XCOM [PC] - E3 2011
czemu wlacza sie fifa 12?
Może to i dobrze, jak zobaczysz właściwy trailer to uciekniesz z krzykiem.
Zbrodnia dokonana na takiej marce się szykuje, wywalenie designera nic nie dało.
nie nawidzę shoterów to już nie Xcom tylko jakiś szajs kolejny zabity klasyk powinni zrobić jakiś dobry Remake,
lmao
Generic alien shooter. Jeszcze brakuje tylko tych kurdupli z HALO do kolekcji.
Przy okazji: nie podobala mi sie muza z trailera - nie wzbudza atmosfery grozy tylko przypomina filmy klasy C w stylu "alien attack from mars" czy inne dziadostwa.
Ja tam jeszcze nie wyznaczam wyroku dla tego tytułu. Nic jeszcze tak naprawdę nie wiemy.
Wiemy tyle, że na kolejnym zwiastunie xcom pokazuje swoje KOSZMARNE problemy z płynnością. Słabo.
[9]
Oraz to ze nawet pomijajac plynnosc czy taki a nie inny art style - wyglada brzydko. Poza modelami postaci (ktore sa w nizszych stanach srednich) otoczenie jest slabiutkie - pusto i brzydko. A ja tu zawsze myslalem, ze na trailery wrzuca sie najlepsze kawalki.
Bioshock też wygląda brzydko a jednak urzeka klimatem.
Gra jest zapowiada się źle pod każdym względem. Paskudna grafika. Beznadzielny styl artystyczny. Kiepska muzyka. Do tego jeszcze słaba technologicznie... Kto tym ludziom dał markę X-COM !!!
Ktoś kto wykłada na to pieniądze chyba nie ma pojęcia o rynku gier. Znana przed laty marka nie wystarczy, żeby sprzedać byle gniota. Fakt, jest o tej grze głośno, ale opinie są przeważnie negatywne.
Developerzy powinni zrobić po prostu remake pierwszej gry, dostosowując interfejs do dzisiejszych standardów. Gry z serii X-COM choć genialne, posiadały wiele błędów i wręcz nieakceptowalny w dzisiejszych czasach interfejs użytkownika. Naprawdę jest wiele rzeczy, które da się naprawić w tych grach robiąc ich remake. Co więcej, dziś gier tego typu praktycznie nie ma, więc X-COM w starym stylu mógłby dobrze przyjąć się na rynku oferując bardzo złożoną i głęboką mechanikę jak na dzisiejsze konsolowo-casualowe czasy.
Moim zdaniem lepiej, żeby nie powstał żaden X-COM niż seria ma być kontynuowana w taki sposób...
Seria i tak już mocno wycierpiała pod koniec lat 90...
Czemu ta gra mi się podoba ??
Kolejna seria niszczona przez konsole. Taktycznego XCOMU wydać się na te platformy nie da, bo pad jest dośc ograniczony, więc wykorzystuje się serię w inny sposób.
Gra to będzie mega-kaszana i doskonale to widać przy tym zwiastunie. Przykre.
[14]
Za przeproszeniem kolego: nie pierdol. Na konsolach wyszlo sporo gier taktycznych (tzw. "tacticsow") ktore tworza nawet swoj odrebny gatunek: tRPG (taktyczny RPG). Ale nawet pomijajac to - wiesz moze o tym, ze X-COM (ten pierwszy) zostal wydany zarowno na PSX jak i na PSP (chyba port z PSXa)? I cala twoja teoria poszla sie walic.
Nie będe ferował wyroku... do czasu gameplayu i recenzji. Ale po tym co widziałem, to syf z gilem i malarią jak na razie.... zapowiada się to koszmarnie brzydko.... Zapowiada.. jak będzie - zobaczymy.
Na pewno wygląda lepiej niż zeszłoroczny trailer o strzelaniu do czarnego gluta :/ Ale i tak gra w ogóle mnie nie rusza.
Asmodeusz --> hehe. Wiesz co. Raczej mało kto ma pojęcie - i pewnie też tu na forum - o czymś takim jak "tacticsow". To jakieś dalekowschodnioazjatyckie dziwolągi, którymi posługujesz się do obalania moich teorii?
