Master of Orion III w sklepach
Recenzje na zagranicznych serwisach sa dalekie od zachwytow, w jednej z nich porownano MoO3 do... arkusza Excela. Gdyby wierzyc recenzjom, to gra ma dosc slaba grafike (co w zasadzie przy strategii turowej az tak nie przesykadza, mnie przynajmniej) ale przede wszystkim system obslugi jest niedopracowany, gracz gubi sie w setkach tabelek, czesto wykonanie drobnej czynnosci wymaga kilku klikniec w roznych miejscach. Polozono zbyt duzy nacisk na "mikroekonomie", dyplomacja podobno tez jest taka sobie.
Z drugiej strony wiekszosc uciazliwych obowiazkow mozna przerzucic na wicekrolow, wtedy jednak gra toczy sie sama, z minimalnym udzialem gracza.
Zaznaczam, ze nie sa to moje opinie, a tylko luzne uwagi zebrane z kilku serwisow. Ja jeszcze tej gry na oczy nie widzialem.
Obawiam sie, ze znow mozemy miec do czynienia z rozdmuchanym tytulem, na ktory wszyscy czekali a okazal sie w najlepszym razie przecietny, jak Sim City 4, Heroes 4 czy Unreal 2.
Miejmy gleboka nadzieje, ze ci wszyscy recenzenci po prostu sie nie znaja...
jupi wreszcie, musze kupić :)
"Niestety polscy fani tej serii będą musieli poczekać na premierę jeszcze ponad tydzień" - no to fajnie :/
"kosztować będzie 129,90 PLN" ech mam nadzieję że ta kasa nie pójdzie w błoto :(
"znajdzie się w sklepach 3 marca - kosztować będzie 129,90 PLN i zostanie całkowicie spolonizowany" pierwsza dobra wiadomość :-)
Tak, akurat w tej grze polonizacja rzeczywiscie niektorym moze sie przydac.
Tylko żeby nie było tak jak z wizardy 8 bo wtedy ta polonizacja się nikomu nie sprzyda :\
Obejrzałem dziesiątki screenów z gry. I przyznać muszę, że twórcy totalnie uwstecznili grafikę chociażby w stosunku do części drugiej. To już nawet nieznane nikomu Galactic Civilization ma grafę zbliżoną do MoO2 - czyli lepszą. A szkoda.
Co do wypowiedzi gladiusa - wszystko się zgadza. Mam równiez spore obawy o miodność tej gry. Wiem, że miała być jeszcze bardziej skomplikowana. A więc była szansa na doskonałą grę niszową (coś jak Stars! tylko wielokroć rozbudowane). Twórcy poszli jednak na kompromis z lamerią. Wynikiem może być gra zbyt prosta dla hardcorowców i zbyt trudna dla "przeciętnego" łupacza w rtsy.
Recki (jak ta z linku) również nie nastrają pozytywnie w kwestii grafiki, dźwięku czy obsługi gry. Jedyna nadzieja w ponoć wyśmienitym AI... Zobaczymy za kilka dni.
Kwitłem na oficjalnych forumach MOO3 od połowy zeszłego roku, a i wcześniej się interesowałem tym co się dzieje z MOO3. Pomimo ostrych dyskusji kiedy MOO3 przechodziło tzw feature cut, oraz podczas zamkniętej bety, wszyscy którzy mieli okazję zagrać w MOO3 (beta testerzy, 'prasa', etc) mówią jedno - GRA JEST CZADOWA.
Jest trudna, jest skomplikowana, interfejs użytkownika to nie śliczności a la RTS, tylko funkcjonalny interfejs SYSTEMU ZARZĄDZANIA IMPERIUM :P
A wicekrólowie (AI) są po to by zajmować się mikroekonomią, a gracz może i powinien się skupić na strategii.
Aha, co do AI... wszyscy którzy grają mówią jedno - naprawdę wyszło im DOBRE AI. Trzeba mu wydać odpowiednie rozkazy a potem sobie radzi bardzo dobrze...
Pozostaje tylko czekać .....
Spojrzcie na te screeny... cos obrzydliwego.
Aha, jeszcze jedno. Ta gra jest naprawdę skomplikowana. Dużo ludzi mówi że czas potrzebny na jej poznanie i nauczenie się co je co nie jest krótki. Jak ktoś nie jest miłośnikiem strategii pełną gębą, to niech lepiej omija ten tytuł.
Ciekawe jak będzie wyglądać polska instrukcja do gry? Oryginalna to ponad 140-stronicowa książka (która już krąży w pirackiej wersji po sieci). Oby CDP nie wydał broszury jak do Morrowinda, z której dowiemy się jak uruchomić grę i co to jest tutorial ;-(
Xeovar => Właśnie esencja i miodność gry tkwi w dłubaninie. Przynajmniej dla mnie. Jeśli się okaże, że interfejs jest zbyt pokręcony i trzeba włączać tryb auto, by w ogóle grać, to ja chyba spasuję.
