Risen 2 - pierwsze informacje i obrazki!
Platformy docelowe: Xbox 360, PlayStation 3 i PC.
Taa... myślę, że twórcy powinni zostać na PC. Kolejnego kandydata do najbardziej zabugowanej gry na konsolach nam nie potrzeba.
Trzymam kciuki żeby nie spieprzyli systemu walki. Taki Fable na poważnie, bez tej całej sweet-sims otoczki?? Jestem na TAK!
Dzięki temu, że wychodzi dwójka przypomniałem sobie jak bardzo oczarowało mnie demo jedynki. Ten Gothicowy klimat. Eksploracja terenu i znalezienie noża za kamieniami na plaży, którego jak się okazało nie potrafił znaleźć recenzent CDA, bo narzekał, że początkowe plaże przechodzi się walcząc patykiem. To, że każdy potwór może cię łatwo zabić (na to też narzekał, chyba nie grał w G1). Nie wiem tylko jak z fabułą, ale podejrzewam, że poziom jest podobny do tej z Gothica 2. Coś czuję, że niedługo polecę do sklepu po Risena.
O KUR**!
U made my day! Super informacja na poczatek dnia, pierwszy Risen mi sie bardzo podobal. Czekam na wiecej info :D
Może być fajne, jedynka była fajna ale nie powalająca, walki z jaszczuroludami o te kamienie przynudzały i odechciało mi się grać.
Bardzo fajnie, że będzie utrzymany w pirackich klimatach. Czekam z niecierpliwością.
w wątku na gryonline zadałem pytanie a propos statku. Do rzeczy to news z padł jak grom z jasnego nieba i pierdyknął mnie w łebka. AweSome nic tylko zacierać rączki. Fable w skórze Risena ciekawe i udane połączenie. Bezimienny jest ten sam aha, miło. Sądząc po cz.1 to w fabule był wątek piratów i wysp czyli wszystko się zgadza Stalowobrody, Patty i skarb pirata plus podróż między nimi czyli - statek WOW. co do postaci które powrócą czyli Sara możne jakiś bardziej będzie z nią rozwinięty związek relacja? ja jak grałem to Patty uwięziona została w ruinach w swojej celi bo pomogłem tym złym i jak to wytłumaczyć mogła tam umrzeć z głodu to jak może powrócić ? odpowiedzcie mi? 2 razy grałem raz ją uwolniłem za drugim razem siedziała zamknięta.
Ja to w "Risen" nie widzę nic specjalnego. Ba. Powiem więcej, był gorszy od wszystkich Gothic'ów, nawet "trójki" (z tym, że dla mnie G3 był najlepszą częścią serii). Jedyne co było w nim dobre to fatalna animacja postaci (trochę to dziwne). Optymalizacją też nie grzeszyła. Poza tym, pamiętam jak przed premierą, PB chwaliła wielki, otwarty świat, a okazało się, że jedynymi prawdziwymi wyrazami były "świat" i "otwarty".
Nie ukończyłem Risen-a i w sumie się cieszę, bo później sprzedałbym go za mniejsze pieniądze. Może kiedyś, w bardzo odległej przyszłości, kiedy nie będę miał co robić, dam mu jeszcze jedną szansę. Chociaż szczerze mówiąc wolałbym jeszcze raz przejść Gothic 3.
Radanos to szybko się namyślaj bo tracisz i to sporo. Nie grając w Risena to tak jak wyprzeć się na Gothica. Pamiętaj Arcania to Gothic po 1 2 i i "nawet" 3 więc Risen pozostaję jego spadkobiercą, bliższym niż jak to piszesz wszystkich Gothick'ów. Piszesz dobre a za moment fatalne, otwarty świat i otwarty ale co Gothic czy Risen nie jasno się wyraziłeś
Ja to w "Risen" nie widzę nic specjalnego. Ba. Powiem więcej, był gorszy od wszystkich Gothic'ów, nawet "trójki" (z tym, że dla mnie G3 był najlepszą częścią serii)
to wystarczy żeby kompletnie zignorować twoją wypowiedź, pozdrawiam:D
Ja to w "Risen" nie widzę nic specjalnego. Ba. Powiem więcej, był gorszy od wszystkich Gothic'ów, nawet "trójki" (z tym, że dla mnie G3 był najlepszą częścią serii).
