----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• ArmA II: Combined Operations + Advanced Combat Environment 2 •
Na pytanie, w którą część ArmA gramy odpowiedź jest jedna: ArmA II: Combined Operations z modem ACE2. Czym jest Combined Operations? Jest to ArmA II, wydana w 2009 roku przez studio Bohemia Interactive, rozbudowana o dodatek Operation Arrowhead, wydany w 2010 roku. ACE2 jest to mod, bez którego większość z Nas nie wyobraża sobie rozgrywki coop, którą preferujemy w tym wątku.
Wcześniejsze produkcje studia Bohemia Interactive, czyli kultowy Operation Flashpoint z dodatkiem Resistance oraz ArmA I na zawsze pozostaną w naszych pamięciach, ale raczej już do nich nie wrócimy.
• Minimalne wymagania sprzętowe:
- CPU: Dual Core Intel Pentium 4 3.0 GHz / Intel Core 2.0 GHz / AMD Athlon 3200+ or faster
- RAM: 1 GB
- Video Card: NVIDIA GeForce 7800 / ATI Radeon 1800 with Shader Model 3 and 256 MB VRAM or faster
- OS: Windows XP
- Klawiatura z "Prawym Windowsem"
• Optymalne wymagania sprzętowe:
- CPU: Intel Core 2.8 GHz / AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster
- RAM: 2 GB
- Video Card: NVIDIA GeForce 8800GT / ATI Radeon 4850 with Shader Model 3 and 512 MB VRAM or faster
- OS: Windows XP or Vista
- Klawiatura z "Prawym Windowsem"
• Linki:
- oficjalna strona gry: http://www.arma2.com/
- oficjalne forum: http://forums.bistudio.com/
- polska strona o grze: http://arma2.pl/
- polskie community forum http://www.armagame.pl/
- ArmA Biki: http://community.bistudio.com/wiki/Main_Page
- zapowiedź ArmA 2 [eJay]: https://www.gry-online.pl/s022.asp?ID=5094
- recenzja ArmA 2 [eJay]: https://www.gry-online.pl/recenzje/arma-ii-recenzja-gry/z1168b
- poradnik ArmA 2 [eJay]: https://www.gry-online.pl/poradniki/arma-ii/
- beta test Operation Arrowhead [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=6543
- recenzja Operation Arrowhead [eJay]: https://www.gry-online.pl/recenzje/arma-ii-operation-arrowhead-recenzja-gry/za1a6b
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Serwer TS3:
Serwer komunikacji głosowej używany przez stałych bywalców wątku podczas wieczornych spotkań.
IP: ********
Port: 9521
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Serwer ArmA 2:
Hostname: Crazy Hussars
IP: 213.133.100.229
Port: 2302
Hasło: ********
Na serwerze zainstalowana jest ArmA2 wraz z dodatkiem Operation Arrowhead
Wersja gry: 1.57
Zainstalowane mody:
| ACE for OA - version 1.8 update 2
|
———— do ściągnięcia z naszego serwera - ftp://[email protected]/91.192.208.78_port_2300/ACE_1.8_2.zip
| Fallujah 1.1
|
———— do ściągnięcia z Armaholica - http://www.armaholic.com/page.php?id=12315&highlight=FALLUJAH+1.1
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Uaktualnienia do ArmA I:
Patch 1.05 - http://www.armaholic.com/page.php?id=865
Patch 1.08 - http://www.armaholic.com/page.php?id=1451
Patch 1.18 - http://www.armaholic.com/page.php?id=8715
• Uaktualnienia do ArmA II:
Patch 1.02 - http://www.armaholic.com/page.php?id=6007
Patch 1.03 - http://www.armaholic.com/page.php?id=6704
Patch 1.04 - http://www.armaholic.com/page.php?id=7448
Patch 1.05 - http://www.armaholic.com/page.php?id=8820
Patch 1.07 - http://www.armaholic.com/page.php?id=10875
Patch 1.08 (full) - http://www.armaholic.com/page.php?id=12587
• Uaktualnienia do ArmA II: Operation Arrowhead:
Patch 1.52 - http://www.armaholic.com/page.php?id=10922
Patch 1.54 - http://www.armaholic.com/page.php?id=11886
Patch 1.55 - http://www.armaholic.com/page.php?id=12586
Patch 1.57 (full) - http://www.armaholic.com/page.php?id=12978&highlight=PATCH+1.57
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Warto wiedzieć!
Dodatkowe parametry, z którymi można odpalić grę:
-skipintro (pomija ładowanie cutscenek w głównym menu gry, przyspiesza start gry)
-nosplash (nie wyświetla splash screnów podczas startu gry)
-showScriptErrors (pokazuje błędy w skryptach, zalecane tylko dla mission makerów)
-world=Chernarus (ładuje od razu Czarnoruś)
-winxp (w razie problemów z ArmA na systemach Vista i Win7)
-cpuCount=X (liczba rdzeni, która ma być wykorzystywana przez grę)
-exThreads=X (ustawienia dla dodatkowych procesów, możliwe wartości: 0, 1, 3, 5, 7)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Newsy:
- Project Reality enters ArmA2 soon! http://www.youtube.com/watch?v=K7-MUw9fwZc
- Operation Arrowhead wydany
- Demo Operation Arrowhead dostępne
- British Armed Forces - oficjalne DLC do OA wydane
- Unsung mod wydany!
- PMC - DLC do OA wydane
- Patch 1.57 do OA wydany
• O czym rozmawiamy?