Jeeezzzzuuuuuuu co za ludzie.
MoO3 to jest cos wiecej niz grafika. To nie jest gra dla prymitywnych klikaczy, to nie jest zrecznosciowka ktora jakis czlowiek nazwal Real Time Strategy....... MoO3 (malem przyjemnosc widziec wersje Beta i troszke w nia pograc) jak dla mnie ma to co najlepsze w grach takich jak MoO1, Stars! czy Harpoon.... ale klikacze tego nie zrozumieja.... Grajcie dalej w swoje RTSy....
Mogli przynajmniej utrzymac poziom grafiki z MoO2, a tu jest krok wstecz!
Przemodar: hmm dłubaninie ?? ja osobiście dostaję gęsiej skórki na samą myśl o bardziej zaawansowanym etapie gry w wielkiej galaktyce ... w Moo2 szlag mnie trafiał jak trzeba było przeklikiwać 30 kolonii co ruch ... a tutaj definiujesz plany rozwoju każdej planety (a właściwie klasy) i AI robie resztę - i robi dobrze. W końcu masz wrażenie że rządzisz imperium, a nie pracujesz jako gubernator każdej kolonii który od czasu do czasu zajmuje się strategią...
gladius: eee przesadzasz, grafika w moo2 była cukierkowa i był to ukłon w stronę nie strategów... bo ładniej wygląda więc więcej ludzi zagra. Teraz postawili na jakość gry, jej skomplikowanie i FUNKCJONALNOŚĆ interfejsu... a nie jego wygląd. Mi to odpowiada.
Xeovar => Masz rację. Chyba jestem pokręcony. Bo grając dniami i nocami w MoO2 brakowało mi kilku rzeczy. Np. dłubania w bazach orbitalnych, konstruowania rakiet, silników, dział obrotowych, te wszystkie ecm, overload, arm, con, hv... ;-)
Choć ostatnio (jeszcze tydzień temu) łupałem sobie radośnie w malutkiej galaktyce rusha. Szybko, krwawo i bez nadmiernego klikania.
Grafa - MoO2 siła rzeczy nie mógł mieć uproszczonej grafiki, bo gra była prosta. Ale w dzisiejszych czasach można było dodać do MoO3 troszkę cienia, obłości, błysku, delikatnej płynności w grubości linii chociażby. A tam mamy topora gorszego od Excela widzianego w 640x480 ;-(
Co nie zmienia faktu, że odliczam juz godziny do zakupu. Oby tylko wirtualny nie nawalił z dostawą...
gladius ---> w takie gry nie gra sie dla ladnej grafiki, ja wciaz gram w moo1 i mam gdzies ze ma grafike z przed 9 lat i tak jest zajebista gra, a takie badziewia jak IG2 zostawia daleko z tylu, jak chcesz pograc w gre z ladna grafika to zagraj w Unreala2 albo poczekaj na IG3
Przemodar: mam nadzieję że dłubanie w strategicznych planach rozwoju, planowanie składu floty i takie tam inne Ci się spodobają. Bo o ile mi wiadomo mikro dłubaniny za bardzo tam nie uświadczysz.
Gdyby u nas dało się kupić wersję angielską.... to nie dość że już by była w sklepach, to jeszcze nie musiałbym kombinować gdzie ją kupić za granicą...
Ares, ja nie napisalem, ze oczekuje fajerwerkow graficznych, ale lubie zeby grafika byla porzadna i nie odrzucala. A ta odrzuca.
Gladius =====> mnie nie odrzuca. Mnie sie podoba. Podobaja mi sie rowniez Harpoony i Stars!...
TzymischePL, no to jestes graficznym asceta :))) Ja musze miec chociaz minimum "eye candy"
coz co do grafiki moge odniesc sie tylko do screenow i stweirdzam ze o ile w grach lubie ladna grafike to bardziej jednak zalezy mi na tym aby byla ona przejzysta i jak narazie oceniam ze grafika jest idealna bo przejzysta i bez niepotrzbnych bajerow graficznych ktore mnie w grze strategicznej przeszkadzaja.
Gladius =====> to z przyzwyczajenia. Zaczynalem w '83 grac w gry komputerowe i raczej trudno nazwac te gry demonami grafiki :) a poza tym moje ulubione Stars! naprawde nie sa piekne.... i poelcam ta gre...
Mnie grafika nie odrzuca, moim zdaniem jest na calkiem przyzwoitym poziomie.