Więc wyłoże Ci to łopatologicznie, a raczej praktycznie. Nie interesuje mnie - jeżeli spojrzymy z perspektywy ogólnoświatowej - niszowość, a niszowe dla nas (i świata) są konsolowe taktyczne dziwolągi z Japonii i konsole z poprzedniego wieku, które dla rynku gier z jakich wywodzi sie seria X-COM nigdy nie znaczyły zbyt wiele.
A ja nie mam zamiaru teoretyzować jak Ty to robisz, bo teoria to jest dobra dla leszczy. Liczy się praktyka. A w praktyce konsole kiedyś się nie liczyły, więc przykładu dla obecnej sytuacji stanowić nie mogą. Tacticalsow też się dla nas Europejczyków i Amerykanów nie liczy. Więc schowaj, proszę Cię, swoją orientalną szabelke, bo za dużo to nią nie pomachasz.
Widzisz, bo to jest tak, jak ja bym dla jakiegoś problemu ogólnorynkowego hiciora, który ma zostać wydany kontrargumentował przykładem gry przeglądarkowej czy z jakiegoś dziwnego kraju. Ty tak teraz robisdz. Ja piszę o problemie gry wydanej na cały świat na wszystkie platformy, a Ty mi nagle wyskakujesz z przykładami starych konsol i mało znanych gier. A to w perspektywie problemu, który tu jest poruszony nie ma związku.
Ja tylko podkreślę. Konsola (ale obecna, ta, która zyskała popularność na całym świecie w latach 2004-2006, a nie jakaś z przełomu wieków) zabija kolejną serię. Wykorzystuje serię do swoich własnych celów zarobkowych, niszcząc tym samym klasyka.
[19]
Akurat na tym forum calkiem sporo osob ma pojecie ze cos takiego jak tacticsy istnieje. To ze ty o tym nie wiesz to juz nie moj problem.
Drugie: X-COM nie wywodzi sie z "orientalnej linii" gier, jest to produkt stricte zachodni. I tego typu gier bylo calkiem sporo a to ze upadly i juz sie ich nie produkuje to nie wina konsol (jak starasz sie wmowic) a wina graczy takich jak ty, ktorzy wola pograc w kolejnego debilnego FPSa niz w cos co wymaga odrobiny wysilku intelektualnego. I faktem jest ze gry taktyczne na konsole aktualnie stanowia WIEKSZOSC gier taktycznych jakie wogole powstaja.
Wiec ja tez tylko podkresle: pierdzielisz. I nie masz do tego pojecia o czym.
EDIT:
przy okazji radzilbym ci przeczytac to co piszesz przed wyslaniem. Bo twoj tekst to jeden wielki bełkot.
"Ufo Enemy Unknown w grobie sie przewraca"
--- ahahahah - poległem
A tak na serio - nie no, bez jaj - to jest naprawdę TEN trailer?
hahahhah
Chryste! Co za gniot!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszyscy mówią, że taka beznadzieja, a mnie się od pierwszego zwiastuna podoba. Ja mam przeczucie, że to będzie bardzo wysoko oceniana gra, która marnie się sprzeda.
Asmodeusz > że ci się w ogóle jeszcze chce -.-'
btw żeby was ciut pocieszyć >> obczajcie ten finiszujący projekt gry UFO-podobnej
http://www.rockpapershotgun.com/2011/05/18/xcom-remake/
http://www.rockpapershotgun.com/2010/04/16/xenonauts-the-x-com-anti-apocalypse/
"Akurat na tym forum calkiem sporo osob ma pojecie ze cos takiego jak tacticsy istnieje. To ze ty o tym nie wiesz to juz nie moj problem."
No, na pewno
"Drugie: X-COM nie wywodzi sie z "orientalnej linii" gier, jest to produkt stricte zachodni"
A gdzie ja napisałem, że się wywodzi? Możesz mi pokazać fragment, w którym tak stwierdzam. To Ty masz na uwadze jakieś japońskie konsolowe taktycznerpg, które nie wiem co z serią XCOM maja wspólnego. I piszesz, że na konsolach taktyczne też sa. No wiec takich jak UFO czy JA nie ma!
