O realizmie i wykorzystaniu Kinecta w Forza Motorsport 4
FM4 jako gra w zasadzie juz pokonala GT5.
pytanie czy FM4 jako symulator pokona GT5, bo model jazdy z FM3 to niestety arcade w porownaniu do GT5. zobaczymy:)
ps. swietnie, ze kinect bedzie uzywany tylko do ogladania aut bo juz sie nietkorzy mocno bali ze bedziemy sterowac autami trzymajac rece w powietrzu.
[1][2] Powiedzieli posiadacze xboxa :D ...
Ahh, uwielbiam czytac komentarze na tej stronie ;).
Swoja droga ciekawym tego uzycia kinecta, bo granie w forze na nim sobie nie wyobrazam, stac tak przed TV z niewidzialna kierownica i krecic :D, na szczescie skoro to maja byc "mniejsze" funkcje gra raczej nic na tym nie straci na rzecz casuali.
nvm
Autorzy tradycyjnie zapowiadają, że nowa część wyniesie realizm tego cyklu na jeszcze wyższy poziom.
Oby, bo czesc 3 wyniosla realizm, ale do piwnicy.
Tym razem jednak nie popadne w euforie. Popadalem w entuzjazm i wierzylem w zapowiedzi przy okazji fm3 i mocno sie rozczarowalem.
Oby była opcja że można jeździć na Kinectie i możliwość jej wyłączenia dla hardcorów :)
Mam totalnie w nosie wszystkie fanowskie dyskusje bo lubie obydwie serie, wiec nie zaczynac mi tu prosze. Chcialem tyko napisac, ze podoba mi sie jak w czasie kiedy Polyphony w bolach zdazylo splodzic GT5 to Turn10 zdazylo napisac 3 czesci Forzy. Z czego dwie byly kapitalne. wcale nie odstajace wiele od GT5. Zakladam, ze czworki nie zepsuja i tez bedzie swietna. Yamauchi powinien u Greenwalta brac lekcje "jak pracowac pod wplywem stresu":D
Już się nie mogę doczekać, dla mnie najważniejsza jest frajda, a reszta typu grafika, realizm schodzi na dalszy plan.
(...) Podobno wpłynie to na wierniejsze odzwierciedlenie zużywania się gum na różnych nawierzchniach i w najtrudniejszych warunkach pogodowych.
Czyli zmienne warunki pogodowe potwierdzone :D
[5] Powiedział posiadacz PS3 ...xD GT5 to największy syf ubiegłego roku w jaki miałem 'okazje' zagrać.... nie wiem czym niektórzy sie tak podniecają. FM4 na bank pobije GT5 bo to raczej trudne nie powinno być... zresztą w sumie wali mnie to gdyż czekam jedynie na SHIFT'a 2 ;P
Fajnie widać do czego przydaje się kinect w grach.
Co najwyżej okno można otworzyć korbką kręcąc :D
Forza Motorsport od początku zżyna wszystko od Gran Turismo. Tylko, że wychodzi im lepiej niż oryginał. Ot cała tajemnica FM. I tak sprzeda się 3 razy gorzej niż GT5.
Forza Motorsport od początku zżyna wszystko od Gran Turismo.
np.? Czy znowu tylko puste słowa w twoim wykonaniu?
Żadne np. Forza Motorsport to takie spełnienie marzeń Yamauchiego. Ale po 4 części to tak: zmienne warunki pogodowe, wyścigi nocą, wyścigi w terenie, ścieranie opon w zalezności od podłoża (myślałem, że to oczywistość), Top Gear track, sama idea zdetronizowania GT5 w kategorii Symulatory, head-tracking. Jakieś pytania? BTW. Będzie Forza działała w 60 klatkach jak GT5? Bo śmiejecie się z grafiki, a w trasie w mieście samochodem premium przy 60 klatkach Forza nie ma szans. To osiagnięcie wg mnie. Fakt, oprawa jest nierówna i na otwartym terenie w standardowym samochodzie gra wygląda jak GT4 na TV HD.
sama idea zdetronizowania GT5 w kategorii Symulatory,
Jak oni w ogóle śmieli! Coż za bezczelnośc!
Co do reszty bzdur. Czy to oznacza, ze forza 4 nie powinna mieć tych elementów? Przecież to nie sa jakieś rewolucyjne rzeczy tylko jedne z podstawowych których nie było w trójce.
To osiagnięcie wg mnie
Czyli jak forza 4 będzie miała to 60kl to tez będzie zżynanie z gt5? Cool story bro!
