Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Film Might & Magic Heroes VI [PC] - Z dziennika dewelopera #1 (PL) - Frakcja Twierdza

13.01.2011 11:52
1
40i4
49
Konsul

Ah znów ta politycznie poprawna epopeja o niewolnikach i zrywaniu kajdan. Trąci mi to dośc mocno dodatkiem do heroes 5. W mojej ocenie to brak świeżości pomysłu i zachowawczośc 'aby tylko gra nie okazala sie gorsza od ostatniej - w najgorszym wypadku niech bedzie prawie taka sama'. Przyznam otwarcie, że nie lubię w homm rasy orkow, ze względu na dysbalans jaki w mojej ocenie wprowadzili do rozgrywki. Darmowe XP z kapliczek czarów sprawiało, że bohater mógł osiągnąc chory wręcz poziom - mam nadzieję, że w nadchodzącej części poszli po rozum do głowy i nieco opamiętania. Rzecz jasna nie jestem obiektywny, ale to dlatego, że moja narzeczona za każdym razem gdy grając ze mną w hot seats wybierała rasę orków - spuszczała mi manto ;p.

13.01.2011 12:34
👍
2
odpowiedz
zanonimizowany483571
28
Centurion

40i4 - o boże ale narzekasz na jakąś tam fabułę, zobacz lepiej jak ta gra doskonale wygląda! Moim zdaniem to będzie najlepsza część z całej serii i czekam niecierpliwie! :D

13.01.2011 12:57
3
odpowiedz
40i4
49
Konsul

moim zdaniem też będzie najlepsza, jednak byłoby mi niezmiernie miło gdyby twórcy lepiej dopracowali balans wszystkich ras. narzekanie, to narodowa cecha polaków ;p. mógłbym też ponarzekac, że będą tylko 3 surowce, lub, że system zajmowania kopalń się zmieni, ale pogram to ocenie. Jeszcze tylko niech ktoś się weźmie za zrobienie kolejnej części might and magic, byle fabularnie dorównującej VII i VIII, to będę zadowolony :)

13.01.2011 13:27
Mutant z Krainy OZ
4
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
256
Farben

Darmowe XP z kapliczek czarów sprawiało, że bohater mógł osiągnąc chory wręcz poziom

W jaki sposób? Kapliczki dają minimalną ilość doświadczenia, a tymczasem by awansować na kolejne poziomy powyżej poziomu 20 trzeba było kilkadziesiąt a potem już kilkaset tysięcy doświadczenia, wskaż mapę, gdzie są setki kapliczek z czarami.

Fabuła oparta na orkach niezbyt mi się podoba, o ile lubiłem rasę orków w piątce, to podłoże fabularne mi nie odpowiadało, jeżeli cała szóstka ma się na tym opierać to trochę szkoda, no ale cóż, w kampanie zagra się raz, góra dwa razy a potem i tak pojedyncze scenariusze, które z historią świata wiele wspólnego nie mają (mówię tu o mapach robionych przez graczy czy też mapach losowych, tych w grze zrobionych przez jej twórców pewnie będzie standardowo tyle co kot napłakał).

13.01.2011 13:48
5
odpowiedz
40i4
49
Konsul

Na kapliczkach dalo sie zrobic chory level. Kapliczka 1 lvl dajaca innym rasom jakiś plewny czar, orkom dawała 1 000 xp, kapliczka 2 lvl 2 000 xp, kapliczka 3 lvl 3 000 xp etc. Wraz z narzeczoną przyjmowalismy zasadę, że najpierw niszczymy przeciwników, potem zbieramy wszystko co się da z mapy do zera (wraz z czyszczeniem mapy z potworow) i robimy ostateczną potyczkę. W rezultacie ona grając orkami zdobywała dużo wyższy level niż ja grając innym zamkiem - obydwoje zaliczaliśmy taką samą ilośc plusów do statów etc. I teraz mamy orków na wyższym levelu, którzy korzystają głównie z dużego damaga powiększonego jeszcze o irracjonalną krzepę bohatera. Samym okrzykiem kosiła mi ogromne ilości jednostek nim jeszcze zdazylem cokolwiek zrobic :). Wszystko na mapach XL i tych bogatszych L. Możliwe, że twórcy nie wzięli pod uwagę, że ktoś nie będzie robił rushu i dążył do jak najszybszego zabicia przeciwnika, a dopiero taka gra pozwala zauważyc dysbalans orków.