- o naszych potyczkach w trybie Cooperative
- o starym, ale jarym Flashpoincie
- o problemach z grą
- o nowościach ze świata addonów
- o tworzeniu misji
- o sztuce tworzenia addonów
- o innych grach, które umilają nam chwilę kiedy zabraknie weny na ArmA
• Nasze filmy:
- Red Storm Rising - Battle of Alfeld - http://www.youtube.com/watch?v=r7lprONO6Qg by T_Bone
- Project Reality: Duel II - http://www.youtube.com/watch?v=XKEyFoCTAXo by Garbol
- ArmA II - Crazy Hussars Coop Night - 14.07.09 - http://www.youtube.com/watch?v=r5sNU3CNYUQ by Mateck
- ArmA II - The Ass Rider - http://www.youtube.com/watch?v=sv5izlh0RUw by Tygrys205
- Crazy Hussars in Vietnam part 1 - http://www.youtube.com/watch?v=JPFAYaTNT9Q by Reavek and Madkongo
- Crazy Hussars in Vietnam part 2 - http://www.youtube.com/watch?v=44otdqfXeJk by Reavek
• Nasze galerie:
http://picasaweb.google.com/109418677733182609616?authkey=Gv1sRgCI2Zs5qVsanYwAE by Mateck
Poprzednia część - https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=10928903&N=1
T_bone - w końcu Ci się udało.
Coś słaby antialiasing na bannerze :P
p.s. Dziś Światowy Dzień Kota; Dzień Foki 22 marca
Pozwole sobie zacytować Rivka:
Aktualna lista opłat serwerowych:
1. qLA
2. Garbol
3. Shifty (zapłacił pierwszy, dostaje ciasteczko)
4. Szczep
5. Rivek
6. eJay
7. M@rine
8. Madkongo (też już wpłacił, domaga się lizaka)
9. T_Bone
10. Tygrys
11. Tantal
12. Mateck
Jeśli ktoś jest jeszcze chętny do składania się to prosze bardzo.
W tym momencie wchodzi 55zł od osoby.
Podsumowując, po zaokrągleniu (bo bank i tak po najwyższym kursie mi policzy całą operację) wychodzi za pół roku: 530zł + 100zł za aktualny miesiąc. Zbieram po 55zł (a nie 52,5) ponieważ są osoby które nie mogła wpłacić tyle, myślę że jakoś mniej więcej to będzie. Nie ma co się doliczać każdej złotówki.
Więc składka 55zł za 7 miesięcy serwera. Przy 12 osobach.
Jeśli ktoś chce mój nr konta, proszę zgłosić się na mail: reavek at gmail.com
Baner bardzo fajny, a AA nie ma się co czepiać, bo kompresja GOL'a i tak zawsze trochę pojedzie po jakości.
Jakby coś to dzisiaj wpadnę na ArmA/PR, jeżeli będziecie zdecydowani na grę ;). Jak nie to pójdę oglądać "To nie jest wątek dla starych ludzi".
BTW. Bone, to za kradzież wątku http://www.youtube.com/watch?v=4yfr_Zj1iU4&feature=related
Trochę średnich screenów z wczoraj: http://picasaweb.google.com/mateuszab/ArmAIIOA17022011?authkey=Gv1sRgCPSZoI3K_LivMQ#slideshow/5574973378293078594
Garbol--> Można by to po testować, masz lepsze łączę i więcej miejsca na dysku więc jakbyś grał to daj znać czy warto ugadać jakieś 1vs1 ;p
eJay --> Widziałem Twój post w wątku foto. Bawiłem się przez parę dni takim aparatem, znaczy się głównie filmiki(720p i 1080i) kręciłem dzieciakom - rewelacja. :) Obraz żyleta, dźwięk dobry, ale nie ma co cudów oczekiwać po kompakcie. Powinien Ci podejść, ale poczekaj co szpece doradzą: http://www.agito.pl/aparaty-cyfrowe/sony-dsc-hx5v-czarny.0.383407.html
Odnośnie AI z railgunami - wczoraj, jak wszyscy poszli, mieliśmy, głównie z Rivskim mini dyskusję na temat poziomu trudności w misji. Szczerze powiedziawszy NALEŻAŁOBY zostawić celność AI na takim poziomie, na jakim była. Za bardzo przyzwyczailiśmy się do akcji typu 'hurr durr stanę sobie na środku pola i wszystko rozwalę'. Wczorajsza misja była bardziej zbliżona do prawdziwej akcji, w przeciwieństwie do poprzednich ustawień trudności, gdzie osobiście czułem się, jakbym grał w CoDa albo inne gówno.
I say zostawić poziom celności AI taki, jaki był wczoraj i chociaż postarać się przyzwyczaić przez jakiś czas do nowych ustawień. Chciałbym w końcu mieć jakieś wyzwanie i walczyć z w miarę ogarniętym wrogiem a nie upośledzeńcami, którzy stoją przez 30 sekund, gapiąc się na ciebie z wycelowaną w twarz bronią.
Tygrys jak najbardziej się z tobą zgadzam w kwestii celności. Wcześniej jakoś tak słaby opór był stawiany.
Nie odpowiadają mi nastomiast coraz częściej spotykane misje gdzie trzeba słabo uzbrojonym składem rozwalić setki przeciwników. Chyba nie to do końca o to chodzi. Przynajmniej nie mnie.
Co innego gdyby to byli cywile :D
Nowy template misji - ftp://[email protected]/91.192.208.78_port_2300/ace_ch_co14_template.7z
login: ACEFTP
hasło: takie jak zawsze
Zawiera:
- control panel
- zapisywanie ekwipunku
- respawn pojazdów
- usuwanie martwych jednostek
Opis najważniejszych elementów w plikach *.jpg.
Dziękujemy :)
P.S Unsung rośnie, dlatego tak długo nie ma nowej wersji. Wcześniej nie planowano dodawać lotnictwa a tu nagle mamy super pilotów, A-1, F-100 i inne zabawki.
To chyba filmowy zapis naszej wczorajszej akcji w uliczkach ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Avj0H9XBc44&feature=player_embedded
Lol Tygrys
Witam wszystkich! ArmA2 czeka na półce już od ponad pół roku, i oto nadeszła ta wiekopomna chwila kiedy ulepszam swój zabytkowy komputer. W środę będę już miał nowe części (płyta główna, procek i karta graficzna) stąd też moje pytanie. Czy na takim sprzęcie będę mógł spokojnie sobie pograć?
