Dust | PC
o?
DUST to nie jest polski wynalazek ... to jest planszowa super gra made in HK-) no chyba ze mowimy o czyms zupelnie innym nazwanym tak ponownie ... -)
EDIT:
a no tak - juz przeczytalem linka Twojego ... lol ... ciekawe czy tak mozna krasc tytuly -)) DUST to nazwa gry planszowej bedacej w sprzedazy od kilku lat ... nie mowiac o modelach artbookach koszulkach dodatkach figurkach modelach i calym tym rynku latwej kasy zarabianej przez Azjatow na bogatych amerykanach czy ob. panstw zachodnich europy ...
i zeby nie bylo ze szkopow czy amerykanow preferuje to jeszce Big Joseph po stronie sowieckiej -)
@ strelnikov
skończ pieprzyć :) Dust swoją a Pył swoją. Z tego co wiem to grsa nie była wydana za granicą. (pył).
Co do samej gry to cholernie miło ją wspominam.
Ta gra wyszła w czasie gdy były na rynku takie gry jak quake 2/1, turok itd. Grafika może nie była aż taka świetna maaaaasa bugów ALE...
Klimat klimat i jeszcze raz klimat.
Żeby chociaż w każdej "nowej" grze było choć 1/100 klimatu z pyłu to naprawde bym sie cieszył.
Co więcej ciekawego.
Wyobraźcie sobie Resident Evil jako strzelanke tyle że nie z zombiakami tylko z kolesiami.
Survival FPS to dobre skojarzenie. Tyle że nie RES4 czy 5 gdzie ammo walało się w każdym kącie tylko naprawde survival gdzie każda kula jest ważna.. Jak ważna ? Z tego co pamiętam na starcie dostawałeś 3 magazynki po ok 20-30 kul w jednym. Co więcej to były magazynki z prawdziwego zdarzenia czyli jak ci zostało z 10 kul w magazynku i wcosnołeś przeładuj to oczywiście reszte traciłeś.
Pierwsza giwera miała dwie funkcje 1, jako smg. 2 pseudo snajperka. Reszta jakoś nie zapadła mi w pamięć z powodu powyższego. Cholernie mało ammo powodowało że jakąś inną pukawke zostawiało się na specjalne okazje a i z podstawową pukawką raczej nigdy nie zdarzyło mi się żebym przekroczył 2-5 magazynków.
Poziom trudności to kolejna rzecz. Pamiętacie Quake 1 czy dwa ? Buła zmasłem.
Może przedstawie pierwsze podejście ;) jakie miałem.
Zaczełem gre 3 magazynki , ide sobie a tu koleś wyskakuje z rurką no to spray na niego z smg koleś po wyładowaym magazynku padł jak pies pluto.
Ide dalej a tu jakiś popieprzony koleś z większą rurką dość gruby. myśle sobie co tam....
Po chwili ziomiek padł a ja zostałem z połową ostatniego magazynka. Wdrapałem sie na jakas rabinke znalazłem 1 magazynek ... Ide dalej posiłkując się trybem snajperki udało mi się ściągnąć 3 kolesi ledwie kończąc ten magazynek co miałem. po chwili dotarłem do drzwi przycisk otwierają się jakieś ostrzerzenie a co tam ostrzezenie wparowuje i... gine.
Działko obrotowe + 3 kolesi w pancerzach z wyrzutniami rakiet i do tego na jetpackach. Oczywiście mój sejw ostatni ładuje prze drzwiami. Ok remament jest taki jede magazynek = koło 30 naboi i nawet jednego tym nie ubije a jak zabawie się w snajpera o to zwróce uwage na siebie i po mnie.
I tu wchodzi kolejny element. Skradanie. Tak zgadza się. I to w stylu Theifa. MAmy kołko w kolorze białym i schodząc do cienia robi się coraz ciemniejsze. I włala udaje mi się przejść obok bez jednego wystrzału.
I tak mniej wiecej wygląda cała gra. Pomieszczenia są naprawde klaustrofobiczne i dead space levele przy tym to hangary.
Wrogów jest zbyt duzo na ilość amunicji a gdy dojdiesz do bardziej zaawansowanych budowli klaustrofobia ustępuje high techowi tyle że ty nadal masz 2-3 magazynki a wrogów jeszcze więcej + opancerzeni i uzbrojeni po zęby.