BTW podobno w czwartkowym TILT bedzie recezja MoO3 wiec bedzie mozna sie posrednio przekonac jak gra wyglada. Program jest o godzinie 6:30 i 13
Ech, ja tylko zaluje ze krajowy wydawca tytulu, firma CD Projekt, obiecuje ze kolejna wydana przez nich gra zostanie w calosci sp*na...
A ja już czekam na ten tytuł tak długo, ze boję się że się strasznie rozczaruję i wpadnę w depresję. Ostatnio nie ma w co grać... chyba że na gameboy'u.
Mimo wszystko mam nadzieję że ten MOO3 wciągnie mnie na jakiś czas.
Poczekajcie z negatywnymi opiniami aż sami zagracie w tą grę. To nie jest produkt przeznaczony dla młodych graczy (oczywiście są wyjątki, ale bądzmy szczerzy - większość nie ma pojęcia co się w takiej grze dzieje). Tak samo fani RTS raczej nie zachwycą się MoO3. Gdy kupie oryginała za jakiś tydzień będę mógł powiedzieć co sądze o tej grze. Z opini innych osób, którzy już grali wynika, że jest to bardzo dobra pozycja. Niestety jest też parę recenzji nieprzychylnych. Zobaczymy.
Taka mała poprawka do newsa: według ludzi z grup dyskusujnych o MoO, gry nie ma jeszcze w sklepach.
jak ktoś chce grafikę to niech sobie pogra w jakąś strzelankę 3D, albo RTS'a, MOO3 to seria dość poważnych gier, w których grafika nie jest najwazniejsza... jak dobrze, że ktoś jeszcze robi takie gry jak CM czy MOO :)))))
Hmm... Oby to okazaly sie tylko plotki. Bo jak nie to bedzie tzreba czekac na Stars Supernowa ktore chyba niedlugo wreszcie sie pojawia i ktore maja wszystko + obledna a raczej OBLEDNA grafika jak komus na tym bardzo zalezy.
Tez jestem ciekaw :)
Z tego co mi wiadomo sa spore problemy ze znalezieniem wydawcy ktory by zechcial sponsorowac zakonczenie prac nad Supernova Genesis a szukaja wydawcy juz od roku, pozatym w chwili obecnej prace nad Starsem wogle zostaly przerwane a ekipa pracuje na zleceniach innych firm. Wiec przez najblizsze pol roku gra napewno nie zostanie wydana.
Wszystkich zainteresowanych starym dobrym Moo2 polecam : http://www.masteroforion2.com/4381/ oraz moje icq 164417961 lub gg 4100875.
A ja wierzę w MOO3, co za nią przemawia, to to że jest inna niż wszystkie gry do tej pory - chodzi mi o to dowodzenie na różnych szczeblach. Nic nie wkurza mnie w grach tak bardzo jak wtórność. Master of Orion jest i będzie królem. Ani Imperium Galactica ani niegodne splunięcia Hegemonie nie są w stanie się z nim równać. Może stary dobry Reunion miał jeszcze taki dobry klimat, ale to było dość dawno niestety.
Była taka jeszcze gra Ascendancy, która pomyślana była ciekawie, ale zabrakło w niej balansu i pewne rzeczy były nie dopracowane.
Ale Master Of Orion ? To musi być król wymiatacz, a jak ma oceny 7,5 na 10, to pewnie dlatego ze ocenia go gość który nie lubi strategii.
To tak jak kiedyś w CDAction, koleś oceniał grę opartą na pomyśle Sensible Soccer ( Total Soccer ) i dał jej 1 / 10. W trakcie artykułu przyznał się że nie lubi piłki nożnej wogóle, a grę do recenzji wziął jako polecenie służbowe :).
Tak więc panowie ... z dystansem do recenzji... z dystansem.
Więc mam pytanie.
Czy ta gra pojawiła się już na "bazarach". Bardzo chcę poznać ją i zwerifikować czy warto nabyć wersję polską legalną. Jeśli ktoś ma wiarygodne info że gra pojawiła się już w Polsce (np w Warszawie na X-lecia) to napiszcie. Wiem że gra jest do ściągniecia w sieci ale to nie na moje 64 kpb/s łącze. :(
Public Enemy ---> Pzyjedź w weekend na Wolumen. Grę zakupisz i będziesz mógł sprawdzić samemu, czy warto kupić oryginała. Nie rozumiem jednak Ciebie. Czemu utworzyłeś 3 wątki o tym samym ? Czemu wiele ludzi już Ci odpowiadało, a ty nikogo nie słuchasz ? Czy nie byłoby prościej, gdybyś sam pojechał i sprawdził czy gra jest dostępna ? I w końcu, czy nie warto od razu kupić oryginała ??
Pozdrawiam.
elfik --------> a ty z którego lasu uciekłeś?
Cainoor -------> wolumen?? ha rzut beretem! Założyłem 3 wątki bo nikt nie odpowiadał mi wprost. I tyle. A z doświadczenie wiem że czyta sie tylko ostatnie posty a nie pierwszy. Wiec sam rozumiesz.