Pentium Core 2 Quad 2.40GHz
GeForce 8800GT 512MB
3.5GB RAM DDR2
Dodam jeszcze że zupełnie wystarczy mi gra na średnich/średnio-niskich detalach oraz rozdzielczości 1280x1024 lub 800x600 (jeśli jest taka możliwość). Czekam na posty starych wyjadaczy;)
Co musiało by być lepsze żeby znośnie pograć?
Karta graficzna mogłaby być lepsza, generalnie jednak ArmA II potrafi być fałszywa jeśli chodzi o wymagania - miejscami potrafią wystąpić fpsdropy i to niezależnie od posiadanej konfiguracji.
Pozostaje poczekać do środy i samemu przetestować... Sam nie raz spotykałem się z sytuacjami gdzie na moim złomie jakaś gra teoretycznie nie powinna chodzić, a jednak grałem w nią bez problemów. No i na odwrót- gra spełniała wymagania, ale ścinała niemiłosiernie. Choćby dla przykładu Combat Mission: Shock Force. Tę grę również przetestuję od razu gdy będę miał nowy sprzęt.
Jak to zawsze zwykłem mawiać: Komputer też człowiek i swoje odchyły ma... ;)
Spokojnie dasz radę w miarę komfortowo pograć.
Arma jest dość specyficzna, przy 25fpsach idzie coś zdziałać.
No właśnie liczę na ocenę ogólną, a nie pod względem jak ktoś uważa wedle jego wymagań. Aktualnie dużo osób nie wyobraża sobie grać w jakąś grę na słabych ustawieniach i z lekkimi przycięciami (ja jestem do tego przyzwyczajony) i według nich w takiej sytuacji granie jest niemożliwe. Grając w Zew Prypeci co kilka kroków dało się zauważać przycięcia a w ogóle mi to nie przeszkadzało, tak więc dopóki da się grać bez totalnego pokazu slajdów to będzie dobrze. A ArmA2 jest grą na którą naprawdę długo już czekam, i mam nadzieję że w końcu będę mógł sobie pograć.
Dla ścisłości aktualny konfig komputera:
Pentium 4 3.06GHz
GeForce 6200LE 128MB
2GB RAM DDR2
Pytanie dotyczące rozgrywki: instalować mod ACE2 jeśli głównie będę grał w trybie single? Jeśli tak, instalować od razu czy może najpierw wczuć się w standardową wersję gry?
Joshi
Wydajnościowo mam identyczny konfig, więc:
- będzie ci działać na low, bo wyższych i tak nie ustawisz.
- główny rzut na wydajność ma rozdzielczość, mapa i misja
Sam na 1680 mam od 10fps do 30 fps, średnio tuż poniżej granicy 25fps.
Jak patrzę w niebo to 60 ;) Przy 1024 dodaje mi wszędzie 7-10fps co przy tej cienkiej granicy dużo daje. Ale to już zależy jaki masz monitor.
Framedropy obserwuję głównie przy roślinach (są takie miejsca, gdzie fps spada do minimum) i przy doczytywaniu lodów/tekstur. No i protip, czasem przy kamerze tpp fps skacze o dobre 5 klatek, więc przy bieganiu tu i ówdzie można sobie włączyć.
Płacić na serwer, bo nie będzie takiego grania ;)
Do tej pory wpłaciło 6 osób. Serwer mamy opłacony do 12 marca.
reavek AT gmail.com
Joshi
Gralem na prawie identycznym sprzecie, detale low-med, zasieg jakies 1-1.5km - da sie grac, ale pelnego piekna Army na pewno nie uswiadczysz :)
No cóż, z tego co widziałem na YT ArmA2 rzeczywiście jest niesamowicie zagmatwana jeśli chodzi o wymagania sprzętowe. Na niektórych konfiguracjach działała płynnie, podczas gdy na innych, na tych samych ustawieniach gdzie teoretycznie powinna działać lepiej ścinała się. No ale dosyć tego gdybania, przyjdzie pora to zainstaluję i sprawdzę sam.
Gdyby gra działała dobrze proszę o odpowiedzi co do mojego pytania z postu 40.
Olej singla, lepiej wpadnij na TS'a i graj misje na multi, T_Bone chetnie Cie wprowadzi :>
Joshi aka Endeavour---> Na początek myślę że możesz spokojnie grać w czystą Armę w singlu. Jak już przyzwyczaisz się do tego co jest, możesz sięgnąć po ACE i misje do niego... Chyba że wrażenia z czystej gry będą negatywne, wtedy z ACE może być lepiej.
T_bone dzięki za odpowiedź. Co do samego coop to nie raz oglądałem filmiki z rozgrywek na YT, i naprawdę chętnie bym zagrał. Są dwie przeszkody: nigdy z takimi grami nie miałem styczności (w OF:CWC grałem tylko w single) i po prostu nie miałbym czasu. Pozostaje sfera marzeń i oglądanie rozgrywek na YT;)
Garbol
:( Musiales wspomniec o moich artefaktach :(
Edit
Joshi - 2 godzinki wieczorkiem zawsze wygospodarowac mozna :)
Arma na co-opach to zupelnie inna bajka.
Za godzinę wbijam na TS.
Plan na dzisiaj:
1. Gramy moją nową misję (nie spodziewajcie się oryginalnych celów misji, typowe Insurgency z hordami AI dookoła, misja zrobiona na szybko)
2. Nowa misja okazuje się niewypałem, więc rozgrywamy wczorajszą nocną operację.
3. Misja kończy się sukcesem, wszyscy zadowoleni idą spać.
EDIT.
Mój plan nie przewidział braku ludzi... http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s
Wracam po hali styrany, czytam post Matecka i ...LOL!
W poniedziałek lecę do sklepu po Bulletstorma, jakby ktoś chciał w coopie pokoksić skillshoty...no wiecie ;)
Oprócz misji Matecka na serwerze są też nowe, dobrze zapowiadające się coopy:
- Steamroller (mały, szybki, bez respa, ACE ready).
