Rift: Planes of Telara [PC]
Cóż, cyfrowa kolekcjonerka zakupiona kilka tygodniu temu. Teraz tylko head start 24 lutego :) Gierkę POLECAM!!!
Cena pudełka to zaledwie 50 Euro, miesięczny abonament w okolicach 10-15 Euro. Jestem ciekaw jak gra szybko przejdzie w mikrotransakcje.
Athalus nie siej paniki. Wersję standardową dostaniesz za 150 zł a kolekcjonerkę za 180 zł. Kto Ci każe płacić w EURO lub kupować ze Steama? Kup w dolarach od producenta. Abonament miesięczny standardowy, czyli $14.99 lub 12.99 EURO. Gra zapewne nie szybko przejdzie w mikro transakcje, na szczęście. DC Universe i RIFT to dwa czarne konie tego roku.
Nie sieje paniki a jedynie podaje ceny jakie są, a Ty się nie spinaj. A co do tych Twoich dwóch czarnych koni - to takich koni już pełno było, ale prawda taka że obecnie mamy tyle tytułów MMO to wyboru że będzie im ciężko się wybić tym bardziej że taki Rift to nic nowego i nadzwyczajnego (Tak grałem w bete). Zwłaszcza że ten rok to również Star Wars który będzie F2P, Guild Wars 2 i jeszcze cos sie zapewne znajdzie. Nawet Champions Online (Dla niektórych czarny koń jak DC Universe) ktory wyszedł około rok temu przechodzi w F2P.
Który Star Wars masz na myśli, ten stary? To wolę się nie wypowiadać. A nowy? Zapewne nie będzie F2P. Guild Wars 2? Chyba nie wierzysz, że ta gra wyjdzie w tym roku? Champions Online nie się DC Universe do pięt i się nie dziwię, że przechodzi w F2P. A RIFT nic nadzwyczajnego? Dla mnie trzy klasowość (+ pozostałe klasy później) a także tytułowe RIFTy to już coś nowego i nadzwyczajnego. Ja też byłem sceptyczny do tej gry. Zrobiłem 4lvl i dałem sobie spokój. Przyszedł kolejny beta event, obecnie mam 19lvl. Gra wciąga i ma to coś, co WoW kiedyś.
1. SWTOR nie bedzie F2P.
2. GW2 raczej nie wyjdzie w tym roku.
Zostaje RIFT. DCU nie licze bo to taki action game raczej niz MMO. Chociaz gralem w bete Pctowa i nawet, nawet zwlaszcza dla fanow komiksow to de facto spelnienie najwilgotniejszych snow. :)
Sam opisywana tuaj gra poziomem i doprawcowaniem jest na poziomie WoW'a i juz samo to pozwoli jej na zdobycie wiernego i stalego playerbase bo wiekszosc premier MMO ostatnich 5 lat po prostu nie za bardzo dzialala (niektore nawet do tej pory nie dzialaj jak trzeba) lub byly zbyt niszowe. RIFT dziala az za dobrze. :). Wiec ludki co czekaja "az wyjdzie wersja F2P" moga sie srogo rozczarowac.
Dla mnie zdecydowanie najwieksze zaskoczenie na rynku MMO od kilku lat a gram i testuje wszytko co wychodzi, lacznie z niektorymi lepiej wygladajacymi darmowkami. RIFT jest pierwsza gra ktora wzbudzila we mnie syndrom "kufa musze sie przespac ale walne sie na pare godzin i znowu pobiegam po Telarze" od czasow Vanilla WoW'a. :)
W dodatku gra robi dokladnie to samo co zrobil 6 lat temu WoW. Zbiera najlepsze i sprawdzone pomysly i patenty z wielu gier MMO i laczy je w jedna dopracowana, dzialajaca calosc przystepna dla kazdego. "Od siebie" dodaje do tego dynamiczny content, eventy dla kilkuset graczy naraz i przepiekny system rozwoju postaci, ktory imho powinien bez zaimplementowany wszedzie bo jest po prostu boski.
POLECAM goraco bo warto.