"I tego typu gier bylo calkiem sporo a to ze upadly i juz sie ich nie produkuje to nie wina konsol (jak starasz sie wmowic) a wina graczy takich jak ty, ktorzy wola pograc w kolejnego debilnego FPSa"
Hmm, ciekawe. Krytykuje własnie gównianego fpsa, zachwalam stare dobre UFO, ale Ty wmawiasz mi, że to przeze takich jak ja. Ciekawe skąd wziąłeś ten wniosek? Chyba sobie go wymyśliłeś.
No więc to przez dzieciuchów, które w grach szukają tylko płycizn. A takie płycizny oferuje konsola czy Ci się to podoba czy nie. UFO to kolejny tego przykład. Mogę podać Ci tysiąc przykładów gier, które na PC były ambitne, a po decyzji że ukażą się na wszystkie platformy zostają spłycone jak cholera.
Wyjątkiem jest np STALKER. Jedna z najambitniejszych gier FPS była jaka ostatnio wyszła. Zgadnij czemu?
Ambitna gra na konsoli? Najlepsze tytuły: God of war, Killzone, Gearsy? Wszystko to jedno wielkie łubudubu.
[24]
Ambitna gra na PC? Jakies Mass Effecty czy Modern Warfary - same łubudubu.
Jak widzisz blockbustery na konsolach i na PC sa identyczne - nie wymagaja myslenia. A jesli chcesz poszukac czegos bardziej ambitnego - nie szukasz tego w glosnych tytulach. I nagle mozna znalesc ciekawsze tytuly - ot chociazby Valkyria Chronicles czy Heavy Rain.
[23]
Znam Xenonauts, sledze projekt (chociaz na forum sie nie udzielam). Zobaczymy co z tego wyjdzie, bo juz 2 proby "wskrzeszenia" X-COM zawiodly.
piotreksik radze posluchac kolegi i dostrzec kontrargumenty bo na kazdej platrofmie znadziesz pare ciekawych gier tego typu. serii x-com nie znam, ale rozumie twoje oburzenie jako fanatyka serii lub gier podobnych. tworcy bazuja na marce tworzac produkt, ktory niestety rozczarowuje nawet jako gra fpp. oczywiscie sa to subiektywne odczucia po projekcji trailera, ale tak jak ktos wyzej wspomnial - reklama powinna zachecac.
btw. narzekali kiedys na fallout tactics, ktory okazal sie ciekawa wariacja w swiecie fallouta.
grę wydaje 2k Games więc raczej nie przepowiadał bym tej grze porażki, ten wydawca nie wydaje gier które nie spełniają odpowiedniej jakości
"Jak widzisz blockbustery na konsolach i na PC sa identyczne - nie wymagaja myslenia. A jesli chcesz poszukac czegos bardziej ambitnego - nie szukasz tego w glosnych tytulach"
No i racja. Ale zastanówcie się dlaczego w latach 1990 - 2005 (granice są orientacyjnie) wiele znanych hitów było ambitnych (Half Life, R6, UFO, Herosi, właściwie wszystkie RPG - są ich setki, nie będę wypisywał tytułów).
Piszecie, że to przez odbiorcę gry stają sie głupsze, bo dziecinnieje, bo nie wymaga. A powiedzcie mi, kto stał się tym odbiorcą ostatnimi czasy? Kiedyś byli praktycznie tylko gracze PCtowi, a mniej więcej na początku wieku do rynku dochodzą konsole a popularność rosnie. Dziś graczy konsolowych jest 80% i ciągle tendencja jest wzrastająca. Dziwnym trafem zaczęły głupieć też gry.
Podajesz przykłady Heavy Rain czy L.A. Noire. Potem Cod. To dobre przykłady, ale to tylko pojedyncze jednostki. Zawsze znajdziesz przykład. Ale czemu nie patrzysz na rynek ogólnie? Tylko szukasz jakichś wyjątków czy gier, które z rynkiem popularnym mają mało wspólnego. Piszesz że ambitne to rynek niszowy. Kiedyś tak nie było.