Nie mam czasu na poranne jazdy i sprawdzanie czy cos jest czy nie - sorry ale jestem zapracowanym człowiekiem.
Czemu nie od razu org? A jak sie okaże kicha? Szkoda 130 pln wywalić w błoto. Wole się zabawić za tą $$$$.
Więc ponawiam pytanie i prośbę zarazem. Jeśli ktoś widział tą gre już dostępną na czarnym rynku niech da znać.
Goomich, Ares->
Onia faktycznie szukaja dystrybutora (tak btw: cos dlugo go szukaja az wyglada to podejzanie) ale podobno gra juz jest po testach beta i czeka tylko na status gold.
Z czarnym rynkiem polecam ostrożność. Pojawiła się 300MB wersja alfa (czy jakaś tam inna, fragmentaryczna), bezinstalacyjna, wieszająca się co chwilę. Pozwala jednak zobaczyć to co w screenach i troche poklikać, ale niewiele, bo brakuje plików obsługujących grafikę i rozdzielczość jest fatalna.
Po obejrzeniu tego przez kwadrans stwierdzam:
1. poziom komplikacji jest nieco przytłaczający - a brakuje tutorialu. Instrukcja (angielski manual krąży w sieci) ma coś z 150 stron i nawet pominąwszy fabułę wprowadzającą i spis treści jest to książka do opanowania.
2. dla osób nie posługujących się całkowicie płynną angielszczyzną gra może być mało wciągająca - ja radzę sobie nieźle, zwykle grałem w wersje oryginalne, z uwagi na szybszą dostępność do patchy itd. Tym razem jednak skuszę się na wersję spolonizowaną - mam nadzieję, że translacja obejmie także instrukcję.
I na koniec do graczy - prawdziwych fanów tego rodzaju strategii, którzy mają już doświadczenie w moo3:
NAPISZCIE KRÓTKIE WPROWADZENIE- KROK PO KROKU - CO ROBIĆ ZE SWOIM IMPERIUM NA POCZĄTKU GRY!!!
Potem już wiedząc, co jest ważne, co robić dalej itd. można się połapać, ale na początek mamy barierę informacyjną...
No i jak - Moo3 jest już dostępna dla ogółu publicznego (nie w sieci)?
ludzie - opinie na forum infogames czy apolyna sa skrajnie roznorodne - od psioczenia na ta gre do zachwytow.
ciekawe co bedzie jak my ja dostaniemy w lapki.
btw. pomysl ze do czerpania pelni przyjmenoscoi z gry potrzeba 30 h. nauki jest przynajmniej z rynkowego punktu widzenia bardzo ryzykowny.
-->uksiu co do poradnikow, zerknij sobie na forum infogames
http://www.ina-community.com/forums/forumdisplay.php?s=035bb8deb70ab385fc76aa57e5110eae&forumid=278
moze znajdziesz tam cos interesujacego
Problem z gra jest taki że gra została rozdmuchana i można mieć pewien niedosyt patrząc na nią teraz, nie chodzi mi o grafikę, muzyke itp ale zawartości które niby miały być w grze a na pierwszy rzut oka - śladu po nich nie ma :)
gdzie ci dowodcy ? są ale czterejk czyli jak w starszych grach. Gdzie możliwość umieszczania elementów statku w różnych miejscach okrętu ("...czyli które moduły znajdą się bliżej pancerza, a które zostaną ukryte w głębi. Zrozumiałe, iż te pierwsze staną się bardziej narażone na uszkodzenia w czasie trwania walk" -jak można wyczytać w zapowiedzi z gryonline) ??? nie widziałem ! Porównanie do Excela to faktycznie może porównanie ludzi grających w RTSy ale... ja sądziłem że w grze będzie wiecej możliwości a co za tym idzie zabawy !
Ale i tak mam nadzieję że kilka nocy z nią spędzę - czego i wam życzę :)
Narka !
Ja tam wole Imperium Galactice. Poczekam na 3. Oni przynajmniej sie staraja na kazdym etapie - AI, grafiki, grywalnosci i pomyslow oraz wykonania.
A Master of orion - idealny byl 1, drugi byl bardzo ciekawy a 3 mi sie nie podoba - jak bede chcial ogladac taka pasztetowa grafike w zamian za rzekome walory wynikajace ze zlozonosci gry - to ja wole pograc w planszowego "Gwiezdnego Kupca" albo starutenkie Empire...
Cholrea - co im szkodzilo zatrudnic grafika na dwa popoludnia...
Gra pojawiła się już na warszawskim stadioonie. Mam ją ale okazało się że pierwsza CD jest spieprzona - wiec jutro musze jechać i wymieniać!