Mam nadzieję, że map dostepnych w internecie po jakimś czasie będzie zadowalająca ilośc. Zrezygnowaliśmy z grania w częśc piątą właśnie ze względu na nudę i spowszednienie.

13.01.2011 13:58
Mutant z Krainy OZ
6
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
256
Farben

Ja dalej będę twierdził, że doświadczenie z kapliczek ma marginalne znaczenie. Levelowanie i tak kończy się przy poziome 30, a jak mówiłem, od poziomu 20 trzeba się już napocić, by zdobyć nowy poziom, kapliczki tego nie zmieniają, nie ma ich na mapach tyle, by bohater zdobył na nich nie wiadomo ile by zyskać kilkupoziomową przewagę.
Fakt, że orkowie byli bardzo silni w piątce, brak czarów wcale nie przeszkadzał, krwawy szał znacznie ułatwiał bitwy a okrzyk bojowy o którym mówisz to było przegięcie, dobrze rozwinięty czarodziej nie miał tak mocnych czarów jak rzekomo niemagiczny bohater orków.
No ale nie o tym jest ten temat, mam nadzieję, że skoro orkowie w szóstce będą od początku, to będą dobrze zbalansowani mimo swoich zdolności.

Co do braku map, w sieci jest masa mapek, niektóre są przepiękne i niesamowicie grywalne, co nie zmienia jednak faktu, że brakuje takiego ogromu map zrobionych przez twórców jak było w przypadku Heroesa 3. Już w czwórce map było co kot napłakał, w piątce niewiele się to zmieniło niestety. Ale na graczy zawsze można liczyć, a i generator map losowych pozwalał pograć :)
Tutaj są setki map: http://www.maps4heroes.com/

13.01.2011 14:26
7
odpowiedz
Owen
100
Tanator

Miód ;-)

13.01.2011 14:36
Marcines18
8
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

No zobaczymy :P Trochę komicznie wyglądał ten Dev Diary z mojej strony ;p

13.01.2011 14:52
9
odpowiedz
Fristron
47
Pretorianin

"W świecie Ashan, gdzie dzieją się wszystkie gry z serii Might & Magic" - po takim bullshicie miałem ochotę wyłączyć to dev diary. Brzmi jakby się totalnie odcinali od (Ho)M&M z okresu 3DO, patrząc tylko na piątkę i Dark Messiaha - poprzednie części działy się przecież w innych światach.
Dalej na szczęście było już lepiej i całkiem fajnie to wygląda.

13.01.2011 15:40
A.l.e.X
10
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

zapowiada się przecudnie :)

13.01.2011 17:09
11
odpowiedz
Super vegeta
53
Centurion

ten łysy wygląda mi na pedała :) A tak pozatym to jeśli się nie mylę cyklop jest taki wielki fajnie wygląda ale jak już atakuje to masakra.Uderzenie ja przedszkolak.Mam nadzieje ze to zmienia

13.01.2011 17:45
12
odpowiedz
bit_1
62
Pretorianin

GW 2 i Heroes VI to dwie najbardziej oczekiwane gry przeze mnie w tym roku. Liczę że nie zawiodą.

13.01.2011 18:57
XineX
13
odpowiedz
XineX
68
Professor Chaos!

Ta fabuła to straszny banał, mogę coś lepszego im wymyślić w czasie siedzenia na kibelku.

13.01.2011 19:38
14
odpowiedz
ubersniper
97
Pretorianin

Boshe, te dzienniki są takie pompatyczne, pożyteczne ale przesłodzone.

14.01.2011 00:18
HUtH
15
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

Ta dłoń obok tych naspeedowanych kolesi jest chyba po to, żeby sobie facepalma walnąć :P

Film Might & Magic Heroes VI [PC] - Z dziennika dewelopera #1 (PL) - Frakcja Twierdza