Shift 2: Unleashed [360]
Wow NFS z ocena 9 , bedzie trzeba przestestowac :)
Jest gdzies dostepne demo na PC ?
W to trzeba zagrać :D
No nieźle. Genialny dublet EA - najpier Crysis 2, teraz Shift 2. No no, pogratulować :)
Recenzja dobra, ale nie zgodzę się z jedną rzeczą. Według mnie grafika w wersji na X360 jest co najwyżej średnia. Często miałem wrażenie, że nawet gorsza od tej z pierwszej części. Wszystko jest jakieś matowe a drzewa na poboczu (wiem, wiem, nie mam patrzeć na drzewa tylko skupić się na grze) wyglądają naprawdę marnie. Screeny w galerii na 100% pochodzą z wersji pecetowej i raczej na taką się przerzucę.
Recenzent nie napisał nic o dziwnym dźwięku pojawiającym się przy niemal każdym zakręcie, jakimiś plamami pojawiającymi się na szybie i tak samo nagle znikającymi, no i o irytującym na każdym starcie wyścigu kolesiu krzyczącym GREEN, GREEN GO GO!!! itp. itd.
O Kurde nie sadziłem,że taką ocenę otrzyma chętnie bym ją przetestował,gdyby mi się bardziej spodobała niż MW to myślę,że zasłużona ocena.Z ogromna przyjemnością ciesze się zobaczymy ile sprzedadzą Egzemplarzy.Kondolencje na stojąco dla EA
No właśnie dostałem wezwanie do odebrania paczki z wersją Limited.
Pytanie do tych, którzy już grali - co z modelem jazdy, czy tył się ślizga dziwnie tak jak w pierwszej części ?
Taka gra testowana na padzie? Jakies wrazenia z jazdy na dobrej kierownicy?
albz74- co prawda zagram pewnie dopiero w piatek ale podobno jest znacznie lepiej- choc nie idealnie.
ogolnie, z tego co widac po filmikach i opiniach na forach- swietna gra, w zadnym wypadku nie tak realistyczna jak gt5, nie mowiac juz o sim`ach na pc, ale za to dajaca mase frajdy, intensywna, wciagajaca:) takie... przeciwienstwo gt5^^
@GhostRaider - dziwnych dźwięków nie wychwyciłem, to normalne, że przy dużych prędkościach piszczy tarta o nawierzchnie drogi guma. Plamy na szybie znikają - i dobrze. Grałem jakiś czas temu w wersję, gdzie plamy pojawiały się co chwila, a szyba pękała od byle uderzenia, po czym magicznie się naprawiała. Bardzo dobrze, że SMS wyrzucił te niepotrzebne efekty. Koleś mnie w ogóle nie irytował.
g40st- moglbys napisac, co jest nie tak ze domyslnymi ustawieniami sterowania i jak je poprawic?
@Conath - jest zbyt czułe. Minimalne wychylenie analoga, a kierownica obraca się zbyt gwałtownie. Poprawić poprzez zwiększenie deadzone, zmianę konta obrotu, itd. Na kieronicy gra się zdecydowanie lepiej.
Bez wszystkich assyst przyjemnie sie jezdzi :) graficznie na PC nie powala, ale takze 3ma poziom.
i calkiem fajny tuning, przypomina mi ten z GT :)
EA zmienił się na lepsze, to zaprocentuje w liczbie sprzedanych egzemplarzy.
Ocena mnie nie dziwi, bo...1. wiedziałem, że to będzie świetna gra 2. każdy spostrzegawczy zauważył, że ocena wg Gry-Online była w reklamie Shifta na głównej stronie :P Jedynka była genialna, a dwójka niby jeszcze lepsza? Trza to będzie sprawdzić! :)
No Need 4speed Shift gram do dziś!Super świetna !czekam aż stanieje Shift 2 i kupuję!
Jestem pod wielkim wrażeniem, jak dobrze spisało się EA ! Widać że jak chce, to się przyłoży, (wiem wiem, nie EA zrobiło grę, nie chce mi się szukać studia, ale szacun dla nich : D ) Zwłaszcza po kiepskim Hot Pursuit, Jak dla mnie świetnie, na prawdę świetnie, nic tylko kupić kierownicę i śmigać w nowego Shifta !
Jak sie ma wersja konsolowa do pecetowej? Jakies wieksze roznice (pomijajac standard typu rozdzialka i textury)?
Same "ochy" i "achy", ale ciekawe ile jest tras i samochodów ;)
Problem ze sterowaniem bo to konsole.
Bo strzałkami na klawiaturze steruje sie lepiej...co za osioł...
Czy może ktoś powiedzieć, jak jest z grą na padzie? Taka ocena, to pewniak :]
albz74 --> Ten element poprawiono. Do podobnych driftów musisz mieć odpowiednie ustawienie tuningowe. Czyli nie jest tak jak w pierwszej części, że praktycznie każdy zakręt bierzemy wślizgiem ;) Widać, to na gameplay'ach.
Ahh, zauważyłem post autora. Można dokonać jakieś korekty gry na padzie? Tzn. mniejsze wychylenie analoga i mniejsze odchylenie kierownicy.
Gra jest naprawdę rewelacyjna. Wszystkie niedociągnięcia z NFS:Shift poprawione + masa nowych i ciekawych pierdółek. Polecam!
maggotsic- znacznie wiecej niz w gt5, jesli nie brac pod uwage 60 skyline`ow, 40 toyot yaris etc. co ciekawe sa prosiaki, a nie ma ferrari:( moze w dlc?
btw, ktos sie orientuje czy w media/empiku juz mozna gre dostac?