@SDRaid - jakby się uprzeć, to zmienne warunki pogodowe były w FUEL, wyścigi nocą w NFS:U, wyścigi w terenie w Toca Race Driver 2. Ścieranie opon nie było przypadkiem w RBR?
Co do TG zgodzę się, ale nie wiemy jeszcze, czy Forza ma licencję na oryginalnego TG, bo w trailerze były tylko fragmenty z wersji US.
Forza zbiera najlepsze pomysły w udoskonalonej formie i pięknej RÓWNEJ oprawie. Co mi z 1000 samochodów w GT5, jeśli 20 z nich to niemal identycznie Toyoty Supra, kolejne 50 to kwadratowe pudełka z Japonii, a ledwie 200 wygląda jak przystało na rok 2010? Tras miejskich też wiele nie ma... Wspominałem o tym jak Sony podgrzewało atmosferę? Jak cudne GT5 miało być? Że warto będzie czekać 6(!) lat? Moim zdaniem - (a przegrałem sporo w GT5) zdecydowanie nie było.
SDRaid - Sony robiac PS3 zrzynalo pierwszego Xa - zastapilo memorki dyskiem, wbudowala linuxa (tez dalo sie go tam zainstalowac i korzystac), wprowadzili 4 pady bez jakis rozgaleziaczy (PSX/2), dali wbudowane gniazdko ethernet, skopiowali Xbox Live
;)
koledzy, wiem ze te klotnie to z nudow w sumie, wiec radze rzucic okiem tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=atqsgQ2sTrk&feature=feedu
bedzie co robic zanim wyjdzie FM4 :D
SDRaid - forza chodzi w 60fpsach, nie widziales o tym?
gt5
Global percent of torn frames: 22.04
Global average FPS: 52.69
forza 3
Global percent of torn frames: 0.14
Global average FPS: 55.34
:> przy okazji, to pewnie bez powodu polyphony i sony przesuneli premiere gt5 o ponad rok po zobaczeniu forzy 3 na e3?
bobrock -
Mam totalnie w nosie wszystkie fanowskie dyskusje bo lubie obydwie serie, wiec nie zaczynac mi tu prosze. Chcialem tyko napisac, ze podoba mi sie jak w czasie kiedy Polyphony w bolach zdazylo splodzic GT5 to Turn10 zdazylo napisac 3 czesci Forzy. Z czego dwie byly kapitalne. wcale nie odstajace wiele od GT5. Zakladam, ze czworki nie zepsuja i tez bedzie swietna. Yamauchi powinien u Greenwalta brac lekcje "jak pracowac pod wplywem stresu":D
Parę kwestii
- po wydaniu GT4 Polyphony wydało TT i GT na PSP. GTHD, GT5P nie liczę. To raz
- Turn 10 ma budżet porównywalny do PD czyli w zasadzie brak ograniczeń. Tylko headcount jest 2x większy i zatrudniają jeszcze kilkuset outsourcerów do klepania modeli. Więc nie ma co porównywać czasu potrzebnego na wydanie gry. To dwa.
- jak można mówić o wielkim realizmie gry wyścigowej i przełomowych zmianach, skoro 99% osób gra w nią na padzie ? Zachodzę w głowę i jakoś nie rozumiem, jak to możliwe.
Oby było realistycznie przynajmniej jak w Gran Turismo 5.Jak grałem w Forze 3(demo) bez żadnych wspomagaczy w aucie(miałem tylko linię na szosie) nie miałem problemów z opanowaniem auta co jest raczej dziwne bo w samochodówki gram okazjonalnie.
Fuel to nie konkurent GT czy FM. Koktajl Mrozacy Mozg --> Widziałem, że o tym napomnisz. Otóż nie ma to żadnego związku z tematem, a po drugie to już daleka przeszłość. Teraz SONY wyznacza standardy jeżeli chodzi o dbanie o użytkownika. oskar ---> W PSX było, że GT5 60, a FM3 w 30. Na tym się opieram.
BTW> GT5 doczekało sie patcha 1.06 (300mb). Wprowadza mase usprawnień, nowy tor (właśnie odkryłem, że jest ich kilka), masę nowych trybów, rozwiązań. Świetna sprawa. A bajer ze ściganiem się z udostępnionymi przez innych kierowcami jest przedni. Czekam na nastepnego patcha z nowymi furami premium.
