsport 4 [360] - E3 2011
fajne <sex>
co do kierownic- fanatec i madcatz zapowiedzeli juz nowe kiery, ceny w granicach 230$ wiec juz nie tak hardcore`owo jak poprzednie kierownice od fanateca. tyle, ze pad od x360 do "wyscigowek" nadaje sie naprawde dobrze (triggery) wiec kierownica imo nie jest niezbedna.
btw, przydaloby sie tez napisac co nieco o najwazniejszym, czyli modelu jazdy- wiem, ze po filmikach ciezko cos powiedziec, ale wydaje sie bardzo podobny do tego z trojki czyli symulacja, ale na lajcie;) tak w sam raz zeby pad`em nie bylo za trudno ale pole do popisu tez jest.
Nie mogę się doczekać premiery :D
PS. "Srudio Turn 10 podpisało umowę" - Srudio, huh ?
Samochody to zamiast lakieru są pokryte lateksem chyba... Ale to kwestia gustu, dla mnie to one za bardzo się świecą.
Moim zdaniem samochody w 3 są zbyt drewniane... jak pozostawią taki sam model jazdy w 4 to będzie lipa :/
Niektóre screeny to już prawie fotorealizm. Mam PS3 i Gran Tourismo ale samochody w Forzie to po prostu BAJKA. Ciekawe jak wyjdzie to w wyścigu ;)
nareszcie poprawili grafe jak dla mnie forza 3 wyglada sztucznie a po demie z e3 widac ze ze deweloper nie pruznowal
Pieknie wygladajace modele w trybie garazowym i photomode, a podczas wyscigu to samo co wczesniej (prawie to samo, moze to oswietlenie bedzie rzeczywiscie lepsze).
Co mi osobiscie nie przeszkadza, podczas wyscigu nie skupiam sie na detalach samochodow, ale w trybie photo i podczas replayow (w fm3 niestety w czasie replayow widzielismy te same modele co w czasie jazdy) fajnie by bylo widziec te uber detale.
Mozliwosc zabawy w otwieranie drzwi, maski itp to imo strata czasu ze strony developera. To ma byc scigalka, a nie encyklopedia, wiec ten czas mozna bylo poswiecic na wazniejsze rzeczy.
StoogeR- no tak, ale pomysl co im przyniesiee wiecej klientow- opracowanie zaawansowanego silnika fizycznego (np.) czy sliczne tech-demo ktorym bedzie sie mozna chwalic przy kazdem trailerze. zreszta nie powiem, sam niejednemu autu pod maske zajrze;)
bla bla bla, kinecty i inny pierdoły, na co to komu w grze o wyścigach. Jeszcze do rozglądania się, owszem, może i ujdzie (bo po co wcisnąć przycisk) ale do KIEROWANIA samochodem? Czym niby mam kierować? POWIETRZEM? I jak ja mam wyczuć auto, kiedy nie mam kierownicy w rekach? Zajebiście to realistyczne - kierowac machając rękami w powietrzu. Otóż jest to w mojej opinii totalnie poroniony pomysł, który należy skomentowac krótko: DEBILIZM.
Lepiej niech się skupia na poprawieniu modelu jazdy (o ile dwójka zbliżała się do realizmu, o tyle trójka wyraźnie została wydana dla młodszej grupy docelowej, model jazdy zrobił sie bowiem prawie zręcznościowy, do tego te idiotyczne cofanie czasu zabijające całkowicie klimat długodystansowych wyścigów). Miło by było też wreszcie poczuć prędkość, realistyczną pracę kamery z widoku zza kółka (jak w produkcjach SimBin czy rFactorze). Czarno widzę tę produkcję, skoro główną atrakcja i nowością ma być machanie w powietrzu.
To nie możliwe żeby taka grafika była jak na tych screenach. To wygląda jak rzeczywistość.
Gdy zaimplementują Force Feedback w kinekcie, to zaopatrzę się w tę gierę... albo chociaż gdy umożliwią jeżdżenie na logitechowych kółkach.
U.V. Impaler --> świetna zapowiedź(wreszcie ;p), konkretne informacje bez pieprzenia zbędnych farmazonów.
a gameplaya to chyba nikt nie ogladal, auta i kokpity wygladaja lepiej niz u konkurencji..
Lepiej to mało powiedziane, konkurencja została zmiażdżona biorąc pod uwagę jak mało lat potrzebowali by osiągnąć taki poziom ;]
Co do modelu jazdy to była o tym mowa w różnych wywiadach.
Raz że współpracują teraz z Pirelli i dostają pełne dane na temat przyczepności i zachowania opon. Dwa że wprowadzony będzie nowy tryb sterowania "Simulation" który ma zapewniać zero asyst. Jest jakiś film na youtube (nie pamiętam adresu) jak jakiś koleś jedzie własnie z wszystkim wyłączonym. Wyglądało to naprawdę nieźle, autem wyraźnie "rzucało" mimo że kierowca był naprawdę dobry.