Tylko jedna rzecz strasznie razi, NFS Shift szczyci sie tym widokiem FPS. wszystko pieknie landie itd.
ALE zauwazcie w jaki sposob kreci postac kierownica, a raczej jak kierownica caly czas kreci sie bez zadnego ruchu kierowcy... maly szczegol a jednak mocno widoczny
edit: to chyba jakis bug przez moment byl u mnie :P juz kreci sie normalnie :)
Mnie się akurat model jazdy z Shift'a 1 podobał. Wymagał lekkiego treningu ale potem dawał wiele satysfakcji.
----> Emisariusz - wybacz, ze sie czepiam ale rozwin prosze skrot fps :P, jezeli juz to gra oferuje widok fpp, grac nie gralem, nfs shift 1 byla naprawde fajna gra, ciekawy dwojki jestem cholernie :)
Zjem obiad, podłubie trochę w fansubie i siadam za kierownicę, bo grę już mam :D
Z recenzji wynika, że naprawdę warto zagrać. Ocena spoko.. czekam tylko na jakiś filmik i potem na pewno zagram.
Vip_18--> To są dopiero początkowe oceny ludzi, którzy w to nie grali bo gra jeszcze w Polsce nie wyszła.
A co do gry, zapowiada się Must Have ale rFactora i tak nie odstawie.
Gra już kupiona - w saturnie limited edition ;) Wieczorem trza będzie przetestować na moim x :)
Czytając już sam początek recenzji zapowiada się dobra gra, a im dalej, tym okazuje się, że gra jest niemal bezbłędna.
Fajnie, że postawiono model jazdy na trochę arcade'owy i trochę symulacyjny, większej ilości osób takie rozwiązanie dogodzi, w tym mnie, a ciężko wyobrazić sobie NFS przy zupełnym realizmie. No i poprawienie wyglądu, i tak już świetnych z poprzedniej części kokpitów, to bardzo dobra wiadomość. Przy porządnej kierownicy długa zabawa gwarantowana.
Lol! Ta gra jest lepsza niż Gran Turismo 5 i Forza 3? :o
Nie uwierzę, dopóki nie zagram.
Vip_18
Bo to są oceny zakompleksionych dzieciaczków dla których(uwaga cytuje z pamięci i pisownia oryginalna) NFS SKONCZYŁ SIE NA MOST WANTED NOWE CZENŚCI TO SYF1!!1212121)
Juz jest w Saturnie? Na stronie maja banner odliczajacy, ze za 2 dni, na pewno cene dali konkurencyjna - 119 zl. Przy zapowiadanych na dzien dobry absurdalnych 149 zl to juz jest do rozwazenia, ale chyba najpierw trzeba popykac w "demo";)
[39] oczywiscie ze nie jest. w ogole skad taki pomysl?
Z ocen tych gier na tym serwisie.
Balsamista- smiem twierdzic, ze od gt5 jest znacznie lepsza (co specjalnie trudne do osiagniecia nie bylo). co do forzy... kwestia gustu:)
Ale oni wam, smarują...
"Conath" Od Gran Turismo 5 lepsza 10000x jest FORZA 3 jeżeli chodzi o jazdę autem oraz grafikę.
Y0 ~~
[49]
Grałeś w obie, czy po filmikach na youtube stwierdzasz?
Akurat jeżeli chodzi o półsymulatory, po wyłączeniu wszystkich asyst GT5 nie ma sobie równych, przyjemnijszego i realistyczniejszego modelu nie ma żadna inna gra
Jeżeli chodzi o grafike to 50/50, modele premium naprawdę powalają, ale znów standard to komplena kaszana. A forza ma grafikę poprostu dobrą i nic więcej(i nie chodzi w 1080p)
w poprzedniej czesci tez byl problem ze sterowaniem nawet kiera ale wystarczylo zmniejszyc do zera speed steering sensivity ktory byl ustawiony na 60% w standardzie i juz kierownica virtualna reagowala tak samo jak ta na ktorej gram.
"R‹ud›Y" - grałem w obie :) i FORZA według mnie jest lepsza i już. Pod każdym względem ale wiadomo każdemu podoba się coś innego.
Czyżby była to pierwsza dla mnie gra po Fallout New Vegas, Fallout 3 i... Shift 1 oraz Prostreet (gram na kierownicy) warta swoich pieniędzy? Jeśli tak to lecę do sklepu. Wszystkie pozostałe gry ostatnich czasach to dno nie warte 30 PLN i dlatego piractwo w erze kiedy nie wydaje się demek jest dobre - bo chyba bym się pociął jakbym kupił po wspaniałych recenzjach takiego Hot Pursuita za 150 PLN - którego po 10 minutach na kierownicy miałem tak dosyć że pociągnąłem go z Delete zamiast "Dodaj/Usuń Programy" bo mi tak podniósł ciśnienie.
@g40st
Nurtuje mnie kwestia znaczenia słowa "immersja" w języku polskim (http://sjp.pwn.pl/slownik/2561260/immersja), bo chyba nie figuruje ono w znaczeniu takim, jak słowo "immersion" w języku angielskim.
Przynajmniej ja nie znalazłem w żadnym słowniku definicji traktującej immersję jako wpływ na świadomość.
Przyznam jednak, że słowa tego brakuje i to jest raczej kwestia czasu, gdy zacznie oficjalnie pełnić taką funkcję w naszym języku. Niektórzy internauci faktycznie korzystają z niego w odniesieniu do gier. Najczęściej jednak ten "błąd" popełniany jest przy tłumaczeniu "immersion" na "immersja".