Prawda jest taka ze w forzy 3 jest 60fps i sa mniejsze spadki niz w gt5. Ktos nie doinformowany to pisal ;)
Podobno powtórki chodzą w 30 i stąd taka informacja.
Podobno powtórki chodzą w 30 i stąd taka informacja.
mistrz. Po prostu mistrz;)
tak, powtorki chodza w 30fpsach, za to wtedy sa ladniejsze auta i z lepszym AA (przynajmniej ja to zauwazylem).
powtorki w GT5 tez maja 30fps (albo znacznie znacznie mniej, ale renderowanie 16 aut premium ma prawo zatkac ps3:)
ps. PSX jest czasami... nieobiektywny.
W takim razie nie wiem, dlaczego znalazła się tam taka informacja. W kokpicie jest 60? http://farm6.static.flickr.com/5165/5206561501_7d4e36b09f_o.jpg Jakby było 600 premium to nikt nie miał by żalu do Yamauchiego xD
btw, gwoli wyjasnienia- nowy patch nie wprowadza nowych torow, te ktore sie pojawily (chyba w seasonal events?) sa zrobione za pomoca curse makera. z nowych trybow zauwazylem tylko b-spec online. leaderboard`ow, o ktorych mowa jest na pudelku z gra, brak.
Tak ale nie są to losowe, a manualnie stworzone trasy. Poza tym lista zmian jest bardzo długa:
''[Większe zmiany i nowe funkcje]
・Wyścig zdalny
Po lewej stronie ekranu [Świata GT] - [Społeczności], dodano opcję [Wyścigi zdalne].
Dzięki niej możesz kazać "Mojemu kierowcy" zmierzyć się w automatycznym wyścigu B-Spec z kierowcami innych graczy. W przypadku wygranej otrzymasz nagrody i doświadczenie.
Szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji 8-4 [Wyścigi zdalne], w [Instrukcji] dostępnej w górnym menu oraz na nowej stronie "Wyścig zdalny" w sekcji informacji o produkcie GT5 na stronie gran-turismo.com.
・Wyścigi zdalne przez przeglądarkę internetową
[Wyścigi zdalne] możesz uruchomić, odwiedzając stronę "gran-turismo.com" przez przeglądarkę internetową i zdalnie obsługując systemem PS3®, który został w domu. Na stronie możesz rozpocząć wyścig, sprawdzić jego przebieg i wyniki. Ten tryb rozgrywki pozwoli ci grać w Gran Turismo dosłownie wszędzie!
Zaloguj się, wciskając przycisk [Moje Centrum GT5] w prawym górnym rogu strony.
・Wykorzystywanie Kreatora tras w wyścigach sieciowych
Teraz możesz się ścigać w sieci (przez Otwartą poczekalnię i Moją poczekalnię) po "Moich torach", stworzonych w [Kreatorze tras], albo po losowo generowanych torach (dotyczy to tylko torów stworzonych po wypuszczeniu tej aktualizacji).
・Wprowadzenie w wyścigach sieciowych punktów osiągów
Wprowadziliśmy punkty osiągów (PO), których zadaniem jest ocena możliwości każdego auta w wyścigach sieciowych. Możesz ustalić ograniczenie PO w regulaminie wyścigów sieciowych (przez Otwartą poczekalnię i Moją poczekalnię), żeby określić, jakie samochody mogą brać w nim udział.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji 6-15 [Punkty osiągów], w [Instrukcji] dostępnej w górnym menu.
・Więcej nagród i punktów doświadczenia za wyścigi sieciowe
Wzrosła liczba nagród i punktów doświadczenia otrzymywanych za wyścigi sieciowe (przez Otwartą poczekalnię i Moją poczekalnię).
・Więcej Ustawień zawodów dostępnych podczas Wyścigów sieciowych
Do ustawień wyścigów sieciowych (przez Otwartą poczekalnię i Moją poczekalnię) dodano opcje [Cykl automatycznego rozpoczynania wyścigu] i [Zużycie opon i paliwa].
・Wyższe kary w Zawodach specjalnych
Kary za nieregulaminową jazdę, na przykład zjeżdżanie z trasy i uderzanie w ściany, zostały zwiększone w [Zawodach specjalnych] dostępnych w [Świecie GT] - [Życiu GT].
・Zmiana nagród i doświadczenia za Zawody
Zmieniono liczbę nagród i punktów doświadczenia za [Licencje] i [Zawody specjalne] [Świata GT] - [Życia GT]. Zwiększono punkty doświadczenia za Zawody A-Spec i B-Spec, a nagrody spadły do poziomu sprzed aktualizacji 1.05.