"Który Star Wars masz na myśli, ten stary? To wolę się nie wypowiadać." - Stary Star Wars wychodzący w tym roku, i według logiki wszystko jasne. Ja miałem na myśli jednak Star Wars: The Old Republic na kóty BioWare przeznaczy spory budżet. Co do GW 2, co ma wiara do premiery?? Premiera jest na ten rok, a czy się pojawi czy nie zobaczymy. Rifty to nic nowego a juz tym bardziej nadzwyczajnego, sa inne tytuły z nich korzystajace w róznych warianatch. Klasy masz 4 , Warrior, Mage, Cler i Ranger jedynie drogi masz 3 do wyboru, tyle że okazuje się że te drogi się powielaja. Inna nazwa, mała zmiana w bonusach passywnych i droga w dwoch wariantach u dwoch klas. Ja nie jestem sceptyczny, tylko racjonalny. Zbyt wiele tytułów jak już pisałem, aby Rift długo się utrzymał. A prawda taka, chociaż przyznaję ją niechetnie że jedynie WoW jak narazie nie musi sie martwić o zyski.
"W sieci pojawiły się informacje, jakoby prezes Electronic Arts, John Riccitiello, stwierdził, że największa sieciowa produkcja, która jest obecnie w fazie tworzenia, czyli Star Wars: The Old Republic, nie będzie posiadała miesięcznych opłat, a jedynie system mikrotransakcji." Dobrze ze "Raczej" macie wiedze kiedy co się pojawi i czy bedzie F2P czy abonament, można na was liczyc (To taka mała ironia) Szkoda że wy gdybacie a ja staram sie opierać na informacjach które istnieja.
Athalus co ty pieprzysz lol? Jakie brednie.
"Rifty to nic nowego a juz tym bardziej nadzwyczajnego, sa inne tytuły z nich korzystajace w róznych warianatch."
Nie ma tytulow ktore korzystalyby z Dynamic Contentu na taka skale. Ba nie ma takich wogole. :)
RIFTY sa podobne do PQ z Warhammera ale sa 500 razy bardziej rozbudowane i przede wszytkim DYNAMICZNE.
W dodatku to nie sa tylko RIFTy ale tez inwazje, footholdy, frakcje mobow walczace ze soba i z NPCami lplus dynamiczne eventy obejmujace zasiegiem cale zony na kilkuset graczy naraz - lacznie z outdoor raid bossami. I to juz od lvl 10.
"Klasy masz 4 , Warrior, Mage, Cler i Ranger jedynie drogi masz 3 do wyboru, tyle że okazuje się że te drogi się powielaja."
Nie klasy a "powolania" masz 4ry. Powalnie determinuje jedynie rodzaj armoru jaki mozesz uzywac. W obrebie powolania masz 9 roznych Dusz czyli drzewek umiejetnosci. Czyli "klas" jest w grze 36 na start. Mozesz w jednej chwili dowolnie laczyc 3 drzewka - ilosc kombinacji liczona jest w setkach. I nic sie nie powiela - dusze potrafia sie roznic od siebie DIAMETRALNIE. Wystarczy porownac np. 3 dusze magiczne - Pyromancera, Dominatora i Chloromancera - 3 rozne style gameplayu a to wszytko mag. A jest jeszcze 6 innych.
" Inna nazwa, mała zmiana w bonusach passywnych i droga w dwoch wariantach u dwoch klas."
Tu juz wogole nie wiem o co biega ale to tez totalne glupoty.
BTW w artukule jest blad (pewnie byl pisany w oparciu o info ze strony a tam nie ma jeszcza all suli pokazanych:
"Każda klasa posiada w tym momencie po sześć specjalizacji (z czasem ma być ich więcej), co już na starcie daje 24 możliwości."
Kazda "klasa" ma po 9 specjalizacji, ktorych laczenie jest dowolne. 8 souli to PvE, 1 PvP.
Troche to dziwne bo autor gral przeciez w bete a to widac 10 sekund po stworzeniu postaci. :)
""W sieci pojawiły się informacje, jakoby prezes Electronic Arts, John Riccitiello, stwierdził, że największa sieciowa produkcja, która jest obecnie w fazie tworzenia, czyli Star Wars: The Old Republic, nie będzie posiadała miesięcznych opłat, a jedynie system mikrotransakcji." Dobrze ze "Raczej" macie wiedze kiedy co się pojawi i czy bedzie F2P czy abonament, można na was liczyc (To taka mała ironia) Szkoda że wy gdybacie a ja staram sie opierać na informacjach które istnieja."