Franusss jak nagrałeś się najpierw w nfs to potem już bardziej realistycznego symulatora nie ogarniesz a forza to nadaję się na reklame samochodzików "hot wheels" nic więcej a co do Nfs shift2 to może to jest gra wyścigowa ale ni chuja symulator prędzej jakiś zręcznościowy szajs
Każda ścigałka ma wady i zalety najważniejsze żeby czerpać przyjemność z jazdy jak i z samej gry.. a nie dłubać w nosie podczas jazdy i patrzeć ja pier... jeszcze 3 okrążenia i zaliczone.
"mtkut5" W hot wheels nie grałem <lol> ale za to grałem w GT5 i FORZE i nie ma dyskusji dla mnie FORZA jest lepsza. W GT5 rzuca samochodem jak ciągnikiem po polu to mnie najbardziej dobijało trasa - czysty równy asfalt a autem podrzuca - gdzie tu realizm ?????????????????????????/
W GT5 rzuca samochodem jak ciągnikiem po polu to mnie najbardziej dobijało trasa - czysty równy asfalt a autem podrzuca - gdzie tu realizm ?????????????????????????/
Która trasa, jakie auto, jakie modyfikacje, jakie ustawienia ?
Widziałem i grałem trochę w wersje na X360 i PC. Nie wiem, jak to jest na PS3, ale grafiki z X-a nie ma co w ogóle porównywać do tego, co jest na PC-ta. Z włączonymi wszystkimi detalami Shift jest o niebo ładniejszy. AA i Aniso naprawdę wiele w tej grze dają, bo ogólnie Shift 2 na X360 jest chyba brzydszy od jedynki. Gra fajna, ale poziom trudności jest wzięty z du**. Ja rozumiem, że twórcy znają każdy zakręt i biją rekordy, ale żeby w około 15-tym wyścigu na easy walczyć o każdy metr? Co prawda mam wyłączone wszystkie asysty, ale to i tak chyba nie powinno tak wyglądać. Strach pomyśleć, co będzie, kiedy przyjdzie się ścigać Zondą, czy Veyron'em.
"Naprawdę trudno zarzucić cokolwiek tak dobrej grze. Ale żeby nie przesłodzić, muszę wspomnieć o jednej irytującej rzeczy, której nie poprawiono. Chodzi mianowicie o sterowanie. Standardowe ustawienia praktycznie uniemożliwiają zabawę i skutecznie niwelują wszelkie umiejętności gracza, o ile ten je posiada. Samochód zachowuje się nerwowo, małe wychylenie analoga i już połykamy trawę z pobocza."
g40st - To jak to jest w końcu? Dobry model jazdy czy zły? Najpierw piszesz, że bardzo dobry, a później, że praktycznie nie da się grać...
mtkut5 => Idac Twoim tokiem myslenia (ze sim cacy, arcade be), to mozna tez powiedziec, ze gt5 jest be, a rfactor czy netkar jest cacy, bo jedno do drugiego ma sie dokladnie tak samo, jak shift2 do gt5... Sa tez tacy, ktorzy maja na co dzien dosc realistycznego modelu jazdy w realu i wieczorkiem preferuja pobawic sie w "zrecznosciowy szajs". Sa tez tacy, ktorzy wola cos posrodku.
Swoja droga czy przedstawienie gry z kamery fpp jak w shifcie, co teraz nawet posunelo sie jeszcze krok dalej (kamera imitujaca widok z kasku) nie powinno byc zaliczane jako proba podbicia poziomu realizmy w pewnym aspekcie? Realizm nie musi sie zamykac tylko w modelu jazdy. Takie rzeczy jak widok z jakiego ogladamy wydarzenia na torze, czy dzwiek, ktory wydobywa sie z glosnikow tez sie liczy. Kto powiedzial, ze realistyczny model jazdy musi byc wazniejszy niz realistyczny wyscigowy feel, ktory otrzymujemy dzieki takim rzeczom jakie daje tylko shift. Bo szczerze, te wszystkie forzy, turisma, netkary i inne uber simy takiego shifta moga pocalowac w wydech, jesli chodzi o realsityczny sposob przedstawienia tego, jak wyglada okrazenie na torze z perspektywy kierowcy wyscigowego - co widzi, co slyszy i czuje (na tyle na ile mozna sily dzialajace na kierowce przedstawic na ekranie za pomoca pracujacej kamery... ale to zawsze cos).
Swoja droga czy przedstawienie gry z kamery fpp jak w shifcie, co teraz nawet posunelo sie jeszcze krok dalej (kamera imitujaca widok z kasku) nie powinno byc zaliczane jako proba podbicia poziomu realizmy w pewnym aspekcie?
Zgadzam się. Niemniej dobrze by było, żeby wszystkie elementy współgrały ze sobą.
albz74 => No tak. Auto musi sie zachowywac odpowiednio by praca takiej "shitfowej" kamery mogla w ogole miec sens.
StoogeR- gry oparte na silnku fizycznym od ISI tez maja opcje widoku z kasku, ktory majta sie pod wplywem przeciazen. ba, mozna nawet sobie dowolnie regulowac sile tego majtania takze moze to wygladac calkiem jak w shifcie (tylko bez blura).
poza tym calkowicie sie zgadzam, sama fizyka jazdy to tylko jeden z elementow skladajacych sie na realizm, a shift 2 calkiem wysoko zawiesil poprzeczke w tych pozostalych.
Na pewno lepsza niż jedynka, do której nigdy się nie przekonałem. Model jazdy jest dobry w klasie semi-symulacji a i Force Feedback też niczego sobie. Grafika mogłaby być lepsza. Otoczenie wygląda ładnie, ale wozom brakuje detali. Dźwięk silników też jakiś mało detaliczny, HP od Criteriona pod tym względem lepsze. Dla mnie maks 8/10.