- Rocks of Blood (dość duży co19, resp, ACE ready).
Czy dziś będę? Nie wiem.
Odrobina historii naszego grania w ArmA, czyli coś dla ludzi o mocnych nerwach ;) Osoby takie jak Rivuś, Tantal, czy Szczep nie maja prawa tego znać:)
spoiler start
Drużyna 3
Nazwa drużyny: NieKonwencjonalni 1
Tag: [NK1]
Kapitan zespołu: T_bone
Skład:
Nick: T_bone ID: 1411588
Nick: Mateck ID: 1083908
Nick: Tygrys205 ID: 175108
Drużyna 4
Nazwa drużyny: NieKonwencjonalni 2
Tag: [NK2]
Kapitan zespołu: eJay
Skład:
Nick: eJay ID: 2590980
Nick: Ps!kus ID: 1384452
Nick: Buby ID: 1352964
spoiler stop
Let's hunt some bad people!
http://www.youtube.com/watch?v=j2_8ZS872wA&feature=player_embedded#at=33
Ale żenada :)
p.s. screen z Army, czyli chłopaki grają a ja na specu -->
Nie miałem kompletnie weny do kierowania ludźmi więc kiepsko poszło, ale misja sama w sobie daję radę.
Misja jest fajna, taka mieszanka BHD z The Kingdom ;) Wydajność bardzo dobra. W momencie wtargnięcia na część industrialną zaczęła się jatka.
Trochę to przypomina betę MP ostatniego MoH'a (która jednak była baaardzo wciągająca), ale i tak zapowiada się smakowicie.
Zobaczymy czy nasz żołnierz ,będzie umiał otwierać drzwi i inne call of duty style rzeczy :P.
...a tam OPFy i foki.
BF3! Gameplay mnie kompletnie zniszczył. Totally want, at any cost! :D
O jesio, ta foczka jest po prostu <3
BF3 wygląda fun, ale gra i tak będzie cienka jak mazowszanka.
Foka zdecydowanie fajniejsza... Przeurocza.
http://picasaweb.google.com/harvesterek/Salvage#slideshow/5579574240224105202
Mimo, że znowu dramatyczne fotki, to tym razem nie zginąłem :P
Dwie osoby jeszcze nie wpłaciły, proszę się nie krępować ;)
Jeśli wpłacą, to bardzo możliwe że uda się opłacić jeszcze dodatkowy miesiąc.
... i taka ciekawostka
http://konflikty.wp.pl/kat,1020223,title,Bylem-egzekutorem-wyznania-zolnierza-AK,wid,13186901,wiadomosc.html?ticaid=1be19
Jeśli ktoś ma uprawnienia proszę o sklejenie postów w jeden bo wygląda to lamersko.
Oplułem monitor. Niektóre są boskie! :D
i inne: http://www.spaceavalanche.com/wp-content/uploads/2010/07/batmanandrobin_english_onblack.jpg
http://www.spaceavalanche.com/wp-content/uploads/2010/10/avatar_english_on-black1.jpg
Sad Keanu http://www.spaceavalanche.com/wp-content/uploads/2009/09/matrix_english.jpg :D
Parę fotek z wczoraj - https://picasaweb.google.com/mateck85/ArmA2OA050311?authkey=Gv1sRgCNH62vj8ts-cigE#slideshow/5580895652528024466
I filmik - http://www.youtube.com/watch?v=oILofKQxdK0
Mateck dobra misja! Dla mnie była epa co widać zresztą na materiale operacyjnym ;)
Mateck
Nie wiem czy to tylko nagranie, ale TSa masz okropnie cicho. Nie da się zrozumieć co mówiliśmy.
Wina ustawień głośności w grze. Wprawdzie mógłbym dostosować ją do szeptów na TS, ale lubię słyszeć grę ;).
Ten radio chatter w HUMVEE z początku filmu to efekt jakiegoś moda, modułu ACE czy postprodukcja?
Desaturacja takoż?
sunrrrise --> Radio chatter to zasługa modułu ACE, a desaturacja ustawień filtrów w misji.
http://www.youtube.com/watch?v=_80mPBI8X78&feature=player_embedded
i od Ravka bo on jest leniwa dupa http://www.youtube.com/watch?v=8ARjuTKdiIk&feature=player_embedded
Dzisiaj pęka mi 8-lecie na GOLu, z tej okazji zamówiłem sobie Homefronta ;> Oczywiście w Edycji Bum-Bum-Pszzzzz Specjalnej.
DA2. Meh x2. Ta gra jest tragiczna i to na tylu płaszczyznach na ilu to możliwe.
Ravski. Stawiam na 8.5.
Dziś recka na golu. Kto trafi najbliżej oceny, dostanie cukierka :)
Stawiam 8.9
[edit] [107] Ty i Bone jesteście wykluczeni z konkursu. ;)
Zakładziki jakieś?
Ja daję 8.5 ;)
M@rine--->To ty liczyłeś, że po demie coś się zmieni?:)
będzie 8.5
PS
No one cares ale... W Rifcie już miałem takiego rage że wasze LoL'owe przy tym wysiadają... Ta gra męczy mnie psychicznie.
Nikt nie trafił ;)
DA2 to gra którą kupię w akcie desperacji jak tylko stanieje do 9.90 ;)
madkongo--->Współczuje. 120 zł na takie łajno... a mogłeś wspomóc dzieci w Afryce i przeznaczyć kasę na budowę studni w Etiopii.
Dwa pytania:
- czy miłościwie nam panujący misisonmakerzy mogliby zrobić chociaż jedną misję z ac 130. Strasznie mi się podoba ten filmik http://www.armaholic.com/page.php?id=10137
Drugie pytanie ogólne: ściągać stabilne ACE 1.9? http://www.armaholic.com/page.php?id=12154
Przecież już były takie misje (Na czarnorusi), nie będzie chyba problemem je odkurzyć ;) Co do drugiego pytania to eee yyy nie wiem. Nie było wyraźnego sygnału ze strony admina.