Jesli to prawda to nawet nie chce wiedziec jakie to beda mikrotransakcje i jak mocno beda musialy wplywac na gameplay i byc "wymuszane" zeby zwrocic budzet gry wynoszacy bagatela 300 milionow USD i to podobno bez wydatkow na marketing.
RIFT ma budzet 50 mln USD i tworcy mowia ze przy takiej kasie F2P nie wchodzi w gre bo gra sie nie zwroci. Co dopiero 300 mln.
Ogolnie spoko zapowiedz, gdyby nie ten blad o ktorym pisze wyzej i niepotrzebne narzekanie na system rozwoju postaci, ktory wierzcie mi az tak straszny nie jest. Bo to zwykle dzrzewka umiejetnosci jak w WoW tylko na baaaaaardzzooooo duzej ilosci sterydow. :)
To byloby idealnie. Bo gra jest taka jak Rock napisal. Solidne MMO, ktore ma zadatki na stanie sie czyms zajebistym a juz w becie jest bardzo dobre.
No i jeszcze to "Szczególnie tych, którzy pierwsze szlify zdobyli w takich grach jak Warhammer czy World of Warcraft. Wymienione produkcje oferują bowiem bardzo przejrzyste mechanizmy rozwoju postaci, które wydają się mniej złożone niż w przypadku Rifta." jest niepotrzebne bo np. WoW w tym momencie (po redukcji drzewek talentow i wprowadzeniu "locka" na 60lvli po wybraniu drzewka) nie oferuje wlasciwie zadnego rozwoju postaci (w sensie ze bardziej linearnie i prosciej juz chyba byc nie moze).
Przecież twórcy RIFT nie mówili że wniosą coś nowego, zlepili to co najbardziej grywalne w grach mmo. PVP i dynamiczny świat, więcej nie trzeba.
@Kabraxxis - jeśli interesuje Cie moje osobiste zdanie, to uważam Rift za cholernie obiecujący tytuł. Kiedy jednak piszę zapowiedź muszę brać pod uwagę więcej rzeczy niż tylko własna subiektywna opinia. Na pytanie czy przeciętny lub początkujący gracz może mieć problem z systemem budowy postaci, muszę odpowiedzieć tak. Na pytanie, czy daje to potencjalnie dużo możliwości, także odpowiadam twierdząco. Czytelnik natomiast w zależności od swojej własnej opinii, skupi się tylko na jednym lub na drugim pytaniu i wytknie mi nierzetelność. Takie życie :-]
Zapowiedź nie jest relacją z bety, jest raczej zbiorem oficjalnych informacji, własnych spostrzeżeń i raportów kilku innych dziennikarzy, dzięki którym weryfikuję własne opinie. Stąd nieścisłość odnośnie ilości klas, wraz z zaznaczeniem, ze będzie ich więcej :-]
@Maham - Ty to wiesz i ja to wiem, ale masa graczy miewa skłonność by wierzyć w to, co chcieliby zobaczyć, a nie w fakty :-]
Liczę na ten tytuł zapowiedzi systemu klas bardzo mi odpowiadają- 4 pule po 3 z 9 drzewek, wystarczająco dużo kombinacji i wbrew pozorom powinien sprawić że będzie więcej sensownych kombinacji (3 z 36 drzewek było by prawdopodobnie w ogóle nie możliwe do ogarnięcia przez producentów). Sposób rozbudowania takie systemu w dodatkach też wygląda obiecującą, np 2 klasy czyli dodatkowe dwa sety po 9 umiejętności. Dodawanie drzewek do ogólnej puli mogło by sprawić że w pewnym momencie gra była by niemożliwa do zrównoważenia, a tak jest zawsze możliwość wciśnięcia czegoś więcej.
System ryftów też zapowiada się świetnie, dynamiczny świat jest nowością w grach MMO a i w grach single player pojawia się bardzo rzadko.
Dlatego nie rozumiem zarzutów o odtwórczość tej gry, dwa wyżej wymienione elementy są kompletną nowością i chociaż reszta rozgrywki pozostaje w standardzie WoW/EQ one same wystarczą aby nadać tej grze tytuł przełomowej, jeżeli oczywiście zadziałają w praniu.