No tak. Haha ;)
Mój komputer odmówił posłuszeństwa i 1 część tej gry nie poszła, a jako że nie mam też xboxa360 to szansa zagrania w pierwszego risena przepadła, tutaj widzę że 2 część wychodzi też na ps3 które posiadam, ale nie wiem czy będzie sens grać nie znając wydażeń z 1 części.
Uvi uznaje się że z serii gothic to 1 i 2 są kultowe, zaraz potem piszą jak nie mogą znaleźć argumentów na Risena, że ten nawet ten fatalny z otwartym światem G3 był taki dobry jak trylogia- że Risen wypada blado- błędne koło- plus gmatwanina ocen gry. Arcania wypada blado bo ją wykastrowali co do swojej serii z Gothica i Risen, ale trzyma poziom ukończyłem grę na 30 poziomie bez błędów i bugów czekam na pełne DLC do polskiego Arcania. Risen 2 już tylko z Dubb PL jak co wydać muszą!!!żeby chcieć zarobić
Radanos - może czas wymienić kartę graficzną z serii Geforce 7000 i 1 rdzeniowego procka na coś innego? Bo tak to żadna gra nie będzie zooptymalizowana...
Optymalizacja była tam prze fantastyczna - na Radeon 4770 i Pentium Dual Core E2160@2,8 ghz miałem dosłownie wszystkie detale z cieniami ustawione na wysoki 1680x1024 rozdzielczość i w obozie bandytów około 35 fps (co najlepsze - z karta Geforce 8600GT na low-średnich detalach i 1024x768 rozdzielczości w tym samym miejscu miałem 15fps) - praktycznie poniżej 30 nie spadało w innych miejscach , a grafika była co najmniej wystarczająca...
Tak naprawdę Risen był dobry do momentu wejścia do wulkanu, potem już było znacznie znacznie gorzej ale system walki był chociaż ciekawy i wymagający, fabuła też nie najgorsza - jak poprawią mankamenty 1 może być interesująca gra - czekamy na 1 konkretne informacje i filmiki z E3 pewnie ;)
GaidenNinja --> z tego co pamiętam faktycznie były problemy z optymalizacją Risena (choć ja nie miałem żadnych problemów), ale szybko wydano jakiegoś patcha naprawiającego problem. Także radzę poszukać:)
Pierwszy Risen był świetny, a po przeczytaniu tego artykułu jestem pewien na 99%, że Risen 2 będzie cRPGiem idealnym!
Jeżeli grę będzie w Polsce wydawać znowu Cenega to kupuje zagranicą (znowu). Jeżeli CDP to w Polsce zapewne będzie dostępna EK i wtedy zakupię ją.
Ciekawe czy w Polsce bedzie pelny dubbing czy kinowka. Moim zdaniem najlepiej jakby byl wybor miedzy kinowka a full dubb.
Risen był grą całkiem dobrą, ale klimatem nawet nie zbliżył się do Gothica 1, 2 które pod tym względem były genialne.
Kurde Uvi Twój blog lubie chyba najbardziej, trafia idealnie w moje gustawsony :) Risen był tym czym G3 nie mogło być, czekam z niecierpliwością premiery i kolejnych info :)
W pierwszą część grało mi się przyjemnie. Ze względu na widoczki i klimacik. Niestety nie wciągnęła mnie ta giera fabularnie przez co po przejściu 80% bez mrugnięcia usunąłem ją z dysku nawet nie będąc ciekawym jak się to wszystko kończy. Imho strata czasu bo twórcy jechali tylko i wyłącznie na nadziejach fanów Gothiców. System walki po opanowaniu stawał się banalny do bólu, jednak wciąż lepszy od tego z Arkanii. Fajnie, że wychodzi kolejna część ale ja raczej nie kupie. Może zagram jak ktoś ze znajomych będzie miał kupny bądź
spoiler start
pirat
spoiler stop
. Jak sobie przypomnę od kogo miałem pierwszą część to odkopie stare sejwy i dokończę, raczej dla fun'u niż z ciekawości.