Update ACE będzie NAJPRAWDOPODOBNIEJ w sobotę, jeśli tak się stanie to będzie informacja.
Pamiętam. Jak się nazywała? Można ją odpalić na tej wersji ACE ?
eJay --> Połaziłem po sklepach we Wrocławiu ostatnio za tymi Pajonierami i Panasłonikami, posłuchałem różnych zestawów i wybrałem ostatecznie Yamahę PianoCraft E730, która oczarowała mnie dźwiękiem. :) Wyszło też sporo taniej, bo niecałe 1400zł ale za zestaw 2.0, z możliwością rozbudowy o subwoofer w przyszłości. :)
http://www.audioswiat.pl/go/_info/?id=511&partner_id=25252525&code=b965da1e366cf8a6a16fea97420cd885
Ciekaw jestem jak to w domu będzie gadało. ;)
O czym wy kurde gadacie? To forum o grach do jasnej cholipci.
btw. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xCy2_Z2lodI
alez to bez polotu jest :)
Witam! Całkiem niedawno pytałem czy ArmA2 pójdzie na moim planowanym sprzęcie. Od jakiegoś czasu mam już wymienionego kompa, więc pozwolę sobie podzielić się pewnymi faktami. Na wstępie powiem że tak, ArmA 2 działa na moim komputerze. Działa do tego bez zarzutów. Ustawienia przedstawione na screenie->
Konfig sprzętu:
Intel Core 2 Quad 2.4GHz
GeForce 8800GT 512MB
2.5GB RAM
To tak dla osób które mają podobny sprzęt i zastanawiają się nad kupnem ArmA2.
Aktualnie gram w kampanię "Czerwone Żniwa"...
spoiler start
...dołączyłem do NAPA i przechodzę misję w której mam uciec z sadzaki do punktu zbiórki.
spoiler stop
Jako że wiem iż kampania nieuchronnie dobiega końca, mam do Was pytanie. Jakie inne kampanie SP możecie polecić? Planuję w najbliższym czasie zakupić OA, a do tego momentu nadal chcę grać w Armę. Swoją drogą "Czerwone Żniwa" są kampanią zdecydowanie za krótką.
Wejdź na http://www.armaholic.com/list.php?c=arma2_files_scenarios_campaigns&s=count&w=desc
Pierwsze dwie od góry są warte zagrania, jak cenisz sobie stronę rosyjską to ściągnij tez Piroga.
Najnowsza wersja ACE jest zainstalowana na serwerze.
Proponuje odpalić jak najszybciej sixupdater i pobrać najnowsza wersję.
Strzelił ktoś screenshota jak mi 24 zamiata nami podłogę?
Mateck co z filemem?
btw. bardzo fajna misja plus plus za Czarmorouś
Filmik będzie niedługo. Tymczasem parę fotek - https://picasaweb.google.com/mateck85/ArmA2OA120311?authkey=Gv1sRgCKqYn6WQ5Lin4QE#slideshow/5583599711946034242
Co do wczorajszej jazdy na TS. Mam nadzieję, że już nie będzie problemów z updatem ACE. Na serwerze mamy super wypasiony system aktualizacji ACE, Rav i Mad naprostowali nieco ludzi, którym SixUpdater sprawiał problemy, więc od teraz możemy chyba instalować najnowsze wersje ACE bez zbędnych pytań ;).
Co na to Uber admin?
Rav i Mad naprostowali nieco ludzi
Madkongo był w trybie "chcę dostać w ryło, więc wkurzam ludzi", dlatego też za dużo nie pomagał :I
Ale fakt faktem ten dziadowski updejter w końcu zaczął normalnie działać. Magia może jakaś?
...i wzrok trupa utkwiony w niebo na którym pojawia się hind. Idealne zakończenie.
Panowie pytanie może banalne ale już nie wiem gdzie szukać. Otóż spędziłem już trochę czasu wertując wszystkie przedmioty w edytorze i nie mogę znaleźć zwykłych lamp ulicznych. Używam Jon Editor Update v1.2
Ktoś wstawiał to już na mapę? Może jakiś addon dodający lampy?
W MAP Editorupgrade http://www.armaholic.com/page.php?id=6194, a przynajmniej w wersji umieszczonej w ACE, są lampy uliczne pod MAP: EU-Signs, ale nie włączają się automatycznie w nocy (jeżeli tego potrzebujesz). Do tego będziesz pewnie musiał utworzyć źródło światła, np. takimi komendami:
swiatlo1 = "#lightpoint" createVehicleLocal getpos lampa1;
swiatlo1 setLightBrightness 0.02;
swiatlo1 setLightAmbient[1.0, 1.0, 1.0];
swiatlo1 setLightColor[1.0, 1.0, 1.0];
swiatlo1 lightAttachObject [lampa1, [0,0,0]]
Mateck dzięki za odpowiedź. Zrobiłem wszystko tak jak piszesz, jednak mimo to lampa nadal się nie świeci.
Uprzedzając pytanie: oczywiście całą komendę wpisałem jednym ciągiem, po znakach ";" robiąc odstęp.
Joshi aka Endeavour --> Spróbuj jeszcze raz z tym kodem. Wklej go do pola init obiektu. Testowałem u siebie i działa. W razie potrzeby możesz pokombinować z jasnością, kolorem i położeniem światła (ostatni parametr), ale nawet z tymi ustawieniami wygląda ok.
swiatlo1 = "#lightpoint" createVehicleLocal getpos this; swiatlo1 setLightBrightness 0.02; swiatlo1 setLightAmbient[1.0, 1.0, 1.0]; swiatlo1 setLightColor[1.0, 1.0, 1.0]; swiatlo1 lightAttachObject [this, [0,0,2.8]]; this addEventHandler ["killed", "deletevehicle swiatlo1"]
Dopisałem kod, który usunie światło po rozjechaniu lampy, ale musisz pamiętać o zmianie nazwy swiatlo1 na jakąś inną dla każdej nowej lampy. Chyba, że wrzucisz to do skryptu .sqf ;)
Po dłuższym graniu multi i przejściu singla mogę powiedzieć coś na temat Homefronta:
This shit is weak son!