Do pełni zadowolenia brakuje mi tylko podziału na 3 frakcje. Przy dwóch jedna strona będzie zawsze silniejsza (chyba że gra nazywa się GW2 i stosuje mach making dla grup liczących po tysiące graczy ...).
No i na koniec pytanie do osób testujących betę: jak wygląda end game?
Teoretycznie i bazujac na zapowiedziach to tak: http://www.riftjunkies.com/2010/12/17/rifts-endgame-progression-and-raids-explained/
Do tego ofc dochodzi Open PvP i Warfronty na max lvlu. No i zone eventy w zonach lvl 50+.
Praktycznie mosialbys pogadac z kims z alphy bo oni testuja endgame. Beta w tym momencie jest lvl capped na 30 lvlu i pokazali dopiero 4 z 11 zon dostepnych w grze. Ale to co jest jest bardzo obiecujace.
Naprzyklad wielkim plusem jest to ze open PvP dziala i sie kreci co np. WoW'ie skutecznie utrudniaja Flying Mounty, Phasing i leniwe community ktore woli siedziec w miescie i walic masowo losowe heroici.
I zgodze sie ze 3 frakcja bylaby cool - jak w DAOC. :)
A no i zapomnialbym - w grze jest outdoor raid content (i nisko levelowy i endgameowy), min. w ostatno "wycieklych" patch notes z Alphy widac ze zostal dodany do gry nowy 10man outdoor raid boss w zonie na lvl 50. Wiec przypuszczalnie nie bedzie potrzeby zamykanie sie w instancjach na endgame co zdarza sie nader czesto ostatnio w MMORPG'ach. Na czele z gra sami wiecie jaka. ;)
Instancje same w sobie nie sa zle ale jesli jedynym zajeciem jaki gra oferuje w endgame jest zamkniecie spolecznosci w instancjach to to juz jest zle. Swiat robi sie pusty i wymarly i gra staje sie coraz mniej MMO. Dokladnie tak jest w WoW.
To tylko moje spekulacje ale w RIFT jesli bedzie taki content jaki juz widzialem i jaki zapowiadaja chlopaki z Trion nie powinno byc takiego problemu.
Ej kurde, smaka narobiliście, do WARka już się wracać nie chce i uczyć się nowych rzeczy, a RIFT zapowiada się wyśmienicie. Tylko ta cena taka niezachęcająca, może uda się jeszcze na jakąś betę załapać i wtedy się zobaczy.
Oglądałem "Gramy" z tej gry i powiem szczerze, że gra nie ma nic nadzwyczajnego do zaoferowania prócz niezwykle ciekawego rozwoju postaci. Tu mam na myśli drzewka umiejętności :) Tylko jest jeden problem xP Gra będzie z abonamentem, więc niestety zostaje nam tylko Guild Wars II :)
keye będą mieć preorder i pp, wiec cena spadnie w porównaniu z tymi co są aktualnie, jak ktoś się interesował ta grą to mógł kupić w promocji na d2d za 125zl, sama gra nic odkrywczego ale kto lubi warhammera, wow i lotro to pośmiga z przyjemnością
Grałem w bete i musze przyznać że gra naprawde jest dobra. Ale w tym roku ciężko będzie jej się przebić, myśle że bardziej gorącymi tytułami na ten rok są niewątpliwie Tera Online, Blade & Soul i oczywiście Guild Wars2 (Na pierwszy rzut oka gry lepsze i moim zdaniem bardziej ciekawe). Także moim zdaniem Rift nie osiągnie za wiele, to gadanie o f2p nie jest takie głupie, może nie w tym roku ale w następnym Rift f2p bym się nie zdziwił. Koniec końców i tak pod koniec roku każdy będzie wiedział co było najlepszym mmo 2011 roku, moim zdaniem Guild Wars 2 , nie widze innego wyjscia. Podsumowując Rift fajna, dobrze przygotowana gra ale słabsza od innych mmo wydawanych w tym roku. ROK 2011 ROKIEM MMO.
Trochę niepełne informacje ma GOL - "podklas" na starcie będzie 32, po 8 na archetyp.
arnoldzio w Keye nie opłaca się kupować RIFT'a! Oto ich ceny:
Wersja standard - 179,90 zł
Wersja kolekcjonerska - 214,90 zł
Wchodzimy na stronę producenta i widzimy (nadmieniam, że możemy płacić w $ wiem, bo sam kupowałem)!:
Wersja standard - $49.99, co daje 149.22 zł
Wersja kolekcjonerska - $59.99, 179.07 zł
Od razu widać, że kupując na keye wersję standardową u producenta, w tej samej cenie, dostajemy wersję kolekcjonerską.