@raziel88ck - mylisz pojęcia. Model jazdy, to fizyczny model zachowania się auta na drodze - wpływasz na to ulepszając samochód. Czułość gałki analogowej w padzie to kwestia przesunięcia kilku suwaków w opcjach danego kontrolera.
g40st - To i tak minus dla twórców za to, że sami nie potrafili ustawić odpowiedniej czułości. Bo nie jestem w stanie uwierzyć, że przyjemnie im się grało w takim razie na domyślnych ustawieniach. Dobrze, chociaż że można poprawić lenistwo ludzi odpowiedzialnych za to.
Namnożyło się tych NFS'ów jak psów, już się pogubiłem w tym ile ich już jest w chwili obecnej. Na bank jest ponad 15 części.
Szczerze to nie bardzo ciągnie mnie do tych nowych, ostatnio grałem w znacznie starsze.
1997 - Need For Speed 2
1998 - Need For Speed 3: Hot Pursuit
1999 - Need For Speed: Road Challenge/High Stakes
2003 - Need For Speed: Underground
2004 - Need For Speed: Underground 2
4rkę przechodziłem pierwszy raz, zaś inne odświeżyłem sobie kolejny raz z kolei, szczególnie że 2jkę odpaliłem z emulatorem glide i miałem taką oprawę wizualną jak niegdyś ludzie na kartach 3dfx.
Generalnie tylko dwóch odsłon nie przeszedłem. Mianowicie World oraz Hot Pursuit, ale wolę sobie któryś raz z kolei pobawić się starymi NFS'ami niż grać w te nowe.
Shiftem 2 zainteresuje się dopiero wtedy gdy ukończę nowego Hot Pursuita, ale do tego daleka droga.
Przekonajcie mnie do zakupu Shift 2 już dzisiaj :)
W backlogu mam rozgrzebane GT5, AC:B, TR:Trilogy, Castlevania, Bulletstorm. Chętnie bym tego Shifta kupił, ale tyle się naczytałem o modelu jazdy, że trochę się boję ,że po 30 minutach wyląduje w szufladzie :)
Ta gra to jakies nieporozumienie. Ciezko okreslic model jazdy - to jest jakis wymysl danego programisty X (czy programistow), to nie zaden arcade, pol symulacja, a co dopiero cos wiecej. To jest cos nowego i jest to fatalne.
Podchodzilem do niej z 3 razy na dluzej. Nawet w sumie do teraz nie udalo mi sie ustawic za pomoca dostepnych opcji kierownicy na satysfakcjonujacym poziomie, co tez pokazuje badziewnosc tej gry (ustawienie deadzonow samej kiery itd. w rFactor, iRacing, F1 2010, starym Shifcie(!), DiRTcie czy GRID-ie to byla pestka, doslownie kilka(dzisiat) minut, czyli pare kolek, przejazdow i bylo wszystko perfect).
Gra jest slaba, nawet do rekreacji nie polecam, zreszta sami sie przekonacie zaopatrujac sie w "demko", ze tak to nazwe:)
* - wypowiedz dot. wersji PC, ale watpie aby gameplay PS3/XBOX360 jakos drastycznie sie roznil.
właśnie instaluję .... zobaczymy co to warte jest ...
żenada... kolejny odgrzewany kotelet, z pieknymi trailerami przed premierą, na dysku 5 minut. nie zamierzam odpalać drugi raz. Forza,Grid, Dirt .. rozumiem. ale NFS poniżej krytyki.
Wczoraj jednak kupiłem.
Pierwsze wrażenia - WTF ??? Pierwsze dwa wyścigi, w których gra sprawdza umiejętności i sugeruje ustawienia, to była totalna porażka. Auto jeździło, jak chciało, kierownica przeszkadzała w sterowaniu zamiast pomagać, skutkiem czego jeździłem od pobocza do pobocza. Na domiar złego, w tych pierwszych wyścigach nie było jeszcze możliwości przestawienia kierownicy.
No, ale przeczekałem, wszedłem do menu. I przestałem się dziwić, dlaczego to auto tak jeździło :
Deadzone ustawione domyślnie na 50% (PIĘĆDZIESIĄT PROCENT) - a ja się dziwiłem, że samochód reaguje na skręt kierownicy po sekundzie :D
Promień skrętu na 300 stopni - no fajnie, skoro gra wykrywa moje G27 to pewnie wie, że mogę 900 ustawić ale PO CO ??
Jednym słowem - stockowe ustawienia kierownicy zniechęcają do grania - pierwszy raz coś takiego widziałem, przy tym GT5 mimo że nie obsługuje wszystkich guzików, to jest zestrojone idealnie bez grzebania.
Przy ustawianiu kierowałem się tym poradnikiem:
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=196575
zmodyfikowałem do moich preferencji i od raaaaazu jest inaczej :)
Auto już się słucha, chociaż jeszcze nie mam wyczucia. Sporo miesza helmet view, przed każdym zakrętem lekko zmienia się perspektywa i to na początku dezorientowało, ale teraz wykorzystuję to do prowadzenia (nie zdradzę, jak , a co :) )
Co mi się podoba:
- tryb kariery. Podoba mi się to prowadzenie za rączkę na początku- znowu porównam do GT5 - tam człowiek czuje się jakby go wystrzelili w przestrzeń kosmiczną, dokoła miliardy gwiazd i zero wskazówek, co teraz warto zrobić (poza tym że oczywiście można wszystko :))) )
- autolog - szatański wynalazek, podpowiada, jakie wyścigi zrobić bazując na rekomandacji friendsów, mojego auta, poziomu etc. Porównywanie wyników - bardzo łatwe i inspirujące.