Muszę w końcu zagrać w "jedynkę". :P Jednakże martwi mnie brak pełnej polskiej lokalizacji, a co za tym idzie klimatu który towarzyszył przy grach z serii gothic 1-3 (właściwie to właśnie dla tego jeszcze nie ograłem pierwszej części). Polskie wersje w RPG-fantasy to według mnie mus, w innych gatunkach niekoniecznie, ale w RPGach jakoś zawsze lubię posłuchać polskich lektorów. :) Miejmy nadzieje, że Cenega przy Risen 2 nie powtórzy tego błędu...
Pójście w stronę piractwa stanowi naturalną ewolucje pierwszego Risena, gdzie dość ważne zadanie tyczyło się właśnie piratów. Już tam było bieganie po wyspie zw poszukiwaniu skarbów. Co do broni palnej, jeszcze nie wiem co o tym myśleć. Trochę mi nie pasuje, ale trzeba dać szansę - to z punktu widzenia gameplaya. Większy problem widzę w wytłumaczeniu tej broni palnej od strony fabularnej. W pierwszej części nie było o tym mowy, a tu przecież będziemy sterować tym samym bohaterem. Zatem nie mogło minąć zbyt wiele czasu od pierwszej części (max 20 lat, a prawie na pewno będzie mniej), więc postęp technologiczny nie mógł być tak duży. Ciekaw jestem jak to twórcy wytłumaczą (może wyspa w jedynce była zacofanym kawałkiem lądu na zaawansowanej mapie świata :P ).
UVI, zrób recenzję Gothica, Gothica II i Nocy Kruka. Okazja jest w sam raz zapowiedź nowej gry Piranha Bytes oraz 10-lecie Gothica. A skoro zrobiłeś recenzję G3... Jestem ciekaw twojego zdania o Gothic po 10 latach, czy minusy, które kiedyś podawano np. sterowanie, stały się plusami. I czy Saga Gothic twoim zdaniem stała się grami kultowymi?
sebogothic ---> Kiedyś napiszę, na pewno. W chwili obecnej mogę powiedzieć jedynie tyle, że pierwszego Gothica wspominam lepiej niż "dwójkę", choć przy tej drugiej również spędziłem masę czasu i uważam ją za jedną z najlepszych gier action RPG w historii. :)
"Bohater bedzie mógł korzystać z broni palnej, pistoletów i strzelb."
To według mnie troszke niepotrzebne. Ale kto wie, może fajnie się wpasuje w gre.
Uvi grzeszysz ;]
Obie czesci sa rownie zaje**ste :D
Co do broni palnej, mam wrazenie ze tworcy celuja w troche steampunkowe klimaty :D
U.V. Impaler ----> Jeszcze mógłbyś zrobić jakiś artykuł o soundtrackach w do Gothicach, gdyż zainteresował mnie artykuł o soundtracku z Diablo. Można było się dowiedzieć jak te utwory były nagrywane. A o soundtracku z Gothic, Gothic II I NK niewiele wiadomo, oczywiście poza tym kto go stworzył - Kai Rosenkranz, który niedawno odszedł z PB. Podobno w nagraniach ścieżki do G1, brali udział muzycy z grupy In Extremo. Osobiście uważam, że to jedne z najlepszych i najbardziej klimatycznych soundtracków w grach.
A co do samych gier to podobnie z większym sentymentem wspominam pierwszego Gothica, głownie dlatego, że ma bardziej mroczny klimat. No i w pierwszej części wszystko się zaczęło, wszystko było nowe i nieznane. Nie wiadomo było czego się spodziewać. Choć oczywiście druga część jak i dodatek do niej są równie dobre.
Ja też wolę pierwszą część Gothica. Moim zdaniem jest bardziej klimatyczna niż dwójka. Dużą zasługą tego klimatu jest grafika( uważana przez heretyków za brzydką). Druga część choć była świetna to była zbyt kolorowa(przynajmniej na początku) :(
Ciekawe jak wyjdzie ta zmiana klimatu... Nawiązując do Gothic'ów 1 i 2 to tworzyły one zgraną całość. Fajnie by było, gdyby tak samo było w przypadku Risen'a, ale szczerze mówiąc nie wydaję mi się by taka sytuacja miała miejsce. Wszystko przez tą broń palną!!!