BETA VIP KEY
3FPE-MR9K-6H2W-ZR7E-Z6MF
Do wykorzystania dla pierwszych 25 osób, więc kto pierwszy ten lepszy!
Jak czytałem ta zapowiedz Rift-a autorstwa „Rock Alone” miałem cały czas dziwne wrażenie ze autor w ogóle nie grał w betę tej gry. Tekst jest suchy, jałowy i skupia się na ogólnie dostępnych tzw. prasowych informacjach.
Sam sposób otrzymywania kolejnych drzewek również jest dosyć skomplikowany,
no cóż jest to raczej proste i banalne: na około 15 lvlu dostajemy kolejne questy na nowe drzewka, jedynie 9 pvp soul wymaga grania Warfrontów ( battlegroundy ) by zdobyć pkt favoru ( walutę pvp )
Skonstruowanie optymalnego schematu bohatera będzie zatem nie lada wyzwaniem, a skomplikowany i niejasny na razie system wcale tego nie ułatwia.
system jest z cała pewnością bardzo rozbudowany, ale jego obsługa jest prosta i intuicyjna, wiec dostosowywanie postaci do swojego ulubionego stylu gry jest łatwe i przyjemne
Gra Trion Worlds nie będzie rewolucją i nie wniesie do gatunku wielkich innowacji.
ten test mnie dobił po prostu, żenujący werdykt, z Riftem sprawa wygląda następująco: jeżeli dodamy najlepsze elementy rożnych gier MMO otrzymamy nie sumę ich, ale coś dużo większego: nowa jakość i tak to by wyglądało matematycznie: 2+2+2+2 = 8 w Rifcie natomiast matematyka wychodzi na 2 do potęgi 8, czyli nieporównywanie więcej, tego sie nie da łatwo wytłumaczyć trzeba zagrać i poczuć jak cały ten dynamiczny chaos nami zawładnie
Gra zdecydowanie nie spodoba się osobom, które zmęczone World of Warcraft szukają czegoś nowego i wyjątkowego
to zdecydowanie najgorszy i najgłupszy jednocześnie tekst zapowiedzi pana Rock Alone. Tak się składa ze jestem znudzonym, doświadczonym graczem WoW-a, na koncie ponad 600 dni ./played od 2005 roku Otóż sytuacja wygląda tak że WoW-Cataclysm edition stał się parodia i zaprzeczeniem wielu idei MMO. WoW jest aktualnie bardziej podobny do Guild Wars, niż do prawdziwej gry MMO. Ludzie siedzą w mieście i korzystają z teleportów do instancji. Instancji pvp i pve. Jeżeli ma się zrobione daily questy, to nie ma po co opuszczać miasta. Podróżowanie, interakcja w zewnętrznym świecie praktycznie nie istnieje. Mounty latające zabijają ducha przygody i walki. System LFG powoduje iż gracze się nie znają, a potrzeba społecznych relacji to podstawa w MMO. WoW mam dziecinnie łatwe i maksymalnie uproszczone lvlowanie. Silnik tej gry nie pozwala na żadne większe zadymy"oudoor", gdyż kończą się takie akcje zwykle komunikatem "World serwer is down". Rift to powrót do źródeł, do tego czy był WoW w czasach vanilla i tego czym się nie mógł stać ze względu na ograniczenia możliwości sinika gry/ wytrzymałości serwerów. Rift ma całkowicie rewolucyjną strukturę serwerów, wiec kilkuset graczy z jednoczesnymi eventami na setkami mobów nie stanowią dla nie go wyzwania. Daje to możliwości rozbudowania gry jakie się nie śniły Blizzardowi.
Ogólnie rzecz mówiąc najważniejsza rzeczą w dobrym MMO jest tzw FUN, a tego Rift zapewnia hektolitry. Ja już nie potrafię myśleć o innych grach MMO , bo niestety przy Rifcie wydaja się po prostu nudną stratą czasu. Tak dopracowanej i przełomowej gry MMO dawno nie było.