- widok. Świetnie oddaje dynamikę jazdy
Co mi się nie podoba:
-AI. Rozumiem, przepychanki na torze, ale 90% kontaktów z innymi pojazdami (przeważnie jadącymi z tyłu) kończy się poboczem i restartem wyścigu.
Więcej w jeden wieczór nie zauważyłem.
wszystko by bylo fajnie gdyby nie dalej spie...lona fizyka jazdy, najsmieszniej jest jak patrzysz zza auta, na zakretach zachowuje sie jak wuzek sklepowy. jedyno co jest lepiej od jedynki to to ze wkoncu kola urywa i sa niezle kraksy. ale handling to porazka a przeciez czesc ekipy wywodzi sie niby z simbim.
assassin47 - to w co ty grałeś do tej pory? Najbardziej realistyczna? Prowadziłeś kiedyś prawdziwe auto?
@slimakkr nie sraj ogniem... moze model jazdy 'troszke' odbiega od realu (podsterowność choć mniejsza niż w cześci 1) ale za to odczucie prędkości / widok zza kierownicy i odwzorowanie wypadków daja rade!- GT5 i Forza w tych aspektach nie wyskoczą.
na stronie nowgamer gra dostala 6 przecinek cos tam i to jest prawdziwa ocena tej gry a nie 9.
jakim ku..wa cudem 9 kiedy grafa gorsza a fizyka jazy dalej tak samo spi....lona, cholerne wozki sklepowe. dlaczego sie tak denerwuje bo kupilem tego gniota a terz bardzo zaluje tych pieniedzy wywalonych w bloto. dziekuje ci gry-online za oszukana recenzje i ocene ktora jest nieprawdziwa.
Kupiłem i nie żałuję. Co prawda trochę się pomęczyłem (instalacja, online pass, ustawienia modelu jazdy) ale warto było. SHIFT 2 jest po prostu świetny.
inkub69 - i po co plujesz jadem? Są gusta i guściki. Obejrzałem kilka wideorecenzji i przeczytałem masę opinii zanim zrezygnowałem z Crysisa 2 na rzecz Shifta 2. Inna sprawa - nie można ślepo wierzyć recenzjom.
@slimakkr nie sraj ogniem... moze model jazdy 'troszke' odbiega od realu (podsterowność choć mniejsza niż w cześci 1) ale za to odczucie prędkości / widok zza kierownicy i odwzorowanie wypadków daja rade!- GT5 i Forza w tych aspektach nie wyskoczą.
Problem w tym, że widok zza kierownicy jest bezużyteczny. Tej gry nie ma po co tykać bez kierownicy... a z kierownicą korzysta się z widoku "z maski" - chyba, że ktoś jest zafascynowany tym widokiem zza kierownicy i lubi widzieć dwie kierownice.
Moja opinia jest taka, że... to po prostu kolejny Shift - do GT5 czy Forzy nadal temu daleko ale mimo wszystko to porządny tytuł i jeżeli komuś przypadnie do gustu, to śmiało może wystawiać 9/10 ;).
zajebisty NFS!
Teraz żałuje że wydałem 150zł na TDU2. Było trzeba wydać na Shift 2.
djsoundtronic ale nawet po filmikach nie da sie stwierdzic tego co stwierdzisz jak juz pograsz, dalem sie nabrac na obiecanki lepszej fizyki jazdy i grafiki, szkoda ze nie bylo demo. nie zmarnowalbym kasy. gre juz odsprzedalem na szczescie z mala strata.
wiesz jak to jest gdy czlowiek sie napala bo nocne sciganie bo licencja gt1 i gt3 a odpalasz a tu fizyka jazdy wozka sklepowego jak z pierwszego shifta, to wyglada tak jakby tylne kola nie byly z tylu a posrodku.
jedyne co jest piekne w tej grze to wywrotki i urywanie kolek jak w realu gdy auto bocznym slizgiem wpada w piach.
Niestety ale do fizyki znów mam zastrzeżenia. Niby miał być taki real a wyszedł kolejny bubel. Gry symulacyjne są do siebie podobne. NFS nie przypomina niczego a auto jedzie jak chce. Ciężko je wyczuć.
prawdziwym samochodem sie latwiej jezdzi niz tymi samochodami w tej grze, eh
Co nie Krzysiu26, w szczególności Bugatti Veyron którym na co dzień jeżdżę do pracy, eh
No i dałem się nabrać :) ocena 9... boże pierwsza TOCA to przy tym symulator nasa. Żenada
michael85 --> Włącz sobie ułatwienia, to zaraz je wyczujesz.
Gram na średnim poziomie trudności, na najwyższym poziomie prowadzenia i z kontrolą trakcji na niskim i jeździ się dobrze. Przyznam, że gra na padzie jest skopana, bo analogi są zbyt czułe. Samochody szaleją, a wyścig ciężko jest przejechać bez żadnego bączka. To co mnie irytuję, to że samochody zbyt łatwo się ślizgają (jazda po lodzie). Gram na kamerze FPP, na której najlepiej mi się gra ;) Niestety nie wiem co pozmieniać w tych suwakach, może jakieś rady? Grafiki się nie czepiam, bo konsole są stare..