A teraz zagwozdka. Wyobraźcie sobie (tak przez chwilkę), ze konsole nigdy nie powstały i XCOM ma zostać wydany na samego blaszaka. Jak myślicie, jakie UFO by nam dziś zaserwowano? Głupiego FPSa, czy grę takyczną z krwi i kości? Wczujcie się w taką sytuację i zastanówcie się, ale tak porządnie. Miłego wyciągania wniosków.
[28]
A teraz zagwozdka. Wyobraźcie sobie (tak przez chwilkę), ze konsole nigdy nie powstały i XCOM ma zostać wydany na samego blaszaka. Jak myślicie, jakie UFO by nam dziś zaserwowano? Głupiego FPSa, czy grę takyczną z krwi i kości?
To samo co serwuja teraz. Przypomne ci ze Modern Warfare (czyli tasiemiec od ktorego zaczela sie moda na uFPSowienie wszystkiego) wyszedl na PC. Podobnie z pseudo-cRPG: Mass Effect. Tez jest dzieckiem PC. Pierwsze eksperymenty z przerobieniem strategii na FPSa to tez PC: CNC Renegade. Wiec raczej nic by sie nie zmienilo (ofc. jest to gdybanie).
Fanom taktycznych turówek polecam Frozen Synapse: super zabawa, genialny multiplayer. Do kupienia na Steamie, przez Matrix Games oraz na stronie producenta.
Pierwszy xcom do dzisiaj jest swietna gra i trzyma w napietej atmosferze. Ta gra wyglada slabo a z tego co tu czytam wyjdzie dopiero za rok
Hmmm nie wiem czy mi się wydaje czy to engine z MOH Pacific Assault ? Kolego nie porównuj turowego rtsa do gry rpg. To tak jakbym powiedział ze wasz god of war to gra podobna do liero... I przestańcie klnąc w komentarzach, nie macie innych argumentów od kurwa, nie pierdol itd? Jeśli nie, to polecam forum dla dresów... Co do samej gry grafika nie jest zbyt piękna ale to dopiero alfa. Poczekamy zobaczymy. Aczkolwiek robić z turówki fps to to... Brak mi słów. Zniosę strzelanke taktyczna tpp ale fps...
Kurcze, projekt broni/obcych i ich animacji coraz bardziej wydaje mi się majstersztykiem :)
To "działo" lewitujące i te pierścienie oraz składanie go... Mniam :)
Luke ==> Wiesz, że dla mnie X-COM to bardzo dużo :)
Wpisałem w którymś wątku o XCOM, że dzięki braku myślnika w nazwie mogę psychicznie traktować grę jako coś innego o podobnej tematyce :)
A mechanika mi się podoba :)
Przeciez juz 10 lat temu byl wydany fps o nazwie X-Com (Enforcer), i jeszcze wczesniej byly zaawansowane prace na innym - Alliance - nie wiem o co wszyscy sie tak teraz burza. Niestety, seria X-Com od dawna nie sklada sie z tylko dwoch gier - Enemy Unknown i Terror From The Deep - jak niektorzy zdaja sie sugerowac.
Osobiscie na nowa czesc czekam z niecierpliwoscia, gra moze byc calkiem fajna.
Enrforcer byl TPSem nie FPSem (wiem, skonczylem). Byl badziewny na maxa. Alliance mial byc wlasnie FPSem ale w przeciwienstwie do tych popluczyn co pokazuja teraz byl powiazany z wlasciwa seria X-COM (czyli rok circa 2000 a nie "ameryka lat 50tych"). Oprocz tego niewiele o nim wiadomo (mial zawierac rozwijanie broni obcych i to wsio co mozna bylo o nim powiedziec).
[35]
Dokladnie traktuje to tak samo. Widac sa tak zaangazowani w "kontynuowanie tradycji serii" ze nawet nazwy nie potrafia poprawnie zapisac.