DO NOT BUY THIS GAME!
Mateck wielkie dzięki, podziałało. Okazało się że to był mój błąd, a raczej niedopatrzenie. Zapomniałem wpisać nazwę lampy;)
Nergal rzucił Dodę!
-Rybnik
-Zaporożec stary
I bonus dla zmartwionych wiadomością:
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/23353-e1b445cd2a2c19a45fcdadba954d27a9..gif
Jaka faza siedze ogladam tvn24 i widze mape z flagami wiec jest 7:3 Tikiety rebeliantow leca na leb na szyje!
Witam i znów w sprawie edytora pytam. Konkretnie mam 2 pytania:
1. Jak zrobić aby inna grupa, nieprzypisana do mnie słuchała moich rozkazów?
2. Jak zrobić aby w konkretnym miejscu czekał helikopter transportowy jako wsparcie dla mnie? Chodzi mi o to jak było w kampanii, wzywało się wsparcie, wskazywało punkt docelowy a następnie helikopter wracał na lądowisko.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
[146] Szok, az mi lzy polecialy
[147] Tygrys, beton xD
-Rybnik
-Zaporożec stary
-Żydowo
-Chrzypsko
-Żydnik
Poziom tego wątku osiąga nadspodziewanie wysoki poziom żenady.
Keep up the good work!
Szczep
Dziekujemy za Twoj post, dzieki niemu poziom watku znowu urosl o jeden parsek
Zainstalowałem sobie UDK z czystej ciekawości... po 5min zacząłem walić w łbem w laptopa. Na szczęście laptop cały o głowę się nie martwię, nie ma o co trolololol.
Bo wy wszyscy jesteście LoLo'we kozie bobki! O! Tak powiem!
Ale tak serjousli.
Mała ankieta.
Ostatnio arma nie wypala ponieważ:
1. Nie ma dobrej misji.
2. Nie ma weny.
3. Ludzie się wypalili.
4. Mam artefakty!
5. Gram w lola!
6. Żadne z powyższych (opisz).
Chcę po prostu wiedzieć an czym stoję (stoimy?). Pomimo durnej czwartej opcji i nie tak durnej piątej (trololo) , proszę was bardzo o potraktowanie tej ankiety poważnie.
7. Gra ładuje mi się 15 minut, mapa 20 i mam spadki FPSów. It is receiving than it crash...
8. Czekam na patcha, który to poprawi.
9. Mam ochotę, ale jak mam przez 30 minut wpatrywać się w loading screen to mnie bierze kur...
Serio, ja bym chciał pograć w Armę (codziennie mam na nią chętkę), ale te BISowskie buractwo mnie wpienia. Zaimplementowali jakiś filechecking przy wchodzeniu na serwer i są przez to jaja. Czekam, aż to wywalą, ograniczą, spalą i się poprawią.
Zainstalowałem sobie UDK z czystej ciekawości...
Czyżbym wyczuwał plan podbicia świata i zrobienia własnej gry?:)
po 5min zacząłem walić w łbem w laptopa.
A nie, jednak fail ;>
To ja może podbiję post [153] aby nie umknął obeznanym w edytorze graczom. Może pojawi się Mateck i znów będzie skory do pomocy;)
10. Nie mam czasu.
11. Podejście ostatnio gniecie suty. Jak wchodzę na serwer i słyszę: "W AAArmęęę?" a chwilę po tym "No to kto gra w lola?" to mi się odechciewa.
Do czasu aż wena, bądź Mateck, ewentualnie wena wraz z Mateckiem nie wrócą, będę się męczył w wolnych chwilach w czołgu.
You know where to find me. :)
Zgodnie z rada Rivka luzuje, wiec posta nie bylo
Nie mam weny,
lubię ostatnio chodzić spać ok. 22 - więc granie b. rozbudowanych misji odpada,
demotywuje mnie serwer zapchany 3 osobami na krzyż,
t_bone za bardzo skacze z dzikimi misjami,
lubie placki.
Panowie jest jakiś dodatek do ArmA2 dodający jedynie odgłosy radiostacji do pojazdów? Mam na myśli raporty, rozmowy żołnierzy itp. Taki smaczek dodający klimatu grze. Jeśli coś takiego jest prosił bym o nazwę, ewentualnie link.
I znów podbijam 153.
Komunikaty dodaje ACE.
[153]
1. Takie coś to tylko High Command - http://community.bistudio.com/wiki/High_Command
2. Tu już musi pomóc Mateck, bo ja znam tylko prostą metodę opartą na waypointach i synchronizacji ;)
Dzieki za link eJay, tego wlasnie mi bylo trzeba. Wczesniej odkrylem wlasnie funkcje "high command" w edytorze, ale po rozpoczeciu gry wszystkie puste pojazdy na mapie rowniez byly dostepne w menu rozkazow, i nie wiedzialem jak to wylaczyc. Teraz bede mogl dokladnie to wszystko poustawiac;) Co do transportu- jesli twoja "prosta" metoda dziala to prosil bym o podanie szczegulow. Dopuki nie poznam czegos bardziej zlozonego zawsze to sie przyda.
Co do komunikatow wiem ze dodaje je ACE, ale czy jest addon dodajacy tylko komunikaty i nie zmieniajacy niczego wiecej?
Ps: Czasowy brak polskich znakow.
2. Jak zrobić aby w konkretnym miejscu czekał helikopter transportowy jako wsparcie dla mnie? Chodzi mi o to jak było w kampanii, wzywało się wsparcie, wskazywało punkt docelowy a następnie helikopter wracał na lądowisko.
Tak jak pisał eJay można z powodzeniem użyć prostej metody opierającej się na waypointach i synchronizacji... z wyzwalaczem radiowym.