Teraz gdy gram w Shift'a 2, Forza 3 jest bezużyteczna. Wyścigi są zbyt długie i zbyt łatwe. Gram tylko by dobić do kolejnego acziwa, a nie na tym to przecież polega (cały czas o Forzie) :/ Już wolę takie typu Shift, bo chociaż nie przysypiam podczas wyścigu ;f
Przereklamowane, cóż, przyciągać miała grafika, a i tak na tym zarobią. ;p
Grę sobie może kiedyś sprawie ale dopiero jak się wyposażę się w porządną kierownicę bo inaczej nie widzę sensu.
Jest coś przynajmniej dla pc , konkretnego jak forza czy GT , a dla mnie lepszego od tych dwóch marek :)
shift 1 to byla porazka sterowanie bylo katastrofa nie wiem jak mozna wgl w cos takiego grac ... powiedzcie czy w 2 tez jest tak fatalnie?
RoFY- przyznam, że nie grałem w jedynkę, ale ogólnie mogę się wypowiedzieć. Na pewno jak kupujesz nową furę warto poświrować przy np. zmianie ciśnienia opon. Ogólnie wielu ludziom się nie podoba jak widać po komentarzach, ale ja jestem zachwycony.
Dwie godziny zabawy i śmigasz bez większych problemów, nawet na poziomie elitarnym (max). Mi się ogólnie bardzo podoba, zostawiłem wszystkie inne gierki i tylko w tą potężnie się wkręciłem.
Ps. gram na padzie, na klawiaturze sobie nie wyobrażam...
a ja sie wypowiem tak: owszem fizyka jazdy w porownaniu z chociazby GT5 jest inna ... siadajac po raz piewszy przed shiftem2 zastanaawialem sie kto cos takiego wymyslil, ALE ... okazalo sie ze wymyslil nie tak zle jak mi sie wydawalo. w porownaniem gt5 w tej grze cos sie dzieje - przeciwnicy jezdza agrasyniej i to o wiele wiele bardziej niz w gt5. jesli chodzi o same wyscigi to sama jazda jest mega dynamiczna - rozwalajace sie samochody! wstrzasy jak uderzymy w cokolwiek, no i najwiekszy smaczek kawałki podłoza uderzajace w szybe jak jedziemy (moja kobitka mowi ze to insekty :) wg mnie gt5 ma swoj urok - jestem fanem piateczki i czekajac na shifra2 mialem cicha nadzieje ze bedzie to lepsza wersja grid (moim zdaniem NAJLEPSZA wyscigowka ostatnich czasow), ale jak narazie to ejst blisko, ale nie do konca. reasumujac to: polecam ale drodzy panstwo gr sie roznie troche fizyka jazdy od gt5 czt forca, ale gdyby sie nie rozniala to po co ja tworzyc. uwazam ze gra jest warta pieniedzy bo daje duuuuzo radochy! (przynajmniej mi i moim znajomym jak zasiadziemy do wspolnej rywalizaji)
pozdrawiam i mam nadzieje ze pomoglem komus :-) czolem i ide drifowac!... a i drift ... prawie jak w gridzie a tam bylo blisko ideału.
Prawda jest taka, że po 1 godzinie oswajania z grą i tuningowaniu fury zaczyna się dopiero prawdziwa zabawa. Dajcie tej grze szansę. Ja też jedynki nie lubiłem, ale shift 2 daje rade, choc trzeba zalozyc, że wszystkich wyscigów nie wygramy
ALE ... okazalo sie ze wymyslil nie tak zle jak mi sie wydawalo. w porownaniem gt5 w tej grze cos sie dzieje - przeciwnicy jezdza agrasyniej i to o wiele wiele bardziej niz w gt5
Tu bym polemizował, czy to takie świetne.... póki co AI jeździ tak jakby nas nie było na torze. Najbardziej to wpienia, jak się jedzie wyścig, koniec ostatniego okrążenia, ostatni zakręt 180 stopni, zwalniamy żeby się wyrobić a za nami jakiś jeleń jedzie jak czołg- ponieważ próbujemy skręcić, efekt jest taki że przepycha nam tył jak podczas bączka. I z pierwszego miejsca spadamy na ostatnie.
Niech sobie AI będzie agresywne, ale nie ślepe.
I tradycyjnie spier... model jazdy, jeździ się równie beznadziejnie co w jedynce. Nigdy już nie kupię niczego co ma w nazwie "Shift". Nie rozumiem zachwytów nad tą tandetą, podobnie jak nad częścią poprzednią. Wyszło kolejne "nie wiadomo co", kilka pomysłów na szybko i po łebkach ściągnietych z Forzy, model jazdy ani nie arcadowy dający czystą frajdę (patrz: Dirt/Dirt 2) ani choćby trochę nie zbliżony do symulacji (której namiastkę mieliśmy w Forza 2). Samochody - poduszkowce, co za kicha...
PORAŻKA
koniec ostatniego okrążenia, ostatni zakręt 180 stopni, zwalniamy żeby się wyrobić a za nami jakiś jeleń jedzie jak czołg- ponieważ próbujemy skręcić, efekt jest taki że przepycha nam tył jak podczas bączka. I z pierwszego miejsca spadamy na ostatnie
niestety muszę się zgodzić ... doznałem tego typu sytuacji, wkurzajace moze i jest, ale mnie np nudziły wyscigi w gt5 gdzie mozna bylo ztuningowac fure na maxa i miec przewage rzedu +30 sek na mecie. moze i w shifcie tak jest ale jeszcze nie mialem czasu sie bawic w szczegolowe tuningowanie.