・Wynajem samochodów na Zawody
Możesz teraz wypożyczać od znajomych samochody na zawody A-Spec i B-Spec w [Świecie GT] - [Życiu GT] oraz [Zawody Specjalne]. Wystarczy, że znajomi udostępnią ci swoje auta.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji 6-16 [Wynajem Samochodów], w [Instrukcji] dostępnej w górnym menu.
・Ustawienia
Można teraz zmienić przełożenie każdego biegu, ograniczenia mocy i modyfikacji masy. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji [18. Przewodnik po Ustawieniach], w [Instrukcji] dostępnej w górnym menu.
・Wiele ekranów
Jeśli posiadasz kilka systemów PS3™, możesz wybrać funkcję wyświetlania obrazu na wielu ekranach poprzez [Opcje] - [Sprzęt] - [Wiele ekranów].
Łącząc systemy PS3™ i monitory/telewizory, możesz teraz grać w Gran Turismo 5, mając dużo większy kąt widzenia.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji wsparcie na stronie gran-turismo.com.
[Zmiany i dodatki wprowadzone do gry]
- Można teraz oglądać i zapisywać powtórki [Wyścigów dla 2 graczy].
- Do [Opcji jazdy] dodano [Czułość sterowania kontrolerem].
- Do ustawień sekcji w [Kreatorze tras] dodano opcję [Pochylenie zakrętów].
- W zawodach A-Spec, wliczając w to wyścigi wytrzymałościowe, dodano komunikat zatwierdzający ponowne rozpoczęcie wyścigu.
- Podczas powtórek, wyścigów B-Spec oraz w trybie obserwatora, możesz zmienić cel obserwacji bez konieczności otwierania listy w nowym oknie.
- Muzyka wybrana przez użytkownika może być teraz odtwarzana w [Poczekalni] po wyłączeniu czatu głosowego.
- Możesz teraz korzystać w [Poczekalni] z samochodów, które nie są oznaczone jako ulubione.
- Jeśli w regulaminie poczekalni ustalono ograniczenie opon, na ekranie garażu będą wyświetlane tylko samochody spełniające wymagania.
- Ustawienia kierowcy i wyświetlania samochodu podczas wyścigu są zapisywane.
- W [Szybkim menu] można teraz zmieniać ustawienia gokartów.
- Dodano możliwość zaznaczenia wielu przedmiotów na kilku ważnych ekranach, na przykład podczas wyboru ulubionych w [Garażu].
[Ustawienia SI]
- Przebieg wyścigu i SI przeciwników podczas testów na licencje i wyścigów A-Spec zostały zmienione.
- Umiejętności kierowców SI w trakcie wyścigów B-Spec zostały poprawione.
- Kierowcy SI lepiej sobie radzą w przypadku blokowania trasy przez gracza.
[Poprawienie błędów]
- Poprawiono błąd, który pozwalał na nieuczciwe zdobywanie punktów w Próbach driftu.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał obejrzenie czwartego sektora w podglądzie na żywo.
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że po wymianie układu wydechowego lub turbosprężarki odgłos pracy auta się nie zmieniał.
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że nie dało się wczytać pliku zapisu po przekroczeniu przez niego określonego rozmiaru.
[Inne zmiany]
- Do opcji tworzenia [Otwartej poczekalni] dodano kategorię wyszukiwania [Typ wyścigu].
- Zmieniono czasy okrążeń podczas [Zawodów specjalnych] - [Wyzwania X].
- Prędkość zapisywania gry została zoptymalizowana.
- Wiadomość ostrzegawcza o dostępie do dysku twardego (HDD), wyświetlona podczas uruchamiania gry, została usunięta, żeby przyspieszyć proces startowy.
- Tło wyświetlane podczas [Demonstracji samochodu] ma teraz jeden z czterech losowych podtypów (Ranek/Dzień/Noc/Białe), tak samo w [Salonach].
- Ustawienia zintegrowanego systemu napędu na cztery koła "S-AWC" modelu Mitsubishi Lancer Evolution X zostały zmienione.
- Ustawienia [Siły wibracji force feedback] kierownicy Thrustmaster T500RS mogą być teraz lepiej dostrojone.''