Podsumowując: są duże szanse ze model jazdy będzie lepszy niż w FM3
Trapez => Myslisz, ze przed premiera poprzedniej czesci nie mowiono o wspolpracy z tymi i tamtymi itd? :D Z kim oni to juz nie wspolpracowali ;) Wierzylem slepo w ta gre (bo fm2 byla swietna na swoje czasy) i okazalo sie, ze wiecej zmienili na zle niz na dobre. Tryb symulacji? Bez asyst? W forzie? WOW to nas ufetowali... podziekujemy, ze w ogole samochody tam jezdza, a nie np buldozery.
oskarxdd => Gameplaye wygladaja jak z fm3. Wszystko wyglada pieknie, ale tylko w trybie photomode. Juz widze jak dorzucili dodatkowe 8 samochodow na tor (lacznie 16, w fm3 bylo tylko 8 - dla niewtajemniczonych), to jeszcze poprawili wyglad wnetrza? :D Sry, gdzies tu musi byc jakis kompromis, bo ot tak z d**y sobie extra mocy obliczeniowej na te upgrjedy nie wyciagneli na pewno. W bajki o cudownej optymalizacji tez nie wierze. Fm3 tez wygladala pieknie, ale tylko przed premiera na filmach i screenach. Realnie gameplay w grze byl ladny, moze nawet bardzo momentami, ale nic wiecej. Fm4 bedzie wygladac lepiej, ale gameplay nie bedzie duzo ladniejszy od poprzedniczki.
Zeby nie bylo - gra jest ladna, fm3 tez wygladalo ladnie, ale pewnych rzeczy nie przeskoczymy. Rewolucji, ani wiekszej poprawy w tej kwestii nie widac teraz i raczej nie zobaczymy po premierze. Skok jakosciowy widac tylko w garazu na 3x dokladniejszych modelach.
Saves35 => Duzo krocej od konkurencji tez tego nie robili, tyle ze po drodze wydali polprodukt pt forza motorsport 3 (2,5), ktory byl downgrad'em w stosunku do fm2.
StoogeR- w jakiej kwestii, poza modelem jazdy, FM3 byla downgrade`em w stosunku do FM2?:)
Conath => Dzwiek, tryb multiplayer - dla niektorcyh najwazniejsza rzecz zaraz po modelu jazdy (matchmaking, dzieki... a w 2 bylo idealnie to zrobione), w polaczeniu z tym modelem jazdy, to imo spokojnie juz mozna nazwac fm3 krokiem wstecz. Mozna oczywiscie wymieniac dalej drobniejsze rzeczy.
Pare ciekawych nowosci bylo, ale masa - wielka, gigantyczna masa niedorobek ciagnacych sie za ta seria od fm1 dalej byla obecna w fm3. Fm3 zamiast naprawiac i podciagac poziom dorzucila pare nowosci, ktore byly niedopracowane i zabugowane (niedzialajace lub zle dzialajace urzadzenia w kokpitach, poczatkowo brak animacji zmiany biegow - od razu widac, ze ms gonil premier bo 2 lata temu klocek nie mial zadnego dobrego ex'a na jesieni). Grafa mimo ze ladniejsza niz w fm2 (ale rozwalil mnie text o nowym enginie budowanym od podstaw, kiedy na pierwszy rzut oka widac, ze to byl modyfikowany engine z fm2), miala tez spieprzony lod na samochodach (detale znikajace i pojawiajace sie).
W polaczeniu z wymienionymi na poczatku downgrejdami, to imo byl po prostu krok wstecz. Wszystkiemu jeszcze kontrastu dodawaly wypowiedzi pana Greenawalta - definitive racing sim this generation ble ble ble, best graphics ble ble best physics ble ble ble, best to i best tamto.
O wszystkim mozesz poczytac na oficjalnym for(z)um, o ile Ci sie oczywiscie chce odkopywac stare tematy. Narzekan bylo duzo wiecej i o wiecej rzeczy niz ja tu wypisalem i wiekszosc nie byla bezpodstawna.
Wtedy wpadlem w hype i sie zawiodlem, tym razem nie popelnie tego bledu. Wielu fanow serii po premierze zreszta mowilo, ze fm3 to ostatnia forza jaka kupili w ciemno. I mieli dobre powody by tak twierdzic imo.
Nie pozostaje nic innr=ego jak podziwiać screeny(zajebiste) i niecierpliwie czekać!!!!
No i właśnie tak się promuje kinecta! Zrobić kontynuacje gry z bardzo dobrą grafiką (nawet świetną) i dodać do tego możliwość oglądania auta ze wszystkich stron. Można się poczuć jakby się naprawdę tam było ;]
'Ponadto wśród konkurencji należy spodziewać się autocrossu i driftu, co będzie dla serii całkowitą nowością' - właśnie tak (lub podobnie) Codemasters zniszczyło swą sztandarową serię rajdową. Teraz jeszcze poczekajmy na wprowadzenie rozwalanych na czas kartonowych pudełek, wyścigów hummerów, ciężarówek i pojazdów quado-podobnych...
Nie dziwie się że tak wyczekują , W końcu Forza to jeden z niewielu exów jaki został tej konsoli :P