Ten rok zapowiada się bardzo dobrze dla fanów RPG!
Pisząc o grach Piranha Bytes trzeba coś naskrobać o każdej z osobna :]
Gothic Gothic był jedną z pierwszych tak oryginalnych gier w swoim gatunku (crpg) Oferowała jak na te czasy dość duży zamknięty świat który został bardzo dobrze wytłumaczony fabularnie (magiczna bariera) A mimo jego ograniczonej wielkości naprawdę nie pozwoliło to nam się nudzić. W Gothicu mieliśmy na początku kogoś w rodzaju mentora czyli Diego czego w innych rpg'ach tego typu raczej się nie spotykało. Z dalszym postępem trzeba było się opowiedzieć po jednej ze stron: stary obóz, nowy obóz, obóz na bagnie. Jednak wybierając którąkolwiek ze stron prowadziło nas to do jednego wspólnego końca czyli
spoiler start
zniszczenia bariery i pokonaniu Śniącego
spoiler stop
Gra jak na te czasy zachwyciła mnie tym, że nie była tak jak inne w tym gatunku hack & slashem w stylu Diablo a rzeczywiście cRPG'iem. Warto też wspomnieć o świetnym dubbingu aktorze który przemówił głosem naszego bohatera Jacek Mikołajczak który do tej pory zawsze kojarzy mi się z Gothic'iem. Jacek Mikołajczak był trochę takim pionierem jak powinien brzmieć głos bohatera i był stawiany za wzór.
Gothic II Gothic II kontynuował historię naszego bezimiennego bohatera który w części pierwszej
spoiler start
zniszczył magiczną barierę otaczającą górniczą dolinę oraz pokonał Śniącego
spoiler stop
Twórcy bardzo fajnie wybrnęli z sytuacji w której to nasz bohater zapomniał swych umiejętności. Gra w tej części oferowała nam dużo większy świat oraz powrót do tego znanego z części pierwszej chociaż już inaczej wyglądającego. Grafika wyglądała zdecydowanie lepiej a i kontrola postaci była już bardziej wygodną w stosunku do poprzedniczki. Również i tu musieliśmy opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu: paladyni, magowie ognia, najemnicy. W tej części również twórcy doskonale wybrnęli z ograniczenia wielkości świata ponieważ była to wyspa. Fabuła chociaż już nie tak zaskakująca jak w jedynce wciąż była dobra i trzymała poziom. Do Gothica II twórcy postanowili za serwować nam dodatek Noc Kruka który jest poniekąd uzupełnieniem całej historii. W której dowiadujemy się
spoiler start
co stało się z magami wody (i czego szukają)oraz częścią ludzi ze starego obozu na których czele stoi prawa ręka przywódcy ze starego obozu Gomeza czyli tytułowy Kruk
spoiler stop
Gothic II ostatecznie pomimo naszych wyborów prowadzi nas do jednego wspólnego końca. Gra była wciąż dobra i trzymała poziom.
Gothic III Gothic III pozwala nam po raz kolejny wcielić się w bezimiennego który
spoiler start
po pokonaniu w GII ostatniego smoka dopłynął wraz z przyjaciółmi do Myrtany
spoiler stop
W tej części widać, że gra została wydana jakby w pośpiechu na początku czuć tę kiepską optymalizację potem dzięki patchom pomału się to zmienia. Tym razem PB zaoferowało nam dużo większy świat niż poprzedniczki. I to według mnie trochę było nie trafione bo nie było nam dane czuć tego klimatu poprzedniczek. Mimo ładnej grafiki i dość interesującej fabuły byliśmy pozostawieni trochę pozostawieni sami sobie. W tej części nie ma tak dobrego podziału na strony konfliktu jak było to widoczne w poprzedniczkach serii. Czuć jakby było tego dużo za dużo i przez to moim zdaniem gra bardzo straciła. Tym razem gra oferuje nam otwarte zakończenie zależne od wyborów jakich dokonaliśmy co w przypadku tej serii jak dla mnie było czymś chybionym. Ostatecznie do gry powstał dodatek Zmierzch Bogów (dla mnie to był niestety Zmierzch Bugów) stworzony już nie przez Piranha Bytes a przez Spellbound twórców m.in. Desperados. Zapewne gdyby nie zaognienie konfliktu między JooWood i Piranha Bytes losy serii potoczyłyby się inaczej. Niestety zdecydowanie najsłabsza część serii.