SDRaid...a wydawało mi się, że kilka tematów wcześniej zarzekałeś się, iż nie wpie@#$%^&sz się w tematy XBOXA :) widocznie nie możesz przełknąć śliny po tym newsie. Czekam z niecierpliwością na FM4 bo GT5 mnie bardzo zawiodło...dlatego teraz kolekcjonerka kurzy się na półce. Nawet po premierze GT5 poprzednia część Forzy spisuje się znakomicie i mam większą ochotę do niej wracać.
melancom ty idioto, a wszedłem by napisać na ślepo, że FM4 będzie gównem? Nie? To zamknij tą cholerną mordę.
up...prowadzisz dyskusję na poziomie, gratulacje. Owszem, nie napisałeś, że FM4 będzie "gównem" ale ubierasz swoje poglądy w inne słowa, które i tak reszta użytkowników tego serwisu uważa za bezsensowne. Mam swoje zdanie, Turn 10 ma u mnie dużo większy kredyt zaufania niż Polyphony Digital...zresztą ponad połowa użytkowników GT5 spaliła by siedzibę PD a ich pracowników powiesili by na suchej gałęzi (wiadomo za co).
@albz74 "GTHD, GT5P nie liczę"
- i dobrze, ze nie liczysz, bo jak juz chcesz sie czepiac to Turn 10 tez wydalo dwa demka, jedno do FM2 i jedno do trojki, z taka przewaga, ze byly darmowe, a nie za polowe ceny gry:D
I nie spinaj sie, klocic sie nie zamierzam. Jak mowie - lubie obydwie serie.
"jak można mówić o wielkim realizmie gry wyścigowej i przełomowych zmianach, skoro 99% osób gra w nią na padzie ? Zachodzę w głowę i jakoś nie rozumiem, jak to możliwe." - nie pamietam, zebym cokolwiek pisal o realizmie w jednej czy drugiej grze. A 99% osob gra na padach - absolutnie sie zgadzam i w zadnym wypadku nie mam do nich pretensji. Ja sam gram na padzie, bo nie zamierzam wydac dwoch stowek na gre, a potem kolejnych czterech na kierownice do niej. Tylko najwieksi maniacy wyscigow i ludzie z duzymi sumami na koncie tak robia, a to jest nie wiecej niz parenascie procent docelowej klienteli. Wiec nie miej pretensji do graczy, a moze raczej do developera, ktory usprawiedliwia sie, ze nie umie oddac poczucia symulacji bez kierownicy. Owszem, kierownica pomaga, nie zaprzecze bo mialem okazje probowac. Ale wiekszosc ludzi gra na padach i nic sie z tym nie da zrobic.
melon nikt nie uważa za bezsensowne. Prowadziliśmy normalną dyskusję i to ty zaniżyłeś poziom czepiając się niczego i bezsensownie odwołując się do czegoś, co napisałem 2 miesiące temu. Jeszcze gdybym fanboyował...
SDRaid melancom ty idioto, a wszedłem by napisać na ślepo, że FM4 będzie gównem? Nie? To zamknij tą cholerną mordę.
Jeśli to nazywasz normalną rozmową to gratulacje za debilizm!
Teraz SONY wyznacza standardy jeżeli chodzi o dbanie o użytkownika.
Sony i ich zabugowane PSN - normalnie w BO nie idzie nawet zagrać ...dziękuję nie skorzystam- jedyne na + co zauważyłem to sporą ilość ex'ów (niezbyt mi podchodzących jedynie w Killzone bym zagrał) i ich tłumaczenie... poza tym kaszana.
Kilka rzecy do poprawienia i do dodaina i będą mieli moją kase:
- wyłączyć permamentny active steering z FM3. Bo jak znowu odwalą kaszane z tym jak w 3jce to gra symulacyjnie może być porównywana z NFSem czyli pseudo symulacja.
- zwiększyć ilość samochodów przynajmniej do 12 bo 8 jak w FM3 to już porażka na dzisiejsze standardy.
- Poprawić północną pętle bo to co jest w FM3 i FM2 to jest pseudo nurburgring
- Wprowadzić cykl dnia i nocy + efekty pogodowe żeby wytrzymałościówki miały sens. Pozatym ie ma nic przyjemniejszego niż pokonywanie nurburgring późnym wieczorem w lekkiej mgle.
Bez tych rzeczy nie można nawet mówić o królu simów na konsole.
Fajnie ze bierzesz pod uwage GTPSP ktore mialo powstac na premiere konsoli, potem krazyly chyba plotki po dluuuugim czasie ze gra jednak wyjdzie i wyszla w krotkim czasie jak dobrze pamietam.