Jest to drugi najlepszy nfs po nfs shift. Dla mnie to bomba, właśnie na to czekałem, grafika, optymalizacja jak i grywalność jest na najwyższym poziomie. Pokochałem tą grę i jestem zadowolony że chociaż nfs mnie nie rozczarował i zrobił porządną grę z super samochodami :) Bo w przeciwieństwie do nfs test drive unlimited 2 zawiódł mnie na całej linii.
jeden z najlepszych nfs-ów (to jeszcze nfs?) jakie powstały i to mimo, że:
1. Kamera z widokiem zza auta to chyba największa porażka jaką widziałem, piszę to jako osoba która w 90% ścigałek gra z takiej właśnie kamery i na padzie. I tak od czasów II nfs, tak, lubię po prostu oglądać sylwetkę auta, nie rozumiem jak można grać z widoku z którego nie widać chociaż kawalka samochodu - wiem, dziwne. To co się dzieje z autem podczas prób sterowania nim wzbudza litościwy uśmiech na twarzy i szczerą chęć by wyłączyc grę.
2. Wyścigi nocne są brzydkie i dławią mi najmocniejszego radeona, ewidentnie problem z oświetleniem, spadki fps do 45 klatek przy starcie czynią go nieprzyjemnym.
3. Za dużo popierdółkowatych dwuminutowych wyscigów po jakiś kurduplawatych torkach, za mało konkretnych, takich jak na SPA czy Ringu.
4. Drify w tej grze są dla mnie jak matemtyka - czarna magia.
Ale po zmianie kamery na widok zza deski rozdzielczej wszystko sie nagle zmienia, model choć bliższy arcade niż symulacji jest niesamowicie satysfakcjonujący/absorbujacy, wymagający ale i nie frustrujący - idealny. Na padzie po włączeniu abs i w przypadku mocniejszych maszyn lekkiego wspomagania stabilności nadal jeździ się pieknie. W forzie 3 jeśli źle weszliśmy w zakręt było po nas, tutaj możemy się ratować na kilka sposobów, starając się wprowadzić auto kosztem cennych ulamków sekund w drift czy też hamując gwałtownie.
AI na najwyższym poziomie niemal idealne, ta niepewność czy wyprzedziłem przed zakrętem na tyle żeby mi nie wjechal w zad, walka o 1 sze miejsce do ostatnich sekund (zwłaszcza gdy startujemy ostatni na długich torach), brak debilnej gumki (dostosowywania się aut do naszego tępa). Gra nie wybacza poważnych będów i bardzo dobrze, przycisk cofania czasu w forzie strasznie psuł zabawe (wiem można nie używać). Niestety AI potrafi dać ciala w sekwencjach ciasnych zakretów - zwalnia nadto. Pozostaje jescze kwestia kokpitów które moim zdaniem lepiej wyglądaly w shift 1. Teraz jest we wnętrzu auta zbyt ciemno aby podziwniac konsolety egzotycznych piękności.
Podsumowując- wreszcie dobra ścigalka od EA, po ostatniej porażce jaką był w moim mniemaniu Hot Pursuit teraz jestem pelen uznania.
Wiadomo, że czysty arcade, wiadomo, że NFS, ale cholera gra się ŚWIETNIE! Miód!
Czystym arcade nie nazwałbym tego, gierka jest raczej pomiędzy.
Panowie nie ma o czym tu dyskutować, każdy ma inne odczucia wobec tej gry. Jedni nienawidzą jej bo to nie klasyczny NFS a drudzy mają frustracje z powody optymalizacji bądź własnej nieporadności w tym że nie potrafią skonfigurować choćby sterowania. Gra na dzien dzisiejszy potrzebuje konkretnego update ale mimo tego skłonny jestem stwierdzić że to najlepsza jak dotąd gra na pc o tej tematyce.
No dobra "coś pomiędzy", faktycznie czasem trzeba użyć hamulca, ale faktem jest też, że pady inne od MS są słabo obsługiwane.
@Tuminure Widok zza kierownicy bezużyteczny? Bzdura... jeśli ma być REALISTYCZNIE to tylko widok ze środka pojazdu( z oczu kierowcy). Prawda jest taka iż w np. Forza 3 to tylko widok z maski (przed maską) jest grywalny... niestety; Uwielbiam prowadzić samochód i musze powiedzieć iż aktualnie żadna inna gra nie oddaje tak dobrze odczucia/wrażeń z kierowania pojazdem jak SHIFT 2 ... ...- odczucie prędkości/przyśpieszenie , widok z kokpitu/szarpanie kierownicy, wypadki/towarzyszące temu efekty- prawie rzeczywistość ;P Co bym poprawił to model jazdy ...no ale i tak jest zajebiście ;]
Lothers nie koniecznie, korzystam z pada za 50zl i jest całkiem nieźle. Od kiedy pozbyłem się kiery (czego żałuje) gram w wiele gier na padzie i powiem ci szczerze że np pomiędzy shift 2 a rFactor nie ma takiej wielkiej różnicy w sterowaniu. Mało tego da się wykręcać czasy zbliżone do gości grających na markowych kierownicach, wiec jest całkiem nieźle. Co do Analogów (grzybków) to nawet w takich grach jak RBR czy GTR trzeba przyzwyczaić się do delikatnego manewrowania. Wszystko to kwestia wprawy i opanowania toru oraz auta. Co do Helmet Cam to sprawdza się doskonale, kwestia przyzwyczajenia a druga sprawa to że działa jak swoisty radar ostrzegając nas przed szykaną :)
koniec ostatniego okrążenia, ostatni zakręt 180 stopni, zwalniamy żeby się wyrobić a za nami jakiś jeleń jedzie jak czołg- ponieważ próbujemy skręcić, efekt jest taki że przepycha nam tył jak podczas bączka. I z pierwszego miejsca spadamy na ostatnie
Jest to prawda. Chociaż ja uważam, że przeciwnicy zachowują się jak prawdziwi kierowcy. Walczą o swoje, sami kręcą bączki, czy wypadają z trasy. Widocznie nie jest to gra dla każdego, nie każdemu musi się to podobać. Najbardziej się to tyczy grania z kamerki FPP - ja uwielbiam, ponieważ moja ulubiona kamera jest spartolona. A są też tacy co jej nienawidzą ;D
Mam deadzone 20% i to drugie 25% dotyczące kierowania (gram na padzie).