Risen Risen gra która miała być duchowym spadkobiercom serii Gothic. W stworzonym przez twórców Gothic'a Risen'ie czuć to niemal na każdym kroku. Poczynając od interfejsu, kontroli postaci a kończąc na fabule. W Risen wcielamy się podobnie jak w serii Gothic w bezimiennego bohatera który jako rozbitek ląduje na zapomnianej wyspie Faranga. Z postępem fabuły staniemy przed wyborem opowiedzenia się po jednej z trzech stron (brzmi znajomo): bandyci, inkwizycja, magowie. Wielkość wyspy w Risenie jest bardzo podobna do tego z Gothic(1) jednak również nie pozwala się to nam nudzić. Gra mimo dokonanych wyborów prowadzi nas do jednego wspólnego końca co jest kolejnym argumentem podobieństwa do serii Gothic. Jedynym minusem jak dla mnie to był chyba brak dubbingu który od części pierwszej tak lubiłem w serii Gothic więc mam głęboką nadzieję, że Risen II będzie go miał bo wówczas gra będzie jeszcze bardziej przyjemna. Za brak dubbingu w Risen możemy chyba podziękować firmie Cenega(wydawca gry w Polsce) która już nie pierwszy raz coś spieprzyła. Dziękuje za uwagę temu kto dobrnął do końca.
Mnie zastanawia jak wprowadzenie broni palnej wpłynie na inne elementy gry, a konkretnie - czy zostaną odwzorowane historyczne zmiany związane z jej pojawieniem się. Chodzi tu przede wszystkim o sposób walki (czy bitka w zwarciu zejdzie na trochę dalszy plan?), o pancerze (czy zbroje płytowe, kolczugi itp. pozostaną? Wydaję mi się że przez broń palną straciły rację bytu, a zamiast nich pojawią się jakieś ubrania, skórzane kurtki, ewentualnie blaszane kirysy). Jak ta broń będzie działać? Czy będą to typowe czarnoprochowe jednostrzałowce, z których będziemy atakowali przed rozpoczęciem właściwej walki z bliska, czy może będzie to bardziej broń w stylu fantasy (wielostrzałowa, szybko przeładowywana, celna)? Jak to zostanie wyjaśnione fabularnie? (w pierwszej części broni palnej nie było wcale, a upływ czasu pomiędzy "jedynką" a "dwójką" będzie raczej niewielki...).
PS. Jeżeli piraci będą przypominali tych z Nocy Kruka, to mnie to pasi ;].
@Redcrow pomysł z bronią palną jest dość ciekawy i nieco przypomina mi grę Arcanum. Steampunk powinien wyjść całkiem nieźle technika vs magia będzie ciekawie się prezentować w świecie Risena. Nie sądzę, że bron będzie wielostrzałowa raczej takie jednostrzałowe prochowce bo trochę zakłóciło by to balans w grze. Fabularnie to wytłumaczyć raczej też nie będzie problemem skoro to była wyspa. Mam nadzieje, że PB nie popełni tego błędu jak w przypadku G3 gdzie wielkość świata zabiła tak ważną fabułę.
Moim zdaniem walka za pomoca pistoletu bedzie wygladac tak ze mamy jedna lub 2 kulki w broni, jest walka z Panem A i Panem B. Bijemy Pana A mamy go na targecie, wyciagamy pistolet i strzelamy w Pana B zeby nam nie przeszkadzal. Jak ktos gral w gre "Piraci z Karaibow" wie jak to wyglada... Jesli to bron na proch, to ladowanie powinno byc dlugie, zeby uniknac akcji strzelamy, odbiegamy ladujemy i znowu strzal. Jesli chodzi o strzelby to zeby pullnac moby, albo zeby zadac wiekszy dmg na stacie. Jesli chodzi o fabule, stara wyspa byla odcieta od reszty swiata, a to co bylo zabrala inkwizycja... problemu z fabula nie widzie :]