Ustawiasz na lądowisku obsadzony śmigłowiec, wyznaczasz mu pierwszy punkt trasy dokładnie na nim, synchronizujesz ten punkt trasy z wyzwalaczem aktywowanym przez radio, wyznaczasz kolejne waypointy. W ten sposób śmigłowiec nie wyruszy w z góry wyznaczoną trasę do momentu wezwania go przez radio (komenda 0-0).
Odrobinę więcej trzeba pokombinować, żeby śmigłowiec lądował na którymś punkcie trasy, albo żeby leciał do wyznaczonego przez gracza punktu docelowego. Opiszę to może jutro.
Mógłby ktoś podać link do ściągnięcia ACEX_SM? Szukam i nie mogę znaleźć. Ściągam właśnie ACE, ACEX i chcę jeszcze dziś przetestować modyfikację;) Od razu mam pytanie: o co w ogóle chodzi z tym ACE, ACEX oraz ACEX_SM?
ACE - Podstawowy moduł moda bez niego ani rusz, czyli nie ma moda :)
ACEX - Dodatkowe jednostki, bronie pojazdy zrobione pod ACE.
ACEX_SM - Mod dźwiękowy, opcjonalny nie jest potrzebny ale daje radochę.
http://www.armaholic.com/page.php?id=12160
Dzięki Ci wielkie Garbol. Widzę że w tym wątku naprawdę można liczyć na pomoc;) Teraz tak- dajmy na to że ściągnąłem CBA, ACE i oba dodatki do modyfikacji. Wrzucam te foldery do głównego katalogu z grą, w skrócie do gry w elemencie docelowym dopisuję -nosplash -noPatchCheck -mod=@CBA;@ACE;@ACEX;@ACEX_SM. Następnie edytuję plik userconfig\ACE\ACE_Clientside_Config.hpp i zmieniam nazwę gracza. Zapisuję plik i... gotowe? Mogę cieszyć się modem ACE czy coś jeszcze muszę zrobić?
Nie jestem pewien czy masz tylko podstawkę ArmA2, czy również dodatek OA.
Jeżeli masz tylko ArmA2 to linki do ostatniej stabilnej wersji znajdziesz tutaj http://ace.dev-heaven.net/wagn/ACE_1_3
A jeżeli masz też OA, to tutaj http://ace.dev-heaven.net/wagn/ACE_1_9
Ważne jest, żeby ściągnąć poprawną wersję.
Co do ostatniego postu, to powinno wystarczyć.
Chyba jednak ściągałem złą wersję, pobrałem już podaną przez Ciebie Mateck. Posiadam ArmA2, acz planuję już zakup OA. Jutro sobota więc przez noc można testować ACE.
No i bez problemów się nie obeszło. Zrobiłem wszystko wedle instrukcji, a mimo to wyskakują błędy takie jak na zamieszczonym obrazku. Gra się nie uruchamia.
Dodatkowa informacja: w folderze @ACE/store foldery mpmissions, function_library oraz userconfig były spakowane winrarem. Mają tak zostać czy je wypakować? Próbowałem uruchamiać grę zarówno ze spakowanymi jak i nie- pojawia się ten sam błąd.
Czy uruchamiasz ACE przez jakiegoś beta patcha? Z komunikatu wynika że próbujesz odpalić wersję OA ACE'a. Poza tym User_config musisz wypakowac do takiego folderu:
np.
C:\Gry\arma 2\userconfig\ace
tam wrzucasz pliki:
ace_clientside_config.hpp
ace_serverconfig.hpp
settings.ace (nie wiem czy jest w tej wersji tylko pod Arma2)
Popełniłem 2 błędy, jeden z nich tyczył się właśnie wypakowania folderu userconfig do głównego katalogu gry. Nie mam pojęcia dla czego nie mam głosów drużyny. Wszystkie inne są, jedynie nie ma głosów kiedy wydaje polecania ludziom ze swojej drużyny.
Pytanie: czy da się zrobić tak abym pilotując helikopter i przejmując kontrolę ognia widział jakiś wskaźnik gdzie uderzy pocisk? Bo takie strzelanie na oślep zbyt dużych efektów nie daje...
Co do głosów otwórz ace_clientside_config.hpp w notatniku albo wordpadzie.
znajdź "#define ACE_NOVOICE" i przed # wstaw // i będziesz miał odgłosy drużyny.
nie wiem czy tak się da chyba w userconfig gdzieś były celowniki co do na przykład (uprzedzając pytanie) hellfierów działają tylko z "żywym strzelcem". Przynajmniej tak mnie się wydaje.
Jeżeli chodzi o hellfiery i strzelca AI, to można mu wyznaczyć cel wciskając 2 i wybierając cel z listy. Do wydawania rozkazu ognia jest specjalny skrót, tak samo jak do zmiany używanej broni. Ja mam je odpowiednio pod Lewy Windows+G i Lewy Windows+F, ale domyślne są chyba inne.
Ależ ja wiem jak wydawać strzelcom polecenie ataku oraz jak wskazywać cel;) W podstawowej, nie-zmodowanej Armie kiedy zasiedliśmy w helikopterze sami jako pilot, włączaliśmy ręczną kontrolę ognia to na ekranie pojawiał się taki zielony krzyżyk który wskazywał nam miejsce uderzenia pocisku. W ACE już tego nie ma. Właśnie o ten wskaźnik mi chodzi.
Swoją drogą nowy dźwięk GAU-8 w A-10 miażdży;) Dziękuję za wszelką pomoc i wybaczcie że tak zasypuję pytaniami.
W ostatnim poście odnosiłem się raczej do wypowiedzi Garbola ;): ...co do na przykład (uprzedzając pytanie) hellfierów działają tylko z "żywym strzelcem". Przynajmniej tak mnie się wydaje.
Do wszystkich --> Na serwerze jest najnowsza wersja ACE. Ta z wczoraj.