Sam bym tego lepiej nie opisał. Może trochę hurra optymistycznie, ale na prawdę gra w grupie, robienie instancji na terenach przeciwnej frakcji, open pvp, dynamiczne inwazje i rifty, a teraz jeszcze walka pomiędzy raidami o wejście do instancji. Trzeba w to po prostu zagrać i koniecznie znaleźć sobie dobra gildie.
A i bym zapomniał, kluczyk do wszystkich 3 pozostałych bet dla 25 osób:
WNKJ-Y2GN-ME9M-2EGP-NGPZ
See you in Telara!
slavo_cc --> Popieram, z malym wyjatkiem, ze ja jestem 5letnim weteranem Everquest2. A poniewaz "szefem" Rift jest Scott Hartsman, ktory byl takze tworca wlasnie EQ2, wiec imo sporo rzeczy jest wyciagnietych z EQ2. Mam tez nadzieje ze community bedzie bardziej dojrzale niz to jest w przypadku WoW.
co do EQ2 to raczej dobra rekomendacja :)
a co do wieku graczy to była ankieta na beta forum i graczy poniżej 18lat było mniej niż 10%, a graczy starszych niż 25 lat ponad 60% więc chyba dojrzalsze community się szykuję niż w wowie co z resztą widać po kulturze wypowiedzi na forach.
no jeszcze 30 minut i się zaczyna kolejny beta event, już się nie mogę doczekać :)
Póki co przyjemna gra, oprócz dwóch irytujących rzeczy - disconnectów z serwerem oraz chat boxa, w którym 99% tekstu to: "this is WoW clone, WoW is better, this sucks WoW rules, WoW has better graphics" itp.
Pograłem sobie w betę i gra sympatyczna ale z tego co mi wiadomo będzie mieć abonament więc jako tako z tą grą będzie jak z Aionem .
Open beta startuje za niecałe 90 min :) 6 dni grania mniam mniam :)
Będzie ktoś z forumowiczów pogrywał od headstartu? Chętnie wysłucham rady odnośnie wyboru pvp serwera :) Pewnie się zaloguję do najbardziej obleganego lecz mimo to wskazówki są mile widziane!
'ekto w sumie jednym z serwerów gdzie będzie najwięcej polskich graczy ma być serwer Cloudborne PVP, jako iż wiem że polskie gildie się w tym temacie dogadały zapewne tam spotkasz najwięcej polaków, dziś trion zapodał info z nazwami serwerów i ten z bety pozostaje dalej taki ala "Polski". Mam nadzieje jednak ze nie będzie przez to zbyt kiepsko, choć nie zauważyłem żeby było chamstwo itp wśród polaków ( chodź miałem zawsze inne zdanie z WoWa BL). Jak coś to zapraszamy do royallegion.pl mamy około 200 osób w gildii grać będziemy po stronie defiantów
Już mniej niż doba do hedstartu a co do wyboru serwera polecam poczytać tutaj:
http://mmorpg.pl/viewtopic.php?t=38275
Jeszcze jedno pytanie. Jeśli mogę wybrać trzy soule a później wykupić role to czy przy zmianie roli będę mógł kombinować z tymi trzema soulami czy będzie możliwość posiadania ich więcej niż przy pierwotnym buildzie? (oprócz czwartego soula z pvp?)
Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno :)
W każdej roli możesz wybierać dowolne dusze ze swojej klasy. Do wyboru masz 8 dusz.
Przykładowo... jesteś warrior i masz role 1: reaver,paladin,warlord ; rola 2: champion,beastmaster,paragon ; rola 3: paladin,riftblade ; rola 4: champion,vindicator.
Nie musisz wybierać 3 duszy w roli.
W becie było tak, że jak miałem trzy dusze, to po zakupie roli mogłem obsadzać dusze jedynie tymi trzema. Jak więc zrobić by po zakupie roli móc wybrać inne dusze? Może taka możliwość istnieje przy wyższych lvlach czyli dopiero w późniejszej fazie gry dochodzi nam większy ich wybór (w open becie doleciałem jedynie do 11lvla)
A tak przy okazji to headstart za niecałe 7 godzin! :D
Od 13 lvl-u można robić te questy.
Dodali już 3 serwery PvP Eu En, straszny syf z kolejkami jest ale to było do przewidzenia skoro sprzedali ponad milion kont do Rift-a