jasonxxx --> Same bzdury. Wszystko jest dopracowane, Forza się nie umywa i model jazdy daję czystą frajdę (gram na najwyższym poziomie realizmu). Zapewne model jazdy jest zbyt wymagający dla ciebie, stąd takie "wnioski".
czyli idę jutro do sklepu na wymianę !:) mam nadzieję, że się nie zawiodę ...
@gridmaster: no nie wiem, bo podłączam mojego Logitecha Rumblepad 2 i w przeciwieństwie do każdej innej gry nie ma go do wyboru w opcjach kontrolera, jedynie "inne gamepady" i muszę ręcznie ustawiać, ale wtedy nie działa w menu (tylko klawa) - trochę niewygodne, może to ja robię coś źle? Chociaż wątpię...
Lothers gram na pececie, a pada modyfikuje pod ustawienia analoga z xbox, w zasadzie to jeden grzyb, bo pod co nie ustawisz to czułość i martwa strefę masz tą samą. Pad nie działa mi w menu ale w samej jeździe jest płynność. Największa bolączka to zbyt mocna reakcja na dodanie gazu tutaj trzeba zmniejszyć czułość bo opanowanie płynnego posługiwania się gazem jest podstawą w trybie drift.
No mi też pad działa, ale co za problem uaktywnić jego obsługę w menu? Nie rozumiem takich zagrywek.
Dziwi mnie, że grę testowano na 360 a nie na PC> Niestety konsolowość GOL staje się coraz bardziej zauważalna, niedługo wszystkie gry będziemy mieli testowane na PS3 czy 360. Wiem ,zę nie tylko mnie to martwi.
A co do samej gry, to pewny kandydat do najlepszej gry wyscigowej 2011. To już trzecia 9 w tym roku. Widać, więc, że w tym roku możemy mieć mnóstwo świetnych gier.
Gra dobra, jeśli nie patrzeć na kilka rzeczy. Gdzieś tam wymieniałem już, co mi się nie podoba, ale nie napisałem o jednej rzeczy a mianowicie o stopniu trudności. Poziom "Easy" w tej grze po prostu nie istnieje. Nie wiem, jak to widzą twórcy tej gry, ale mogliby spojrzeć na konkurencyjne tytuły i trochę porównać. Nie każdy gracz jest masochistą i ma ochotę powtarzać wyścigi po kilkanaście razy. Może posadzili przed grą zawodowego kierowcę a ten powykręcał czasy i uznał, że tak będzie najlepiej a oni to zatwierdzili i tyle. Ale w moim przypadku wyścig na pięć okrążeń polega na ściganiu jakiegoś typa, który (jeśli nie uda mi się go walnąć na jakimś zakręcie, albo sam nie popełni większego błędu) dojeżdża do mety pierwszy. Oczywiście na "easy". Należę do zwolenników pierwszego Shifta, ale druga część coraz bardziej mnie od siebie odstrasza i coraz większą mam ochotę, żeby to "dzieło" odinstalować.
GhostRaider mam obie gry na dysku wiec mogę sobie je porownać :) Co do Shift 2 wydaje mi się że jest bardziej zrównoważone pod tym względem. No ale na razie jestem w klasie c, niestety mała ilość fps nie pozwala mi na ściganie aut z wyższej półki. Martwi mnie natomiast milczenie twórców na temat pierwszego patcha do gry. Shift 1 jak wiadomo został w tym zakresie dość szybko połatany, dzięki czemu mogłem zwiększyć na maksa ustawienia graficzne bez spadków fps. No cóż trzeba cierpliwie poczekać.
najleprza gra wiścigowa w jaką w życiu grałem ! tyle na temat
To nie jest Need for SHIT...hot persuit to jakieś nieporozumienie.. Shift 2 wciąga , wymaga precyzji i skupienia dając niesamowitą miodność ale też bardzo wkurza.Najbardziej denerwuje łatwość i ilość sytuacji w której komputerowy przeciwnik wypycha cię z toru...masakra...co do pc grałem u kumpla i gra na klawiaturze to tragedia w tak trudnej grze...na konsoli i padzie od xboxa- bajka. Pokuszę się o stwierdzenie że jest prawie tak dobra jak forza...
Podsumowując recenzje g40st zapomniał dodać że Shift 2: Unleashed jest jak dziki brutalny sex, pełen ekspresji i wulgaryzmu ale za to w przepięknej i ujmującej scenerii. To prawdziwa gra dla prawdziwych mężczyzn :p
Najlepsza gra jak chodzi o wyścigowe odczucie te zderzenia z bandą itd ale Drift jest skopany te auta mam wrażenie aż za bardzo sie ślizgają.Na szczescie reszta czyli tory pojazdy i sama fizyka jazdy jest w tym przypadku - nie mylić z driftem - dopracowana. Jest to jedna z lepszych gier wyścigowych w sam raz na kierownice. A jak ktoś pisze że to jest arcade to chyba gra ze wszystkimi asystami ,w tej grze jest tak 70% symylacja /30% arcade,czuć prędkość ,zakręty ,hamowania ,zderzenia.