Na serwer wrzucę niedługo poprawioną wersję Sky People. Główna zmiana to Cobra dostępna na starcie. Jeżeli Cobra zostanie zniszczona, to zamiast niej na LHD pojawi się Venom.
Jeżeli jest dzisiaj najmniejsza szansa na zwarcie pośladów i stawienie się większej ekipy na grę w ArmA, to piszcie. Nie udaje się zagrać w tygodniu, to chociaż w weekend powstrzymajmy się od narzekań i skupmy się na grze ;).
Jeżeli mamy ją zagrać dzisiaj, to mam nadzieję, że to nie jest ta na 3 graczy ;). Wciąż oczekuję, że będzie spora ekipa dzisiaj.
Skoro tak ładnie prosisz Mateck, to pewnie będę.
Proponuje zacząć już ca. 19.30, co by ludzie nie posnęli w połowie :)
I dont care, I just want to blow stuff up. :P
Jeśli mielibyśmy rozgrywać Sky People, to lepiej zacząć już o 18. :P Postaram się być na czas.
Mniam. Mam prośbę żeby to było na 21. Jest sobota więc chyba nikt nie musi iść spać.
Zayebista rozbieżność czasowa dla każdego :P Mnie wsiora wno, równie dobrze mogę grać o 19.00, co o 21.00.
Może, lepiej, proponuje... Że będzie tak ja zawsze ;p
Niech się NATO trzyma wysoko --->
Może, lepiej, proponuje... Że będzie tak ja zawsze ;p
Zawsze tak wychodzi ;)
spoiler start
Sam nie wiem czy będę :D
Żartuję, będę... na 99%.
spoiler stop
EDIT.
Awesome http://www.armaholic.com/page.php?id=13721
Niedługo pewnie znajdą się w ACE.
Mam problem w edytorze ustawiając moduł High Command. Mianowicie wybudowałem bazę, na bramie postawiłem dwa gniazda strzelców KM- by po prostu strzegli wjazdu, no i realistycznie to wygląda. Następnie stworzyłem główną postać (czyli siebie), przypisałem sobie do drużyny 4 żołnierzy. Dodatkowo stworzyłem 3 oddzielne zespoły (4 żołnierzy + dowódca). Stworzyłem moduł "High Command", synchronizując z nim siebie jak głównego dowodzącego. 3 moduły High Command- Podkomendny przypisałem kolejno do trzech dowódców drużyn. Wszystko pięknie ładnie gdyby nie jeden szkopuł- po naciśnięciu L. CTRL+ SPACJA mam po komendą 3 drużyny ale... również gniazda KM! I teraz nie ważne jakie statyczne elementy obsługiwane przez żołnierzy wstawię na mapę- każdy widnieje pod moją komendą. Nie muszę mówić iż mając tylko 3 oddziały podczas walki ciężko szukać wśród 12 ikon która jest tą odpowiadającą za konkretną drużynę. Tak więc jak sprawić by gniazda KM itp. nie podlegały pod moją komendę?
I drugie pytanie: jakim poleceniem mogę sprawić iż wstawiony pojazd należący do frakcji będzie pusty? Tak żeby widniał na mapie jako "swój", jednocześnie nie mając na samym starcie załogi.
EDIT: Jest jakiś autopatcher do ACE? Tak żeby sam pobierał najnowszą wersję.
1. Pewnie nie zsynchronizowałeś modułu głównodowodzącego z modułami podkomendnych. W takim przypadku domyślnie pod komendą są wszystkie sojusznicze jednostki.
2. Puste pojazdy, które wstawiasz z menu "Pustych" są z góry przypisane do frakcji. Zniszczenie pustego pojazdu dodaje lub odejmuje punkty rankingu, w zależności od tego do jakiej frakcji należy. Punkty rankingu, czyli wskaźnik dzięki któremu sojusznicze jednostki AI określają czy gracza nadal można traktować jako przyjaciela, czy trzeba go rozstrzelać.
To czy takie pojazdy będą widoczne na mapie zależy od:
- poziomu trudności, na rekrucie będzie je widać, niebieskie ikonki
- użytego skryptu oznaczania jednostek markerami. Ten użyty w ACE nie oznacza pustych pojazdów, z tego co pamiętam. Tak samo ten użyty w widoku High Command.
3. Jest SixUpdater, ale póki nie używasz wersji OA nie jest on Ci potrzebny. Wersja ACE pod podstawkę Army nie jest już wspierana.
Pewnie nie zsynchronizowałeś modułu głównodowodzącego z modułami podkomendnych. W takim przypadku domyślnie pod komendą są wszystkie sojusznicze jednostki.
No właśnie problem w tym że zsynchronizowałem te moduły. Zamieszczam zdjęcia byś miał na to lepszy widok.
Jak widać w oddali widnieje ikona gniazda KM które znajduje się przed bramą. KM nie jest w żaden sposób zsynchronizowany ze mną jak i z kimkolwiek z drużyn.
Powinno działać, ale skoro nie działa, to możesz wypróbować metody, którą używam w misjach coop.
- użyj tylko jednego modułu HC - komendanta
- zsynchronizuj go z graczem
- w polu init dowódcy pierwszego oddziału wpisz: grp1 = group this;
- w polu init dowódcy drugiego oddziału wpisz: grp2 = group this;
- dodaj nowy wyzwalacz
- w polu warunek wpisz: alive player
- w polu przy aktywacji wpisz: hcRemoveAllGroups player; player hcSetGroup [grp1]; player hcSetGroup [grp2];
Powinno działać bez problemów.
Mateck działa! Wielkie dzięki;)
Dlaczego polska broń jest taka droga?
Bo jest ręcznie robiona :D
http://www.youtube.com/watch?v=klRFLS55c_A
Zmarnowałem 3 albo 4 godziny życia na gówienko zwane Homefrontem. Gra jest tak żenująca, absurdalna i słaba, że aż szkoda mi marnować więcej czasu na pisanie o tym. ;)
4/10