Tak jak wspominałem na początku Survival FPS/Sradanka pełną gębą i to jeszcze dobra. TZ jeśli potrafisz przetrawić starą grafikę , kupe bugów (ja np pierwszy raz grałem ebez dźwięku.. i mega poziom trudności *jak na dzisiejsze czasy)
@Perkel
ty to z pamięci cytujesz czy udało ci się też odpalić grę na nowszych systemach?
Bo gra to taka hybryda gry DOSowej i na Windowsa więc zabawa w konfigurację to ładnych parę godzin.
Niestety mi przy tych gościach z pancerzami wywala do pulpitu :<
A gra zacna ale nazywać ją polskim Quake'iem czy Unrealem? chyba wtedy jeszcze Thief nie wyszedł :]
Swoją droga historia Optimus Nexus jest równie zawiła co tragiczna.
coś drgnęło w temacie PYŁ'u! Na FB pojawił się fanpage gry http://www.facebook.com/groups/381786535242164/
ujawnili się jego autorzy... pojawia się słowo klucz "reaktywacja"
a tymczasem, nasi rosyjscy bracia... udało im się dokonać rzeczy niemożliwej - stworzyli plik konfiguracyjny pozwalający odpalić to dzięki bibliotekom DOS Box praktycznie na wszystkich współczesnych maszynach! Można zagrać w PYŁ i poczuć jego klimat i legendarny stopień trudności, przy którym, rzeczywiście, dzisiejesze gry są raczej dla niepełnosprawnych umysłowo
tutaj link do tych bibliotek - konfiguracja praktycznie dziecinnie prosta - tylko rozpakować :)
http://rusfolder.ru/33782664
http://www.old-games.ru/game/download/get.php?fileid=8300
Tu aktualnie znajduje się obraz gry z gotowym DOSbox'em ;]
Pył... Klasyk. Po przejściu pierwszych drzwi... zamknij je. Dobrze radzę... i oszczędzaj kule. To nie UT. To bardziej R6. Tyle, że w klimatach Science Fiction.
Próbowałem tego builda powyżej kilka razy i tak... nie wywala się już ale komfortowa gra możliwa była dopiero na dobrym i7 w trybie Turbo. Po tylu latach wymaga superkomputera do emulacji, heh.
https://www.youtube.com/watch?v=eepyChZSFgc
No proszę, komuś udało się zrobić walkthrough z gry! Winszuję.
W jaki sposób zapisywać grę w tej wersji od Rosjan z wbudowanym DosBoxem?
Zainstalowałem na win7 ale nie chce odpalić - komunikat o niezgodności systemu operacyjnego. Wie ktoś jak grę uruchomić na nowych windowsach?
Bo to hybryda gry DOSowej i Windowsowej z czasów Windowsa98, więc nie dziwota że nie odpala na nowych systemach.
Konfiguracja gry to koszmar więc najlepiej poszukaj gotowego builda z old games, ten co waży 250MB. Odpalasz i grasz.
Właśnie ukończyłem po raz pierwszy. Grę zakupiłem w postaci oryginału dodanego do czasopisma ponad 20 lat temu. Wtedy była dla mnie za trudna i nie ukończyłem nawet pierwszego poziomu. Obecnie jest dosyć dobra wideo solucja.
Sama eliminacja przeciwników jest trudna ale do opanowania. Pamiętajcie że trzeba strzelać w głowę. Nie używamy ognia ciągłego. Używamy tylko i wyłącznie ognia pojedynczego czy używany przybliżenia lub nie.
Absurdalny poziom trudności zagadek może sprawiać kłopot. Tylko w tej grze spotkałem się z sytuacją że po przejściu poziomu i rozpoczęciu następnego odkrywamy że droga jest zablokowana. W tym wypadku trzeba się wrócić do poprzedniego poziomu i tam już są otwarte dodatkowe drzwi.
Wyłączenie banków pamięci to jedna z najbardziej koszmarnych zagadek do rozwiązania. Bez wideo solucji jest ekstremalnie ciężko.
Aby zniszczyć minę która blokuje przejście do dalszego hangaru należy użyć detonatora. Detonator jest mały więc trzeba kucnąć i nacisnąć klawisz akcji :-) od tego momentu zacząłem używać wideo solucji a to jest już poziom 2.
Ostatni poziom na Walkirii bardzo ciekawy. Ogólnie gra dużo traci ponieważ zaczynamy na mało ciekawym "złomowisku". Późniejsze poziomy są zdecydowanie lepsze.
szkoda ze onet/cdp nie chlastnal do tej pory rimejka